Tak se nám předchozí rychlodotazy přiblížili 2000 a je čas začít s novým vláknem. Původní vlákno je zde
https://www.bike-forum.cz/…chlodotazy-2#…
Doufám že se povede udržet vlákno ve stejné rovině jako to minulé.
Tak se nám předchozí rychlodotazy přiblížili 2000 a je čas začít s novým vláknem. Původní vlákno je zde
https://www.bike-forum.cz/…chlodotazy-2#…
Doufám že se povede udržet vlákno ve stejné rovině jako to minulé.
Vyuziju noveho vlakna k dotazu:
Na svem touringu mi pomalu dosluhuji kola remerx hit, ne ze bych jeste chvili neprezil po docentrovani, ale na dalsi sezonu uvazuju o nejakych novych (nez zase koupim stejna remerx hit, slouzila 10t km dobre, jen si rikam proc neokouknout alternativy)
Pokud bych tedy poridil neco jineho a drazsiho chtel bych od toho toto:
Naboje na prumyslech
Sirsi rafek na v brake, remerx hit je vnitrni sirka 19mm, dela se neco sirsiho na v brzdy? Je vhodne dat bezduse na rafek s rafkovou brzdou?
32 nebo 36 dratu, rad bych neco na zatizeni brasnama pri toulani s bagazi, je to na touringa rekneme 100kg limit
Shimano orech 10sp
Rychloupinak predni 100mm, zadni 135mm
Mate nejake tipy na hotova kola? Nebo kombinaci naboju/dratu/rafku?
Diky za tipy
Na staré krosce jsem měl ráfky DT Swiss R 460. Jsou teda užší, mají 18 mm vnitřní šířku. Jsou ale dělané na bezduše, jsou celkem lehké a mají nosnost 110 kg. Bezduše na nich fungovali bez problémů.
Diky kouknu
10t km není v touringovém režimu moc. Zadní kolo je natvrdo pod zadkem a bagáží, naň jsou nároky větší než na předek – ten by mohl být OK. Co předek nechat a zodolnit jen zadní.
Nába např. Bitex BX103R 36děr ořech ocel 135×10 pevná osa https://www.bitexhubs.com/…d_detail.php?…
E-bike ráfky jsou na větší zátěž např.: Remerx El–power
Diky za reakci, na ty rafky pro ebike od remerxu jsem taky koukal, je pravda ze predni kolo jen bude chtit nova loziska jinak je oK
Protoze jsem u prodejcu kol videl dost pohorsene reakce na remerx naby tak jsem si rekl ze se poptam tady jaka jsou doporuceni
Ten bitex ma k dispozici redukce na rychloupinak? Dle vykresu na odkazu to vypada ze tak jsou nejake podobne koncovky. Nemam s nim zkusenosti. QR je pro mne podminka.
Nába je „stavebnicová“, různé typy upnutí umožňují různé koncovky. Vedle tradičního rychloupínáku je i festovnější 10 mm průměru. Dělá DTSwiss https://www.koloshop.cz/…x135-mm.html?…
I jiní výrobci páčkové
Diky
Jezdím Bitex 5 let na Enduru a vše maká jak má. A pokud se ti něco pokazí tak je vše skladem ,osy, praporky, pružinky a td.
Diky za zkusenost, ty naboje bitex se mi zacinaji libit…
Roztrhnul jsem zánovní Sram MTB 12sp řetěz, koupil jsem dvě rychlospojky , dal jsem nový mezičlánek a řetěz tak opravil. Ale ty rychlospojky jsou hrozně těsné, řetěz se v nich nedá ohýbat, takže to dělá bordel když to jde přes přehazovačku a kazetu. Ani 15km nepomohlo, nerozhýbalo se to.
Koukl jsem na balení rychlospojek, je na nich napsáno „12s Sram Power Lock, silver connector, for use with Sram Road 12s chains only“.
Sram dělá rozdílné 12sp řetězy pro MTB a Road? Je důvod těsnosti těch spojek, že jsou na silniční řetěz? Jakou spojku tedy koupit na MTB řetěz?
Ano, jsou trochu jiné. Chce to eagle rychlospojku
ano existuje spojka na silniční řetězy – je z vrchu plochá
PowerLock Flattop spojka 12rychlostní D1– není na tak velké pastorky
ale ta v odkaze cos dal by měla fungovat – otázka je co ti došlo
Dík, koupil jsem viz odkaz, kde mají uvedeno pro Sram Eagle, ale možná to pomotal prodejce… nevěděl jsem že jsou rozdílné, tak jsem tomu nevěnoval pozornost :) nevadí, zkusím to ještě jednou.
Mám tento manometr od Schwalbe a začal ukazovat nesmysly. Nafoukal jsem hodně přes 2bar a ukazuje třeba 1,2, 1,4. Mám galuskový ventilek a duše. V rukách to asi nebude neboť ze začátku ukazoval správně. Takže asi reklamace a nebo je na to nějaký grif? I když jak jsem psal ukazoval správně.
Nesmí Ti unikat vzduch u měření, pokud neuniká a měří to blbě – asi se rozbil. Stát se to může. Mám ho roky a stále jede, až na těnsění, který je vychozený ⇒ otočil jsem ho a jedu dál. Až odejde, tak nevím, kde ho budu hledat :.-) …
Zkusil bych vyměnit baterku
Blbej dotaz ale co už. Potřebuju vyměnit gumovou průchodku v rámu, kterou prochází hadice brzdy. Brzdy Shimano Zee. Takže rozpojit nahoře a protáhnout. Musim potom měnit olivu? Nebo to ještě bude okey? Odvzdušnění udělám komplet tak jako tak.
Můžeš to vyzkoušet se starou, ale nemusí to klapnout. Může to časem začít prolínat. Těch pár ušetřených korun za to nestojí, ne?
To nestojí. To máš pravdu.
Prubni to se starou olivou.Většinou těsní i na podruhé.Když budeš opatrnej,tak není třeba ani odvzdušňovat.Malá bublinka si sama vybublí do expanzky.
