• Twister

    Ahoj, včera se mi při návratu z vyjížďky stala nemilá věc, která mi zasadila brouka do hlavy. Na konci sjezdu do Šárky, který jsem celý odbrzdil se začaly ozývat z kola rány. Zastavil jsem a na první pohled se mi zdálo, že je kotouč úplně křivý a mlátí o rám. Po několika vteřinách už byl ale zase rovný. Intenzivně smrdělo obložení. Ještě jsem se s tím nesetkal a překvapuje mě, že i takhle krátý kopec dokáže brzdu doslova uvařit. Měl jsem tam nové desky Kool-stop, bzda Avid BB7. Jelikož za týden odjíždím na Korsiku, kde nebude jistě o kopce nouze chci se zeptat, zda se dá proti přehřívání něco dělat, kromě přerušovaného brzdění, či zda mám nasadit véčka? Díky

    0 0
    • MlokCZ  

      Nevim v čem konkrétně je u tebe problém, ale rozhodně to není normální. Já jsem nedávno v Chorvatsku jel téměř 10km sjezd, který byl dost prudký a celý terénem, v kterém jsem intenzivně brzdil celý kopec a při mojich 70kg a s Juicy 7 (vepředu 185mm kotouč, vzadu 160mm) a venkovní teplotě téměř 30st. ani náznak přehřátí.

      0 0
      • MlokCZ  

        A na silnici si už přehřátí nedokážu představit vůbec (aspoň u mojich brzd). Opět vyzkoušeno na dost slušném 31 km dlouhém kopci ze Sv. Jure (a že ten začátek je fakt prudký, kde se do každé zatáčky musí dobrzdit až téměř do zastavení).

        0 0
        • honz@  

          Já mám probém právě spíše na dlouhých asfaltových úsecích, kdy často a hodně musím brzdit z vysoké rychlosti. Mám LX hydry a mám pocit, že problém je v tom, že mezi deskama je málo místa a jak se kotouč zahřeje, tak začne škrtat. Jediné, co pomůže, je na chvíli úplně zastavit, jinak to nechce přestat. Dá se ta mezera nějak zvětšit? Jinak brzdí jak ďas, ale tohle mě opravdu mrzí.

          0 0
          • maxtor  

            Problém je v tom, že když se kotouče přehřejí, což se občas stane, materiál se roztáhne a tím se kotouč trochu zdeformuje. To je prostě fyzika – s tím nic nenaděláš. Mě se to taky občas stane a neřeším to. Jasně, že se dá zvětšit odstup mezi destičkou a kotoučem (s LX zkušenosti nemám), ale nemyslím si, že se to vyplatí, protože prodloužíš chod páky. Dobré je naučit se využívat obě brzdy a nebrzdit jen např. přední. Tím přehřívání kotoučů hodně omezíš.

            0 0
          • kafac  

            Tohle me dela taky, po delsim razantnim brzdeni to trosku skrta, ale po chvilce (jak kotouc vychladne) to zase samo prestane. Na predek jsem dal 180mm kotouc a dela to o neco min..

            0 0
      • RUMcajs  

        Mno, v nejakem 20km sjezdu po silnici ve Svycarsku se mi El Camino prehrat, nebo spalit desticky nepovedlo. Pokousel jsem se schvalne spalit zadni desticky, celou dobu jsem pribrzdoval a v zatackach hodne brzdil, ale stale nic. Z desticek smrad, ale brzdny ucinek porad stejny… Mam 70kg a bike 13.

        0 0
        • vlk  

          Hele a co si tam měl za destičky, to byly ještě originálky nebo od nějaké jiné firmy? Já totiž problém snížení brzdného účinku vlivem přehřátí vidím spíše na materiál destiček nežli na samotné brzdy.Např s originálkama shimano lx jsem je přehřál na našem testovacím kopci tak, že dole brzdili sotva 40 procentním výkonem, než původně, ale přitom, samotný třmen moc rozpálený nebyl, řek bych, že byl skoro chladný.Z destiček se ale kouřilo.Tak kdyby jsi tak poradil co to bylo za destičky, tak bych zkusil ty destičky od té konkrétní firmy.

