Meridy: Special edition d versus Matts comp

19 nepřečtených
  • Bbrouk

    Stále se nemůžu rzhodnout, do jakýho kola jít-hodně mě letos zaujaly meridy-slyšel jsem, že poměr cena/výkon je letos fakt jeden z nejlepčích! Tak se chci zeptat-mnohem víc se mi líbí special edition d, ale nevim nic o těch hydraulickejch veckach na tom compu… koukal sem, že cenově sou stejně drahý-25 a půl, ale původně byl ten comp dražší..PROČ? Je fakt tak dobrej? Prosím poraďte-který je lepší nebopřípadně jakej bike je nejlepší do cca 26000???

    0 0
    • Orbis  

      No tak to je težký. Rámy stejné komponenty zhruba taky, akorát ty vidle na compu už Axel a na SE-D ještě Suntour, já bych šek do SE-D kdyby tam byla jiná vidle. Ale comp je taky dobrej!

      0 0
    • Bbrouk  

      No a sou ty suntoury fakt tak špatný? Slyšel jsem, že manitouy taky nic moc…ale nevim

      0 0
      • Air  

        suntoury jsou spatny hodne, je to takovy zaklad pro obcasne turisty bych rekl. A Axel taky nic moc, od Manitou tak az Skareb (coz je zase mekka vidle, nizka zivotnost, ale nizka vaha a slusna funkce za ty penize) nebo Black (ale ten je cenove nekde jinde). Takze je to tezky, ja bych bral bud RS Duke (cca 7–8000) nebo nejakou Marzocchi (mozna by stacila i nejaka EXR, ale ne ta s elastomery!!!). Zkus se zeptat u prodejce jestli ti ji za doplatek vymeni za nejakou z techhle. Doplatku nebudes litovat. Ja mam kolo odpovidajici Matts comp (Deore, vidle SR XCP75) a na vidli ted setrim.

        0 0
        • wbiker  

          Já sice nejsem žádný odborník, jen řadový cyklista, ale vždycky mě zaráží, jak tady všichni kritizujou vidlice pod 5000. Jasně, že Scareb, nebo Duke jsou někde úplně jinde než Suntour, ale s tím se asi musí počítat. Vem si jen, jak by to kolo vypadalo, kdyby tam byla vidleza velkoobchodní enu 8000, rám za 6000. To by ten zbytek nedopadl moc dobře. To by jsi potom mohl říct, že nemá smysl kupovat si kolo pod 50000, protože to potom nemá cenu.

          0 0
          • lubos  

            Neeeee, tady nejde vubec o to, jestli vidlice stoji 1000, nebo 100000 a jestli je to Suntour od vietkongu, nebo cannodale delany v garazi v naklade 10kusu. Jde o to, ze odpruzena vidlice ma dve funkce. Pruzit a tlumit. A ocekava se od ni, ze je mozny ji nastavit dle vahy, nebot ne kazdy vazi 50 nebo 100kg a ze se nezlomi, kdyz s ni vyjedu do terenu. No a taky, ze nebude tezka jako vidlice od motorky ale primerene k vaze bajku. A jakakoliv vidlice, ktera tohle nesplnuje po zakoupeni a zajeti, neni odpruzena vidlice ale podivny drzak predniho kola. A je fuk, za jakou cenu. A to plati treba i elastomerove vidlice od Marzocchi. Jednu jsem mel v ruce. Zvenku to vypadalo jako seriozni bomber. Po vyzkouseni (a informaci o co jde) jsem chtel zvracet.

            0 0
            • lubos  

              A dodatek. Totez Duke XC jedneho kamose (puvodni MOC asi tak 14k). Dobra vidlice, ale neco se mi v posralo. Pruzit pruzi ok, ale tlumeni na hovno. Hruza a des. Jezdit se tim nouzove da, ale ja bych na ni nemohl. Kamosovi to nejak moc nevadi. Tak asi tak :(

              0 0
              • Lister  

                Tak takovou vidlici co jsi popal mám doma a stála 3000. Jmenuje se RST Aerosa AET. Asi se teď většině naježili vlasy, ale já jsem spokojený. Dokonce prodavač od kterýho jsem ji kupoval ji měl nasazenou na Kleinovi s kompletním XT. Říkal, že se mu nevyplatí investovac víc když tuhle má za třetinu a až se mu vymláti kopí novou e jede znovu. Vím že ty dražší vidle jsou na tom funkčně líp, ale jsem si stoprocentně jistý že na tom nejsou tolikrát líp kolikrát víc stojí. A navíc v něčem se jim vyrovná – váha kolem 1600g, tuhost naprosto dostatečná i pro mých 85kg.

