• Micky

    Zdar lidi, před nějakou dobou jsem vymenil kotouce a brzdovy desticky a doufal sem ze uz nebudu mit problem s prehrivanim, ale problem je furt. 160/160 Hayesy sem vymenil za 183/160 Hope Floating Saw a desticky Swiss stop. brzdy zustaly shimano Deore hydry. brzdy jsou ted ostry jak sviňa za studena,ale v prudkym kopcu se rychle zahrivaji,rychle se ztraci brzdnej ucinek a paka zmekne na trvalo-porad odvzdusnuju. (z kopce brzdy popoustim,pri­brzduju jen sem tam pokud to de,ale casto se to proste musi v terenu z prudkyho kopce porad drzet zmackly)

    co doporucujete? hodit dopredu jeste vetsi kotouc,nebo vymenit brzdy(trmen+paku) za vyssi tridu? oboje draha zalezitost :-(

    0 0
    • pepek  

      Kup Superstar kevlarový desky a máš po starosti. Já jsem vyzkoušel všechny možný desky, ale tyto se fakt nepřehřejí a nevadnou.

      0 0
      • Chiron  

        Já bych spíš řekl, že on desky má OK, ale uvaří kapalinu. A jestli ty kevlarové se zahřívají stejně, jen tu teplotu vydrží, tak mu výměna asi nepomůže. A kapalinu uvaří tak jako tak. Zajímalo by mě jak brzdí. Desky se mi už podařilo přehřát, ale uvařit kapalinu nikdy.

        0 0
        • pepek  

          1.Má olej.

          2.Desky jsi ani neviděl.

          0 0
          • Chiron  

            ad1. To že má olej je mi jasné, ale přehřát jde dotka i minerální olej. Podle popisovaného ostrého nástupu, bych hádal, že má desky organiky, ale když je uvaří a zavzdušní se mu brzda, tak zřejmě přehřál i olej.

            ad2. Ty kevlarové desky sem nejezdil, proto sem tam napsal to „jestli..“

            Ale třeba by mu pomohly.

            0 0
            • jIrI___  

              Jezdím taky ty kevlarové Superstary a jak psal pepek, ještě se mi s nimi nepovedlo brzdu uvařit i na kopcích, kde se s jinýma deskama už moc nechytala.

              0 0
      • MlokCZ  

        Docela by mi zajímalo jaké jsi zkoušel jiné sintrované desky a jak velké kotouče vozíš.

        Je mi jasný, že proti organikám to bude lepší. Ale není mi jasné, proč by měly být až nějak o moc lepší než dobré sintry.

        Od té doby, co vozím The One + sitry (zatím jen originály), tak jsem neměl ani jednou ani náznak vadnutí brzdy a 4 týdny v horách jsem s nimi letos byl a několik opravdu pořádných sjezdů bylo. A vozím to jen na 180/160mm, první brzdy, kde jsem ani v horách neměl potřebu větších kotoučů.

        0 0
        • jIrI___  

          Vozím taky 180/160 (vážím ± 80 kg) a na „zkušebním“ kopci, kde i na Goldfrenech (stejně tak na sintrovaných Shimano deskách) ztvrdla páka a brzdný účinek byl pryč, se Superstary pořád chytaly. Navíc mají znatelně ostřejší nástup, spíš bližší organikám než sintrovaným. Jediné mínus je to, že se rychleji sjíždějí, ale to zas kompenzují cenou. Já jsem s těmahle deskama velice spokojený a sedí mi nejvíc z těch, které jsem vozil.

          0 0
          • MlokCZ  

            Já si právě nedokážu představit, co bych v ČR jezdil pro brzdy náročnějšího než jsem na obou dovolených v horách jel. A ještě jsme vlastně byli na 4 dni v Krušných na Klínovci a tam taky nějaký ten služný sjezd byl.

            A nástupu jsem u sintrů trošku bál, ale na The One je ostrý až až.

