Fox float RP 23 vs. Fox Float CTD kashima

28 nepřečtených
  • Wolf7

    Zdravím mám tlumič Fox Float RP 23 BV 190/50 na rámu Author ERA 3.0, který mi přijde poměrně málo citlivý na menší nerovnosti (větší síla nutná k odtrhnutí tlumiče). Mělo by cenu upgradovat na Fox Float CTD – ADJ kashima BV?

    Pokud tady na fóru už je srovnání těchto dvou tlumičů, tak se předem omlouvám, ale nepodařilo se mi to najít. Předem díky za každý konstruktivní ná­zor.

    0 0
    • novas752  

      Vlozkovat uz jsi ho zkousel (pokud to jde)?

      0 0
      • Wolf7  

        Zatím ne, protože jinak mi celkem vyhovoval. Zatím jsem spíš doufal, že by to vyřešil kashima povrch.

        0 0
        • novas752  

          Kashima pry na tlumici mnoho neudela. Tlumic je diky prepakovani zatizeny mnohem vic nez vidle (proto se fouka na daleko vetsi tlak) = vnitrni odpor nehraje zas tak zasadni roli.

          Vyvlozkovani by citlivost zlepsilo – muzes vozit nizsi tlak diky vetsi progresivite. Ale asi by to vic chodilo do stredni casti zdvihu.

          Jestli tam nejsou, tak by mohla pomoci instalace jehlovych lozisek do ok tlumice, hlavne do toho horniho, ktere se vic otaci.

          0 0
          • mr.antik  

            těma ložiskama bych začal

            0 0
          • MlokCZ  

            S vložkováním je to kravina.

            Vložkování změní průběh (zvýší progresivitu). Nižší tlak to tedy umožní, ale výsledkem bude pouze větší sag a bude to chodit více do zdvihu v první polovině až dvou třetinách zdvihu.

            Citlivost bude ovšem pořád stejná a nijak si nepomůže.

            0 0
    • MlokCZ  

      Vůbec není podstatné, jestli tam máš RP23 nebo novější CTD. Podstatné je jaké mají interní nastavení a dle toho bude jeden z nich citlivější.

      Takže si můžeš jak pomoct, tak pohoršit.

      Až u DPS máš jistotu, že otevřený režim bude opravdu citlivý. Ale pořád lze stejné citlivosti dosáhnout i u RP23 a CTD.

      Rozdíl v těch tlumičích je v rozsahu nastavení:

      • RP23 má nejmenší rozdíl mezi vypnutým a zapnutým propedalem, tedy pokud bude interně nastaven, aby byl opravdu citlivý, tak propedal nebude téměř vůbec poznat (pro méně citlivé jezdce nebude poznat vůbec), tedy nebude omezovat téměř vůbec tlumič. A zase naopak pokud má být znatelnější propedal, tak poloha s vypnutým bude necitlivá
      • CTD má rozsah už o trošku větší, ale pořád je tam závislost polohy descent a ostatních poloch. Pořád tedy platí, že pokud bude nastaven interně tak, aby byla citlivá poloha descent, tak polohy trail a climb budou omezovat hodně málo (ale pořád o něco více než u RP23). Zase platí, že pokud má trail a climb omezovat znatelněji, tak descent bude necitlivá poloha
      • DPS: Konečně po mnoha letech Fox udělal dva nezávislé kompresní okruhy. A to konečně umožnilu udělat současně citlivou polohu open a hodně omezující polohu firm (v podstatě tvrdý lock). Závislá je pouze poloha open a medium a u ní je rozdíl zhruba jako u CTD mezi descent a climb. I tady záleží na interním nastavení tlumiče, ale v 99% případů se nastavuje na citlivou polohu open (samostatně prodávané vždy, u tlumičů na rámech různých značek si to každá značka může nechat u Foxe nastavit jak chce, ale i tady to většinou platí), když tam je ten samostatný kompresní okruh pro firm a možnost tvrdého (nebo skoro tvrdého locku)

      Takže buď bych nechal upravit interní nastavení RP23 (třeba u Bikellife, případně nechat předělat na TF tuned řešení, tam to umí ještě více do citliva). Tím dosáhneš citlivého tlumiče, ale nebudeš už mít v podstatě žádné omezování na propedalu. Bude to nejlevnější.

      Pokud chceš mít zachovanou možnost přepnout na omezovaný režim, tak jedině pořídit DPS.

      0 0
      • Wolf7  

        Tak přesně tohle vzájemné srovnání jsem potřeboval pro rozhodnutí kterou cestou se vydat.

        Vážím totiž metrák a to vyvložkování tlumiče se mi moc nezdálo, protože jsem se bál že budu mít buď velký sag s jemnějším odtrhem, ale menším rozsahem a nebo celkově tvrdší tlumič, což ani jedno z toho by mi nevyhovovalo.

        Takže se asi pokusím sehnat tlumič s konstrukcí DPS a rozměrem 190/50.

        Má smysl jít do factory verze a nebo by stačil i základ + jehličková ložiska?