          0 0
    • jonti  

      Podla mna to nieje prehriatie, v Sarke to tak nezahrejes. Skor by som odhadol, ze mas nejaky chybny kotuc, ktory sa krivy uz aj pri nie az tak velkom zahriati. Alebo mas proste prilis vela kg a rychlo jazdis ;) Ak v kopci prehrejes kotucovku, tak sa ti moze s rafikovymi brzdami stat, ze rohrejes rafiky tak, ze prepalia dusu. Skusenost z Kralovej Hole.

      0 0
      • Twister  

        Kil mám 80, to by snad neměl být problém a dokud jsem vozil Desky Avid, tak se mi to nikdy nestalo. Je ale pravda, že dolů jsem ten kopec jel dnes poprvé. Ráfky mají ale zase mnohem věčí plochu na chlazení, tak by to u nich mělo být dost výjimečné. ?

        0 0
        • MlokCZ  

          Ráfky mají o hodně větší plochu, to je jasný a nezahřívají se na tolik jako kotouč (přeci jen u ráfku se ti nestane, že poleješ vodou a ta zasyčí a je pryč, u kotouče běžně – ovšem v tu chvíli je kotouč stále plně funkční), jenže aby prdla duše, tak na to stačí taky mnohem nižší teplota než na přehřátí kotoučovek.

          0 0
    • kesu  

      zahrejvani kotoucu je naprosto normalni,na to abys ten kotouc zahral do modra staci u jakykoli brzdy 30 vejskovejch metru a prutkej asfalt.musis proste akorat jet 5km/h a celou dobu brzdit.Ale k problemu,desky kool-stop jsou znamy tim,ze se prehrivaj a jde je dokonce prehrat tak ze zesklovatej a uz to moc brzdit nebude ani po vychladnuti.Nicmene u tebe bych to spis videl na to,ze jsou ty desky novy a nezjety.Jeste bych je parkrat takle zahral a verim ze se to zlepsi..BTW ze by kotouc tloukl o ram se mi zda nemozny,protoze by nikdy neprosel trmenem.

      0 0
      • Pospa  

        to máš odkuď, že jsou desky kool-stop více náchylné na přehřívání. Já jsem je totiž teďka ženě koupil na její Hayesy-Mag. Stalo se nám totiž minulý týden na Gardě, že při sjezdu v terénu ji přestaly brzdit brzdy, protože je totálně zapekla a já jsem ji pak musel ze zadu za jídy chytat, do dnes z tho mám ještě pěkně odřené koleno. Desky, když jsem pak vytáhnul byly popraskané a úplně zesklovatělé. Přemýšlel jsem co udělat aby se to už nikdy nestalo, to víte moje ženuška má větší strach než já a tak brzdí stále a tím pádem o nějakém přibrždění před zatáčkou nemůže být řeč. Napadlo mě jestli nemůžou pomoc větší a hrubší kotouče, protože Hayes má kotouče užší než třeba já u Avidů? Co myslíte pomůže to?

        0 0
        • vlk  

          teda vy mě strašíte o tom sklovatění desek.Já zapek zatím snad všechny co jsem měl.To ale desky jdou zapéct ve vysokých horách při každém sjezdu.

          0 0
        • Smazaný účet  

          vetsi kotouc pomuze :-) se mi osvedcila kombinace tvrdych goldfren desek ( sou odolny prave proti prehrati ) + 185mm kotouc dozadu…

          0 0
        • kesu  

          to mám z vlastní zkušenosti,ale asi by se to dalo i spočítat,protože koolstopy jsou tlustší takže hůř odvádej teplo.Hrubší kotouče by pomoct neměly,vetší torchu ano,protože se musí zahřát víc hmoty.Ale nejlepší řešení je mít těžký prasátka.Třeba mezi magurou julii a luisou která má poloviční třmen je ve vadnutí dost velkej rozdíl.Popřípadě taky záleží na hmotě kotouče,marty s miniaturním kotoučem se přehřívaj fakt neuvěřitelně.A co se týká toho zesklovatění,nes­lyšel sem o tom u jinejch desek nez koolstop.ony ty koolstopy brzdej huř a víc se přehřívaj ale zase vydržej minimálně dvojnásobek co jiný takže je otázko co volit..