            Asi moc brdíš :-)

            0 0
          • Jenda  

            to ze ti ztvrdne paka je jenom ze jsi to aspon na chvili nepustil aby se dostal olej do expanzky (nebo je mala expanzka), uvarena brzda se naopak projevi tak ze ti paka uplne propadne.

            Jestli se ty superstary rychle sjizdej tak je to do hor skoro nepouzitelny – i Goldfreny mi behem 250 km km v GaPa zmizely o pulku:-)

            0 0
            • jIrI___  

              Jediné štěstí, že v ČR takové hory nejsou :)

              0 0
            • pepek  

              Tak zase jsou levnější, takže když vydrží 300 km, tak to máš nastejno-v hospodě je vyměníš a jedeš dál :-)

              0 0
        • pepek  

          Předtím jsem měl sintrovaný Goldfren, který byly nejlepší, ale taky trochu vadly. Předtím všechno možný: Sh, Koolstop, Faststop, BBB, Ferodo, …a všechno zvadlo. Změna kotoučů na Sh-Al-unašeč (180/160) taky nepomohla. Přišel tam Superstar a je to OK. Navíc není drahý.

          0 0
      • MlokCZ  

        Pokud mu natrvalo změkne páka a musí odvzdušňovat, tak chyba nebude v deskách.

        0 0
    • 120petr  

      Kolik vazis? Tohle normalni neni, pokud jezdis XC a brzdis s rozumem. Videl bych to na brzdovou kapalinu a mozna i koupit desky s jinyou brzdnou smesi.

      0 0
      • Micky  

        no taky se me to nezda normalni, zvlast proto ze nevazim moc(asi 75kg). jezdim xc vyjizdky okořeněny prudkyma sjezdama terenem v lese

        0 0
    • roud  

      Buďto jezdíš fakt hrozný pekla nebo neumíš brzdit…

      0 0
    • pesimum  

      Když ti Shimano v manuálu k brzdám napíše že máš brzdit přerušovaně a ty přerušovaně brzdit nechceš tak co ti zbývá?

      0 0
      • pepek  

        Když ono to vždycky nejde, že?

        0 0
        • 120petr  

          Vzdycky to jde. Prerusovany brzdeni je mysleny tak, aby nekdo nebrzdil z kopce plynule napr. 2 minuty a pak se divil, ze upekl desky. Ne ze pri kazdym zastaveni musis cukat s brzdou.

          0 0
          • pepek  

            Děkuji za vysvětlení.

            0 0
          • MlokCZ  

            Až sjedeš aspoň jeden pořádný sjezd, tak napiš znovu.

            0 0
            • 120petr  

              Cirou nahodou jsem z par kopcu jel :-) (napr. Klínovec, Jedlák). Asi jsem se spatne vyjdaril.. Netvrdim, ze se nemuze brzdit plynule, spis naopak. A za normalnich okolnosti se da brzdit bez problemu prerusovane v tom smyslu, ze z kopce nepojedu nekolik km na brzde, ale budu brzdit po urcitejch vzdalenostech jak to bude potreba. Opravdu pri normalnim brzdeni nepreferuju ABS ;-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Pořádný sjezd znamená, že brzdu prostě nemůžeš pustit vůbec, pokud se nechceš přizabít.

                Klínovec jsem jel dolu jenom po žluté značce a následně po zelené do Jáchymova. Tohle na brzdy až tak moc náročný sjezd nebyl. Ve většině pasáží se brzdí jen sem tam, v pár prudších trošku více. Ale v žádném místě se to zdaleka neblíží sjezdu, kde brzdy nelze pustit vůbec.

                Tedy z hlediska náročnosti na přehřívání brzd to pořádný kopec není.

