• MatS

    Tak se nám předchozí rychlodotazy přiblížili 2000 a je čas začít s novým vláknem. Původní vlákno je zde

    https://www.bike-forum.cz/…chlodotazy-2#…

    Doufám že se povede udržet vlákno ve stejné rovině jako to minulé.

    0 0
    • Cen da H  

      Vyuziju noveho vlakna k dotazu:

      Na svem touringu mi pomalu dosluhuji kola remerx hit, ne ze bych jeste chvili neprezil po docentrovani, ale na dalsi sezonu uvazuju o nejakych novych (nez zase koupim stejna remerx hit, slouzila 10t km dobre, jen si rikam proc neokouknout alternativy)

      Pokud bych tedy poridil neco jineho a drazsiho chtel bych od toho toto:

      Naboje na prumyslech

      Sirsi rafek na v brake, remerx hit je vnitrni sirka 19mm, dela se neco sirsiho na v brzdy? Je vhodne dat bezduse na rafek s rafkovou brzdou?

      32 nebo 36 dratu, rad bych neco na zatizeni brasnama pri toulani s bagazi, je to na touringa rekneme 100kg limit

      Shimano orech 10sp

      Rychloupinak predni 100mm, zadni 135mm

      Mate nejake tipy na hotova kola? Nebo kombinaci naboju/dratu/rafku?

      Diky za tipy

      0 0
    • Georrge  

      Roztrhnul jsem zánovní Sram MTB 12sp řetěz, koupil jsem dvě rychlospojky , dal jsem nový mezičlánek a řetěz tak opravil. Ale ty rychlospojky jsou hrozně těsné, řetěz se v nich nedá ohýbat, takže to dělá bordel když to jde přes přehazovačku a kazetu. Ani 15km nepomohlo, nerozhýbalo se to.

      Koukl jsem na balení rychlospojek, je na nich napsáno „12s Sram Power Lock, silver connector, for use with Sram Road 12s chains only“.

      Sram dělá rozdílné 12sp řetězy pro MTB a Road? Je důvod těsnosti těch spojek, že jsou na silniční řetěz? Jakou spojku tedy koupit na MTB řetěz?

      0 0
      • Concorde  

        Ano, jsou trochu jiné. Chce to eagle rychlospojku

        1 0
      • kubad  

        ano existuje spojka na silniční řetězy – je z vrchu plochá

        PowerLock Flattop spojka 12rychlostní D1– není na tak velké pastorky

        ale ta v odkaze cos dal by měla fungovat – otázka je co ti došlo

        1 0
        • Georrge  

          Dík, koupil jsem viz odkaz, kde mají uvedeno pro Sram Eagle, ale možná to pomotal prodejce… nevěděl jsem že jsou rozdílné, tak jsem tomu nevěnoval pozornost :) nevadí, zkusím to ještě jednou.

          0 0
    • RMX  

      Mám tento manometr od Schwalbe a začal ukazovat nesmysly. Nafoukal jsem hodně přes 2bar a ukazuje třeba 1,2, 1,4. Mám galuskový ventilek a duše. V rukách to asi nebude neboť ze začátku ukazoval správně. Takže asi reklamace a nebo je na to nějaký grif? I když jak jsem psal ukazoval správně.

      0 0
      • Breakpain  

        Nesmí Ti unikat vzduch u měření, pokud neuniká a měří to blbě – asi se rozbil. Stát se to může. Mám ho roky a stále jede, až na těnsění, který je vychozený ⇒ otočil jsem ho a jedu dál. Až odejde, tak nevím, kde ho budu hledat :.-) …

        0 0
      • novas752  

        Zkusil bych vyměnit baterku

        0 0
    • Woko_O  

      Blbej dotaz ale co už. Potřebuju vyměnit gumovou průchodku v rámu, kterou prochází hadice brzdy. Brzdy Shimano Zee. Takže rozpojit nahoře a protáhnout. Musim potom měnit olivu? Nebo to ještě bude okey? Odvzdušnění udělám komplet tak jako tak.