          0 0
          • kovar  

            zajímavé, nic z toho, co popisuješ, u koolstopů nepozoruju. Žádné sklovatění, žádné přehřívání, žádné modrání kotouče na intenzivních 30 výškových. BTW, o sklovatění desek a rozžhavení kotouče a nulovém brzdném účinku jsem neslyšel, ale zažil na vlastní husí kůži u zcela jíné značky desek.

            0 0
          • vlk  

            a nepletete si náhodou značku těch destiček? to přece není možný, že by měli různí bikeři tak opačné zkušenosti.6e by jednomu sklovatěli a u jiného byly OK?

            0 0
            • kovar  

              co třeba nestálá kvalita směsi obložení

              0 0
              • vlk  

                je to možné, ale pak je každá koupě nových destiček jak sázka do loterie.

                0 0
            • kesu  

              ja nevim ja měl ty koolstopy jen jedny…

              0 0
        • goofy  

          Mam taky MAGy, ale to plati obecne u vsech kotoucu: prerusovane brzdeni. Vetsi kotouc urcite trochu pomuze, protoze se lip chladi a min zahriva, samozrejmosti je sedreny lak z uchytu na ramu a vidli, ale stejne to neni spaseni. Tlustsi kotouce nepomuzou a budou delat bordel pri stelovani. Jedina spasa je naucit zenusku prerusovane brzdit. Proste at si klidne skoro zastavi, pak to necha trochu rozjet a zase zacne normalne brzdit. I to chvilove pusteni paky hodne pomaha a kotouc se relativne rychle za jizdy chladi, a desky taky. Jinak ja mam 8" kotouc a original sintered desky (mezitim semi-sintered a fastop), a ani jedny jsem zatim neupekl.

          0 0
        • Martinson  

          Když jsme jeli z Monte Altissimo tak sem vařil taky – 95 kg Shi 525 se 160 kotoučem, zadní už rovnanej kotouč se nějak rozrovnal. Jak jsme jeli ve skupině tak nešlo brzdit moc přerušovaně, hlavně v těch rychlejších rovnějších prudkejch úsecích. Se to hned hrozně rozjelo a dojížděl jsem toho před sebou. Brzdová páka při vaření zabírala o něco níž, brzdilo to pořád stejně. Vzadu mám origoš desky, vepředu modrý teď si nevzpomenu co. Nejlepší recept je hulit to a pak nechat chladnout při čekání na pomalejší. Nezkontroloval jsem prní den kolo a po první večerní vyjížďce k soše nad Gardou mi vypadla cestou dolu přední destička. V autě jsem totiž vklepal závlačku a nevšim jsem si toho.(štelování brzd před odjezdem je přeci potřeba) Tak jsem musel použít kroužek z klíčů. Kamarád David mi svým bystrým zrakem našel destičku vedle cesty.

          0 0
    • M1R3K  

      a nemas taky uz celkem obrouseny kotouce? – to se pak prehrivaj jedna dve..

      0 0
    • wroum  

      brzdils moc dlouho bez povoleni paky + novy desky = to co popisujes. az se desky zajedou tak to nude IMHO OK

      0 0
      • Twister  

        Nene, kotouče jsou skoro netknutý. Nejspíš teď vrátim kotouč i dopředu, tak jsem do něj koupil origo Avidy. Sice strašně ubejvaj v blátě, ale aspoň to přímo porovnám a vepředu zas tak netrpěj. Stejně si ale s sebou pro jistotu přibalím véčka.