                0 0
                • 120petr  

                  Jo, to souhlasim.. Na brzdy byl náročnej Jedlák, kterej jsem dolu jel lesem, kde nebyla zadna cesta ani pesina. Tam jsem vybrousil desky az na kov na hydraulice od Nimroda :(

                  0 0
                • martin_bakov  

                  doporucuju cernou sjezdovku z jesteda, neni to ani tak o technice (mozna par der nekde v te trave je) jako spis o uhlu ve kterym to sjizdis. Snizte si predtim sedlo :)

                  0 0
                  • xshreck  

                    Na černé jsem se rozsekal na lyžích když jsem neměl nabroušené hrany… holt ledovatá sjezdovka a vysoká rychlost na tupých lyžích není nic pro mě :-) na kole to musí být dobrá zabíjárna ;)

                    Je to vlastně jen taková pěklná louka nebo je to členitý terén plný šutrů, pařezů atd? ( něco jak Jedlová [Jiřetín pod Jedlovou]).

                    0 0
                    • martin_bakov  

                      Je to jen louka, nevim jestli by se mi chtelo mezi parezy a sutry :)

                      0 0
                      • xshreck  

                        Tjn … mě stačilo že jsem to zakončil v síti :-) na kole neví nevím … :-D

                        0 0
                    • ice  

                      myslis Libereckou pohárovku do roku 04 nebo kdy se tam prestalo jezdit?

                      0 0
                      • xshreck  

                        jj, myslím že ano. Hned vedle sjezdovky byl skokanský můstek. POd sjezdovkou je restauračka… a kdybych jel dál tak dojedu pod lanovku

                        0 0
                  • MlokCZ  

                    To jsem nejel, ale jel pár jiných takových sjezdů. Většinou se jim ale vyhýbám, protože na nich není nic zajímavého a téměř vždy existuje z daného kopce nějaký mnohem lepší a zajímavější sjezd.

                    0 0
          • nox159  

            na sklačce mas mechaniky a a na tom XC ( ktere je ti mimochodem hoodne velke – pokud na fotkach je ve stavu v jakem bezne jezdis ) podle me moc velke prasarny nejezdis ( mas na to jine kolo) tak z ceho tak soudiš ze to jde? ;-)

            0 0
            • Nimrod  

              řeknu ti tajemnství… má ode mě 525, ale pšššššt :-)

              0 0
            • 120petr  

              Mam jenom Leadra, to XC v profilu bylo moje prvni a velikost jsem opravdu prestrelil. Jinak na mechanikach (BB5) jde v klidu brzdit plynule a zatim me vzdycky podrzely.

              0 0
      • Mr.Duck  

        Jel si někdy z kopce?

        0 0
        • Jenda  

          jsou proste lidi kteri se na poradnej kopec nikdy nedostali – nechme ho zit v jeho presvedceni:-) Dobrej test nedaleko od Cr je GaPa sjezd na 3 km asi 600 vejskovejch cely po satoline, nejmirnejsi usek mel asi 15% vetsina pres 30 :-)

          0 0
          • PjSky  

            :) pripomelo mi silnicni kolo se 105 brzdama.. na 100m ve sjezdu sem je zapomel pustit na kopci 18% a uz nebrzdili. To uz je ale davno.

            kdyz sem prisel ke koutoucum musel sem se smat. Proti vckam dokonalej power brake a ovladani bez nasili. Mozna by mel skocit na chvili na kolo s vckamam a naucit se brzdit tak, aby mohl brzdit porad.

            0 0
        • fousek  

          A jel jsi z kopce nekdy rychle?:-)

          0 0
          • Mr.Duck  

            Nikoliv,to je riskantní. Ale dělám si iluze že na chainless race bych moh nechat za sebou aspoň jednoho člověka :-O

            0 0
            • McBlacky  

              to bude dobrá smrt. Šutry na Monínci si pochutnaj :)

              0 0
              • Mr.Duck  

                No posledně sem to na HT tak ňák ukočíroval, tak si teď jako že věřim když mám to péro, žejo :)

                0 0
            • goofy  

              No ja jezdim chainless praktycky porad, protoze jsem nejak liny slapat :-D

              0 0
              • Mr.Duck  

                Já si to na monínci trénoval,když sem ztratil podložku z ořechu a rozhasil si to, tak sem si dal dvě jízdy bez šlapání a šlo to :)