Pokud nebudeš muset olivu ustřihnout kvůli protažení průchodkou, tak bych to zkusil s tou původní.
Oliva je to nejmenší, ale za olivou na hadici zůstane matice a její krytka a ty asi průchodkou neprotáhneš?
Jsem ***** a vůbec mě to nenapadlo. Půjde blbě sundat rozmáčklá oliva z hadice abych sundal matku? Pak bych dal samo novou. Nikdy sem Shimano nedělal, tak sorry za blbý dotazy.
Ne, nepůjde, jak je rozmáčklá tak je na hadici nalisovaná. Možná opatrně rozříznout dremlem. Ale pokud to jde (pokud neni délka už tak na knop), je daleko jednodušší hadici o asi 1,5cm ustřihnout a dát novou olivu a nový trn.
Jasně. Chápu. Nějakou rezervu tam mám, tak to fiknu až pořídim trn s olivou. Díky
Oliva sundat nedestruktivně nejde. Ale pokut ti nebude vadit o cca 1cm kratší hadice, tak stačí říznout hned za olivou nožem hadici, opatrně vytáhnout trn a olivu se zbytkem hadice z něj stáhnout. Trn půjde znovu nasadit do původní hadice, pouze olivu dáš novou. Ale odvzdušnění tě nemine. Asi bych vypustil předem olej u třmenu, abys neměl olej všude :-D
Fiknu to a dám to tam nový. Uplně se vidim jak to udělám a zjistim že tu záslepku mám na stole. Když jsme u toho odvzdušnění, nezkoušel jste někdo automotive styl odvzdušnení u Shimano brzd? Namačkat, povolit, zatáhnout a znova. Nebo je lepši klasika buď ze spoda do kalíšku nahoru a nebo gravity bleed?
Funguje všechno a nejlepší je kombinace všeho :)
Tak to udělám jednou pořádně na všechny styly a pak už budu dělat jenom páčku.. :-)
To je moc práce ne? Klasika je snadná, rychlá.
oliva je nejmenší problém, zavazet bude matice co ji dotahuje
pokud budeš muset střihat hadici tak samo vše nové.
Pokud by šlo jen o rozpojení tak bez problémů vše nechat a znovu utáhnout
Jasně no. Ta matice mě nenapadla, to je fakt. Jen rozpojení to bude, stříhat to nechci, ale asi nebude zbytí jestli to nestáhnu. Pak samo vše nový
Ahoj, přehodil jsem zadní kotouč ze 180 na 203. Brzdí to super, ale když jedu bez brzdění tak při rychlosti mezi 25–28 km/hod kotouč strašně rezonuje. Třmen je vystředěný a kotouč neškrtá. Je to SM-RT 64 s CL. Máte nějaký tip jak se toho zbavit. Díky
Rezonanci budí vibrace od vzorku plášťů. Čim „kostkovější“ vzorek tim více to vibruje. Záleží i na tlaku, ale to se moc měnit nedá. A kotouče bez unašeče jsou na to náchylnější.
Je to jak píšeš a jen bych doplnil, že Shimano dvouvrstvé kotouče s unašečem jsou proti tomu v podstatě imunní (nedělal mi to ani 203 kotouče s kombinací Magic Mary/HD).
Oproti tomu u kotoučů bez unašeče stačil často i menší hustější vzorek a už kotouč rezonoval na slušném asfaltu při určité rychlosti.
Předpokládám, že nemá smysl nějak ladit třmen. Co na jeden (nebo víc) paprsek nalepit nějaké závažíčko a tím kotouči změnit vyvážení a tím i případnou frekvenci kdy začne kmitat?
Na kotouče nesahat.
Ber to jak zvukové znamenie, že sa flákaš. Zrýchli, ono to stíchne. ;-)
Čest všichni. Chtěl by jsem si pořídit teleskopu. Chtěl jsem se zdvihem 150mm, ale teď jsem našel v Německu obchod,kde bohužel mají dostupnou buď 100 nebo 170mm. Je to na XC a pořád laboruji s tím, jestli ta 170mm nebude moc.?
Teleskop není nikdy dost dlouhý :))
Jak na telesklop das tu blikacku?
Pokud nemá fixní body pro vysunutí a můžeš si její vysunutí zastavit v jakékoliv výšce, vzal bych tu větší.
Už teď máš vysunuto na 200mm, tam se vejdeš i s blikačkou, případně bych hledal jiné umístění pro blikačku.
Teleskopka už je na cestě. Vzal jsem těch 170mm ( a vyjde mi to skoro přesně). Blikačka je z Ali .....tu klidně obětuji a koupím nějakou, co se připevňuje pod sedlo. Je ale pravda,že jsem si to vůbec neuvědomil
Doporučuji tuhle Drží parádně a svítí fantasticky.
Díky za tip. Vypadá dobře.....a je i za rozumné peníze.
Taky jsem ji chtěl, než jsem si přečetl recenze. Výrazně nedoporučuji! Sice vysoká svítivost, ale zvlášť přední velice málo svítí dopředu, naopak svítí do země a nehoru, tím oslňuje jezdce. Zkus se podívat na fotku, je tam diodový prstenec, který opravdu logicky svítí jinam, než je potřeba.
Doporučil bych pod sedlo tuhle: https://www.aliexpress.com/…8545481.html :)
Tu vozím standardně vlastní :-) .....už mám na vyzvednutí moonku viz doporučení výše. B-)
Mám ji taky a doporučuju. Bliká dost silně i na denní svícení. Bývá občas ve slevě za cca 3 stovky.
Zdravím Trek procaliber 6 převodník 30T
Dá se někde dohledat, zda by tam šel dát větší, 34 nebo 36T a pokut to půjde,jestli mohu nechat původní řetěz nebo musím sehnat o pár článků delší
Dekuji
Vim, píšou to tam, ale může tohle do ložisek?
https://www.prumex.cz/…lina-400-ml/?…
Tenkrat sem někde četl, že lithiovka není vhodná, ale nevim jestli to spíš bylo do nějakech víc namahánejch než ty co sou na kole.
