• MatS

    Tak se nám předchozí rychlodotazy přiblížily 2000, pomalu se načítá a je čas začít s novým vláknem. Původní vlákno je zde

    https://www.bike-forum.cz/…chlodotazy-7

    Doufám že se povede udržet vlákno ve stejné rovině jako to minulé.

    0 0
    • d69  

      Využiju vlákno-spěchá to

      do lońska na duších. letos 1/2 roku tubeless na Treku Procaliber -před týdnem nový ráfek+mlíko, lehce starší plášť Conti cross king protection,ale ok.

      Tč Jezdíme na dovolené ve Francii – denně kolem 60–80 km ale je tu 30–35 stupnu.Asi vcera defekt-nepoznal jsem ,jen podle zaschleho mlika na ramovce,ale plast drzel.,tak jsem neresil Dnes dofouknuto na 35 Psi- bylo ok ale parkrat to z mista defektu zastrikalo,a plast meknul.Po dalsim dofouknuti na 30 se to zaclo horsit a vyslovene to utikalo,na 20 to na doejzd vydrzelo.i.Na plasti nic neni videt jen kapka mlika.,ale mam pocit ze se to horsi. Chci se zeptat -(nemam zkusenosti s TL)-moje teorie- stredne velka dira -zalepila se ale v tom vedru to mliko nedrzi-je to tak nebo placam nesmysly? Btw co s tim ? Je mozne ze miko v tech vedrech nedrzi a pokud to necham 20 Psi bude to drzet_ Nebo vymenit-btw servisy tady na prd- duchodcovske e bike´=mliko tady nikdo nema. Ma smysl plast zalepit zvenku normalnim lepidlem na duse ? A kdyz vymenit plast nechat ho bez mlika a doufat,nebo tam dat dusi ?. V servisu mi doporucili Bombe anti crevasion spray, ale jak chapu je to jen dojezdova nouzovka… Takze co s tim ? diky moc za kazdou raduTakze co s tim ? diky moc za kazdou radu

      0 0
    • d69  

      mala dirka na behounu a problem ze mliko tu nikdo nema.

      dotaz 1 je mozne ze mliko nefunguje v horku ?

      dotaz 2 kdyz necham mensi tlak (20Psi) bude to v horku drzet ?

      dotaz 3 kdyz menit plast´ (coz tu maji) vrazit tam dusi nebo nchat TL bez mlika a spolihat…

      PS Omluva byl jsem pomalejsi nez nektere odpovedi..

      0 0
      • LM  
        1. To se mi nezdá. Spíš se tomu moc nechtělo v mrazu.
        2. Menší tlak pomůže, resp. zvýší šanci, že to mlíko udrží.
        3. Dal bych duši. Bez mlíka to nemusí úplně těsnit. Možná by se ti mohlo podařit nějaké mlíko z toho stávajícího pláště zachránit. Když měním pláště brzo po nalití mlíka, tak to opatrně sleju do jiné nádobky (500 ml jogurt) a použiju znova.
        0 0
      • plzakj  

        A maj tam flastry na duse? Zalepit.

        1 0
      • scortis  

        No jestli tam nejde sehnat mlíko ani knoty a v plášti už mlíko nemáš, tak bych vyndal ventilek a vrazil tam duši a opravíš to doma. To je asi nejlevnější a nejjednodušší řešení.

        1 0
        • d69  

          diky,tak je to v planu, ale resim dojezd v provizoriu tady

          0 0
          • Vilém  

            tzn, ze ani dusi tam nikdo nema?

            0 0
            • d69  

              tu mit snad budou:)

              jen resim

              • nechat podhustene a doufat
              • novy/podlepeny plast bez duse a mlika (a pak to doma dolit)
              • novy/podlepeny plast+ duse (a pak to doma zas prehodit na TL)
              0 0
              • Marek 2  

                Za 3,nechal bych starý polepeny.

                0 0
              • skaj  

                Te nechci uplne strasit, ale uz jsem parkrat videl nouzove danou dusi, co v sobe mela okamzite po nahusteni asi pet der. On totiz byl plast plny trnu a s mlikem fungoval uplne v pohode. Takze fakt poradne prohlednout. Jinak ja bych opatrne sundal jednu patku, lokalne ocistil, podlepil flekem na duse a nechal s tim mlikem co mas. Jinak horsi funkci jsem u mlika pozoroval jen ve velkem mrazu, v horku nikdy.

                2 0
              • J1RKA  

                35psi moc tmenlu neudrzi, kolik vazis zeto tak hustis?

                0 1
      • allrose  

        nejjednodušší je vrazit knot a mléko to dotěsní

        s mlékem je vždy potřeba vozit i knoty, nej dvou velikostí,nebo rozplést tlustší

        0 0
        • krabica  

          Jj, tohle nechápu, vyrazit někam daleko a nemít ani základní výbavu na servis svého kola. :-O

          0 0
    • RMX  

      Včera jsem měl celkem problém ubrzdit pár klesání. Přední páka jakoby hodně ztvrdla a skoro to nešlo ubrzdit. Může to být kotouči a nebo destičky (organické)? Kotouče (180mm) jsou nějaké RT54 (asi Deore). Zadní mi přišla že brzdí lépe (kotouče SLX). Vážím okolo 112kg. Pomůže vyměnit ten přední kotouč?

      0 0
      • LM  

        A brzdy na tom kole máš jaké? :-)

        0 0
      • jIrI___  

        Vypadá to na první fázi uvaření brzd. Ztuhne páka a klesne brzdný výkon, v další fázi se páka naopak úplně propadne a brzda nebrzdí v podstatě vůbec. Obvykle za to může technika brzdění (neustále držení páky, byť lehce, brzda nemá čas se aspoň trochu ochladit). Bohužel řešení není jednoduché, pomůže výměna brzd za vyšší model (jsou na to obvykle méně náchylné), lehce pomůže výměna kotouče za větší průměr a nepatrně pomůže výměna destiček za typ s chladičem. V servisu jsem se setkal s tím, že zejména majitelé elektrokol byli schopni brzdu (v 99% případu zadní) uvařit i na nakloněné rovině :)

        3 0
      • orm  

        Moje hmotnost je vetsi nez tvoje, takze o tom neco vim :-). Cilem je udrzet brzdy „chladne“, aby se neprehraly. Kovove (sinter) desticky s chladicem, velke kvalitni kotouce, ctyrpistky. Tak jak jsem to napsal, tak je to od nejlevnejsiho po nejdrazsi. Zacal bych tim, ze koupis kvalitni kovove desticky s chladicem. Kdyz to nepomuze, tak das lepsi kotouce (u shimana s chladicem), kdyz to nepomuze, koupis nove ctyrpistkove trmeny.

        1 0
      • allrose  

        Naučit se brzdit,zapekl jsi desky,obrousit

        alespon slx kotouče s metal destičky-základ,větší průměr-pokud lze

        2 0
    • Florenc  

      Servisuju synovi SIDa r.2010 na 26". Špatně chodí, zadrhává. Vyndal jsem komplet vnitřky i gufera a zkusil chod levé a pak pravé nohy sólo jen v pouzdrech. Nohy se neposouvají hladce, přičemž asi ve třetině zdvihu to jakž takž jde. Když jsem nechával loni měnit pouzdra/bushingy, neudělali kalibraci pořádně? Bude potřeba pouzdra ještě trochu roztáhnout? Dík za názor

      0 0
    • Lossi  

      Dobrý den, potřeboval bych poradit. Předem se omlouvám, ale jsem úplný laik. Syn od kamaráda dostal horské kolo s řadící+ brzdovou pákou „shimano st ef30“. Ale problém je v tom že na zadním kole má šesti kolečko a řazení má 7 poloh ale jdou řadit jen 4. Když sundám horní víčko tak i na ozubení má jen 4 zuby, takže 7 poloh nemůže dokázat řadit. Můžete mi poradit co s tím? Děkuji.

      0 0
      • mech1  

        Řazení má 7 poloh, dal bych tam sedmikolo a nový řetěz, řazení bude nejspíš „zatuhlé“ a bude potřeba ho vyčistit.

        2 0
        • Lossi  

          Děkuji za podstrčení, stačilo vyčistit a promazat řadič. Již to maká.

          1 0
    • c4mel  

      Ahoj, pořídili jsme dceři toto kolo https://www.sport365.cz/…detske-kolo/?… ale nedokáže si sama přehazovat na lehčí převod, protože to jde docela ztěžka a nemá takovou sílu.

      Můžu tam dát klasické páčky? Teď tam je otočný.

      Pokud ano, můžu tam dát jakékoliv páčky 1×7 např. z dekáče?

      0 0
    • tomvv  

      Nemáte někdo tip na zvonek na silničku?

      Nějaké co nejméně nápadné řešení , ideálně třeba něco místo zátky do řídítek nebo někam na jiné skryté místo

      0 0
      • jIrI___  

        Zvonek místo zátky má v nabídce Canyon.

        https://www.canyon.com/…0005999.html

        1 0
      • hustolez  

        Tyhle zvonky jsou super, vedle představce nenápadný a dobře zní.

