Tak se nám předchozí rychlodotazy přiblížily 2000, pomalu se načítá a je čas začít s novým vláknem. Původní vlákno je zde
https://www.bike-forum.cz/…chlodotazy-7
Doufám že se povede udržet vlákno ve stejné rovině jako to minulé.
Tak se nám předchozí rychlodotazy přiblížily 2000, pomalu se načítá a je čas začít s novým vláknem. Původní vlákno je zde
https://www.bike-forum.cz/…chlodotazy-7
Doufám že se povede udržet vlákno ve stejné rovině jako to minulé.
Využiju vlákno-spěchá to
do lońska na duších. letos 1/2 roku tubeless na Treku Procaliber -před týdnem nový ráfek+mlíko, lehce starší plášť Conti cross king protection,ale ok.
Tč Jezdíme na dovolené ve Francii – denně kolem 60–80 km ale je tu 30–35 stupnu.Asi vcera defekt-nepoznal jsem ,jen podle zaschleho mlika na ramovce,ale plast drzel.,tak jsem neresil Dnes dofouknuto na 35 Psi- bylo ok ale parkrat to z mista defektu zastrikalo,a plast meknul.Po dalsim dofouknuti na 30 se to zaclo horsit a vyslovene to utikalo,na 20 to na doejzd vydrzelo.i.Na plasti nic neni videt jen kapka mlika.,ale mam pocit ze se to horsi. Chci se zeptat -(nemam zkusenosti s TL)-moje teorie- stredne velka dira -zalepila se ale v tom vedru to mliko nedrzi-je to tak nebo placam nesmysly? Btw co s tim ? Je mozne ze miko v tech vedrech nedrzi a pokud to necham 20 Psi bude to drzet_ Nebo vymenit-btw servisy tady na prd- duchodcovske e bike´=mliko tady nikdo nema. Ma smysl plast zalepit zvenku normalnim lepidlem na duse ? A kdyz vymenit plast nechat ho bez mlika a doufat,nebo tam dat dusi ?. V servisu mi doporucili Bombe anti crevasion spray, ale jak chapu je to jen dojezdova nouzovka… Takze co s tim ? diky moc za kazdou raduTakze co s tim ? diky moc za kazdou radu
Kde přesně je ta dírka na plášti? Někde z boku? Optimálně sem hoď foto.
Buď najít díru a zkusit knot. Nechat přes noc tak, natočit kolo tak, aby mléko steklo k díře a doufat, že se to chytí a zaschne.
Podlepit – určitě ne zvenčí, podlepoval jsem tak teďka 2× gravel, dělalo mi to to samé a musel jsem lokálně očistit plášť, podlepit díru flekem na duše, a pak nahodit plášť zpět do patky. S trochou šikovnosti nepřijdeš o mléko, pokud ještě zůstalo.
Vedrem to za týden nebude, prostě je díra tak nějak na hraně co to mlíko zalepí. Řešil bych to knotem pokud to neni na nějakym blbym místě. Zalepit flekem na duše jedině zevnitř pláště po dobrém očištění a odmaštění toho místa.
mala dirka na behounu a problem ze mliko tu nikdo nema.
dotaz 1 je mozne ze mliko nefunguje v horku ?
dotaz 2 kdyz necham mensi tlak (20Psi) bude to v horku drzet ?
dotaz 3 kdyz menit plast´ (coz tu maji) vrazit tam dusi nebo nchat TL bez mlika a spolihat…
PS Omluva byl jsem pomalejsi nez nektere odpovedi..
A maj tam flastry na duse? Zalepit.
No jestli tam nejde sehnat mlíko ani knoty a v plášti už mlíko nemáš, tak bych vyndal ventilek a vrazil tam duši a opravíš to doma. To je asi nejlevnější a nejjednodušší řešení.
diky,tak je to v planu, ale resim dojezd v provizoriu tady
tzn, ze ani dusi tam nikdo nema?
tu mit snad budou:)
jen resim
Za 3,nechal bych starý polepeny.
Te nechci uplne strasit, ale uz jsem parkrat videl nouzove danou dusi, co v sobe mela okamzite po nahusteni asi pet der. On totiz byl plast plny trnu a s mlikem fungoval uplne v pohode. Takze fakt poradne prohlednout. Jinak ja bych opatrne sundal jednu patku, lokalne ocistil, podlepil flekem na duse a nechal s tim mlikem co mas. Jinak horsi funkci jsem u mlika pozoroval jen ve velkem mrazu, v horku nikdy.
35psi moc tmenlu neudrzi, kolik vazis zeto tak hustis?
nejjednodušší je vrazit knot a mléko to dotěsní
s mlékem je vždy potřeba vozit i knoty, nej dvou velikostí,nebo rozplést tlustší
Jj, tohle nechápu, vyrazit někam daleko a nemít ani základní výbavu na servis svého kola. :-O
Včera jsem měl celkem problém ubrzdit pár klesání. Přední páka jakoby hodně ztvrdla a skoro to nešlo ubrzdit. Může to být kotouči a nebo destičky (organické)? Kotouče (180mm) jsou nějaké RT54 (asi Deore). Zadní mi přišla že brzdí lépe (kotouče SLX). Vážím okolo 112kg. Pomůže vyměnit ten přední kotouč?
A brzdy na tom kole máš jaké? :-)
SLX tuším že řada 7000.
Vypadá to na první fázi uvaření brzd. Ztuhne páka a klesne brzdný výkon, v další fázi se páka naopak úplně propadne a brzda nebrzdí v podstatě vůbec. Obvykle za to může technika brzdění (neustále držení páky, byť lehce, brzda nemá čas se aspoň trochu ochladit). Bohužel řešení není jednoduché, pomůže výměna brzd za vyšší model (jsou na to obvykle méně náchylné), lehce pomůže výměna kotouče za větší průměr a nepatrně pomůže výměna destiček za typ s chladičem. V servisu jsem se setkal s tím, že zejména majitelé elektrokol byli schopni brzdu (v 99% případu zadní) uvařit i na nakloněné rovině :)
Moje hmotnost je vetsi nez tvoje, takze o tom neco vim :-). Cilem je udrzet brzdy „chladne“, aby se neprehraly. Kovove (sinter) desticky s chladicem, velke kvalitni kotouce, ctyrpistky. Tak jak jsem to napsal, tak je to od nejlevnejsiho po nejdrazsi. Zacal bych tim, ze koupis kvalitni kovove desticky s chladicem. Kdyz to nepomuze, tak das lepsi kotouce (u shimana s chladicem), kdyz to nepomuze, koupis nove ctyrpistkove trmeny.
Naučit se brzdit,zapekl jsi desky,obrousit
alespon slx kotouče s metal destičky-základ,větší průměr-pokud lze
Servisuju synovi SIDa r.2010 na 26". Špatně chodí, zadrhává. Vyndal jsem komplet vnitřky i gufera a zkusil chod levé a pak pravé nohy sólo jen v pouzdrech. Nohy se neposouvají hladce, přičemž asi ve třetině zdvihu to jakž takž jde. Když jsem nechával loni měnit pouzdra/bushingy, neudělali kalibraci pořádně? Bude potřeba pouzdra ještě trochu roztáhnout? Dík za názor
Chudák syn…
Dobrý den, potřeboval bych poradit. Předem se omlouvám, ale jsem úplný laik. Syn od kamaráda dostal horské kolo s řadící+ brzdovou pákou „shimano st ef30“. Ale problém je v tom že na zadním kole má šesti kolečko a řazení má 7 poloh ale jdou řadit jen 4. Když sundám horní víčko tak i na ozubení má jen 4 zuby, takže 7 poloh nemůže dokázat řadit. Můžete mi poradit co s tím? Děkuji.
Řazení má 7 poloh, dal bych tam sedmikolo a nový řetěz, řazení bude nejspíš „zatuhlé“ a bude potřeba ho vyčistit.
Děkuji za podstrčení, stačilo vyčistit a promazat řadič. Již to maká.
Ahoj, pořídili jsme dceři toto kolo https://www.sport365.cz/…detske-kolo/?… ale nedokáže si sama přehazovat na lehčí převod, protože to jde docela ztěžka a nemá takovou sílu.
Můžu tam dát klasické páčky? Teď tam je otočný.
Pokud ano, můžu tam dát jakékoliv páčky 1×7 např. z dekáče?
ano
…kdyz budou kompatibilni s pouzitym shimano saltrem a mit stejny pocet prevodu.