Mazal jsem podobnou vazelínou kónusy i zadní naby DT 350 a žaden problém jsem neměl . Teroson VR 730
Dotaz na lazeni prehazovacky, uz jsem docela zoufalej:)
Eagle 01.
Trefil jsem asi prehazku na sudetech(vypada v pohode, nevnimam u ni zadnou vuli v cepech, vsechno pevne sedi) uz tam mi to blbe radilo. zaroven pred tim zavodem daval pilu 32 misto 34 a zkracoval o 2 clanly retez (delka je ok, na 10 pastorku je to porad natazeny a v pohode se to dostana ne 50 a je tam porad mezera, neni to na limitu).
Daval jsem ted novou packu razeni (gx) a nejsem schopnej to doladit.
Nechce se tomu kloudne ani nahoru, ani dolu.
Patka je ok, tu jsem rovnal.
Nejaky tipy, kde je zakopany pes?
Seřiď vzdálenost kladky. Při zkracení řetězu se změnila. Prostříkni čepy přehazky lehkym vzlínavym olejem – Brunox, Silikonový apod. Ujisti se že bowden neni nikde zalomený – zkus v běm tahat lanko na prázdno, mělo by jít úplbě hladce.
Zkontroluj jestli kladky nemaj vakl, točí se bez zadrhavání a nejsou prasklé.
Myslíš vzdálenost horní kladky? To jsem udělal (přes ten červený sram plast).
Lanko jsem dával nový, dokonce jsem měnil i řazení.
Lanko při výměně prošlo bovdene úplně v pohodě a lehce.
Zkusím ještě tu přehazovačku prostříknout. přijde mi, jako by tam najednou byla slabá pružina.
Díky za tipy.
Tohle už jsem viděl na několika x01.
Promazat ty čepy trochu pomůže, osobně na to radši používám něco suchého ve stylu triflow. Ideální je prý něco na bázi grafitu tak to někdy zkusím..
Ale jinak jsem zkoušel nové lanka i bowdeny, seřízené jak má být, rovné patky samozřejmě. Buď je v x01 slabší pružina, nebo bude problém v těch pozudrech, ale nevybavuju si že bych to nějak opakovaně viděl v jiných řadách (nepočítám SX..) než X01.
Zdravím, mám kola MAVIC CROSSMAX 2020 a přední kolo potřebuji předělat z 15/100 na 12/100.
Jediné redukce MAVIC, které jsem našel, nesou označení ROAD a prý na crossmaxy nepasují. Neřešil jste někdo něco podobného?
Díky moc
https://www.aliexpress.com/…6427235.html?…
Jedny červené mam doma navíc
Super, klidně pošli do SZ nabídku. Díky
Jestli nechceš platit poštu, tak mám doma tuhle redukci ( bydlím ve Strašnicích).
Diky, byl jsem rychlej a uz jsme se domluvili :).
Neví někdo zda jdou u tohoto náboje Formula DH sundat ty capy? Neni tam nic co by šlo povolit a ty čepky jsou jakoby pod tim cervenym kroužkem. Jsou na volno ale ten kroužek je nepustí ven. Je to tam zajištěný nalisováním? Chtěl bych to pod tím vyčistit, hlavně uložiska, protože cítim jak tam dře bordel. Jestli to nejde, tak prostě počkám dokud nedojde.
Ano přesně tak, ty kriužky jsou nalisované. Jediná možnost jak to dostat ven je vytahovák ložisek – reverzní kladivo. Chytneš koncovku zevnitř a krásně to vyťukneš. Zpět nalisovat lisem nebo naklepnout přes ořech z gola sady.
Aha. Takže na to seru, profouknu to čističem a vzduchem a fouknu tam trochu vazelíny a hotovo dokud to bude držet. Díky
A není to jako u DT Swiss, že to stačí vypáčit spolu s tou černou prachovkou?
Já uplmě nevím jak by se to dělalo. Koukal jsem na to, jestli by to nešlo nějak jinak a tam to není vůbec za co chytit, nebo vyrazit. Je tam prostě jen volná trubička na osu a pak už jsou jen ložiska a tyhle konce, který jsou taky na volno. Mezi ložiskem a tou čapkou je tak milimetr mezera. Cejtím ale že tam je bordel, kterej bych chtěl dostat ven. Nevím kdo vymyslel takhle debilní design. Muselo bejt jasný, že tam nalíta bordel
Radši si najdi video jak se to u DT sundavá. Než psát ze to nejde
Měl si pravdu. Díky moc
Ahoj,
Jak nejlepe proverit karbonovy ram a hlinikovy rafek, ktery vcuclo auto? :)
Dik.
Zkoušel jste někdo prosím připojit cyklocomputer např.Sigmu ROX 2.0 nebo jiný k e-biku? přítelkyně má GT se Shimanem Steps E7000 a má takovej malej displej a rád bych jí tam dal něco jiného. Všude (u prodejců) se popisuje, jak je to snadné, ale nikde není přesný popis. Co je potřeba k tomu mít, dokoupit, namontovat…Díky.
Ahoj, mám 3 dotazy:
Děkuju
1 tezko soudit aniz bych to mel v ruce
2 To bude z toho jak nekdo vyklepaval domek. Nemelo by to nicemu vadit, maximalne to muzes zahladit kdybys tam daval nejaky delsi domek stredoveho slozeni.
3 Je to jak pises, vymlatit hlavko a vymenit za nejaky normalni. Nebo jestli jsi puvodni majitel kola, tak napis vyrobci a meli by ti poslat novy, Acros na to slibuje dozivotni zaruku. Teda co ja vim tak tady to tak funguje u YT, Commencal a kdovi kde jeste jsem ty hlavka videl. Ale osobne to menim za nejake servisovatelne.
Problém byl v těsnení mezi ořechem a nábojem.
Domek jsem vzal malým pilníčkem aby to nemělo vostrý hrany. Nejspíš to bude v pohodě.
