• Brom

    Ahoj kluci a holky, je mi skoro 50, včera jsem se byl projet z Ostravy na Praděd a zpět. Na mém no name trekovém kole mi to trvalo 10 hodin. Asi se už blíží čas první silničky. Už se to tady asi řešilo mockrát, ale nějaká si dobrá rada pro někoho kdo jezdí denně, ročně cca 7000 km? Výška 187 cm. Rozpočet cca 30 tis. Díky

    0 0
    • mikub  

      Stejná odpověď, jako mockrát. Bazar, dekáč,

      Canyon. Za tyhle kačky hliník.

      A jako obvykle další možnost, trošku přitvrdit na ceně a vzít karbon na 105, což by třeba třeba byla moje volba ;)

      3 0
        MTBIKER doporučuje
      • Brom  

        Díky moc za reakci. Tak nějak to vidím. Cyklistiku miluji a pořád si myslím, že je to hlavně o nohách (a hlavě) a obojí funguje. Ale…

        0 0
        • milan.v  

          Když vše funguje, pak ji potřebuješ…

          Nemá cenu čekat, odříkat si, život je příliš krátký…

          7 0
          • Aduldinho  

            Tesat do kamene :-)

            1 0
          • gersa  

            Řeknu to doma ženě až přijde nový rám. Pak bude platit poslední věta ;)

            1 0
            • snas89  

              Tak aby ti ho ona jeste trochu nezkratila….;)

              0 0
              • gersa  

                Plánuji stejnou barevnou kombinaci, nápis na trubce snad ututlam

                Pak by mi to mohlo projít bez toho, že by mě žena vykostila :)

                0 0
        • ZdeNECK1  

          https://www.cyklobazar.cz/…2-disc-vel-l

          Co tohle, je to sice za pade, Lko od giantu na 187cm cajk, a cenově to už moc padat podle mě nebude, protože kombinace karbon+kotouče+kar­bon kola+vaťák, pokud miluješ cyklistiku, tak bych do hlíny na silničce nešel, ten karbon má vyznam ve smyslu tuhosti a tlumení vibrací, kolo za 30 v karbonu bude plné kompromisu, ráfkáče atd..

          2 0
          • Aduldinho  

            To už je tedy o hodně překročený rozpočet, řekl bych že skorem o polovic :-D

            0 0
            • ZdeNECK1  

              Souhlas, ale clovek si uděla radost, a kdyz to finančně nepujde, tak je to podle mě prodejne poměrně rychle, považuju to za relativně moderní kolo :)

              0 0
              • Aduldinho  

                Otázka je, jak to má tazatel nastaveno, to my dva tady nevyřešíme, ale k padesátinám kolo za pade, to zas není tak drahý dárek :-)

                4 0
          • mart910  

            to bych bral ja kdyby nekdo vzal to co prodavam ja :D dnes jsem se na nej dival, pekny kousek :)

            0 0
            • Aduldinho  

              Copa, 520ka tě již omrzela? ;-)

              0 0
              • mart910  

                Spis kdyz vidim jake stroje a za jake ceny se daji sehnat posledni dobu v bazaru, tak bych si hned neco vybral :D Ale spis to vypada, ze s ni nejakou dobu jeste pojezdim. Ale primarne jsem to jako kolo na zkousk jestli me silnice bude bavit :)

                0 0
      • DDDD  

        Okolo 30 se na bazarech dá najít kabon na 105. Nebude na kotoučích, což by vadit nemuselo. To bych asi vzal já, pokud bych nechtěl zvyšovat limit. Nový karbon kolo na 105 bude min za 2× tolik.

        0 0
    • romachain  

      Chci se zbavit neuvážené stavby co jsem doma dal dokupy pro ženu, bohužel se ukázalo, že silničku fakt neužije. Na první pohled uvidíš hliník, tiagru a cenovku a řekneš si, že jsem se pomátnul, ale bohužel (pro mě) v tom ta hodnota je… Na 187 cm by to mělo pasovat.

      https://www.cyklobazar.cz/…novni-vel-56

      0 0
      • Brom  

        Díky za nabídku, ale fakt jezdím hodně a to co bych určitě preferoval je, svést se.

        0 0
        • romachain  

          Jasné, nenutím, ale ze zajímavosti: proč ti přijde že na tomdle by byl problém se svést?

          0 0
      • skaj  

        No nejenom na prvni …

        https://www.decathlon.cz/…_/R-p-305449

        Tobe preju hodne stesti s prodejem a tazateli at to od tebe nekoupi. Sorry, ze ti to kazim…

        Pro tazatele – na nejake silnicce se nejdrive projed, at si udelas aspon trochu obrazek, jaky druh/geometrii hledas. Respektive jak moc sportovni nacini chces. To se v podstate neda takhle od stolu rict, i lide s mamutim najezdem na MTB nesnesou agresivni posed a naopak.