Super díky :-)
Jen ještě pro jistotu, můžu tam dát tuto?
Ano
Nemáte někdo tip na zvonek na silničku?
Nějaké co nejméně nápadné řešení , ideálně třeba něco místo zátky do řídítek nebo někam na jiné skryté místo
Zvonek místo zátky má v nabídce Canyon.
Tyhle zvonky jsou super, vedle představce nenápadný a dobře zní.
Těch úzkých zvonků je řada včetně přímých kopií Oi. Já mám např. tohle https://www.aliexpress.com/…3666562.html
Ji vypadá to dobře, dik
Oproti tomu Canyon do řidítek je Oi méně hlasitý, mám oba (na různých kolech :) ). Ale zase Oi vede v nenápadnosti.
Ok, dik za info. A na který se líp zvoní z pohledu ergonomie?
Přemýšlím ze na ten v řídítkách to bude složitější , na ten Oi zazvoníš aniž bys musel dávat ruku dolů z řídítek
Taky zálezí jaká máš řidítka. Na ergonomická (tj. nekulatý profil) normální zvonek nedáš. Ani u představce na něj většinou není dost místa.
U predstavce nám kousek kulatý, dal pak už zploštělý. Na jedné straně mám garmina, zvonek dám na druhou stranu
https://a.aliexpress.com/_EHD0ysa
Takhle zdvojené to má zvuk tak silný až to je občas moc.
Koupil jsem kdysi kopie z ali ve trech kusech a byla to strasna jebka. Princip bezva, ale provedeni tragicky. U dvou se uvolnil rezonator z pruzinek a u vsech se pomalu protacel asymetricky udernik na pruzine, takze se musel jednou za cas narovnavat. Nakonec se ty pruziny definitivne zdeformovaly. Radsi koupit original.
Já mám na mtb společně s kamarády čtyři z ali, objednáváno celkem na třikrát (takže ne nutně od stejného prodejce), a roky fungují bez problémů, bez zásahu.. Ale je to ali, možná záleží kus od kusu..
Zdravím.
Po ujetých cca 4000km jsem se chtěl podívat na stav organických brzdových destiček. A když už, tak jsem pořídil čistič brzd ve spreji. Destičky jsou ještě OK a tak jsem je jen očistil na šmirglu 100, pak profoukl tímto čističem a osušil v čistém hadru. Současně jsem čističem nastříkaném na čistém hadru také očistil kotouče.
Překvapení přišlo po sestavení. Při jízdě jsem měl pocit, že jsem brzdy spíše namazal olejem než vyčistil. První brždění moc jako brždění nevypadalo. Naštěstí krátce po vyjetí z domu mám 18% kopec, kde jsem mohl brzdy vypálit a tak jsou použitelné.
V čem může být ten zakopaný pudl, že se to tak chovalo?
není v tom žádný pudl, je to normální chování nových destiček, a to cos jim provedl, jsou v principu nové desky, prostě to musíš trochu zajet :D
Čistím kotouče lihem, když na ně třeba omylem sáhnu při servisu a chová se to úplně stejně, párkrát zabrzdíš a je to ok. Jen s tím musíš počítat, abys nebyl překvapenej.
Jo, to jsem tedy překvapený byl. A ne, že málo. Šáhnu na brzdy a ono to jede.
Obcas me prekvapuje, takovato zakladni neznalost u vcelku letitych clenu.
Letité členství nezaručuje letité používání kotoučových brzd.
Ok, pokud je to pro tebe novinka…
Byla to pro mne novinka. Když jsem kolo koupil, tak také zpočátku účinnost brzd nebyla nic moc, navíc jsem zpočátku jezdil jiným směrem převážně po rovinatém terénu a časem se to zlepšilo. Takže jsem to už neřešil a v podstatě na to zapomněl. Ale proti tomu, jak to nebrzdilo v tom kopci dnes, to byl tehdy slabý čajíček.
Protože po přebroušení desek už najednou nejsou zajetý na kotouč a po očištění kotouče zase ten už neni zajetej na desky a musí si to obojí sednout znovu.
Pokud to brzdí dobře, nemá smysl s tim cokoliv dělat. Ani při výměně destiček neni třeba čistit kotouč – pokud se nedává jiná směs.
Tak co já jsem pochopil, tak při zajíždění brzd dochází k přenosu materiálu desek na kotouč, a právě po tom, co se naváže ten matroš na kotouč (ideálně co nejvíc rovnoměrně, aby to pak nedrbalo), tak dochází k tomu správnýmu tření a brzdnýmu účinku. Očištěním kotouče počítám tu vrstvu sundáš, takže je pak potřeba ji zase správným zajížděcím způsobem na kotouč rovnoměrně nanýst. Taky mám po mytí kola vždycky dilema, jestli ty kotouče opucovat, ale už to spíš nedělám (voskuju, tak tam nelítá žádnej extra mastnej bordel).
A ten rozdíl v brzdném účinku mezi nezajetou a dobře zajetou brzdou může být masivní.
Takhle jsem hodil pěknou tlamu s Formula Cura. Nezajeté to brzdilo celkem slušně, pak se to v jednom sjezdíku zajelo, já pak před zatáčkou šáhnul na brzdy a letěl jsem přes řídítka. Teď už nové kotouče/destičky nebo celé brzdy zajíždím na pohodové vyjížďce a teprve pak jedu do terénu :-)
Na skoro sjetý zadní kotouč jsem dal nové desky. Při i sebemenším přibrzdění to řve, vibruje až do sedla, naštěstí aspoň nějak brzdí. Vyladit to už asi nepůjde, spíše vyhodit. Dotaz mám ale k tomu, proč když se desky a kotouč po několikasekundovém souvislém brzdění rozpálí, je najednou ticho? Dojde vlivem roztažnosti materiálů k lepšímu kontaktu?
Co je to za desky a jaké tam nyly před tim?
Dal jsem SRAM sintrované a před tím byly Galfer černé.
No, to bude tim. Sintrovaný desky jsou hodně tvrdý = hlasitější, dlouho se zajíždějí a brzdí líp za tepla než za studena.
Oproti tomu jsou ty černý galfer úplně opačný, ty jsou dost měkký. Něco mezi tim jsou galfer fialový a zelený…
Dokázal by někdo přečíst mezi řádky, co může ve skutečnosti znamenat formulace „Drobné šrámy na vnitřních nohách zaleštěny, olej netahá.“ v inzerátu https://www.cyklobazar.cz/…-sid-race-26 Díky za názor
Já bych tomu rozuměl tak, že jsou poškrábané vnitřní nohy tam, kde je to vidět a olej to netahá, protože tam žádný není. To se netýká tlumení, protože tam to olej tahat nemůže, pokud je v pořádku vnitřní těsnění.
… ale za 4.500 by to asi koupit šlo. Chtělo by to vidět, jak vypadají vnitřní nohy v oblasti futer tam, kde to není vidět. Jestli je fakt vidle málo jetá.
Nech si to nafotit, ale asi pro prcka OK
Pro dite by stacila i Reba, hmotnost plus minus stejna, cena polovicni.
Nafotit vnitřek to asi nepůjde. Napsal jsem mu nějaký text už předtím a odepsal, že „raději prodám někomu, kdo má méně otázek, díky za pochopení“. Tak nevím?? S olejem to ve vzduchové noze to tedy nejspíš bude tak, že až tam olej po servise zas bude, tam mi zas hned vyteče? Věšíme kola na hák za předek. Jo jasně, je to na RB KID.
Po téhle odpovědi bych do toho určitě šel ;)
na kluzácích těch stop moc není, asi bych se toho fakt nebál
Chapu jeho odpoved. Mas moznost osobniho predani, muzes to okouknout.
Dle fotek, pokud nejsou strikle spodni nohy, tak bych veril popisu a nepovazoval prodejce za nejakeho vykuka.
Dobře on :D
Zdravím,
mám doma SUP FLY 20 a 24. Na 20ce ie řazení gripshift a sedmikolo. Na 24 je páčkové a osmikolo.
A teď dotaz. Chtěl bych se na 20 ce zbavit GS a dát tam páčkové. Bude to fungovat, když přehodím jen řazení (s tím, že jednu rychlost to řadit nebude) a nebo přehodit celou kazetu?
Ale nevím, jestli to bude pasovat skrz řetěz, linku atd.
