• cyborg

    Ahoj,

    zvazuju upgrade vidlice… Chtel bych mit moznost si davat na sjezdy krapek vetsi zdvih a naopak zdvih do vyslapu snizit se mi taky docela zamlouva… Trancik se totiz do prudkych vyslapu docela zveda.

    Mam tedy v soucasne dobe na Giant Trance a Foxku RLC 120 s 15mm osou.

    Zvazuju prechod na Talas 100–120–140. Idealne 110–130–150, bohuzel se spatne shaneji jete s pevnou osou.

    Zajimal by me Vas nazor, rozdil funkcnosti mezi Talasem a mou stavajici vidlici. A co si myslite o tom ze bych obetoval ve predu pevnou osu…

    Jen podotykam ze sem tam dam kolu na sjezdech docela nakrmit, tak nevim jeslti je dobry napad tu pevnou osu obetovat…

    Vazim cca 80kg..

    0 0
    • abro666  

      mam na prodej tuto vidlici, kdyby s mel zajem

      0 0
      • kubad  

        za tu cenu a bez pevné osy to asi nebude prodejné :-)

        0 0
      • vojtechposmourny  

        Cena trochu mimo, ne?

        0 0
      • Smazaný účet  

        Hmm..prodejna tak za polovinu;)

        0 0
      • marapara  

        Za tu cenu je to neprodejné. Tak možná kolem 10000, jetá vidlice.

        0 0
      • abro666  

        tak na nakej cene se domluvit muzem, ale na druhou stranu nejsem charita:)

        0 0
        • marapara  

          No to je sice možné, ale těžko někdo dá za jetou vidlu tolik, co pomalu za novou :). S těma 15000 si hodně fandíš. Ovšem každé zboží má svého kupce …

          0 0
          • abro666  

            jo souhlasim, ted sem koukal na web svece, oni ji zlevnili o 6 litru, samozrejme chapu, ze 15k za ni nikdo nedam kdyz nova ted stoji 17. bohuzel na tom je akorat videt, jaky marze an to svec ma:) ale to uz se resilo kdysi.

            na druhou stranu za bura ji davat taky nebudu:)

            0 0
            • kubad  

              otázka je co je lepší, prodat za 10 nebo nechat doma a čekat?

              ta vidle pořád ztrácí hodnotu i když na ní nejezdíš.

              jinak mě vyšla nová ze státu na cca 12 komplet i s pumpičkou :-)

              0 0
              • abro666  

                jasne s nazorem souhlasim.

                10 mi pride taky este malo. to si mozna na talase poridim nakej ram (coz je vlastne jedina vec, co chybi, abych si neco postavil:) jinymi slovy, kdyz toho talase strelim, potesi to, kdyz ne, skakat z nuselaku kvuli tomu nehodlam:)

                co se tyce tvy koupe, gratuluji:) nechci nic podsouvat, ale svec by moh picovat, kdybys u nej chtel pak resit reklamaci / garancku, ale to ti nemusim rikat.

                0 0
                • kubad  

                  pokud vidle prdne, musí to řešit, pokud odejdou těsnění stejně si to platíš a byl by sám proti sobě odmítat placenou práci, odkud ji mám po tom je ho prd když k ní mám doklady.

                  jinak sem ji kupoval už víc něž před rokem a servisuje mě ji TT za mnohem zajímavější ceny a líp :D

                  0 0
                  • abro666  

                    jo ja svece taky zivit nehodlam:)

                    docela mne prekvapilo, kdyz sem po dvou letech nechal delat floata 29, ze tesneni byly v klidu a jen se vymenil olej.

                    ne ze bych jezdil naky drsarny, ale sloni vaha ji da pokourit:)

                    0 0
      • Smazaný účet  

        Za 15 můžu mít 36 VAN R 2010, a hlavně novej..

