• black_raven

    Potreboval by som poradit pri kupe biku, snad som tu spravne. Som do toho dost lama.

    Mal by to byt full tak okolo 27–30 ceskych (35–40 slovenskych). robim hlavne take 30–40 km vyjazdy v tazsom kopcovitom terene.(asfalt 20%, lesne cesty 40%, turisticke chodniky 40%) . Chcel by som si vyskusat aj nejake maratonske zavody, ale bez ambicii na vysoke umiestnenie.. (ja mam 188cm , 79 kg)

    Oplati sa pozerat sa po minulorocnych modeloch, ktore teraz dopredavaju za cca 80% povodnej ceny? (ako to vlastne je – to zlacneli za ten rok suciastky o 20 %, alebo preco su teraz lacnejsie?)

    Ake je hlavne rozdelenie zadnych odpruzeni. Ako je to u jednotlivych typoch s udrzbou? Vydrzou, pripadnou vymenou? Co to vlastne znamena FRS, odpruzeni “s brainem”, a podobne? :)– vie mi niekto odporucit napriklad web, kde by som sa o tom mohol docitat?

    A co hovorite napriklad na Specialized 05 FRS XC – http://www.specialized.com/…CBkModel.jsp?… mohol by napriklad splnat moje poziadavky na jazdu?

    Popripade mozte mi doporucit nejake dalasie biky pola vas vhodne pre mna?

    0 0
    • Pá-dlista1  

      FSR !

      0 0
    • pegal  

      nevim jestli se dovis neco novyho ..

      bud te poslou do pr…e nebo do historie ..

      0 0
    • rb  

      Za neco kolem 30k sem viděl myslim Giant Trance v Jumpsportu.Hoď o­ko…

      0 0
    • rich  

      od konca – ten bike je v pohode, ak ho zozenies naviac za znizenu cenu. prevereny system, kvalitny ram.bude urcite viac zaujimavych ponuk, ale prehladat web a kamenne obchody je na Tebe. kazdopadne si si isty, ze potrebujes fulla? podla popisu si myslim, ze nie nevyhnutne. to, ze je teren kopcovity nie je dovod :-) ak tuzis po pohodli – dostane sa Ti ho, ale pri nizsej urovni roznych komponentov v porovnani s HT (pevna zadna „vidlica“). urcite sa pozeraj najma po minulorocnych modeloch pripadne akciach pre rok buduci (tych bude daleko menej) zakladne rozdelenie odpruzenia – to je na elaborat :-) a utrzenie si hanby na BF :-D udrzba – zalezi na uzivatelovi :-) ale neobavaj sa nejakeho frekventovaneho rozoberania zadnej stavby, vymeny lozisk. a o FSR odpruzeni a braine sa docitas prave na stranke specialized: http://www.specialized.com/…hlab_fsr.jsp?a=b http://www.specialized.com/…ab_brain.jsp?a=b a pytaj sa :-)

      0 0
    • khooca  

      ad a, – zkombinovat něco do těžších terénů a na maratony imho příliž nejde. Je tam příliž mnoho podstatných rozdílů jako je zdvih, pevnost, tuhost. A kompromisy bývají dost drahé. Takže buď, anebo (těžší terén = vyšší zdvihy, vyšší tuhost > vyšší váha. Maratony jsou přesným opakem)

      ad b, bezpochyby vyplatí

      ad c, osobně bych je rozdělil na jednočepy (případně přepákované jednočepy) a 4čepy – jednočep má lepší chod, ale nižší torzní tuhost. 4čep má „kousavější“ chod a výrazně vyšší tuhost. P.s. pochopitelně vše závisí na konstrukci, výše popsané je jen obecná věc; sleduj ten flame-war pode mnou ;)

      ad d, odpružení s brainem – asi máš namysli inteligentní tlumení. Jde o to,že tlumiče a vidlice jsou do jisté míry rezistentní vůči šplapání, na teréní nerovnosti ale reagují jak mají – například SPV (manitou)

      ad e, poohlídnul bych se třeba po Gians NRS, reigen, trance, AC; Ravo marathon; Trek fuel 70…možností je spousta

      0 0
      • rich  

        by som cloveku, ktory bude prvykrat sedlat fulla radse NRS neodporucil. aby nebol sklamany mierou pohodlia, ktoru od FS ocakava a ta je casto prehnana (vlastna skusenost)

        si pis, ze za „kousavejsi“ chod Ta ukamenuju!!! :-)

        0 0
        • khooca  

          Jj, očekávám..:))

          No je taky fakt, že každý očekává od odpružení něco jiného. Osobně mám rád přilepená kola k terainu a od pohodlí mám doma gauč :)

          0 0
        • Cipan  

          NRS funguje řekl bych výborně, citlivý na podněty terénu a imunní vůči šlapání, je pravda že při silovém šlapání se trošku zavýrá, ale rozhodně to není na škodu

          0 0
          • enjoy  

            trochu blbej vtip ze je imunni vuci splapani:-)

            0 0
            • Cipan  

              ALE JENOM TROŠKU :-)

              0 0
            • cabbage  

              na no-sag je opravdu imuni(bohuzel i proti narazum:))

              0 0
              • Cipan  

                na sag se na tom nedá jezdit, ale když mu trošku ubereš, tak je citlivý a zároveň ho šlapání nevivede z míry, když srovnám s FSR, tak je to dost velký rozdíl, FSR bez Propedalu reaguje na šlapání jako pr…

                0 0
      • Pá-dlista1  

        Taky bych si hodil kaminkem, jestli muzu.

        0 0
      • BB  

        2 khooca: " 4čepy – jednočep má lepší chod, ale nižší torzní tuhost. 4čep má „kousavější“ chod a výrazně vyšší tuhost." Logika mi veli myslet si, ze je to prave naopak. Jednocep – mene cepu → vyssi torzni tuhost, ctyrcep vice cepu → mensi torzni tuhost. S funkcnosti bych to videl prave naopak.

        0 0
        • Cipan  

          takto rozdělit nikdy nejde, záleží především na konstrukci uložení zadní stavby, jednočep může být tužší než 4-čep. A že by měl 4-čep kousavější chod jsem si taky nevšiml.

          0 0
          • Peslezedirou  

            Co napsal bb je pravda, ale všechny tyhle teorie padají s kvalitou čepů…

            0 0
            • Cipan  

              tak tak, takže ti nezbude nic jiného než si ho půjčit a vyzkoušet

              0 0
              • Peslezedirou  

                Špatne pochopeno : jel jsem na čtyřčepu, který by měl být podle této teorie jednoznačně tužší než jednočep. Opak byl pravdou, čepy nebyly tak dobře udělány a rám byl hodně měký…proto ta reakce. kapišto:o)

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.