Je to jen nápad. Max zůstanu na GS.
Musíš mít stejný počet pastorků a kroků řazení.
Vzdálenost pastorků pro 7× a 8× není stejná. Krok Ti určuje právě řazení.
Přehazka (pokud je to Shi) pobere oboje.
Ještě jedna „maličkost“ → pokud je 7× kazeta, ne šroubovací kolečko je jiná délka ořechu.
Pokud nechceš sahat do toho sedmikola/ kazety dej tam páčkové řazení pro 7×.
Jo, to řazení na 7× mě hned, jak jsem to napsal, taky napadlo.
Díky
Ahoj, mám gravel a chtěl bych si udělat radost a koupit nějaké nové lehčí karbonové kliky na jednopřevodník. Měli by mít délku 172,5mm, domeček mám klasickej 73mm s vnějšími loźisky. Zadní stavba je 142mm. Mám převodník DM na tři šrouby…který bych možná mohl použít.
Aktualně tam mám nějaký kliky Praxis s převodníkem 42z a 7,3mm offsetem.
Na koloshopu jsem koupil nějaký praxis carbon, ale byl problém s délkou osy (byla krátka), dokonce mě poslali dvy typy a obě byly stejně krátké. Lišili se řetězovou linkou kvůli ktere jsem koupil ještě jeden převodník 3mm ofset který mi je teď na prd. Technický poradce mi už pak nedokázal pomoct a radši to vzdal:))
Nemáte prosím někdo nějaký tip co bych si tam mohl koupit? Středové složeni k tomu koupím klidně nové, když to nepude jinak tak i převodník.děkuji
Co Easton?
Dub Wide tam vleze určitě
73mm BSA domek + vnější ložiska je MTB standard tam silniční kliky budou krátké :(
Sram Dub Wide tam vleze určitě, takže Force/RED podle peněženky
Ahoj,
připojím se s dotazem. Kamarád si našel rám Pells Aeron 1 a chtěl by na něj dát Ultegru 6800 ze starého kola. Když jsem ale koukal na specifikaci rámu, tak píší, že střed je 73mm. Když ale kouknu na celé osazené kolo tak je třeba na 105. Tudíž by tam měl být 68mm domek. Psal jsem do Pellsu, ale žádná odpověď.
Ahoj, máte někdo uložený odkaz na návod, co je třeba udělat, abych dostal EXP ořech do náboje DT 350 s klasickým Ratchetem? Případně prosím o radu. Díky.
hodně velké kladivo :D
Mám výplet s EXP a musím kvůli prasklým drátům nahodit rezervní s nábojem 350.
Musím tedy nechat prehodit kazetu, jo?
Jsem na dovolené a nářadí na to s sebou nemám, tak jsem doufal, že tam tu kazetu dostanu i s ořechem.
https://www.reddit.com/…s/7XsnGEXOmQ
Asi to nějak jde, ale pochybuju, že v tvém případě se dopracuješ výsledku.
Shimano sice uvádí že jsou tyto kliky použitelné i na 135/142 ale mají řetězocou linku 52mm = na 141/148mm náboj. S krátkou zadní stavbou to na neboost náboji nefunguje moc dobře.
Dík, jezdím na tom už rok a řazení v pohodě. Akorát na těch lehkých převodech mi přijde, že při točení klikama naprázdno cítím trochu odpor (asi je to tím zlomením). Za jízdy to ani nezaregistruji. Možná trochu hůř padá řetěz dolů u těch dvou nejlehčích převodů).
Hele mě ta divná řetězová linka na neboostu taky štvala, vyřešil jsem to převodníkem od Alugear s offsetem 6mm. Bohužel ty převodníky stojí tolik co ty kliky co jsi postoval.
Jinak kdybys chtěl skoro nový 36t s 6mm offsetem, tak ti ho klidně za nějakou rozumnou cenu nechám, kdyžtak napiš PM.
obavam se, ze tenhle prevodnik na ty kliky nedostane
Už jsme si psali a 36z je pro něj moc. Ale ty kliky mají normálně DM a fejkovýho spidera na BCD ne?
to bych nerek
On je tam ten pavouk nerozebiratelně zalisovanej. Je to na převodníky asymetrický 96bcd. Originál Shimano je max 32z.
Nedalo by se to resit delsimi srouby s podlozkou mezi pavouka a prevodnik? Podobne jsem to upravil na starsich klikach a fungovalo to.
Asi ano, ale jak píši kromě toho „zlomení“ řetězu to je OK. Hlavně mě zajímalo, jestli se to takto běžně používá. Samozřejmě největší chyba byla koupit neboost kolo, ale to je moje hloupost. :-(
Mám takhle podložky na dětskokolech a v pohodě…
Je rozdíl při odvzdušnění Shimano třmenu s banjo oproti matici s GRX pákami? Nejdřív jsem sehnal BR-MT420 s maticí, který mi fungoval, ale přepustil jsem ho synovi. Nyní jsem sehnal BR-M810 s banjo a odvzdušňovacím šroubem, ale chod páky je delší než předtím a malinko se mění vzhledem k poloze (kolo na zemi vs. na háku za přední kolo). Hadice je ještě původní, nejspíš BH-90. Dík
Doteď jsem si myslel, že rozdíl není. Mimo jiného odvzdušňovacího šroubu.
Podle me neni – mam oboji a odvzdusnuju stejne. Proste tam nekde mas bublinky.
Co me ale zaujalo – ty fakt davas Saint (enduro/downhill/freeride) trmen na gravel? Musis jezdit straslivy pekla:) Aby to nevyznelo jako provokace – tyhle vykony trmeny vyzaduji, aby s nimi taky bylo poradne brzdeno. Kdyz se to je solicha, ohladis si jen desky a bude to brzdit hure nez dvojpistek. Tak bacha na to.
Tak aby mi to na Schladmingu, Klínovci atd. dobře brzdilo :D Zkouším to hlavně kvůli tomu, že na levou ruku mám výrazně slabší stisk, tak abych v horním úchopu mačkal pocitově stejně. Před mnoha lety jsem měl brzdy opačně po anglicku a na cizím to pak bylo peklo
Objem oleje nutný k vytlačení 4 velkých pístků je výrazně větší než u 2 malých pístků v grx třmenu = páky budou mít samozřejmě daleko delší krok a v průběhu sjíždění destiček bude nejspíš i nutné olej doplnit – objem expanzky v grx pákách s tímto třmenem nepočítá.
Jo no, nastavil jsem, aby aspoň bod kontaktu byl podobně
Nazdar,
neopravoval jste někdo teleskopku
Kind Shock E-TENi teleskopická sedlovka, Ø-27,2 mm, 445 mm/120 mm
nebo podobnou, zdánlivě nerozebiratelnou? Pootočila se mně stehnem ve vodicí trubce, propružuje. Je tam píst s dírou, která se páčkou otevírá? Dík
Zdravím, měl bych dotaz ohledně předního kola. Které není přesně uprostřed vidlice, rozdíl přibližně 4–5mm. Zkoušel jsem ho ve vidlici otočit, problém zůstal stejný. Na druhou stranu při roztočení kola je na něm viditelná osmice. Mám se bát poškozené vidlice nebo to může souviset s tou osmicí která jak říkám je dost viditelná. Děkuji za rychlou odpověď.
Tu osmici máš na ráfku nebo je křivý jen plášť? Roztoč kolo a pomocí prstu přiloženého na vidlici vedle ráfku a pak pláště zjisti co hází.
Když přiložím prst tak se dotýká pravidelně v obou případech, takže předpoklad že osmice bude na ráfku.
To ,,vyosení,,je v obou případech k jedné straně,nebo se změní i strana?
Ano, k jedné straně.
Tak to bude problém ve vidlici. Kdyby bylo vycentrované kolo mimo střed, tak by se mezery při otočení kola stranově vyměnily.
A vidlice je to jaka? Rychloupinak, pevna osa?
Servis, přeměřit souosost ráfku pravítkem.
Má tam,,osmu,,
Už jsme si to vysvětlili na SZ
Došli jsme ke stejnému závěru, píše asi všem zúčastněným :-)
No jo :-)
Díky využiju to tady.
Tlumič Fox Float DPS, po servisu, kdy měl stuck down.
