• w4c

    Ahoj všem,

    už nějakou dobu si pohrávám s myšlenkou začít jezdit na silnici a pořídit si svojí první silničku. Strop jsem si nastavil na cca 40.000, můj roční nájezd bude počítám někde mezi 2000 – 5000 km,

    ale kdo ví, třeba mě to chytne a bude to víc.

    Pročetl jsem všemožné diskuse, články a přikláním se ke karbonovému rámu. Doteď jsem jezdil pouze na MTB a tam mám hliník.

    Vyzkoušel jsem zatím tato dvě kola:

    http://www.specialized.com/…tarmac-sport

    http://www.trek-bikes.cz/…ne-4–5/p-425

    obě můžu mít přibližně za stejnou cenu

    Mám 182 cm, 75 kg Specialized je 56, Trek 58. Co byste mi doporučili a proč?

    Nemám úplně závodní ambice, ale občas bych se možná něčeho zúčastnil :)

    Díky za každou radu.

    0 0
    • noviisek  

      Doporučuju HT26, protože si myslím, že ti sedne víc.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        HT 26 není silnice a nikdy nebude a ani se jí nebude blížit.

        0 0
        • Yura  

          Pevna vidla, uzky nabombeny slicky a když na to mas nohy, tak nemas problém jezdit se silnicarema. Zase naopak je plno frajeru se ziletkama na vysokych rafkach a ujede jim na rovine typek na biku.. Ale mas pravdu, ze doporučovat HT26 pro člověka co chce silnicku je trochu mimo no. :)) Jinak ja kdybych mel kolem 40t na kolo, tak ještě trochu prisetrim a je to jasna volba. Pozdeji se tam muzou dat cosmicy nebo zipy a je to raketa jak prase. :)

          http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            To jako 4 nohy nebo ještě víc, 6, 8, … ? Asi kolem Tebe jezdí jen samí superbikeři a extrachcíplí silničáři. Osobně jsem zatím nepotkal bikera, který by na rovině byl ochoten jet byť i jen 2–3 km rychlostí nad 35, třebas i v háku.

            Běžný biker má vždycky problém jet se silničáři, nohy nenohy, už jen kvůli hmotnosti kola – silnička ~8kg je běžně k potkání, bike 8kg je na vyloupení banky. To poznáš ve stoupáních. A na rovině zase nijak „neochčiješ“ aerodynamický od­por.

            To jest mých 5€centů.

            Jinak kvůli sadě Trek, na obou strojích jsou neshimano brzdy, to ale neznamená, že budou špatné. Hlavně bych si prověřil geometrie = délky rámů. Vypadá to, že obojí budou mít střed BB30, tam také rozdíl nenajdeš.

            0 0
            • blaf  

              na rovine se silnicarema bych videl jako nejvetsi problem prevody, ta vaha zase takovou roli nehraje

              a zrejme jsi jeste nebyl na nejakym rovinatym bajkovym zavode, to jsou hotovy letecky dny kde je prumer pres 30 beznej, po asfaltu v haku jet 35kmph neni zadnej problem

              0 0
              • Yura  

                Presne tak, ja často potkam třeba 2m a 100kg hovado a proste leti na tom biku přes 30 jak nic. Ja to moc nechapu jak jim to muze na tech drapakach tak frčet, ale jak jsem psal, proste nekteri to v nohách mají..

                0 0
              • Tanabe  

                urcite nohy:-) zrovna vcera kdyz jsem jel z Namesta na Hane dom tak se ke mne primotal jeden Biker.Nohu mel jak ja trup a bylo pro mne zcela nemozne se knemu priblizit na rovine.V mirnych kopeckach jsem ho dojizdel ale na rovine do toho dupal jak parni lokomotiva.Dojel jsem ho az v kopci z Topolan do Hnevotina jak je ten vysilac ale nesel jsem pred nej aby mne nasledne na rovine ukazal zada:-) mnel tusim dres Kolarka

                Rychlost sem mel 37 km a on musel mit ± stejne rozestup byl prakticky stale stejny

                0 0
              • kokoska.rokoska  

                No, 35 km/h průměr jsem párkrát na silničce jel a nemyslím, „že by nebyl žádnej problém mě uviset v háku“. Určitě jsou bajkeři, kteří to pohodlně uvisí, ale že by každý běžně?