        0 0
    • Standa  

      Letos jsem začal tahat vozík s miminkem a mám podobnej problém s přehříváním.Po dvou měsících čekání na větší kotouč od Žitnýho(nedočkal jsem se) jsem koupil neorig. kotouč 203mm.Desky jsem nechal orig Avid.V týdnu jsem to byl před dovolenou testnout s vozíkem z Černé hory a bohužel při stálém brzdění na 20Km/h jsem to prostě přehřál – velmi snížiná účinnost.Snad tam na dovču pro jistotu přehodím véčka.Co mě ale nezkutečně sere je,že Jucyny nefungujou ani jednu zimu,Pístky se nevracej,destičkám upadly rohy-rozdrolily se,prostě po jedné zimě na komplet rozebrání a ůdržbu.Tohle mi dělal Renault Scenic,neuvěřitelně zarezaly zadní kotoučovky.Jsem už natolik nahlodanej,že tam asi vrznu zpátky véčka a kotoučovky zase jen na zimu.

      0 0
      • filipes  

        Ja jsem na cerny (ale pod lanovkou) roztavil dusi kvuli v-ckam – navic tam je ubytek brzdne sily jeste vetsi nez u kotoucu.

        0 0
        • vlk  

          Roztavil duši, to se mi nějak nezdá.Nepraskla ona třeba kvůli něčemu jinému.To si fakt myslíte, že se ráfek tak dá rožhavit?To by pak v tu chvíli musela kotopučovka snad vedrem popraskat.Na kterým kole se ti to stalo na předním nebo na zadním.Já totiž mám kotoučovku vpřžedu a teď měním vzadu náboj a říkám si zda má vůbec smysl plánovat dobudoucna kotoučovku i do zadu, po zkušenostech s přehřívající se přední.

          0 0
          • filipes  

            uz nevim, stalo se mi to dvakrat – padak dolu, stojis na brzdach a prask, rana a jsi na rafku. Dira jak vrata do stodoly… hydry maj dostatecny vykon i zahrate, takze lze brzdit prerusovane, zahraty v-cka nebrzdej vubec, tam bych po preruseni uz nedobrzdil. Uvarit se da vsechno, u Vcek jsem radsi nekdy chladil rafky vodou ;-)

            0 0
          • Pá-dlista1  

            No kdyz das nejakou prudkou sjezdovku v kuse na brzdach… verim tomu, ze to jde. Nastesti jsem nemel tu cest. Ale sjezdovka z Cerny hory dokazala rafky hooodne rozpalit.

            0 0
          • lubos  

            V pohode to jde :) Kdyz se brzdi tak, ze guma na Vckach ztrati brzdni ucinek, a pak mackas vic a vic paku, teplo ze zvysuje …

            0 0
          • martt  

            mne sa to pred mnohymi rokmi stalo na galuskaci. Pricina je asi teplo a zvyseny tlak. Isiel som cely cas dole lesom na brzdach postojacky v pedaloch (na silnicke) a ked som prisiel na asfalt, sadol som na sedlo a rana jak z dela. Zadna galuska explodovala. Nasrate som chytil raf, ze ju vymenim a ten raf bol taky horuci, ze spotena ruka na nom zasycala.

            0 0
    • lubos  

      Ja jsem na Garde upekl Vcka. Takze to mas fuk :o)

      0 0
    • Pospa  

      Já nevím, ale myslím si že když dám větší kotouče tak tím pádem dostanu větší moment a na stejnou třecí sílu vyvolanou pákou dostanu větší brzdný účínek a tedy nemusím tak brzdit a navíc pokud bude hrubší kotouč tak by se neměl tak rychle zahřívat, alespoň by to mělo trvat o něco déle než se nahřeje ? Jinak vidím že Garda je fakt drsná

      0 0
      • Martyss  

        Můj názor je, že větší kotouč pojme více tepla a také se lépe chladí díky větší ploše. Ať koutouče nebo véčka jsou na kole náchylenější na přehřátí z důvodu hmotnostních úspor a prostě se s tím musí počítat:-/

        0 0
        • goofy  

          Presne tak. At kotouc, ci vecka; at hydry, ci mechaniky, uvarit se da pri jemnem ale neustalem brzdeni na kole vsechno, takze proste trefy vzdy na tu chvilku tu packu pustit…

          0 0
          • Twister  

            Ok budu si to pamatovat, ale nevim nevim, jak to pude v těch největších padácích. Je to praxí odzkoušený, ale stejně mi příde divný, že se během tý vteřiny nebrždění stačí kotouč ochladit pro těch pět dalších na brzdách. Jinak oteckovi se podařilo zahřát ráfek až mu popraskaly dráty.

