• cartneb

    Jaké jsou výhody a nevýhody ocelových rámů, je vhodný ocelový rám do terénu?

    0 0
    • Smazaný účet  

      hlavni je image-factor.

      0 0
    • noviisek  

      Hliník je dobrý tak do Humpolce.

      Co titan?

      0 0
      • kubad  

        titan nebrat

        0 0
        • noviisek  

          ok, v tohle se fakt nevyznám :)

          0 0
          • Georrge  

            titan je nej ;) ale taky nejdražší

            0 0
          • thesecond96  

            Nejdřív se mu podívej do profilu. Ten Merlin ocelovej skutečně není :)

            0 0
            • roud  

              Titan neni ocel ? :-o

              0 0
              • duk  

                ? :-O :-O

                0 0
              • thesecond96  

                WTF !?!?!? :D

                0 0
                • roud  

                  Titan je ušlechtilá ocel nebo ne ?

                  0 0
                  • thesecond96  

                    Titan prvek už sám o sobě. Ocel je slitina železa, uhlíku a dalších legujících prvků, to říká teta Wiki.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Jo..ale na ram z titanu muzes zapomenout…jde o ocel legovanou titanem…

                      0 0
                      • thesecond96  

                        Tak v tom případě se omlouvám a děkuji, zas jsem o něco chytřejší :)

                        0 0
                      • juli  

                        Co to?

                        Slitina používaná na rámy (Ti-3Al-2.5V) je komerčně čistý Titan s příměsí 3% Hliníku a 2.5% Vanadu. Jaká ocel?

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          pisu si cerny puntik za neznalost:(

                          0 0
                        • JSt  

                          pokud jde o tuhost, pouziva se 6al/4v titan. typicky na predstavce.

                          0 0
                          • juli  

                            Ono snad ani nepůjde o tuhost, ale spíš o to, že tahle slitina je nejběžnější. U výrobku kde není potřeba dávat extra důraz na tvarovatelnost a svařitelnost je použití devítky prostě jenom zbytečné, jelikož bohatě vyhovuje tebou zmíněná pětka.

                            0 0
                          • juli  

                            hmm, donutil jsem se otevřít tabulky, abych se ujistil, jak je to s mechanickými vlastnostmi u 5 a 9.

                            Pravdu díš. rozdíl je markatní, proto bývají například představce z pětky.

                            0 0
                      • Georrge  

                        no jde ale o to, kolik toho titanu v té oceli je :) aby to spíš než ocel legovaná titanem nebyl titan legovaný ocelí :) nejsem metalurg, ani expert na titan, ale aby byla ta slitina lehká, tak tam asi té oceli moc nebude ne? Nebo se rámy dělají z jiného „titanu“ než šrouby, sedlovky, řidítka, a jiné blbosti? Tam totiž je titan „ředěný“ minimálně…

                        0 0
                        • Volf  

                          Titan se u ocelí používá jako legatura tam, kde je potřeba zvýšená odolnost proti mezikrystalické korozi zejména po svařování nebo i ro zvýšení houževnatosti. Jestli se ale používá u ocelí pro výrobu cyklistických rámů nevím. spíše bych viděl použití u nástrojových ocelí, nebo u ocelí na výrobu například ozubených kol, které jsou potom cementovány.

                          0 0
                      • duk  

                        Vy se mi snad zdáte :-D

                        0 0
                      • Qeex  

                        Ocel legovanou titanem používalo Ritchey, říkalo tomu Nitanium, a byl z ní třeba Author Sektor do roku 2002.

                        0 0
                      • tonik666  

                        Kdyby to byla ocela, tak by nevážila polovinu (poloviční hustota).

                        Titan

                        0 0
              • capis  

                Co vás v té škole dnes učí?

                0 0
            • kubad  

              pche a to tam ještě jeden není :D

              0 0
        • Smazaný účet  

          Proč nebrat titan? C oje na něm špatně?

          0 0
      • nooski  

        To víš že joo ;-)

        0 0
    • cartneb  

      A na kolik by mne to vyšlo?

      0 0
      • cartneb  

        Myslím celý bike.

        0 0
      • roud  

        v Tesku ± 2000,–

        0 0
        • cartneb  

          hypermarketáče si strč do sběru, chci s pevným ráve, vidlice zdvih cca 120

          0 0
          • kubad  

            počítej cca 10 a víc za rám, zbytek si už dopočítej podle výbavy

            0 0
            • cartneb  

              A kolik by stál rám u franty?

              0 0
              • kubad  

                to se fakt nedá, podle použitého materiálu složitosti, ale stejně aktuálně nedělá takže smůla

                mrkni tady: http://delfyn.cz/…lespeed.html

                určitě by se dalo taky domluvit

                0 0
              • Pac029  

                Dost dobre ON-ONE, myslism i s postou do 7 litru, geo je delana na zdvihy do 120/130mm tusim. Delfyn nebo Easyrider Ti to nechaji udelat za tech 9.5–10.5 litru, zas z lepsiho materialu a vyrazne lehci. Jinak je to vetsinou drazsi. Mozna by se ale i nekde u nas dal jeste sehnat nejaky Jamis nebo KHS zapomenuty na krame, jeste nedavno jsme to kdesi va netu videl, a byly pod 10.

