Merida TRANS MISSION SPEED co vy na to?

86 nepřečtených
  • MC78

    Co byste vytknuli Meridě TRANS MISSION SPEED. Prosím nerozjíždět debaty o praskajících rámech.Jde mi o spíš názor na vidlici Rock Shox Recon 351, 85–130mm, Poplock a zadní tlumič Manitou LRS SPV, 120mm , brzdy Hayes HFX-9 Fulla jsem nidky neměl a o tomhle uvažuji, navíc ho můžu mít z 10%slevou (PC 42490,–) Díky za nezaujatost.

    0 0
    • o.ndra3  

      Za ty peníze to vypadá zajímavě, sám mám Transmission Elite 04 a jsem spokojenej. Z tlumiče mi jednou tekl olej, ale v ProgressCycle mi to v rámci záruky opravili. A chvilku trvalo, než se zaběhnul. Jinak bez problémů. Vidlici a brzdy hodnotit nemůžu, tak snad jenom, že hmotnost 14,0 jim nevěřím.

      0 0
    • kesu  

      vidlice bych se nebal,bracha jezdi revelation coz je velice podobny a je to super vidle.A tvoje by mela bejt navic pruzina takze tim lip pro citlivost.Co se tyla brzd tak hodne lidi je jezdi ale me prijde ze brzdej blbe na to ze to jsou hydraulicky kotouce.No a s ramem zkusenosti nemam

      0 0
      • MC78  

        Ta vidla je U-Turn , pokud to správně chápu tak jen mohu šroubovat zdvih 85–130mm a zamknout z řídítek, jinak budu muset měnit pružinu?

        0 0
        • o.ndra3  

          Ještě můžeš hubnout/tloustnout případně vozit různě plný batoh. :) Holt nevýhoda pružinových vidlic. Ono ani s nastavením předpětí většinou nešly dělat žádný zázraky.

          0 0
          • kesu  

            pravda to predpeti pruzin bylo stejnak k nicemu..

            0 0
          • MC78  

            Jsou pružiny běžně dostupné?Na netu je nějak nemohu najít.A co cena?

            0 0
            • kesu  

              teoreticky by je mel mit zitny,cena kolem tisicovky.Ale ja vazim 90kg a mam standardni pruziny na psylu a je to v pohode.kolik va­zis?

              0 0
              • MC78  

                84kg, ale očekávám že budu mít cca 80kg přes léto ..

                0 0
                • kesu  

                  tak to bude se standartnima pruzinama v pohode

                  0 0
                • Vilém  

                  Vazim to co ty a zrovna vcera jsem toto kolo zkousel.Ta pruzina je tak na hranici,moc pekne to s ni zehli,ale jakmile jdes do stoje,tak je lepsi zavrit vidlici,protoze se dost nori do zdvihu.

                  0 0
    • Trojci  

      Jezdím Mission Elite.. Podle toho že volíš model Trams mission soudím, že chceš něco s vyšším zdvihem a s funkčním odpružením.

      Chtěl bych tě upozornit, že právě na „enduro“ ježdění se LRS odpružení vůbec nehodí. Já sem si svou Meridu kupoval na XC a tam je taky výborná – ele na drsnější zacházení FAKT NE!

      Osobní tip: najdi si nějakej rám s virtuálním čepem. Jestli chceš do bika vzazit 40/50 tísic, tak myslím seženeš dobrej kousek.

      0 0
      • MC78  

        Jezdím hlavně XC, pole, louka, les :o) ale když přejedu kořen tak chci aby to fungovalo znatelně líp než moje XCP70.Sjezdy nejsou moje krevní skupina, takže to nechci nijak drtit a skákat metrový dropy… půl metrový by šli? :o)

        0 0
    • Trojci  

      Repevation je super vidle a tý se fakt neboj – myslím, že je lepší než můj Black.

      0 0
    • Andrzej  

      tak s vidlici zadne zkusenosti nemam, tlumic by mohl byt celkem v pohode a brzdy mam a jsem moc spokojeny. jestli to kolo chces na takove klidne jezdeni prirodou, tak by to mohlo byt dobre, na nejaky drsnejsi styl ale fakt neni stavena. vyhrady bych mel k geometrii, ale na modelech 2006 uz by to melo byt lepsi (vadil mi strmy hlavovy uhel)

      0 0
    • croscountry  

      Ak boli vo VELE nejaké porovnávacie testy a bola tam Merida (hocijaká), tak ju vždy radili k strojom so závodnými ambíciami. Ak teda chceš niečo pohodové a pohodlné, tak tá Merida ti bude pradepodobne tvrdá.

