• frantisec

    Zdravím, mám takovou myšlenku koupit bazarovou silnicku na ježdění do prahy do 10 000 Kč.

    Můžete mi poradit jestli je to blbost případně jak velké kolo by mělo být.

    Měřím 173 a 95 kg.

    Silničku chci především kvůli tomu že je lehké (nošení do pater) a skladnější (do bytu).

    Kvůli ježdění v praze bych musel asi přezout na silnější pláště.

    Diky za kažou radu i názor.

    0 0
    • Prazak0  

      Silničky mi jako blbost nejpřijdou, dost co se týče kola a toho, co lidi kupujou, je věc módy. Sem patřilo i to, že svého času si plno lidí muselo koupit MTB, i když jezdí většinou po silnici. U silničky bych si pohlídal velikost převodníků a pastorků. Kliky 52/39 nebo 52/42 a vzadu kazeta s největším pastorkem 21 nebo i 24 nemusí dosti lidem stačit do kopce. Není nejlepší jezdit silově a šlapat pomalu. Silnička mívá obvykle převody pro závodníka. Nebo pak počítat s výměnou klik, dát třeba cyklokrosové a nějakou kazetu i s většími pastorky, ovšem aby to zvládla přehazovačka.

      Širší pláště by dát šly, 28mm určitě, snad i 30 nebo 32, záleží na rámu a na co bylo kolo stavěné. CX kolo by umožnilo i širší. Velikost kola, u rovného rámu bez slopingu asi nějakých 54–56 cm, u slopingového asi velikost M. Záleží taky na délce nohou, kdo je má kratší vzhledem k tělu, pak to je jinak. Takže bych se i ptal, jaké mám třeba crossové kolo, jestli tu je nějaký posun vůči doporučeným tabulkám nebo mám typickou postavu.

      0 0
    • Bubaaak  

      Blbost je, není

      Po Praze jezdím jak na silničce tak na MTB trasa většinou černý most > národka, nebo zbraslav > národka, případně zbraslav > čerňák (a zpět)

      Na MTB je to pohodlnější, máš vždycky kam uskočit, celkově jsem reakčně na MTB na tom líp.

      Ale cca 2 měsíce co jsem dostavěl silničku, mám tak 90% silnička a 10% MTB (po městě).

      Silnice prostě jede a tečka. Do kopců nemusím moc podřazovat, prostě je vyjedu a nadřu se mnohem míň než na MTB, z kopce to letí a u vody když fouká tak prostě lehnu a stejně jedu. Problém jsou koleje, kostky, nejlépe kombinace, Jezdím na 23×622 a je to trošku kostitřas, ale většinou se to dá objet (naplánovat jinou trasu), nebo těch 20–100m prohopsám :)

      Co se převodů týče, jezdím 53/39 a kazeta 11–27 a do Prahy je to pro mě ideální, ani do Dejvic nejezdím na nejlehčí, díky nízké hmotnosti a relativně krátkým kopcům to jde roztočit a pak to držíš až nahoru a že si nahoře vyšťavený? Stejně na jeden tah nenajedu vic jak 40km (zbraslav > černý most ).

      0 0
    • tromboonen  

      Re velikost se podivej do sekce silnicni na temata velikost silnicky, tam najdes podrobne navody jak se zmerit a co z toho pak vyvodit.. cim starsi kolo/ram tim mene mista na sirsi plaste, nektere ramy daj sotva 25, takze na to se zamer pri vyberu, nech si vyfotit prostor mezi plastem a zadni stavbou u stredu, pod brzdou a ve vidlici a podle toho odhadnes, o kolik sirsi plast by tam sel..

      0 0
    • Breakpain  

      Já ti nevím … na regulérní ježdění po městě … spíš CX s pláštěma tak 35 – 40mm.

      Preferuju silnici, ale tahám ji jen na „lepší“ asfalt na 23mm, jelikož stejnou trasu jezdím i na CX s blatníkama, pořídil jsem 28mm, ale centru na kole se vyhýbám. Přestalo mě bavit kličkování a není to ani moc med co se pohodlí týče … nejvíc to „jelo“ na HT – kde gumy krásně filtrovaly kostky a podobně …

      Pokud chceš mermomocí silničku … tak ať tam dáš 28mm ;-) …

      0 0
      • Prazak0  

        Tak třeba RB Bike RX Base uvádí pláště 35, není to typicky závodní silniční kolo, ale dle mého názoru zvládne i terén. Nebo přímo CX kolo, tam se 35 snad taky vejde. Prostě nekupovaž silničku stavěnu na závody, což ale v ceně, co uvádí i u staršího kola myslím nehrozí. Spíš si pohlídat, aby vidlice i zadní stavba byly dost široké na pneumatiky.

        U těch převodů jistě záleží i na trénovanosti. Ale pokud dosud silniční kolo neměl, tak je zvyklý na převody lehčí. Pro pojíždění po Praze mi přijdou lepší.

        0 0
    • puka  

      Možná se zkus podívat po trekovým/crossovým s pevnou vidlicí. Převody ani kliky řešit nebudeš a možná budeš mít i pohodlnější po­sed.

      Případně i odpruženou abys nezkrivil ráfek hned na prvním obrubníku. Jako daň bude větší váha.

