Ahoj, jaký máte názor na Superior team 29, ted´ jsou 2010 za dobrou cenu. Model 2011 vypadá dost zdařile, ale nevím jestli nějaký zásadní rozdíl bude v komponentech. Geometrie je tuším stejná, ale nevím to jistě. Díky za reakce
Ahoj, jaký máte názor na Superior team 29, ted´ jsou 2010 za dobrou cenu. Model 2011 vypadá dost zdařile, ale nevím jestli nějaký zásadní rozdíl bude v komponentech. Geometrie je tuším stejná, ale nevím to jistě. Díky za reakce
a jejejej… tady to bude vřít :)
za 30000 (či koľko to stojí) by sa dalo aj niečo pekné poskladať :)
29 NEBRAT!
NIKDY
ne, nikdy
Je to slepá vývojová větev ! Nikdo to nechce .
Strejda má model 2009 a nemůžu se ho zbavit aby si mohl koupit novější. Jestli máš zájem? :)
Nový model 2011 je komplet na Shimaňácké desítce DynaSys, takže bod pro něj. Jak 2010, tak 2011 mají podle mého názoru pro nezanedbatelnou část jezdců nedostatečně lehké převody do terénu. Nejlehčí převod 22/32 u verze 2010 odpovídá u běžného bajka převodu cca 22/29 a u letošní verze je nejlehčí převod ještě těžší. 24/34 odpovídá zhruba 22/28,5 nebo taky 24/31. Chtělo by to určitě překopat na 22/36.
Ahoj
No ja toho supika mam je pravda ze ma 19 ram a potreboval bych mensi. Mam jeste Speslika a musim uznat ze ten spesl je geometrii uplne jinde. Proste ty supy sou mrte dlouhy vsechny a oni tu 29 udelaly jeste delsi.Ten spesl to je pohoda to zataci jak bezna 26 fakt paradne ten supik tomu se fakt nechce. Doporucuju se vykaslat na nejaky tabulky velikosti a vzit ram vysunout sedlovku na maximum aco povolije ryska a kdyz budes mit proply nohy tak je to ok, myslim tim vzit si od nich co nejmensi ram. Ono na ty 29 kdyz uz poridis nekam zatocit tak projedes daleko vic nez na 26 to je fakt mrte znat i daleko vic vyjedes
Mně třeba 19ka SUP Team 29 nepříjde moc dlouhá, mám na ni kratší posed než na jekyllovi :)
No tak zalezi jak si velkej ja sem mrnavej mam 175. A voproti speslu je to ohodne min obratnejsi fakt se to neda srovnat. Pak sem jezdil jeste na garym a ten me prijde taky dobrej.Ono nejde jen o delku posezu ale hlavne o uhel hlavovky a taky na to ma brutalni vliv delka zadni stavby ktera na posez nema vliv
No já mám taky 19 rám, a to mám 185cm, je pravda že jsem musel pořídit tu nejdelší sedlovku (40cm Thomsona), ale nestěžuju si.
Já bych i na svojich 182cm (ale hodně krátké ruce a trup) u Supu musel volit 16,5ku a mega dlouhou sedlovku (41cm Thomson by byl na hraně). A to ještě s dost krátkým představcem, tak 8–9cm.
Já mám 185, a 19ka je uplně akorát a to mám 35cm sedlovku a ještě trošku rezervy. Mám spíš kratší nohy.
Ale na 175cm je 19ka fakt moc velká.
Jenže ten Sup má hodně dlouhou zadní stavbu a to pro všechny velikosti, takže v tomhle ohledu to malá velikost + hodně vysunutá sedlovka nezachrání.
A ta dlouhá zadní stavba má taky dost velký vliv na točivost.
Spešl právě tohle řeší. Nejen, že jsou o něco kratší (délka virtuální horní rámové trubky), což je dle individuálních potřeba, ale právě má snad nejkratší zadní stavbu na trhu vůbec (co se týká 29tek), to je ta jeho hlavní přednost.
EDIT: Už vidím, že to i sám výše píše s tou zadní stavbou.
Tak to jsem nečekal, chci obratnou 29"…
Tak si kup toho Spesla mam ten hlinikovej ram a je dobrej. Teda na to co ted jezdim je az moc dobrej :-D
Jakeho Spešla? Odkaz pls
Krasevec, ale moje cenovka je +/- 30t…
ak zoberieme do úvahy, že hádam každý predajca dá zľavu 10% z ceny toho rámu, tak do 30 tisíc poskladáš toto:
http://leteckaposta.cz/459318789
*slx 10sp + sram x7 9sp = dá sa to nahradiť nejakou „čistou“ kombináciou, x7+x7, slx+slx…
*brzdy by sa dali aj lepšie – elixir 3/M595, záleží kde inde by sa ušetrilo
*kolesá majú cenu o nejakých 400kč vyššiu ako je ofic. cena dielov – za prácu
*snažil som sa tam zarátať aj poštovné, ak niekde bolo :)
trochu nechápu, že tam rám + vidlice píšeš 10500,– Kč přitom v odkazu máš jenom rám bez vidlice za 11990,– ?
kua, vidlica je nižšie (4000kč) a cena rámu je predpokladaná po malej zľave :)
nezmenili barvy u tohoto ramu? tusim, ze jeste nedavno se prodaval ram 29ht ve stejne barve jako kdyz se na nem koupi celej bajk a druha alternativni barva byla takova do stribrna a ted koukam a obe barvy jsou jiny…
Tak to si trochu odporuje. 29-tka může být jen „relativně“ obratná. V porovnání s klasickým horákem to bude vždy tank a SUP obzvlášť. Ale pro běžné nezávodní ježdění v lese obratnost nepotřebuješ. Méně technicky zdatné jedince naopak dlouhá dvacetdevítka podrží. Je stabilní a nechce se jí zvedat se na zadní ve strmých výjezdech a ve sjezdu bez milosti vše převálcuje.
Předpokládám, že 29" nebude tak obratná, ale když už, tak bych chtěl něco živějšího.Na X cal byla dobrá recenze. Taky kola RB, tam ale nevím jak na tom jsou…
Jedna nezávislá recenzička na RB:
Myslím, že se to moc přeceňuje. Mně SUP příjde naprosto stejně obratnej jako jsem měl předtím geryho cobii a nepříjde mi o moc míň obratnej než 26ky. To je jen propaganda :)
To že je sup dlouhý a neobratný pociťuji spíš když se dostanu do situace, kdy musím nečekaně změnit směr, tak je pak cítit, že se mu moc nechce, ale jinak mi to nevadí. Jsem s ním docela spokojený, zkoušet ale jinou 29ku s progress geometrií nebudu, protože by mě to pak asi tamto :-).
Přidám jednu otázku do pranice.Pomalu začínám stavět 29er na rámu SUP.Pořád důmám jestli dát náboj s hliníkovým ořechem, nebo ocelovým? Hliníkovému ořechu XTR jsem dal za rok ježdění docela čočku.Byl dost strhaný.Kazeta byla XT, 32zubů.Nyní bude kazeta XT 36 zubů.Myslím že dá větší kazeta více zabrat ořechu.Máte nějaké zkušenosti?Nejsem žádný silový typ, jen chci aby to pár let vydrželo.
Tak to budu muset postupně osedlat Xcala, Spešla, RB,Supa. Uvidíme,co mi sedne. Na Xcala mají dobré recenze, tak uvidíme…
Urcite jsem pro jsou to pekny kola neni duvod proc to nevzit.Lonskou 829 mame doma a neni sni problem.A na obchode jse taky par 29prodalo.