• Pazdi

    Tak dneska jsem byl v nějakém obchodě a tam mi „prodavač“ tvrdil něco v tom smyslu, že Author, Rock Machine a Merida jsou jenom „komerční shit“, kterej se vyrábí v Číně a prodávají se jenom proto, že jsou lidi „blbí“. Prý už viděl Authory s obrácenýma nálepkama (protože je prý lepí děti), nebo třeba Meridu s nějakou vidlou za šest tisíc, která měla celej vnitřek pryč, takže stála za nic. Zkoušel mi „vnutit“ sestavení kola: rám Sprinter, komplet Alivio a Shimano kotoučovky…Nevím, co si o tom mám myslet, podlě mě jsou ty jeho povídačky nesmysl, ale moc tomu nerozumím, takže jsem se chtěl zeptat vás…

    0 0
    • wroum  

      komercni to je. jestli shit – to at posoudi nekdo jinej (kvalita ale urcite neni prioritni). dela se na taiwanu a ne v cine. vsechno ostatni je trochu pritazeny za vlasy. to kolo co by ti sestavil by bylo uplne stejne jako ten artus a merida, akorat jiny nalepky. pochybuju ze by se Sprinter (buhvi co to je?) delal nekde jinde nez na taiwanu. asi z tebe chtel vytahnout prachy (za sestaveni) a zbavit se neprodejnejch komponentu.

      0 0
    • Thorn  

      „komercni“? :-)))) by ma zaujimalo, ci specialized, cannondale, rb, duratec vyrabaju so stratou, aby na tom nahodou nieco nezarobili a neboli „komercni“ ;-)

      0 0
    • dalimil  

      ano,ano je to tak.sprostá komerce,vyráběna jen a jen pro zisk majitelů.Jediná nekomerční byla eska.tak věru nic nevidělala,tudíž nepodléhala modním trendům a zisk nenesla žádný.čest její památce.

      0 0
      • saly  

        :-) ESKA RULES! Sobi 20, Pionýr atd.. Zlatý časy.

        0 0
    • Man  

      Pazdi, najdi si nejaky iny obchod. Ten predavac by sam potreboval asi poradit, takze chod tam, kde sa v bikoch aj trosku vyznaju.

      0 0
    • Lister  

      Komerční jsou samozřejmě všechny značky, protože o to přece jde. Kdyby se nedalo na koech vydělat tak by to asi nikdo nedělal. V asii vyrábí všichni, jen tam jsou jiné nálepky. Shit to rozhodně není, jsou to kvalitní kola. Pokud nechceš kolo z asie kup si Duratec. Ten prodavač měl nejspíš jen vycházky z léčebny.

      0 0
      • manzesman  

        Misto komercni by bylo lepsi pouzit slovo masova.Komercni jsou skutecne vsechny.Vsichni to delaji za ucelem zisku a ne pro krasne oci bajkerovi.

        0 0
    • Vymi  

      Nejvice me fascinuji kola teda da se tomu tak nazvat, ktera prodavaji v marketech. JA tomu rikam smrtaky… jedes a prezises? zazrak…

      0 0
    • SunBiker  

      Ono može plati? aj: kde je komercia – tam sú peniaze – kde sú peniaze – tam je aj vývoj a technologický pokrok. Možno by si sa mal pozrie? na stránku Meridy, či tam vidíš nejaké deti popri plneautomatických linkách… Mimochodom, mnoho rámov ďalších značiek – vystupujúcich ako konkurenica meridy – je vyrábaná v jej závodoch na Taiwane…

      0 0
      • SunBiker  

        …KONKURENCIA Meridy – samozrejme! Chybička se vloudila… :o)

        0 0
        • quassar  

          me by docela zajimalo pro koho vseho dela merida ramy????

          0 0
          • hanz  

            Mam takovej pocit že aj pro spešla.

            0 0
            • Vondy  

              Majitel Meridy má ve Spešlu podíl, takže si vyrábí vlastně i pro sebe.