        0 0
        • abro666  

          se mi libi, jak tu kazdej musi komentovat kazdou picovinu svou picovinou:)

          myslim, ze vidli s 36 nohama a 160 zdvihem nehleda:)

          0 0
      • cyborg  

        moje predstava by byla 7.000,– Kč A to proto ze jiz jednu takovou nabidku mam a duvod proc vubec uvazuji o prechodu na talas

        0 0
        • abro666  

          7k je fakt malo:)

          minimalne 11k:-)

          jaxem psal nijak mne netizi, pokud mi zustane:)

          0 0
          • kubad  

            jj 10–11 už je rozumná cena

            za 7 to musí být fakt vykopávka nebo total šrot

            0 0
            • abro666  

              dik za podporu:)

              este zbejva dodat, ze sem ji jezdil v suchym bezprasnym prostredi a vazim 15kg:) a najeto 10km:)

              ted bez ******, jeji stav je fakt hovne v klidu, myslim to uprimne:)

              cyborgu, pokud bys mel zajem (koukal sem, ze ses z PRG), muzem se nekde sejit a muzes se na ni podivat,a le nenutim ti ji:)

              0 0
              • cyborg  

                o 10k bych zacal uvazovat, pokud je fakt v dobrym stavu. Ale jak rikam mam nabidku za 7k. Ale jeste sem ji nevidel nazivo.

                Rozhodne diky za nabidku mam nad cim premyslet.

                Svoji stavajici vidlici prodam nejspis pristi tyden takze ti dam vedet, jo nebo ne…

                0 0
                • abro666  

                  ja bych byl spis pro tech 11.

                  pokud se rozhodnes pro myho talase, uz bych to asi neresil na foru – v profilu je na mne bud icq nebo email nebo napis koment na picasu… hoj

                  0 0
    • kubad  

      na tomhle zdvihu vůbec neuvažuj o ničem jiném než je pevná osa!

      0 0
      • Vegan  

        sign

        0 0
      • Gomez35  

        Co se týče pevné osy QR15 u Foxe oproti rychloupínáku, tak je rozdíl v tuhosti vidlice minimální.

        0 0
        • Vegan  

          tohle nemuzes myslet vazne… Rozdil v tom jak se vidlice krouti a jak drzi zvolenou stopu v terenu je hodne rapidni

          0 0
          • Gomez35  

            Myslím. Tady ti přikládám naměřené hodnoty torzní tuhosti a tuhosti při brždění QR15 vs rychloupínák. Hodnoty jsou v NM/deg.

            Torzní tuhost: 23.7 vs 22.6

            Tuhost při brždění: 180.3 vs 177.2

            Tento minimální rozdíl potvrdilo měření v několika bikemagazínech. Podstatně větší tuhost přináší až 20mm osa.

            0 0
            • kubad  

              bohužel v těch hodnotách mají v magazinech dost bordel, takže se tomu moc nedá věřit.

              příklad testů co mám stažené:

              For Talas QR 110/130/150mm 21,4/187

              For Talas 15mm 110/130/150mm 22,0/171,5

              Fox F100 RLC QR 21,7/171,2

              Fox F120RL QR 19,5/156,6

              Fox F120 QR 23,2/171,2

              všechno sou to 2009 nebo 2010 ročníky

              0 0
              • Gomez35  

                Jasně. Ale stejně z toho vychází rozdíl minimální. Je to daný konstrukcí QR15, která se chová v podstatě jako rychloupínák jen s tím, že je silnější. 20mm osa se rozpíná v obou nohách (Rockshox maxle) nebo např. u Foxu 36 jí taky utahuješ na obou nohách, což nejvíc dělá tu tuhost. Ale to samo víš. Jen jsem chtěl poukázat na to, že QR15 není bůhví co.

                0 0
                • kubad  

                  jj souhlas, ideál v tehle kategorii je asi nová RVL, ale ten U-Turn :-(

                  0 0
                  • Gomez35  

                    Jo, ta má tuhost velmi dobrou, ale U-turn bych taky nechtěl.

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    Tak ho ujebej kladivem!

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    RVL už u-turn nemá :0) Teď je Dual Position Air.. Ale jestli bude spolehlivost jako u Lyrika 2-Step…:0(

                    0 0
                    • kubad  

                      To uz jsme ale u 2011 modelu

                      0 0
                    • marapara  

                      Tak tak. RVL s dual position je parádní vidle od RS. A hlavně, oproti Talasu je systém DP u RVL úplně jednoduchý. Někde jsem viděl videjko, kde chlapík rozebírá vidli s dual position a nebylo tam toho o moc víc, než s vidlí bez něj. Talas je oproti tomu o dost složitější s větší pravděpodobností, že se něco vysere.