        5 0
        • romachain  

          Vím, je to tak, na tydle pohledy su fakt v pasti. Bohužel není hlína jako hlína, trochu jsem to přepísk s těma klikama atd…Jjsem smířen že to bude kupce hledat těžko, nebo na tom nakonec fest ztratím (čož je už za tudle cenu samozřejmě).

          0 0
          • ladys  

            Na hlíně 9kg žádné kliky nevyniknou. Možná se někdo chytne…

            1 0
            • ZDRI  

              Nechytne, ani náhodou, není absolutně šance to za požadovanou cenu prodat. Tady nemá smysl brečet nad ztrátou, nějaký prodej je lepší než žádný. Zvlášť když tohle kolo už bude na ceně jen ztrácet.

              0 0
              • romachain  

                Pomalu k tomu spěju no, asi tam nakonec prohodím kliky za Cannondale Si (základní model – nejsou dutý), o pár gramů to přibere, ale funkčně i esteticky to bude srovnatelný a bude to víc ladit se zbytkem kola a snad to pak třeba za 22 pude… A ty Hollowgramy pudou na Fsi v XT, který taky budu brzo nabízet, tak tam se to asi docení líp…

                0 0
          • gerrard  

            Kdyz se mrknu na cyklobazar, tak zas tak cenou nevybocujes. Jen je otazka, kolik lidi chce ojety hlinik za takovou cenu jen kvuli tomu napisu.

            0 0
      • milan.v  

        No…

        0 2
    • Sulka  

      Prihod bura za dekac na ultegre.

      0 0
    • ladys  

      Koukni na tohle, máš to skoro u baráku. Do kopce to poletí. Váhově by to mělo být do 7kg.

      https://www.cyklobazar.cz/…bon-dura-ace

      1 0
      • ZDRI  

        Jo, tohle BMC už za zvážení stojí. Jen bych si rozmyslel, jaké je v plánu obutí, mám pocit, že do tohoto staršího rámu se vešly max. 25-ky. Ale někomu to vůbec nemusí vadit. A váhově bude určit dost pod 7 kg, lehce přes 7 měla verze s horšími koly a Ultegrou.

        0 0
        • ladys  

          Mám starší , 25 má v reálu 28mm. GP4000 nemůžu je sjezdit..

          1 0
      • skaj  

        Tohle kolo je slusny. Ale – uz je to pomerne agresivni geo (relativne velky drop riditek) a je otazka, zda to bude pri prechodu z trekoveho kola (kde se vetsinou sedi uplne naopak – uplne vzprimene) schopen jezdec akceptovat.

        Plus samozrejme zkontrolovat pruchodnost ramu pro plaste. Osobne bych pod 30 nesel, nedava to zadny smysl.

        0 0
        • ladys  

          Jezdil jsem předtím na biku. Na silničním kole jsem od favorita neseděl. U mne to sedlo na jedničku.

          Podle mne max 28. Pro mne zase nedává smysl 30+…

          1 0
          • skaj  

            Jasne, ale posed neni vubec univerzalni a prenosny na nekoho dalsiho.

            Jinak o sirce plastu si doporucuji neco nastudovat, 28mm ma zjednodusene receno vyhodu v tom, ze jsou mene pohodlne a nejspise kousek hure jedou oproti sirsim:) Ale samozrejme proti gustu… Jeste bych doporucoval je v tom pripade nabombit aspon na 7baru, at to zvoni:)

            0 4
            • nooski  

              A proč by 28mm pláště měly jet hůře? Takové zobecnění bez dalších informací má nulovou hodnotu.

              1 0
              • skaj  

                Klicove slovo je „nejspis“, to jsi jaksi prehlednul. Obecne se tady rozbor delat neda a nechci rozjizdet flame – ale tech faktoru pro „jak pojedou“ je vic. Zjednodusene – 30mm se da nafouknout mene nez 28mm – plus pro valivy odpor na typickych terenech silnicaru (ne, na super asfaltu jako na tour nebo dokonce na draze se tu nejezdi a „cim vetsi tlak – tim mensi valivy odpor“ je neplatne uz dlouho…). Plus pro 28mm je naopak aerodynamika v kombinaci treba s odpovidajicim rafkem – coz je pro hobika uplne jedno.

                Rozdil mezi pohodlim je znatelny ve prospech 30+, rozdil v jizdnich vlastnostech taky, zato rozdil v usetreni wattu spise na urovni laboratorniho mereni (at uz se posune jakymkoliv smerem v pripade dane konkretni aplikace – a ze se vetsinou o posune smerem mene nahusteneho sirsiho plaste).