      0 0
      • MatS  

        Můžeš to vyzkoušet se starou, ale nemusí to klapnout. Může to časem začít prolínat. Těch pár ušetřených korun za to nestojí, ne?

        0 0
      • Jáchym 1  

        Prubni to se starou olivou.Většinou těsní i na podruhé.Když budeš opatrnej,tak není třeba ani odvzdušňovat.Malá bublinka si sama vybublí do expanzky.

        0 0
      • novas752  

        Pokud nebudeš muset olivu ustřihnout kvůli protažení průchodkou, tak bych to zkusil s tou původní.

        0 0
      • raschi  

        Oliva je to nejmenší, ale za olivou na hadici zůstane matice a její krytka a ty asi průchodkou neprotáhneš?

        0 0
        • Woko_O  

          Jsem kokot a vůbec mě to nenapadlo. Půjde blbě sundat rozmáčklá oliva z hadice abych sundal matku? Pak bych dal samo novou. Nikdy sem Shimano nedělal, tak sorry za blbý dotazy.

          0 0
          • novas752  

            Ne, nepůjde, jak je rozmáčklá tak je na hadici nalisovaná. Možná opatrně rozříznout dremlem. Ale pokud to jde (pokud neni délka už tak na knop), je daleko jednodušší hadici o asi 1,5cm ustřihnout a dát novou olivu a nový trn.

            0 0
            • Woko_O  

              Jasně. Chápu. Nějakou rezervu tam mám, tak to fiknu až pořídim trn s olivou. Díky

              0 0
          • MatS  

            Oliva sundat nedestruktivně nejde. Ale pokut ti nebude vadit o cca 1cm kratší hadice, tak stačí říznout hned za olivou nožem hadici, opatrně vytáhnout trn a olivu se zbytkem hadice z něj stáhnout. Trn půjde znovu nasadit do původní hadice, pouze olivu dáš novou. Ale odvzdušnění tě nemine. Asi bych vypustil předem olej u třmenu, abys neměl olej všude :-D

            0 0
            • Woko_O  

              Fiknu to a dám to tam nový. Uplně se vidim jak to udělám a zjistim že tu záslepku mám na stole. Když jsme u toho odvzdušnění, nezkoušel jste někdo automotive styl odvzdušnení u Shimano brzd? Namačkat, povolit, zatáhnout a znova. Nebo je lepši klasika buď ze spoda do kalíšku nahoru a nebo gravity bleed?

              0 0
              • kubad  

                Funguje všechno a nejlepší je kombinace všeho :)

                1 0
                • Woko_O  

                  Tak to udělám jednou pořádně na všechny styly a pak už budu dělat jenom páčku.. :-)

                  0 0
              • novas752  

                To je moc práce ne? Klasika je snadná, rychlá.

                0 0
      • kubad  

        oliva je nejmenší problém, zavazet bude matice co ji dotahuje

        pokud budeš muset střihat hadici tak samo vše nové.

        Pokud by šlo jen o rozpojení tak bez problémů vše nechat a znovu utáhnout

        0 0
        • Woko_O  

          Jasně no. Ta matice mě nenapadla, to je fakt. Jen rozpojení to bude, stříhat to nechci, ale asi nebude zbytí jestli to nestáhnu. Pak samo vše nový

          0 0
    • TPK  

      Ahoj, přehodil jsem zadní kotouč ze 180 na 203. Brzdí to super, ale když jedu bez brzdění tak při rychlosti mezi 25–28 km/hod kotouč strašně rezonuje. Třmen je vystředěný a kotouč neškrtá. Je to SM-RT 64 s CL. Máte nějaký tip jak se toho zbavit. Díky

      0 0
      • novas752  

        Rezonanci budí vibrace od vzorku plášťů. Čim „kostkovější“ vzorek tim více to vibruje. Záleží i na tlaku, ale to se moc měnit nedá. A kotouče bez unašeče jsou na to náchylnější.

