Zdravím všechny bikery a mám na vás dotaz. Řeším koupi nového kola a mezi favority jde o boj Talasů. Jak moc znatelný je rozdíl mezi Talasem s otevřenou lázní a Talasem s FIT patronou a nastavením komprese? Oboje jsou 36 modely se zdvihem 180 mm.
Zdravím všechny bikery a mám na vás dotaz. Řeším koupi nového kola a mezi favority jde o boj Talasů. Jak moc znatelný je rozdíl mezi Talasem s otevřenou lázní a Talasem s FIT patronou a nastavením komprese? Oboje jsou 36 modely se zdvihem 180 mm.
Zabít 180mm vidli talasem není IMHO dobrý nápad.
Ty masna RB lyrika, ze?
mám pocit že Totema :)
JJ
Proc ne boxxer? Protoze v nejvyssi verzi stoji o dost vice?
To ne, ale nechtěl jsem 2 korunku s tímhle rámem by byl malý rejd na věci co tu ve skalách jezdíme. Navíc mám FR kolo, tak proč na něj rvát DH vidli a totem se mi hodně líbil- nevypadá na tom jako špageta.
Zni to logicky. vice na mailu.,..
ja se ptam, protze mam tenhle ram a premyslam cim ho v budoucnu osadit s tim, ze EN kolo mam…
tys koupil to FRko v Sku titanová barva s DHX air?
:) kdyztak mi napis do maila, at to tu nepleveline:) Na tebe tu meil neni…
Njn… Bohuzel to tam vyrobci ve velkem cpou… Taky nechapu tuhle modu
No Talase na kopce. Na současném AMku to je věc, kterou využívám často, oproti nastavení komprese, kterým jsem nějak zvlášť neprostoupil. Takže lépe s Floatem?
Na jakém biku to máš? Já jsem měl talase od začátku na IQ6ce a ze začátku jsem to i využíval, ale teď už na to seru, i když mám rám více do FR než předtím, možná na delší prudké technické výjezdy jako když se jede k Walesu v rychlebách to ještě použiju, lae jinak bych to s čistým svědomím oželel a raději vzal něco citlivějšího, než takovou tupou vidli jako je talas.
Ja prozrel a dosel k zaveru, ze aby zmena zdvihu vidlice mela nejak smysl, tak to musi fungovat opacnym smerem: zvyseni zdvihu pro sjezd. Vyjezd je stejne o (v mem pripade slabem) motoru:)
Ty to mas stejne jedno, ne? RB je beztak koza, ze i se 180mm vidli bude mit uhel jako dnesni AM kola.
to bude tim:)
JJ, o celý půl stupeň víc než má SX co máš ty:) vtipálku
To, je? Nejlip schema :-)
http://www.rb-bike.cz/…_FR_2011.pdf
vs. tvých 66
Takze jsem se nemylil, standartni uhel dnesnich AM/EN kol.
Tak ok jsem rád, že vím, že SX je taky AM kolo
JJ takovy vyzrany, pohodlny diky pruzine AM, ktery prezije bikepark. Ono uz tech 160mm ve predu lecos napovida, vzadu zadna pevna osa, 135mm naboj …
Já vím, ty to máš jinak. jak dirtové kole není singlspeed s malým převodníkem a pivotalem, tak to není dirt.
Když DH kolo nemá 63hlavu, tak to není DH. Atd
Nekdo proste zije v minulosti a vsechno nove poklada za blbost i kdyz je to zvlastni, ze vyvoj jde smerem k jednoduchosti presto ho neoslovuje.
A praktičnost, to znáš? K čemu mi bude DH kolo s 63, když nejsou ČR tratě kde bys to využil? A naopak by tě to omezovalo. A k čemu single, když tam třeba musím dojet. Ale chápu, poza je poza a to je pro tebe důležité
Nj chudaci lidi na bmx, chudaci 99% dnesnich FMTB oni nemaji jak dojet na svuj spot bez prehazovacky. Jak to delaji?
Kamarad taky kdysi mel aganga melo to prehazovacku, kotoucovky a plno dalsich zbytnych veci, porad se mu srali. Jak jednuduche je dnesni 12kg FMTB s ocelovym ramem, max jednou brzdou a singlespeedem, tahle jednoduchost a z ni vyplivajici lehkost – vetsi agilita je v mych ocich mnohem vic nez to jestli si pri ceste muzu preradit.