            0 0
            • goofy  

              No ono se jedna taky o to, ze tu chvili ta brzda se ani nezahriva, cili tim se oddaluje i to prehrati… A cim rychleji jedes, tim drive se ochladi ;o)

              0 0
        • prodi  

          Co se týče brzdného výkonu, má větší vliv moment, než že větší kotouč pojme více tepla…:)

          0 0
    • RUMcajs  

      S Hayes El Camino a 160mm kotoucem jsem v 15km klesani po silnici a temer stalem pribrzdovani problem nemel. Vazim i s baglem cca 75kg.

      0 0
      • 100kg  

        Ono do určité mezní energie to brzdí skvěle. Ale když si přidáš 25 kg a musíš brzdit a ne jen přibržďovat, tak je to o něčem jiným. Zrovna v sobotu jsem upekl Hayes na červené značce ze Strážného do Vrchlabí.

        0 0
        • RUMcajs  

          Mno, co dodat – pro tezsi lidi tezsi brzdy (napr. Magrura Gustav)

          0 0
    • marapara  

      Tak jsem tenle problém ještě s Avidama CPS neměl. A to jsem jel hodněkrát celkem dlouhý technický sjezd (asi 5km), kde jsem byl skoro pořád na brzdách. Pravda při dlouhém brždění brzdy trochu vadla, ale dalo se pořád brzdit jedním prstem. Vepředu mám 180 mm kotouč, teď mám destičky Avid tuším BR-4, předtím jsem vozil Fastop a taky jsem problém s přehřátím a smradem neměl. Jednou jsem jel maraton a jel jsem za borcem, který měl tuším Magury Julie a ty při delším brzdění šíleně smrděly. Musel jsem ho předjet …kdo to má čichat? :)

      0 0
    • chupas  

      je mi divny, ze jeste na prehrivani nikdo pro kotouce nedela udelatko na smerovani vzduchu. staci se podivat na F1. tam je krasne videt jak maj vzduchovej tunel primo na brzdy. neco takovyho by urcite fungovalo i na kole. vzhled by asi nebyl nejlepsi, ale funkce… treba jednou nekdo prijde s vodou chlazenym kotoucem. odkapavanim z flasky na kotouc by se to amatersky taky dalo vyrobit.

      0 0
      • enjoy  

        tak tohle nikomu nerad!:-).to se mi ted nedavno povedlo,ze jsem chtel trosku proplachnout kotouc,uz ani nevim proc.no a proplachl jsme to sladkym cajem.to byl ale napad!za chvili kotouc jak prase!piskalo to jak sileny a kdyz jsem zastavil a zabrzdil tak se pak ani nechtely odlepit desky od kotouce,takze jsem z toho mel parkovaci brzdu:-)) jo a pak to oplachnul citronovou matonkou.no bys cekal..,to taky nebyl dobrej napad!:-)))

        0 0
        • chupas  

          ja nemel na mysli jednorazove polejvani kotoucu, ale systematicke nonstop kapani vody na kotouc – driv nez se zahreje

          0 0
          • enjoy  

            rovnou chladici emulzi:-)

            a prutok vody by se ovladal dalsi packou na riditkach:-).a melo by to i blatnik proti cakani vody do ksichtu:-)).