        2 0
        • MlokCZ  

          Je to jak píšeš a jen bych doplnil, že Shimano dvouvrstvé kotouče s unašečem jsou proti tomu v podstatě imunní (nedělal mi to ani 203 kotouče s kombinací Magic Mary/HD).

          Oproti tomu u kotoučů bez unašeče stačil často i menší hustější vzorek a už kotouč rezonoval na slušném asfaltu při určité rychlosti.

          3 0
          • TPK  

            Předpokládám, že nemá smysl nějak ladit třmen. Co na jeden (nebo víc) paprsek nalepit nějaké závažíčko a tím kotouči změnit vyvážení a tím i případnou frekvenci kdy začne kmitat?

            0 0
      • DaSnail  

        Ber to jak zvukové znamenie, že sa flákaš. Zrýchli, ono to stíchne. ;-)

        1 0
    • skillzthatkillz  

      Čest všichni. Chtěl by jsem si pořídit teleskopu. Chtěl jsem se zdvihem 150mm, ale teď jsem našel v Německu obchod,kde bohužel mají dostupnou buď 100 nebo 170mm. Je to na XC a pořád laboruji s tím, jestli ta 170mm nebude moc.?

      0 0
      • allrose  

        Teleskop není nikdy dost dlouhý :))

        0 0
      • mr.nikdo  

        Jak na telesklop das tu blikacku?

        0 0
      • Harmassan  

        Pokud nemá fixní body pro vysunutí a můžeš si její vysunutí zastavit v jakékoliv výšce, vzal bych tu větší.

        Už teď máš vysunuto na 200mm, tam se vejdeš i s blikačkou, případně bych hledal jiné umístění pro blikačku.

        0 0
    • aldakaw  

      Zdravím Trek procaliber 6 převodník 30T

      Dá se někde dohledat, zda by tam šel dát větší, 34 nebo 36T a pokut to půjde,jestli mohu nechat původní řetěz nebo musím sehnat o pár článků delší

      Dekuji

      0 0
    • Woko_O  

      Vim, píšou to tam, ale může tohle do ložisek?

      https://www.prumex.cz/…lina-400-ml/?…

      Tenkrat sem někde četl, že lithiovka není vhodná, ale nevim jestli to spíš bylo do nějakech víc namahánejch než ty co sou na kole.

      0 0
      • Markony  

        Mazal jsem podobnou vazelínou kónusy i zadní naby DT 350 a žaden problém jsem neměl . Teroson VR 730

        0 0
    • snas89  

      Dotaz na lazeni prehazovacky, uz jsem docela zoufalej:)

      Eagle 01.

      Trefil jsem asi prehazku na sudetech(vypada v pohode, nevnimam u ni zadnou vuli v cepech, vsechno pevne sedi) uz tam mi to blbe radilo. zaroven pred tim zavodem daval pilu 32 misto 34 a zkracoval o 2 clanly retez (delka je ok, na 10 pastorku je to porad natazeny a v pohode se to dostana ne 50 a je tam porad mezera, neni to na limitu).

      Daval jsem ted novou packu razeni (gx) a nejsem schopnej to doladit.

      1. Nastaveny doraz u 10 pastorku bez lanka (stred kladly hazky je pod vnejsim okrajem 10 pastorku)
      2. Natazeni lanka, propnuti vedeni
      3. Vyladit to nejdriv na nejnizich 2 pastorcich…ale neradi to:/

      Nechce se tomu kloudne ani nahoru, ani dolu.

      Patka je ok, tu jsem rovnal.

      Nejaky tipy, kde je zakopany pes?

