• visions

    Čeká mě výběr fulla pro přítelkyni,cenová relace max.45tis,zdvih 100,max.120mm,roz­hodně ne chrtí full,ale spíš něco pohodlného,váha mezi 12–13kg,díky za tipy

    0 0
    • marapara  

      No přece růžový :))

      0 0
      • McBlacky  

        to nesplní požadovanou váhu.

        Případně bych vzal ten starší a nechal udělat novatec+717+sapim kola. Čímž by se to odlehčilo a posunuly by se jízdní vlastnosti a pořád by to bylo do 45tkč

        0 0
    • scret  

      loni dostala pritelkyne TranceX 3, v te dobe slusne vybavene – FOX 120RL, Fox RP2, XT, SLX… A nemuze si ho vynachvalit…

      0 0
    • Pac029  

      Scott Genius? Kdyz uz neni ruzovy a je trochu preceneny, zda se mi, ze pro mnohe zeny to „Scott“ zni obzvlast sexy ;o).

      0 0
    • marapara  

      http://www.racebike.cz/…8/78/iq-team

      Váha je sice přes 13 kg, ale stačí za 1500 dát lehčí kola a máš za 37500 bike pod 13 kg. Do limitu 45 tisíc je tam ještě dost prostoru na tunning a snižování váhy.

      0 0
      • Jenda  

        tomu bych se pro zenskou obloukem vyhnul – jak se ukazalo pokud na tom clovek nejezdi hodne agresivne nebo s nemyslnym sagem tak se neda rozumne vyuzit zdvih :-(

        0 0
    • PatrikL  

      taký pohodlný chrt je http://www.bikestore.cz/…10–23984.htm

      :) Len to nespåňa požadovanú váhu… :)

      0 0
    • nox159  

      ja porad uvazuju o tomhle pritelkyne ma rada fialovou :)

      0 0
    • atx442  

      Ahoj,

      mozna se budu trochu opakovat, ale podivej se treba prave na Canyon Nerve XC 6.0 W – http://www.canyon.com/…es/bike.html?…, pripadne i na vyssi verze – treba 7.0 W je jeste lepsi, a stale v cenovem limitu (cca 45 tisic Kc).

      Dobre a elegantni kolo, overene pruzeni, nizka hmotnost… co dodat. I cenove by to melo jit – cca 1.600 EUR, resp. 1.800 EUR.

      Mimochodem, pro holky funguje dobre i panska verze Nerve XC, mohu potvrdit z praxe – zadej hodnoty jezdce do programu „Canyon Perfect Position System“ (FRAME SIZE) a dozvis se vic…

      Mej se,

      Vlado

      0 0
      • MlokCZ  

        Canyon PPS je úplně k ničemu, protože určuje velikost rámu pouze podle délky nohou a třeba na délku rukou a trupu vůbec nebere ohled (hlavně že se to tam zadává). O věcech jako poměr stehení a lýtkové části nohy, která může ovlivnit předozadní posun sedla ovlivnit i klidně v rozmezí 5cm (a že to pak následně velmi ovlivní i výběr délky rámu) tam už neřeší vůbec.

        Velikost bych dle toho rozhodně nevybíral. Když už kalkulátor, tak třeba na competitivecyclist.

        0 0
      • atx442  

        Jinak na Outletu maji i modely 2010 ihd k dodani – treba Nerve XC 5.0 2010 ve velikosti S za cca 1.200 EUR – docela slusny full za dobrou cenu – http://www.canyon.com/…article.html?….

        Vsak uvidis sam ;-)

        0 0
    • Hejdik  

      Loni jsem svoji drahou obdaroval tímto modelem od Ghostu

      http://www.ghost-bikes.cz/…rt-5100–2010

      Samozřejmě proběhl up-grade některých komponentů,no a veliká spokojenost.Kdyby bylo tenkrát více peněz,tak by byl tenhle:

      http://www.ghost-bikes.cz/…mr-5700–2010

      Ale jak je to s dostupností loňských modelů to nevím.

      Letos mají dost omezenou cenovou škálu,buď moc levný,nebo drahý…

      http://www.ghost-bikes.cz/…ska-kola-mtb

      Ale teď vidím ,že už jsi o ghostu přemýšlel

      0 0
    • BB  

      žena si nemůže vynachválit Trek Fuel EX. Jí vyhovuje to, že to dobře žehlí i drobné nerovnosti. Já to přisuzuji systému plovoucího zavěšení tlumiče.

      0 0
      • Jelen evropský  

        Plovoucí uchycení tlumiče řeší spíš progresivitu na konci zdvihu ne?