Hádám, respektive podle sebe soudím, že většina lidí tu má pevňáka jako víceúčelový stroj na všemožné blbnutí. Brakeless singl pro tohle využití asi nebude ideální, ani jedna brzda to nevytrhne…
Kdyby to fungovalo, tak tím líp, na skákacím kole mi ta jednoduchost taky nanejvýš vyhovuje. Singl si nemůžu vynachválit.
Já mám singl taky rád, ale 3 hod na singlu v terénu nemám šanci ušlapat. A i přesto, že si zajezdím plnohodnotně po lese na crmo rámu (teď už s pike u-turn), můžu tohle kolo vzít na dirt, nebo na street a zajezdit si taky plnohodnotně. Jen né podle nejmodernějších trendů, což prostě logoman nepřekousne.
Ja mluvil o dirt, FMTB kole na skakani delani 180/360 a podobnych veci v skateparku/dirtech, na to neni potreba zadna vybava spis naopak jen prekazi.
O kolech na jezdeni v terenu vubec nemluvim na to mam celopero …
Já vím, o čem jsi mluvil. Jen říkám, že takovéhle kolo na jedno použití tu má minimálně lidí, takže bych ty trendy fakt nechal profíkům.
dekuji nacelniku ze jsi se mne tak hezky zastal:)
Jestli on ma s RB kozu, tak to ja uz mam to kolo totalne na ****
Proc? :-O
Treba uhel hlavy, ktery se ted nevidi ani na XC masinach, kratky hravy ram… Na pairu bida bida, des des. V realu si ho ale vsichni pochvalovali, jak je pekne hrave, pritom na stabilite nijak vyrazne neztraci. Ale je fakt, ze papirove uhly jsou mnohdy jinde, nez pak v realu…
Tak hlavne aby se ti pekne jezdilo, kdyz jsem koukal na geo IH tak bych mel strach spis z dlouhe CS a pripadne neochoty jit na zadni.
ja to mam podobne :) mam maly ram, dlouhy predstavec, uzke rodla, velke uhly, sedlo nad rodlama a pritom se mi na tom jezdi paradne :)
Tak ram rozhodne maly nemam, a predstavec zasadne cim nejkratsi a riditka cim nejsirsi, jinak to kolo rozhodne hrave byt nemuze… :o) Neplest maly a kratky ;o)
No ten predstavec nevim, nevim ted sem jezdil 30mm a namontoval jsme zpet 60mm …
Hodne zalezi na uhlu vidle, ale nad 50 bych nesel, a pod moc taky ne :o)
Na 50mm a kratsi forbec se blbe pridelava garmin(bez uprav je to nemozne:()
To mě netrápí, můžu si ho přilepit na rám:)
to jo..hmm.ale tam je jeste blbeji na ocich…chmmm..to jsou zase problemy…asi koupim bytelny forbec a navrtam ho:)
Garmin? To je nejaka nova nemoc? :-P Kdybyste na tech rodlech nevozili plno zbytecnych ficurek, tak jste vpohode i s 50mm :o)
jj, nemoc…technoza…:)
a co mame delat my takovi co netrefi bez mapy ani do obchodu?:D
tak ty mas kolo trochu jineho zamereni, tak tam ten predstavec a rodla budou trochu jinak :) ale me se s tim jezdi vyborne, je to celkem hrave, obratne, pritom si na tom nepripadam jak starosta. Na dnesni modu bych prestavec mel mit tak o 2–3cm kratsi, tim padem delsi ram, hlavu polozenejsi a prinejlepsim tapered, ale jsem rad ze vubec mam nejakeho fulla co funguje :D
Jo..tak abych to doplnil…moje RB (monster EN) ma ze 140mm vidli(durolux, ekvivalent 150mm vidla u RS) ma hlavovy uhel 68°…pri vytazeni na 180mm jde uhel nekde na 67°…kolo jede jak svina nahoru i dolu…
Pro dragster jsou ty uhly jak popsal atilla.
Jak jsem psal …
Jen dodatek ke kozovitosti ta je urcena tremi parametry :-)))
Zde to je slozitejsi, je potreba brat ohled na velikost.