                Samozrejme, pro partu „per tam 8 at to zvoni“ je to uplne jedno. Tem pojedou blbe vsechny plaste:)

                0 3
                • nooski  

                  Jelikož je aerodynamika naprosto stěžejní odpor u silniční cyklistiky, tak bych to tak jednoznačně nezahazoval. Naopak valivý odpor bude u dvou stejných gum, lišících se jen šířkou, rozdílově zanedbatelný + hmotnostní rozdíl. Vozil jsem levné galdy 21 mm široké na 13 barů, teď mám super pláště rozměru 25 mm (na ráfku reálně 27 mm) a pro silniční cyklistiku je to při tlaku kolem 6 barů ideál. Na nějakou pohodlnou endurance silnici širší gumy beru, sám mám na zimáku 34mm.

                  0 1
                  • skaj  

                    Tak prechod co jsi abcolvoval je skok do jineho vesmiru, zejo. A az prejdes na 30+ s rozumnym tlakem, tak zjistis, jak ses mylil podruhe:)

                    Aero je sice klicove, ale otazka je, jak moc je klicove pro tebe. Samozrejme pokud to mas na casovku , tak jsem zticha, Pokud s tim hodlas treba vyhravat jarni klasiky, uz budes trochu vybocovat z pelotonu. No a pokud to mas na jezdeni prumerama kolem 30 po cesku, tak jenom veris, ze je to ideal. A tim bych to za me uzavrel. Staci chvilku googlit, tech textu na tohle tema je spousta.

                    0 0
                  • jecnak  

                    Stěžejní sice aero je (i když u hobíka bych si netroufl říci, že naprosto), ale víc aero neznamená užší plášť/galda. Existuje pravidlo 105%, které zobecňuje ideální šířku pláště vůči vnější šířce ráfku – ráfek má mít 105% šířky pláště. Teda na dnešních i 30+ mm širokých aero ráfcích bude nejvíc aero 28mm plášť a více.

                    Jinak z vlastní zkušenosti přechodem z 26 na 30 mm o nic nepřijdeš, naopak na jakémkoli maličko horším asfaltu jsi rychlejší. Z kopce dolů je to pak jiný vesmír. Těch celkem 50g do kopce na pláštích jsem nezaznamenal.

                    A než se tu začne zas řešit každý wat ve 40 km/h +, tak je dobré si uvědomit, že kolo dělá kolem 15% erodynamického odporu…

                    2 0
            • ladys  

              To nepíšu, jedná se pouze o moji zkusenost. To si musí každý zhodnotit sám.

              Koukni se do magazínu na nové BMC na 25mm a moc místa tam ve vidlici není ;) S těmi 30+ to ještě asi nepochopili na závodech. 6baru staci , nic nezvoní. Není problém na tom jet 200+

              0 0
              • skaj  

                To nepíšu, jedná se pouze o moji zkusenost. To si musí každý zhodnotit sám.

                Jasne, ja to psal v prvnim prispevku hlavne tazateli, protoze pri prvni silnicce tohle nemusi byt na prvni dobrou jasny. Ze kdyz nekdo napise, ze je to v pohode, nema to vubec zadnou relevanci.

                S těmi 30+ to ještě asi nepochopili na závodech.

                Well, ono to spis nepochopili lide na bike-foru, co si mysli, ze jejich jezdeni je srovnatelne se zavodniky:) To je totiz uplne jina disciplina. To jak siroky plast celkove „nejlepe“ jede je totiz strasne poplatne prumerne rychlosti (protoze odpor vzduchu je uplne jiny pri prumeru 30km/h a 40km/h) a kvalite povrchu. A proto si vybirat plaste podle profi je holy nesmysl.

                Btw. klasiky se uz dneska bezne jezdi na 30mm, nekdy i vic. A prekvapeni, nemaji tam 6:) Fakt doporucuju si o tom neco zjistit, budes prekvapenej. A 200+ neni problem jet i na biku, to s timhle nema co do cineni.

                1 2
                • ladys  

                  To je na tazateli, aby si případně zjistil na jak vysokého jezdce je kolo nastavené. Spousta lidí si koupila kolo a pár jízdách zjistili, že to nesedí. Je to vždy riziko, slušné kolo prodá za stejné peníze dál…

                  Těžko se budu porovnávat se závodníky. Ale to neznamená, že nemůžu mít pro sebe optimalizované kolo. Pro mojí váhu a kde jezdím je 28mm ideál. Co nyní ukazovali, závodníci jezdí i na časovkářských pláštích. Nejezdí za mnou mechanický vůz…

                  U těch průměrů je dost podstatné zda člověk jede sám , ve skupině nebo v balíku. Jen pár lidí v top formě jde několik dní po sobě do úniků. Většinou se další dny trochu pošetří. Na špici se taky nevětrají 5h v kuse.