                0 0
                • lubos  

                  Nemel jsem ji v ruce tudiz ti v tomhle uz nemuzu rict dobry, nebo spatny :o)

                  0 0
            • Air  

              diky lubo, tak nejak to asi bylo mysleno, jen to neumim jednoduse podat :) ale fakt, ja treba mam tu XCP75 z r. 2003 a vazim cca 95 kg a tu vidli jsem jeste nedostal ani ve sjezdu nadoraz, spis tak na 5 cm z 8. Tak jestli by dotycny chtel levnou vidlici na dropy, tak prosim… jinak to neni moc funkcni. Pokud se spokojis s horsi funkci (obcasna turisticka projizdka), tak je to akorat. Neni to sice zdaleka pevna vidle, jak jsem si nedavno vyzkousel CR-MO pevnaku, ale mohla by byt citlivejsi a linearnejsi. Pokud uz kupuje dotycny kolo pres 20000,tak asi chce jezdit vice a to uz se proste dobra vidlice oplati. Radsi nebrat buhvijaky ultralight rama a koupit lepsi vidlici (pokud neplanujes do kola dal investovat). Ja jsem dostal na kolo tuhle XCP75, protoze vyssi, alespon olejem tlumene Suntourky, uz nebyly – tak na ty kola montovali tohle. Tak jako prehazovacka ma prehazovat, tak by mela odpr. vidlice zehlit teren. A tahle nezehli, jen lehce zmirnuje nerovnosti terenu. Priplatek 5 tisic se vyplati, protoze ti garantuju, ze prvni vec s cim bys na takovym novym kole nebyl spokojeny by byla vidlice s chabou funkci.

              0 0
              • lubos  

                S tim zehlenim … Ja nerozumim jedne veci. Co je na tom tezkyho, udelat normalni vidlicu. Je hodne vidlic, ktere maji slusnou korunku, sloupek, vnejsi i vnitrni nohy za velmi dobrou cenu. Treba i tenhle Suntour myslim. K tomu se do jedne nohy hodi pruzina aby to pruzilo a zehlilo, s nastavovanim predpeti (levna vec), a do druhe se hodi olejove tlumeni, s koleckem, ktere ovlada prutok oleje. A na svete je levna, slusna vidlice. Vaha kolem tech 2kg, coz ja myslim je normalni vaha pro turistiku na MtB. A zopar takovych vidlic myslim i je, ale povetsine se mi vubec nezda cena. Je imho premrstena. A levni vyrobci misto jednoducheho systemu vymysli silenosti jako elastomer, nebo zadne tlumeni nebo ruzne zverstva s plastu a tak. A porad se snazi o nejake vzduchove vidlice, ktere v konecnem dusledku poradne nefunguje, jsou s nimi problemy, jsou necitlive, nebo s negativni komorou se kazi a jsou drahe. Obycejna normalni pruzina/olej. Fuj, ale to jsem se zas zbytecne rozcilil.

                0 0
                • lubos  

                  Jo a jeste nekteri vyrobci omylem pridavaji olovo do slitin vnejsich nohou a pak se snazi sundavat vahu vrtanim korunky. No to by jeden zvracel :o)

                  0 0
              • wbiker  

                Já ti věřím, že je jiná jízda s vidlicí za deset, než s vidlou za dva. Ale takhle to máš s každým komponentem. To samé rám – když nebudeš mít dobrou geometrii, nikdy dobrou vidlici nevyužiješ. Kdyžuž tu geometrii vychytáš, ale rám bude vážit tři kila, zase je ta jízda jiná. A pokud nemáš fakt padesát tisíc, je to asi spíš o kompromisech. Sám to vidím na sobě.:-)

                0 0
                • Air  

                  jo, je to vzdy o kompromisech, pokud nemas dost penez. Ale u vidle se to proste nevyplaci – protoze urcite budes kupovat novou jeste drive nez tu starou odrovnas. To radsi udelat kompromis – misto Deore treba Alivio, nebo nezeslabovany ram, komponenty ne od Toma R. ale od Zoomu… Ale setrit na vidli, kdyz chces s kolem hodne jezdit v terenu, je (kdyz to prezenu), jako kupovat jednostenne rafky. Fakt radsi uberu jinde (na spotrebnich komponentech), na vidli ne.

                  0 0
    • quassar  

      Mam Special Edition Disc (najeto zatim asi jenom 400 km) a ze zacatku fakt velky zklamani z vidle, ale zrejme potrebuje trochu ojezdit pac je to lepsi a lepsi. Jinak to kolo chodi moc pekne, imho v tyhle cenovy kategorii se imho proste nic lepsiho v podstate sehnat neda.

      0 0
      • bora  

        souhlasim s quassar mam to kolo taky jen kratce a nemuzu si stezovat a ta vidlice opravdu neni zas tak spatna postupne se zajizdi. Casem ji ale stejne vymenim.

        0 0
        • Air  

          jo, musim uznat, ze me se ta vidle taky trosku zajela po cca 1000 km a je trosku citlivejsi, ale porad – mam ji na ten nejmekci chod a stejne ji na doraz se svymi 95 kg nedostanu! Jel jsem pres cca 10 cm koren ve sjezdu a malem me katapultovala, i kdyz sla tak na 5 cm (rychlost nevim ale kolem 40 km/h). O to mi jde, je to fakt pro mene narocne pouziti. To stelovani predpeti pruziny je tam uplne nahovno – leda ze bys chtel efekt blizici se zamknuti (pro jizdu ze sedla).

          0 0
          • Pebe  

            Jestli můžu doporučit, tak z levé nohy odšroubovat to štelování předpětí pružiny.Stačí to povolit „sykovkama“ a vyšroubovat rukou. Vyndat pružinu, uvnitř pružiny je elastomer. Když z něho uřízneš 1/4 až 1/3, tak vidlice bude chodit ve větším rozsahu a nadoraz půjde horko těžko. Sám mám tu samou vidlici a stejnou váhu.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.