        1 1
        • xtonda  

          Těch úzkých zvonků je řada včetně přímých kopií Oi. Já mám např. tohle https://www.aliexpress.com/…3666562.html

          1 0
        • tomvv  

          Ji vypadá to dobře, dik

          0 0
        • jIrI___  

          Oproti tomu Canyon do řidítek je Oi méně hlasitý, mám oba (na různých kolech :) ). Ale zase Oi vede v nenápadnosti.

          0 0
          • tomvv  

            Ok, dik za info. A na který se líp zvoní z pohledu ergonomie?

            Přemýšlím ze na ten v řídítkách to bude složitější , na ten Oi zazvoníš aniž bys musel dávat ruku dolů z řídítek

            0 0
            • LM  

              Taky zálezí jaká máš řidítka. Na ergonomická (tj. nekulatý profil) normální zvonek nedáš. Ani u představce na něj většinou není dost místa.

              0 0
              • tomvv  

                U predstavce nám kousek kulatý, dal pak už zploštělý. Na jedné straně mám garmina, zvonek dám na druhou stranu

                0 0
          • n_bye  

            https://a.aliexpress.com/_EHD0ysa

            Takhle zdvojené to má zvuk tak silný až to je občas moc.

            0 0
        • pm74  

          Koupil jsem kdysi kopie z ali ve trech kusech a byla to strasna jebka. Princip bezva, ale provedeni tragicky. U dvou se uvolnil rezonator z pruzinek a u vsech se pomalu protacel asymetricky udernik na pruzine, takze se musel jednou za cas narovnavat. Nakonec se ty pruziny definitivne zdeformovaly. Radsi koupit original.

          2 0
          • kapsch  

            Já mám na mtb společně s kamarády čtyři z ali, objednáváno celkem na třikrát (takže ne nutně od stejného prodejce), a roky fungují bez problémů, bez zásahu.. Ale je to ali, možná záleží kus od kusu..

            0 0
    • yorg  

      Zdravím.

      Po ujetých cca 4000km jsem se chtěl podívat na stav organických brzdových destiček. A když už, tak jsem pořídil čistič brzd ve spreji. Destičky jsou ještě OK a tak jsem je jen očistil na šmirglu 100, pak profoukl tímto čističem a osušil v čistém hadru. Současně jsem čističem nastříkaném na čistém hadru také očistil kotouče.

      Překvapení přišlo po sestavení. Při jízdě jsem měl pocit, že jsem brzdy spíše namazal olejem než vyčistil. První brždění moc jako brždění nevypadalo. Naštěstí krátce po vyjetí z domu mám 18% kopec, kde jsem mohl brzdy vypálit a tak jsou použitelné.

      V čem může být ten zakopaný pudl, že se to tak chovalo?

      0 0
      • kubad  

        není v tom žádný pudl, je to normální chování nových destiček, a to cos jim provedl, jsou v principu nové desky, prostě to musíš trochu zajet :D

        3 0
      • tomvv  

        Čistím kotouče lihem, když na ně třeba omylem sáhnu při servisu a chová se to úplně stejně, párkrát zabrzdíš a je to ok. Jen s tím musíš počítat, abys nebyl překvapenej.

        1 0
        • yorg  

          Jo, to jsem tedy překvapený byl. A ne, že málo. Šáhnu na brzdy a ono to jede.

          0 0
          • Vilém  

            Obcas me prekvapuje, takovato zakladni neznalost u vcelku letitych clenu.

            1 0
            • yorg  

              Letité členství nezaručuje letité používání kotoučových brzd.

              0 0
              • Vilém  

                Ok, pokud je to pro tebe novinka…

                0 0
                • yorg  

                  Byla to pro mne novinka. Když jsem kolo koupil, tak také zpočátku účinnost brzd nebyla nic moc, navíc jsem zpočátku jezdil jiným směrem převážně po rovinatém terénu a časem se to zlepšilo. Takže jsem to už neřešil a v podstatě na to zapomněl. Ale proti tomu, jak to nebrzdilo v tom kopci dnes, to byl tehdy slabý čajíček.

                  0 0
      • novas752  

        Protože po přebroušení desek už najednou nejsou zajetý na kotouč a po očištění kotouče zase ten už neni zajetej na desky a musí si to obojí sednout znovu.

        Pokud to brzdí dobře, nemá smysl s tim cokoliv dělat. Ani při výměně destiček neni třeba čistit kotouč – pokud se nedává jiná směs.

        2 0
      • marshalll  

        Tak co já jsem pochopil, tak při zajíždění brzd dochází k přenosu materiálu desek na kotouč, a právě po tom, co se naváže ten matroš na kotouč (ideálně co nejvíc rovnoměrně, aby to pak nedrbalo), tak dochází k tomu správnýmu tření a brzdnýmu účinku. Očištěním kotouče počítám tu vrstvu sundáš, takže je pak potřeba ji zase správným zajížděcím způsobem na kotouč rovnoměrně nanýst. Taky mám po mytí kola vždycky dilema, jestli ty kotouče opucovat, ale už to spíš nedělám (voskuju, tak tam nelítá žádnej extra mastnej bordel).

        0 0
        • LM  

          A ten rozdíl v brzdném účinku mezi nezajetou a dobře zajetou brzdou může být masivní.

          Takhle jsem hodil pěknou tlamu s Formula Cura. Nezajeté to brzdilo celkem slušně, pak se to v jednom sjezdíku zajelo, já pak před zatáčkou šáhnul na brzdy a letěl jsem přes řídítka. Teď už nové kotouče/destičky nebo celé brzdy zajíždím na pohodové vyjížďce a teprve pak jedu do terénu :-)

          0 0
    • Environmentalist  

      Na skoro sjetý zadní kotouč jsem dal nové desky. Při i sebemenším přibrzdění to řve, vibruje až do sedla, naštěstí aspoň nějak brzdí. Vyladit to už asi nepůjde, spíše vyhodit. Dotaz mám ale k tomu, proč když se desky a kotouč po několikasekundovém souvislém brzdění rozpálí, je najednou ticho? Dojde vlivem roztažnosti materiálů k lepšímu kontaktu?

      0 0
      • novas752  

        Co je to za desky a jaké tam nyly před tim?

        0 0
        • Environmentalist  

          Dal jsem SRAM sintrované a před tím byly Galfer černé.

          0 0
          • novas752  

            No, to bude tim. Sintrovaný desky jsou hodně tvrdý = hlasitější, dlouho se zajíždějí a brzdí líp za tepla než za studena.

            Oproti tomu jsou ty černý galfer úplně opačný, ty jsou dost měkký. Něco mezi tim jsou galfer fialový a zelený…

            3 0
    • Florenc  

      Dokázal by někdo přečíst mezi řádky, co může ve skutečnosti znamenat formulace „Drobné šrámy na vnitřních nohách zaleštěny, olej netahá.“ v inzerátu https://www.cyklobazar.cz/…-sid-race-26 Díky za názor

      0 0
      • va-bo  

        Já bych tomu rozuměl tak, že jsou poškrábané vnitřní nohy tam, kde je to vidět a olej to netahá, protože tam žádný není. To se netýká tlumení, protože tam to olej tahat nemůže, pokud je v pořádku vnitřní těsnění.

        1 0
      • va-bo  

        … ale za 4.500 by to asi koupit šlo. Chtělo by to vidět, jak vypadají vnitřní nohy v oblasti futer tam, kde to není vidět. Jestli je fakt vidle málo jetá.

        0 0
      • kubad  

        Nech si to nafotit, ale asi pro prcka OK

        0 0
        • pm74  

          Pro dite by stacila i Reba, hmotnost plus minus stejna, cena polovicni.

          0 0
      • Florenc  

        Nafotit vnitřek to asi nepůjde. Napsal jsem mu nějaký text už předtím a odepsal, že „raději prodám někomu, kdo má méně otázek, díky za pochopení“. Tak nevím?? S olejem to ve vzduchové noze to tedy nejspíš bude tak, že až tam olej po servise zas bude, tam mi zas hned vyteče? Věšíme kola na hák za předek. Jo jasně, je to na RB KID.

        0 0
        • gersa  

          Po téhle odpovědi bych do toho určitě šel ;)

          3 0
        • kubad  

          na kluzácích těch stop moc není, asi bych se toho fakt nebál

          0 0
        • Vilém  

          Chapu jeho odpoved. Mas moznost osobniho predani, muzes to okouknout.

          Dle fotek, pokud nejsou strikle spodni nohy, tak bych veril popisu a nepovazoval prodejce za nejakeho vykuka.

          1 0
        • Azmir  

          Dobře on :D

          0 0
    • koldas  

      Zdravím,

      mám doma SUP FLY 20 a 24. Na 20ce ie řazení gripshift a sedmikolo. Na 24 je páčkové a osmikolo.