            0 0
          • vlk  

            co se týká odkapávání vody na kotouč, to snad nemyslíš vážně.Další voda na kole-další zátěž.Navíc by se to z koutouče dostalo hned pryč odstředivou silou.Co se týká vzduchových tulenů co by přiváděli na kotouč vzduch.Uvědom si, že jakékoliv směrování vzduchu je zároveň i další odpor vzduchu na kole-což není žádoucí.Pokud jde o ochlazování tak některé firmy se snaží-koukni na shimano. má přístup vzduchu k destičkám shora i zespoda-prostě okolo destiček to při jízdě profukuje.A je to znát.Zahřívají se o něco méně než např. avidy juicy 7(testováno).Přesto ale i tak ztrácejí po zažhavení dost ze své účinnosti, stejně jako ty avidy.-To podle mého spíše záleží na složení destiček.Prostě na kole kotoučovky- to je z chlazením trochu horší.Nemyslím, že se to změní, akorát se budou hledat jiné lepší směsi pro destičky.Vždyť klasická motorka také nemá nic z toho chlazení co popisuješ.

            0 0
            • v3d  

              Malej tunylek bys ani nepoznal- proti tomu, jakej odpor vzduchu ma lidsky telo. Spis ale nevim, jestli by to bylo k necemu v technickejch sjezdech, kde nejedes zrovna rychle..

              0 0
              • vlk  

                Já nemyslel, že to poznám v odporu vzduchu, ale jde to poznat v chlazení třmenu.Teda jako, že je o dost chladnější na stejném kopci jako u kamošů co mají bez tunýlku, deore avid apod.

                0 0
        • lubos  

          Staci namontovat chladic od procaku :) Ale jinak jsem videl nejakou nadobku s olejem, co se montuje na prase.

          0 0
            • lubos  

              jo, to je ono.

              0 0
            • vlk  

              docela bych se bál, že to někde urvu.Zkoušel jste to někdo?

              0 0
              • lubos  

                To asi ani ne, i kdyz by to imho mohlo byt vyresene jinak. Ale podle mne to moc nepomuze. Je tam asi olej a chlazeni je nanic.

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Proc myslis? Tam je brzdovka, stejna jako v okruhu. www.sterba-kola.cz/…b_tion05.jpg

                  0 0
                  • lubos  

                    Ajo, vlastne tam musi byt stejny medium. Jinak by to melo mit rebrovani aby to nejak poradnejc chladilo. Jenomze rebrovani na biku .. hmm. Nevim. Co ty .. mas nejake zkusenosti ? Sve nebo z doslechu ?

                    0 0
                    • Peslezedirou  

                      Rebrování = žebrování? Podle mě tím bazmektem jen zvětšíš množství brzdové kapaliny a tudíž se bude zahřívat o něco pomalejš, to je asi tak celé jak to podle mě funguje,

                      0 0
                      • lubos  

                        jj, zebrovani :) No, ale i vetsi mnozstvi kapaliny nakonec zahrejes a co pak s ni ? Chladit se musi tak nebo tak. A pokud chladici soustava ma stejny odvod tepla, nebo jenom minimalne vetsi, tak zas bude dele trvat, nez se vychladi.Ale na druhou stranu asi preci kdyz srovnam prasatko a nadrzku tak se docela zvetsi chladici cast. Jestli je tedy nadobka kovova :P

                        0 0
                        • Peslezedirou  

                          Pak nezbyde než začít foukat na prasátko a nebo ho rovnou počůrat :))

                          0 0
                        • Pá-dlista1  

                          No tak zebrovani… nejaky tam je, ze jo. Rozhodne oproti prasatku je to hotovej radiator :)

                          0 0
            • black.horse  

              prosím, prosím… máte s touhle věcičkou zkušenosti? docela o tom uvažuju:-) PS. na enduro kolečku rád vařím kotouče:-) zatím sem nasadil kombo 203/185mm tak se to proti 160/160 snad zlepší:-) ale jestli ne, tak uvažuju i o tomhle:-)

              0 0
              • MartinXC  

                Jaké kotouče tam máš ? Já brzdím J5kama a mám dojem že se ty hranaté kotouče zahřívají o třídu rychleji než klasické u BB7. Respektive se mi nestalo, že by mi BB7 někde přestala brzdit, zatímco J5 docela často…

                0 0
                • black.horse  

                  mám J7 a jaký to sou kotouče je vidět na tom bajku v profilu, nejlíp je tvar asi vidět na fotce bejvalýho eRBíčka… až bude konec zkouškovýho, tak pořádně otestuju tu kombinaci 203/185 co sem teďka nasadil, zatím sem na tom jel tak 5km, není čas:-(

                  0 0
                  • MartinXC  

                    Tak to dávej pozor, na těchhle mi J5 (8"/7") po pár desítkách metrů přestávají vzadu brzdit, přední zatím jakž takž. A to mám mezi 80–90kg.