                  Jo klasiky se jezdí i na širších bezduších, někdo pořád na galuskách. Bezduše jsou na závody jako Roubaix ideální. Omezí to vibrace a defekty. V klidu to sleduji :) Jenže podle toho co se na BF píše není možné snad ani přežít jízdu bez plášťů 30 a více na bezduších. Natož 200km :) Na biku se dá ujet i podstatně více ;)

                  0 0
                  • skaj  

                    To je na tazateli, aby si případně zjistil na jak vysokého jezdce je kolo nastavené

                    Akceptace agresivniho posedu neni zavisla na vysce jezdce. A tohle kolo ani nemusi jit nastavit pro nekoho, kdo se neohne. Proste to, ze tobe sedi je pro nej relevantni podobne jako ze mas rad ananas az se bude rozhodovat mezi ananasem a kiwi ke svacine.

                    Ke zbytku – ja nikdy nenapsal, ze se na 25 neda jezdit nebo si to neuzijes. To se mi porad nekdo snazi vnutit. (Trisku mi orijde ze lide, co to nikdy nezkusili a do ramu to ani nedaji:) Ale ze 30 jede lepe, a je pohodlnejsi. To je fakt, ktery sice zkousi par lidi rozporovat docela legracnima argumentama – treba ze to “jeste na zavodech nepochopili”, aby se vzapeti ukazako ze jo, a ze tam v klidu vozi i 32. Coz samozrejme delaji, aby byli pomalejsi a dali ostatnim sanci, zejo:)

                    Zeptam se jinak – proc si myslis, ze narozdil od vsech dostupnych mereni, realne pouzivane sirce u profiku apod. je zrovna u tebe 25mm s realnou sirkou 27mm nafoukanych na 6baru idealem z hlediska jizdnich vlastnosti? A treba 32 na 4barech je horsich? To jsi zjistil wattakem, nebo jenom odhadujes? Fakt by me zajimalo, jak jsi k tomu dospel a jak jsi to porovani udelal. Protoze jinak, pri vsi ucte, budu verit tomu, co publikuji v podstate vsechny media zabyvajici se “vazne” merenim – a sice ze pro realne pouziti je sirsi mene nafoukany plast lepsi.

                    2 0
                    • ladys  

                      Ono stračí kounout na testy valivého odporu a na čem jedou nyní TdF nikdo tam neveze pláště s nápisem 32mm ani 30mm. V reálu mají většinou 28–30mm±, dle šíře ráfku. Někdo jede galusky, duše a někdo bezduše.

                      Plášť má 28mm , bylo to samozřejmě měřeno laboratorně :D Je dost parametrů, maximální tlak ráfku. Minimální a maximální tlak pláště. Doporučení výrobce. Testy valivého odporu. Rozdíl mezi 28/6 a 32/4 pro nás bude ± nula.U kol z bazaru bude limit 28, může koupit lehké dobře osazené kolo nebo nové s tím co je v nabídce…J

                      0 0
                      • skaj  

                        Jo takhle, takze realne zkusenosti nula, ze me to prekvapuje:) To si mel rict hned…

                        Proste jedes na viru a u toho si predstavujes, ze jezdis na stejnem povrchu a stejnou rychlosti jako na Tour, vazis podobne jako oni, a mas sladene aerodynamicky plaste s rafkem:) Tak to je jasne, proti snum se argumentem jit neda.

                        2 0
                        • mikub  

                          Když se to tak přesně měří, ví se, kolik je ideál? Asi tušíme, že 4 palcové gumy z fatbiku jsou na silnici dost. Ale co třeba dvoupalce. Z tvých příspěvků mám pocit, že čím širší, tím lepší. Ale zatím se pohybuješ jen v cyklokrosových šířkách. Nebo je těch 34 mm už super a dál se zase cyklista zpomaluje?

                          1 0
                          • skaj  

                            Na tohle neni jedna odpoved platna pro kazdeho. Setkavaji se tam faktory, co jdou proti sobe a musis najit optimum.

                            1. sirka plaste – cim sirsi, tim nizsi valivy odpor pri stejnem tlaku (platne pro sirky, o kterych se bavime)
                            2. aero odpor
                            3. vaha
                            4. tlak a kvalita podkladu

                            A samozrejme aero odpor ma jinou vahu pro me a pro Pogacara (u nej mnohem vetsi), vaha zase hodne ovlivni kam zrovna jedu, jak casto zrychluju atd. (prehnane – na draze pri rovnomernem pohybu bude jeji vliv minimalni) atd.

                            Pokud bezne jezdi plast 32mm treba na Paris Roubaix, 31mm plast na Tour – tak pro bezneho hobika fakt neni duvod vozit 28mm.

                            0 0
                          • teffe  

                            Tady je k problematice šířky plášťů hromada zajímavých informací.

                            https://www.renehersecycles.com/tech-info/

                            0 0
                        • ladys  

                          Někde jsem něco takového psal ? Plně chápu výhody i nevýhody širších plaštů. Bezduší.

                          Věcného nic.., doporučuji se kouknout na čem jezdí, ráfky, pláště,galusky.

