• micinka

    Ahojte vsem,

    dnes jsem si jel osahat Orbea Alma S, prvni svezeni na karbonovem ramu. Nicmene prislo mi to ze to dost plave,hlavne v hlavove casti. Kdyz jsem trosku riditkama zahybal ze strany na stranu, tak me prislo, ze se to dost kroutilo. Muzu strovnat zatim s Trekem 8500, ten mi prijde dost tuzsi. A ted otazka, je to vlastnosti karbonu, nebo zpracovanim a geometrii ramu ? Dalsi adept je S-works…Diky za nazor.

    0 0
    • PatrikL  

      divné je to že by nejako výrazne nepokročili v tom ohľade oproti modelu starému 4 roky http://www.mountainbike-magazin.de/…280286.2.htm :)

      0 0
      • micinka  

        Hm, tak neco asi na tom bude, kdyz to pisou soudruzi z NDR. Skoda, docela me to prekvapilo, asi to bude opravdu ramem..

        0 0
        • PatrikL  

          JakeF tu myslím x-krát popisoval ten rám od treku ako nejaký vrchol tuhosti, aj on by to vedel hádam porovnať s rôznymi karbónovými rámami :)

          Ak to bolo pocitovo tak veľmi cítiť, tak odporúčam vyskúšať nejaké iné rámy… Možno bude na tom nejaký ešte lepšie ako ten trek, alebo aspoň porovnateľne.

          0 0
          • JakeF  

            Porovnat to zvládnu s mojí 9.9SSL a Flashem, když zůstanem v kategorii 26" hardtailů. 9.9 mám se stejnejma kolama i vidlí jako 8500ku a opravdu mi přijde tuhost v záběru i v ovládání nižší. Ale v záběru je rozdíl nepatrný, částečně to zase vyrovnává nižší hmotnost rámu. To ovládání mě trochu štve, ale tipuju s tužšíma kolama a/nebo pevnou osou by to nebyl zásadní problém ani pro výrazně těžšího člověka. Taky je možný, že se mi trochu povolil výplet, někdy ho plánuju nechat zkontrolovat.

            Co se týče Flashe, tam byla tuhost v obou ohledech lepší, než u 8500ky a jel hodně dobře i s horším osazením (ale celková váha byla podobná kvůli opravdu lehoučkýmu rámu), předek hodně ovlivňuje Lefty, která je opravdu hodně tuhá, takže těžko hodnotit vliv rámu.

            V čem maj karbony obecně výhodu je jízda v terénu, nejvíc to je znát na lesních cestách a trávě, kde je karbon opravdu znatelně rychlejší a pohodlnější. I v těžších sjezdech je klidnější. No a určitě nezanedbatelná výhoda je ta, že při nějaký prasklině nebo proražený trubce se nechá relativně snadno a levně opravit, hliník je na vyhození.

            0 0
    • Kamikaze 591  

      Bylo utažené hlávko :D ?

      0 0
    • Turbo  

      Divný, nebylo to spíš kolama?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.