                      0 0
            • Vegan  

              Ok pak se tedy omlouvam… Me to pri kratkem projeti prislo jako rapidni rozdil u Talasu 2009 i kdyz jak jsem psal jinde 20mm to jeste stale nebylo

              0 0
              • kubad  

                Me zase rozdi mezi Pike s 20mm a Talasem s 15mm neprijde. Ale vzadu vymena QR za 10mm je dost citelna.

                0 0
                • Honza321  

                  Tvrdit že je na vidlici 15mm osa a 5mm rychloupínák při zdvihu 140mm skoro stejné je totální kravina…něco jako jezdit D/H s 5mm upínákem. Znatelný rozdíl na předním kole už je DT Swiss RWS 5mm upínák, další výrazné zlepšení je 9mm upínák lépe pak DT Swiss RWS 9mm a 15mm osa musí být ještě pevnější. Proč by výrobci přecházeli na 15mm osy u vidlic a nábojů, když by tuhost byla stejná jako s upínákem????

                  0 0
                  • Gomez35  

                    Protože se snaží firmy nabízet pořád něco novýho, aby získaly zákazníky. Na DH vidlice se taky 15mm osa nepoužívá, proč když je podle tebe tak tuhá? Jak jsem psal výše: 15mm osa je stejný princip jako rychloupínák. Není tam to utažení osy v každý noze vidlice jako u 20mm osy, což dělá nejvíc tu tuhost. Samozřejmě má 15mm osa větší tuhost než rychloupínák, ale o velmi málo. Rozebítalo se to skoro v každém MTB magazínu když to vyšlo. Všude z toho vyšlo to co jsem psal výše.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      S principem máš pravdu a je jasné, že to nikdy jako 20mm osa nebude. Jen bych dodal jednu věc, ještě to mírně může ovlivnit utažení. U rychloupínáku si nedovolím to zase tak moc utahovat, u QR15 osy si dovolím výrazně více.

                      0 0
                      • kubad  

                        tak tak tu 15mm je potřeba pořádně utáhnout,osobně řeším jak tam aktuálně dostat 15mm od DT tedy RWS systém

                        0 0
                      • Gomez35  

                        Jasně a to je možná ten malý rozdíl mezi 15mm a rychloupínákem. Když jsem byl na školení v německu u nejmenované firmy, tak tam měli všechny osy namontovaný na zkušebním stojanu. Bylo to tak, že to všechno bylo přes náboj utažený do zkušebního stojanu, tak aby jsi si mohl za ten náboj vzít a vidět jakou má osa tuhost. Musím říct, že mi to opravdu potvrdilo ty měření z časopisů, protože rozdíl mezi rychloupínákem a 15mm opravdu nebyl velký. Až 20mm osa byla opravdu znatelně tužší. A třeba u zadního náboje jasně vedla X-12 (která se na jedné straně také rozpíná v uchycení rámu). Jinak jsem jezdil Talas 100–140mm jak s rychloupínákem tak s QR15, oboje model 2009 na stejném kole a se stejnými komponenty (pouze vyměněné redukce na náboji DT240s) a rozdíl opravdu minimální. Ale nikomu to nechci cpát, můj názor, moje zkušenost.

                        0 0
                        • cyborg  

                          heh ona existuje redukce do naboje na 15mm osu abych tam narval rychloupinak ? to by mi to pomerne vyrazne zlevnilo a zjednodusilo

                          0 0
                          • kubad  

                            na některé jo, když nemáš nic v profilu, těžko radit

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            DT 240s náboj lze redukcí přestavovat na různé osy (hodně nábojů jde takhle přestavovat mezi rychloupínákem a QR15, u DT je těžch možností více, tam myslím jde i na 20mm osu). Když ho přestavíš na QR15, tak ale samozřejmě taky použiješ QR15 osu.

                            Záleží tedy co máš za náboj. Třeba novější Cmaxy takto jdou konvertovat taky (2008 ještě nejdou). Třeba Hope Pro II je taky hodně unviverzální náboj, ten jde také na více os.

