Silnička +/-50.000,- Kč - poradíte?

179 nepřečtených
  • Mark-H14

    Opět bych chtěl poprosit o radu zdejší zkušené silničáře.

    Do léta bych si chtěl koupit silničku v ceně +/- 50.000,– Kč. 41 let, 174cm, 72 – 70kg. Závody nejezdím a neplánuji , ale mám rád rychlejší švihy v tempu 60 – 180km. Doposud jezdím na 29“ Stumpjumperovi a z najetých necelých 7000km za minulý rok bylo stejně tak 70% po asfaltu. Transformace na žiletku u mne začala probíhat už, když jsem obul na Stumpa 1,8“ užovky a z přilby sundal štítek, mou Rebu zatím nikdo nechce, tak karbon vidlice bude časem a nohy si zatím také neholím. Chtěl bych si nechat jak MTB tak silničku. Cyklobazar projíždím téměř denně.

    Moc se v tom neorientuji, i když ve vlákně, kde jste mi radili ohledně silničky pro manželku, jsem už nějaké základy pochytil.

    Moje srdeční záležitost je BMC RM01 Racemachine, ale bohužel to je už mimo mé možnosti.

    Zatím tedy pokukuji po :

    1. BMC Roadracer SL01 (na

    http://www.s1w.cz/index.php…

    http://eshop.floriansport.cz/…egra-12.html

    1. Specialized Tarmac

    http://www.bagbike.cz/…

    1. Kuota Kharma

    http://www.koloasport.cz/…chorus-2012/

    http://www.koloasport.cz/…ltegra-2012/

    U Kuoty mi trochu vadí větší hmotnost rámové sady.

    U Spešlu bych asi dostal nějakou slevu v řádu desítek %.

    BMC zase vychází dosti draho, ale …

    Jiným návrhům se samozřejmě nebráním – naopak. Jen mi prosím nepiště, že je to pro mne zbytečné apod. Občas si člověk musí udělat radost ne?

    Preferoval bych tuhost a lehkost oproti pohodlnosti. Co se týče Campy, Shimana či Sramu, tak nejsem vyhraněn, protože nemám s čím srovnávat., snad jen s X.9 na Stumpovi.

    Nejraději bych koupil třeba jen rámovou sadu a kolo postupně skládal, ale nejsem si jistý, jak by to nakonec dopadlo finančně. Asi bych preferoval kompakty 50/34.

    http://www.cyklobazar.cz/…stav-27-tis/

    Bohužel mých 174 cm je výška, kde se většinou asi láme vhodná velikost rámu. U Spešlu by to mohla být 52 a možná i 54, u Kuoty 54, ale možná i 51?

    Vyplatí se nákup jetého kola třeba na ebay?

    Díky moc za Váš čas a cenné rady M.

    0 0
    • Smazaný účet  

      Jednu kategorii jsi v tom vývoji přeskočil :-)

      Možná bych do první žiletky necpal tolik, až u té druhé budeš vědět, co vlastně potřebuješ…

      0 0
    • jecnak  

      V tve situaci bych:

      1. koupil nove kolo
      2. koupil neco co se mi libi a chytne me a ne nutne to nejvyhodnejsi
      3. koupil se zprevodovanim podle tveho bydliste
      0 0
      • Mark-H14  

        S druhým bodem souhlas.

        S převody moc nevím, protože nemám srovnání. Rád bych nějaké Alpy, tak si myslím, že u mne bude kompakt na místě a kazeta? Asi bych také volil něco co končí třeba 28zuby.

        0 0
        • martinpav  

          28 zubov len ak moc nejazdis/mas zlu kondicku, tie skoky na kazete su moc velke. Kompakt + 11/12 – 25 by malo stacit aj na tie alpy pokial zrovna nepojdes kopce typu zoncolan.

          Osobne mam 2 kazety, prehodit ich je otazka par minut a nestoji to nejake strasne peniaze.

          0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            Velke skoky na kazete jsou mytus, ktery platil v dobe 8–9 sp. Pastorky jsou vzdycky odstupnovane po zubu nekam doprostred, pak po dvou.

            Problem stoji jinak: Budes potrebovat nejvic 11z, nebo 27/28z, nebo 16z (abys nemel dvouzubovou diru zrovna u prevodu co obvykle jezdis pri sve rychlosti a kadenci). U 10sp musis obetovat 2 veci, u 11 jednu. A k tomu kompakt nebo klasiku.

            Reseni je velmi individualni.

            No ale kdyz si rozhodnes standard vs kompakt (hodne zjednodusene- zavodnik nebo extrachrt standard, jinak kompakt), pak je kazeta spotrebak a da se menit podle toho kam jedes na dovolenou.

            0 0
            • martinpav  

              Zalezi aka kazeta, ultegra 11–28 co som dostal s bikom ma skok 24–28. To je proste zle.

              Osobne mi bez problemov staci kompakt 11( 12)-23, pripadne klasika s 12–25. 28 dam fakt len na zonkolan a pod, a aj to by som radsej pouzil nieco s rozsahom 13–28 ako 11–28. V alpach je to o zabave, nie o makani dole kopcom :-).

              0 0
              • Peslezedirou  

                Měl jsem kazetu BBB, ale na na devítku 12–27 a ta byla celá po dvou zubech což mi sedělo, ultegra mi ale v takovém rozsahu tolik nesedí, ale to se vás desítkařů netýká :-)

                0 0
      • Mark-H14  

        Ještě k tomu zpřevodování podle místa bydliště:

        50km to mám na Lysou horu a 75km na Praděd.

        Dnes jsem se projel na mém zimákovi (26" celopevné, ocelové MTB s 1,5" slicky) 65km po bezprostředním okolí mého domu a až na jeden kopec jsem si vystačil s 42/25 a na ten jeden jsem musel dát 42/28.

        No jen tu Lysou si na třeba na 39/26 asi nedokážu představit :)

        0 0
        • martinpav  

          Kazeta je v podstate spotrebak, zmena stoji relativne malo penazi. Na tvojom mieste by som to riesil kompaktom + odpovedajuca kazeta.

          Pokial by ti vadil 16 zubovy skok na pilach tak si mozes kupit 36z malu pilu (myslim ze cokolvek bez nabehov na 10s bude ok) a hotovo.

          Neviem preco, ale kopce ktore som chodil na podobnom zimaku ako mas ty, na cestaku davam na 39–25 bez problemov.

          0 0
        • mr.antik  

          kup, zkus, uvidíš. Vybírat celé kolo kvůli kazetě v hodně pár set nemá smysl. Třeba jí i s někým tady vyměníš zadarmo.

          0 0
    • nooski  

      Tohle je tuze zapeklitá volba a asi si netroufnu poradit. Asi bych bral kolo na rámu, který mi nejlépe sedne, nebo se mi nejvíce líbí. Kuoty se mi nelíbí obecně, ale zase je na Chorusu. Na druhou stranu má úplně základní kola. Spešly obecně se mi líbí moc, ale opět čekám základní kola. BMC vypadá fajně. Prostě bych vybíral podle rámu a časem, když by to člověka chytlo, vylepšil hlavně na kolech.