      Ale osobne nemám skúsenosti.

      0 0
    • mmm  

      Jazdím Trans Mission Elite ´04, túto zimu som vymenil vidlu (Minute-Revelation) vadilo mi SPV a zadnú stavbu – široké pneu na zle vycentrovanom kolese prešúchali stenu. Inak, podľa mňa, vhodný bike na drsnejšie XC. Zadné SPV nevadí, dokonca je prínosom (predtým som mal XC mission – 3× zlomená zadná stavba).

      0 0
      • kafac  

        Mam Meridu Trans Mission Speed 2004 – Vidla je tam Manitou Black, vzadu bohuzel German A:, brzdy hydry Shimnao LX05, mam na tom kole najeto asi 8000km vetsinou v terenu.Nekdo tady pise ze neni vhodny na tvrdsi zachazeni – to je hloupost, naopak -schody,skoky,na­rocny sjezdy a kolo porad drzi :-) Za dobrej peniz, velmi dobry kolo

        0 0
        • MC78  

          Kolik vážíš?To jsem rád pokud jezdíš schody a drží to, já je totiž jezdit nebudu, ale je možný že to odpružení mi dodá a taky to budu provozovat.. :o)

          0 0
          • Trojci  

            Zadní odpružení ti především ubere na akceleračních schopnostech, sníží rapidně stranovou tuhost rámu a úplně změní chování biku v terénu.. to bude tvůj prvni full?

            Jestli jo, tak nečekej zázraky..

            0 0
            • lubos  

              ubere na akceleračních schopnostech – neni obecne pravda sníží rapidně stranovou tuhost – to uz vubec neni obecne pravda úplně změní chování biku v terénu – tohle je obecne pravda :)

              0 0
        • Trojci  

          Ten někdo jsem byl já.. chtěl jsem především upozornit, že v současnosti se dělají promyšlenější a funkčnější zadní stavby, než je LRS od Meridy (mluvím o virtuálním čepu). Trans mission je divnej hybrid – všude se píše, že LRS je stavěné na nízké zdvihy. To že lidi jezdí s odpruženejma Meridama jako prasata zapříčiňuje to, že ty rámy tolik praskají (ale to se dočteš všude).

          0 0
          • Trojci  

            Tady je příklad užití virtuálního čepu.. ale to nosím dříví do lesa, že??

            0 0
          • lubos  

            Ale zadni stavby na meride nepraskali z duvodu praseni, ale z duvodu konskrucni vady. Coz u meridy vubec neprekvapuje :)

            0 0
    • Trojci  

      Takže má rada zní: rozmysli se důkladně – máš na výběr Meridu se svělým poměrem cena/výkon (ale se zastaralou konstrukcí zadní stavby), nebo funkční novinku vychvalovanou na všech fórech a ve všech testech.

      Já osobně už bych dneska ful od Meridy nekoupil.

      0 0
      • lubos  

        ktera je 2× drazsi nez merida. A o to jde taky :)

        0 0
        • MC78  

          Full je to první.Chci kvalitní odpružení, ale když mám XCP75 tak asi vše bude kvalitní v této kategorii.Cena je pro mě taky důležitá.(kolem 40t, navíc meridu je ve slevě za 38t)Nejezdím brutal sjezdy, to bych si vybral třeba Konu.Spíš XC a občas něco krapet drsnějšího.Nevím jak se přesně chová zadní stavba při jízdě, proto si chci Meridu nejdřív vyzkoušet.Vím že to bude uplně něco jiného , stejně tak jako z pevný vidle na odpruženou byl velký skok.

          0 0
          • lubos  

            Merida nechodi spatne, zadni stavba je slusna, ale to se tyka 8cm , co jezdim ja. Nevim uz kolik ma transmission, ale jestli ma 12cm, tak bych radeji bral uz VPP. Nebo neco obdobneho.

            0 0
        • TheIF  

          Co třeba Canyon ?? Ty mi přijdou, že maj dobrý poměr cena/výbava www.mtbs.cz/katalog06.html?…

          0 0
          • Phoebe  

            Souhlas, v ceně kolem 40tis buď XC4 nebo XC5. Také jsem tu založil thread: Merida Trans Mission Speed nebo Canyon Nerve XC4 a dal jsem hlasování. Dopadlo to následovně: pro Meridu hlas jeden, pro Canyona hlasů dvacet… Sám jsem si už objednal toho Canyona a řekl bych, že kvůli slevě si koupit něco, čemu 100% nevěříš také není dobré. Částka 40.000 není málo a investovat vedle může hodně mrzet.