      0 0
      • novas752  

        Seřiď vzdálenost kladky. Při zkracení řetězu se změnila. Prostříkni čepy přehazky lehkym vzlínavym olejem – Brunox, Silikonový apod. Ujisti se že bowden neni nikde zalomený – zkus v běm tahat lanko na prázdno, mělo by jít úplbě hladce.

        Zkontroluj jestli kladky nemaj vakl, točí se bez zadrhavání a nejsou prasklé.

        0 0
        • snas89  

          Myslíš vzdálenost horní kladky? To jsem udělal (přes ten červený sram plast).

          Lanko jsem dával nový, dokonce jsem měnil i řazení.

          Lanko při výměně prošlo bovdene úplně v pohodě a lehce.

          Zkusím ještě tu přehazovačku prostříknout. přijde mi, jako by tam najednou byla slabá pružina.

          Díky za tipy.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Tohle už jsem viděl na několika x01.

            Promazat ty čepy trochu pomůže, osobně na to radši používám něco suchého ve stylu triflow. Ideální je prý něco na bázi grafitu tak to někdy zkusím..

            Ale jinak jsem zkoušel nové lanka i bowdeny, seřízené jak má být, rovné patky samozřejmě. Buď je v x01 slabší pružina, nebo bude problém v těch pozudrech, ale nevybavuju si že bych to nějak opakovaně viděl v jiných řadách (nepočítám SX..) než X01.

            0 0
    • Alojs01  

      Zdravím, mám kola MAVIC CROSSMAX 2020 a přední kolo potřebuji předělat z 15/100 na 12/100.

      Jediné redukce MAVIC, které jsem našel, nesou označení ROAD a prý na crossmaxy nepasují. Neřešil jste někdo něco podobného?

      Díky moc

      0 0
    • Woko_O  

      Neví někdo zda jdou u tohoto náboje Formula DH sundat ty capy? Neni tam nic co by šlo povolit a ty čepky jsou jakoby pod tim cervenym kroužkem. Jsou na volno ale ten kroužek je nepustí ven. Je to tam zajištěný nalisováním? Chtěl bych to pod tím vyčistit, hlavně uložiska, protože cítim jak tam dře bordel. Jestli to nejde, tak prostě počkám dokud nedojde.

      0 0
      • novas752  

        Ano přesně tak, ty kriužky jsou nalisované. Jediná možnost jak to dostat ven je vytahovák ložisek – reverzní kladivo. Chytneš koncovku zevnitř a krásně to vyťukneš. Zpět nalisovat lisem nebo naklepnout přes ořech z gola sady.

        0 0
        • Woko_O  

          Aha. Takže na to seru, profouknu to čističem a vzduchem a fouknu tam trochu vazelíny a hotovo dokud to bude držet. Díky

          0 0
        • Kratter  

          A není to jako u DT Swiss, že to stačí vypáčit spolu s tou černou prachovkou?

          0 0
          • Woko_O  

            Já uplmě nevím jak by se to dělalo. Koukal jsem na to, jestli by to nešlo nějak jinak a tam to není vůbec za co chytit, nebo vyrazit. Je tam prostě jen volná trubička na osu a pak už jsou jen ložiska a tyhle konce, který jsou taky na volno. Mezi ložiskem a tou čapkou je tak milimetr mezera. Cejtím ale že tam je bordel, kterej bych chtěl dostat ven. Nevím kdo vymyslel takhle debilní design. Muselo bejt jasný, že tam nalíta bordel

            0 0
            • kubad  

              Radši si najdi video jak se to u DT sundavá. Než psát ze to nejde

              2 0
          • Woko_O  

            Měl si pravdu. Díky moc

            1 0
    • mr.nikdo  

      Ahoj,

      Jak nejlepe proverit karbonovy ram a hlinikovy rafek, ktery vcuclo auto? :)

      Dik.