Spravny pomer viz Specialized No.1 :-)))
no..a pak jsou lidi, kteri jsou schopni jezdit jenom podle tabulek:)
Ja rad excel ;-)))
No mělo by to být na Radonu Swoop i když teď po menším čtení jsem objevil i YT industries a jejich Wicked Comp, což se mi dost líbí.
Kdyz bych se rozhodoval mezi tim Radonem a YT, tak bych volil urcite YT. Kazdopadne bych to vyberu zaradil taky Canyon Torque EX.
Na Torque EX jsem se taky díval, ale aby mi to úplně vyhovovalo tak je to až ten alpinist a to už jsou zase jiné peníze. Na těch nižších mě štvou ty Hammerschmidty, které sice můžou být v pohodě, ale nějak se mi do nich nechce a ta nejnižší tam zase musím oželet teleskop a pořádné kola. A proč bys dal přednost tomu YT? Docela je všude prosazují, ale ještě jsem nepřišel na to v čem jsou tak dobré, ale taky se mi dost líbí.
Si myslím, že prodat hamery a za to koupit třeba sainty, nebude velký problém
To jsem si myslel, že bych mohl udělat, ale nevím jak na tom bude rám protože oproti ostatním má jinou (sice lepší) geometrii ale mám strach, že tam není místo pro přesmykač. Zatím u mě vede spíš ten Wicked comp s tím, že ideální by na něm byl ten zadní tlumič z té 170. Nebo taky ta 170 s DH Lyrikem z Compu a normálníma klikama nebo možností je vyměnit i s přesmykem.
Tak urcite je YT „znamejsi“ znacka na trhu, diky Tues a nejakym dirtum. Jinak hlavne proto, ze se mi o dost vic libi ten ram a to i designove + celkove osazeni.
To ze ty neznas Radon, neznamena, ze je znamejsi YT :o)
Ja Radon znam. Dokonce dele nez YT, ale narozdil od Radonu se YT objevilo napr. na letosnim Rampage.
A jo… Ted jsem se podival na vek, a uz tvuj prispevek chapu :o)
a co jako, to je tak důležitý že si kvůli tomu koupíš jejich bike???
haha
1+
Wicked Comp rozhodne vybavou neni spatny. Dokonce bych tam dal i plus za vidli, pokud nepotrebujes snizovani. Akorat tën jejich divoky design mi moc nejede :o)
Za mne bych sel do Canyonu, nebo pak pripadne do Radonu, ale kazdy to ma jinak, ze jo :o)
Ja bych to videl podobne akorat radsi yt nez radon.
Canyon bych dal na prvni diky CCDB tlumici + plnohodnotna vidle.
Mne se YT libi i designove, navic ma reverba i plnohodnotnou vidli, ale taky je drazsi.
Swoop taky nevypada spatne zase narozdil od ostatnich ma tresinku – brzdy formula the one, reverba, ale jen zakladni R vidli.
Asi bych se nakonec rozhodoval podle vzhledu nebo geo.
Třešinka jsou podle mě i Atlas FR kliky a Syntace kokpit, FOX jen R o tom mělo být tohle vlákno :) Na mojem RLC jsem nastavení komprese nepoužil skoro vůbec.
To je o uhlu pohledu, ja spis bral veci co fakticky zlepsi jizdu. On clovek nepozna zda jede na deore nebo xtr klikach :-) Ale pokud to jsou pro tebe dulezite veci, ber radona.
No to taky, ale spíš šlo o to že když to můžeš mít za stejné peníze tak proč to nevzít když i zbytek kola má být o vkusu. Oceňuju třeba i geometrii Torque a Wicked 170 za 66,5° sklon vidlice a jiný systém tlumení.
To si prave tak uplne nemyslim. Jak jsme psal vys
torque + vynikajici tlumeni CCDB lyrik rc2 cena – obyc komponenty
yt + lyrik rc2 reverb – mozna tlumic
radon + the one brzdy syntace vecicky – nejspis tlumeni cena
Ja si myslim, ze zadny z tech kol nad ostatni nevycniva, ale ani neztraci.
Rek bych, ze tyhle starosti s vyberem kola jsou moc prijemny, tak si je jeste chvili uzivej :-)
Máš pravdu, jsou to příjemné starosti. Do jara ještě nějaký čas zbývá tak není kam spěchat, ono se to do té doby nějak vyvine.
Tak Float bude urcite lepsi, ale osobne bych tam nejradeji videl Vana. :o)