                Ale nevim jestli se nebudu bát toho prvního šutru :-(

                0 0
      • Pumsc  

        někdy je potřeba držet brzdy furt,třeba dlouhý zatáčky z kopce na nezpevněným povrchu,kdybys tam zkusil abs tak letíš;-)

        0 0
    • DonJuanKarlos  

      To chce pořádný brzdy a kotouče. V tomhle případě hlavně brzdy,Avid Elixiry třeba ;-)

      0 0
      • Micky  

        je možny že mam nějakej vadnej mineralni olej a ten prostě nevydrzi horko? podle zmeknuti paky si myslim ze je to urcite prehrivani oleje,ne desek nebo kotouce. slo by dat do shimano brzd napr. dotku z avidu?

        0 0
        • xshreck  

          Nejde, vyžralo by ti to těsnění … nebo nějaké kroužky.

          Podle mě to teda bude chyba brzd nebo opravdu špatně brzdíš – i při šíleném sjezdu, kdy se mi pěkně rozpálil třmen a kotouč to ani nemluvím, tak to brzdilo pořád stejně. Ale mám hayesy no … vyměnit kapalinu nebo celé brzdy :-P

          0 0
        • Mr.Duck  

          Zkusil bych vyměnit kapalinu a ujistit se že to je 100% odvzdušněný…mám sice SLX, ale taky jedou na olej a jelikož sem srab, co brzdí kdykoliv je něco trochu z kopce, tak si myslim že brzdám zatopit dovedu a nikdy sem s tim neměl problém..

          0 0
          • Micky  

            jenomze ty mas 200mm kotouc takze to bude duvod proc si s tim nemel nikdy problem ne?

            0 0
            • Mr.Duck  

              No předtim sem měl 185, jestli je v tom velkej rozdíl nevim, pořádně rozpálit se daly oba )

              0 0
    • Singlespeed  

      Tohleto jsem vyřešil minulý rok úplně jednoduše. Koupil jsem mechanické třmeny Avid BB7 a můžu žhavit kotouč jak chcu. Nic nevaří, nic neměkne.

      0 0
    • Carlos.f  

      Moje Shimana LX popř. SLX se chovají tak, že při přehřátí se zkrátí chod páky. Páka je tvrdá ale účinek klesá.

      Nemáš tam už starý ten olej? Mohla by tam být už voda.

      Já jsem měl v brzdách po dvou letech pěknej humus.

      0 0
      • jIrI___  

        A pokud bys brzdil s tou tvrdou pákou ještě dál, tak změkne a začne se propadat k řidítkům. To ztvrdnutí a zkrácení kroku je takový varovný signál :)

        0 0
        • MlokCZ  

          Přesně tak, zkracování chodu jsou jen takové prvotní příznaky, od přehřátí brzdy to má ale ještě daleko.

          Na The One nemám problém ani se zkracováním chodu.

          Dříve na K24 ke zkrácení chodu docházelo v každém opravdu pořádném kopci. Přehřát jsem je ale nepřehřál téměř nikdy.

          0 0
      • pepek  

        V oleji žádná voda není. Mám ho tam už 8 let. Desky, desky, …desky. Nic jiný nepomůže.

        0 0
        • MlokCZ  

          Kdyby to bylo jen z přehřátí desek, tak mu nemůže zůstat změklá páka natrvalo a po odvzušnění se to spravit.

          0 0
          • pepek  

            To jsem tak nějak předpokládal, že odvzdušnění má vychytaný, zvlášť u Sh. Ale asi ne.

            0 0
    • Martyss  

      Jak je stará kapalina/olej?

      0 0
    • slavekRM  

      Trochu se přiživím, ať nemusím zakládat nové vlákno. Mám brzdy XT vlastně na všech kolech. Ty nejstarší mají asi 4 roky. Všechno funguje jak má, ale neměl bych už vyměnit kapalinu?