Hlávko jsem vymlátil a dám tam nějaký obyč FSA ZS44/56. To je nejlevnější. Na nějaký Wolftooth nebo Canecreek za 3k se můžu vys…
CaneCreek 40 stojí cca 1500 kč
U nás tak 2k, co jsem našel nejlevnější. Ale to je fuk FSA stojí litr a stejně mi jde převážně jen o ty misky, tak kdyžtak tam pak narvu jen jiný ložiska, například Cane Creek
To nemusí být jen tak. Hodně fsa složení má jiné rozměry nebo úhly. 51.8 a 52mm nejsou zaměnitelné, a výška může být taky různá. Pro některá fsa složení jsem nesehnal ložiska za rok a půl tady u nás.
Tak tak. Vyska loziska a jeden uhel. Viz loziska do i-drive.
To je pravda. Nicméně tady jsou ložiska 41mm,36°x45° a 52mm 36°x45°, standardně by tam měli jít osadit i cane creek ložiska. Jednou jsem to už dělal a v klidu. Nebo teda nic sem nepoznal. Samozřejmě je ale lepší tam dát ty co tam mají být a ty zatím skladem různě po shopech jsou. Uvidim jak moc se budou *****.
No pasuje li tam jiný ložisko v kvakitnějšim provedení tak neni důvod ho tam nedávat.
Jasný pak není problém. Pokud teda sedí I výška, některé fsa ložiska jsou vyšší a pak nesedí nebo drhne těsnění. Ale pokud to je stejný rozměr tak jak píše novas, klidně tam dej ty lepší.
Sám jsem jednou na crankworx zašel do Cane creek stánku a dali mi zadarmo ložiska do mého fsa složení, takže vím že některé sedí, jen je tam víc faktorů než většinu lidí hned napadne.
Třeba jsem našel jedny CEMA SRC ložiska, který mají stejný rozměry, ale menší 1–1/8“ má místo 30,2mm, což uvadí FSA, 30,1mm jako vnitřní průměr.
Jinak je všechno stejný. Pochybuju, že by tam byl nějakej vyraznější rozdíl. Bůh ví, jestli to není jen chyba měření.
Tak si k tomu FSA rovnou přikup spodní ložiska do zásoby. ;-)
To kdyžtak vyřeším časem jinou značkou ložisek :-)
Záleží I na utěsnění. Za mě dobrý poměr cena/výkon má CC 70, co má před ložiskem dvoje těsnění a přežilo 2 rámy, 1 Lyrik CSU a 1 Zeb CSU, a stále jezdí na původních ložiskách. Jestli seženeš kompatibilní ložiska jsem už nadhodil výše. Některá fsa jsou s CC kompatibilní, ale hodně jich není.
Ahoj. Chci se zeptat. Jak je to u nábojů DT Swiss 350 s ořechy a koncovkami? jsou kompatibilní mezi rozměry 142×12 a 148×12? Tedy když mám XD a HG ořechy s koncovkami z náboje 142×12, budu je moct použít na 148×12?
ano, boost se od nonboost liší pouze délkou těla náboje a vnitřní osy, zbytek dílů je totožný.
Super. Díky za info.
jenže pro stejné ořechy,
pro stejné ořechy jo
pokud máš jiné ořechy ne je tam jiný průměr a délka
a silniční 11sp ořech jsou úplně jiné koncovky
Myslíš koncovky? K ořechům odpovídající koncovky mám. Můžu je použít i na boost náboj?
Jo
Ahoj. Chci se zeptat. Dokázal by mi někdo vysvětlit, jakto že Garbaruku funguje variabilní řetězová linka u jejich 1× převodníků? Dělají to jen kvůli tomu, aby lidem převodníky neškrtaly o zadní stavbu anebo to má nějaký funkční význam ve vztahu k řetězové lince a velikosti převodníku?
Jen aby neškrtaly.
Řekl bych že je to i trochu kvůli nejčastějším převodům. Malé přwvodníky mají veliký – s malým převodníkem se asi bude často jezdit v kopcích = lehké převody = větší offset. Naopak ty větší si dá někdo kdo asi častěji používá ty menší pastorky a tam zase lépe vychází převodník větší.
Co delam blbe? Vymenil jsem vpredu spaliky Yellow Prince za Black Prince. Asi to funguje dobre, kolo se netoci vubec a to mam brzdu jeste povolenou :D
Polohou boticky se to nedalo zlepsit natolik, abych mohl brzdu zamknout.
Nemáš někde vyskočenej bovden?
Nemel by byt, ani to nejde vice roztahnout rukou.
Evidentně musíš nastavit lanko znova.
Povolil jsem serizovaci sroub u brzdy a samozrejme se to posunulo tolik, ze to stacilo. Okem jsem to predtim nevidel. Diky obema! I tak me ale prekvapuje, ze je to od rafku uplne minimalne vzdalene, kdyby byl rozcentrovany, tak to neprojde.
Jsem tu znovu. Trochu už mě to začíná *****…
Nainstaloval jsem nový středový složení Shimano SM-BB71–41C, 107mm, tak jak to má bejt na mým kole. Všechno šlo krásně hladce do rámu. Kliky jsou e13 LG1 s APS kroužkem, který tam původně byly, osa 123mm, vizuálně se to zdá být v pořádku. Ten 2,5mm spacer, který k BB byl, jsem tam nedávál, protože to by nekoukalo celý ozubení osy pro druhou kliku. Všechno jsem namazal a nandal do středu. Když to zatáhnu středovým šroubem na předepsaných 40Nm, tak se kliky točí s odporem, určitě ne volně. Když je dám do polohy 45°, tak aní samy nespadnou… I když je tam jen samostatná klika na jedný straně, tak se zrovna 2× volně netočí.
Čím to do řitě? Je to jen moc novým, nikdy nejetým středem a ještě neprojetými ložisky? Nebo sem prostě jen retard?
Jdu si pustit porno
Neznám E13 kliky, ale třeba u sramu to ozubení právě koukat celé nemá. Asi bych si našel návod na ty kokrétní kliky a rozteče udělal podle toho.