                Co tak koukám do poznámek a kalkulátorů, pro rychlost pohých 40 km/h po rovině (a že bychom rovinky museli jet sakramentsky svižněji):

                1. já na hrazdě – 250 W
                2. já sám za sebou v háku na MTB – 510 W

                Zatímco 250 W pár hodin dávat zvládnu, 510 W pro mě po pár minutách znamená konečnou.

                Jen mých pár centů…

                0 0
                • blaf  

                  35kmph nebyl myslenej dlouhodobej prumer, spis takova nekolikaminutova spicka, alespon ja to tak myslel

                  já sám za sebou v háku na MTB – 510 W

                  ze budu muset na mtb podat dvojnasobnej vykon nez na silnici tomu neverim, jedu v haku, takze aero odpor je vyrazne mensi, uvazuju samozrejme rozumnej zavodni posed, ono i na mtb se da zalehnout nad riditka, ze by mi ty dve, tri kila navic udelalo takovej rozdil? to se mi nezda, jestli to tak je tak cim teda…?

                  0 0
                  • Yura  

                    Taky tomu neverim, co to je za hovadinu. Ještě k tomu když tam budes met hladky plaste, zamknes vidlu abys nepruzil a v haku je rychlost 30km/h nic. To co ten vepředu usetri tim ze ma žiletku se podle me vyrovna tomu zavetri, takze jsou na tom skoro nastejno.

                    0 0
                    • kokoska.rokoska  

                      Platí to pro Vás oba, pánové:

                      Po rovině vůbec nejde o hmotnost, ale čistě jen a pouze o aerodynamický odpor. A rozdíl mezi MTB a silničkou je skutečně obrovský.

                      Navíc, já počítám s tím, že lehnu na hrazdu – jinak by 35 km/h AVS pro mě bylo docela na hraně, zvlášť na delší trase. A tam se za mě na MTB moc neschováš.

                      A je mi jedno, jestli tomu věříte nebo ne – na fyzikální podstatě probléu to nic nemění a reálná čísla získaná wattmetrem se od mých nebudou diametrálně odlišovat. Máte-li někdo SRMko na MTB, klidně to můžeme změřit…

                      0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        … a já proč mě pořád nikdo nepředjíždí, že bych se vždycky pověsil v Budyni za nějakého bikera a on mě aspoň těch ubohých 33 km/h potáhl proti větru do Zeměch.

                        0 0
                      • blaf  

                        tak to je zrejme avg pres 30 na mtb rovinatych zavodech blbost…

                        0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Vůbec ne, ani ty závody nemusí být po rovině.

                          Ale normálně po silnici na biku nikdo takhle rychle nejezdí, když už, tak na to má právě tu silničku. Ba jo, ve čtvrtek jsem dojel bikera, který jel kolem těch 33, ale to bylo mírně po větru.

                          Ten, kdo by takhle jezdil běžně, by si na B-F nezaložil toto vlákno. A asi ani nezávodí na Tebou vzývané úrovni, ani po rovině, ani v kopcích.

                          0 0
                        • kokoska.rokoska  

                          Není to blbost, je to naprosto reálné. Pro AVS 30 na MTB sám za sebou v háku budu potřebovat tak třeba kolem 330 W, což není tak strašné v krátkodobém horizontu. Ale my se celou dobu bavíme o AVS 35, což je úplně jiná liga.

                          Abych (volně) parafrázoval klasiku: 25 dá i bába s nůší, 30 každý hobík, 35 už je ITT pro slabší kusy a 40 dá jen úplná špička. Mluvím o AVS na silničce sólo. A na MTB v háku za silničářem na hrazdě je to prostě aerodynamicky (v naprosté většině případů) horší. Nic víc, nic míň.