              0 0
          • SunBiker  

            …príde pár chlápkov v oblekoch do závodu, rozprestrú u šéfa na stol výkresy s hláškou: „Toto nám tu pozvárajte, toto vám zaplatíme a v tichosti sa spokojný rozídeme.“ A nálepky a komponenty s toho potom spravia špičkovú značku, alebo supermarketový zabiják…

            0 0
            • pe?an  

              s tim souhlasim jen castecne,je jasny,ze pro nekolik znacek to treba vyrabi jeden vyrobce,ale podle me je velkej rozdil v tom jak se o tu svou zakazku ten kterej zadavatel stara,co dela pro kvalitu,atd. Priklad:kde je treba Seat a kde VW kvalitou a poruchovosti?Pra­cuju ve firme kde pro obe automobilky dodavame komponenty,vyrabime za stejnych podminek,na stejnych masinach…ale VW je ve vysledku mene poruchovy,…cim to? Protoze si kvalitu a technologickej proces dokazou ohlidat,porad nas buzerujou za kazdou chybu,je to samej audit,…ale oni vedi proc to delaj…:) …a Seat?…ten pristupuje trosku flegmaticky,takze nas ani moc nenuti byt v pozoru. tak asi tak..

              …a proti Seatum jinak nic nemam :))),byl to jen jeden priklad z mnoha.

              0 0
    • Martyss  

      Já ti nevim,ale mě se zdá, že výrobce kol veštšinou může pomrvit akorát rám(pokud si ho sám vyrabí), seřízení a výběr komponent. Ostatní jenom nakupuje, takže o vlastně nemůže kontrolovat kvalitu výroby.

      0 0
    • philippe  

      No kdybych mel lepit samolepky na kola pro Asiaty, taky bych to tam asi vobcas prdnul obracene :-) (ne naschval, a dite uz taky nejsem)

      0 0
      • TinkTink  

        Jo…si naposled pamatuju kolo „Twister“, kterej mel jednu nalepku naopak :)

        0 0
        •  

          Asi jim zhlasly svetla, tak to lepipi podle instinktu :)

          0 0
          •  

            čestina mi moc nejde, tak že sorry

            0 0
    • Pitrz  

      Sprinter se dělá taky v asii :-) ostatně co dneska ne.

      0 0
      • Volf  

        Aby taky ne. Když si vezmeš, že evropskej / ne českej !!! / dělník bere cca 800,– na hodinu a asijskej cca 20 ,– tak při jejich pracovní morálce a tempu tam budou za chvíli dělat všichni. No a najednou těch 20,– nebude stačit a postupem času se výroba začne stěhovat někam třeba do Indie nebo kdoví kam.

        0 0
        • Luka  

          Pokud ja vim, tak treba polovodice se nam stehuji na Filipiny, tam asi bude ted vyrobni raj..

          0 0
        • McBlacky  

          ono tam moc těch dělníků nebude…

          0 0
          • Volf  

            Já si myslím, že jich tam právě bude dost, protože třeba i u svařování rámů musí někdo naskládat trubky do přípravku, pak nabodovat a teprve potom je automat svaří. Je tam minimum lidí s nějakou kvalifikací to ano, ale nádeni¨cký práce za pár šestáků je tam dost.

            0 0
    • Zdenka  

      Docela by mě zajímalo jaké značky kol v té prodejně prodávají, jistě samé nekomerční :-))))

      0 0
      • rejow  

        Byl jsem tam. Samá ruční práce, hipísáci je vyrábějí z proutků a borových šišek, čistě pro své duchovní povznesení, neb při práci se nejlépe relaxuje.

        0 0
    • stréc od piva  

      další krásná debata.poukazující na inteligenci některých lidí…takže na kole author, merida…se nedá zvitězit nebo udělat nějakej vysledek ? s těmito koly nikeho nepředjedete.­.protože je to komerční shit,,,nechápu..

      když na kole nebudou ty nálepky tak značku dle chování nepozná ani projektant co ten rám navrhuje…prostě je to o pokrytectví…a tí co si myslí, že dokud nemají nějakou pořádnou garážovku…nejsou cyklisti…to je největší odpad cyklistiky…zvlašt když ještě poukazují a furt ukazují jak užasné kolo oni mají a ostatní se svými šméčkami, rmkami apod se mohou na nich vozit jen do supermarketu

      0 0
      • aku  

        zda se mi to, nebo zacinas byt cim dal, tim vic mimo misu? Ctes ty vubec prispevky nebo jenom nadpisy?

        0 0
      • manzesman  

        Co je na tom spatneho, kdyz se chce nekdo odlisit a mit jiny bajk nez ostatni. Do nedavna jsem taky jezdil na Meride(nemuzu si stezovat) a klidne bych ji doporucil. Sam jsem si poridil neco, cemu ty rikas ze na tom jezdi „odpad cyklistiky“ a jsem ted spokojeny nejen s vlastnostmi a vzhledem, ale jsem rad, ze na stejnem bajku ani nikoho nepotkam.Holt kazdy ma jine naroky.