                          Kolik vážíš jestli to není tajné? Kraviny ,že na 32mm jezdí běžně máš něčím podložené? Jedou na tom pár klasik. Ty radiš člověku co by chtěl zkusit silnici, aby zvážil jestli se tam vleze tlustej plášť, tím si zmenšuje prostor pro výběr kola. Tak si koupí nové kolo 9kg a nebo starší krusku 7kg. Straší top kolo bude pořád lepší než nove kolo v požadované cenové relaci.

                          4 0
                          • skaj  

                            „Plně chápu výhody i nevýhody širších plaštů. Bezduší.“

                            Asi nechapes, protoze bys jinak nemohl napsat, ze 25 s realnou sirkou 28 je idealni plast:)

                            doporučuji se kouknout na čem jezdí, ráfky, pláště,galusky.

                            Ano, doporucuji se kouknout na cem jezdi treba Pogacar (uz jsem te na to upozornoval nekolikrat, ze vykladas nesmysly – nekolik let uz neplatne). Jezdec, ktery aerodynamiku pro pripadnou nevyhodu sirsiho plaste potrebuje resit nasobne vic nez ty (jinymi slovy, bezny hobik s p[rumerkama o 10km/h nizsi si muze klidne dovolit i sirsi plast). V soucasne dobe na Tour vozi plast s realnou sirkou kolem 31mm na vetsinu etap. Tady to mas cesky, kdyz nejsi schopen si tyhle info najit jinde.

                            Zajimala by me, kde se vzala tvoje jistota, kdyz zkusenosti nemas – ani jsi na nicem sirsim nesedel, zakladni google dotaz typu „road bike rolling resistance wider tires“ – evidentne presahuje tvoje schopnosti… A presto porad meles dokola o idealnim plasti s napisem na boku 25mm:)

                            A vidim ze jsi i v cirkvi nizka vaha:) Ze me to neprekvapuje:) Ale tam si muzem udelat mythbusting nekdy priste…

                            0 0
      • gerrard  

        To nastaveni představce a podložek je kruté. :) To se někdo netrefil s geometrií.

        0 0
        • Graby  

          Fest

          0 0
        • virtualcop  

          Asi to někdo z velikosti neodhadl – Author má reálně tak o dvě velikosti posunuté „číslování“, takže 580mm (jejich 58) je reálně pro postavu nad 195cm

          0 0
    • Aduldinho  

      Krapet bych připlatil a koupil karboňáka z Dekáča! Tiagra neurazí! ;-)

      0 0
      • nitraq  

        Přesně. Má to nový se zárukou, modrá barva je naživo skvělá a na kotoučích.

        0 0
      • DDDD  

        Na tom kole kromě ceny není nic extra. 2×10 Tiagra, obyčejný kola a váha 9 kilo možná ve snu.

        To bych fakt radši hledal za 30 karbonovou bazarovku na 11s 105/ultegře. Pojede to 100× líp jak tenhle supermarketovej sen za 40…

        V kotoučích moc přidaný hodnoty na silničce nevidím. Do tohohle rámu ani širší gumy než 28mm stejně nedá.

        1 5
        • jecnak  

          Díky dostatečnému prostoru můžete na rám namontovat i pláště o šířce 35 mm a vyrážet na sjízdné přírodní cesty ve svém okolí. A zbytek tvého názoru je také jen názor.

          5 2
          • Aduldinho  

            Naprostý souhlas, kdybych neměl na takovéto domácí žvýkání už Tribána, šel bych hned do tohoto kola, mám tam sice 105, ale „jen“ semihydraulické brzdy a mít o ten pastorek míň by mi určitě problém nečinilo a 35mm pláště tam taky mám, takže hydraulické brzdy a hlavně karbonový rám by pro mě určitě byly přínosem, i když i ty seminy brzdí furt líp než ráfkovky ;-)

            0 0
            • jecnak  

              Oni tam jsou už rovnou i nová Aksia, co jsou bezdušová a mají nový systém ořechu. Odpovídají spíš základním Ksyriím. Za mě je tam ošizený jen kokpit a sedlovka. Do začátku dobré kolo, pro někoho, kdo nedosáhne na nějakou lepší cenu přes známé z cykloobchodu. Navíc pokud si pořídí před koupí zákaznickou kartu, tak dostane zpět nějaké peníze a může si pak za to dokoupit příslušenství.

              3 0
            • Edwin  

              To ale srovnáváš kola za 20 a za 40. To není úplně fér.

              0 0
              • Aduldinho  

                Kupoval sem za nějakých 21 plus následně kola za 6. Nyní koukám, že už vyjde skorem na 24. Kdyby byla tehdá ta možnost, krapet si připlatím a jdu určitě do toho karboňáčka s Tiagrou a hydraulikama ;-)

                Ale i ta 520 je na takovéto domácí žvýkání suprová, hlavně opět díky průchodnosti plášťů, mám ji jako štěrkolet, zimák a cesťák ;-)

                0 0
                • Prasopes  

                  jen ty brzdy, to je porod udržovat seřízený:-(

                  0 0
                  • Edwin  

                    Mam přes metrák a ještě jsem na ně nesáhl. Ale je pravda, že na tom nejezdím žádný tisíce. Mam to jako doplněk.