                          0 0
                          • Yura  

                            Ta prumerna rychlost to se meri na jake draze pro tyhle obecne skatulkovani? :) Ze jede 25km/h uplne kazdej na silnicce? Na spatnem asfaltu proti silnému vetru třeba 100km? Nebo se to pocita jen na dokonalem povrchu v podvecer za krásného počasí v bezvetri na 20km? :D To jako fakt proste pokazde když sednete na kolo tak jedete průměrem přes 30? A je jedno jak vam zrovna je, jake je počasí, jak dlouha je ta vzdalenost atd. atd. ? :))

                            0 0
                            • kokoska.rokoska  

                              Panenko skákavá, to se neměří nijak, jo to klasické „rule of thumb“!

                              Ale, řekl bych, že valná většina hobíků (sportovních jezdců) při většině jízd po ČR dává AVS kolem třiceti. Podívej se na AVS „východní kliky“ – tam se jezdí AVS 30 v kompenzaci.

                              Jasně, není problém najít trasu, kde nedají (minimálně já nedám) AVS ani poloviční, ale tu jaksi nejezdím běžně. Prostě podívám-li do svého skromného tréninkového deníku jen tak letmo, tak i já vidím rychlosti kolem 30 jako nejobvyklejší.

                              A já jsem právě takovej průměrnej línej dědek, kterej má za letošek najeto jen pár tisíc.

                              0 0
                            • Člověk a jeho svět  

                              Průměr je průměr. Popř. si udělej průměr ze všech švihů a uvidíš, k jakému číslu se blížíš.

                              0 0
                          • plevka  

                            takže jsem typická babka s nůší, akorát ji vozím vepředu :D

                            0 0
                      • Člověk a jeho svět  
                        • 1
                        0 0
                      • jan.pernik  

                        a k tomu na silničce se dá vyjet úplně všude. Navíc ty biky tak nějak plavou. Prostě silnička je silnička nehledě na to, že je o 3–4kg lehčí.

                        0 0
                        • blaf  

                          silnicka je silnicka – proti tomu vazne nejde nic namitat :D

                          a bike je bike :D

                          0 0
                • McBlacky  

                  minimálně s tím hákem na MTB to je blbost, bude ti stačit méně a to výrazně méně, klidně něco kolem 300–350w.

                  0 0
                  • kokoska.rokoska  

                    Tomu nevěřím. Podívej se prosím na mnou zmiňované úvodní podmínky – AVS 35 ⇒ 45+ po rovince, jedeš v háku za silničářem na hrazdě. 300–350 W by Ti při pětačtyřicítce IMO stačilo tak maximálně kdybys byl schovanej za přerostlým bajkerem a možná ani to ne, spíš za dvojičkou-trojičkou.

                    Ale samozřejmě se mohu mýlit. Jestli máš na bajku wattmetr a zbytečně volného času, můžeme do toho Kolína na otočku zajet a hned bude jasno…

                    0 0
                    • McBlacky  

                      ty to mícháš. já bral 40km/h tempo po rovině bez větru na MTB v háku za někým… Alespon u toho jsi psal tu watáž ne?

                      jasný že 45 už je jinde tam to narůstá. wattmetr mám jen integrovaný v tacx imagic. Srovnával jsem to v powertapem a ukazuje to pro roviny celkem shodně, pro kopce to dává trochu horší hodnoty, ale taky nic extra ustřelenýho

                      0 0
                      • kokoska.rokoska  

                        Ne, ne, nemíchám. Od začátku píšu o AVS 35, což (jak jsem koukal do deníku) u mě znamená jet v zásadě všechny rovinky 45+. A tam ty W podle mě budou zhruba odpovídat, respektive (snad) nebudou o polovinu nižší či vyšší.

                        A od začátku píšu o „v háku sám za sebou na hrazdě“, a tam IMO strašně fouká i když jedeš taky na hrazdě gumu-na-gumě.

                        Ale myslím, když to tak shrnu, myslím, že nejsme v zásadním sporu. Podle mě jde od začátku a celou dobu o to, že si někteří diskutující neuvědomují, jak děsně rychle je třeba jet pro AVS 35+ a jak limitují je aerodynamika jezdece na bajku v rychlostech vysoko přesahujících čtyřicitku a spíše se blížících padesátce.