      A teď dotaz. Chtěl bych se na 20 ce zbavit GS a dát tam páčkové. Bude to fungovat, když přehodím jen řazení (s tím, že jednu rychlost to řadit nebude) a nebo přehodit celou kazetu?

      Ale nevím, jestli to bude pasovat skrz řetěz, linku atd.

      Je to jen nápad. Max zůstanu na GS.

      https://www.spoke.cz/…20-2020-red/?…

      https://www.cyklokyjovsky.cz/…d-020/d49462?…

      0 0
      • cibi  

        Musíš mít stejný počet pastorků a kroků řazení.

        Vzdálenost pastorků pro 7× a 8× není stejná. Krok Ti určuje právě řazení.

        Přehazka (pokud je to Shi) pobere oboje.

        Ještě jedna „maličkost“ → pokud je 7× kazeta, ne šroubovací kolečko je jiná délka ořechu.

        Pokud nechceš sahat do toho sedmikola/ kazety dej tam páčkové řazení pro 7×.

        0 0
        • koldas  

          Jo, to řazení na 7× mě hned, jak jsem to napsal, taky napadlo.

          Díky

          1 0
    • Le Corbusier  

      Ahoj, mám gravel a chtěl bych si udělat radost a koupit nějaké nové lehčí karbonové kliky na jednopřevodník. Měli by mít délku 172,5mm, domeček mám klasickej 73mm s vnějšími loźisky. Zadní stavba je 142mm. Mám převodník DM na tři šrouby…který bych možná mohl použít.

      Aktualně tam mám nějaký kliky Praxis s převodníkem 42z a 7,3mm offsetem.

      Na koloshopu jsem koupil nějaký praxis carbon, ale byl problém s délkou osy (byla krátka), dokonce mě poslali dvy typy a obě byly stejně krátké. Lišili se řetězovou linkou kvůli ktere jsem koupil ještě jeden převodník 3mm ofset který mi je teď na prd. Technický poradce mi už pak nedokázal pomoct a radši to vzdal:))

      Nemáte prosím někdo nějaký tip co bych si tam mohl koupit? Středové složeni k tomu koupím klidně nové, když to nepude jinak tak i převodník.děkuji

      0 0
      • kubad  

        Dub Wide tam vleze určitě

        73mm BSA domek + vnější ložiska je MTB standard tam silniční kliky budou krátké :(

        Sram Dub Wide tam vleze určitě, takže Force/RED podle peněženky

        1 0
        • KUBULA  

          Ahoj,

          připojím se s dotazem. Kamarád si našel rám Pells Aeron 1 a chtěl by na něj dát Ultegru 6800 ze starého kola. Když jsem ale koukal na specifikaci rámu, tak píší, že střed je 73mm. Když ale kouknu na celé osazené kolo tak je třeba na 105. Tudíž by tam měl být 68mm domek. Psal jsem do Pellsu, ale žádná odpověď.

          0 0
    • AleZ80  

      Ahoj, máte někdo uložený odkaz na návod, co je třeba udělat, abych dostal EXP ořech do náboje DT 350 s klasickým Ratchetem? Případně prosím o radu. Díky.

      0 0
      • kubad  

        hodně velké kladivo :D

        1 0
      • novas752  
        1. prodej kolo s klasickým Ratchetem
        2. pořiď koko s Ratchet EXP
        2 0
      • AleZ80  

        Mám výplet s EXP a musím kvůli prasklým drátům nahodit rezervní s nábojem 350.

        Musím tedy nechat prehodit kazetu, jo?

        Jsem na dovolené a nářadí na to s sebou nemám, tak jsem doufal, že tam tu kazetu dostanu i s ořechem.

        0 0
    • Youda  

      Když mám tyto kliky a náboj 142 mm je řetězová linka OK. Tady v tomto obsáhlém vláknu je zmíněno 49 mm. Nějak se v tom zamotávám a přijde mi, že řetěz na největším pastorku je dost zlomený.

      0 0
      • novas752  

        Shimano sice uvádí že jsou tyto kliky použitelné i na 135/142 ale mají řetězocou linku 52mm = na 141/148mm náboj. S krátkou zadní stavbou to na neboost náboji nefunguje moc dobře.

        0 0
        • Youda  

          Dík, jezdím na tom už rok a řazení v pohodě. Akorát na těch lehkých převodech mi přijde, že při točení klikama naprázdno cítím trochu odpor (asi je to tím zlomením). Za jízdy to ani nezaregistruji. Možná trochu hůř padá řetěz dolů u těch dvou nejlehčích převodů).

          0 0
      • scortis  

        Hele mě ta divná řetězová linka na neboostu taky štvala, vyřešil jsem to převodníkem od Alugear s offsetem 6mm. Bohužel ty převodníky stojí tolik co ty kliky co jsi postoval.

        0 0
      • pm74  

        Nedalo by se to resit delsimi srouby s podlozkou mezi pavouka a prevodnik? Podobne jsem to upravil na starsich klikach a fungovalo to.

        2 0
        • Youda  

          Asi ano, ale jak píši kromě toho „zlomení“ řetězu to je OK. Hlavně mě zajímalo, jestli se to takto běžně používá. Samozřejmě největší chyba byla koupit neboost kolo, ale to je moje hloupost. :-(

          0 0
    • Florenc  

      Je rozdíl při odvzdušnění Shimano třmenu s banjo oproti matici s GRX pákami? Nejdřív jsem sehnal BR-MT420 s maticí, který mi fungoval, ale přepustil jsem ho synovi. Nyní jsem sehnal BR-M810 s banjo a odvzdušňovacím šroubem, ale chod páky je delší než předtím a malinko se mění vzhledem k poloze (kolo na zemi vs. na háku za přední kolo). Hadice je ještě původní, nejspíš BH-90. Dík

      0 0
      • va-bo  

        Doteď jsem si myslel, že rozdíl není. Mimo jiného odvzdušňovacího šroubu.

        1 0
      • skaj  

        Podle me neni – mam oboji a odvzdusnuju stejne. Proste tam nekde mas bublinky.

        Co me ale zaujalo – ty fakt davas Saint (enduro/downhi­ll/freeride) trmen na gravel? Musis jezdit straslivy pekla:) Aby to nevyznelo jako provokace – tyhle vykony trmeny vyzaduji, aby s nimi taky bylo poradne brzdeno. Kdyz se to je solicha, ohladis si jen desky a bude to brzdit hure nez dvojpistek. Tak bacha na to.

        0 0
        • Florenc  

          Tak aby mi to na Schladmingu, Klínovci atd. dobře brzdilo :D Zkouším to hlavně kvůli tomu, že na levou ruku mám výrazně slabší stisk, tak abych v horním úchopu mačkal pocitově stejně. Před mnoha lety jsem měl brzdy opačně po anglicku a na cizím to pak bylo peklo

          0 0
      • novas752  

        Objem oleje nutný k vytlačení 4 velkých pístků je výrazně větší než u 2 malých pístků v grx třmenu = páky budou mít samozřejmě daleko delší krok a v průběhu sjíždění destiček bude nejspíš i nutné olej doplnit – objem expanzky v grx pákách s tímto třmenem nepočítá.

        4 0
    •  jarek1  

      Nazdar,

      neopravoval jste někdo teleskopku

      Kind Shock E-TENi teleskopická sedlovka, Ø-27,2 mm, 445 mm/120 mm

      nebo podobnou, zdánlivě nerozebiratelnou? Pootočila se mně stehnem ve vodicí trubce, propružuje. Je tam píst s dírou, která se páčkou otevírá? Dík

      0 0
    • Macy97  

      Zdravím, měl bych dotaz ohledně předního kola. Které není přesně uprostřed vidlice, rozdíl přibližně 4–5mm. Zkoušel jsem ho ve vidlici otočit, problém zůstal stejný. Na druhou stranu při roztočení kola je na něm viditelná osmice. Mám se bát poškozené vidlice nebo to může souviset s tou osmicí která jak říkám je dost viditelná. Děkuji za rychlou odpověď.

      0 0
      • LM  

        Tu osmici máš na ráfku nebo je křivý jen plášť? Roztoč kolo a pomocí prstu přiloženého na vidlici vedle ráfku a pak pláště zjisti co hází.

        0 0
        • Macy97  

          Když přiložím prst tak se dotýká pravidelně v obou případech, takže předpoklad že osmice bude na ráfku.

          0 0
      • Jáchym 1  

        To ,,vyosení,,je v obou případech k jedné straně,nebo se změní i strana?

        0 0
        • Macy97  

          Ano, k jedné straně.

          0 0
          • Kouba_2005  

            Tak to bude problém ve vidlici. Kdyby bylo vycentrované kolo mimo střed, tak by se mezery při otočení kola stranově vyměnily.

            0 0
          • Vilém  

            A vidlice je to jaka? Rychloupinak, pevna osa?

            0 0
      • va-bo  

        Servis, přeměřit souosost ráfku pravítkem.