V papirovým návodu, co k tomu mám je nakresleno, že by to mělo celý koukat, tak jsem to tak udělal. Ty návody maj na stránkách různý.. Shimano to samý. Daj k tomu 2.5mm spacer, kterej se ale dává pod ložisko, tzn. že je mezi rámem a ložiskem (vnějším průměrem), takže je ložisko o těch 2.5mm předsunutý. V obrázku je nakresleno, že to u tohohle BB je, ale že by Shimano někde uvedlo kde to použít nebo k čemu to je, to ne. Je tam jen 2.5mm spacer for adapter. Co ale je adapter, nebo proč, už nikde neni.. v návodech mi SRAM přijde trochu víc napřed
Buď je střed 92mm bez podložky, nebo 89,5 kam se ta podložka dává.
Že osa těch E13 pasuje do díry ještě neznamená že to s tím středem jde dohromady.
Sřed je 107mm, tzn. rám.
Nedávno jsem instaloval kliky a musel si hrát s podložkama, aby se tohle nedělo. Mám teda Sram BB30, ale princip je asi podobný. Normálně je na ose takový bazmek, co se po instalaci klik roztáhne, a vymezí vůli. Já to bastlil a musel dát ten bazmek z osy pryč (byla by moc krátká) a místo něj dal vlnitou podložku. Díky ní mi tam nevznikne vůle do stran, když dám málo podložek, nebo naopak nebudu to mít stažený na krev a ložiska se nebudou točit. Ale popravdě nevim, na kolik nm to mám dotažený. 40 to asi nebude. Pravidelně to kontroluju a zatím nic neupadlo ani se nepovolilo, tak snad dobrý. Asi jsem to moc dobře nevysvětlil, snad to pochopíš.
ta vlnitá podložka má být trochu stlačená ne nadoraz, tím vytváří přiměřený tlak na ložiska
při tom mají být kliky samo dotažené na max
Apply bearing grease to the crankarm BB spline hole, spindle end
and the thin washer and fixing bolt threads. Tighten-non drive the
fixing bolt to 40 Nm, (30 FtLbs) and check to see if wave washer
is properly preloaded (still has slight wave and not loose). If it is
loose, remove the crankarm and add another shim. Up to 3 shims
can be used. Add shims as needed.
Nadoraz to nemám, ale radši se na to pak ještě podívám.
Takhle to tam mám. Ta vlnitá podložka se opírá přímo o krytku podložku, která slouží jako krytka ložiska.
pokud je klika dotažená jak má , tak je to OK
Zkoušel jsem to a je dotažená celkem fest. Tak snad jo.
ne celkem, ale nafest :D jinak se ti vymačká uložení osy v klice a muže to vyhodit
:D Jojo. Mám dlouhý inbus, asi kdybych víc zabral, tak by se to ještě hlo, ale mám silný ruce a párkrát už jsem něco strhnul, tak se bojim. Až budu mít cestu do servisu, radši to nechám zkontrolovat.
Ten bazmek tam mám, to je ten APS systém. Nechal jsem to tam, protože konec na druhý straně koukal v pohodě. Normálně jsem to zatáh na těch 40 Nm, nějak se to točí. Seru na to. Maximálně to zkurví ložiska za 500. Nevim co bych mohl udělat jinak. BB je 107mm, kliky jsou DH provedení pro 107mm nebo pro BB92, takže taky v pohodě. Třeba se to rozjezdí.
Praskl mi drát a musím vyměnit i nipl. Stačí udělat do pásky díru a tu pak jen přelepit nebo by to u bezduše nedrželo a musí se vyměnit celá páska?
Novou pásku
Jinak to nebude držet
Tak dík, myslel jsem si to.
Budeš si strašně nadavat až se to odlepí někde uprostřed ničeho. :-)
Jako průkopník slepých uliček a socka přístupů jsem tu díru nakonec jen přelepil a to ještě ke všemu čínskou páskou :-)
Drží to opravdu fest a dalo to dost práce ji sundat. Tak jsem to přelepil znovu, ale šel na to jinak – tentokrát jsem ji nelepil po obvodu současně z obou stran, ale nejprve jsem ji nalepil na jednu stranu a pak přes žlábek lepil druhou stranu. Celkem asi 4 cm pásky.
Myslím, že toto se tady ještě neřešilo, tak asi založím samostatné vlákno. Pokud by to fungovalo alespoň po dobu, co se běžně sundává plášť, tak by to ušetřilo spoustu práce i materiálu – při 4 cm by jedna páska vyšla na 50 sundání pláště či výměn niplů :-)
Tos mohl vyndat ventilek a nipl vyměnit přes ventilkovou díru jako u fully UST ráfků. Ušetřil bys 4 cm pásky.
Sakra, tos to nemohl napsat dříve? Přitom o tomto řešení vím, bo mám Fulcrumy RM3 :-D
Pri slapani do strmeho kopca sa mi zdviha predne koleso. Nechcem davat dlhsi predstavec, aka je dobra alternativa, ako ho viac zatazit? Otocit predstavec, pripadne ubrat podlozky?
Víc se naklonit nad řidítka, sednout na špičku sedla… ?
Urcite. Pytam sa lebo na predchadzajucom biku s dlhsim ramom a kratsim predstavcom sa mi to nestavalo, nad poziciou na biku som ani nerozmyslal. Preto rozmyslam aj nad technickym riesenim.
technické řešení je správné nastavené posezu na kole
a pak podle potřeby práce s těžištěm
Pokud jde o tu výchozí pozici při běžném šlapání (než začneš více pracovat s těžištěm), tak na to má vliv více faktorů a zřejmě máš něco jinak než na předchozím kole, jde celkově o pozici soustavy jezdec + kolo vůči zadnímu kolu a to ovlivní:
Pokud jsou všechny ty uvedené věci stejné, tak jestli to je na delším rámu s kratším představcem nebo kratším rámu s delším představcem, tak to je úplně jedno. Rozhodující je poloha těžiště vůči zadnímu kolu. V kritický okamžik (kdy se přední začíná zvedat) už máš všechnu hmotnost na zadním kole a je úplně, jestli je přední kolo o pár centimetrů více vepředu nebo ne (delší rám s kratším představcem bude mít přední kolo více vepředu). Vliv na polohu těžiště je v tomhle minimální (přední kolo moc lehké vůči jezdci, aby pár centimetrů změny jeho polohy mělo nějaký větší vliv).