                        0 0
                        • blaf  

                          problem je, ze nekteri diskutujici (ty) si neuvedomuji, ze slo o 35kmph na rovine, pokud pojedes na rovine tvych 45 tak budes mit prumer 45, o tom tu nikdo nepsal, o hrazde jsi zacal taky az ty, takze mozna jsi psal, spravna cisla, ale reagoval jsi jimi na uplne jinou situaci

                          0 0
                          • kokoska.rokoska  

                            Problém je, že někteří (Ty) si neuvědomují, že když pojedou po rovině 45, tak průměr 45 za rovinatý švih opravdu mít nebudou. Pro nevěřící Tomáše doporučuji empirické ověření řečeného. Vhodnou trasu jsem již zmiňoval.

                            Ale máš pravdu, s hrazdou jsem začal já, neb má výkonost mi nedovoluje slibovat (a dodržet) AVS 35 bez použití hrazdy. Ostatně jsem to i psal, jak sis zajisté všimnul…

                            0 0
                          • ˘Ö˘ Krab  

                            Nemáš pravdu. Dneska jsem dojel domů po 98,6 km, byl tam nějaký drobný (asi tak 3 kousky) kopec, ze začátku celkem foukalo, průměr 30,11.

                            Průměr jsem nahnal hlavně v relativním závětří podle Ohře na cestě Libochovice-Budyně-Libochovice-Černčice, což je sumárně skoro rovina, přes vesnice jsem jel ~30–32, mezi vesnicemi ~34–38. Pak to ten průměr dá. Kdybych se snažil jet konstantních 30, tak mi to v zatáčkách, na křižovatkách, přejezdech a brdcích spadne dolů tak, že se to na průměru odrazí. To je to, o čem Kokoska píše.

                            0 0
                            • kokoska.rokoska  

                              Amen.

                              0 0
                            • blaf  

                              to co pisete je sice pravda, ale v podstate to nesouvisi s tim o cem se tu celkou dobu handrkujeme

                              mam tu 20km trasu po hlavni, po slusnym asfaltu, vitr samozrejme v tomhle dohadovani neuvazuju, na tomhle lze relativne stabilne drzet rychlost

                              dalsi vec je, ze slo proste o to jestli jde uviset rychlost 35kmph, a ja tvrdim, ze jo, ze se do toho zacalo motat jestli jde uviset 45 je o necem jinym, to uz uvisi asi opravdu jen dobry kousky, proste se aktualne jede 35 a bud to uviset jde nebo ne, az se zrychli na 40 tak uz bude situace jina, ale o tom uz tady nejde

                              0 0
                              • Yura  

                                30–35–40–45 to se sou rozdily jak prase. :D 30tkou se da na mtb se slickama v bezvetri na hladkem asfaltu. To zvladne plno aspoň trochu vysportovanych cyklistu. Tam by jenom slo o to jak dlouho. 10–20–30km.. 35tkou to uz je toceni fakt nadoraz a vydrzel bych to mozna par km. 40 a 45km/h je uz skoro nemozny na biku jedine za autem kde je fakt nulovej odpor vetru, tam by to slo rozjet na poardnou rychlost, ale v haku za bandou na silničkách asi tezko. :) CO se tyce rychlosti na silničkách, tak je uplne mimo me chapani jak zavodaci rozjizdi na spurt a leti 70tkou. Ja to vytocil vždycky na silnicce lehce přes 50km/h a dokazal to podrzet tak 10 sekund a hotovka. Nohy na sracky. otázka je jak velkej rozdil by byl s vysokyma kvalitnima kolama, ale myslim ze mocn ne. :D

                                0 0
                                • standoslav  

                                  Ještě loni jsem jezdil na silnici vytuněný MTB Autor AL s pevnou vidlí, alei ty slicky mají takový valivý odpor, že na tom není šance viset silničce v háku. Jasně, ještě by se dal ten bike odlehčit, lehčí kola atd ale pomohlo by to jen pár %.