      0 0
      • MlokCZ  

        Kdybys tam měl kapalinu, tak bych už ji vyměnil. U XT, pokud vše funguje ok včetně dobře se vracejících pístků a ani náznak zavzdušnění, tak bych klidně dále jezdil.

        0 0
      • pitos  

        Po šesti letech jsem byl nucen poprvé otevřít sh 525ky z důvodu pádu a tím poškození expanzky.Olej byl celkem čistý, ale dal jsem nový.Druhou brzdu jsem přijednom otevřel také a olej v pořádku,jen jsem trošku dolil nového a nechal tak.

        Pokud brzdí dobře a není s nima nějaký problém tak bych na ně nešahal.

        0 0
    • MlokCZ  

      Jak první bych vyměnil olej, tohle vypadá, že je už v nějakém divném stavu. Často přehrát brzdy tak, že páka natrvalo změkne, to opravdu není normlální a někde je chyba.

      Pokud to není olejem, tak snad nějaká netěsnost, že se to při zahřátí zavzdušní, těžko říct.

      0 0
    • Super  

      Pánové zdravím. Zaujala mě vaše diskuse o přehřívání brzd. Bohužel řeším podobný problém. Mám čtyřpístkové brzdy HOPE Mono M4. kotouče 183mm a 160 mm. vážím 85kg.

      Páky neměknou ani netvrdnou, brzdy hoří už po desítkách metrů intenzivního brždění. Nesdílím názor, že se má jezdec naučit brzdit. To by znamenalo přizpůsobovat se brzdám. To je špatně. Brzdy jsou základem každého stroje a musí 100%tně fungovat v každé situaci. Samozřejmě jsem si pomáhal přerušovaným bržděním či střídavým přední ,zadní, ale je to silně limitující a neřeší to problém.

      A těď babo raď.

      Chystám se měnit desky navrhněte jaké a od koho?

      Díky.

      0 0
      • jIrI___  

        „Páky neměknou ani netvrdnou, brzdy hoří už po desítkách metrů intenzivního brždění.“ To z nich jako šlehají plameny nebo jak poznáš, že hoří, když se to neprojeví na chodu páky?

        Nejvíc tepluodolné desky, které jsem jezdil, jsou výše zmíněné kevlarové Superstary (do hor údajně nepoužitelné) a pak s odstupem sintrované Goldfreny.

        0 0
          • jIrI___  

            Pfff…

            0 0
            • Smazaný účet  

              Z predstavy, ze se vetsina z tech 5MJ premeni na tepelnou energii mi beha mraz po zadech…

              0 0
              • akula  

                No většina, cca 99,99% :) navíc těch 5MJ ta brzda zbaští za jednu vteřinu, je to měrná veličina. 325km/h není zase nijak extrémní přistávací rychlost (pro A-380 teda trochu jo, navíc to z ní ubrzdit na 1100 metrech), třeba pro naše Su-7 to byla běžná přistávací rychlost a je znám i případ uspěšnýho dobrždění z 500km/h na dráze v čáslavi.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  jo:) Tech 0.001% je ten krasny zvuk a palici se pneumatika:)

                  0 0
                  • akula  

                    pálící se pneumatika je taky teplo neee? :)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      joooo…ale to nezapricini pozar brzdy…a navic se ta pneumatika i defomuje…a prohyba se!

                      0 0
                      • akula  

                        požár brzdy nezapříčiní, nicméně si začal s přeměnou kinetický energie na tepelnou bez bližší specifikace kde všude :) a deformace pneumatiky je taky přeměna na teplo, jen se netře brzdová deska o kotouč, ale částice gumy mezi sebou resp mezi gumou a válcem dynamometru, proč by se jinak pálila??? :) nechá se z toho vyjmout jen energie spotřebovaná na opotřebení pneumatiky, ale ta je nula nula prd v porovnání s tim ostatním :-D

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          no jo…uznavam porazku.