                            0 0
                            • kubad  

                              DT240s nejde , jde jen DT24Oversize :-)

                              jinak souhlas

                              0 0
                        • MlokCZ  

                          X-12 osa mi tedy přijde velmi blízká QR15. Rozpínáš tam vlastně jen uchycení závitu pro samotnou osu (Tobě to nemusím vysvětlovat, stejně jako já tu osu vozíš) a ještě jen na jedné straně. Takže mi to přijde velmi blízké systému QR15.

                          V mojem případě mi to přijde ještě bližší proto, že u Cubu používají X-12 ne tu originál Syntace, ale samotnou osu dávají od DT, která má stejný systém utahování jako DT RWS upínáky. Takže je to oproti originál Syntace ose pohodlnější (zase samozřejmě o pár gramů těžší).

                          0 0
                          • cyborg  

                            hmm ja mam origo Giant naboj co jiz byl na kole..

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Tam vůbec netuším.

                              0 0
                            • kubad  

                              Giant má naboj i na 15mm, ale jestli to jde překopat netuším, ale pochybuju že to bude samostatně jít koupit ten kit na přestavbu. Takže bys musel vyrábět.

                              0 0
                          • Gomez35  

                            Podobnost tu je (až na to rozpínání a tím pádem vymezení pohybu na jedné straně). Je to těžký soudit. Na jedné straně laboratorní testy na straně druhé různé pocity jezdců. Taky si myslím, že konstrukce osy+vidlice je sama o sobě co se týče požadavku na tuhost kompletu daleko náročnější než zadní stavba+osa. Já fakt ten rozdíl mezi rychloupínákem a QR15 nepociťoval, ale třeba po výměně za RS Pike s 20mm osou (měl jsem ho na zkoušku taky na stejném kole) už jsem rozdíl pociťoval. I když třeba Kubad psal, že rozdíl nezaznamenal. Je to hodně o pocitech toho konkrétního jezdce.

                            0 0
                        • alex33  

                          Po Tohle bych se podepsal.Epikon 140 bez osy pak 15mm osa,rozdíl byl znatelný,ale po přechodu na durolox,lyrik 20mmosa byl rozdíl markantní úplně jiný level

                          0 0
                          • pitos  

                            V tomto případě ale nejde jenom o rozdíl v pevné ose.Ty vidlice mají 36mm(35) silné nohy, což dělá hodně.

                            0 0
                            • alex33  

                              Samozřejmě to jsem zapoměl dodat,že srovnání není objektivní:-)

                              0 0
            • MlokCZ  

              Předozadnímu pohybu ta osa nezabrání nijak, tam je to jasné (tam nepomůže ani 20mm osa).

              Co se týká krutu, tam ale pomůže docela dost. Měření je nutné srovnávat pro stejný ročník vidlice (což možná je, netuším, já tu mám měření z Bike magazinu jen pro modely do 2009).

              A pak i poměrně malý rozdíl hodnot v krutu je znát (v % to zase tak úplně malý rozdíl není).

              Já mám dlouhodobé srovnání Talas 2008 RLC 140mm + Cmax ST x Talas 2010 RLC 150mm QR15 + Red Zone XLR.

              Rozdíl je v praxi opravdu velký. Samozřejmě část rozdílu je daná rozdílným předním kolem. Za jízdy vnímám až celek a je jasné, že nemám šanci rozpoznat, kolik z rozdílu dělá vidlice a kolik přední kolo. Zbytek věcí je srovnatelný (rám skoro stejný, řídítka a představec totožné, posed totožný).

              0 0
    • martinpav  

      Mozno by si este mohol pozriet novu Revelation od Rockshox-u. Zmena zdvihu sile len medzi dvoma polohami (150–120) ale mohla by vyhovovat.

      0 0
    • cyborg  

      wow, diky moc za komentare a tak…

      Docela ste me prekvapili. Inforamce o rozdilech v tuhosti jsou pro me novy, cekal sem ze 15mm osa bude znatelne lepsi nez klasicky rychloupinak.

      Tim padem ovsem kdybych na Talas bez pevny osy koupil kvalitni naboj s kvalitni osou, dostanu se na prakticky stejny vlastnosti jaky mela s QR15.. Budu holt muset jeste nashopit naboj, a nechat preplest kolo.

      Muzu Vas tedy jeste pozadat o radu co se tyce vyberu naboje a osy ?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.