                    0 1
                • Edwin  

                  No a já ho kupoval zánovní za 15 a kola se mi válely doma. Jen jsem dokupovat gumy.

                  0 0
    • yetti  

      U silničního kola bych se bazarovky nebál a za 30 seženeš krásné kolo v karbonu na Ultegře i s lehkýma kolama. Geometrie se u silničnbích kol se za posledních 15 let nijak zásadně nezměnila, ráfkové brzdy nejsou žádný problém (ještě před rokem na nich jezdila i část profíků) a to že se dnes jezdí širší pláště a vše je více aero bohatě vynahradí to, že bazarové kolo bude kvalitou rámu i osazením úplně jinde. Jak moc je silniční kolo odrbané pozná i laik a zrovna u silniček se dá najít sposta kusů, které jsou velmi zachovalé a jde jen o to prohlédnout rám, zda nemá někde prasklinu a vyzkoušet, zda to dobře řadí a kola jsou rovná.

      3 0
    • jIrI___  

      Pokud jezdíš X let na trekovém kole, pak důrazně, hodně důrazně, doporučuju si silničku nejdříve půjčit a projet. A to ne na parkovišti před obchodem, ale minimálně vyšší desítky km, třeba po tvé oblíbené trase. Posed je zcela odlišný a je dost možné, že v pokročilejším věku ho už nebudeš schopen akceptovat a kole se ti bude jezdit hůře než na trekovém kole. Jinak jak už bylo zmíněno, v této cenovce má smysl snad jen bazar (ale s rozumem, odstrašujícím případem může být ten CD z odkazu výše :) ) či Decathlon.

      0 0
      • gerrard  

        Zas ten CD nedemonizuj. Prostě je to poplatek za značku a jestli to někdo chce dát, tak má šanci. Kdo víc hledí na peníze, tak se bude dívat po jiném zboží.

        0 0
      • JachymP  

        Zas bych to nepřeháněl, až ti bude Jiří „skoro pade“, možná se budeš cítit mladší, než dnes ;)

        Je správný, že si uvědomil, že jezdit na treku je ztráta času. Jestli sedne silnička nebo ne, to je individuální. Taky záleží jaká silnička. Souhlasím, že je dobré to vyzkoušet. Ale věk problém fakt nebude.

        0 0
      • jecnak  

        Plus mohou docela citelně chybět lehké převody do kopců. To bude problém hlavně na starších bazarových silničkách. 11sp Shimano (a asi i SRAM) sady už umožňují i 11–36 kazetu, tam pak problém nebývá.

        0 0
        • Aduldinho  

          JJ, tento problém mám u 11let starého Fondíka, před cca 3mi roky jsem alespoň vyměnil klasik kliky za kompakty, ale bohužel kazetu to větší nepožere, takže 12–27z je maximálka, naštěstí to kolo je alespoň nejlehčí z mé stáje ;-)

          0 0
    • mr.antik  

      Jasn že smysl má, nějaký pohodlnější model kde nebudeš shrbený jak na časovce a nebudeš muset mít 10cm podložek pod představcem.

      Já bych koukal i po kolech, kde je možnost bezduší a taky aby se vešel cca 30–32 plášť, pokud budeš jezdit nějaký horší cesty

      0 0
      • VojtaXY  

        Jestli by nebyla nejlepsi varianta gravel s dvouprevodnikem. Proti trekovemu kolu to nebude az tak agresivni jako silnicka a vejdou se tam siroke plaste.

        5 0
    • popokatepetl  

      Za to se bude dát najít slušný bazar, karbon, ráfové brzdy. Jen to bude trvat nějaký čas.

      0 1
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      2 7
    • Hagner  

      Blbě zařazeno :-(

      0 0
    • Brom  

      Díky všem za názory. Jen bych připomněl, že nechci vyhrát Tour, ale mít radost z jízdy, když si vyjedu na Lysou horu, nebo nějaký jiný kopec. A určitě to chce se na první silničce projet, bez toho to nepůjde. A až potom řešit šířku plášťů.

      4 0
      • milan.v  

        Dobře jsi to shrnul a vrátil některé zdejší tak trochu na zem…

        2 0
      • Zdeny7  

        Tož osobně bych to viděl obecně na nějakou endurance silničku s compakt převodníkem. Dekáč na Tiagře by mohl vyhovovat, jeden čas kola i půjčovali na vyzkoušení. Pokud do toho nechceš cpát více peněz, zkusil bych tuto cestu… https://www.decathlon.cz/…_/R-p-332106?…

        2 0
        • tomo_111  

          To teraz niekto ponukal.na bazare za 33 nejete (tusim ale XL) :)