Když jsem jel dával na kolo, potřeboval jsem otočit pístnici o 90 stupňů (komora nafouknutá na běžný tlak), dělal jsem to na několika kolech a nikdy žádný problém. Tady ale byl tlumič po nasednutí extrémně tvrdý, jako by byl zavřený. Odmontoval jsme spodní oko a otočil pístnici na druhou stranu o 180st a tlumič začal fungovat. Ale tlumení je nekonzistentní, někdy tlumí víc někdy míň.
Udělal jsme blbost (třeba tlumič měl být vypuštěný?)nebo bude problém v tom, že při servisu špatně seskládaly okruh tlumení ??
PS: servis byl autorizovaný a používal orig. díly.
Autorizovaný ale zřejmě naprd. S tim spodkem můžeš točit jak je libo aniž by to na funkci mělo vliv. Pokud to tak neni je něco špatně uvnitř tlumení, možná nedotažená matice/šroub na konci pístnice.
Díky.
Do téhle části tlumiče jsem nikdy nalezl, ale moje představa je taková, že tam jsou špatně usazené nebo dotažene shim planžety a při rotaci se úplně rozhodí celé tlumení – na jednu stranu zavře při otočení na druhou zase povolí?
PS: servis ten nejvyšší a nejvíc nejautorizovanější v ČR, který ale bohužel moc dobrou pověst nemá. Ted je otázka kam s tim příště…
Tam bez jehly na natlakování ani nevlezeš resp. nevylezeš. Nejspíš jo no. Víceméně to nemůže být ničim jinym.
Záleží odkud jsi. Asasin, Sick Bike…
Tak jako tak to musim někam poslat takže je mi to vlastně jedno. Kdekoliv v ČR.
Pak jak řikám, nebo pohledat další recenze.
Jinak stuckdown je věc pružení, kvůli tomu neni nezbytně nutné předělávat tlumení, fox má i sadu těsnění jen na to pružení. Pro příště…
Díky, něco toho vyzkouším.
Stuck down znám a možná bych to vyřešil i doma, ale chtěl jsme to využít i na kompletní repas, protože to už bylo potřeba.
Pošli to na reklamaci
PS: servis ten nejvyšší a nejvíc nejautorizovanější v ČR, který ale bohužel moc dobrou pověst nemá. Ted je otázka kam s tim příště…
Ještě můžeš tu „opravu“ u Švece reklamovat a třeba se jim to napodruhé podaří složit bez chyby.
True story. Při přetěsňování vyteklého tlumiče v záruce zapomněli natlakovat expanzku. Napodruhé už se to podařilo.
To máš pravdu, Ale na to už je pozdě.
Znáte to – ono to nejak fungovalo a ja chtěl jezdit (uznávám že to byla blbost). Postupné změny charakteru tlumení jsem si začal všímat až později a to už by asi neprošlo.
Reklamoval jsem u nich i po převzetí a co jsem to měl doma namontované na kole, že najednou zmizel lockout a v pohodě. Za zkoušku nic nedáš
Na reklamaci vadné opravy máš dle zákona 6 měsíců, kdy v této lhůtě musí servis prokázat, zda je to oprávněné či nikoliv. Pokud jsi to řešil na IČO, tak ta lhůta je poloviční.
Ahoj, na pedál shimano PD-M9000 se už nedá koupit náhradní díl celé osy s ložiskami. Myslel jsem, že m9100 bude stejná, ale není.
Nenapadá někoho, jak osu opravit, případně kde osu koupit? Ulítla jen pojistná matice konusů. Mně napadlo vysoustružit vnitřní závit a pojistit to šroubem, ale bojím se, že to pořádně nepůjde upnout tak, aby osa neutíkala.
To jsou jen matky.
Na Ali jsem našel jen titanové osy, které moc nevydrží.
Vychazel jsem z toho „Ulítla jen pojistná matice konusů“
Pokud jsi ulomil i kus osy se zavitem, to co pises muze fungovat, ale trvanlivost reseni bude velmi nejista – vzhledem k tomu, ze vnitrni zavit oslabi osu v nejtencim miste a pojistovaci sroub bude muset byt co nejmensi. Ja bych tomu svoje zdravi nesveril.
Upnout to podle me pujde. Ten tlak na osu vrtakem nebude zase tak velky…
Na ffotkach neni moc videt. Takze se ulomil kus zavitu i s matici a osa je ted kratsi?
Přesně tak, kratší o pojistnou matku.
Obávám se že tohle neopravíš. Rozhodně ne tak aby bylo bezpečný na tom dál jezdit. Díra a vnitřní závit by to jen oslabil.
Bude to tvrdy jako prase, udelat do toho diru a zavit by nebyla zadna sranda. Zbytek viz novas.
Staci prejet pilnikem v miste lomu a vis hned. Ta osa musi byt v tele hlavne pruzna, takze zadnou extremni tvrdost uvnitr bych neocekaval. Stred a povrch budou mit odlisny vlastnosti.
Ale stejne bych do toho nesel.
Jenže pružná se neulomí bez plastický deformace jako tohle. Nesmysl s tim cokoliv zkoušet, nejsou to první ani poslední zrušený pedály.
Ty na tech nicnerikajicich fotkach vidis, ze neprobehla deformace, ktera vedla k unavovemu lomu? :D Nepredstavujes si snad, ze se to nejdriv ohne do praveho uhlu a potom to praskne? Ver tomu, ze ten stred musi byt spis pruznej, nez tvrdej. Kdyby byla uvnitr struktura oceli, do ktere se neda vrtat, tak na tom jezdit nechces.
Pevnostně se mi takové řešení nelíbí.
„kdo chce kam, pomožme mu tam“ → Do kaleného uděláš závit jen vyjiskřovačkou.
Bývaly doby kdy to bylo za 1500/hodinu, dnes dražší :-(
Kolik stojí ty pedály?
Tak to už jsem vyhodnotil, že neopravím nebo to nedává smysl, ale bohužel to ani nekoupím, protože m9100 osy na tohle nesedí…škoda.
Jinak xtr pedály teď stojí 3200 a víc, ale nový 9200 jsou hnusný a 9100, co jsem koupil jako náhradu, tak mi přijdou méně kvalitní.
Tohle se tvari jako original, ale asi uz jsi taky nasel…
Jo, těch 30 euro, co stojí v německu na 9100, mi přijde tak nějak ještě ok. 55 s poštou od číňana mi přijde už blbost oživovat jetý pedály. No nic, nechám je na náhradní díly :)
Třeba tady
https://www.sjscycles.co.uk/…t-y46x98020/?…
https://www.sjscycles.co.uk/…t-y46x98050/?…
Ale i s dopravou 56 GBP je asi nesmysl.
Právě, buď to už není, nebo nesmysl. Nechám je na náhradní díly.
Ahoj na novém epicu mam roval control 29 sl Vl solix, současně jezdím už druhou sezonu zápletky od zdejšího clena eie s kterými jsem nadmíru spokojen a přemýšlím jaká kola si nechat..
Oproti rovalům bych si pohoršil cca o 250g.
Přikládám odkaz na rovaly a fotku konfigurace eie
Tchan chce do ebiku Cube stojanek. Pry ze je tam prolis a ta dira na sroub. Poradite, jaky typ stojanku na to je? Na prvni pohled nic takovyho nevidim. Nebo je to priprava na ramu na neco jineho?
Co tohle? https://www.xlivesport.cz/…-stand-cmpt/?…
Skladem už si ho najdeš :-)
Aha, takze to ma cube nejaky svy. Diky!
Vypadá to tak, aneb proč si to neudělat složitější :-). Vždycky jsem viděl jen na dva šrouby z boku.
Ano, vlastní řešení.
Uvažuju nad výmenou klik 1×12 na Scott Scale z Praxis na Shimano. Vybírám FC-MT512–1 nebo FC-M6120–1.
Díky
SLX jsou o dost lehčí než Deore.
Na shimano direct mount je větší výběr převodníků než na 96bcd.
Střed stačí 500.
Ještě mám jeden dotaz… Jak se nasazuje řetěz na NW převodník? Dává mi smysl vnější článek na širší zub. Ale Praxis tech. info mluví naopak, mají to takto naznačené i obrázkem na samotném převodníku (vnější článek na vnitřní zub). A potom to na webu mají zase naopak (za mě správně). Tak jsem z toho jelen? :D
Neboj se nic, širší zub do užšího článku řetězu nepasuje :-)
Bohužel jo, a pěkně mi to dojebalo každý druhý zub. Řetěz mi párkrát spadl a vždy jsem to „nějak“ nasadil a jel. :(
No právě
Tak tenhle převodník bych teda nenazýval NarrowWide. I oni tomu radši říkají Wave ring.