        0 0
    • Lister  

      Díky využiju to tady.

      Tlumič Fox Float DPS, po servisu, kdy měl stuck down.

      Když jsem jel dával na kolo, potřeboval jsem otočit pístnici o 90 stupňů (komora nafouknutá na běžný tlak), dělal jsem to na několika kolech a nikdy žádný problém. Tady ale byl tlumič po nasednutí extrémně tvrdý, jako by byl zavřený. Odmontoval jsme spodní oko a otočil pístnici na druhou stranu o 180st a tlumič začal fungovat. Ale tlumení je nekonzistentní, někdy tlumí víc někdy míň.

      Udělal jsme blbost (třeba tlumič měl být vypuštěný?)nebo bude problém v tom, že při servisu špatně seskládaly okruh tlumení ??

      PS: servis byl autorizovaný a používal orig. díly.

      0 0
      • novas752  

        Autorizovaný ale zřejmě naprd. S tim spodkem můžeš točit jak je libo aniž by to na funkci mělo vliv. Pokud to tak neni je něco špatně uvnitř tlumení, možná nedotažená matice/šroub na konci pístnice.

        1 0
        • Lister  

          Díky.

          Do téhle části tlumiče jsem nikdy nalezl, ale moje představa je taková, že tam jsou špatně usazené nebo dotažene shim planžety a při rotaci se úplně rozhodí celé tlumení – na jednu stranu zavře při otočení na druhou zase povolí?

          PS: servis ten nejvyšší a nejvíc nejautorizovanější v ČR, který ale bohužel moc dobrou pověst nemá. Ted je otázka kam s tim příště…

          0 1
          • novas752  

            Tam bez jehly na natlakování ani nevlezeš resp. nevylezeš. Nejspíš jo no. Víceméně to nemůže být ničim jinym.

            Záleží odkud jsi. Asasin, Sick Bike…

            1 0
            • Lister  

              Tak jako tak to musim někam poslat takže je mi to vlastně jedno. Kdekoliv v ČR.

              0 0
              • novas752  

                Pak jak řikám, nebo pohledat další recenze.

                Jinak stuckdown je věc pružení, kvůli tomu neni nezbytně nutné předělávat tlumení, fox má i sadu těsnění jen na to pružení. Pro příště…

                0 0
                • Lister  

                  Díky, něco toho vyzkouším.

                  Stuck down znám a možná bych to vyřešil i doma, ale chtěl jsme to využít i na kompletní repas, protože to už bylo potřeba.

                  0 0
          • LM  

            PS: servis ten nejvyšší a nejvíc nejautorizovanější v ČR, který ale bohužel moc dobrou pověst nemá. Ted je otázka kam s tim příště…

            Ještě můžeš tu „opravu“ u Švece reklamovat a třeba se jim to napodruhé podaří složit bez chyby.

            True story. Při přetěsňování vyteklého tlumiče v záruce zapomněli natlakovat expanzku. Napodruhé už se to podařilo.

            0 0
            • Lister  

              To máš pravdu, Ale na to už je pozdě.

              Znáte to – ono to nejak fungovalo a ja chtěl jezdit (uznávám že to byla blbost). Postupné změny charakteru tlumení jsem si začal všímat až později a to už by asi neprošlo.

              0 0
              • Kratter  

                Reklamoval jsem u nich i po převzetí a co jsem to měl doma namontované na kole, že najednou zmizel lockout a v pohodě. Za zkoušku nic nedáš

                0 0
              • MatS  

                Na reklamaci vadné opravy máš dle zákona 6 měsíců, kdy v této lhůtě musí servis prokázat, zda je to oprávněné či nikoliv. Pokud jsi to řešil na IČO, tak ta lhůta je poloviční.

                0 0
    • tomxxx  

      Ahoj, na pedál shimano PD-M9000 se už nedá koupit náhradní díl celé osy s ložiskami. Myslel jsem, že m9100 bude stejná, ale není.

      Nenapadá někoho, jak osu opravit, případně kde osu koupit? Ulítla jen pojistná matice konusů. Mně napadlo vysoustružit vnitřní závit a pojistit to šroubem, ale bojím se, že to pořádně nepůjde upnout tak, aby osa neutíkala.

      0 0
        • tomxxx  

          To jsou jen matky.

          Na Ali jsem našel jen titanové osy, které moc nevydrží.

          0 0
          • pm74  

            Vychazel jsem z toho „Ulítla jen pojistná matice konusů“

            Pokud jsi ulomil i kus osy se zavitem, to co pises muze fungovat, ale trvanlivost reseni bude velmi nejista – vzhledem k tomu, ze vnitrni zavit oslabi osu v nejtencim miste a pojistovaci sroub bude muset byt co nejmensi. Ja bych tomu svoje zdravi nesveril.

            Upnout to podle me pujde. Ten tlak na osu vrtakem nebude zase tak velky…

            0 0
      • Vilém  

        Na ffotkach neni moc videt. Takze se ulomil kus zavitu i s matici a osa je ted kratsi?

        0 0
        • tomxxx  

          Přesně tak, kratší o pojistnou matku.

          0 0
          • novas752  

            Obávám se že tohle neopravíš. Rozhodně ne tak aby bylo bezpečný na tom dál jezdit. Díra a vnitřní závit by to jen oslabil.

            0 0
          • Vilém  

            Bude to tvrdy jako prase, udelat do toho diru a zavit by nebyla zadna sranda. Zbytek viz novas.

            0 0
            • pm74  

              Staci prejet pilnikem v miste lomu a vis hned. Ta osa musi byt v tele hlavne pruzna, takze zadnou extremni tvrdost uvnitr bych neocekaval. Stred a povrch budou mit odlisny vlastnosti.

              Ale stejne bych do toho nesel.

              0 0
              • novas752  

                Jenže pružná se neulomí bez plastický deformace jako tohle. Nesmysl s tim cokoliv zkoušet, nejsou to první ani poslední zrušený pedály.

                0 0
                • pm74  

                  Ty na tech nicnerikajicich fotkach vidis, ze neprobehla deformace, ktera vedla k unavovemu lomu? :D Nepredstavujes si snad, ze se to nejdriv ohne do praveho uhlu a potom to praskne? Ver tomu, ze ten stred musi byt spis pruznej, nez tvrdej. Kdyby byla uvnitr struktura oceli, do ktere se neda vrtat, tak na tom jezdit nechces.

                  1 0
      • cibi  

        Pevnostně se mi takové řešení nelíbí.

        „kdo chce kam, pomožme mu tam“ → Do kaleného uděláš závit jen vyjiskřovačkou.

        Bývaly doby kdy to bylo za 1500/hodinu, dnes dražší :-(

        Kolik stojí ty pedály?

        0 0
    • kokabura  

      Ahoj na novém epicu mam roval control 29 sl Vl solix, současně jezdím už druhou sezonu zápletky od zdejšího clena eie s kterými jsem nadmíru spokojen a přemýšlím jaká kola si nechat..

      Oproti rovalům bych si pohoršil cca o 250g.

      Přikládám odkaz na rovaly a fotku konfigurace eie

      https://www.specialized.com/…p/1000240320?…

      0 0
    • plzakj  

      Tchan chce do ebiku Cube stojanek. Pry ze je tam prolis a ta dira na sroub. Poradite, jaky typ stojanku na to je? Na prvni pohled nic takovyho nevidim. Nebo je to priprava na ramu na neco jineho?

      0 0
    • barney.m  

      Uvažuju nad výmenou klik 1×12 na Scott Scale z Praxis na Shimano. Vybírám FC-MT512–1 nebo FC-M6120–1.

      • Mám dát přednost Direct Mount převodníku před BCD 96?
      • Jsou případně SLX kliky v něčem výrazně lepší než Deore?
      • Co se týče pressfit středu, jaký je rozdíl mezi BB-MT500-PA a BB-MT800-PA ?

      Díky

      0 0
      • novas752  

        SLX jsou o dost lehčí než Deore.

        Na shimano direct mount je větší výběr převodníků než na 96bcd.

        Střed stačí 500.

        3 0
        • barney.m  

          Ještě mám jeden dotaz… Jak se nasazuje řetěz na NW převodník? Dává mi smysl vnější článek na širší zub. Ale Praxis tech. info mluví naopak, mají to takto naznačené i obrázkem na samotném převodníku (vnější článek na vnitřní zub). A potom to na webu mají zase naopak (za mě správně). Tak jsem z toho jelen? :D

          0 0
          • LM  

            Neboj se nic, širší zub do užšího článku řetězu nepasuje :-)

            0 0
            • barney.m  

              Bohužel jo, a pěkně mi to dojebalo každý druhý zub. Řetěz mi párkrát spadl a vždy jsem to „nějak“ nasadil a jel. :(

              1 0
            • pm74  

              …no :)

              2 0
              • barney.m  

                No právě

                1 0
                • LM  

                  Tak tenhle převodník bych teda nenazýval NarrowWide. I oni tomu radši říkají Wave ring.