          0 0
        • Aduldinho  

          Už jsem zde poustoval, Plho :-D

          0 0
          • Zdeny7  

            Finální zhodnocení, Mlho ;-) Jelikož jako u mnohých diskusí se z jednoduché žádosti o radu dostáváme do slepých uliček a chudák tazatel (a lidé, které to téma také zajímá) musí pročítat nesouvisející témata…

            1 0
      • skaj  

        Trosku se to s plastema rozjelo, k cemuz jsem prispel a za co se ti omlouvam. Co se ti lidi snazi tady 1 2 3 4 rict je, abys prave pri vyberu uz moznost dat si plaste jake chces pohlidal. Protoze resit to az po nakupu bazarovky je pozde. Zvlast ty „starsi opravdu zavodni kola“ v karbonu konci dost casto na 25mm a resit uz pak nebudes nic:)

        Navic si u takovych kol pohlidej prevody, zvlast pokud zminujes kopce jako Lysou a Praded. Tahle kola jsou velmi casto limitovana hornim rozsahem kazety – a vymena pak neni jenom kazeta, ale i prehazka a treba i prevodniky/kliky. Aby pak z Dury nezbylo torzo:)

        Zaroven me napadla jeste jedna vec – pokud jezdis na treku, mozna vozis blatniky. Jejich montaz take neni automaticka a ne vsechna kola to umoznuji. (Dtto nosic)

        2 0
        • Brom  

          Těm plášťům zatím moc nerozumím, ale co je pro mě zásadní jsou takové převody, se kterými vyjedu „všude“. Což jsem si docela myslel, že když mám dobré nohy, tak mi silnička nahoru pomůže. No a pravda taky je, že jsem zvyklý vozit pár věcí v cyklotašce- nářadí, lepení, náhradní oblečení a svačinku :-)

          0 0
          • skaj  

            No ja to trochu napsal pote, co jsem videl tvoje kolo:)

            Brasny se delaji zajimave i za sedlo, nebo pred riditka – tedy bez nutnosti montaze nosice. A silnicka ti primarne pomuze arero posedem na rovnejsich usecich (ono to nakonec pomuze i do kopce, kdyz ho zacnes min unavenej – presne proto ted na tour nevozi nejlehci, ale co nejvic aero kola), vahou pak v kopcich. Prevodama ti nepomuze nijak, naopak drtiva vetsina silnicek nebude mit nejspise tak lehky prevod jako mas ted na trekingu. Ale to di snadno dokazes spocitat v nejakem kalkulatoru, kdyz tam zadas soucasne prevody.

            0 0
          • Zdeny7  

            Jak jsem psal výše, kompaktní dvouplacka (ideál 50/34) a kazeta 11 až 36 zubů, rám s endurance geometrií. S tvým nájezdem bys měl vyjet všude. Pokud by tě zajímaly hezké cyklobrašny, které by ti ladily ke kolu, zkus domácího výrobce Basama – http://bikepack.cz/. No a pokud chceš trošku zamotat hlavu, možností je i gravel, což je ve většině případů pro záda ještě příjemnější svezení…

            1 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            2 0
    • ra.ma1  

      Ono občas se podaří hodně dobrý kup…2 týdny zpět jsem našel a koupil v DE svou první silničku novou (2021?) Giant Defy Advanced 2 karbon na 105 bratru za 1500€. Neposílali do ČR tak jsem to bral přes službu “znemecka”, bylo to v mega krabici tak dále muselo toptransem, ale přišlo je doma, jezdí.

      1 0
      • Aduldinho  

        A už si nějak pokročil s teštungem? :-)

        0 0
        • ra.ma1  

          Jasnéé už má za sebou holka pár jízd a baví, fakt baví. Pedály včera přišly, tak jsem zatím jen nahodil…bude to chtít ale nějaká rozumná kola, tak projíždím EIE vlákno, nejspíš jiné sedlo (sq mi na mtb fakt sedí) a do budoucna asi aj placatější rodla :)

          0 0
          • Aduldinho  

            Ajaj, jak vlezeš do EIE vlákna si ztracen, ale zpět k původnímu zadání vlákna :-)

            1 0
    • Brom  

      No, bezva Forum, docela jsem se toho dozvěděl. Ještě možná dva dotazy a omlouvám se, ale jsem vážně laik. Píše se tady, že rozhodující je aerodynamika, jasně fyzika je fyzika. Ale osobně jsem si myslel, že další podstatný rozdíl mezi mým cca 16 kg kolem a silničkou je hmotnost. Každé kilo by mělo být znát, ne? A druhá věc – co servis. Řadu drobných věcí řeším sám. Není to na silničce, jako v drahém autě, že vše musí řešit servis?

      0 0
      • VojtaXY  

        U hmotnosti je dulezite i jak je to kolo nalozene a jak tezky je jezdec. Cim vic veci das nakolo, tim mensi je rozdil mezi lehcim a tezsim kolem. Podobne to plati i o jezdci.