                          ale za energii spotrebovanou na ten kraval si stojim!:D

                          0 0
                          • akula  

                            :)

                            proti kraválu jsem neřek ani popel! jen výkon na něj spotřebovanej může bejt baj očko tak okolo 500W a dynamometr do toho pumpuje 5 000 000W ;)

                            0 0
        • Super  

          No asi tak nějak , jak vidíš níže. Cigárko by sis lehce zapálil.

          Teď vážně. Je jedno jak problém pojmenuju, podstatné je že se účinnost brzd rapidně snižuje.

          Takže kdo máte osobní zkušenosti s určitými destičkami, dejte k dobru.

          Dík.

          0 0
          • kubad  

            který model Hope M4 máš? černé nebo stříbrné

            0 0
            • Super  

              červené s plovoucími kotouči

              0 0
            • mastihuba  

              todle mne u hope taky zaujalo, páka mi netvrdla ani neměkla ale prostě to přestalo brzdit. Jsem zvědavej na ty sintry od superstaru.

              0 0
    • Tomcat  

      Z popisu to je na klasickej rituál.

      • vyměnit kapalinu za kapalinu s vyším bodem varu . Bacha nadot normu.
      • opravdu pořádně odvzdušnit
      • třmen má dosedat kov na kov (barva izoluje). Teplo pak rozvádído rámu.
      • Dvoudílné kotoče hůř chladí. Neodváději nerozvádějíto­lik teplo.

      Samo 185 v zadu neuškodí

      0 0
      • kubad  
        • Hope už dlouho používá DOT5.1 tam už moc nevymyslíš, nováneuškodí, zrovna odvzdušní.
        • Hope má plastové pístky, takže kov na kov to nepude
        • Kotouče Hope s Alu unašečem chladí líp než jednodílné, ověřeno namě :-)

        pokud má ty starší černé ty opravdu nijak excelentmě nechladí a jde je lehce uvařit, mám je na Nineru taky, tady pomůžou jen sintr desky které snesou větší teplotu

        0 0
        • kubad  

          ups myslel sem že reaguješ na dotaz:

          Pánové zdravím. Zaujala mě vaše diskuse o přehřívání brzd. Bohužel řeším podobný problém. Mám čtyřpístkové brzdy HOPE Mono M4. kotouče 183mm a 160 mm. vážím 85kg.

          Páky neměknou ani netvrdnou, brzdy hoří už po desítkách metrů intenzivního brždění. Nesdílím názor, že se má jezdec naučit brzdit. To by znamenalo přizpůsobovat se brzdám. To je špatně. Brzdy jsou základem každého stroje a musí 100%tně fungovat v každé situaci. Samozřejmě jsem si pomáhal přerušovaným bržděním či střídavým přední ,zadní, ale je to silně limitující a neřeší to problém.

          A těď babo raď.

          Chystám se měnit desky navrhněte jaké a od koho?

          Díky

          0 0
          • ice  

            podle me velkou roli hraje velikost expanzky a smes desticek. Na mych Hayes Ace jsem jich jeste moc nevyzkousel(zatim original a A2Z(goldfren)) ale prehrat tu brzdu da opravdu hodne prace. Pouzivam je druhym rokem(co jsou vubec v prodeji) a zadny problem

            0 0
      • goofy  

        Ma Deorecka a tam je mineralni olej. S tim nic nevymysli

        0 0
      • xshreck  

        a dát teplovodivou pastu :)

        0 0
    • lodyh  

      nechce se mi to číst celý, takže možná že už ti to někdo radil, ale…

      ve vedle běžícím threadu „Nápady“ má někdo problém s čepama na véčka a pro tebe je tam naprosto dokonalý řešení! kup to od něj, on ti poradí jak dozadu šoupnout třetí brzdu a máš vystaráno:)

      0 0
      • nox159  

        takovou kktinu muze napsat jen Pražák :D

        0 0
        • lodyh  

          než se tady začneš navážet, tak si to vlákno přečti, smál sem se celý dopoledne:) z mý hlavy to fakt není:)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.