        0 0
      • MARIN  

        prestan uz chlastat a zacni cist to na co reagujes :)

        0 0
    • Dejv  

      To je totiž typická česká vlastnost,prostě jak ma někdo uspěch a prodava tak je hned špatnej i když má sebelepší výrobek.Ted nehodnotim jestli jsou author nebo merida dobrý kola,platí to obecně.Nedalo mi to nenapsat.

      0 0
      • wroum  

        cim vetsi mas uspech, tim vic prodavas. cim vic prodavas tim vic musis vyrabet. cim vic vyrabis tim min pro tebe znamena jeden vyrobek ci zakaznik a tim prijdes o skupinu zakazniku ktery chtej neco vic nez „vyrobek“.

        0 0
        • Dejv  

          Jinak to ani nejde.

          0 0
        • femal  

          cim vic vyrabis, tim vic mas vychytany detaily… viz VW Golf, Renault Espace, atd.

          0 0
          • Man  

            femal, zabudol si na konci smajlika. snad si to nemyslel vazne? :-)))

            0 0
            • femal  

              no dovolil jsem si myslet to celkem vazne… nebo mas nejaky problem s Meridou, atd. ?

              0 0
              • Man  

                s Meridou nie, ale Renault a WV nebol velmi stastny priklad. ale s tymito znackami je to moja osobna skusenost, takze z celosvetoveho hladiska je to asi nepodstatne :-)).

                0 0
              • wroum  

                ano mam – praska. debilne (uz na 1. pohled) ulozeny cep kejvacky

                golf je naprosto obycejne a nicim nezajimave auto nizsi stredni tridy. v nemecku to je jako u nas fabie. kvalitni – ano, ale bez emoci. nuda az za roh…jako ten author

                0 0
                • martt  

                  golf==oktavia polo==fabia

                  0 0
                  • Volf  

                    V rámci koncernu VW nikdy nedojde k tomu, že VW přeroste Audi a zrovna tak Seat a Škoda nikdy nepřerostou VW. A opak tvrdí pouze prodejci Škodovky nebo Seatu.

                    0 0
                  • wroum  

                    ano pokud to vezmes ve stejne tride. ja to myslel takhle: ti co u nas maji fabii tak by v nemecku meli golfa. ti co maj oktavku by meli passata, ti co maj u nas passata by v nemecku meli treba mercedes E. je to „o tridu“ posunuty.

                    0 0
                    • martt  

                      aha, tak je to ok.

                      Len som chcel korigovat rozsireny nazor, ze oktavia je na podvozku passata, pricom v skutocnosti je na podvozku golfa.

                      0 0
        • Volf  

          No ale taky čím víc vyrábíš, tím lepší ceny můžeš dávat, protože nakupuječ za lepší peníze. U velokvýrobců třeba trubek se díky tomu můžeš dostávat k lepším matriálům, protože začneš být díky objemu produkce mnohem zajímavější a podobně. Jinak ta ztráta zákazníka je spíš problém dealera než třeba samotnýho Havleny u Authoru, protože hodně záleží na prostředí kde kupuješ, na úrovni personálu atd.

          0 0
          • femal  

            tak jest.

            0 0
          • wroum  

            ano, s tema cenama to sedi.

            ale ted vemu konkretene author. ztrata zakaznika je problrm authoru (havleny) spis nez dealera. priklad: a-zona si muzes koupit kde chces a praskne uplne stejne. dealer to posle na reklamaci a ty dostanes novej ram. ja bych si potom a-zona uz nikdy nekoupil a authora jakyhokoliv asi taky ne. jim je jedno ze ten ram prasknul protoze je stoji par korun a tak ti ho radsi vymenej nez aby delali upravy ve vyrobe. pro ne je rozhodujici objem a ne spokojeny zakaznik. kdyby to bylo naopak tak: a-zone bude z jinyho materialu, tepelne upravenej, jinak udelana kyvka a bude urcite min praskat ale…bude stat vic a tak se jich proda min, drazsi vyroba… a tak porad dokola.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Ale sám říkáš že bys sis a-zona nikdy víc nekoupil, takže jich ve výsledku taky prodaj míň, ne? :o)

