SUP 929 2012 vs. MRX elite 29 X9

48 nepřečtených
  • honzahradek

    jezdec 197/95 kg, pevný povrch 30 % terén 70 %, nájezd 2500 km/ rok, cena raději do 30 000,–, vyhovuje mi spíše delší stavba, do výběru dávám pouze tyto možnosti, tak kterou díky:

    ceny: sup 929 2012 3×10 – 29900,–

    MRX elite 29 X9 3×9 – 34400,–

    http://www.superior.cz/…416–929.html

    http://shop.adroit.cz/…lu-elite-x-9

    díky borci

    0 0
    • Evilcleaner  

      škoda těch kol u supu. ale i tak bych vzal jednoznačně superior.

      0 0
    • honzahradek  

      dík pánové to je rychlost, to se cení, jen tak dál

      0 0
    • Azmir  

      Určitě sup, za ten 5 tis. rozdíl koupíš pořádné kola ;-)

      0 0
    • honzahradek  

      vím, ale na uhlí nebude aspoň ne na kole, zima je ještě dlouhá a mimo to byl by na mně malý

      0 0
    • macochejl  

      Mám taky 197cm/95kg a Supa 929 (2010). Nedám na něj dopustit…

      0 0
      • macochejl  

        … ikdyž ten letošní vypadá spíš jako pro holku:-/

        0 0
        • maajkee  

          To bych neřekl, spíše naopak, starší v bílé barvě byly víc pro holku :)

          0 0
    • Polka  

      Hlavni rozdil jsou: kola, volba mezi Shimanem a Sramem, design. Z techto duvodu bych ja volil pro zmenu MRX, supa uz ma kazdej, navic tenhle vypada fakt divne. MRX ma mit ovsem 12.5kg, sup 11.9 coz je docela rozdil, takze babo rad :)

      0 0
    • michomin  

      Vzhledem k sumě, kterou chceš do kola vrazit, bych doporučil 29 od RB. Za 33 000,– máš velmi, velmi pevný rám, s foxkou s pevnou osou (u 29 velmi důležitá věc), v SLX včetně brzd, vyjma klik – Deore. Velikost 22" má 12,5 kg, což není špatné. A cenou toho RB můžeš zahýbat nahoru nebo dolů podle libosti. Rozhodně lepší volba než SUP, u kterého je nový model rámu velkou neznámou (dnes ti nikdo neřekne, jestli bude zadní stavba dost pevná na to, aby nevibrovala zadní kotoučovka) a navíc bude na trhu možná až v březnu. A rám toho MRX je docela krátký, což ty nechceš.

      http://www.racebike.cz/…/crr-29-team#…

      0 0
      • honzahradek  

        vím že SUP není žádný krasavec ale RB mi připadá jako moje nynější kolo (to nebyla asi moc technická myšlenka, že..)

        0 0
        • maajkee  

          Mně se třeba novej SUP dost líbí, je to individuální záležitost.

          0 0
        • michomin  

          Je to tvoje volba, jestli má mít navrch vzhled nebo funkčnost, já bych volil prověřenou funkčnost. Na B-F už totiž byla spousta nářků kvůli vibrujícím brzdám a rámům, což činí z kola napůl nepoužitelnou věc – zažil jsem u své první 29 a znovu bych to tedy zažít nechtěl. Fakt hnus!

          0 0
          • maajkee  

            To bylo u SUPů tuším do roku 2009, pak už to vyřešili větší výztuhou zadní stavby.

            0 0
            • michomin  

              Ta vzpěra mezi řetězovou a sedlovou vzpěrou na straně kotoučovky, o které mluvíš, byla u SUPů jenom výkřik, už to zase nějaký ten rok nedělají. 929 2012 má mohutnou zadní stavbu (proto vypadá nezvykle, někteří říkají divně), která by měla nežádoucí vibrace zcela eliminovat, ale to se uvidí, až se začne prodávat. Pár kousků sice bylo vyrobeno na podzimní výstavu v Brně a prodáno, zatím ticho po pěšině, takže se bude muset počkat na větší množství kol mezi lidem.

              0 0
              • maajkee  

                Já teda u svojeho Supa Team 29 žádnej problém s brzdou neměl, byl to tuším rok 2010.

                0 0
                • michomin  

                  Ty tam máš tu vzpěru, že jo? Ale starší 929 jí, myslím, neměly a asi to nedělalo vždy dobrotu, protože 929 2012 nám vzadu zmohutněla. A dle sdělení firmy právě kvůli odstranění případných nežádoucích vibrací. Snad se jim to povedlo, ale to víš, dokud si to člověk nezkusí, tak tu trocha nedůvěry je.

                  0 0
                  • Polka  

                    Jo, bez te vzpery u kotoucovky mi to na supovi taky obcas vibruje, ale pro me je to zanedbatelny. Se vzperou u apace je to ok.

                    0 0
      • maajkee  

        Japato, vždyť SUPA 2012 už tady někdo má v našich bajcích.