      0 0
      • Mark-H14  

        On ten odkaz na Kuotu byl spíše ilustrační. Pokud bych se pro ní rozhodl, tak bych jí bral asi u nás v Ostarvě z Airo.cz. Byl jsme osobně s majitelem a jeho přístup se mi velice, ale velice zamlouval. Více méně by to byla individuální stavba do určitého rozpočtu. Chtěl jsem, aby to kolo vážilo do cca 7,3kg a to by údajně nebyl problém.

        Vymyslet bych si mohl téměř cokoli do té ceny.

        Spešl by mohl zase být cca z 20% slevou a jednoho spešla MTB už doma mám + dresy atd.

        No a BMC? Srdcovka.

        Ideál by pro mne bylo koupit bazarový rámový set BMC na mou výšku a zkusit to poskládat, třeba z bazarových dílů, ale to neumím odhadnout, zda bych se vlezl a neskončil nakonec na 80, které nemám a nebo bych měl doma rám se sadou bez kol :)

        0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Nejsem si úplně jistý, jestli se s rozpočtem +/- 50 vejdeš do oné hmotnosti u lepších a top značek rámů.

          0 0
          • Mark-H14  

            No Kuota asi není top značka, chápu, ale zrovna tam by to neměl být problém (údaně) a to ten rám má snad 1180 – 1290g, co jsem našel na netu.

            Opravdu se nebráním bazaru, naopak, taková rok – dva roky jetá silnička nějakým zbohatlíkem, který zjistil po 1000km, že ho to nebaví … :)

            0 0
        • jecnak  

          Na 7,3 se dostanes v pohode se slusnym ramem, osazenim a kolama a nemusis se nijak omezovat nejakou polofunkcni gramarinou. Mrkni na moji Madonu v profilu, kde je na dnesni pomery tezky ram, sada i kola a ma to akorat 7,3. Hodne prave udelaj ty kola-plaste-duse, Navic ty asi nebudes mit 60cm kozu jak ja.

          0 0
    • Canyon325  

      mimo bazáru by som sa ešte určite pozrel na výpredajové modely z minulého roka napr. Canyon, Radon al. Rose problém je, že ich nemáš kde vyskúšať… napr. spomínaný Rose (predtým Red Bull) má zaujímavé ceny ;)

      0 0
    • yetti  

      Z tvého výběru bych si já vybral to BMC. Ohledně velikosti – měřím 173cm a u sebe jsem došel k optimální velikosti rámu 52 s horizontální délkou 535mm. A to jsem toho vystřídal opravdu dost :-)

      0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      tady byvaji obcas BMC za zajimavy ceny. Ale 50 ti asi bude male..

      Jinak u me by byl ve vyberu Canyon

      0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Nevím, kolik dělá to +/-, tak tady jeden tip něco +/- nad limit. Špičkový rám, osazení Ultegra…

      http://www.xcr.cz/…wht/d-70867/

      0 0
      • Mark-H14  

        Díky za tip, ale u mne to + dělá max., ale fakt max. 60.000,– Kč i tretrami a pedály.

        0 0
    • rasto  

      vzhledem k Tvemu najezdu i % silnice usuzuji, ze jsi jiz rozhodnut. ja prosel podobnou transformaci pred cca 6 lety. loni jsem dal 11,5k na ziletce, 0,5k na mtb…

      ja koupil vonavku pres internet (kamennou maji az na zapade nemecka). http://www.roseversand.com/ kvuli me preferenci campy jsem koupil v roce 2010 model pro rs 3500.

      kolo je velice dobre, odolne, lehke.

      k silnicnimu kolu v dane cenove kategorii urcite doporucuji i silnicni pedaly (nejlepe looky?) i se silnicnima tretrama. urcite zazijes mnohem lepsi pocit z jizdy, nez s spd pedalama.

      0 0
    • novas32  

      kamarade, ty ses do toho teda pekne ponoril :)

      za chvili dopadnes jako ja, na lodzii 4 kola, vicemene moje (Hanka je asi moc nevyuzije tusim:), 1 detske, kolobezka a ke snuram na pradlo se uz nikdo nedostane. a brzo pribude druhe detske, jestli teda bude kam ho dat… mam pro tebe tip, okolo poledne ti brnknu, je to na dyl, nez se tu rozepisovat.

      0 0
    • b58  

      Samozřejmě možností je velká spousta, osobně jezdím na silničkách legendární francouzské značky Lapierre a jsem velmi spokojen. Vybíral bych ze značek, které jsou vidět na závodech Pro Tour apod…

      5 let záruka, prvotřídní carbon, vel. 52, ultegra, toto bych určitě zařadil do výběru:

      http://www.mojekolo.cz/…-200-db-2012

      Přeju hodně štěstí s výběrem nového mazlíka.

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Ultegra… … A taky 105 a Tiagra.

        0 0
      • Canyon325  

        vzhľadom na cenu výbava nič moc z tých značiek čo som uviedol vyššie je tam výbava sram force al. sh. ultegra príp. campa chorus/athena v celej sade…

        0 0
      • yetti  

        Co je na Lapierre legendárního? Ale cena je vzhledem k výbavě jako kdyby to byl LOOK :-)

        0 0
        • Vilém  

          Treba ty „legendy“ prodava:)

          0 0
        • b58  

          Třeba to, že je na trhu od 50. let a je ve vlastnictví jedné rodiny, pravidelně se tato značka účastní top závodů na silnici i mtb a úspěchy si snadno vygůgluješ. Ne neprodávám ji, ale s potěšením od nich vlastním kola.

          0 0
    • martinpav  

      Na tvojom mieste by som sa naprv pokusil pozicat nejaky cestak ± vyhovujucej velkosti aby si zistil aky posed ti vyhovuje. Nech neskocis s bikom ktory sice bude super vyzerat ale budes mat nieco na com sa nebude dobre jazdit. Az potom by som riesil konrektne modely.

      Realna velkost sa moze dost lisit podla vyrobcu/slopingu.

      Ebay v pohode, mam odtial 2 ramy.

      0 0
      • Mark-H14  

        No u toho Tarmacu je to více-méně jasné, 54" by mi byla velká, respektive dlouhá (horní rámovka 548mm) 52" 537mm.

        No a pro srovnání BMC Racemachine RM01 v 53" 550mm a v 50" 535mm.

        Ono BMC označené jako 50" má délku sedlové trubky střed vrch 520mm a Tarmac 52" 490mm, což jasně demonstruje rozdílnou geometrii a použié údaje o velikosti rámu.

        Jak psal Yetti výše, že má 173cm a sedí mi 535mm a 52", tak si v duchu namlouvám, že by to mohlo sedět i mě. (vím, že má každý jinou stavbu těla, délku končetin, trupu apod.)