Na normální NarrowWide, kde je ten široký zub fakt široký, to blbě nasadit nejde (SRAM, AbsoluteBlack, Garbaruk, Shimano).
A to ti tam šlo nasadit takto blbě hladko a nevydávalo to divné zvuky?
Shimano řetěz na Shimano NW převodník blbě nedáš. Musel bys použít kladivo :-)
(více obroušené jsou úzké zuby)
Ja jsem to taky nevedel, sel jsem se mrknout, jestli neprasim prevodnik, ale nastesti jsem hned na zacatku menil za 36t z ali a ten je klasicky nw. :)
Uchycení sram na 3 díry a 0 mm offset? Prosím odkaz.
Objednáno. Jestli tím vyřeším padání řetězu za 133 Kč tak to bude fór. Dám vědět a díky!
První dojem výborný, řetěz sedí jak má. Původní Praxis byl ocelový, takže i odlehčeno. :) Ještě jednou díky, ať to šlape!
Jsem rad, ze jsem neporadil blbe. Me zatim taky vyhovuje, tak snad nam chvili vydrzi.
Praxis jsou specialisti, pro ně je NW fuj, oni radši zuby vyhnutý doprava a doleva.
Patenty?
To asi ne, to by se NW vyhýbalo více značek. Sram, Shimano, RaceFace, Wolftooth, Garbaruk, mraky menších „garážovek“… Všichni dělají svoje NW, akorát Praxis musí být jednorožci. :-)
Jaký Shimano press fit střed?
Teď mám SM-BB71–41B (asi 105 řada) zatím spokojenost. Má cenu připlácet za ultegra nebo dura-ace, získám tím něco navíc – životnost, lehčí chod?
Dotaz- jak vyřešit kliky kratší nez 165mm pro Eagle transmition? Střed je naštěstí klasický BSA, takže výměna osy není problém
Potřeboval bych 155 nebo 160 mm kliky 32z.
Aha. Tak pokud by někdo nechtěl být za stejného vola jako já, tak Sram dělá takto krátké kliky v nižších sadách.
Ahoj, asi budu za … ignoranta, ale prosím pěkně, nevíte někdo co je to za drátek pod pákovou brzdou SHIMANO XT BR M8100 ?? Co vypadá jako kancelářská sponka? Nebo se to má vytáhnout? Instaloval jsem je tuhle, všechno OK, ale o tomhle nikde nic a už su z toho tumpachový …Brzda funguje i s tím.
To je konec pružinky, která tu páku tlačí na přepákování aby se tam nehoupala na volno.
Díky. Takže nevytahovat. :-)
Ahoj, koupil jsem si novou vidlici fox a překvapilo mě, že má nalakované dosedací plošky pro uchycení brzdového třmenu. To je normální? Vždyť to pak nemůže správně dosedat, ne?
Je to normální. Můžeš si to nechat ofrézovat.
Je to běžné zvláště u OEM vidlicí, dosedací plochy je třeba zafrézovat.
No to jste mě nepotěšili, myslel jsem že až vyhraju souboj s ježkem, že budu mít pokoj :D
Nesmíš všechno poslouchat.
Zkus to a uvidíš. Mám 3 Fox vidlice z toho 2 s lakem a fungují vsechny stejně.
Tak většinou stačí tu barvu nožem seškrábnout dolu, pod tou barvou je to frézovaný, dělám to takhle roky, bez problémů.
Poznámka k ježkovi.
Narážeč ježka sice nepotřebuješ, ale pokaždé když ho použiješ, si budeš k jeho nákupu gratulovat.
Ok, objednal jsem ho :D
Mám z Aliexpress za pár korun i s ježkem a funguje dobře. Vzal jsem tam i to udělátko na uchycení krku a jeho odřezání. To je super.
Na krk vidlice je super instalatérská řezačka na trubky – využije se na krk vidlice, řídítka, sedlovky apod – a s pomocí stojanu a dobrého polohování ani nemusíš sundávat vidlici nebo řídítka z kola.
Ale jen na hliníkové komponenty. Karbon se s tím řezat nedá.
Zdravím,
mám na kole tuhle teleskopickou sedlovku.
https://www.kolaglaser.cz/…6047417.html
Ta část která zajíždí dovnitř ma silný vakl. Dá se to někde utáhnout, poštelovat, nebo je to na reklamaci? Kolo je měsíc nové. Díky
Vakl je na sedlovkách běžný. Silný vakl znamená co? Aspoň 1cm na špičce sedla, když je sedlovka vysunutá?
Servisní sady existují. Může to trochu pomoct, ale nějaký vakl tam bude pořád.
silny vakl znamena co?
No mrknu nanto znovu. Mě překvapilo, že to má vůbec nějaký vakl. Kolo je tchána, tak jak se dostanu, zkontroluju…
Vakl je běžný a v třeba zasunutým stavu může být obrovský, ve vysunutém skoro žádný.
Do cca 2mm na špičce sedla do obou stran je to „v normě“. Dopředu a dozadu by tam měla být vůle jen maličká, nahoru a dolu v podstatě žádná.
Cus. Pujde tato kazeta – SRAM XPLR PG-1231 na XDR orech? Vubec se ve Sram vecech nevyznam :-( . A pokud ne, existuje nejaka kazeta na XDR orech s rozsahem 11–44? Diky moc
Ne potřebuje HG Shimano ořech ( silniční verze)
Kazety XD a XDr jsou od 10z občas i od 9z
CS-XG-1251
Je 10–44 a je na XDr ořech
Tak jeste jinak. Jedna se o zaplety Elitewheels. Nesel by tam tedy implementovat jiny orech shimano? To bude levnejsi nez ta kazeta, ne? :-)
když sečteš ořech a kazetu tak nejspíš ne
pokud chceš levné kazety mrkni na Aliexpres
Kazetu pouziju z aktualnich zapletu – SRAM XPLR PG-1231. Je to bud kazeta nebo orech :-)
Foto aktualniho orechu
výrobce kol/náboju a podle toho hledej, nebo napiš kde s to koupil
Viz vyse. Elitewheels z Alika.
Elitewheels z Alika. ano to s psal, a je potřeba se jich zeptat
z jiné značky nábojů to pravděpodobně pasovat nebude, proto píšu lepe řešit kazetu
Rozumím správně, že na současné kolo dáváš nové záplety a koupil jsi verzi se špatným ořechem?
Jestli máš na kole sadu s flattop řetězem, kup si novou kazetu a starou prodej – míň starostí, lepší výsledek.
Je to presne jak rikas :-) nebyl jsem to ja, ale nekdo z okoli, tak mu chci pomoct
Jo jo, ptám se pro kamaráda, to známe :-)
Hele já na silničce karbony mám a na dojiždědlo mi to na RU přijde overkill, takže je to opravdu tak. Přehazoval jsem tam kotouče, dával pásku a bezduše a když jsem chtěl přehodit kazetu, přišel jsem na toto :-)
jj, všude samej standard, ale měnit to mezi sebou nejde :-)
Hlavně jsem vůbec nečekal, že na SRAMU bude ořech na Shimano :-D
Počkej, počkej, XDR není Shimano, ne? :-) Na fotce výš je XDR ořech, ale celou kauzu jsem nesledoval, tak možná melu blbosti.
Ano, to je z nových zápletů. Na starém je ořech s drážkama a k tomu i taková kazeta, což nesedí na nový XDR ořech :-)
už jen vybrat který z nich to bude :D
Díky, myslel jsem, jestli by nešlo sehnat něco tady, aby na to zas nemusel čekat tak dlouho a mohl jezdit na nových zápletech :-)
z ničeho jiného to asi pasovat nebude, i když se to tváří hodně jak DT370 :D neporadím, ofiko nevím že by to někdo tady prodával,
Děkuju za rady :-) doporučím novou kazetu jako nejrychlejší řešení. Byť teda jako 3 litry za kazetu je hnussssss :-D
Jsou i dražší :-)
Sram,no.
No jo, koupit levně záplety Elitewheels z Ali se vyplatí :-)
Ano, vyplatí, jen si neohlídal ořech :-) jinak zpracování apod. se nedá nic vytknout. I YT dlouhodobé recenze nejsou úplně špatné :-)
Já jsem nad nimi taky uvažoval a právě ty dlouhodobé recenze mi moc dobré nepřišly. Kritizovali kvalitu nábojů.