                  Na normální NarrowWide, kde je ten široký zub fakt široký, to blbě nasadit nejde (SRAM, AbsoluteBlack, Garbaruk, Shimano).

                  4 0
                  • MatS  

                    A to ti tam šlo nasadit takto blbě hladko a nevydávalo to divné zvuky?

                    0 0
                  • LM  

                    Shimano řetěz na Shimano NW převodník blbě nedáš. Musel bys použít kladivo :-)

                    (více obroušené jsou úzké zuby)

                    3 0
                • pm74  

                  Ja jsem to taky nevedel, sel jsem se mrknout, jestli neprasim prevodnik, ale nastesti jsem hned na zacatku menil za 36t z ali a ten je klasicky nw. :)

                  1 0
          • novas752  

            Praxis jsou specialisti, pro ně je NW fuj, oni radši zuby vyhnutý doprava a doleva.

            5 0
            • tomxxx  

              Patenty?

              0 0
              • novas752  

                To asi ne, to by se NW vyhýbalo více značek. Sram, Shimano, RaceFace, Wolftooth, Garbaruk, mraky menších „garážovek“… Všichni dělají svoje NW, akorát Praxis musí být jednorožci. :-)

                2 0
    • tomvv  

      Jaký Shimano press fit střed?

      Teď mám SM-BB71–41B (asi 105 řada) zatím spokojenost. Má cenu připlácet za ultegra nebo dura-ace, získám tím něco navíc – životnost, lehčí chod?

      0 0
    • Lister  

      Dotaz- jak vyřešit kliky kratší nez 165mm pro Eagle transmition? Střed je naštěstí klasický BSA, takže výměna osy není problém

      Potřeboval bych 155 nebo 160 mm kliky 32z.

      0 0
    • Petr.T.M  

      Ahoj, asi budu za … ignoranta, ale prosím pěkně, nevíte někdo co je to za drátek pod pákovou brzdou SHIMANO XT BR M8100 ?? Co vypadá jako kancelářská sponka? Nebo se to má vytáhnout? Instaloval jsem je tuhle, všechno OK, ale o tomhle nikde nic a už su z toho tumpachový …Brzda funguje i s tím.

      0 0
    • Kratter  

      Ahoj, koupil jsem si novou vidlici fox a překvapilo mě, že má nalakované dosedací plošky pro uchycení brzdového třmenu. To je normální? Vždyť to pak nemůže správně dosedat, ne?

      0 1
      • va-bo  

        Je to normální. Můžeš si to nechat ofrézovat.

        0 0
      • jIrI___  

        Je to běžné zvláště u OEM vidlicí, dosedací plochy je třeba zafrézovat.

        0 0
        • Kratter  

          No to jste mě nepotěšili, myslel jsem že až vyhraju souboj s ježkem, že budu mít pokoj :D

          0 0
          • Lister  

            Nesmíš všechno poslouchat.

            Zkus to a uvidíš. Mám 3 Fox vidlice z toho 2 s lakem a fungují vsechny stejně.

            3 0
          • carlos1  

            Tak většinou stačí tu barvu nožem seškrábnout dolu, pod tou barvou je to frézovaný, dělám to takhle roky, bez problémů.

            0 0
          • Lister  

            Poznámka k ježkovi.

            Narážeč ježka sice nepotřebuješ, ale pokaždé když ho použiješ, si budeš k jeho nákupu gratulovat.

            6 1
            • Kratter  

              Ok, objednal jsem ho :D

              0 0
              • MatS  

                Mám z Aliexpress za pár korun i s ježkem a funguje dobře. Vzal jsem tam i to udělátko na uchycení krku a jeho odřezání. To je super.

                0 0
                • Lister  

                  Na krk vidlice je super instalatérská řezačka na trubky – využije se na krk vidlice, řídítka, sedlovky apod – a s pomocí stojanu a dobrého polohování ani nemusíš sundávat vidlici nebo řídítka z kola.

                  Ale jen na hliníkové komponenty. Karbon se s tím řezat nedá.

                  4 2
    • koldas  

      Zdravím,

      mám na kole tuhle teleskopickou sedlovku.

      https://www.kolaglaser.cz/…6047417.html

      Ta část která zajíždí dovnitř ma silný vakl. Dá se to někde utáhnout, poštelovat, nebo je to na reklamaci? Kolo je měsíc nové. Díky

      0 0
      • tomxxx  

        Vakl je na sedlovkách běžný. Silný vakl znamená co? Aspoň 1cm na špičce sedla, když je sedlovka vysunutá?

        0 0
      • va-bo  

        Servisní sady existují. Může to trochu pomoct, ale nějaký vakl tam bude pořád.

        0 0
      • pm74  

        silny vakl znamena co?

        0 0
        • koldas  

          No mrknu nanto znovu. Mě překvapilo, že to má vůbec nějaký vakl. Kolo je tchána, tak jak se dostanu, zkontroluju…

          0 1
          • tomxxx  

            Vakl je běžný a v třeba zasunutým stavu může být obrovský, ve vysunutém skoro žádný.

            0 1
          • novas752  

            Do cca 2mm na špičce sedla do obou stran je to „v normě“. Dopředu a dozadu by tam měla být vůle jen maličká, nahoru a dolu v podstatě žádná.

            2 0
    • keymaker  

      Cus. Pujde tato kazeta – SRAM XPLR PG-1231 na XDR orech? Vubec se ve Sram vecech nevyznam :-( . A pokud ne, existuje nejaka kazeta na XDR orech s rozsahem 11–44? Diky moc

      0 0
      • kubad  

        Ne potřebuje HG Shimano ořech ( silniční verze)

        Kazety XD a XDr jsou od 10z občas i od 9z

        1 0
      • kubad  

        CS-XG-1251

        Je 10–44 a je na XDr ořech

        1 0
      • keymaker  

        Tak jeste jinak. Jedna se o zaplety Elitewheels. Nesel by tam tedy implementovat jiny orech shimano? To bude levnejsi nez ta kazeta, ne? :-)

        0 0
        • kubad  

          když sečteš ořech a kazetu tak nejspíš ne

          pokud chceš levné kazety mrkni na Aliexpres

          0 0
          • keymaker  

            Kazetu pouziju z aktualnich zapletu – SRAM XPLR PG-1231. Je to bud kazeta nebo orech :-)

            0 0
            • keymaker  

              Foto aktualniho orechu

              0 0
              • kubad  

                výrobce kol/náboju a podle toho hledej, nebo napiš kde s to koupil

                0 0
                • keymaker  

                  Viz vyse. Elitewheels z Alika.

                  0 0
                  • kubad  

                    Elitewheels z Alika. ano to s psal, a je potřeba se jich zeptat

                    z jiné značky nábojů to pravděpodobně pasovat nebude, proto píšu lepe řešit kazetu

                    0 0
              • Lister  

                Rozumím správně, že na současné kolo dáváš nové záplety a koupil jsi verzi se špatným ořechem?

                Jestli máš na kole sadu s flattop řetězem, kup si novou kazetu a starou prodej – míň starostí, lepší výsledek.

                1 0
                • keymaker  

                  Je to presne jak rikas :-) nebyl jsem to ja, ale nekdo z okoli, tak mu chci pomoct

                  1 1
                  • Kouba_2005  

                    Jo jo, ptám se pro kamaráda, to známe :-)

                    0 0
                    • keymaker  

                      Hele já na silničce karbony mám a na dojiždědlo mi to na RU přijde overkill, takže je to opravdu tak. Přehazoval jsem tam kotouče, dával pásku a bezduše a když jsem chtěl přehodit kazetu, přišel jsem na toto :-)

                      0 0
                      • Kouba_2005  

                        jj, všude samej standard, ale měnit to mezi sebou nejde :-)

                        0 0
                        • keymaker  

                          Hlavně jsem vůbec nečekal, že na SRAMU bude ořech na Shimano :-D

                          0 0
                          • Kouba_2005  

                            Počkej, počkej, XDR není Shimano, ne? :-) Na fotce výš je XDR ořech, ale celou kauzu jsem nesledoval, tak možná melu blbosti.

                            0 0
                            • keymaker  

                              Ano, to je z nových zápletů. Na starém je ořech s drážkama a k tomu i taková kazeta, což nesedí na nový XDR ořech :-)

                              0 0
                      • kubad  

                        Ořech Elitewheels je od 45USD

                        už jen vybrat který z nich to bude :D

                        0 0
                        • keymaker  

                          Díky, myslel jsem, jestli by nešlo sehnat něco tady, aby na to zas nemusel čekat tak dlouho a mohl jezdit na nových zápletech :-)

                          0 0
                          • kubad  

                            z ničeho jiného to asi pasovat nebude, i když se to tváří hodně jak DT370 :D neporadím, ofiko nevím že by to někdo tady prodával,

                            1 0
                            • keymaker  

                              Děkuju za rady :-) doporučím novou kazetu jako nejrychlejší řešení. Byť teda jako 3 litry za kazetu je hnussssss :-D

                              0 0
                              • Jáchym 1  

                                Jsou i dražší :-)

                                Sram,no.