            0 0
    • MC78  

      Ještě jsem zapoměl uvést podstatnou věc a to že občas si s tou Meridou chci zajet třeba 50–70km a to třeba pulka silnice a zbytek les, nebo třeba nějakej maraton.Takže mi ta Merida přijde vhodnější.Každý radí něco jinýho a já nevím co jste zvyklí jezdit , třeba je vás tu většina freerideři a myslíte po svém…

      0 0
      • Trojci  

        Právě na maratony a běžný ježdění se víc hodí to funkční zadní odpružení.. ale hádat se s váma tady nebudu kluci :))

        0 0
        • MC78  

          Merida to má pořešený tím zadním SPV, alespoň to tak prezentují.Těžko se mi bude vybírat když jsem na fullu nikdy nejel, ale pokusím se osedlat i něco jiného než nakoupím.

          0 0
          • lubos  

            Nejde o SPV, to potrebujes tak ci tak, pokud vadi houpani.

            0 0
          • Trojci  

            Přesně tak, SPV není to samé co funkční odpružení (virtuální čep). Tam jde především o změnu geometrie kola pri činnosti zadní stavby.

            Je dobře, že si ten bajk chceš napřed project. A radil bych ti project se i na něčem jíným (ať máš srovnání).

            0 0
            • MC78  

              Funkční? to zní jako by Merida byla nefunkční?Nebo tím myslíš funkční=virtuální čep, kterej je odolnej šlapání a houpání a je to nej systém co se týče pohybu zadní stavby při pružení… ?

              0 0
        • TheIF  

          No třeba ten Canyon Nerve XC5 má v zadu lock-out takže silnice není problém

          0 0
    • Veeteck  

      Koukal jsem na nej v Plzni v Ramale, ale prisel mi takovej usmudlanej. Vidle mela dost divny houbovity krok a byl priserne tezkej.

      0 0
      • TheIF  

        No 12,6 mi na fulla z kotoučema nepřijde moc

        0 0
        • Veeteck  

          Heh, tak 12 urcite ne. Odhadem tak 15, mozna i 16kg ve velikosti 19"…

          0 0
          • TheIF  

            A nebyl to Nerve XC 3 ten má mít 13,60 ale i tak 16 ?? To je trochu moc, asi máš špatný odhad

            0 0
    • kafac  

      Je docela sranda pročítat si tady ty odborný názvy jako „virtuální čep“ atd. :-) je to normální asimetrickej paralelogram, (používal se asi před 50 lety na odpružení přední vidlice u kola) logicky vzato eliminovat šlapání nemůže, to by musel eliminovat ají pružení – což by asi nebylo dobré a navíc díky tomu spodnímu rameni to při šlapání kope do pedálů, páčto se dost podstatně mění vzdálenost od středové osy

      0 0
      • MC78  

        Takže nejlíp to má podle tebe pořešený kdo?GT a I-drive?

        0 0
        • kafac  

          To je tezko rict, ja mam Meridu Trans Mission – a jejich LRS me vyhovuje. Mame stejny kola s kamosem, takze za jizdy sem pozoroval co ten zadek dela – je fakt, ze kdyz mam povolenej tlumic (mam German A:) tak se to mirne pohupuje (ale jako jezdec to nevnimas), pokud ten tlumic dotahnu, tak se to skoro ani nehne. SPV se nehoupe prakticky vubec. Zase v tezsim terenu jsou ty parelalogramy alias virtualní čepy dost nahouby, pačto to dope do pedalú, s houpáním si mslím že to přijde na stejno, je to hlavne od tlumice nez od stavby zadni kyvny…

          0 0
      • lubos  

        Ok, vzhledem k tomu, ze mam jak meridu, tak giant maestro, a zkusenosti hodne, tak snad muzu neco i ja rict. Virtualni cep zlepsuje chod (resp. projev odpruzeni) zadni stavby, neslouzi na eliminaci houpani. Rozdil .. realny mezi zadni stavbou jako ma merida a jako funguje u VPP je ten, ze zadni kolo pri pruzeni opisuje kruznicu (jednocep), anebo jde kolmo nahoru (vpp) po cely zdvih. Idealni by bylo, kdyby zadni stavba jela pri narazu dozadu, stejne jako predni vidlica, nebo tak jak to funguje treba u auta. Pri doskocich ale treba to VPP myslim nejak vyuziti nema.