        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Pozor, tam jde krome delky o to ze mensi velikost kola ma kratsi hlavovku, tj vetsi vyskovy rozdil sedlo-riditka (nebo vetsi komin) A pomer delka-vyska se lisi znacka od znacky.

          Tady kolem strany 70 je prehled a test ruznych ramu mj. s porovnanim jak na tom jsou v tomhle smeru typove.

          Ja mam treba 179 a jezdim 560c-c vyska x 560eff delka, 100 predstavec, ale idealni bych videl tak 550 delka x 57cc vyska. Ale jsem myslim spis atyp.

          0 0
        • yetti  

          Pokud nemáš nikoho, kdo by Ti půjčil kolo na vyzkoušení, tak zajdi do nějakého většího kameňáku a zkus si na pár kol v tvé velikosti alespoň sednout. 50tis už je dost peněz a byla by škoda koupit něco blbě.

          0 0
        • jecnak  

          Zrovna Spesl ma urcite testovacky. Stejne tak Trek a dalsi velke firmy. Samozrejme doporucuju nez ti zacnou prodejci tlacit do hlavy svy rozumy promerit se http://www.competitivecyclist.com/za/CCY… Vyhodou je, ze ten kalkulator netlaci nejaky dogmaticky pristup ale nabizi nekolik moznosti ruznych pristupu k nastaveni spravne velikosti a geometrie.

          0 0
    • Mark-H14  

      Díky všem za zájem a cenné rady.

      Čistě teoreticky:

      kdyby mi byl dobrý ten 50" BMC rám v odkazu, (délka horní rámovky 535mm a délka sedlovky 520mm) za 27.000,– včetně sedlovky a vidlice.

      http://www.cyklobazar.cz/…stav-27-tis/

      Dokázal bych jej slušně osadit, včetně pedálů, klidně i z bazarových lehce jetých dílů, aby to bylo OK?

      Mohu Vás poprosit o nějaké tipy – kalkulace?

      Upřednostňuji opravdu ty kompakty 50/3 … kola co nejlehčí a nejtužší… asi sci-fi co?

      0 0
        • jerryx  

          Jestli ten ram dostanes se zarukou, jako ze bys vzhledem k jeho stari mel, tak je to slusna koupe.

          Sram Force je dobra sada – spolehliva, trochu tuha, ale zase lehka. Problem bude v klikach, protoze 175mm bude na tebe fakt hodne. Vzhledem k tvoji vysce, veku a vyjezdenosti budes asi potrebovat 170mm a ani o mm vic (klidne bys moh jit i niz). Nejenze se ti bude slapat lip, ale predejdes tim i ruznejm problemum s bolestma kolen, kycli apod.

          0 0
          • nooski  

            S klikama to nebude tak horké. Jsem v rodině se svými 175cm nejvyšší, kdo na kole více jezdí, a všichni vozíme 175mm kliky a jsem si naprosto jist, že bych uživil i 180mm. 170 jsem měl na MTB a byla to nepoužitelná hrůza. Záleží i na délce nohou a optimální kadenci jezdce.

            0 0
            • jerryx  

              Jemu je pres 40 a je velmi pravdepodobny, ze by mu kratsi kliky sedly vic. S tema 175mm by se po case moh divit, proc ho vsechno boli.

              0 0
              • Mark-H14  

                Také jsem si myslel, že když mám na mtb 175ky tak, že na silnici to budou také 175ky, případně 172,5mm, ale třeba je to na silničce zcela něco jiného.

                0 0
            • Payia  

              Spravnou delku klik jakozto amater nemas sanci urcit ani omylem. I mrnous muze mit 200mm dlouhy kliky, zaklad je jen v tom, aby neslapal ‚pred sebe‘ protoze to extremne nici kolena. Kdyz si spravne nastavi zbytek posezu, tak muze jezdit na 200mm klikach bez nasledku. Akorat to z hlediska vykonu bude na hovno.

              Hlaska typu ‚cim delsi kliky, tim vetsi paka a tim lip to jede‘ jsou totiz uplna blbost. Kazdy kdo zna zaklady mechaniky to vi.

              Delka klik ma v podstate vazbu jen na kadenci, pricemz rozdil pri klikach 170mm a 175mm je necely 3%. Jestli tocis kadenci 80 nebo 82.4 je pro kazdyho tady naprosto fuk.

              0 0
        • Mark-H14  

          Díky za odkaz. Já to takle ani neumím najít.

          V odkazu je SL01, která je i u nás v Ostravě o nějakou tu tisícovku dražší, ale RM01 je zcela jiný rám. V Ostravě je ta SL01 poslední v 54" a v 51" tam mají nějaké AL BMC, tuším SR01 v pondělí se na ně zajdu sednout, ale pochybuji, že to takle v prodejně sám poznám.

          http://eshop.floriansport.cz/…egra-12.html

          0 0
    • Mark-H14  

      Tak jsem své míry prohnal FitCalcuratorem a vyšly mi dosti prapodivné údaje. Nevím zda měřila špatně manželka a nebo jsem hobit a do dnes jsem o tom nevěděl.

      1. V Calcurátoru Cannyon mi vyšla velikost 52"
      2. FitCalcurator:

      The Competitive Fit:

      Seat tube range c-c 51,8 – 52,3

      Seat tube range c-t 53,4 – 53,9

      Top tube length 51,8 – 52,2

      Steam Length 10,5 – 11,1

      BB-Saddle Position 68,4 – 70,4

      Saddle Handlebar 50,1 – 50,7

      The Eddy Fit

      Seat tube range c-c 53,0 – 53,5

      Seat tube range c-t 54,6 – 55,1

      Top tube length 51,8 – 52,2

      Steam Length 9,4 – 10,0

      BB-Saddle Position 67,8 – 69,6

      Saddle Handlebar 50,9 – 51,5

      The French Fit

      Seat tube range c-c 54,7 – 55,2

      Seat tube range c-t 56,3 – 56,8

      Top tube length 53,8 – 53,4

      Steam Length 9,6 – 10,2

      BB-Saddle Position 65,9 – 67,9

      Saddle Handlebar 52,6 – 53,2

      0 0
      • mr.antik  

        ještě pak dost můžou udělat berany, které můžou mít na délku od 70 do 100mm

        0 0
      • jerryx  

        U nas se tohle moc nedela, ale co si zajit na fit – tj. na nastaveni posedu? Vetsinou ti to udelaj i bez jakyhokoliv tvyho kola s tim, ze ti doporucej, co za velikost od danyho modelu potrebujes. Az si pak nejaky kolo poridis, tak budes vedet, jak ho nastavit, aby ti perfektne sedlo – cili zabijes 2 mouchy jednou ranou.