Já je chtěl na MTB XC v boost a Microspline a cena cca 12 tisíc. Ale váhám. Třeba na black friday bude tak výhodná cena, že neodolám. Teď mám DT XR1700.
Tyhle budou jezdit jen za sucha :-D maximálně déšť na cestě :-D z toho důvodu mi to přijde overkill na moje oranžové. Jezdím celoročně a to kolo dostává nášup. A navíc je to na RYCHLOUPÍNÁK. To přeci nejde na tom ani jezdit. Natož tam dát karbony :-D. Minulý týden mi to v mém setupu ukazovalo 7,5 litru. To už mě trochu prsty svrběly :-D
Kufry Shimano SM-SH56 se mají na rozdíl od Shimano SM-SH51 vycvakávat do více směrů. Jak si to mám představit, je to lepší řešení?
není jsou spíš pro turisty, více směrů je i nahoru, jsi schopný je silou vyškubnout i v záběru,
ale pro někoho to může být výhoda :D
Souhlas, to chceš v záběru nahoru vycvaknout kufry. :-)
Píšou pro začátečníky, spíše pro ty co se toho bojí…
Třeba to chce pro děti. Má tam řadu dětských kol.
Tuhle funkci zajišťou jen ty kufry? Není na to potřeba speciální pedál?
ne
představ si to tak, že máš pouze fixovanou polohu nohy na pedálu.
Takže ve výsledku jako když si hodně povolíš pedály.
Ještě víc
Mam jich pár doma. Daruji sebevrahům.
Jeden z nejdebilnějších nákupů. Noha je na pedálu hodně nestabilní a vycvakavani je nekonzistentí.
Můžeš zkusit i novinku CL-MT001 https://mtbs.cz/…esty-recenze a poreferovat :) S tímto nemám zkušenost, ale SH56 používám já na gravel i syn 8 let na XC a v pohodě. Na traily a enduro ale dávat pevnější SH51.
prosim poradte mazivo na retez, klasickyho, tzn. mastnyho typu. Vzhledem k veku a poctu vehiklu bych asi mel uz davno vedet, ale ja nevim.
Vzdycky koupim narazove nejakej vetsi nebo mensi teflonovej šit, co šusti po 50km. Prosim zejmena zaslouzily mechoše a lidi ktery maj opravdu zkusenosti. A bez diskuse o vosku prosim
Pouziti gravel, mtb ne nutne do totalnich sracek.
moc diky
Já používám sprej od Castrolu na motorky.
ten jsem mel, vybornej, ale priserne lepi, neprijde ti?
Já ho nechal zaschnout do druhýho dne apořádně utřel
Používám také Castrol a vzápětí po namazání otřu řetěz hadrem namočeným v benzínu. Ono to rychle zateče mezi rolny a pak to ztuhne uvnitř i na povrchu. Nijak extra nešpiní a prach se moc nechytá, případně lze po každé jízdě otřít suchým hadrem…
Pokud chceš něco mastného, tak to prostě bude lepit
Kdyz zapatlas celej retez, lepi nejak vsechno
Olej na motorky jen jako krajni reseni do totalnich sracek, kam jezdit nechces, jak jsi psal.
Myslis ten na bazi vosku? :D
A ,,fšelék" jsi zkoušel? :-)
nezkousel, ale diky. Narozdil od predeslyho hledani je tohle to heslo na celkem aktualni a vyzivnej thread, kterej jsem diky tomu nasel. Proctu a nebudu tady uz votravovat, diky
No, ja vim, ze se to nemelo, se predem omlouvam. Ale preci jen to opatrne zminim – fselek je vosk:)
Kdyz uz, tak squirt je dal… (prosel jsem od fseleku, pres squirt k tomu co se nevyslovuje:)
Na zimaku/mestaku, poslednim kole kde jeste nevoskuji, tak pouzivam muc off dry a wet (jen v zime). Vykon dobrej, nespini to, nesusti to a jako bonus to dobre voni (ikdyz to bude individualni).
Tez pouzivam
Co znamená bez diskuze o vosku? Kapací jsou taky zakázané?
Už cca 30 tis km používám Squirt. Do terénu a na zimní silnicku světle modrý do zimy a horsich podminek. Na hlavní silnicku tmavě modrý do suchých podmínek.
Netvrdím, že to musí být to nejlepší na světě, ale ja nic lepšího nenašel. Zkoušel jsem i jiné kapaci vosky, ale byly horší.
Podmínkou fungování je dokonalá očista nového řetězu od původního konzervantu.
Hele taky jsem bez všech debat používal squirt až někdo tu zmínil x-sauce(zelený), tak jsem to koupil a jsem zase o kousek dál tomu, jak si to představuju.
Squirt mi na můj vkus vydržel poměrně málo a hlavně lepil víc, než jsem si přál( nebavme se o způsobu aplikace, nejsem laboratorní typ a určitě jsem to vždy nedělal podle manuálu).
Ten x-sauce mi dovolí při mém způsobu užívání víc :-)
Zbylý squirt budu muset někdy, někde, nějak upotřebit :-)
Díky za tip. Možná vyzkošim. Ale jelikož i používám u obou verzi 2. lahvičku, tak to asi jeste pár desítek tisíc km budu muset vydržet.
Kazeta na domácím trenažéru po 3 zimách. Samozřejmě nikdy nečištěná.
Vyzkoušej toto, myslím, že je to ještě lepší
Není.
Je horší nez Squirt. Mam je doma oba.
V čem konkrétně- nerýpu, fakt mě to zajímá
Vic lepil min vydržel. Tedy slabiny přesně v tom, procč chceš používat vosk.
hodim to pod tebe
diky vsem, nemusite psat sem – ja jen nemoh najit to dostatecne aktualni a vyzivny vlakno.
Podmínkou fungování je dokonalá očista nového řetězu od původního konzervantu.
tohle je duvod proc jsem chtel vynechat „vosk“, resp. mazani ktery tuhle proceduru potrebuje na zacatku. Na ten balik kol co mame doma to proste nechci na vsech resit – jen pracka s cisticem, maznout, utrit a jet.
Squirt pouzivam ted na novym kole, kde byl uplne cerstvej pohon. A je to dobry, pouziju to jeste klukovi na ltvl, protoze hodne jezdi. Na zbytek jsem chtel proste klasicky kapaci/splichaci reseni bez totalniho odmasteni na zacatku
Petka od mleka s širokým hrdlem. Zelená Arva cca do poloviny – bezoplachovy odmastovac. Hodíš tam nový řetěz. Necháš vykoupat, párkrát protřepat. Po vytažení stačí trochu otřít a pak nechat uschnout.
Náplň lahve vystačí cca na 10 nových řetězu.
Pračku řetězu doma nemám už asi 20 let. Řetězy na kole nikdy nečistím.
PS: na silnice už řetěz jede druhou desítku a není vytahaný ani na 0.5 procent. Obyčejný 12 SPD shimano.
PPS: novy řetěz jsem takto pral vždycky. To husté svinstvo mi ja kolo nesmí.
Muck-Off C3 DRY CERAMIC LUBE, nebo klasický olej na automatické zbraně: BRUNOX LUB&COR
Zdravím. Ňouma dotaz. Shimano 12s, je normální, že při točení klikama v protisměru dozadu si řetěz na kazetě poskočí? Díky!
Nemělo by
Myslíš zařazený nejlehčí převod (největší kolečko kazety) a několikeré otočení pedálama v protisměru?
Na nejmenších 4 pastorcích, když točím pozpátku. Při šlapání dopředu to jde normálně. Zvuk na nejmenších 4 není tak hladký jako na ostatních. Dotahoval jsem kazetu, nové kolo. Jestli to bylo předtím netuším bohužel.
Dělá mě to taky, když je ve předu malá a vzadu 4 nejmenší, řetěz to teda nenabere úplně , ale jen na některým zubu nadzdvihne. Myslím , že je to tím, že už je tam moc velký křížení.
Je to tak, ničemu to nevadí a na funkci to nemá vliv.
Taky záleží jaké má kdo kliky. Já vozím i na Shimanu kliky Sram a ty mají trochu menší řetězovou linku 52 vs 55mm.