        0 0
        • Trojci  

          Uff, konečně to někdo pěkně vysvětlil.. :))

          0 0
        • kovar  

          ale prakticky by ten pohyb dozadu ideélní nebyl vůbec, tahalo by to za pedály ukrutně, leda že by pedály cestovaly se zadkem, což taky není ideální, takže tak

          0 0
          • MC78  

            Jedině mít nějakej spešl řetězovej „buffer“ kterej by se ale prodlužoval jen při propružení aby netahal za pedály, ale jen dozadu aby nevadil při šlapání :o) no ale takovou konstrukci si nedokážu vybavit…ozubený kola který se točí jen jedním směrem a pružina a kladky … no nic už jsem zticha :o)

            0 0
        • fousek  

          Bych rek ze pri nakejch situacich by bylo vhodnejsi aby slo kolo dopredu, treba takovej obrubnik, takze nejlepsi je kdyz je to kolmo tak jako u aut:-)

          0 0
          • lubos  

            Nejspis asi jo. V zasade ale VPP to asi dela mam pocit. Obrubnik mi vyzehli Giant aniz bych to jakkolik citil. Do urcite vysky samozrejme :) Tech 10cm vim, jenom ze tam neco bylo. A to si pohodlne sedim.

            0 0
    • muffin  

      A ty si niekedy na VPP alebo Maestre isiel, ze si taky isty, ako to kope do pedalov?

      0 0
      • muffin  

        …ups, to bolo na kafac-a

        0 0
      • lubos  

        zareagujem ja :) .. trochu to kope, ale to Merida tiez :) Nie je to nic nad cim by clovek mal stratit viac ako 3 sekundy premyslanim.

        0 0
        • muffin  

          Z mojej strany to bola skor recnicka otazka, bo ja som nejake kopanie nezaregistroval-asi mam necitlive nohy :P

          0 0
        • kafac  

          Nerekl bych ze Merida kope – nema prakticky duvod, protoze cep kyvny je skoro ve stredu osy slapani, takze pruzenim se ta vzdalenost temer nemeni, ale u toho Giantu se meni hodne, takze to kope dost. Je to vec nazoru, nekdo veri tomu, nekdo tomu druhymu. Kdo se vyzna ve strojarine tak ma jasno…

          0 0
          • lubos  

            Proste obcas se stane, ze pocitim tahnuti v pedalech. Ale je to jenom vyjimecne. U Giantu je to mozna malinko jine a casteji, ovsem taky je tam rozdil ve zdvihu. Co se tyce nejake teorie, tak je potreba pocitat i s tim, ze napinani retezu zas tak moc pedal neovlyvnuje, protoze je tam jeste kladka prehazovacky. Stejne ten pocit tazeni retezu je spis kdyz se vraci tlumic. A vubec neni potreba se tim nejak trapit. Je to uplne irelevantni.

            0 0
            • MC78  

              Nemám zkušenost.Ale to tahání dle mě způsobuje horní vedení řetězu.Spodek je pořešen pružinou v přehazce.Ale hořejšek při propružení se jakoby zkrátí , tedy pokud se osa zadní stavby posune blíže ke středu.A pak při vrácení zadní stavby do původní polohy přitáhne řetěz směrem dozadu a tak by to mělo přitáhnout pedály proti směru šlapání.(jak říkáte kopnutí) tohle by mělo být znatelné hlavně při využití max zdvihu…předpokládám Pak tedy záleží jakou trajektorii, kterou opisuje zadní stavba vůči středu šlapání k zadnímu kolu.Třeba ten GT Idrive má vzdálenost pevně danou konsrukcí takže nekope ale zase se trochu mění poloha středu vůči sedlu.

              0 0
              • muffin  

                No, ono to predlzenie medzi stredom a zadnou osou je radovo v milimetroch, co pri jazde terenom, kde je vyuzivany plny zdvih je podla mna zanedbatelne…v pod­state je to umely problem.

                0 0
              • lubos  

                Hmm, vlastne jo, asi mas pravdu. Ale jak pise muffin, je to hodne umely problem. Ponevaz neni problem makat a pritom jet po hodne rozbitem povrchu.