              0 0
              • wroum  

                tech lidi ktery si to koupej je mraky. kdyz se na to kouknes tak s tim osazenim co na to davaj to na 1. pohled vypada dost huste. lidi ktery zlaka pomer cena/vzhled/vy­baveni je hodne a nevedi ze ten ram stoji za howno. to vi ten kdo do toho trochu stoura a pro toho a-zone stejne neni…pro toho je ram nejdulezitejsi cast kola.

                fuj uz me bolej prsty…8-)

                0 0
                • fousac  

                  takze si panacek radsi koupi meridu, co praska taky.. :-D

                  hele, ze se to dycky resi na jednom nejakem „ukazkovem“ pripadu…

                  by me treba zajimalo, kolik jezdi crossu a HT nejnizsich rad, a kolik z nich prasklo.. osobne tipuju hluboko pod 1%…

                  0 0
                  • wroum  

                    :-D

                    meridu mam dyl a ze praska sem zjistil az kdyz mi praskla.

                    ukazkovy pripad je jen na ukazku, aby bylo jednodussi si to predstavit a zamezit tomu ze to nekdo pochopi blbe.

                    s tema kolama z nejnizsich rad mas taky pravdu ale: takovyhle kola si nekoupi nekdo kdo na tom bude lamat rychlostni rekordy a najede 10 000 km/rok, takze mu ani treba nepraskne. navic drazsi kola sou ruzne odlehcovany coz pevnosti neprida a cim drazsi kolo tim spis si ho koupi nekdo kdo ho vyuzije na max. tak to vidim ja :)

                    0 0
                    • fousac  

                      ja to vedel uz driv… sedim v hospudce na dvorku a nejdnou pribehne mladik a povida: „praskne ti to..“ mel pravdu, prasklo..

                      no ale k puvodnimu.jeste pridam.. mi prijde dost divny rict ze artur je na nic, protoze a-zone praska.. pritom maji x-tisic spokojenych uzivatelu kol nizsi a stredni tridy… a ti je taky zivi..

                      0 0
                      • Luka  

                        Hlasim se ke spokojenemu uzivateli Artura… uz druheho.

                        0 0
                      • lubos  

                        Vsechno je spotrebni material a jedno se posere. Hlavne aby byli nahradni dily a dalo se to resit. Ale bohuzel, tohle se uz nenosi :(

                        0 0
                        • lubos  

                          Jsem zapomnel, nektery ram stoji 5tisic a vydrzi treba rok. Jinej sice vydrzi 5let, stoji ale 50tisic, a posere se stejne, staci mensi pad, skalka, parez, auto … A to zamrzi vic, imho.

                          0 0
                          • Luka  

                            Se ti potom vyplati ten za pet… :)) 5*5=25t a ne 50t :D)))) delam si legraci, jasne ze ram za 50 je lepsi, ale podle myho je vetsi rozdil co do kvality (mluvim o HT) mezi ramem za 1200 a ramem za 7000–10000…

                            0 0
                            • lubos  

                              Vetsinou ta kvalita trochu postupuje s cenou a pak zustava na stejne urovni jenom se znizuje vaha, a tim vlastne i vydrz. Ale nikdy to neni presny.

                              0 0
                          • Lister  

                            já mám authora a brách má taky. Jsme s nima spokojení i když to jsou uz starší modely 2000. Každý má přes 10000 a jediné věci které se měnily byly pláště, špalky a řetězy. Tehdy jsem kupoval protože mi přišli nejvýhodnější a neznemená to, že bych nemohl koupit něco jiného. Letos se mi třeba lígí GT a Giant, které bych loni určitě nekoupil. Jediná věc která mě mrzí je, že tak málo firem montuje Sram. Je to pochopitelné, protože Shimano lidi táhne a ti ,kteří chcou Sram, je nevytrhnou.

                            0 0
                      • wroum  

                        jenom pro informaci. kde byla ta hospudka?

                        0 0
                        • fousac  

                          u pigiho.. ricni lazne radotin..

                          0 0
                          • wroum  

                            tusil sem to!!! :-) kdyz sem na tvojem webu videl tvoji fotku a to kolo – no byls me nejak povedomej. Ten klucina co ti prorokoval to, co se skutecne stalo byl wroum, tedy ja. A ja uz mel v ty dobe ram prasklej a jezdil sem na tom. ted je mnohem vic prasklej a ja uz na tom jezdit nechci.