                                1 0
                              • MatS  

                                No jo, koupit levně záplety Elitewheels z Ali se vyplatí :-)

                                0 0
                                • keymaker  

                                  Ano, vyplatí, jen si neohlídal ořech :-) jinak zpracování apod. se nedá nic vytknout. I YT dlouhodobé recenze nejsou úplně špatné :-)

                                  0 0
                                  • MatS  

                                    Já jsem nad nimi taky uvažoval a právě ty dlouhodobé recenze mi moc dobré nepřišly. Kritizovali kvalitu nábojů.

                                    Já je chtěl na MTB XC v boost a Microspline a cena cca 12 tisíc. Ale váhám. Třeba na black friday bude tak výhodná cena, že neodolám. Teď mám DT XR1700.

                                    0 0
                                    • keymaker  

                                      Tyhle budou jezdit jen za sucha :-D maximálně déšť na cestě :-D z toho důvodu mi to přijde overkill na moje oranžové. Jezdím celoročně a to kolo dostává nášup. A navíc je to na RYCHLOUPÍNÁK. To přeci nejde na tom ani jezdit. Natož tam dát karbony :-D. Minulý týden mi to v mém setupu ukazovalo 7,5 litru. To už mě trochu prsty svrběly :-D

                                      0 0
    • scota  

      Kufry Shimano SM-SH56 se mají na rozdíl od Shimano SM-SH51 vycvakávat do více směrů. Jak si to mám představit, je to lepší řešení?

      0 0
    • samorost-sazavsky  

      prosim poradte mazivo na retez, klasickyho, tzn. mastnyho typu. Vzhledem k veku a poctu vehiklu bych asi mel uz davno vedet, ale ja nevim.

      Vzdycky koupim narazove nejakej vetsi nebo mensi teflonovej šit, co šusti po 50km. Prosim zejmena zaslouzily mechoše a lidi ktery maj opravdu zkusenosti. A bez diskuse o vosku prosim

      Pouziti gravel, mtb ne nutne do totalnich sracek.

      moc diky

      0 2
      • parduba  

        Já používám sprej od Castrolu na motorky.

        1 0
        • samorost-sazavsky  

          ten jsem mel, vybornej, ale priserne lepi, neprijde ti?

          0 0
          • parduba  

            Já ho nechal zaschnout do druhýho dne apořádně utřel

            0 0
          • Myslik  

            Používám také Castrol a vzápětí po namazání otřu řetěz hadrem namočeným v benzínu. Ono to rychle zateče mezi rolny a pak to ztuhne uvnitř i na povrchu. Nijak extra nešpiní a prach se moc nechytá, případně lze po každé jízdě otřít suchým hadrem…

            1 0
          • tomvv  

            Pokud chceš něco mastného, tak to prostě bude lepit

            1 0
          • pm74  

            Kdyz zapatlas celej retez, lepi nejak vsechno

            0 0
          • Hrabex1  

            Olej na motorky jen jako krajni reseni do totalnich sracek, kam jezdit nechces, jak jsi psal.

            0 0
        • pm74  

          Myslis ten na bazi vosku? :D

          0 0
      • kerim  

        A ,,fšelék" jsi zkoušel? :-)

        0 0
        • samorost-sazavsky  

          nezkousel, ale diky. Narozdil od predeslyho hledani je tohle to heslo na celkem aktualni a vyzivnej thread, kterej jsem diky tomu nasel. Proctu a nebudu tady uz votravovat, diky

          0 1
          • skaj  

            No, ja vim, ze se to nemelo, se predem omlouvam. Ale preci jen to opatrne zminim – fselek je vosk:)

            Kdyz uz, tak squirt je dal… (prosel jsem od fseleku, pres squirt k tomu co se nevyslovuje:)

            0 0
      • orm  

        Na zimaku/mestaku, poslednim kole kde jeste nevoskuji, tak pouzivam muc off dry a wet (jen v zime). Vykon dobrej, nespini to, nesusti to a jako bonus to dobre voni (ikdyz to bude individualni).

        2 0
      • Lister  

        Co znamená bez diskuze o vosku? Kapací jsou taky zakázané?

        Už cca 30 tis km používám Squirt. Do terénu a na zimní silnicku světle modrý do zimy a horsich podminek. Na hlavní silnicku tmavě modrý do suchých podmínek.

        Netvrdím, že to musí být to nejlepší na světě, ale ja nic lepšího nenašel. Zkoušel jsem i jiné kapaci vosky, ale byly horší.

        Podmínkou fungování je dokonalá očista nového řetězu od původního konzervantu.

        0 1
        • enjoy  

          Hele taky jsem bez všech debat používal squirt až někdo tu zmínil x-sauce(zelený), tak jsem to koupil a jsem zase o kousek dál tomu, jak si to představuju.

          Squirt mi na můj vkus vydržel poměrně málo a hlavně lepil víc, než jsem si přál( nebavme se o způsobu aplikace, nejsem laboratorní typ a určitě jsem to vždy nedělal podle manuálu).

          Ten x-sauce mi dovolí při mém způsobu užívání víc :-)

          Zbylý squirt budu muset někdy, někde, nějak upotřebit :-)

          1 0
          • Lister  

            Díky za tip. Možná vyzkošim. Ale jelikož i používám u obou verzi 2. lahvičku, tak to asi jeste pár desítek tisíc km budu muset vydržet.

            Kazeta na domácím trenažéru po 3 zimách. Samozřejmě nikdy nečištěná.

            0 0
          • tomvv  

            Vyzkoušej toto, myslím, že je to ještě lepší

            https://silca.cc/…t-chain-lube

            0 0
            • Lister  

              Není.

              Je horší nez Squirt. Mam je doma oba.

              0 0
              • tomvv  

                V čem konkrétně- nerýpu, fakt mě to zajímá

                0 0
                • Lister  

                  Vic lepil min vydržel. Tedy slabiny přesně v tom, procč chceš používat vosk.

                  0 0
        • samorost-sazavsky  

          hodim to pod tebe

          diky vsem, nemusite psat sem – ja jen nemoh najit to dostatecne aktualni a vyzivny vlakno.

          Podmínkou fungování je dokonalá očista nového řetězu od původního konzervantu.

          tohle je duvod proc jsem chtel vynechat „vosk“, resp. mazani ktery tuhle proceduru potrebuje na zacatku. Na ten balik kol co mame doma to proste nechci na vsech resit – jen pracka s cisticem, maznout, utrit a jet.

          Squirt pouzivam ted na novym kole, kde byl uplne cerstvej pohon. A je to dobry, pouziju to jeste klukovi na ltvl, protoze hodne jezdi. Na zbytek jsem chtel proste klasicky kapaci/splichaci reseni bez totalniho odmasteni na zacatku

          0 1
          • Lister  

            Petka od mleka s širokým hrdlem. Zelená Arva cca do poloviny – bezoplachovy odmastovac. Hodíš tam nový řetěz. Necháš vykoupat, párkrát protřepat. Po vytažení stačí trochu otřít a pak nechat uschnout.

            Náplň lahve vystačí cca na 10 nových řetězu.

            Pračku řetězu doma nemám už asi 20 let. Řetězy na kole nikdy nečistím.

            PS: na silnice už řetěz jede druhou desítku a není vytahaný ani na 0.5 procent. Obyčejný 12 SPD shimano.

            PPS: novy řetěz jsem takto pral vždycky. To husté svinstvo mi ja kolo nesmí.

            5 0
      • scota  

        Muck-Off C3 DRY CERAMIC LUBE, nebo klasický olej na automatické zbraně: BRUNOX LUB&COR

        1 1
    • daymaker  

      Zdravím. Ňouma dotaz. Shimano 12s, je normální, že při točení klikama v protisměru dozadu si řetěz na kazetě poskočí? Díky!

      0 0
      • novas752  

        Nemělo by

        0 0
      • LM  

        Myslíš zařazený nejlehčí převod (největší kolečko kazety) a několikeré otočení pedálama v protisměru?

        0 0
        • daymaker  

          Na nejmenších 4 pastorcích, když točím pozpátku. Při šlapání dopředu to jde normálně. Zvuk na nejmenších 4 není tak hladký jako na ostatních. Dotahoval jsem kazetu, nové kolo. Jestli to bylo předtím netuším bohužel.

          0 0
          • tomvv  

            Dělá mě to taky, když je ve předu malá a vzadu 4 nejmenší, řetěz to teda nenabere úplně , ale jen na některým zubu nadzdvihne. Myslím , že je to tím, že už je tam moc velký křížení.

            0 0
            • Lister  

              Je to tak, ničemu to nevadí a na funkci to nemá vliv.

              Taky záleží jaké má kdo kliky. Já vozím i na Shimanu kliky Sram a ty mají trochu menší řetězovou linku 52 vs 55mm.