                0 0
                • TinkTink  

                  Jednoduchy dotaz – mas zcela presne nastaveny sag? Myslim ale fakt uplne presne…bylo mi vysvetleno, ze toto se deje v pripade, kdy je sag spatne nastaveny… :)

                  0 0
                  • lubos  

                    No .. to je otazka. Vubec nevim. Snad 0.5cm na tlumici? Kolik ma byt ?
                    Dnes jsem se byl projet, takze jsem si obcerstvil jak to chodi. Chodi to tak, ze pokud prejedu rekneme 8cm tlustou haluz, tak citim jak zpetny tah, na chvili to muze zaseknout snad i slapani.

                    0 0
        • dodydody  

          A ktere odpruzeni nekope netaha za kliky ? GT ? mne to docela vadi a ve stojkach ubira na sile : ( mam Jamis pred tim Trek jednocep a to bylo jeste horsi

          0 0
    • kafac  

      SAG na kopani nema vliv, SAG ma vliv na tvrdost pruzeni.Ja to mam nastaveny zhruba na 10mm, v zime jsem to mel asi na 15mm – lip to zabira na snehu

      0 0
      • MC78  

        Jsem nějak mimo, co je SAG ?

        0 0
        • muffin  

          SAG znamena, o kolko sa ti ponori tlmic/vidla, ked sadnes na bajka…a v tomto ma kafac pravdu, na kopanie, aj keby nejake bolo, to nema preco mat vplyv.

          0 0
    • HastySnail  

      Tak už jí mam doma, zrovna montuju SPDčka… projel jsem jí jen malinko, zjistil jsem zatim jen že občas škrtá kotouč (to je normálka) a občas vybruje kotouč (to je těma gumama – vyměnim) jinak OK… jen mam dost strach o životnost toho rámu – to ukáže čas… každopádně myslim že ty stěny trubek jsou až mooooc tenký – bojim se to postavit na přední kolo :)) už to někdo s timhle bajkem zkoušel?

      0 0
      • HastySnail  

        jo a sorry za tu hrubku – to je z hladu :))

        0 0
      • MC78  

        Mno ta vibrace tam je no… ale když trochu poutáhneš kotouč tak se to dost zlepší.Každopádně na silnici to občas cinká …

        0 0
        • HastySnail  

          a zkoušel jsi už jiný pláště? jinak ty nemáš strach co se týče toho rámu? já se přiznám že jsem zvyklej na malinko tlustší materiál :)) Zejtra to půjdu projet, ale mam fakt strach… Kolik vážíš? já i s camlem kolem 75kg

          0 0
          • HastySnail  

            je ted koukam ze se ptam na neco co uz bylo zodpovezeno drive… :)) tak nic, sorry. Já vážit jako ty, tak už na to asi nesednu vubec :))

            0 0
          • MC78  

            Strach z rámu? nemám.mám 84kg, ale nepočítám že s tím budu dávat dvoumetrový dropy.1.takovýhle prasárny na kole si pouštím jen na videu (bo to neumím), 2.nejsem si jist zda bych šel do meridy kdybych chtěl takovýhle skákací kolo , případně těžkej freeride.

            0 0
            • HastySnail  

              ja taky nehodlám skákat (maximálně trosku, ale ne dropy)… ale z toho rámu mam strach z hlediska dlouhodobýho namáhání (i třeba blbym bržděním – btw ty brzdy jsou fakt solidně vostrý) mam prostě obavy že třeba za rok se tam někde udělá prasklinka a ta se bude postupně zvětšovat až si jí najednou všimnu :)) a přestanu na tom jezdit. No nebudem malovat čerta na zeď ale je fakt, že trochu strach mam.

              0 0
        • HastySnail  

          Ted se snazim sestelovat SPV, ale nejak mi to porad pripada takovy houbovity… mozna to chce zajet, nevim… zkousel jsem uz snad vsechny mozny kombinace tlaku v obou komorach, regulaci odskoku, ale porad nejsem spokojenej :) Ale ta vidle – to je neco uzasnyho… takovou citlivost sem ani neocekaval…

          0 0
    • JMT  

      vidle je bomba tlumic byl na mnou testovanym kole abslolutne pretlumenej brzdy brzdej dost bidne, ale maj velky kotouce, takze brzdej opravdu hodne moc, nicmene cinkaj, skrtaj a to dost, pod 40 tis je to hodne dobrej kup

      0 0
    •  

      Máme rádi zvířata!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.