        0 0
        • kubad  

          Otázka je jestli to není vlastnost rámu, jestli vůbec výměna tlumiče pomůže.

          A ohledně hehel, ty mají smysl pokud se tlumič při pohybu otáčí, to u Éry asi moc nebude

          0 0
          • mr.antik  

            u téhle konstrukce to bude znát dost, pokud tam jsou ještě hliníkový vložky…

            0 0
            • MlokCZ  

              Pokud by pořizoval nový tlumič, tak už nebude mít určitě ty staré debilní Fox vložky.

              Já bych vzal performance DPS Foxe z TF tuned. Mají tam slušné ceny + levná libra a v ceně tlumiče dostane rovnou Heavy duty mountkit.

              0 0
              • mr.antik  

                zas na eru dávat nový poměrně drahý tlumič, to radši za 500 dát jehly

                0 0
                • scret  

                  na eru se nevyplati davat nic…

                  0 0
                • MlokCZ  

                  To je samozřejmě úplně jiná otázka. Já bych tam asi nedával nic a jen vyměnil vložky až bude vakl.

                  Pokud má interní nastavení s větším omezením komprese, tak to jehly ale stejně nezachrání.

                  0 0
                  • mr.antik  

                    tak by při servisu mohl nechat dát řidší olej

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak přenastavit si to může nechta třeba v Bikelive a bude to pořád za rozumnou cenu. Otázkou ale zůstává, jestli to pak splní to co chce. Citlivější to sice bude, ale zase aby mu nevadilo, že to nemůže prakticky vůbec omezit a propedal bude téměř nefunkční.

                      Já jsem kdysi dlouhodobě vozil jeden RP23 upravený v TF tuned na maximální citlivost (což bylo ještě o něco citlivější než umí v Bikelive). Žehlilo to super, ale přeci jen to dlouhodobě už zcela bez možnosti omezení nebylo úplně ano ani pro mě.

                      Jen řidší olej může udělat problém s expanzí.

                      0 0
                      • scret  

                        to jsem se te chtel zeptat, jestli ten tvuj tlumak nahodou nemam ja?:)

                        Ja ho mam od kubada a nerekl bych, ze je nejak extremne citlivej… takze to asi ten tvuj nebude…

                        0 0
                        • kubad  

                          nemáš :D

                          ten co máš je dělaný origo na LV 301 od TF

                          0 0
                          • scret  

                            aha, kazdopadne je fajn:)

                            Jo a ......ty vis co vid?:) posli posly:))

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          Já měl těch upravených RP23 v TF tuned více a už netuším kde který nakonec skončil.

                          V každém případě je vždy nutné posuzovat tlumiče jen mezi sebou v rámci dané stavby, zadní stavba samotná také udělá dost. A na různých stavbách se rozdíly projeví někdy více, někdy méně.

                          0 0
        • MlokCZ  

          Factory vs performance jsem tu také v historii popisoval několikrát a že cíleně vozím raději performance verzi než factory (i za stejný prachy bych pro sebe bral raději performance).

          U Factory verze navíc pozor na EVOL komoru (která má opravdu o hodně větší negativku). Ta zcela změní chování celého tlumiče (více jsem opět psal v historii). EVOL komora se na rám vůbec nemusí hodit a může to s ní být daleko horší.

          Jehličková ložiska smysl mít nebudou. Průšvih jsou stejně jen ty staré Foxácké montážní vložky, ty zvlášť nové mají odpor velký.

          Už jen novějšími Foxáckými nebo Heavy duty kitem si pomůžeš hodně a jehličková ložiska už pak nejsou moc velký rozdíl a platí co psal kubad.

          0 0
          • Wolf7  

            Moc všem děkuju za názory a zároveň se omlouvám za pozdní reakci – dneska nám na půl dne vypadlo UPC :-(

            Na tlumiči mám opravdu ty staré duralové vložky a při demontáži tlumáku na servis jsem se nestačil divit jak blbě je to udělané. Zkusil jsem to uložení aspoň trochu promazat, ale bylo to na prd. Era opravdu není nějaký extra bike, ale bude mi muset ještě nějakou dobu vydržet, takže bych asi šel do nového tlumáku ve verzi performance.

            Ještě dotaz (asi trochu blbý) – na TF TUNED jsou všechny nabízené tlumáky už poladěné a nebo se to přiobjednává zvlášť?

            Taky ještě dostuduji historii abych věděl co přesně objednat a v jaké verzi (LV x XV) atd.

            Ještě jednou moc děkuju všem!

            0 0
            • MlokCZ  

              Na TF tuned prodávají jak jejich řešení, tak v originál stavu. Ty v originál stavu navíc před prodejem rozeberou, zkontrolují a promažou. Takže i pro originální stav je výhoda nakupovat na TF tuned. Navíc ty vložky v ceně.

              0 0
            • Pijer  

              Hodím to sem......můžu poprosit o odkaz na náhradu za ty „hliníkové hrůzy“, co tam také dlouhodobě vozím ;-)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.