        Bezny servis je na silnicce levnejsi nez na trekovem kole. Dily celkove vydrzi vic. Na trekovem kole byva odpruzena vidlice a to je drahy servis. Silnicka nic takoveho nema. Jediny problem muze byt v dualech, ktere jsou drahe.

        1 0
      • Pepa Hrabačov  

        Hlavně si dodělej profil kola . Protože to spíš vypadá , že jsi něco jiného než laik. Máš tam i odkaz jak to má vypadat.

        1 1
        • Brom  

          No, tak mi to asi admin smaže. Je mi jasné, že budu za totálního exota, ale já opravdu o tom kole nic nevím. Jasně, že vidím, že to v předu má tři kolečka a vzadu 9 a že tam je napsané shimano, ale to je skoro všechno :-) Před 5 lety jsem v obchodě se sportovními potřebami (žádná speciálka) koupil trekové kolo Author Stratos cca za 13 tis. Kč. Jezdí se mi na něm opravdu dobře a už jsme spolu „něco“ objeli. Ale roky přibývají a jezdím čím dá, tím více. Více do vrchu i delší vzdálenosti. Když jsem tady „zakládal“ tu diskusi, tak jsem chtěl dát do nadpisu otazník. Aby jste mi, jako zkušení silničáři poradili, zda „Má pro mě silnička smysl?“. S diskuse jsem nabyl dojmu, že asi jo. Tak si možná tu silničku na tu 50-ku pořídím. Díky všem za příspěvky.

          0 0
          • Aduldinho  

            Tak možná to kolo smaž sám a bude to cajk ;-) Jinak se dají komponenty jistě dohledat na netu (je to pár minut práce), pokud si to nějak zásadně netunil k obrazu svému a je to v plus mínus původním osazení? A i ta fotka kola se vůbec nepovedla, ale určitě si udělej k 50tinám radost! ;-)

            0 0
          • VojtaXY  

            Muzes projit modelove roky a barevne kombinace a treba ho najdes. Mi se zda, ze to vypada jako toto https://cz.author.eu/…7-ua42878002

            0 0
            • Aduldinho  

              Podle té nepovedené fotky bych možná řekl, že je to tento model 2016? :-)

              0 0
              • VojtaXY  

                barva spis sedi na tu druhou u 2017, ale nejde to nastavit na odkaz a musi se to rucne prepnout

                0 0
              • Brom  

                No vy jste kluci šikovní :-) Fotku smažu, stejnak jsem asi fotil spíše tu ceduli :-) a panoramata.

                0 0
                • bara2  

                  Hlavně si pohlídej, jaké převody jsi jezdil a jaké budeš mít k dispozici. Síly nepřibývají, na lehčím kole to pojede líp, ale zas ne tak zásadně, abys ušlapal těžší převody. Chceš si udělat radost, ne závodit.

                  8 0
          • Pepa Hrabačov  

            Také jsem si pořídil silničku po padesáti, tak přeji dobrý kup . A jak píše Adu , lepší žádný profil než bez fotek a popisu . Opravdu to není tolik práce a potrénuješ to na profil silničky.

            2 0
      • skaj  

        Servis – pokud jsi sikovny, tak to cele zvladnes doma s normalne dostupnym naradim. Neni ceho se bat. Na youtube je dneska navod na vsechno. Ja jsem spis silnej nez sikovnej, a taky to davam:)

        Vaha – jasne ze je znat, zvlast do kopce. Ale zase do urcite miry – dal pisu s velmi hrubym zjednodusenim – rekneme ze vazis 90kg, rozhodujes se mezi silnickou 7.5 nebo 9kg. Takze resis 1.5% celkove hmotnosti treba za dvojnasobnou ceny nakupu… Na netu jsou kalkulatory, kde najdes viiv vahy na cas na ruzne dlouhem kopci. V realu je proste vliv vahy mnohem mensi, nez si lide nakonec mysli.

        Jo – a urcite si ji kup. Silnicka je super zabava a podle toho co pises, tak te bude bavit.

        0 0
        • mart910  

          Taky je dulezity kde ta vaha je, težké kola jdou znát mnohem víc než o něco težší rám třeba

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 3
    • hovado_cz  

      Pokud najedeš 7000 km ročně tak pošetři, udělej si radost a pořiď si něco slušnějšího ;)

      0 1
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Pescador  

      Čau, já jsem si první silničku pořídil 53 letech, předtím jsem jezdil jen na biku 3–6t ročně co mám žiletku jezdím 10–12t je to paráda.

      Moje rada kolo si vyber na bazaru, jsou tam kola v dobré výbavě za dobrý peníz, když tě to nechytne, vždycky ho můzeš prodat a téměř nic netratíš, já to udělal stejně silnice už mám 2 tu z bazaru mám jako zimáka????

      2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
VIP CZ Promo

Extra slevy jen pro bikeforisty

Jěšte větší slevy až o 15 % na kola i vybavení. Jen do konce října na mtbiker.cz