      0 0
    • R294  

      Zkoušel jste někdo prosím připojit cyklocomputer např.Sigmu ROX 2.0 nebo jiný k e-biku? přítelkyně má GT se Shimanem Steps E7000 a má takovej malej displej a rád bych jí tam dal něco jiného. Všude (u prodejců) se popisuje, jak je to snadné, ale nikde není přesný popis. Co je potřeba k tomu mít, dokoupit, namontovat…Díky.

      0 0
    • Woko_O  

      Ahoj, mám 3 dotazy:

      1. Dal jsem novej ořech, Novatec, ocelovej, na shimano/sram kazetu, promazal jsem všechno, všechno je stejný a když jsem to nasadil a zatáhl osu, přiměřenou silou (náboj Novatec DH12SB), tak se sice kolo točí ale je cítit menší odpor. Pouze když to roztočím za ořech. Když tam dám a roztočím za ní, tak je to v pohodě. Přisuzuju to novým ložiskům v ořechu a předpokládám že se to rozjezdí. Je to tak, nebo?
      2. Když sem vyndal středový složení, všiml jsem si vrypů na stěně domečku. Vypadá to že je to jakoby až za ložiskem a pravděpodoboně to nic neudělá, ale radši se zeptám, jestli s tím mám něco dělat, nebo to jen třeba zaplácnou lakem aby to nebylo hrubý. Maximálně se o to opře ten plastovej sleeve, v kterým je uložený ložisko. Vrypy viz. foto
      3. Protože sem kokot a k tomu zvědavej kokot a protože dělám všechno, tak jsem si chtěl promáznout ložiska hl. složení. Nooo, tak jsem … Byl jsem zvyklej z minulýho kola že ložiska jdou z těch domků co jsou v rámu nalisovaný normálně vyndat a vypadá to stejně. Tak jsem ho chtěl vydloubnout v domnění, že to půjde a samozřejmě jsem ho skurvil. Pochopitelně když sem to vzal za vnitřní kroužek. Ok, stane se, ale zůstal mi tam vnejší kroužek a ten nejde ani za hovno ven. Složení je(bylo) ACROS Alloy ZS44/ZS56, což jsem ale nevěděl že to je jen vcelku. Opravdu se dělají tyhle hlávka bez vyndavacích ložisek? Zbejvá jenom to celý vymlátit a dát tam nový, např. s vyměnitelnými ložisky?

      Děkuju

      0 0
      • Mr.Duck  

        1 tezko soudit aniz bych to mel v ruce

        2 To bude z toho jak nekdo vyklepaval domek. Nemelo by to nicemu vadit, maximalne to muzes zahladit kdybys tam daval nejaky delsi domek stredoveho slozeni.

        3 Je to jak pises, vymlatit hlavko a vymenit za nejaky normalni. Nebo jestli jsi puvodni majitel kola, tak napis vyrobci a meli by ti poslat novy, Acros na to slibuje dozivotni zaruku. Teda co ja vim tak tady to tak funguje u YT, Commencal a kdovi kde jeste jsem ty hlavka videl. Ale osobne to menim za nejake servisovatelne.

        0 0
        • Woko_O  

          Problém byl v těsnení mezi ořechem a nábojem.

          Domek jsem vzal malým pilníčkem aby to nemělo vostrý hrany. Nejspíš to bude v pohodě.

          Hlávko jsem vymlátil a dám tam nějaký obyč FSA ZS44/56. To je nejlevnější. Na nějaký Wolftooth nebo Canecreek za 3k se můžu vys…

          0 0
          • scota  

            CaneCreek 40 stojí cca 1500 kč

            0 0
            • Woko_O  

              U nás tak 2k, co jsem našel nejlevnější. Ale to je fuk FSA stojí litr a stejně mi jde převážně jen o ty misky, tak kdyžtak tam pak narvu jen jiný ložiska, například Cane Creek

              0 0
              • Mr.Duck  

                To nemusí být jen tak. Hodně fsa složení má jiné rozměry nebo úhly. 51.8 a 52mm nejsou zaměnitelné, a výška může být taky různá. Pro některá fsa složení jsem nesehnal ložiska za rok a půl tady u nás.