                                  0 0
                                  • Yura  

                                    No silnicku v haku uvisis, když ta silnicka pojede tou 30tkou o tom je tu ta debata.. :0

                                    0 0
                        • McBlacky  

                          mě šlo o ty čísla

                          "Co tak koukám do poznámek a kalkulátorů, pro rychlost pohých 40 km/h po rovině (a že bychom rovinky museli jet sakramentsky svižněji):

                          já na hrazdě – 250 W

                          já sám za sebou v háku na MTB – 510 W

                          tzn mi šlo o to, že 40 na MTB v háku není zdaleka výkon 510W. Jinak nehádám se, že 45 roviny na MTB je už peklo a dá to minimum top závodáků a i tak je celkem brzo, odpářeš jako nic.

                          V podstatě s tebou souhlasím, protože to jsou jasný věci a kdo to nechápe tak nemá smysl s ním diskutovat :)

                          0 0
            • Yura  

              Tak otázka je co to je u tebe beznej biker? Beznej biker, kterých je většina, tak to jsou ti co maj biky a vůbec ani nejezdi v terenu, ale jen po cyklostezkách od hospody k hospode. Takove jsem opravdu nemyslel, myslel jsem proste zavodaky, kteří když zrovna nejedou do terenu taky jezdi často silnici ze… Ja jsem spis lepsi turista, takze ikdyz jsem na silnicce potkal bikera od pohledu evidentne zavodaka, zadneho pupkateho strejdu, kterej na tom sedi jako vosa na bonbone, tak bylo skoro nemozny temhle frajerum ujet. Na rovine v protivetru defakto vyloucene.. :))

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                A myslíš, že je zakladatel vlákna agent W4C v tomto ohledu spíše běžný nebo neběžný biker?

                0 0
                • Yura  

                  Tak popojizdenim o vykendu na cyklostezkách od hospody k hospode by asi ty 4t nenajel, takze bych řekl ze je něco mezi. :)

                  0 0
                • w4c  

                  jsem hobík, jezdím jen tak pro radost, občas ze zúčatsním nějakého závodu. Jde mi především o to udělat si radost a udržovat si fyzickou kondici :D

                  0 0
    • blaf  

      ja bych asi volil Treka kvuli sade, nevim co je na Tarmacu za kola, ale zrejme je budes casem menit na obojim, nejlepsi se na obou projet a vybrat co ti vic sedne a libi se, ani jeden ram nebude spatnej a ani 105 sada nebude spatna

      0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Mi pripada 58 Trek na 182 cm dost velky.

        0 0
        • blaf  

          no je to otazka, ja s 189 bych mohl jezdit na 58 a 60 (H2), pri 182 mozna 58 jo a mozna ne

          ja otazku pochopil tak, ze se pta na osazeni, ze ve velikostech ma jasno a podle me specifikaci vychazi trochu lip Trek

          0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Chtělo by se podívat do geo, ale mně přijde, že má Trek víc vytaženou sedlovou trubku nad spojnici s horní rámovou, aniž by měl nějak výrazně jiný sloping. Takže to může být v pohodě.

          Ale geo určitě prověřit, pár minut svezení nic neřekne.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Specialized vel. 56 horní efektivní délka AH=565 mm, Trek vel. 58 asi 569 mm (nechce se mi hledat konkrétně tento modelový rok.

            0 0
        • Breakpain  

          Trek 58 = 56 standardni silnicka ;-)

          Na 58 Treka se poskladam blbe, jezdim 60ku Treka a pohoda :-)

          0 0
    • šlapatko  

      Dnes průměr 28,5 na silničce a nepředjel mě žádný biker. Kudy jezdí všichni ti bajkeři s průměrem 30 a více :-) ? Jinak jsem potkal mnoho bikerů, všichni na asfaltu. V terénu nepotkávám nikoho.

      0 0
      • Yura  

        Si dej svih s kulhecem. Myslim, ze ti bude stacit i na tom biku. :)

        0 0
        • šlapatko  

          nepochopil :-)

          0 0
        • Breakpain  

          OMG, porovnavej srovnatelny … tzn Pajda vs Sagan … hadej jak ho uvisi … nijak.