        0 0
        • krokus  

          Když si člověk u Ski a bike Radotín koupí kolo myslím nad 60 tisíc, změří ti posed zdarma. Tedy prvně samozřejmě změří ten posed, pak doporučí kolo.:-)

          0 0
      • jecnak  

        V cem vidis problem? Ja celkem jasne vidim, ze bys mel mit horni ramovku, respektive efektivni delku kolem tech 52, coz je jeden z prenositelnych udaju mezi ruznymi vyrobci a geometriemi.

        Treba moje nastaveni kola je nejbliz Eddyemu. Mam rad delsi ram s kratsim predstavcem, kratky rozvor ale pritom relativne klidne kolo.

        0 0
        • Mark-H14  

          No právě délka horní rámovky mě zaskočila. Jsem o cca 10cm vyšší než manželka, které vyšlo 52,0 – 52,4 v Competitive, tedy ještě o pár mm více než mě.

          Nic méně z toho vyplývá, že to BMC RM01 z bazaru za 27.000,– Kč by pro mne mohlo být OK. Mluvil jsem s majitelem, který měří 178cm a údajně OK a pak s dalším prodejcem stejného rámu, který měří 174cm jako já a prý při tréningu a normálním ježdění OK, ale při závodech mu byl krátký.

          27.000,– Kč BMC TM01 + sedlovka + vidlice, střed BB30

          Už jen sadu – XX,– Kč + kola, pláště, duše – XX,– Kč + sedlo, představec, řidítka – XX,–Kč + pedály – XX,– Kč + lanka, bovdeny, košíky a tretry …

          0 0
          • jecnak  

            Mate nejspis jiny pomer delky nohou vuci trupu. Kazdopadne cenove pocitej aspon 10t na slusna kola. To ti pak na sadu a zbytek nic nezbude.

            0 0
            • Mark-H14  

              Jsem myslel, že bych koupil např. jetá Ksyria za 10 a nějakou sadu jako např:

              http://www.cyklobazar.cz/…a-13–800-kc/

              jen nevím zda nebude problém najít jetou sadu se středem BB30.

              0 0
              • Kouba_2005  

                Ksyria Elite koupíš za 10 i nová.

                0 0
              • Canyon325  

                alebo pozri tieto ZTR

                0 0
                • Mark-H14  

                  Tyto ZTRka, jen s dráty Aerospoke 24/28 1340g jsem právě koupil v Bikeartu manželce. Čekám je po neděli.

                  0 0
                  • martinpav  

                    Tak daj potom vediet ako sa jej na to bude jazdit. Rozmyslam ci ich kupit alebo radsej postavit nieco na Kinlin rafkoch (vahovo ± 1440, cena ±250e).

                    0 0
                    • Canyon325  

                      tiež ma zaujali keby ich mám tak ušetrím len na kolesách asi pol kg :D čo už by podľa mňa rozdiel bol… aj keď cenovo sa mi zdajú byť trochu mimo (max 200€ by som ešte dal :)) a v SK ich nedostať takže jedine z bikeart…

                      0 0
              • jecnak  

                Sedlo, sedlovka, pedaly, riditka, omotavky, kosiky, plaste, duse a nejaky dalsi drobnosti to je dalsich cca 10. To jsi na 60ti bez treter.

                0 0
          • Zdenda CUBE  

            http://bmc-racing.cz/index.php…

            Koukni co mají skladem ve slevách, třeba by sis tam něco vybral …

            Jinak u této geometrie Ti bude sedět velikost 50–51.

            0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            Na Bike discount maj ultegrove sady (bez kazety)za 600E.

            K tomu fulcrum 3 za 320E z Velo-motion

            0 0
      • Marskatin  

        To snad nemůžou v tom kalkulátoru myslet vážně.

        BB-saddle position cca 70 cm, když k tomu přičtu 17,5 cm kliku, tak nedosáhne na pedály. pohybuji, že by při své výšce měl delší Inseam než 80cm.

        0 0
    • Mark-H14  

      Tak jsem zase na začátku aneb smyčka se utahuje, ale vítěz je nejasný.

      Dnes jsem seděl (šlapal na trenažeru) na BMC SL01 ve velikosti 53" a BMC SR01 51" , bohužel BMC RM01, které je mým favoritem na prodeně neměli. RM01 má stejnou délku horní rámovky, ale celková geo je trochu jiná.

      51", když jsem vedle ní stál, tak mi to připadalo jako kolo po starším bráchovi, ale posed Ok, řekl bych lepší pocit než na 53", jen při spodním úchopu a přikrčeném posedu jsem se lehce dotýkal koleny loktů.

      53", asi OK, také by mohla být.

      Škoda, že nebylo přímo BMC RM01, kde je minimální sloping a asi lehoučcé jiná geo. a prodejce mi tvrdil, že by mi byla OK v té 50".

      Mí favorité:

      1. BMC RM01 model 2011, LEHCE JETÉ, velikost 50" komplet Sram Red 53/29

      11–26, kola Easton 90slx 1400g, karbon řidítka Easton, hmotnost 7,0kg. cena 57.000,– Kč

      http://www.bmc-racing.cz/index.php…

      Oficiální dovozce BMC mi doporučil (po telefonu)u RM01 velikost 50" na mých 174cm, rozkrok 79cm. Prodejce v Ostravě mi doporučoval 53" rspektive 54" SL01.

      1. BMC SL01 model 2012, NOVÉ, velikost 53" komplet na Ultegře 50/34 11–28,

      kola DT Swiss R-1650 (asi těžítka), AL řidítka Easton, hmotnost +/- 7,7 – 8,0kg (katalogových 7,5 to fakt nemá), cena 52.000,– Kč

      http://eshop.floriansport.cz/…egra-12.html

      1. Specialized Tarmac SL3 PRO, NOVÉ, model 2011, velikost 54", sada Dura Ace,

      brzdy Ultegra, kliky Specialized karbon 53/39 11–28, karbon sedlovka a řidítka, hmotnost 7.0kg, cena 55.000,– Kč. Bohužel v matné černo-modro-bílé kombinaci, která se mi až tak nelíbí a vše na kolo mám červenočerné, ale jinak kolo pěkné.

      http://www.bradsky.cz/…-p-4222.html

      1. ještě nějaké nabídky mi přišly e-mailem Felt, Bianchi …, ale to

      zatím nechávám otevřené.

      0 0
      • martinpav  

        No tym testom si sa vybral spravnym smerom :). Sediet ti moze aj 56-ka, ak bude mat spravnu geo.

        Ja by som sa stale neponahlal a snazil sa otestovat co sa da. Teraz sa aj tak vonku neda moc jazdit, tak aspon obehnut shopy kde je mozne sadnut bike a pripadne pretocit nohy na trenazery. S finalnym vyberom ti uz aj tak nikto nepomoze, to bude na tebe.

        0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Udelej si vylet a projed favoritku cislo 1. (to prvni cislo 1). Jak te tak virtualne pozoruju, tak by te nadvaha favoritky cislo dve urcite dost zrala :-)

        0 0
        • raceman  

          jestli je opravdu „lehce jete“ a bude sedet, tak bych nevahal :)

          0 0
    • Mark-H14  

      Tak přišla ještě jedna nabídka, která se mi zdá také dobrá.