      0 0
      • Prazak0  

        Tahle kombinace se už nějak nedělá, leda snad s výjimkou kol za 3 tisíce ze supermarketu, kde to je motivované co nejnižší cenou. Pevnou vidlici mají kola fitness, což zas myslím nechce.

        Já bych se nebál nějaké silničky dělané na širší pláště nebo CX kola, kde by měl v pohodě i převody. Zas po Praze nevyužije nejmenší převodník, což bývá nějakých 28 nebo 26 zubů

        0 0
        • Breakpain  

          Zajímavý… malej využívám hojně a kazetu mám 32, pokud chci normál kadenci a nemít tepy nad :)

          0 0
          • Prazak0  

            Bavíme se o krosovým trojpřevodníku? Mít převod 28/32 nebo snad 26/32, tak to mi přijde dosti pomalé. Za bolševika jsem jeden čas jezdil na Libertě, převod myslím 46/16–18–20 a vyjel jsem s tím vlastně ty samé kopce, co jezdím nyní. Třeba od Vltavy v Troji nahoru. Pochopitelně nevyjížděl s optimální kadencí. Ale i závodníci tehdy měli omezené převody, zvl. co se týče kopců. Myslím, že kompaktní nebo CX malý převodník 34z je dosti lehký na pražské kopce, kazetu jde dát buď silniční s 28 z největším, případně nějakou horskou.

            0 0
            • puka  

              Naštěstí už žijeme v roce 2016, kdy se nemusíme ztrhat při kde jakým kopci. Neznám řidiče, ale toto je jedna z možností.

              0 0
              • Prazak0  

                Tak TdF jezdil s převody 52–42 a vzadu šestikolečko v rozsahu 14–19, není to zas tak dávno. Jinak určitě jsem pro převody jednak lehčí a potom dle trénovanosti jedince. Na silnici mi přijde zbytečné mít třeba 26/32, pro koho je málo malý převodník z kompaktu 34, tak proč nemít silniční trojpřevodník ve verzi 50–39–30. Pro koho by bylo moc rychlé těch padesát, tak tam může dát 46. Jinak nepotřebuji převod, aby mi umožnil jet rychlostí 4–5 km/h. Když by byl kopec nad moje síly, tak kolo povedu rychleji. Kolo do kopce kdysi při Závodu míru tlačila většina závodníků, z našich to zvládl snad jen Regec vyjet. Teda tohle se týkalo jedné etapy.

                0 0
        • puka  

          Když by někde pohledal nebo se poptal v obchodě, tak by to sehnat mohl. Jestli někam nespěchá většinu času, nebo semtam si dá nějakej kopeček, tak tyto kolečka ještě uvítá. Navíc ceny crossových kol pohybují níž jak silnice.

          0 0
          • Prazak0  

            U krosových kol mi dosti vadí, že je dělají s odpruženou vidlicí. I když se vymění za pevnou, tak ta geometrie je stavěná na tu odpruženou. Takže když tak spíš fitness kolo. Což je neurčitý pojem, osazením to je někdy silniční komponenty, jindy to je v podstatě krosové kolo s pevnou vidlicí, i komponenty jsou MTB.

            0 0
            • puka  

              Nebo to fitness kolo. Viděl jsem že se dělají i focusy s relativně dobrou výbavou a karbonovou vidlicí. Já se snažím hlavně zaměřit na ty převody a posed.

              0 0
              • Prazak0  

                Fitness kola já určitě nezavrhuju, někdy jde o cross s pevnou vidlicí, dříve se tomu říkalo trekingové kolo, až čase se trekingové kolo začlo říkat, když to má blatníky, nosič atd.

                0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      CX- ty jsou delany na noseni na ramene :-) zertuju, ale jen zpola, nemaj nic zespoda na horni ramove trubce.

      Mel by sis rozmyslet jak tvoje jezdeni po praze bude vypadat. Mas na trase kopce? Kostky, koleje, nebo jen kundodrom? Potrebujes prevodu jak v hodinkach, nebo je to vicemene rovina kolem reky a staci singl? 2 km nebo 80 za den? Za kazdeho pocasi s plnyma blatnikama, nebo jenom kdyz je hezky? S brasnama, s batuzkem, nebo nalehko? Bude to kolo parkovat zamcene venku na ulici dele nez zanedbatelny cas, nebo si ho vezmes do kanclu? Pracant nebo lestenka? To kolo muze mit tisic ruznych funkcnich podob podle pouziti.

      0 0
      • frantisec  

        Určené to je jen na cestu do práce, mám tam jeden kopec z vršovic na floru a dolu do Karlína tunelem a zpět. To je zatím to co chci jezdit, s tím že bych se nebránil do budoucna jezdit i víc. Ale bez brašen, jen za hezkého počasí. Ta váha a skladnost je pro mě důležitá.

        0 0
        • Bezmozek  

          Silnici si po Praze stejně pořádně neužiješ, mezi autama ani na chodníku to nerozjedeš abys nemusel koukat koho sejmeš. Já si do Prahy postavil totok:

          http://www.bike-forum.cz/…/41496-foxik

          Dlažky to žehlí parádně, kopec to vyjede, obratný je to taky. Přiklánim se k CX/treku s pevnou a na to berany kvůli šířce.

          0 0
    • Sodoma  

      Máš to marný, stejně Ti tady nakonec vnutěj horáka :-))

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.