          Lemra na silnici bude nadupanym bikerem predjeta diky vykonnosti, to ale nejde pausalizovat, ze bike stiha silnici … mne taky kamos uvisi, je sice grogy, ale da to. Nicmene jen proto, ze on je lepsi nez ja …kdyz mam bike, ujede mi a na silnici jsem mu dal kapky … proc?!… :-)

          0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Poslouchej, to už je nějaká obsese… Ti kdysi naložil někdo na horáku a od té doby se ti zdá, že s určitou výkonností musí vždy biker minimálně uviset průměrného silničáře. Ale tak tomu skutečně není :)

          Jinak Kulhavý letos v zimě najížděl objemy se silničáři na horském kole (29er, dokonce pohon Sram 1×11), nedával tam ani slicky a držel s nimi v pohodě krok. Nicméně to neznamená vůbec nic.

          0 0
          • Yura  

            Heh to není zadna obsese. Jiste ze silnice je silnice, ale tvrdit me, ze na biku nelze uvyset nekoho v 30km/h mi prijde fakt ftipny. Otazka taky je co to je u vas bike. Me ta vlna tech modernich biku s hodne sirokyma riditkama, pidi prevodnikama, plastema jak na motokrosku a posedem jako vosa na bonbone nejak minula, ja furt jezdim na tom starem, které mají vetsi prevodnik, uzsi riditka a posed mam dost zalomeny dopředu. Mam tam slicky a ikdyz to je tezsi nez vetsina silnicek, tak teda problém nemam jim uvyset. Jasny ale, ze se tu nebavim o nejakym zavodeni, takze když ty silnicare dojedu a nelibi se jim to, tak mi ujedou a nic s tim nenadelam, ale i v tomhle pripade se mi to občas podari, když je teren na moji strane. Tuhle jsem jel z Pradedu furt nahoru dolu nekvalitni cesty a zavodak od ceska spořitelna na tarmacu se mi proste snazil 25km ujet. Do kopce se mi stracel, ale ve sjezdech bez problemu. Pak se na to vysral a zahl na benzinku. :))

            0 0
            • blaf  

              tak ono ty uz michas dost veci dohromady, puvodne se resilo uviseni v haku na rovine a to pri 35kmph, ale ani tak se mi to proste nezda, nekdo tu hodil nejaka cisla, ale nicim podlozena, asi to vyzkousim :)

              0 0
              • Člověk a jeho svět  

                Je zde domotaný pátý přes devátý. Průměr, průměr celého švihu, průměr na nějakém úseku, jízda v háku, s jakým silničářem jedeš, jak ten silničář jede – co on chce jet (jinak bude vypadat kompenzace a jinak ostré tempo) apod.

                Je možné, že uvisí 10, 20 km za někým na silnici. Ale pojďme se bavit o švihu 100, 120, 150 km… To je pak vcelku mimo.

                0 0
                • blaf  

                  jak uz jsem psal driv, pro sva tvrzeni jsem uvazoval nekolikaminutovou spicku pri 35kmph, za silnickou, potom do toho byla motana hrazda, dlouhej svih atd.

                  na dlouhym svihu pri avg 35 je to imho skoro nerealny, to ale pro me i na silnici…

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Udělejte někdo exaktní měření, tzn. stejnou 30–50 km okružní trasu po silnici sólo na silničce, pak totéž na biku se slicky, odpoledne zopakovat.

                    Nejlépe alespoň s tepákem, ideálně s úplným záznamem telemetrie. Pokud se pokus bude odehrávat kdekoliv na trase Terezín-Kadaň, tak se rád přijedu podívat a podpořit bikera.

                    Osobně nemám se svou silničkou souměřitelný bike, resp. nemám vůbec žádný bike.

                    0 0
                    • blaf  

                      tady ale vubec neslo o solo jizdu na bajku, zrejme jsi to cele nepochopil

                      0 0
                      • Yura  

                        Presne tak, tady slo o to, ze bude met biker nevyhodu v tom ze ma bike, ale vyhodu v tom ze jede v haku, ach jo.. :DD

                        0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Ale pochopil, jen jsem tam vynechal osobu vodiče, proto jsem psal, komu budu fandit.

