• noy

    Zdravim,

    rozhoduju se mezi temahle dvema silnicema obe se slevou za cca za 45K.

    Obe jsou komplet ultegra 6800, Pells ma Mavic Ksyrium Equipe S nebo jejich karbonový 50tky. Cube je na Fulcrum Racing 55.

    Tak kterou?

    Cube Agree GTC SL

    http://www.cube.eu/…ashred-2015/

    Pells Roar

    http://pcshop.pells.cz/…_d35675.html

    Diky za rady

    Anketa: Cube nebo Pells?

    4x
    17%
    19x
    83%
    0 0
    • Zdenda CUBE  

      Na Cube jsem nalítal v minulosti hodně km a byl to rychlý ale přitom pohodlný rám na který i po letech rád vzpomínám …

      0 0
    • tromboonen  

      Taky bych rek ze v tehle cenove kategorii radsi Cube, Pells je noname, ram bude „obyc“, Cube taky lip podrzi hodnotu = a vypada o tridu lip..

      0 0
    • Jezevecxyz  

      Škoda, když jsem minulý rok v srpnu kupoval silničku, že jsem se nepodíval co dělá Cube. Koupil jsem Meridu Sculturu CF 905, jsem spokojený, ale za toho CUBa bych měnil. Jen nevím co jsou zač ty kola fulcrum 55, ale stejně si na všech kolech, této cenové relace, zapl. kola říkají o výměnu.

      0 0
      • šimlos  

        Já to mám úplně stejně s Focusem. Cube je, co se silniček týče, prostě nenápadná značka,není ani na silnicích moc vidět,má ji málokdo..

        0 0
        • Jezevecxyz  

          Ja většinou jezdím v končinách, kde za celou vyjížďku nepotkám jediného cyklistu, takže nemůžu hodnotit kolik jich jezdí.

          0 0
    • tromboonen  

      Ten Cube za 45k to je cena od kamarada nebo z vystavy nebo tak neco, nebo se to tak da sehnat normalne? Tady se bavime o tom, ze karbon na 105tce nejde za 30k sehnat ani nahodou, a tohle je uz hodne slusny a jen o 15 vic..

      0 0
    • Smazaný účet  

      Ani jedno kolo jsem nejel, ale bavil jsem se s člověkem, co do Hodonínského okresu tahá kola Cube a ten říkal, že byl v Německu přímo u „Kubů“ kde ty rámy sami vyvíjí, testují atd.

      Takže pokud to není JPP, tak oproti pellsu to není neznámá čína.

      0 0
      • Jakobo  

        To snad jo, ale nakonec budou stejne Made in China. Porad lepsi nez znacky, ktere si nechaji natisknout sve firemni barvy na kola z cinskeho katalogu.

        0 0
        • Singlespeed  

          Kdysi jsem četl test silničního authora a bylo tam uvedeno přímo jméno českého konstruktéra a designéra i taiwanské firmy, která jim to na zakázku vyrábí. Tedy vyčerpávající informace. Nikoliv jako třeba u Spešlu, který nikde neuvádí, že mu kola dělá Merida.

          0 0
          • sharkeeCZ  

            Tak snad každý ví o majetkovem propojení těchto firem. Výroba je jedna věc a vývoj druhá.

            0 0
          • tromboonen  

            Zato vsude uvadi, kdo mu je vyviji a proc je vyviji jak je vyviji – to jsem teda u Authoru nezaznamenal – ale na to nam jiste reknes, ze je to jen marketing..

            0 0
              • tromboonen  

                A to jako chces tvrdit, ze od Speslu podobne informace nemame? Tohle je teda pekny PR, ale ze bych na jeho zaklade koupil radsi Kellyho nez Spesla, to ne, ale to je v Tvych ocich predpokladam dalsi dukaz meho vymyteho mozku..

                Ja jen reagoval na to, ze zase davas Spesla za priklad znacky, ktera vice mene kupuje hotove ramy, stejne jako vsechny ostatni neznacky a dava na ne svou nalepku, za kterou pak chudaci zmasirovani marketingem draze plati.. Tak to myslim neni, muzu mluvit jen o silnickach, jejich vyvoj je IMHO jeden z nejlepsich, ne vzdy jsou napady jejich, casto koupi patenty nekoho jineho, ale treba u Roubaixe/en­durance kategorie byli prukopnici a rozhodne si nevybrali ram od nekoho jineho.. az po nich to zacali delat i ostatni znacky

                Ze to po tom vsem vyvoji vyrabeji (za pouziti vlastnich forem, postupu atd.) ve stejne fabrice jako Meridu (a maji nejake majetkove propojeni) je uplne sumak, Spesl ram a Merida ram nema spolecneho vubec nic, tvar, geometrii, prurezy, lay-up carbonu, nic… tak uz tady prestante s tou ohranou pisnickou, jeste tady chybi ten idiot co nepise nic jineho nez Specialized No.1

                Ze jsou predrazeni a kupuji si je kreteni co pak jezdi s fullem za 100k po cyklostezjkach je jedna vec, ale to z jejich kol nedela katalogovky z Ciny s nalepkama (alespon ne ze silnicek)..