Přesně to jsem myslel. Říkal jsem si, jestli jsem při dotahování například nezmáčknul jednu z těch dvou podložek a pastorky se neposunuly více k sobě a řetěz tím pádem nemá místo. Ale to by pak výrazně blblo i při šlapání.
Určitě jsi nic nepodelal.
Obecně se dá říct ze levnější kazety maji s těmi malými pastorky často problem. Mam srovnani mezi GX a XO kazetami na ruznych systemech, stejne tak i Deore SLX vs XT a ty levnejsi kazety často na některém z menších pastorků cvakaji a nic s tim neuděláš – jednoduše proto, že jejich konstrukce není tak precizní.
Vtipbý je že spodních 5 pastorků je na Shimano 1wspd kazetách vždy stejných. :-)
Nemyslím si. Hádat se nebudu.
Ale u Sramu se asi prit nebudeme. Tam jsou cvakaci GX kazety pověstné.
To se nemusíš, stejný čísla dílů 10–18z = prostě stejný. Jak Deore tak XT…
Hezký :-D
Tak asi blbý kus SLX kazety, kterou jsme nikdy nedokázal přemluvit, aby řadila na všech pastorcích ideálně. XT pak v klidu.
Mno, je to Ultegra. :) Nicméně dnes projeto 50 km, na funkci rostlináře to nemá opravdu vliv, ani akusticky nic. Prostě točit dozadu doma nebudu.
Nemůžeš napsat hned, že jsi na silnici :-D
Tohle dělat klidně může a je to úplně normální. Pokud to skáče hodně a je to jenom v jednom místě řetězu, tak to může být tužší článek. Kdybys měl článek roznýtovaný, tak ti to bude naopak střílet hlavně v záběru.
Lze použít 1 1/8" závitovou vidlici do semiintegrovaného hl. složení? To hlávko je samozřejmě primárně určeno pro hladkou 1 1/8" a-head vidlici, ale průměr té závitovky je stejný, ten konický kroužek dole na vidlici taky pasuje do spodního ložiska hlávka. Řešil bych to adaptérem do sloupku na a-head představec. Nahoře bych dal ten vymezovací konický kroužek + podložku (klasicky pro a-head sloupek) a dotáhl závěrnou maticí z té závitové vidlice. Zkoušel jsem to, vůle tam není, jen jestli je to jde – dočasně, než seženu vidlici 28" s hladkým sloupkem, mám tu jen pro 26" kola.
ano jde to, jsou na to spešl spodní redukční kroužky hlavového složení, který má díru na 1,1/8" vidlici a je do 1,5" ložiska
Nejsem si úplně jistý, že se ptá na to jedli se dá dostat vidlice s klasickým krkem do tapered hlavy.
Jop máš pravdu
Dá, akorat musí být redukční spodní kroužek.
To vím, mám to i vyzkoušené, jen jsme narážel na to, že on se ptá na něco úplně jiného.
Tohle je tak obskurní řešení že asi nikdo nebude 100% vědět, jestli to bude aspoň nějakou dobu fungovat.
Ale jestli tam vůle není matici máš zajištěnou a nedovoluje se ti, tak by to asi fungovat mohlo.
Jak to hodláš vymezit vůli ložisek?
Však píše ze pomocí te zaverne matice.
Je to do klasické NEtappered hlavové trubky, když jsem to dotáhl tou závěrnou maticí, aby nebyla vůle a současně se vidlice volně otáčela, vypadalo to funkčně :-) Asi to vyzkouším a uvidím, jestli se to nebude povolovat, spodku se nebojím, spíš nahoře by mohl vzniknout vakl.
Ta tvoje ghetto uprava mi prijde spolehlivejsi (pokud tam budou obe „kontramatky“), nez ten kupovany adapter, ale kdyz na tom nebudes skakat, i ten bude fungovat…
ps: delka krku nestaci na fixaci predstavcem?
Ty zavitovy krky se prave musely rezat tak aby jen lehce precuhovaly vrsek hlavka. Takze klasickym predstavcem to realne nezafixujes
Zas tak mladej nejsem, abych to nezazil a tak starej, abych si to nepamatoval, taky ne :)
Nepochopil jsem z toho, kam ji chce dat, ale soucasny hlavovky jsou casto vyrazne kratsi, tak proc by to nemohlo nastat?
https://www.kupkolo.cz/…-al_z126182/?…
Myslím, že to fungovat bude. Obvykle se tahle kombinace řeší adaptérem.
Dva dotazy.
Bude alespoň provizorně fungovat klasická Eagle spojka na Transmition řetězu?
Včera jsme potkal v lese dva experty, kteří se snažili roztržený T-type řetěz opravit tak, že dva vnější články se snažili snýtovat (opravu snýtovat) rychlospojkou. Měl jsme po ruce svou Eagle spojku, ale nechtěl jsme ji obětovat, když jsem ani nevěděl, jestli by dojeli. Řetěz jsme jim klasicky zkrátil a snýtoval a jelikož jsme je pak na trailu už nepotkal, tak asi dojeli (samozřejmě jsem je upozornil ať na tom pak už nejezdí).
Druhý dotaz – máte nějaký fígl, jak jednoduše srovnat řídítka pro lidi, kteří to podle oka nevidí (bavím se zde opravdu o lidech, kteří mají z různých důvodů tak narušené prostorové vidění, že to opravdu nevidí).
2. Na Ali lze koupit takový udělák s lazerem, ale zkušenost s tím nemám.
Mam. Funguje to skvele.
Díky pánové. To je možnost.
Spíš jsem myslel ale néjaké jednoduché domácí řešení se stěnou metrem vodováhou apod.
Bohužel rada typu „vyndejte přední kolo, opři to o stěnu a změř vzdálenost na obou stranách“ u většiny odpružených vidlic neobstojí, protože patky nejsou symetrické.
Stoji to asi 250kc. Za me nejlepsi vec co jsem na ali za posledni dobu koupil. Ja mam rad veci presne a u riditek (nebo sedla) jsem porad spekuloval jestli to mam fakt rovne. Tohle je spolehlive a levne reseni.
Moje nervy :-D. To nutně potřebuju. Věděl jsem že to existuje, ale nevěděl jsem, že to stojí takové prd.
Je potřeba mít štěstí na kus, mně tenhle nesmysl měřil úplně šejdrem.
Jsem perfekcionista ohledně kol a dělám to podle C. Calvin Jones z Park Tool… Pravítko upnu k vidlici gumou…
Takže jen trochu přesnější metoda než úplně od oka, ale pořád od oka? :D
Skoda, ze se ten perfekcionismus nepropsal i do toho obrazku :D
a rada pro lefty?
Zkousel jsem dva dreveny hranoly do kterych jsem kola „secvakl“ – tim chytnes souosost- a pak normalne metrem porovnal vzalenost koncu riditek treba k sedlovce. Docela to fungovalo. Samozrejme za predpokladu ze riditka jsou presne vystredeny
Já jsem si přiložil trojúhelník s ryskou k nohám vidlice a pak okometricky kontroloval, jestli je ryska v zákrytu s představcem, nebo trojúhelník k řidítkům a kontrolovat zákryt s pláštěm. Na to není potřeba prostorové vidění, to je naopak lepší dělat jedním okem.
Ale to laser ukazovátko mi přijde jako hodně dobrý nápad.
Díky všem za reakce.
Ad 1 – zvláštní, že to tady jeste nkdo nezkoušel. Ale našel jsou naštěstí spoustu informací o tom ze spojka bude bez potíží provizorně fungovat. Zajima mne to hlavně proto, že se mi doma začínají míchat kola s klasickými a flattop řetězy a nechci myslet na to, jakou spojku mam zrovna u sebe (ano dal by se odpovídající typ umístit na každé kolo)
Ad 2 – jsem rád, že nejsme jediná lama, která si s tim neumí objektivně poradit :-D
Já to dělám tak (u MTB), že koukám z vrchu na přední víčko představce, třeba hlavičky inbusů, a zadní hranu „podkovy“ vidlice (pokud to není Manitou).
Podařilo se mi ulomit objímku u řadící páčky SLX 2×11. Lze ten díl nahradit a nebo je nutné koupit novou páčku?
Hele koupit se to kdysi dalo na ispec, ale myslim ze zrovna tuhle koupis celou tak za 500 a tu starou muzes nechat na dily.
Je to ta správná?