                          Pojďme si udělat happening v Lounech na betonovém velodromu, to bude na měření úplně nejlepší (tedy jestli velodrom od jara nespadl).

                          0 0
                          • Yura  

                            A co budes sledovat, silnicare jak drzi rychlost kolem te 30tky a jestli bude biker aspoň par km stihat? :)) To se nemusíš divat, to ti reknu hned, ze to bez problemu zvladne trenovanej cyklista.. Kolem 30km/h jezdim rovinate svihy po rovine, většinou navecer, když je bezvetri, to se jede paradne. Kdyby me tahl poradnej mamlas na elektrokole, za kterého se da dobře schovat, tak to bude slusna rychlost i na toho hobbika casovkare si myslim. :D

                            0 0
                            • Yura  

                              svihy kolem tech 40km jsem zapomel napsat. Jak je to delší a nebo s kopcema, tak to uz klesa a klesa. Ted sem jel olomouc,praded olomouc 155km za 6h 50minut, ale to uz bylo hodne do kopce, tam je ta tezka kraksna znat. :))

                              0 0
                              • Člověk a jeho svět  

                                Hele, nekupoval jsi tak před dvěma roky nějakou silnici? Ta přezdívka mi je povědomá ;)

                                0 0
                                • Yura  

                                  Jo kupoval a budu asi zase kupovat no, ikdyz furt premyslim nad cyklokroskou, vyhovujou me ty lehci prevody a ten pocit ze to vydrzi horsi teren nez silnicka me taky laka. :D

                                  0 0
                            • ˘Ö˘ Krab  

                              Nejde o nějakého trénovaného cyklistu, jde o téhož jedince!

                              Takže si nejdřív najede svou (submaximální až maximální) rychlost na silničce a pak pojede stejnou rychlostí na biku v háku za vodičem, obojí se záznamem tepů.

                              Kalibrační jízdou na silničce se zajistí, že pojede ještě ve svém optimu, porovnáním tepů s bikem pak hrubý energetický výdej.

                              Samozřejmě tam budou systémové chyby designu pokusu i měření, ale ty nijak jednoduše odstranit nejdou.

                              Pokud bude jezdec netrénovaná lemra, pojede na silničce třeba těch třicet, ale na biku bude mít výchozí rychlost také právě ‚jen‘ třicet. Trochu trénovaný jedinec pojede odhadem 38, tutéž rychlost by pak měl na stejných tepech uviset.

                              Upřímně: sám za sebou jedoucím na silničce bych na biku viset nechtěl (kdybych na něm jezdil). A asi ani na trekingovém kole, byť se silničními plášti, pevnou vidlicí a dlouhým představcem v negativu bez podložek.

                              0 0
                              • bernie  

                                Ještě se mi nestalo, že by za mnou /na silničce/ nějaký biker visel na rovině, natož do kopce.

                                Biků na asfaltu v kopcích potkávám a předjíždím hafo a vždy si říkám, co je na těch kolech špatnýho? Ti borci se snad bojí šlapat, ale na druhou stranu furt lepší, než ležet u telky a hltat „růžovou zahrádku“ :)

                                0 0
                                • Mig_all  

                                  „růžová zahrádka“ to je nějáký nový matroš? :-D

                                  0 0
                                  • bernie  

                                    Na mě je to děsně dramatický, já ideálně regeneruju u Ulice. Stačí 2min a přepínám na prohlížení očních víček zevnitř :)

                                    0 0
                            • kokoska.rokoska  

                              Pro jistotu se zeptám: Jedeš „po rovině kolem 30 km/h“, nebo jedeš „rovinatý švih s průměrem 30 km/h“? Varianta dvě znamená znatelně jiné úsilí, než ta první.

                              Typicky (rychlým pohledem do tréninkového deníku) při 35 km/h na rovině v bezvětří potřebuju zhruba 180 W, pro lehce přes 35 km/h AVS na rovinaté trase Běchovice-Kolín-Běchovice jsem dával průměrně přes 250 W. Čísla pro 30 km/h nemám po ruce.