                0 0
                • Singlespeed  

                  To jsme si asi nerozuměli. Já chtěl jen naznačit, že ne vše, co se obecně považuje za čínskou katalogovku, jí opravdu je. Způsob vzniku rámu je vesměs stejný u Spešlu i dalších méně provařených značek. Někdo ho navrhne (nevylučuju, že je zaměstnancem Specialized, Canyon, Author, Pells, Kellys atd…) a jiný ho vyrobí (Spešlu Merida, Authoru Carbotec, Kellysu karbony nevím, lepší hliníky Kinesis atd…).

                  U bajků se občas vezme přímo katalogovka, jako např. Pells fulla od HongFu apod., pak má několik značek stejná kola, to je fakt. Ale u silniček jsem to nezaregistroval. Karbonový Author, Spešl, Kellys, Pells, Canyon atd. mají svůj charakteristický tvar, jsou na dálku poznatelné a nezaměnitelné.

                  0 0
                  • tromboonen  

                    No ja osobne si myslim, ze mezi znackou typu Spesl, Trek, Canondale atd.. a mensimi typu Author, Pells, Kellys je prave velky rozdil v tom, ze u tech mensich jde pri „vyvoji“ maximalne o tvar a design ramu, ale uz ne o vychytane vlastnosti dosazene prurezy, lay-upem atd. Teda jako reknou si tohle ma byt pohodlnejsi, dejme tomu uzsi savle a tlustsi retezove vzpery s vysokym prurezem, tak nejak pocitove a z odkoukani, ale ze by resili kazdy vlakno karbonu a testovali kazdej prurez, to asi ne.. (a Cube bych dal o neco vys nez Author, Kellys, Pells, mensi znacka, ale nejakej ten vyvoj maji, i kdyz do detailu jsem to nezkoumal)..

                    Viz Author, jehoz silnicky maji vsechny stejny tvar a za poslednich X let se nemeni – coz nemusi byt spatne, to netvrdim, ale proste znacka co hleda nove cesty, jako napr. endurance, a je v tom prukopnik, tak tam ten vyvoj proste je, a ze si za nej (a za tu znacku) priplatis? Jo, ale dostanes ty vlastnosti, ktere jsou potvrzeny testy a majiteli, a navic si to lip drzi hodniotu az jednou budes chtit prodat… ty prachy nejsou zdaleka jen o te nalepce…

                    A ve finale protoze tyhle velke znacky jsou hodne rozsirene a ta masirka nuti produkovat porad nove modely, tak rok stary spickovy ram (S Works s katalog cenou 70k Kc) se da poridit za polovinu ceny, coz uz je skoro stejne jako ta neznacka, takze si jako tupec co preplatil za nalepku nepripadam, zkoumal jsem to tak pul roku, sel bych i do jine znacky nez Spesla, ale ten se holt dal sehnat nejlip..

                    Jen me unavuje to vecne Spesl je stejnej ram jako maji jine levnejsi znacky, jen s drahou nalepkou, co se tady casto vyskytuje, jsem si jistej, ze Ty vis o co jde, ale obcas hodis hlasku, ktera se tak da pochpit, tot vse..

                    0 0
                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    Jestli tomu dobre rozumim, zalezi na tom komu patri zapekaci formy, coz je znacna cast nakladu. U katalogovky patri fabrice a prodava ramy komu chce s jakym chce lakem. Kdyz si je koupi znacka, pak by ten tvar nemel mit nikdo jiny. Kdo to navrhne je vec dalsi.

                    Dalsi vec je kolik vrstev v jake orientaci a jakeho karbonu v ramu je, a jestli je to stejne pro kazdou velikost, atd. – a to je ten opravdovy vyvoj. A tam uz si nejsem jisty, jak moc to male firmy resi.

                    A treti vec je jak se v te ktere fabrice kontroluje a dodrzuje technologie.

                    http://cyclingtips.com.au/…eated-equal/

                    http://cyclingtips.com.au/…rbon-frames/

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Amen..

                      0 0
                    • depresy  

                      To video Giantu je hodně zajímavý, naplácají tam od oka několik vrstev, baj voko nařeže, čumím na ten podíl ruční práce, co kus to originál i u takové „mamutí“ značky…

                      0 0
                      • tromboonen  

                        Ja tam nikde baj voko ani od oka nevidim, ani pri rezani (presne dily z urcitych prepregu), ani pri aplikaci, jsou tam jasne videt slozite dily z ruznych materialu, vrstvene na sebe v predepsanem poradi a miste, to, ze si obcas pomuze nozikem je jen soucast procesu…

                        U tech levnejsich ramu to rozhodne nebude tak propracovane..