      Specialized Tarmac model 2011, Sram Red 50/34 11–28. Výbava OK (kompakt jsem chtěl), barva OK, velice málo jeté a za 44.000,– Kč to myslím není špatné.

      0 0
    • Mark-H14  

      Tak ještě jednou děkuji všem za cenné rady. Kolo je už doma. Nakonec vyhrála nad srdcem cena a zvítězil Tarmac SL3 na Sram Red. Za ušetřených 14.000,– Kč koupím silniční tretry pro mne i pro manželku, protože i jí jsem nakonec vzal silniční Looky.

      0 0
    • Mark-H14  

      Na kole mám tyto Look 2 Max pedály:

      http://www.kolokram.cz/…te-bile.html

      Je jedno které z níže uvedených kufrů koupím a jaké byste mi doporučili, co se vůle týče? 0 – 4,5 – 9 stupňů?

      http://www.kolokram.cz/…k-keo-2.html

      http://www.kolokram.cz/…eo-grip.html

      Zlatý střed 4,5 stupňů?

      Ještě bych uvítal doporučení na nějakou fajn omotávku. Je to jedno, nebo se omoávky od sebe výrazně liší? Měkkost, náchylnost ke špinění atd. atd. ??

      0 0
      • raceman  

        u pedalu si nemel kufry?

        0 0
        • Mark-H14  

          Bohužel kufry původní majitel někde zašantročil.

          0 0
          • raceman  

            aha, no zacal bych urcite u sedych… 0°je malo a tech 9° uz je az az, by se ti mohlo stat, ze bys nevycvakl, pokud na takovy uhel nejsi zvykly..

            jen je celkem blby, ze ty look kufry se celkem rychle ochodi :/

            0 0
            • Zdenda CUBE  

              Prodávají se na ně gumové krytky. Vozím to stále v kapse dresu a jakmile sesednem okamžitě je nasazuji. Je to hlavně proto, že ty pedály ukrutně kloužou, hlavně po dlažbě, o schodech ani nemluvě !!

              0 0
              • raceman  

                jj klouzat klouzou, ale mas muj obdiv za to, ze se ti chce s sebou vozit a nasazovat krytky, kdyz slezes .) to ja radsi jednou za 2 nebo za rok koupim nove fufry :D

                0 0
                • Smazaný účet  

                  rikas ze nezastavujes, jo?

                  0 0
                  • raceman  

                    :) zastavuju, ale naucil sem se levitovat nekolik mm nad zemi, takze se mi kufry opotrebovavaji jen naslapovanim a vyslapovanim a bohuzel, jelikoz sou z plastu, tak je degraduje i UV zareni… ;)

                    0 0
      • rasto  

        potvrzuji, zlaty stred – sede 4,5 bude good.

        co se tyce omotavky, me se nejvic osvedcil fyzik. zkus si sehnat casopis 53×11 – c. 2/2011. tam resili omotavky.

        0 0
        • jecnak  

          Ten mi prisel jako dost tenky.

          0 0
        • mastihuba  

          zrovna jsem tu chtěl psát cokoli jen ne fyzik v koženkové verzi, ta šla doháje snad po 300km.

          0 0
      • jecnak  

        S kuframa si budes muset vyzkouset co ti nejvice sedne. Ja jsem spis zastance vetsich vuli, byt se hur vystupuje.

        Co se tyce omotavek, tak jsem velky zastance obyc korku, kde jsou rozdily prakticky jen v cene. Pak se daji jeste trochu posunout dal v pohodli aplikaci gelu/silikonu misto lepidla naspod omotavky – dela je trebas Bontrager. Pak jsou velmi prijemne drazsi omotavky jako Silvini ci Lizzard Skins, ale cenove jsi na trojnasobku korku (v zahranici vyrazne levnejsi). Co me naopak zklamalo byl Fizik a pripadne takove ty levne pseodokarbony – oboji velmi nepohodlne, pripadne kluzke.

        Opomijene jsou ruzne gelove (Fizik) a plastove (Specialized) vlozky k upraveni uchopu, zvyseni tlumeni vibraci a zvetseni kontaktni plochy mezi dlani a riditky.

        0 0
        • Mark-H14  

          Manželka má nějakou omotávku FSA a ta mi připadá měkoučká oproti té co mám na kole já.

          0 0
    • Mark-H14  

      Jsem zvědavý co se mnou udělají ty 170mm kliky co tam mám. Na 29" MTB mám 175.

      Paradoxně manželka má na silničce 172,5mm a na MTB 170mm.

      Vyzkoušíme uvidíme.

      0 0
      • mr.antik  

        já bych klidně ty kliky užil :-)

        0 0
        • Mark-H14  

          A o které bys měl zájem? :)

          Přečetl jsem tady nějaká vlákna, kde se to řeší, ale odpověď jsem v nich moc nenašel. Někdo tomu přikládá velký význam a někdo to ani neřeší. Při svých 174cm bych možná mohl mít i 175, 172,5 a třeba i 170mm, jsem sám zvědav zda to vůbec poznám.

          0 0
          • raceman  

            jestli mas v planu zkouset ruzne delky, tak hlavne na tom samym kole :)

            0 0
            • Mark-H14  

              No nemám to v plánu, ale tak něják to vyplynulo, když mám na MTB 175 a na žiletce 170mm. Manželka na MTB 170 a na žiletce 172,5mm. Nechci jí podceňovat, ale ona určitě těch 2,5mm nepozná a nevím zda já poznám těch 5mm.

              Je rozdíl v délce klik u MTB a silnice? Kde se obecně řečeno, vozí delší a kde kratší kliky? Nebo by měly být na všech kolech stejné?

              0 0
              • Lada,s  

                Teď jsem přecházel na silničce z 172,5 na 175 a trochu poznat to bylo, ale po jednom delším švihu sem si zvykl a úplně v pohodě. 5 mm asi už půjde poznat víc

                0 0
                • raceman  

                  to si menil kliky na stejne silnicce? tam to poznat pujde, ale na jinem kole to pozna uz tezko, zvlast, kdyz je to bajk..

                  0 0
              • jerryx  

                Na silnici se mnohem vic toci. Na MTB se casto jedou hodne nizky kadence (pod 50) a tam je asi vetsi paka znat. Neni nahoda, ze vetsina vyrobcu dava na mensi kola kratsi kliky – proste je to obecne ergonomictejsi.

                Se 170mm se ti bude tocit mnohem pohodlnejc, ale jestli ti i na silnici nepreleze kadence pres 80 (drtis tezky prevody), tak si tam dej klidne 180mm.

                0 0
                • Mark-H14  

                  Počkej to mělo být naopak ne? Pokud bude na silnici problém s kadencí, tak spíše kratší kliky a né 180mm ne?