        Tady

        0 0
    • BikeRider  

      Řeším aktuálně stejné dilema. Objevilo se pár doprodejových kusů SUPa 929 2012. Jaké jsou zkušenosti s tímto kolem? Objevily se nějaké problémy?

      Hodně váhám jestli mezi tímto SUPem, Meridou BigNine Lite 1200-D a stavbou na rámu MRX dle vlastního výběru.

      0 0
      • Orgic  

        SUPa 929 mám a zatím bez problému, nebyl ale ještě moc čas ho pořádně projet. Měl jsem ho o dost levněji než je oficiální cena a za ty prachy imo super kolo. Ta Merida už je cenově trochu jinde.

        0 0
        • BikeRider  

          Cenového rozdílu jsem si vědom. Otázka je, zda ta Merida za vyšší cenu nabízí lepší užitnou hodnotu.

          Za mě třeba SRAM kombinace 44–32–22 a kazeta 11–12–14-..-36 mi přijde mnohem lepší než Shimano 42–32–24 s kazetou 11–13–15-..-36. Otázka je, nakolik je ta DT-SWISS lepší než REBA, stejně tak brzdy Magura MT4 jsou docela otazník… Ale design mají luxusní :-)

          0 0
        • BikeRider  

          Zase, když na toho SUPA hodím pořádné SLX 2012 brzdy + XT kotouče, tak ta cena minimálně o 5 tisíc poroste. A vzhledem k tomu, že ta DT-SWISS vidle je cca za dvacku, oproti REBE za osm, tak ten cenový rozdíl není tak strašný…

          0 0
    • tomekusti  

      A co třeba stavba na zakázku. Nedávno sem řešil (a zatím nedořešil) to MRX a dostal sem od místních stavařů nabídku, že mi to klidně postaví a do 30ti kolíků. Takže za stejnou cenu jako supa, jen na X9. A to sem si vymyslel lepší kola. Hledej, je tu někde vlákno

      0 0
      • BikeRider  

        Možností jak postavit X9 na MRX znám několik. Krásná kola tady staví Scalar, tuhle alternativu určitě zvažuju.

        Jen ten MRX rám, jak se mi zpočátku líbil, tak mi čím dál tím víc přijde takový přeplácaný s kýčovitým designem. Jak špatně polepený bilboard.

        0 0
    • BikeRider  

      Napadá mě, ten SUP 929 nemá výztuhu rámu u zadní brzdy. Nebude se to kroutit, jako u předchozích generací?

      Koukal jsem namátkou na jiné 29 a většina jich výztuhu má, i v highendu.

      0 0
    • honzahradek  

      zdarec, tak sup xp929 2012 ujeto zatím pouze 500 km, kolo super vše fachčí jak má bez jediné výtky ovládání skvělé, kolo vyjede neuvěřitelný svah pneu schwalbe 2,25 to na MRX nemáte šanci dát, rám je velice monstrozní oproti MRX které vypadá jako nějaká silničnítrekovka, rám SUPA není bílý je to jako leštěný hliník a bílo červené nápisy fotky to zkreslují, akorád jsem vyměnil kliky za XT2012 černé 180 mm. Před koupi jsem byl rozhodnutý pro MRX, ale pak jsem viděl SUPA na živo a bylo rozhodnuto, jiná geometrie stavba je delší kolo vypadá fakticky pořádně a bytelně a váha je přitom ještě menší než u MRX v dané velikosti a pak ještě ta cena je nekonkurenční­. hawk.

      0 0
      • BikeRider  

        Proc jsi menil kliky? Deore i XT mají Hollowtech II osu i stejné převodníky 42–32–24. Je tam nějaký podstatný rozdíl?

        0 0
        • honzahradek  

          chtěl jsem vše xt, rozdíl je ve váze délce klik původní jsou 175mm a šlape to daleko lépe aspon mne to tak připadá

          0 0
          • BikeRider  

            Jak jsi vysoký že potřebuješ 180 kliky?

            0 0
            • honzahradek  

              koukni na začátek vlákna… stejný nick

              0 0
            • oddie  

              To víc záleží na délce nohou než na výšce postavy. Já mám 180mm kliky při 185cm výšky, ale dle grafu, co už tu párkrát taky byl, bych měl mít kliky ještě delší.

              0 0
      • BikeRider  

        Co ten rám? kroutí se? A co povrchová úprava? Někde jsem tu zahlíd kritiku, že lak nic nevydrží.

        0 0
        • michomin  

          Nekroutí, rám je tuhý jako prase. Mám ho od února, něco jsem najel, takže mohu hodnotit. Zadní stavba je tak tuhá, že není třeba seřizovat zadní brzdu v zatíženém stavu jak se tady mnohokrát probíralo. Vibrace rámu od zadní brzdy díky mohutnosti zadní stavby také nepřipadá v úvahu, ta vzpěra mezi řetězovou a sedlovou vzpěrou u tohoto rámu není třeba.

          Povrchová úprava je lakovaný kartáčovaný kov, řekl bych, že kvalita použitého bezbarvého laku je stejná, jako kvalita barevného laku na jiných modelech.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.