                        A ze by to zvladl stroj v takove slozitosti je hovadina, respektive by to bylo drazsi, museli by to menit na kazdy novy model i variantu… a ze je kazdy ram jiny to si vymyslis..

                        0 0
                      • tromboonen  

                        I u placatejch veci, jako jsou plachty, kde to muze z vetsi casti udelat naprogramovana masina, na tom delaj lidi, je to podobny proces, vubec kompozity, krome jednoduchych soucastek, vyrabenych v obrovskych seriich, jsou vetsinou rucni zalezitost, a ti, co delaj lay-up, jsou mistri, at jsou v Cine nebo jinde.. a ten proces je normalizovany, od tkani, pres rezani az po umisteni, jen to lidi delaj lip nez masiny..

                        … kolem pate minuty to zacina:

                        http://www.youtube.com/watch…

                        0 0
                      • Hroch obojzhivelnyj  

                        Tady je ppis trochu vic dopodrobna:

                        Part 1

                        part 2

                        part 3

                        part 4

                        0 0
                  • depresy  

                    S tím rozpoznáváním karbonových sil. rámů (na dálku) by se dalo dost polemizovat :)

                    Jediný char. rys co si vybavuju, jsou „opačně“ prohlý vzpěry u předchozích Artutů…

                    0 0
              • Hroch obojzhivelnyj  

                No jestli ten vyvoj vypada takhle, ze si chlapek kresli tuztickou a pak to uplacaj na 3D tiskarne, aby videli jak to vyslo, tak potes.

                0 0
                • honhav  

                  evidentne jsi vymyslel a postupne vytvarel uz mnoho vyrobku… :D

                  0 0
                • tromboonen  

                  +1, je to jen o vzhledu – v tehle fazi, treba pak resej i vlastnosti, ale pochybuju ze do stejne hloubky jako ty hlavni znacky – a IMHO spravnej design je ten, kde forma vychazi z funkce, to Ti rekne kazdej dobrej prumyslovej designer, ktery neni jen kreslic a modni navrhar… a o tom tady mluvime..

                  0 0
                  • honhav  

                    forma vychazi z fce, to sice ano, ale nemuzete z par „atraktivnich“ obrazku soudit jak to kolo navrhuji a pripravuji… Prvotne jsou nejaky zakladni pozadavky (funkcni, geo atd.), udelaji se prvni tvarove skici (to je to co vidite na fotkach), pak v 3d modelari, spocita se namahani ramu a casti, podle toho se upravi konstrukce a design. Az to vse vychazi tak jak ma, teprve se investuje do prototypu… Ten postup nebude nikde jiny, protoze formy stoji prilis mnoho penez…

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Ale jo, akorat ze u te vetsi znacky je ten vyvoj jeste propracovanejsi, ne ze se to spocita a pak jen na plastovem modelu overi tvar a fit, ale ze se vse (uz ve finalnim materialu a procesu) Xkrat testuje na konkretni vlastnosti a ty se pak jeste upravuji a vylepsuji, a resi se kazde vlakno karbonu – to v te pohadce o Kellys nevidim, nerad bych jim krivdil, ale mam pocit, ze to nedelaji do stejne miry jako Giant, Trek, nebo Spesl, to si proste nemuzou dovolit, se svym mnozstvim vyrobenych kusu – a u silnicek je to trochu kritictejsi nez u relativne low end MTB – silnicka to nedozene tlumicem..

                      0 0
                      • ELx  

                        Ja myslím, že si to jenom zbytecne idealizujes :-)

                        0 0
                        • tromboonen  

                          Mozna jo, otazka je, jestli ta ma idealizace ve spojeni s prokazatelnymi vysledky/vlas­tnostmi ramu neni lepsi, nez idealizace nekoho, kdo si mysli, ze par pastelek, pocitac a 3D tiskarna udela za malo penez to same, co popisuju ja, ale to uz je vec kazdeho soudruha, ja o kompozitech neco vim, zajima me technika, vybral jsem jak vybral na zaklade informaci od uzivatelu, kdyz si nekdo vybere jinak, super, kazdemu co jeho, jen jsem trochu alergicky na ty kecy ze velke znacky jsou jen o nalepce..

                          0 0
    • l.bily  

      Mne jezisek priniesol tento rok cube gtc race, vid. muj profil, mam 110 kg, od noveho roku najazdene 1000 km a super stale ako novy ziadne pazvuky.

      0 0
    • anyss  

      Cube :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.