                    0 0
                    • cabbage  

                      vzadu přestvají brzdit? jak mažeš řetěz?;)

                      0 0
                      • black.horse  

                        kušuj, ty brzdíš až moc:-P

                        0 0
                      • MartinXC  

                        Řetěz mažu olejničkou, tím to není. Opravdu zadní 7" zvadne po pár zabrždění s kopce – dvakrát po sobě z 60kmh na 20kmh a páka je na gripu a už to jen tak šudlí. Přední 8" je lepší (spíš až moc ostrá, té se bojím :-)

                        0 0
                    • black.horse  

                      no právě, většinou sem ty 160kotouče dost ohřál v dlouhým sjezdu a pěkně vadly, ale ubrzdit se dalo, jen mě sralo, že sem pak sotva hejbal prsty:-D no a občas když po tom následoval prudkej krpál, tak taky sem zažil, že sem měl co dělat to dobrzdit… podle mě brzda má brzdit tak, aby na jakém koliv sklonu terénu byla schopna zablokovat zadní a hlavně přední brzda, limitující musí být přilnavost pláště, nikoliv brzdný výkon:-)doufám, že se to s těmi novými většími kotouči zlepší… jestli ne, začnu brzdit „na pekaře“:-D

                      0 0
                      • MartinXC  

                        Před pekařem uvažuj o jiném (víc děrovaném) kotouči – jako má BB7. Ale možná je to (u J5, J7) jen rozdíl jednoho zabrždění navíc :-/

                        0 0
    • kubad  

      Přerušované razantní brždění jen když je potřeba, popř brzdit na střídačku přední zadní aby se ochladila. Magura Marta SL 93 kg.Dolomity Garda odzkoušeno bez větších problémů.A to nejezdím zrovna pomalu. Pokud neřeším modrofialové kotouče a smrad. je potřeba to hlídat a nechat zchladnout.

      0 0
    • mosquito  

      trosku laicke dotazy:

      1. jak se pozna ze se kotouc prehriva (resp kdy je ta mez ze za chvili upecu desky a kotouc bude fialovej) ? pocitam ze palit jako des je bezny vysledek brzdeni
      2. brzdit prerusovane rychle nebo podrzet delsi dobu – pustit – a zas podrzet delsi dobu
      3. v pripade nutnosti rchleho ochlazeni to polivate desky a kotouc cistou vodou ? nema to vliv treba na ohyb tepelnou zmenou ?

      dik.. smudla s novyma kotoucema :))

      0 0
      • yetti  

        To ze se ti prehrejou kotouce poznas docela snadno, protoze to prestane brzdit :-) Proste rves za tu paku ze vsech sil a kolo ne ane zastavit. Uz se mi to parkrat stalo v dlouhejch sjezdech na Sumave a je to docela o nervy a hubu.

        0 0
      • goofy  
        1. prehrivaji se = prestavaji brzdit…
        2. zalezi asi na kopci a podminkach. Protoze aby to prerusovane brzdeni bylo na co, tak je treba na chvili tu paku pustit, a ne jenom povolit, a hned zase chytit… Velke sutry, a blby teren, radeji casteji, ale jen na chvili poustet paku, dobre podminky: klidne dele brzdit, ale na delsi dobu paku pustit…
        0 0
      • ivaneck  
        1. poznáš to na páce, že to nechce při stejné síle tolik brzdit a taky podle zvuku
        2. no hlavně to občas pustit ;o)
        3. Myslím, že to není dobrý nápad, kotouč by se zkroutil.
        0 0
    • pz-km  