Přední kolo je sice relativně lehké, ale pracuje na dlouhé páce…
No to by ale znamenalo že čim podkoplejší kolo tim delší páka před těžištěm, tim větší moment generovaný proti směru vzpínání. Ono to tak sice je ale vliv je tak zanedbatelný a doprovázejicí nežádoucí účinky (ovládání v malé rychlosti, špatná funkce vidlice cestou do kopce) jsou naopak tak velké, že to na kola na kterých si chceš užít stoupání nikdo nechce.
Tak hlavně ten vliv je opravdu zanedbatelný (změna pozice předního kola). Přední kolo je sice od místa otáčení vzdálenější než těžiště třeba samotného jezdce. Jenže ta vzdálenost není ani 3× větší a přitom hmotnost toho kola je třeba 30× menší (takže i samotný vliv předního kola je o hodně menší než vliv jezdce).
Jenže tu neřešíme vliv předního kola, ale pouze vliv posunutí předního kola o pár centimetrů.
Třeba u ebiku už poznat je ta přidaná hmotnost navíc, která je v tomto případě ku prospěchu (přední kolo se zvedá o něco později při stejné geo). Jenže tady je to třeba 8kg přidaných navíc (a ne posun 2kg o pár centimetrů) v lepší pozici než těžiště jezdce.
Mnohem důležitější mi do kopce připadá skutečný úhel sedlovky a délka zadní stavby. Mám doma jedno trošku extrémní kolo (62,5° HA a 79° STA a 458mm délka zadní stavby) a stoupá se na něm fakt parádně. Akorát je to teda dlouhý autobus a v utažených zatáčkách prostě nechceš…
edit: koukám, že to stejně už napsal MlokCZ v předchozím komentáři, tak to jen dám jako souhlas/potvrzení :-)
Porovnej i delky zadnich staveb, kratsi zadni stavba = vice staveni na zadni v kopci. Muzes zkusit rohy (vnitrni nebo vnejsi), ale zkus zapracovat i na technice (vice se naklonit nad riditka a trochu si poposednout dopredu).
Namontovat rohy
Mě pomohlo snížit zdvih vidlice a zvýšit sag (při šlapání do kopce ji nezamykám).
Měl jsem podobný problém, řešil jsem snižování vidlice, změny polohy atd. Vyřeší se to samo, stačí počkat 20 let a nemáš problém. Do strmého kopca se už ani nebudeš snažit vyjet.
Siniční kolo, lanko řazení k přehazce vedené vně rámu, páky Ultegra 6700 (dualy).
Při řazení směrem dolu (na menší pastorek)se přehazka neposune o cca 0,3mm dolu což způsobuje na největších 4 pastorcích dření řetězu o sousední větší pastorek. Při řazení nahoru je vše OK.
Jednoduše řečeno asi vázne lanko řazení.
Přehazovačka bez lanka chodí perfektně.
Bovdeny (s teflon. vložkou) i lanko (nepotažené) jsou nové. Namazání malinko pomohlo, ale problém nevyřešilo.
Vedení lanka vně přes vodítko na středu řazení vyčistěno a namazáno.
Co může vadit? Je pravda, že bovden (vedený pod omotávkou) má hodně ohybů.
Pomohl by nějaký značkový bowden či lanko?
Čím mazat, jestli vůbec.
V páčce zaření chybu nepředpokládám.
Díky za zkušenosti.
Zvykne to delat bordel na hazce, tzn. vycistit cepy, namazat
Neznáte někdo tenhle náboj? Je tam cosi jako Norco64, na netu vůbec žádný info. Je to pro 20mm osu. Mám ho navíc a chystám se vyplejtat ráfek, tak že bych ho použil, případně. Mám ještě jeden Formula, ale musi v něm vyměnit ložiska a nevim jak to dopadne. Nerad bych dával nějaký extra starý díly. Díky
a otázka je teda jaká?
stav ložisek v tomto snad posoudit umíš ne?
Otázka je jestli to není nějakej atypickej starej kus železa, kam právě ani ty ložiska sehnat nepůjdou
sundek koncovky jsou na ose jenom nasunuté a přečti si číslo ložiska co je na prachovce
u 20mm osy bych osobně atyp nečekal
caute, chtel bych vymenit prachovku hlavoveho slozeni, staci se ridit prumerem spodniho kruhu stavajici krytky? – tj. vsechny maji stejne hluboko vykrojeny vnitrek?
dik
Nemají a tahle je pořádně vysoká.
Zkusím to dát sem. Na silničce Merida Scultura 6000, se mi ulomil držák přesmykače.
Nemáte někdo náhodou, nebo nenasměřujete kam se obrátit? Zkoušel jsem Meridu, ale jako náhradní díl to prý není, je to nanýtované a je to součást rámu. Zkusí se poptat ještě na Slovensku, ale moc tomu nevěří. Zatím asi jediné řešení je dát objímku. Díky za každou informaci
jo jo, odvrtat zbytek a dát tam objímku.
Ještě se možná zkusím poptat, jestli by to uměl někdo svařit. Je to hliník. A nebo zkusit objednat držák Duratec a modlit se aby pasoval.
Od duratecu by tam nepasoval? Musíš přeci někde najít na Ali třeba. Pochybuju, že mají speciálně pro meridu, bude několik druhů, co se objevují na rámech.
Díky, byls rychlejší :-) Ali mě nenapadlo, zkusím prohledat.
Na svařování bych se vykašlal. To už máš lepší fakt odvrtat a dát objímku.
Ta trubka je ze zadní strany lehce plochá. Tak ale snad by to objímka pobrala.
A zůstanou tam díry, které se budou muset nějak zaslepit. Pokud nebude zbytí, tak to tak udělám, ale přijde mi to takové bastlení :-(
A co zkusit napsat dovozci Meridy?