                1 0
                • mr.nikdo  

                  Tak tak. Vyska loziska a jeden uhel. Viz loziska do i-drive.

                  0 0
                • Woko_O  

                  To je pravda. Nicméně tady jsou ložiska 41mm,36°x45° a 52mm 36°x45°, standardně by tam měli jít osadit i cane creek ložiska. Jednou jsem to už dělal a v klidu. Nebo teda nic sem nepoznal. Samozřejmě je ale lepší tam dát ty co tam mají být a ty zatím skladem různě po shopech jsou. Uvidim jak moc se budou srát.

                  0 0
                  • novas752  

                    No pasuje li tam jiný ložisko v kvakitnějšim provedení tak neni důvod ho tam nedávat.

                    1 0
                  • Mr.Duck  

                    Jasný pak není problém. Pokud teda sedí I výška, některé fsa ložiska jsou vyšší a pak nesedí nebo drhne těsnění. Ale pokud to je stejný rozměr tak jak píše novas, klidně tam dej ty lepší.

                    Sám jsem jednou na crankworx zašel do Cane creek stánku a dali mi zadarmo ložiska do mého fsa složení, takže vím že některé sedí, jen je tam víc faktorů než většinu lidí hned napadne.

                    0 0
                    • Woko_O  

                      Třeba jsem našel jedny CEMA SRC ložiska, který mají stejný rozměry, ale menší 1–1/8“ má místo 30,2mm, což uvadí FSA, 30,1mm jako vnitřní průměr.

                      Jinak je všechno stejný. Pochybuju, že by tam byl nějakej vyraznější rozdíl. Bůh ví, jestli to není jen chyba měření.

                      0 0
          • novas752  

            Tak si k tomu FSA rovnou přikup spodní ložiska do zásoby. ;-)

            0 0
            • Woko_O  

              To kdyžtak vyřeším časem jinou značkou ložisek :-)

              0 0
              • Mr.Duck  

                Záleží I na utěsnění. Za mě dobrý poměr cena/výkon má CC 70, co má před ložiskem dvoje těsnění a přežilo 2 rámy, 1 Lyrik CSU a 1 Zeb CSU, a stále jezdí na původních ložiskách. Jestli seženeš kompatibilní ložiska jsem už nadhodil výše. Některá fsa jsou s CC kompatibilní, ale hodně jich není.

                0 0
    • Jan D.  

      Ahoj. Chci se zeptat. Jak je to u nábojů DT Swiss 350 s ořechy a koncovkami? jsou kompatibilní mezi rozměry 142×12 a 148×12? Tedy když mám XD a HG ořechy s koncovkami z náboje 142×12, budu je moct použít na 148×12?

      0 0
      • novas752  

        ano, boost se od nonboost liší pouze délkou těla náboje a vnitřní osy, zbytek dílů je totožný.

        1 0
      • kubad  

        pro stejné ořechy jo

        pokud máš jiné ořechy ne je tam jiný průměr a délka

        a silniční 11sp ořech jsou úplně jiné koncovky

        0 0
    • Jan D.  

      Ahoj. Chci se zeptat. Dokázal by mi někdo vysvětlit, jakto že Garbaruku funguje variabilní řetězová linka u jejich 1× převodníků? Dělají to jen kvůli tomu, aby lidem převodníky neškrtaly o zadní stavbu anebo to má nějaký funkční význam ve vztahu k řetězové lince a velikosti převodníku?

      0 0
      • tomxxx  

        Jen aby neškrtaly.

        0 0
      • novas752  

        Řekl bych že je to i trochu kvůli nejčastějším převodům. Malé přwvodníky mají veliký – s malým převodníkem se asi bude často jezdit v kopcích = lehké převody = větší offset. Naopak ty větší si dá někdo kdo asi častěji používá ty menší pastorky a tam zase lépe vychází převodník větší.