                  0 0
                  • jerryx  

                    To bylo mysleny tak, ze kdyz moc netocis (z nejakyho podivnyho duvodu), tak bys klidne neco dlouhyho treba snes. Ale stejne tomu neverim. :) Jet 4hodinovej svih se 180mm klikama, by bylo trest asi pro kazdyho.

                    0 0
                    • jecnak  

                      Ja naopak po 180mm posilhavam po vyborne zkusenosti z bika. (190cm)

                      0 0
                      • jerryx  

                        Co sem videl, tak vic jak 175mm vozej na normalnich kolech jen profici s vyskou ke 2m a ti jsou na tom asi pohybove lip nez my.

                        0 0
                        • jecnak  

                          Je to pak vic o kolena, protoze jsi nucen min radit a je vetsi tendence tahat tezky. Rozdil v praci odvedene za otocku je docela velky, tak je proste na zvazeni, zda to dokaze jezdec vyuzit a nezpusobi mu to zdravotni problemy.

                          0 0
                          • jerryx  

                            Neni to jen o zdravi. Cim jsou kliky delsi, tim se hur akceleruje. Z delsich klik nicmene vyssi vykon nedostanes. Nizsi paku kratsich nahradis vyssi kadenci s lehcim prevodem. Pokud davas kopce, kde jedes kadenci 40, tak mozna 180mm pomuzou, ale asi bude vhodnejsi (a rychlejsi) slezt a tlacit nebo upravit prevody.

                            0 0
                            • jecnak  

                              Spocti si praci za jednu otacku a uvidis. Pokud nekdo neni kadencni jezdec, ma vyborny styl slapani, tak neni od veci si kolo, zvlast bika, se 177,5–180mm klikama zkusit.

                              Vim o par lidech, co si toho sami ani nevsimli, ze jsem jim pujcil kolo na 180 klikach, jen jeli o pastorek tezsi prevody.

                              0 0
                            • McBlacky  

                              taky záleží jestli je silnička doplněk k bajku nebo hlavní kolo. Já to mám jen jako doplněk a vozím proto všude 175ky a jezdím spíš vyšší kadence

                              0 0
          • mr.antik  

            Já mám všude 170mm, protože měřim pod 170cm, takže i papírově to sedí. Kdyby se naskytla příležitost nahradit stávající 172,5mm Tiagry, kde není tedy ani tak problém s délkou, ale jsou neuvěřitelně ošklivé, hlavně velká placka, tak bych to bral, ale spiš nějakej bazar.

            0 0
    • Mark-H14  

      No na MTB točím +/-90ot/min, tak nevím zda je to kadenčně nebo silově? Myšleno +/- rovina a lehce zvlněný terén.

      0 0
    • Ives  

      Zdravím,

      využiju toto nekonečné vlákno.. :)

      sháním celokarbon silničku od zavedeného výrobce s osazením Ultegry či ekvivalentu u Campy, cca 7,5 – 8 kg. Rok 2011/2012

      přecházím z levnější Meridy na něco lepšího. Mám 184 cm, 80 kg, radši těžké převody, amatérské závody občas..

      klidně mailem

      jo a cena do 50 000

      Díky

      0 0
    • tomxxx  

      Velikost bych odzkoušel. Já jezdim 54 meridu, mám 175 a možná by to chtělo menší a úplně jinou značku. Sice mi ta velikost pocitově sedí, ale sedlovku mám dost zataženou a neni to pravé ořechové, ale jezdim a neřešim.

      Tarmaca sem jel, je to tvrdý jak blázen a jak si psal: lepší tuhost než pohodlí, tak si to nejdřív projeď, protože Tarmaca bych já osobně nechtěl. Na závody perektní, rychlý, ale na normální ježdění, jako první silnička fakt nepohodlný. Neřikám, že tuhost neni důležitá, ale nepohodlná silnička je na českejch silnicích peklo a nemysli si, že budeš jezdit jen hezkej asfalt, občas jsou kostky, díry…tomu se nevyhneš.

      Řazení: campa: má takovej divnej řadící čudlík, kterej nemusí sedět všem při úchopu, nelíbí se mi, že má carbon namotanej snad všude

      sram: takový celkem striktní a přesný řazení, ale mě vadí, že se vše háže jednou páčkou. Nastavení brzkové páky by mělo mít nejlepší, ale nemám moc nastudované, jak se to líší v závislosti na sadě.

      shimano: u mě vyhrává. Ergonomicky mi sedne nejlíp, řazení je pohodlnější. Řadí se brzdovou pákou a druhou malou páčkou, přijde mi to nejlogičtější. Mnoho lidí si stěžuje, že nemůže řadit při brždění, já když brzdim, tak řadit nepotřebuju..…kaž­dýmu sedí něco jiného

      0 0
      • tomxxx  

        S křížkem po funuse koukám :D

        0 0
        • Mark-H14  

          Nemůžu se toho očistce na tvrdém Tarmacu dočkat :)

          Už chybí jen tretry a po odskoušení koupit představec, zatím nevím zda 90 či 100mm.

          Koupil bych ještě nějakou levnou silničku na mých 174cm, kterou bych jezdil jako zimáka. Sice jsem na své prehistorické 26" MTB koupil krásné blatníky, ale …

          0 0
          • tomxxx  

            90 je asi na silničku zbytečně málo…uvidíš.

            Já na silnici vozim jako správný prase tretry na bika a XT shimano pedály…modní policie bikefora by se zhrozila :D

            Tretry bych asi někde zkusil a pak koupil přes net, je to takový neférový, ale ušetří se…

            Jako zimák by se mi líbila cyklokroska.

            0 0
            • mr.antik  

              proč by mělo být 90 málo? Kvůli stabilitě?

              0 0
              • tomxxx  

                Tak když ti to sedne, proč ne, ale jen mi přijde, že prostě na silničku se hodí víc delší představec, protože s ní nepotřebuješ tak manévrovat. Já třeba na silnici zkusim těch 90 narvat, protože ji mám moc dlouhou, tak to tim zkusim dohnat :D

                0 0
          • martinpav  

            Daj si zapliest nejake 28 rafky na bikove naboje a hod to na horak a mas zimak. Na 99% to pojde bez problemov s plastom do 28. A mas na com dorazat plaste/kazety z cestaka (aj ked tych kaziet moc nebude :) ).

            0 0
            • Mark-H14  

              Bohužel mám 26" starého horáka (zimáka) s brzdami cantlíver (předchůdce Véček) a na 28" ráfky by to asi nešlo …

              Dnes pěkných 47km na slikách s jedním pádem, odřeným loktem a prodřenoou bundou na lokti, což me fakt se..

              0 0
              • martinpav  

                Predpokladal som pouzitie kotucoviek. Nove mechaniky kupis za ± 30 e, z bazaru aj lacnejsie.

                0 0
                • Lada,s  

                  Jo ale otázka jestli má na vidlici a zadní stavbě navářky na kotoučovky.