              0 0
            • daymaker  

              Přesně to jsem myslel. Říkal jsem si, jestli jsem při dotahování například nezmáčknul jednu z těch dvou podložek a pastorky se neposunuly více k sobě a řetěz tím pádem nemá místo. Ale to by pak výrazně blblo i při šlapání.

              0 0
              • Lister  

                Určitě jsi nic nepodelal.

                Obecně se dá říct ze levnější kazety maji s těmi malými pastorky často problem. Mam srovnani mezi GX a XO kazetami na ruznych systemech, stejne tak i Deore SLX vs XT a ty levnejsi kazety často na některém z menších pastorků cvakaji a nic s tim neuděláš – jednoduše proto, že jejich konstrukce není tak precizní.

                0 0
                • novas752  

                  Vtipbý je že spodních 5 pastorků je na Shimano 1wspd kazetách vždy stejných. :-)

                  0 1
                • daymaker  

                  Mno, je to Ultegra. :) Nicméně dnes projeto 50 km, na funkci rostlináře to nemá opravdu vliv, ani akusticky nic. Prostě točit dozadu doma nebudu.

                  0 0
                  • Lister  

                    Nemůžeš napsat hned, že jsi na silnici :-D

                    Tohle dělat klidně může a je to úplně normální. Pokud to skáče hodně a je to jenom v jednom místě řetězu, tak to může být tužší článek. Kdybys měl článek roznýtovaný, tak ti to bude naopak střílet hlavně v záběru.

                    1 0
    • cechura  

      Lze použít 1 1/8" závitovou vidlici do semiintegrovaného hl. složení? To hlávko je samozřejmě primárně určeno pro hladkou 1 1/8" a-head vidlici, ale průměr té závitovky je stejný, ten konický kroužek dole na vidlici taky pasuje do spodního ložiska hlávka. Řešil bych to adaptérem do sloupku na a-head představec. Nahoře bych dal ten vymezovací konický kroužek + podložku (klasicky pro a-head sloupek) a dotáhl závěrnou maticí z té závitové vidlice. Zkoušel jsem to, vůle tam není, jen jestli je to jde – dočasně, než seženu vidlici 28" s hladkým sloupkem, mám tu jen pro 26" kola.

      0 0
      • kubad  

        ano jde to, jsou na to spešl spodní redukční kroužky hlavového složení, který má díru na 1,1/8" vidlici a je do 1,5" ložiska

        Tady:

        1 0
      • Lister  

        Tohle je tak obskurní řešení že asi nikdo nebude 100% vědět, jestli to bude aspoň nějakou dobu fungovat.

        Ale jestli tam vůle není matici máš zajištěnou a nedovoluje se ti, tak by to asi fungovat mohlo.

        0 0
      • novas752  

        Jak to hodláš vymezit vůli ložisek?

        0 0
        • Lister  

          Však píše ze pomocí te zaverne matice.

          0 0
        • cechura  

          Je to do klasické NEtappered hlavové trubky, když jsem to dotáhl tou závěrnou maticí, aby nebyla vůle a současně se vidlice volně otáčela, vypadalo to funkčně :-) Asi to vyzkouším a uvidím, jestli se to nebude povolovat, spodku se nebojím, spíš nahoře by mohl vzniknout vakl.

          0 0
      • pm74  

        Ta tvoje ghetto uprava mi prijde spolehlivejsi (pokud tam budou obe „kontramatky“), nez ten kupovany adapter, ale kdyz na tom nebudes skakat, i ten bude fungovat…

        ps: delka krku nestaci na fixaci predstavcem?

        0 0
        • scortis  

          Ty zavitovy krky se prave musely rezat tak aby jen lehce precuhovaly vrsek hlavka. Takze klasickym predstavcem to realne nezafixujes

          0 0
          • pm74  

            Zas tak mladej nejsem, abych to nezazil a tak starej, abych si to nepamatoval, taky ne :)

            Nepochopil jsem z toho, kam ji chce dat, ale soucasny hlavovky jsou casto vyrazne kratsi, tak proc by to nemohlo nastat?

            0 0
      • va-bo  

        https://www.kupkolo.cz/…-al_z126182/?…

        Myslím, že to fungovat bude. Obvykle se tahle kombinace řeší adaptérem.

        0 0
    • Lister  

      Dva dotazy.

      Bude alespoň provizorně fungovat klasická Eagle spojka na Transmition řetězu?

      Včera jsme potkal v lese dva experty, kteří se snažili roztržený T-type řetěz opravit tak, že dva vnější články se snažili snýtovat (opravu snýtovat) rychlospojkou. Měl jsme po ruce svou Eagle spojku, ale nechtěl jsme ji obětovat, když jsem ani nevěděl, jestli by dojeli. Řetěz jsme jim klasicky zkrátil a snýtoval a jelikož jsme je pak na trailu už nepotkal, tak asi dojeli (samozřejmě jsem je upozornil ať na tom pak už nejezdí).

      Druhý dotaz – máte nějaký fígl, jak jednoduše srovnat řídítka pro lidi, kteří to podle oka nevidí (bavím se zde opravdu o lidech, kteří mají z různých důvodů tak narušené prostorové vidění, že to opravdu nevidí).

      0 0
      • LM  

        2. Na Ali lze koupit takový udělák s lazerem, ale zkušenost s tím nemám.

        4 0
        • orm  

          Mam. Funguje to skvele.

          5 1
          • Lister  

            Díky pánové. To je možnost.

            Spíš jsem myslel ale néjaké jednoduché domácí řešení se stěnou metrem vodováhou apod.

            Bohužel rada typu „vyndejte přední kolo, opři to o stěnu a změř vzdálenost na obou stranách“ u většiny odpružených vidlic neobstojí, protože patky nejsou symetrické.

            0 0
            • orm  

              Stoji to asi 250kc. Za me nejlepsi vec co jsem na ali za posledni dobu koupil. Ja mam rad veci presne a u riditek (nebo sedla) jsem porad spekuloval jestli to mam fakt rovne. Tohle je spolehlive a levne reseni.

              3 0
          • enjoy  

            Moje nervy :-D. To nutně potřebuju. Věděl jsem že to existuje, ale nevěděl jsem, že to stojí takové prd.

            1 0
            • jIrI___  

              Je potřeba mít štěstí na kus, mně tenhle nesmysl měřil úplně šejdrem.

              2 0
      • Myslik  

        Jsem perfekcionista ohledně kol a dělám to podle C. Calvin Jones z Park Tool… Pravítko upnu k vidlici gumou…

        1 0
      • samorost-sazavsky  

        Zkousel jsem dva dreveny hranoly do kterych jsem kola „secvakl“ – tim chytnes souosost- a pak normalne metrem porovnal vzalenost koncu riditek treba k sedlovce. Docela to fungovalo. Samozrejme za predpokladu ze riditka jsou presne vystredeny

        0 2
      • xtonda  

        Já jsem si přiložil trojúhelník s ryskou k nohám vidlice a pak okometricky kontroloval, jestli je ryska v zákrytu s představcem, nebo trojúhelník k řidítkům a kontrolovat zákryt s pláštěm. Na to není potřeba prostorové vidění, to je naopak lepší dělat jedním okem.

        Ale to laser ukazovátko mi přijde jako hodně dobrý nápad.

        1 0
      • Lister  

        Díky všem za reakce.

        Ad 1 – zvláštní, že to tady jeste nkdo nezkoušel. Ale našel jsou naštěstí spoustu informací o tom ze spojka bude bez potíží provizorně fungovat. Zajima mne to hlavně proto, že se mi doma začínají míchat kola s klasickými a flattop řetězy a nechci myslet na to, jakou spojku mam zrovna u sebe (ano dal by se odpovídající typ umístit na každé kolo)

        Ad 2 – jsem rád, že nejsme jediná lama, která si s tim neumí objektivně poradit :-D

        0 0
    • va-bo  

      Já to dělám tak (u MTB), že koukám z vrchu na přední víčko představce, třeba hlavičky inbusů, a zadní hranu „podkovy“ vidlice (pokud to není Manitou).

      0 0
    • RMX  

      Podařilo se mi ulomit objímku u řadící páčky SLX 2×11. Lze ten díl nahradit a nebo je nutné koupit novou páčku?

      0 0
    • Slash  

      Ahoj

      Rychlodotaz na vazelínu …

      Mám v plánu skládat nové kolo, nářadí mám, údržbu všech kol doma zvládám taky, postavil jsem už složitější věci, tak tak nějak čekám, že kolo bych měl zvládnout taky a spíš v tom hledám jen zbytečnou složitost …

      Co ale použít, jako vhodnou montážní vazelínu ( assembly grease) ?

      Je potřeba na to mít nějakou dedikovanou typu PEATY'S BICYCLE ASSEMBLY GREASE, Maxima Assembly Grease

      Nebo prostě vyhovuje jakákoliv vazelína typu ParkTool HPG-1, Muc Off Bio grease ?

      prozatimní zkušenosti mi říkají, že klasika typu ParkTool a Muc Off je na to v pohodě a řeším blbosti, pro jistotu se ale prostě zeptám :)

      Moc díky

      0 0
      • novas752  

        Vazelínu netřeba kupovat v krámu s kolama.