                0 0
        • Smith10  

          …celopéro…

          0 0
      • cartneb  

        Mohli byste tu dat fotky ti kteří máte koilo od Franfy mrázka pls?

        0 0
        • kubad  

          běž do galerie a použij hledání, bude to mnohem rychlejší, a je jich tam dost

          0 0
    • mad john  

      Ocel je nejlepší – Reynolds 853 (Jamis, Niner, Salsa)- dává se do ní i titan, hliník nepruží, je tvrdej a je nejlevnější, ocel pruží nejlépe…

      0 0
      • noviisek  

        na pružení si kup trampolínu

        0 0
      • mr.antik  

        ano, nutno dodat že může pružit i do směrů, kde to není uplně žádoucí…

        0 0
        • JSt  

          to muze jakykoliv material. zalezi na konstrukci ;-)

          0 0
      • Smazaný účet  

        Ja se docela bavim jaci profici tady jsou…sedlovky prd pruzi a jsou tvrde, sedlovky jsou mekke, vyplety plavou, vidlice plavou, ramy jsou moc tvrde, ramy pruzi a proto jsou dobre, ramy jsou mekke a pruzi a spatne vedou stopu…:DDD…proste kazde promile odchyleni se od vysnenych parametru naprosto degraduje kolo…

        ale na fotoforech je to nemlich to same:)

        0 0
        • soc  

          To vis, dulezite je byt nespokojeny, protoze to muze byt zaminka k porizeni si noveho vysneneho stroje/komponentu. Ktery samozrejme taky nebude dokonaly…

          0 0
        • Ruprt2  

          no mě se něco občas ještě kroutí a sem tam i prohýbá

          0 0
        • mr.antik  

          no a pak cinkaj kotouče, lidi si stěžujou, že epicon předozadně pruží, že kliky cvakaj atd…

          0 0
          • thesecond96  

            Cvakaj, nebo vržou a když už nic, linou se rámem jiné prapodivné zvuky :D

            0 0
      • Georrge  

        no pružinová ocel bude určitě dobře pružit :) ale z té bych rám nechtěl… a třeba taková nástrojová ocel nebude pružit vůbec… a z té bych rám taky nechtěl, jeden hrbol a máš z rámu třísky. Takže říct, že ocel pruží nejlíp není moc vhodné, protože ocelí jsou stovky druhů a každá se chová jinak :)

        0 0
        • op  

          rekl bych to takhle, ramy z oceli a hliniku pruzi JINAK.. Presel jsem u HT z hliniku na ocel (Salsa Ala Carte – model 2011 je „Sanko triple-butted“ ocel). Subjektivne porovnavam takto – pustim z vysky kolo na zem a pritom lehce drzim ruku na horni ramovce. U hliniku dostanu tupou ranu – kratke neprijemne ostre zavibrovani, u oceli dostanu vetsi zavibrovani, ne tak neprijemne, dele doznivajici. :) [to je popis ze?] Pri jizde se to okamzite moc nepozna, rany do zadku dostavam tak i tak. Pri kratke jizde rozdil nepoznam, poznam jen vyssi hmotnost kola na oceli, takze tam je to spis – (minus), pri delsi ceste to uz je neco jineho, mam pocit ze jsem mene unaveny a namlaceny, subjektivne tedy jednoznacne +, ale muze to byt placebo.

          Pokud bych chtel kolo na skakani (ale to ja nechci) a z nejakeho duvodu nechtel fulla, mam za to, ze by se lepsi pruzici vlastnosti oceli celkem vyrazne projevily.

          0 0
          • bbrf  

            Tak tak – ocelový rám je podle mě mírně pohodlnější – nepřenáší rázy tak tvrdě. Máš-li v cestě nějakou překážku, je ráz, který ti vrací zadní partie kola, jiného charakteru, není tak „ostrý“, je více „plavný“.

            Takže mé 13leté kolo je v jistých pasážích pohodlnější než nový hliníkový stroj, který má sice daleko lepší vidlici, devětadvacítkové balony, ale „dochuť“ po přejezdu překážky je daleko ostřejší, nevytříbená…

            0 0
            • MlokCZ  

              V tomhle je ještě jeden další faktor a to kola (teď myslím samotná kola, neřeším pláště). Ty udělají taky hrozně moc.

              0 0
        • Zdyn  

          Pruzinova i nastrojova ocel bude pruzit stejne. Je to dano modulem pruznosti v tahu E, ktery je pro oceli cca 210GPa a podle druhu se lisi jen malo. Parametry, ktere oceli radi k pruzinovym, nastrojovym atd. jsou jine.

          Stejne trubky z nastojove a pruzinove oceli se prohnou pri stejne sile stejne.

          0 0
          • Georrge  

            nj, pravda…

            0 0
          • se-se  

            To je prosím omyl. Nástrojové oceli jsou určené ke kalení a zušlechťování a pružnost je nežádoucí – žádá se pevnost a tvrdost. Pružinové oceli jsou určeny k tzv. patentování – kalení a popouštění na co největší pružnost.

            0 0
            • soc  

              Jenže rozdíly v modulu pružnosti v tahu se budou lišit minimálně. A to je jedna z veličin, která bude rozhodovat o pružnosti rámu.

              0 0
          • Evilcleaner  

            hehe, to jsem měl minulý týden na zkoušce:-D

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.