Píšu to hned v úvodu. Merida to nevede jako náhradní díl. Zkusí se ještě poptat na Slovensku, ale sami tomu nevěří :-)
Prekérní situace
Nevím jaké máš možnosti, ale doma bych si to udělal z kousku nerezu – jeden svár, trocha hraní si s flexou, vrtačkou a pilníkem a věřím, že to bude fungovat ke spokojenosti… akorát teda až příště budeš chtít urvat přesmykač, tak to utrhneš nejspíš i s rámem :-)
Možná bych našel někoho kdo by to zvladnul. Já určiťe ne. Objednal jsem drzak Duratec. Třeba bude pasovat.
Dystak ho pilníkem upravis. To si sedne.
Tak držák Duratec přišel, ale rozteče děr jsou úplně mimo. Zkusím najít někoho kdo by z duratecu odžíznul „očko“ a přivařil ho na původní držák. Ještě je taky šance že se ozvou z Meridy. No uvidme
A jinak, krom roztece der, to sedi jak?
Celkove je puvodni drzak větší a základna vypada uplně jinak nez u Duratecu a cele je to lehce “vmáčklé” do trubky.
Zdar, zkusím mimo FOX vlákno ještě tady: na 32SC sem ztratil rebound knob. Myslím že se povolil a vypadl za jízdy (nevidím zbytek šroubu, že by se to ulomilo). Mám to reklamovat? Morál mi říká ne, na druhou stranu že to upadne jen tak, je mi divný.
Původně sem to chtěl koupit, neni to ale tak dostupný, jako třeba u RS vidlic.
Borci, zvládla shimano m8000 gs kazetu 46?díky…
to je tak složité si to na stránkách Shimano najít?
XT RD-M8000 GS při 1×11 ano pobere 46z
Jo..Díky.. ja si nebyl jistý…
Ahoj mate někdo zkušeností s tímto : A2Z sada šroubovacích koncovek https://www.kupkolo.cz/…ovek_z99157/ budu to montovat na brzdy ZEE. Těsnost spolehlivost a tak děkuji .
Před rokem jsem to dával známému na XT čtyřpíst bez jakýchkoliv problémů.
Ok díky .
Simvas, co to je, todleto? Posledni dobou se tak jako hrabu ve svejch kolech, predelavam.. a jak mam ve vsem bordel, obcas mi neco nekde zbyde. Dik.
Klíček na presta ventilek. Na ten vnitřek.
Ahaaaa! Diky.
Ahoj jakou pastu použít na spojení sedlovky hliník do karbon rámu ? RSP Creak Freak 50g
Jakoukoliv montážní pastu na karbon.
Máznul jsem lehce zubní pastou, sedlovka nezajíždí a při rozborce bez problémů.
Nemáte někdo tip, jestli jde opravit prasklý silikonový pásek na Blackburní blikačce? Nechce se mi to kvůli tomuhle hodit do koše… tak kdyby to třeba někdo někdy zkoušel nebo lepil uvítám tip jak, lepidlo atd.., diky
Stejnou blikacku mam a lezi ladem kdybys chtel za nejaky drobny. Odkud jsi? Kdyz tak mi napis SZ.
Hele díky moc, ale o tuhle blikačku mi konkrétně nejde :-) mám dost jiných, jen se mi ji nechce kvůli tomu vyhodit, tak to vezmu vteřiňákem, přesto smršťovací bužírkou a ještě skrz to propíchnu drátek aby to drželo :D ono s těma lepidlama na silikon to je špatný…
Na lepidlo rovnou zapomen, nema to smysl. Bude to jen pro pocit. Musis to opravit nejak mechanicky. Nejak nekde pridelat hacek, celou blikacku pripevnit k nejake objimce apod. I u dobre sleptelnych plastu pri tahovem namahani spoj pri protazeni povoli, tady u silikonu to neda prodlouzeni ani 30% jakymkoliv lepidlem.
udělat malinké dirky (raděj dál) a sešit pevnou nylonovou nití. Pak to omotej tenku pružnou elektrikářskou izolačkou.
Tak jsem to spolehlive opravil :-) můj táta vždycky starou duši vzal a nastrihal z ni gumicky různých šířek ( a já se mu smál), ale je pravda ze jsou neuvěřitelně pevný, pružný a jdou použit na tisíc věci doma i v terénu – posledně kamosovi když upadla podrazka od tretry, vyndal jsem gumicky, následoval výsměch co s tím, no gumicky se roztahly přes celou botu a přitáhly podrazku k botě… ale zpět ke světlu…
Rozebral jsem ho, na jedni stranu jsem vložil gumicku z duše, sešrouboval zpět a funguje excelentně, a zadarmo
Jinak mi nedalo zkusit vterinak a jako drželo to překvapivě hodně, akorat při tom natazeni to je fakt extrémní pružnost toho silikonu takže to by byla otázka času kdy to upadne
Ahoj, můžete mi poradit jaky xd ořech koupit, když mám tyhle kola a k tomu kazetu sram gx 10–50?
Tento https://www.trekbikes.com/…ody/p/31660/?…
děkuji, můžu poprosit ještě o ty pružinky? Nemám tušení, co to je…
Praporky https://www.trekbikes.com/…108/p/21957/
Pružinky
https://www.trekbikes.com/…108/p/21958/
Ve tvym ořechu je 6 pozic pro praporky ale pouze 3 jsou obsazené, v novém ořechu jsou všechny prázdné – je potřeba původní přehodit do nového a je možné zároveň obsadit i zbylé 3 pozice. Pružinka je usazená pod praporkem a tlačí ho ven do ozubení v náboji. Proto to cvrčí a zabírá.
Děkuji!
Ahoj,
nevíte, prosím, jaký je to šroubek, který drží krytku na řadící páce Shimano ST-R8020?
Díky :)
Nemáte někdo praktickou zkušenost jak zvýšit účinnost brzd SHIMANO BR-MT200? Kolo Grand Canyon, jezdec žena 68Kg, kotouče 180 RT10. Mám na mysli, jestli pomůžou jiné destičky nebo jiné kotouče a nebo jestli je mám hodit rovnou do koše. Přeháním, brzdit to brzdí, kamarádce to asi stačí, ale osobně s nimi moc spokojený nejsem.