        Např. https://eshop.fina-oleje.cz/…T-2000-400-g

        0 0
        • Slash  

          Jj, jasně, dá se koupit všudemožně, měl jsme zrovna otevřené kupkolo :-)

          Spíš mě zajímalo, jestli je potřeba něco jako specifická assembly grease, nebo stačí ten muc off, parktool ( ty mám, dostal jsem je), nebo třeba bel ray marine grease ( taky mám :) )

          Motorexáckou zrovna nemám, ale klidně ji koupím, je to levná položka v celkovém rozpočtu :)

          0 0
          • novas752  

            Když už máš tak tam dej tu voděodolnější. Akorát na karbonový díly je potřeba montážní pasta s hrubýma částicema, ale toho nespotřebuješ víc než 5g na kolo. Eventuálně může být i mezi teleskop a rám nebomezi sedlovku a rám, pokud to na vazelíně má tendenci zajíždět.

            1 0
            • Slash  

              Jasně, pastu na karbon mám taky :-), ta je jasná.

              Díky

              1 0
      • LM  

        To máš nějaké drahé :-)

        Mezi kovové díly dávám Park Tool AntiSeize ASC-1 a na karbon FORCE Carbon FIX. Na karbon bych vazelínu nedával. Tam to potřebuješ naopak zdrsnit.

        0 0
      • plzakj  

        Treba ta ParkTool HPG-1 je doporucena do lozisek. Je Bez kovovych prisad. Do zavitu ji proti zareznuti dat muzes, ale ty “assembly” s prisadou hliniku nebo mnedi budou lip branit povolovani zavitu. Bio bych neresil :) to je nejakej drahej nesmysl.

        0 0
    • J1RKA  

      vcera jsem zjistil :), ze nektera < hlavka > nebo kola, maji pod horni miskou neco jako < vymezovaci podlozku > nebo coto je.

      kazdopadne vim, ze u mojich kol to nemam, k cemu to opravdu slouzi

      dekuji

      0 1
      • novas752  

        No, je to vymezovací podložka. Slouží k tomu aby víčko hlávka nedrhlo o rám – pokud drhne tak se podložka/podložky přidají pod víčko. Obvykle to bývá právě u integrovaných hlávek, kde jeho výrobce úplně neví jak přesně byl vyroben rám v kterém to bude nasazený. U semiintegrovaných a externích to nebývá – tam si to všechno ohlídá jeden výrobce.

        3 0
      • kubad  

        k vymezení vůle, aby nebyla horní krytka v kontaktu s rámem, u některých hlavových to je, u jiných ne

        2 0
    • Pepe72  

      Jak řešíte druhé záplety ? Máte je na stejných nábojích a stejných kotoučích ať nemusíte sahat na třmen ?

      0 0
      • keymaker  

        Mám stejnou značku, ale rozdílné záplety – Mavic Aksium a Allroad. Jedno čistě RU a druhé konverzní kit na RU a na třmeny sahat naštěstí nemusím, jen přehodím, ale i kdyby, je to otázka minuty…

        0 0
        • scortis  

          Hele když už se to tu řeší, jak řešíte / neřešíte zajetí brzd v rámci různých zápletů, když se brzdy zajedou na jeden kotouč, a pak se tam práskne jiný? Je to tolik znát?

          0 0
          • LM  

            Po nasazení nového kotouče ho zajedu na nějaké pohodové vyjížďce. Zajíždění na prudkém trailu se mi úplně neosvědčilo. Když se mi to za půlkou trailu zajelo a já si chtěl před zatáčkou trochu přibrzdit stejnou silou jako doposud, tak jsem náhle letěl přes řídítka :-)

            Jakmile už jsou oboje kotouče zajeté na stejný typ destiček, tak se to prohazuje bez problémů. Jen pokud častěji jezdíš jedny záplety, tak se vyplatí po čase prohodit kotouče mezi zápletama, ať je sjíždíš zhruba na stejno.

            0 0
          • keymaker  

            Mám Allroady víceméně celoročně a až když napdanou srajdy, dávám Aksium a zajiždění tak nějak neřešim. Ale já obecně jezdim tužku :-D

            0 0
      • LM  

        Buď stejné, nebo se to u různých dá doladit podložkama pod kotouč.

        1 0
      • plzakj  

        V mym pripade stacilo mit stejny kotouce, pres to, ze mam ruzny naboje. Musel to bejt identickej typ od shimana. Na prednich mam XTcka, na zadnich “slx”ka

        0 0
      • Lister  

        Řeším je tak, že je mám namontovane na druhém kole, jak v terénu tak na silnici. Ale na to ses asi neptal ;-)

        Ale ať jen nepdudim – občas prohazuji mezi bajky v terénu a naštěstí mi to vyšlo tak, že na ne nemusím sahat.

        Ve vysledku si to většinou za jizdy lehce sedne i kdyz to na prvni zmacknuti neni ideální. A vlastně ani nemusí být problem poloha kotouče, ale různé opotřebení na různých zápletech, když jedny jezdíš výrazně vice.

        Pokud máš 6 šroubů tak není problem použit podložky. Dají se i pod CL ale hůř se shání.

        0 0
    • robsol  

      Mám silniční kolo cannondale Supersix Evo viz. rofil . Má integrovaný zámek sedlové trubky, ale bohužel se nikde neuvádí jak velkou silou je nutné ho utáhnout aby karbonová sedlovka nezajížděla, ale aby se také nepoškodila. Poradíte? Nerad bych cokoliv zničil.

      0 0
      • novas752  

        Cannondale techbook 20×y poradí

        0 0
      • robsol  

        Ještě doplním, že při utahování momentem 6 Nm v tom docela několikrát jakoby praskne. Ale když sedlovku vyndám tak nikde žádné poškození nevidím. Tak nevím zda je to normální „pazvuk“ při dotahování.

        0 0
        • novas752  

          Ne, pazvuk normalní neni (pokud to neni plný bordelu) a tipuju že tam jako maximalní moment bude 4 nebo 5Nm. Jakoby nemuselo být jen jakoby.

          0 0
          • robsol  

            tak jsem to celé rozdělal. Prohlédl. Nikde nic podezřelého není. Je to vcelku nové kolo. Žádné prasklinky, bordel nic.

            Pasta je tam origo a vypadá v pohodě. Když to zasunu a začnu utahovat tak v tom jakoby v posledních momentech utahování začne zase lupat.

            0 0
            • Pepe72  

              Máš po sedlovce.

              0 0
              • robsol  

                já to nerozporuji, ale nevím jak to odhalit když na tom reálně není nic vidět

                0 0
                • Pepe72  

                  Jestli ti při jiždě nedá vědět, tak dobré.

                  0 0
                  • robsol  

                    už jsem to byl projet a vypadá to všechno ok. Žádné pazvuky se neobjevují. Sedlovka nezajíždí. Tak nevím co s tím případně vlastně mám dál dělat.

                    0 0
    • koldas  

      Zdravím, na přibližovadle do práce mám starou klasiku 3×9 a teď dotaz. Nedávno jsem dotahoval a čistil střed a od té doby to v něm křupe, jak kdyby se mlely kamínky. Střed jsem celej rozebral. Byl prasklej domeček, tak jsem ho dal pryč, vyčistil, promazal, dotáhl a stále křupe. Rám jsem zkontroloval, prasklej není.

      Mám ještě dva typy. Nevím jestli mám dobře podložky… převodník 2, klika 1 a nebo jsou k.o.misky.

      Díky za typ, co ještě zkusit.

      Je to sice staroch, ale…

      0 0
      • novas752  

        No a co je to za střed/osu?

        0 0
        • koldas  

          Klasický šroubovací shimano, hollowtech 1. Číslo /typ nevím.

          0 0
          • novas752  

            Tak buď jsou v háji ložiska, nebo se povolily misky, nebo jsou křivá čela středové mufny, nebo to nekřupe ze středu, ale třeba ze šroubů na převodníky, z pedálů, patky přehazky atd.

            0 0
            • koldas  

              Střed je to určitě. Dělá to i ze sedla. Misky jsem dnes vyčistil a dotáhnul, takže asi taky ne. Ještě zkusím ty šrouby na převodníku. Sázel jsem na ty podložky…podotýkám je to veterán a do vyčištění ložisek to nedělalo…

              No nic, asi investuji do nových ložisek…

              Díky

              0 0
    • Lister  

      Něž to objednám.

      Rocker Upgrade kit je kompatibilní s ultimate i základním páčkou?

      https://www.cyklozitny.cz/…screws-panel

      Protože designéra té puvodni by měli postavit před vojenský soud a pak zastřelit ;-)

      PS vím že pro řazení potřebuji pravou.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.