        0 0
        • BB  

          pocitově se mi zdá, že spíše citlivost na počátku, ale fakt je to pouze pocit, žádné „vědecké“ zdůvodnění

          0 0
        • MlokCZ  

          Rozhodně ne. Plovoucí uchycení vůbec neřeší progresivitu. Pokud by např. u Treku EX 2010 zůstaly čepy na stejných místech pouze s tím rozdílem, že spodní čep by byl na pevno k hlavnímu rámovému trojúhelníku místo k zadní stavbě, tak by progresivita byla úplně stejná (poměr lev. ratio mezi počátkem a koncem zdvihu by byl totožný, hezky vidět v Linkage).

          Má to ale jiný vliv a to na průměrný přepákovací poměr. Bez plovoucího uchycení při zachování polohy čepů by pro stejný zdvih musel mít tlumič znatelně delší chod (zhruba 60mm místo původních 51mm). Pro zachování zdvihu i stejného tlumiče by to tedy muselo být přepákované jinak a čepy posunuté.

          0 0
    • ToBla  

      TREK TOPFUEL za dobrý peníz a váhou určitě 11,5–12kg

      http://www.cyklosauer.cz/shop/…

      0 0
      • Dumbíček  

        Hned na začátek, rozhodně to vašim partnerkám přeju, ať mají krásná a paradně fungující kola. Ale proboha kolik najezdí km, že mají kola pomalu v ceně ojetého auta? :-)))

        0 0
        • jIrI___  

          I kdyby najely 100 km ročně, tak nevidím jediný důvod, proč by nemohly mít trochu kvalitnější kola.

          0 0
          • nox159  

            1*

            0 0
          • Singlespeed  

            No jo, ale proč zrovna těžký full? Holky z 99% do kopce nic nevyjedou, z kopce nic nesjedou a v terénu se vesměs bojí a kolo vedou. Na ježdění po polňačkách a případné tlačení by podle mě bylo vhodnější něco jiného :-D

            0 0
            • nox159  

              nesud holky podle sebe ;-) :D

              0 0
              • soc  

                :)

                Navíc holky dokážou překvapit…

                0 0
                • jIrI___  

                  To mi připomnělo jednu moji kamarádku. Nějak jsem se s ní při řeči dostal k Rychlebkám, viděla nějaké videa a strašně nadšená, že by tam chtěla zajet. Přitom jezdí na kole jen minimálně a když už, tak na trekingu po cyklostezce, proto mě ten její zájem udivil. Tak jsme jí zarezervovali v půjčovně One-Twenty, já vzal svojeko bika a vydali se do Černé Vody, že to s ní teda tak nějak v poklidu projedu a bylo mi jasné, že z její strany to bude víc tlačení než jízdy.

                  Dojeli jsme, vyzvedli si Meridu, dojeli ke vjezdu do terénu a už to začlo. První stoupání v pohodě, kamarádka nadšena, jaké je to super kolo (zvyklá z trekinga), překvapivě i lávky přejela a neměla strach, ale jakmile jsme se vyšplhali nahoru (jeli jsme tu kratší míň náročnou variantu) a pustili se dolů, tak začala sranda. Co 10 m vyvalená na jednu nebo druhou stranu, dodřená, potlučená, kolena a lokty rozbité, že nestačily ani náplasti, kterou jsem měl výjimečně s sebou a v hospodě jsme si museli půjčit obvaz :-D. Nejvíc mě ale udivilo, když mi celá nadšená řekla, že je to super a mnohem lepší a zábavnější než nějaké jezdění po cyklostezkách a ofačovaná se po obědě vydala i na druhé kolo, ale už trochu s respektem :)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Super storka. Ja chcu vzit do rychlebet tu svoju a tez ji tak zajistit pujceni nejakeho fulla, at si to tez vyzkousi a nehledi na mne jako na uplneho magora-ikdyz moc sanci ze jeji pohled na mne zmeni, si nedavam:DD

                    0 0
              • scret  

                diky, byls rychlejsi:)

                0 0
                • nox159  

                  btw: jen tak pro zajimavost mohl bys mi zmerit delku sedlove trubky u toho reigna (od stredu klik po objimku upinaku) – diky ;-)

                  0 0
                  • scret  

                    cca 49cm

                    0 0
                    • nox159  

                      diky moc jen tak teoretizuju

                      celkovou vysku od stredu po konec sedla potrebuju cca 80–81cm

                      teleskop od KS ma max vysunuti cca 27–28cm a pocitam 4cm sedlo

                      49 + 28 + 4 = 81 :D

                      vychazi mi to dost na hrane :D

                      0 0
            • Lišák  

              Kočárek? ;-)

              0 0
              • soc  

                Ale samozřejmě celoodpružený a s pořádnýma kolama :)

                0 0
            • Vegan  

              JJ mas recht ja bych holkam taky ty fully nedaval. Vzdyt jim staci stara liberta na to co jezdi, skoro bych rekl, ze neznam holku co by neco poradnyho sjela natoz si treba poskocila.

              http://www.bike-forum.cz/…g/decin4.jpg

              http://www.bike-forum.cz/…/dsc0017.jpg

              Boha jeho co ty lidi vede soudit podle toho co ma clovek doma vsechny, todle sileny zobecnovani je fakt uz trosku za hranici.