        0 0
    • ms82  

      Co delam blbe? Vymenil jsem vpredu spaliky Yellow Prince za Black Prince. Asi to funguje dobre, kolo se netoci vubec a to mam brzdu jeste povolenou :D

      Polohou boticky se to nedalo zlepsit natolik, abych mohl brzdu zamknout.

      0 0
      • Kouba_2005  

        Nemáš někde vyskočenej bovden?

        0 0
        • ms82  

          Nemel by byt, ani to nejde vice roztahnout rukou.

          0 0
          • tomxxx  

            Evidentně musíš nastavit lanko znova.

            0 0
            • ms82  

              Povolil jsem serizovaci sroub u brzdy a samozrejme se to posunulo tolik, ze to stacilo. Okem jsem to predtim nevidel. Diky obema! I tak me ale prekvapuje, ze je to od rafku uplne minimalne vzdalene, kdyby byl rozcentrovany, tak to neprojde.

              0 0
    • Woko_O  

      Jsem tu znovu. Trochu už mě to začíná srát…

      Nainstaloval jsem nový středový složení Shimano SM-BB71–41C, 107mm, tak jak to má bejt na mým kole. Všechno šlo krásně hladce do rámu. Kliky jsou e13 LG1 s APS kroužkem, který tam původně byly, osa 123mm, vizuálně se to zdá být v pořádku. Ten 2,5mm spacer, který k BB byl, jsem tam nedávál, protože to by nekoukalo celý ozubení osy pro druhou kliku. Všechno jsem namazal a nandal do středu. Když to zatáhnu středovým šroubem na předepsaných 40Nm, tak se kliky točí s odporem, určitě ne volně. Když je dám do polohy 45°, tak aní samy nespadnou… I když je tam jen samostatná klika na jedný straně, tak se zrovna 2× volně netočí.

      Čím to do řitě? Je to jen moc novým, nikdy nejetým středem a ještě neprojetými ložisky? Nebo sem prostě jen retard?

      Jdu si pustit porno

      0 0
      • tomxxx  

        Neznám E13 kliky, ale třeba u sramu to ozubení právě koukat celé nemá. Asi bych si našel návod na ty kokrétní kliky a rozteče udělal podle toho.

        0 0
        • Woko_O  

          V papirovým návodu, co k tomu mám je nakresleno, že by to mělo celý koukat, tak jsem to tak udělal. Ty návody maj na stránkách různý.. Shimano to samý. Daj k tomu 2.5mm spacer, kterej se ale dává pod ložisko, tzn. že je mezi rámem a ložiskem (vnějším průměrem), takže je ložisko o těch 2.5mm předsunutý. V obrázku je nakresleno, že to u tohohle BB je, ale že by Shimano někde uvedlo kde to použít nebo k čemu to je, to ne. Je tam jen 2.5mm spacer for adapter. Co ale je adapter, nebo proč, už nikde neni.. v návodech mi SRAM přijde trochu víc napřed

          0 0
          • novas752  

            Buď je střed 92mm bez podložky, nebo 89,5 kam se ta podložka dává.

            Že osa těch E13 pasuje do díry ještě neznamená že to s tím středem jde dohromady.

            0 0
      • Jan D.  

        Nedávno jsem instaloval kliky a musel si hrát s podložkama, aby se tohle nedělo. Mám teda Sram BB30, ale princip je asi podobný. Normálně je na ose takový bazmek, co se po instalaci klik roztáhne, a vymezí vůli. Já to bastlil a musel dát ten bazmek z osy pryč (byla by moc krátká) a místo něj dal vlnitou podložku. Díky ní mi tam nevznikne vůle do stran, když dám málo podložek, nebo naopak nebudu to mít stažený na krev a ložiska se nebudou točit. Ale popravdě nevim, na kolik nm to mám dotažený. 40 to asi nebude. Pravidelně to kontroluju a zatím nic neupadlo ani se nepovolilo, tak snad dobrý. Asi jsem to moc dobře nevysvětlil, snad to pochopíš.