                              0 0
                              • Yura  

                                No když vyjedu na tech 40km kolem baraku s tim, ze do toho slapu od zacatku tak ten prumer nad 29 tam je. Normalne když jedu i nejake stoupani a je to delší třeba tech 80km tak tech 30 uz je spis jen takova spicka na nejakem rovinatem useku.. :)

                                0 0
                  • Yura  

                    Presne tak, prece je to mysleny tak, ze biker potka silnicare, tak se s nim kousek sveze. Jak tu někdo pise

                    „Osobně jsem zatím nepotkal bikera, který by na rovině byl ochoten jet byť i jen 2–3 km rychlostí nad 35, třebas i v háku“

                    Na tohle sem reagoval…

                    Asi je jasny, ze když někdo bude trénovat caskovku zabalenej na hrazde a bude to drtit 40+ tak se asi o nic biker ani nikdo jinej snazit nebude.

                    0 0
                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    A pak jsou vyjimky.

                    0 0
                    • Mig_all  

                      Pevná vidle, téměř slicky, dostatečné převody pro silovou jízdu, co je na tom teda tak znevýhodnujícího? Jedine ze se nemuzes snizit do oblouků a možná je to kolo trochu těžší ale jinak pohoda…

                      0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Jak by to Biker333 asi jel na karbonové silničce?

                        0 0
                        • Hroch obojzhivelnyj  

                          Zazil jsem ho na obojim, a je to prast jako uhod. Taha dlouhy spice a na kopci ceka na lemry. ;-)

                          0 0
                          • Yura  

                            To je tak, když „ma na to někdo nohy“ jak jsem psal nazacatku.. :) Jak se tak divam, tak nemá ani tretry, tak to je velka ne vyhoda. Taky sem ted zezačátku roku jezdil hodne v normálních botách a je to naprd. Rozdil klasicke boty a pedaly s naslapama to je daleho vetsi rozdil při vykonu nez bike vs silnicka, clovek nemůže slapat pekne dokulata a zapojovat poradne i hamstringy a prdel. Není to ono no

                            0 0
                      • blaf  

                        prave, ze tu osazenstvo tvrdi, ze ta aero nevyhoda oproti silnici je obrovska, a to jiste je, ale zase mam vyhodu jizdy v haku, plus muzu taky trochu zalehnout… myslim, ze bez nejakeho experimentu je to jen nazor proti nazoru…

                        0 0
                    • blaf  

                      ten by imho uvisel i 40kmph :)

                      0 0
                      • McBlacky  

                        tak dá se, ale není to pohodlný, jednak nemáš převody a druhak pláště to fakt kotví, i když na obvodu máš stejně jako na silnici (26") není to zdaleka stejný ;-)

                        0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Jednoznačně si pořiď nebo dlouhodobě od někoho půjč silničku, budeš králem. Osobně jsem to naštěstí neviděl, ale podle svědectví Kokosky za mnou borec na biku prý také v serpentinách srdnatě visel, než upekl brzdy.

              [Gramatické okénko: visel se píše s měkkým ‚i‘, neboť to znamená byl zavěšen. Ve vyjmenovaných slovech to není.Pokud by bylo ‚vy-‘ jen příponou, pak vysel s tvrdým „y“ znamená umístil osivo na pole. Mňau.]

              0 0
              • Josef Panek  

                Doporučuju si prolítnou rozdíl mezi příponou a předponou. Poté chytračit.

                0 0
      • blaf  

        biker co jezdi po asfaltu je opravdu biker

        0 0
      • maajkee  

        Já jel dnes ráno z práce domů na silničce, taková jedna pěkná rovinka, hasím si to cca 35km/h a najednou mě předjíždí chlap na krosovým kole s brašnama, v žlutý vestě a šlape si jak na výlětě. To byla dobrá haluz :) Pověsil jsem se rychle za něj, 42km/h a pořád mně ujížděl. Asi měl nějakej motor, ale zkazilo mi to celej den :D

        0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Taky to tak vidím :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.