Destičky Koolstop, případně lepší kotouče Shimano např. SLX
Někdy je to tím,že ženy ty brzdy jen tak ,,šolíchají,,Kotouč i destičky se zaleští a mají malou účinnost.
Mně Shimano nebrzdily kvůli polymerovým destičkami. Kolo stop je v klidu, z těch levných doporučuju goldfreny.
Koolstopy jsou semi metalické tzn. s malou přísadou kovu. Dělají samozřejmě i metalické, ale ty jsou spíše na tvrdší zacházení a více pískají. Za mne jsou Koolstopy lepší než základní (černé) Goldfreny.
Matalické destičky:
Nevím co jsou černý, prostě sintrovy goldfreny. Přijdou mi podobný jak metalický Shimana.
Jestli to na její vkus moc dobře nebrzdí tak zkus řešit destičky/kotouče. Jestli to podle ní nebrzdí vůbec tak rovnou nový brzdy – Deore nebo lepší (SLX, XT), ty brzdí daleko více.
Taky je otázkou jestli umí brzdit – kotouče a destičky je potřeba správně zajet – jestli brzdí jen maličko ale celý kopec dolu jako spousta dalších (nejen) žen, tak jsou úplně špatně zajeté = destičky a kotouč oleštěné. Ono to jsou aice nejlevnější brzdy a kotouče co Shimano dělá, ale i tak by to brzdit mělo docela rozumně.
Děkuji všem.
Technická pomoc.
Mám Shimano MTB 11s náboj (typ už přesně nevím) a kazetu SRAM PG-1130, 11–36, 11s.
Když kazetu nasadím, nejmenší pastorek se nezakousne, ale volně se protáčí. V čem může být chyba?
Na stejném náboji jsem měl kazetu 11–42/11s i 11–50/12s a bez problémů. Díky.
Je to silniční kazeta na širší silniční ořech.
Na delší, ne širší. :)
Aha. O silniční SRAM jsem se nikdy nezajímal a žil jsem v domnění, že pouze Shimano má širší ořech.
Ta kazeta je na 11s road HG ořech, je jedno jestli je to kazeta od Sramu, Shimana nebo někoho jiného. Na kole máš původní kratší HG ořech, na něj pasují 11 sp. jen MTB kazety.
Takže potřebuji toto:
Nebo zezadu kazety z unasece ubrat 1,8mm.
Ne, potřebuješ MTB kazetu, aby se vešla na MTB ořech
Ne ta je také silniční. Na obrázku nahoře Mtb kazeta, dole road kazeta 11sp. Ta Mtb má unašeč vysoustružený o cca. 1.8 mm dovnitř, právě aby se vešla na kratší HG ořech, který se používal pro 8,9,10 sp. kazety. Obávám se, že možná kromě nějaké Sunrace apod. 11–36 kazetu na 11 sp. nekoupíš. Druhá možnost je na soustruhu „ubrat“ zevnitř unašeč, což už tu někteří dělali.
Jo, s touto kazetou (A s ULTEGRA CS-HG800) ti to bude fungovat. Je to sice silniční kazeta, ale pro MTB ořech
Předpokládám, že malé pastorky jsou zvlášť. Pak by šlo vyhodit jeden pastorek – 12z a použít jen deset pastorků. Bude to řadit i s 11sp řazením, jen musíš doladit dorazy a podložku, která ti zbyde po vyhození pastorku dáš na ořech ještě před nasazením kazety
V nouzi jsem ten unasec kazety stahnul trochu na soustruhu :)
Potřeboval bych koupit nové kotouče 180mm a vybral jsem předběžně tyto
https://www.tsbohemia.cz/…d342209.html
Musím ještě něco dokupovat, závěrnou matici? Náboje mám DEORE a pevná osa 12×142 mm vzadu. Nyní tam jsou kotouče také na CL Shimano tuším že SM-RT54, nevím přesně. Díky
Pokud máš na stávajícím kole kotouče 180 mm, tak nemusíš kupovat nic dalšího. Matici použiješ stávající. Jedině, kdybys měnil průměr kotoučů, je potřeba adaptéry pod třmeny.
Díky!
myslim, ze k tomuto kotouci zavernou matici dostanes, ja k nemu dostal takovou tu s vnitrnim tisicihranem a ta je na osu 12 mm pouzitelna.
Potvrzuji, matice jsem dostal. Balení bylo OEM.
Poprosím o radu. Zaplétám (poprvé) přední kolo s nábojem SON 28 – hodil jsem údaje do kalkulačky který má výrobce dynama na svých stránkách a vyšla mi délka drátů 288, koupil jsem, zapletl a zdálo se mi to nějaké volné, hodil jsem to do kalkulačky sapim (která je o dost složitější na vyplnění) a vyšla mi délka drátů 286, má cenu to dotahovat a centrovat, nebo to mám ucvakat, vyndat niple a koupit nový dráty? Hrajou dva milimetry roli?
Neměl by to být problém pokud je to změřené správně.
pokud mas 2stenny rafek, draty vetsinou muzou lehce precuhovat.
Ráfek R470 dvojstěnný, dráty i niple 14mm dt swiss, ale zdá se, že dráty nejdou vyšroubovat přes hlavičku niple.
U 14 mm DT nejde drát přes konec niple prosroubovat
Ahoj. Dostaly se ke mě 2 Eagle kazety. Jedna starší XO1 a novější XX1. U starší XO1 se vnitřek (nevím jak se té trubce se závitem říká) otáčí volně a u XX1 nejde prsty otočit vůbec. Je vidět, že ta trubka je u novější kazety uchycena jiným způsobem, jakousi sponou. Je ta trubka u novějších Eagle kazet napevno nebo jde v kazetě otáčet? Jak to případně uvolnit?
je to kus od kusu, někdy jde lehčeji někdy těžko – neřešit klíč na kazetu to s přehledem zvládne :D
Ok:) Díky
Nevím, jestli je to přímo technický rychlodotaz, ale nechci k tomu zakládat nové tema
Nevi někdo, kde koupit metráž hydo hadice ShimanoBH90?