                  0 0
              • novas32  

                opatrne kamarade:)

                0 0
                • Mark-H14  

                  Neboj kámo, než ty se sem k nám stavíš, tak už budu poléčený :)

                  0 0
                  • novas32  

                    chacha, pristi vikend jsem tam!!! ale nevim, jestli se za tebou dostanu. jedu jen na otocku, rodinku tam asi par dni necham.

                    0 0
                  • novas32  

                    mimochodem jsem si ustlal vcera vecer v Praze na Ladronce – paradni naledi po snezeni a naslednem odtani, a dneska rano 200 m nad firmou repete… oboji bez nasledku na tele i na dusi:) letosni skore mam zatim 3× :)

                    0 0
                    • Mark-H14  

                      Blázne, ti to pořád říkám. Já když jsem lehnul, tak jsem si na tebe hned vzpomněl.

                      Satv se, až budeš mít čas. Na 15 minut je to škoda cesty, ale rádi Tě/Vás uvidíme.

                      0 0
                      • novas32  

                        videl bych to, jestli se budu vracet sam, v nedeli vecer. v kolik pojedu, jeste nevim, ale driv jak v 7 asi ne, tak zalezi, co budete mit k veceri, jestli ma cenu se na chvilku stavovat :))) ale vazne, aspon te pozdravit se stavim, teda pokud nebudes v rachote, jinak muzu zajet do Opavy.

                        0 0
                        • Mark-H14  

                          V rachotě nebudu, klidně se stav, jen se prosím připomeň den předem, ať ta večeře stojí za to!

                          0 0
                          • novas32  

                            jen proletim. pribrzdim, houknu pres zahradu a frcim, mam to skoro 400 km :)

                            0 0
              • raceman  

                cos delal? ja 36km na silnicnim zimaku po skoro suchych cestach :)

                0 0
                • Mark-H14  

                  Také jsem jel po téměř suchých cestách a jak jsem se dostával výše a výše… tak mezi Pustou Polomí a Podvihovem je silnice, která se v zimě neudržuje a holt tam byly ledové koleje. Samozřejmě pád přišel, až jsem si myslel, že jsem z nejhoršího venku :))

                  0 0
                  • raceman  

                    aha :D tak to ja pekne po rovince ov-st.ves-rychaltice :)

                    tak bud rad, ze si cely :)

                    0 0
    • Mark-H14  

      Vliv délky představce na ovládání – živost kola, aneb chtěl bych dát místo 100mm 90mm představec. Poznám to vůbec na jízdním projevu a nebo ne?

      0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Kratka odpoved- ne.

        Stredni- mozna poznas zmanu, ale po par km ti to bude fuk.

        Dlouha- rozbor mistra ramare

        Ta co nechces slyset- stejne nejvic zalezi kdo na tom kole sedi.

        0 0
        • jecnak  

          Tak nejak. Ono hodne zalezi, kde se dotycny vetsinu casu drzi za oblouky. Navic pri zkracovani nastpuje problem (v extremnim pripade) kopani se do riditek v prudkem stoupani pri jizde ze sedla, obvykle to jen znesnadnuje pilotaz v podobnych pasazich.

          0 0
          • GubikCz  

            V prodejně v Porubě mají tuto silnici http://www.kellys.cz/…urc-7–0–2013 za 40 tisic a nějaký drobný. Co si o tomhle kole myslíte?

            0 0
            • Člověk a jeho svět  

              Sada dobrá, kola slabší, rám bez vyzkoušení posoudit neumím, značka pro mě ne úplně sympatická…

              Můj názor – cena 40 k je odpovídající, původní (?) 65 k je zcela mimo.

              0 0
              • JakeF  

                Přesně, dát za tohle 66 tisíc by bylo dost na hlavu…

                0 0
            • ¨MZ  

              Apache Victorio Cena taky lehce přes 40, ale už to má kola Ksyria Elite a ta stříbrná Ultegra vypadá líp, alespoň na obrázku. Vůbec celý to kolo vypadá pěkně. Kvalitu rámu nemůžu posoudit, prostě normální Čína, nebo kde to dělaj, což ovšem nezanmená, že to bude špatný, vždyť dneska se tam dělá pomalu všechno.

              0 0
              • Azmir  

                jojo tohle je mnohem lepší.

                0 0
              • JakeF  

                Ti nevím, doplňky výrazně horší, rám na mě působí líp ten od Kellysu, byť ani jednu z těch značek moc nemusím a za těch 5 tisíc navíc by si ty Ksyria moh koupit taky, když ty Aksia rozumně prodá a pak bude ten Kellys vycházet o dost líp.

                0 0
                • ¨MZ  

                  Ty Aksia moc dobře neprodá, na Kolokrámu jsou za 4000 i s pláštěma, bez plášťů se možná nechají sehnat lehce nad 3000, takže prodejný budou maximálně za 2000, každej si to radši koupí v obchodě se zárukou, než sundaný z nového kola.

                  Rám těžko posuzovat podle fotky, muselo by se to projet a já osobně bych asi rozdíl nepoznal.

                  Kellys má karbon řídítka a sedlovku, hlavně u těch řídítek to až taková výhoda nebude. Mám karbonová na novém kole, ještě jsem na tom teda nejel, čkám na jaro, ale je to hrozná žvejkačka, když se za to vezme na místě. Uvidíme při jízdě, jak se to bude chovat. Ritchey Pro hliník mám na starém kole a ty jsou mnohem tužší.

                  0 0
                  • JakeF  

                    No vždyť jo, já si říkal tak 2500, ale tak i kdyby 2, tak mu zůstane 7 tisíc, za to už sežene Ksyria Equipe.

                    Rám jasný, to z obrázku posoudit nejde, ale působí na mě líp ten Kellys, celkově masivnější a propracovanější. Tipoval bych to tak o 2–3 roky novější katalog od Číňanů :D. Ale tak nemusí to znamenat, že je i lepší, to je jasný…

                    Osobně bych z těchle dvou variant šel fakt spíš do toho Kellysu, ale tak beru to i dost designově, mně se i ta šedá Ultegra líbí víc :). Funkčně to asi bude prakticky to samý, takže hlavně aby sedla geo.

                    0 0
                    • karliner  

                      A stojí ty Ksyria Equipe za ty 4000 navíc?

                      0 0
                      • JakeF  

                        Pro mě určitě ne, jen říkám, jak by to bylo při stejný ceně :).

                        0 0
                    • ¨MZ  

                      Já myslel Ksyria Elite, ty jsou ještě lehčí, ty už jsou kolem 10 000 a na tom Apache právě už jsou. Rozhodně radši kolo na Ksyriích Elite, než na Aksiích byť s karbonovýma komponentama (sedlovka, říídítka).

                      Jinak mě se zase vzhledově hodně líbí ten Apache se stříbrnou Ultegrou :-)

                      0 0
          • Mark-H14  

            Hrochu – Jecnaku – díky. Tak něják jsem si to myslel, jen jsem to chtěl slyšet od vás. Dám tam 90mm a bude to prostě OK, respektive musí to být OK.