                            Jo a az te potkam tak te poznam!

                            0 0
                  • McBlacky  

                    skoro bych řekl, že základní rámy authora (6–10kč) vydrží víc, pokud neprasknou ve sváru

                    0 0
                    • McBlacky  

                      teda víc než ty 2–3× lehčený

                      0 0
                      • Luka  

                        Blacky.. jedno mi prozrad. Author ma svoje VYSSI ramy za 6900–11000… a ty jsou ze Zonalu a Kolumbus(u).(bo vision je za 6t, egoist a introvert kolem 10t a to jsou jejich nevyssi ramy rekla bych – jestli se pletu, tak me oprav)

                        0 0
      • Luka  

        No.. podle myho, tohle neni ten pripad. Authory jsou zprofanovany, stejne tak i merida, a vseobecne se u prodejcu nesetkavaji s pochopenim. Ale coz, taky se tu nebudu hadat nad kvalitou authoru ci meridy, vim svoje. Ale rrekla bych, ze to je presny pripad prodejce kterej bud vi hov** nebo se snazi te utahnout na vareny nudli za spoustu penez. Casto to na me zkouseji v cykloshopech, nejsem vseved a jako zenska jim asi pripadam jako dobrej objekt na voskubani. Nastesti jsou ale i taci, kteri jsou solidni.

        0 0
    • Žanek  

      Jenom bych chtěl podotknout, že rámy Sprinter se vaří nečekaně na Tchaiwanu. Stejně jako drtivá většina cyklistické produkce. Včetně Specializedu, GT, Giantu.....Jediná vada (pro někoho)je nápis „Made in Tchaiwan“, kvalita je úplně stejná, jako kdyby se to vařilo v USA. Sprintery se sice montujou u nás, ale tahle výhoda se pořízením holého rámu smazává. Btw ty rámy jsou oproti"komerečnímu shitu" od Authoru a Meridy pěkně těžký. Nálepky na Authory stejně jako na zbytek tchaiwanské produkce lepí roboti, takže pochybuju o tom, že by je nalepili vzhůru nohama, za 4 letní prázdniny strávený prací v cykloservisu jsem nic takovýho neviděl. (BTW nemají náhodou vyšší modely od Authoru stříkaný koga stejně jako Merida?) Merida vidlice nevyrábí, takže pokud mu přišla Merida s vybranou vidlí tak je to chyba dodavatele (Suntour?), ne Meridy. No a potom by to měl v pohodě vyreklamovat. Moje rada – v tom kšeftě se už neukazuj;

      0 0
      • lubos  

        Merida ale vidlice vyrabi … pokud za vidlici lze povazovat pevnou :o)))

        0 0
        • Žanek  

          No jo, ale že by z pevný vidlice vybrali „střeva“, to se mi nezdá ;o)) BTW co máš proti pevnejm vidlivím, momentálně na na ní taky jezdím…

          0 0
          • lubos  

            Hehe :) to asi ne. To byl jenom takovej mirne podrypujici prispevekm, no :) Proti pevnim vidlicim nemam nic :) jsou rychle to dokopce.

            0 0
    • Favoman  

      Ses ho měl rovnou zeptat jestli chodí do práce pro krásný oči svého šéfa nebo primárně kvůli penězům, aby měl z čeho žít. Asi ti chtěl vnutit sestavovaný kolo, protože na něm více trhnou než na seriovce. Takže jsme zpátky u peněz. Lidi proberte se už z těch věčnejch kecech o komerci. Vždy? všem jde vlastně o maximální výdělek. Tady bych spíše použil termín masovka. Takže ti měl říct jestli ti nevadí, že budeš jezdit na kole, které má u nás každý druhý víkenďák. Žijeme v komerčním světě tak to je. Vlastně komerce znamená obchod. Komerční obchodní. Každý se snaží vydělat, aby nějak slušně žil.

      0 0
    • McBlacky  

      nevim kolik za ten skvost na kompletnim alivku a s kotoučema-tipuju mech.- od shimana chtěl, to taky záleží na zbytku věcí, ale víc jak 14tkč bych nedával… pokud chceš být originální, tak si vyrob svoje nálepky a loga, sundej orig. author a ten rám pak pozná jen hodně málo lidí, v pohybu téměř nikdo, když vyměníš řídítka za vlaštovky a dáš nějaký sportovní sedlo, bude to vypadat kůůl a nebudeš mít masovku :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.