Ahoj
Rychlodotaz na vazelínu …
Mám v plánu skládat nové kolo, nářadí mám, údržbu všech kol doma zvládám taky, postavil jsem už složitější věci, tak tak nějak čekám, že kolo bych měl zvládnout taky a spíš v tom hledám jen zbytečnou složitost …
Co ale použít, jako vhodnou montážní vazelínu ( assembly grease) ?
Je potřeba na to mít nějakou dedikovanou typu PEATY'S BICYCLE ASSEMBLY GREASE, Maxima Assembly Grease
Nebo prostě vyhovuje jakákoliv vazelína typu ParkTool HPG-1, Muc Off Bio grease ?
prozatimní zkušenosti mi říkají, že klasika typu ParkTool a Muc Off je na to v pohodě a řeším blbosti, pro jistotu se ale prostě zeptám :)
Moc díky
Vazelínu netřeba kupovat v krámu s kolama.
Jj, jasně, dá se koupit všudemožně, měl jsme zrovna otevřené kupkolo :-)
Spíš mě zajímalo, jestli je potřeba něco jako specifická assembly grease, nebo stačí ten muc off, parktool ( ty mám, dostal jsem je), nebo třeba bel ray marine grease ( taky mám :) )
Motorexáckou zrovna nemám, ale klidně ji koupím, je to levná položka v celkovém rozpočtu :)
Když už máš tak tam dej tu voděodolnější. Akorát na karbonový díly je potřeba montážní pasta s hrubýma částicema, ale toho nespotřebuješ víc než 5g na kolo. Eventuálně může být i mezi teleskop a rám nebomezi sedlovku a rám, pokud to na vazelíně má tendenci zajíždět.
Jasně, pastu na karbon mám taky :-), ta je jasná.
Díky
To máš nějaké drahé :-)
Mezi kovové díly dávám Park Tool AntiSeize ASC-1 a na karbon FORCE Carbon FIX. Na karbon bych vazelínu nedával. Tam to potřebuješ naopak zdrsnit.
Treba ta ParkTool HPG-1 je doporucena do lozisek. Je Bez kovovych prisad. Do zavitu ji proti zareznuti dat muzes, ale ty “assembly” s prisadou hliniku nebo mnedi budou lip branit povolovani zavitu. Bio bych neresil :) to je nejakej drahej nesmysl.
vcera jsem zjistil :), ze nektera < hlavka > nebo kola, maji pod horni miskou neco jako < vymezovaci podlozku > nebo coto je.
kazdopadne vim, ze u mojich kol to nemam, k cemu to opravdu slouzi
dekuji
No, je to vymezovací podložka. Slouží k tomu aby víčko hlávka nedrhlo o rám – pokud drhne tak se podložka/podložky přidají pod víčko. Obvykle to bývá právě u integrovaných hlávek, kde jeho výrobce úplně neví jak přesně byl vyroben rám v kterém to bude nasazený. U semiintegrovaných a externích to nebývá – tam si to všechno ohlídá jeden výrobce.
k vymezení vůle, aby nebyla horní krytka v kontaktu s rámem, u některých hlavových to je, u jiných ne
diky obema, clovek seuci celej zivot :)
Jak řešíte druhé záplety ? Máte je na stejných nábojích a stejných kotoučích ať nemusíte sahat na třmen ?
Mám stejnou značku, ale rozdílné záplety – Mavic Aksium a Allroad. Jedno čistě RU a druhé konverzní kit na RU a na třmeny sahat naštěstí nemusím, jen přehodím, ale i kdyby, je to otázka minuty…
Hele když už se to tu řeší, jak řešíte / neřešíte zajetí brzd v rámci různých zápletů, když se brzdy zajedou na jeden kotouč, a pak se tam práskne jiný? Je to tolik znát?
Po nasazení nového kotouče ho zajedu na nějaké pohodové vyjížďce. Zajíždění na prudkém trailu se mi úplně neosvědčilo. Když se mi to za půlkou trailu zajelo a já si chtěl před zatáčkou trochu přibrzdit stejnou silou jako doposud, tak jsem náhle letěl přes řídítka :-)
Jakmile už jsou oboje kotouče zajeté na stejný typ destiček, tak se to prohazuje bez problémů. Jen pokud častěji jezdíš jedny záplety, tak se vyplatí po čase prohodit kotouče mezi zápletama, ať je sjíždíš zhruba na stejno.
Mám Allroady víceméně celoročně a až když napdanou srajdy, dávám Aksium a zajiždění tak nějak neřešim. Ale já obecně jezdim tužku :-D
Buď stejné, nebo se to u různých dá doladit podložkama pod kotouč.
Díky tohle je fajn.
V mym pripade stacilo mit stejny kotouce, pres to, ze mam ruzny naboje. Musel to bejt identickej typ od shimana. Na prednich mam XTcka, na zadnich “slx”ka
Řeším je tak, že je mám namontovane na druhém kole, jak v terénu tak na silnici. Ale na to ses asi neptal ;-)
Ale ať jen nepdudim – občas prohazuji mezi bajky v terénu a naštěstí mi to vyšlo tak, že na ne nemusím sahat.
Ve vysledku si to většinou za jizdy lehce sedne i kdyz to na prvni zmacknuti neni ideální. A vlastně ani nemusí být problem poloha kotouče, ale různé opotřebení na různých zápletech, když jedny jezdíš výrazně vice.
Pokud máš 6 šroubů tak není problem použit podložky. Dají se i pod CL ale hůř se shání.
Mám silniční kolo cannondale Supersix Evo viz. rofil . Má integrovaný zámek sedlové trubky, ale bohužel se nikde neuvádí jak velkou silou je nutné ho utáhnout aby karbonová sedlovka nezajížděla, ale aby se také nepoškodila. Poradíte? Nerad bych cokoliv zničil.
Cannondale techbook 20×y poradí
Ještě doplním, že při utahování momentem 6 Nm v tom docela několikrát jakoby praskne. Ale když sedlovku vyndám tak nikde žádné poškození nevidím. Tak nevím zda je to normální „pazvuk“ při dotahování.
Ne, pazvuk normalní neni (pokud to neni plný bordelu) a tipuju že tam jako maximalní moment bude 4 nebo 5Nm. Jakoby nemuselo být jen jakoby.
tak jsem to celé rozdělal. Prohlédl. Nikde nic podezřelého není. Je to vcelku nové kolo. Žádné prasklinky, bordel nic.
Pasta je tam origo a vypadá v pohodě. Když to zasunu a začnu utahovat tak v tom jakoby v posledních momentech utahování začne zase lupat.
Máš po sedlovce.
já to nerozporuji, ale nevím jak to odhalit když na tom reálně není nic vidět
Jestli ti při jiždě nedá vědět, tak dobré.
už jsem to byl projet a vypadá to všechno ok. Žádné pazvuky se neobjevují. Sedlovka nezajíždí. Tak nevím co s tím případně vlastně mám dál dělat.
Zdravím, na přibližovadle do práce mám starou klasiku 3×9 a teď dotaz. Nedávno jsem dotahoval a čistil střed a od té doby to v něm křupe, jak kdyby se mlely kamínky. Střed jsem celej rozebral. Byl prasklej domeček, tak jsem ho dal pryč, vyčistil, promazal, dotáhl a stále křupe. Rám jsem zkontroloval, prasklej není.
Mám ještě dva typy. Nevím jestli mám dobře podložky… převodník 2, klika 1 a nebo jsou k.o.misky.
Díky za typ, co ještě zkusit.
Je to sice staroch, ale…
No a co je to za střed/osu?
Klasický šroubovací shimano, hollowtech 1. Číslo /typ nevím.
Tak buď jsou v háji ložiska, nebo se povolily misky, nebo jsou křivá čela středové mufny, nebo to nekřupe ze středu, ale třeba ze šroubů na převodníky, z pedálů, patky přehazky atd.
Střed je to určitě. Dělá to i ze sedla. Misky jsem dnes vyčistil a dotáhnul, takže asi taky ne. Ještě zkusím ty šrouby na převodníku. Sázel jsem na ty podložky…podotýkám je to veterán a do vyčištění ložisek to nedělalo…
No nic, asi investuji do nových ložisek…
Díky
Něž to objednám.
Rocker Upgrade kit je kompatibilní s ultimate i základním páčkou?
https://www.cyklozitny.cz/…screws-panel
Protože designéra té puvodni by měli postavit před vojenský soud a pak zastřelit ;-)
PS vím že pro řazení potřebuji pravou.