      vloni jsem uvaril kotouce pri sjezdu z divcich hradu k vinohradu, co je u pavlova – pres kilometr dlouhe sesup, smrad, cerne kotouce, desticky skoro vyparene a zpuchrela barva na telese brzd… shimano kotouce (deore) jsou tenke a na prehrivani nachylne, pri prehrati se krouti (je to logicke, teplem roztazeny material musi nekde nadbyt), ted mam a2z a i ty jsou bez problemu uvarit, ale vydrzi vic jelikoz jsou silnejsi a i lepe perforovane… jinak hodne delaji samozrejme i desticky – origos shimano nic moc, bbb jsou lepsi a ted to nejdulezitejsi, a to je prevence – lepsi je brzdit kratce intenzivneji nez dele lehce, tj. prerusovane; vztahni si to treba na sexualni prozitek, pri preruseni taky dele vydrzis ;)

      se skoro metrakem zive vahy to mebylo moc prijemne, kdyz od pulky ty brzdy uz nebrzdily – na reklamaci nechapali, tak spalene brzdy udajne jeste nevideli (ale vyreklamovali)…

      osobne v brzdy bych si uz na kolo ale nedal, vlhko je svina :) / mozna bych uvazoval o kombinaci predek velky kotouc a zadek vecko, ale to ma dnes skoro kazde kolo ze supermarketu ;)

      0 0
      • TinkTink  

        Tak si to dej tak, jak to mam na XC ja – 200/200…a je to vyreseny :)

        0 0
        • cabbage  

          merida dává už i 220 dopředu – dělat sjezďáky, tak asi použijou dvojmontáž…;)

          0 0
        • pz-km  

          chtel sem dat dopredu dvoustovku, ale jednak je to pak problem scentrovat a druhak nejsem musi vaha, tak by to mohlo zlomit krcek vidle ;)

          0 0
          • TheIF  

            Nestraš :-)

            0 0
          • Hurka  

            Zlomení vidle je blbost. Mám Magura Louise FR, 203 vpředu, 180 vzadu, 97kg živá váha, nic se netrhá, nevaří a v poho brzdí. Ohledně centrování je kupodivu větší problém se 180 vzadu na zadní stavbě, která je u fulla volnější, takže to občas škrtne. Ale brzdy jsou zas automaticky stavitelné, takže se to rychle srovná. Asi to je všechno o kvalitě materiálu brzd a destiček. Těžší chlap=nutnost kvalitní brzdy a většího kotouče…

            0 0
      • marapara  

        To se docela divím. Ten sjezd není zase tak dlouhý a technický, aby se tam muselo tak brzdit.

        0 0
        • pz-km  

          technicky neni, to jo, ale na dva mesice stare meride 300d jsem si radsi pribrzdil, stejne ke konci je to pred vjezdem na „krizovatkou“ pred polem hodne rozbite (vloni) pro nezasvecene, rec je o tomto Loc: 48°52'39.09"N,16°39'­30.76"E

          0 0
      • kubad  

        Nechci tě moc rozhodit – ale tam moc brzdit není potřeba – max když ti tam zavazí nějaký pěší turista, nebo ochránce přírody. Je to o stylu jízdy.

        0 0
    • XmIRA  

      Ja mam zkusenost jenom s Hayes Sole. Zrovna v nedeli jsem je zhavil nekolik Km z kopce nedaleko Prasil. No a a ani vadnout nezacaly. Je fakt, ze byla docela zima, ale za cely leto jsem fakt problem nezaznamenal. Presto pokukuju po vetsim kotouci… misto 6´´ bych dal 7´´. Mate nekdo nejaky postreh nebo radu na tohle tema?

      0 0
    • radek16  

      duležitá otázka. co dělat když už to opravdu nebrzdí???

      0 0
      • kubad  

        To záleží na tom jestli se ti podaří zastavit. Pokud ne, tak už je to jedno.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.