        0 0
        • kubad  

          ta vlnitá podložka má být trochu stlačená ne nadoraz, tím vytváří přiměřený tlak na ložiska

          při tom mají být kliky samo dotažené na max

          Apply bearing grease to the crankarm BB spline hole, spindle end

          and the thin washer and fixing bolt threads. Tighten-non drive the

          fixing bolt to 40 Nm, (30 FtLbs) and check to see if wave washer

          is properly preloaded (still has slight wave and not loose). If it is

          loose, remove the crankarm and add another shim. Up to 3 shims

          can be used. Add shims as needed.

          0 0
          • Jan D.  

            Nadoraz to nemám, ale radši se na to pak ještě podívám.

            0 0
          • Jan D.  

            Takhle to tam mám. Ta vlnitá podložka se opírá přímo o krytku podložku, která slouží jako krytka ložiska.

            0 0
            • kubad  

              pokud je klika dotažená jak má , tak je to OK

              0 0
              • Jan D.  

                Zkoušel jsem to a je dotažená celkem fest. Tak snad jo.

                0 0
                • kubad  

                  ne celkem, ale nafest :D jinak se ti vymačká uložení osy v klice a muže to vyhodit

                  0 0
                  • Jan D.  

                    :D Jojo. Mám dlouhý inbus, asi kdybych víc zabral, tak by se to ještě hlo, ale mám silný ruce a párkrát už jsem něco strhnul, tak se bojim. Až budu mít cestu do servisu, radši to nechám zkontrolovat.

                    0 0
        • Woko_O  

          Ten bazmek tam mám, to je ten APS systém. Nechal jsem to tam, protože konec na druhý straně koukal v pohodě. Normálně jsem to zatáh na těch 40 Nm, nějak se to točí. Seru na to. Maximálně to zkurví ložiska za 500. Nevim co bych mohl udělat jinak. BB je 107mm, kliky jsou DH provedení pro 107mm nebo pro BB92, takže taky v pohodě. Třeba se to rozjezdí.

          0 0
    • Rychlej turista  

      Praskl mi drát a musím vyměnit i nipl. Stačí udělat do pásky díru a tu pak jen přelepit nebo by to u bezduše nedrželo a musí se vyměnit celá páska?

      0 0
      • kubad  

        Novou pásku

        Jinak to nebude držet

        0 0
      • novas752  

        Budeš si strašně nadavat až se to odlepí někde uprostřed ničeho. :-)

        1 0
        • Rychlej turista  

          Jako průkopník slepých uliček a socka přístupů jsem tu díru nakonec jen přelepil a to ještě ke všemu čínskou páskou :-)

          Drží to opravdu fest a dalo to dost práce ji sundat. Tak jsem to přelepil znovu, ale šel na to jinak – tentokrát jsem ji nelepil po obvodu současně z obou stran, ale nejprve jsem ji nalepil na jednu stranu a pak přes žlábek lepil druhou stranu. Celkem asi 4 cm pásky.

          Myslím, že toto se tady ještě neřešilo, tak asi založím samostatné vlákno. Pokud by to fungovalo alespoň po dobu, co se běžně sundává plášť, tak by to ušetřilo spoustu práce i materiálu – při 4 cm by jedna páska vyšla na 50 sundání pláště či výměn niplů :-)

          0 0
          • Pán z Dubu  

            Tos mohl vyndat ventilek a nipl vyměnit přes ventilkovou díru jako u fully UST ráfků. Ušetřil bys 4 cm pásky.

            2 0
            • Rychlej turista  

              Sakra, tos to nemohl napsat dříve? Přitom o tomto řešení vím, bo mám Fulcrumy RM3 :-D

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.