            PS: vyměnil bych řidítka S-works SL classic carbon 420mm, 182g 136/79mm za S-works Shallow bend carbon 400mm, 123/75mm.

            Kdyby náhodou někdo chtěl o 20mm širší… :)

            0 0
            • Azmir  

              Ty máš řídítka co jsou široké jenom 420 mm na 29? :D já mám 680mm na 26 a je to tak akorát :D

              0 0
              • Kouba_2005  

                Ty máš 680mm na silničce? :D

                0 0
                • Azmir  

                  jaj ted jsem za ****** :D , nevšiml jsem si nadpisu, že se jedná o silničky, sypu si popel na hlavu.

                  0 0
                  • Mark-H14  

                    Tome, Tome :)

                    Mám 420mm classic a potřeboval bych 400mm compact.

                    0 0
                    • Dumbíček  

                      A už jste vyjeli, nebo ty kola dráždíte zatím jen na trenažéru?

                      0 0
                      • Mark-H14  

                        Dumbíčku, vyjíždím na své prehistorické ocelové, celopevné 26ů a užívám si poprvé v životě krásné, stříbrné, lesklé blatníky, kde jsem si vyrobil i zástěrky. Těch voňavek je mi zatím fakt líto. :)

                        0 0
                      • JakeF  

                        Já už o víkendu novou silnici vytáh :).

                        0 0
                        • Mark-H14  

                          No super a já zjistil, že na trenažeru, že mi špatně respektive téměř vůbec nechodí smyk na velkou.

                          0 0
                        • martinpav  

                          Podobne. Piatok, sobota, nedela = 260km. Ale zase sa sem dovalia od severu sracky takze ju pekne schovam.

                          0 0
                        • blaf  

                          a jak jede? :)

                          0 0
                          • JakeF  

                            Nuda, pořád se musí šlapat :D. Ještě teď vyměním kazetu a uvidím, jak si zvyknu… Na trénink to bude asi fajn, ale stejně budu mít spíš pořád radši bajk ;).

                            0 0
                            • martinpav  

                              To sa časom zmení :). ZDV je nuda, ale vyjazd napr do dolomitov uz je o niecom inom.

                              0 0
    • Mark-H14  

      Nefunkčnost mého smyku zjištěna: RED je prostě prasklý ve sváru. Údajně je to titan.

      PS: nevíte kde svařují titan? Ostravsko – Opavsko.

      0 0
      • raceman  

        kup radsi force smyk :)

        0 0
        • nooski  

          I na kolech profíků se často objevovaly smyky z nižších řad, protože Red byl prostě na pytel.

          0 0
          • raceman  

            jj bud force, anebo, jestli si dobre pamatuju, meli red s plechovym voditkem

            0 0
    • sway  

      Trochu se svezu s tímhle vláknem…

      Jaro je skoro tu a tak koukám po silničce, vzhledem k tomu, že v mém aktuálním působišti se bike moc nezapotí.

      Sháním něco kolem 1000–1100EUR, sada aspoň 105, alu rám, karbon vidle, taková ta klasika v téhle cenové relaci.

      Co mě zatím zaujalo je Cube Peloton Race (http://www.cube.eu/…eloton-race/) nebo klasika od Canyonu, bud Ultimate AL 7.0 (http://www.canyon.com/…es/bike.html?…) nebo Roadlite AL 7.0 (http://www.canyon.com/…es/bike.html?…). Jsem samozřejmě otevřený dalším nápadům a návrhům:)

      Díky!

      0 0
      • Řepík  

        Já přesně tohle řešil na podzim a vzal jsem Cube a to minimálně z toho důvodu, že jsem měl možnost si to kolo předem vyzkoušet, na rozdíl od Canyonu (který byl velký favorit). Jasně, můžeš vyzkoušet něco jiného a porovnat geometrii, ale…

        Opomenu-li, co jsem na kole vyměnil (dával jsem širší řidítka a delší představec), tak slabinu vidím v kolech, josu relativně těžká a nejsou moc tuhá…

        0 0
    • Mark-H14  

      Chlapi, jaké duše vozíte?

      Chtěl bych si nějaké objednat do zásoby. Na kole mám Micheliny 94g.

      Zaujaly mě Continental Supersonic 52g. Vozíte je někdo?

      Latexy asi vzdávám, protože když vidím jak se to rychle vyfukuje na manželčině kole… Na MTB asi ano, ale na žiletku, na velké tlaky mi to připadá nevhodné.

      http://www.koloshop.cz/…e-42mm-.html

      Díííky

      0 0
      • jecnak  

        Contiky vozim (vozil jsem, ted mam latexove Micheliny na Cosmicich a bez dusi jezdim na zimaku), respektive myslim ze snad stejne vazici Kendy. Uchazi stejne jak latexy a nasazovani je sileny opruz (zvlast s novym plastem), protoze staci nekde lehce skripnout a bouchnou a nebo je v nich dira. Co se tyce defektu v pohode. Paradoxne bezdusaky uchazeji mnohem min, ale stejne to jedenkrat tydne kontroluju.

        Zkuste to bez duse, pane Marconi. ;-)

        0 0
        • Mark-H14  

          Díky moc.

          Měl si s Continental Supersonic více defektů než s těmi latexkami?

          0 0
          • jecnak  

            Latexy mam nove, takze nemuzu posoudit, ale zkousel jsem schvalne jak moc utikaji a je to stejne jako ultralighty. Defektu na ultralightech a obyc dusich jsem mel stejne – obvykle nejaky odstepek sterku se zapichl do plaste a postupne se propracoval az k dusi.

            Bezduse zatim bez defektu, ze bych ho musel resit. Vim o jednom, ale po 5s syceni se dira zacelila a plast dal drzi bez problemu max tlak. Najeto kolem 6t km (2 zimy + neco pres leto).

            0 0
    • Mark-H14  

      Je nějaký problém s takovými 38g vážícími RU? Případně jiné doporučení? Současná těžítka mají 122g :)

      0 0
      • JakeF  

        Některý se povolujou… Já u upínáků na gramaření kašlu, než s tím pak mít problém, a dávám DT RWS.

        0 0
      • Mark-H14  

        Zapomněl jsem odkaz:

        http://www.mikebike.cz/…

        0 0
      • jecnak  

        Hur se povoluji a utahuji. Nejkomfortnejsi ale i nejtezsi je system s vnitrni vackou/excentrem – Shimano napriklad, pak jsou vyborne Mavicy. Vse ale kolem 100g. RWS jsou tezsi a bohuzel se nekomu ta packa vyvakla a pak cvakaji kvuli vaklu v tisicihranu. Podobny system ma USE u SpinStix. Titan verze vazi kolem 40g. Z lehkych s vnejsim excentrem jsou pouzitelne KCNC kvuli kluznemu pouzdru z mosazi. Pokud ti to bude vychazet pres patky, tak doporucuju SpinStixy – dovozce MaxCursor.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.