              0 0
              • pitos  

                Tohle bude fotomontáž,to by žádná holka nedokázala:)

                0 0
              • jIrI___  

                Však psal z 99%. Ta tvoje se vejde do toho zbývajícího 1% :)

                0 0
            • C.A.C  

              Máš kliku, že sem nechodí ta moje. Už bys byl bez vajec :-)

              0 0
          • t29  

            Přesně tak. Styděl bych se, kdyby se mnou holka jezdila na nějaké plečce, která „na to její ježdění přece stačí“. Když si těch 100 km hezky užije, třeba to za rok bude 200 km – a když ne, tak vyměním rám a udělám si druhé kolo pro sebe :)))

            0 0
        • miki  

          tak to Ti napíšu skoro přesně 500km!!a kolo cca 50 tis.:-)))

          0 0
        • nox159  

          neni dulezite kolik toho najezdi ale jestli ji to bavi, pokud ano tak ma cenu koupit kolo klidne i za 100k . Pokud ji to ale nebavi a dela to z jineho duvodu… tak nema cenu kvuli tomu vyhazovat zadne penize – ciste muj nazor ;-)

          0 0
          • Singlespeed  

            Taktak. V nezanedbatelném počtu případů je koupě drahého krásného stroje jen zoufalý pokus přivést slečnu aspoň trochu k cyklistice :-)

            0 0
          • les  

            Většinou je víc otcem myšlenky zažranej biker, než jeho přítelkyně.Pokud ho nechce sama,tak jsou to vyhozený peníze.Pokud ano,tak určitě koupit.

            0 0
            • les  

              Singlespeed: máš recht :-) To tak bylo je a bude :-)

              0 0
            • MlokCZ  

              Jenže v praxi to je pak trošku jinak. Holka/žena třeba fulla nechce a pořád, že ho nepotřebuje. A když ho pak přesto dostane, tak si ho po chvíli ježdění hrozně chválí a zcela změní názor (tak jsem to měl já doma a na stejném jsem se tu shodnul se spoustou dalších, že to tak měli doma taky).

              Samozřejmě se musí přihlédnout k tomu, jestli ji vůbec to ježdění na kole baví.

              A to že některé holky/ženy techničtější terén nedávají, tak to vůbec neznamená, že fulla neocení (opět mám konkrétní příklad doma).

              0 0
              • krokus  

                Pořídil jsem takhle pro přítelkyni (ale vlastně i pro sebe) Meridu AM 3000. Přítelkyně si na to kolo nezvykla, zdálo se jí moc líné – tak šla merida z domu. Jezdím s ní jen silnici a lehčí terén, na to jí asi HT stačí. I když pořád si pohrávám s myšlenkou pořídit jí nějakého XC fulla…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Podle mě full chyba nebyl. Ale na to co jezdíte, tak to byl nevhodný full.

                  Vyšší zdvih neocení (jak nejezdí ani občas těžší terén, tak si ani občas nezablbne nějakým tím poskočením, tak ten zdvih ztrácí smysl) a kolo je už těžší o dost a ještě navíc ne nijak extra dobře jedoucí zadní stavba.

                  Navíc výraznější projev změny sagů do výjezdů, to taky zrovna nepřidá.

                  Pro tohle použití jsem pro chrtího fulla.

                  0 0
                  • krokus  

                    Je to bohužel otázka peněz. Do kol už jsem jich nasypal opravdu hodně, je na čase začít šetřit na bydlení:-)

                    Jedině že bych koupil nějaký levný full rám a přeskládal na něj komponenty z HT. Blbé je, že na tom HT jsou véčka. Takže buďto sehnat full rám na véčka, nebo koupit normální full rám na kotoučovky a nechat přeplést kola…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Mně to vyšlo s fullem pro manželku finančně parádně. Nejdríve já přešel na vyšší zdvih a ji ta velikost rámu naštěstí padala perfektně.

                      Měl jsem nejdříve strach, že ji to bude krátké, potřebuje tak o 5cm delší posed než já, ale nakonec jsem na tom rámu zjistil, že potřebuje o 3,5cm sedlo posunuté více dozadu oproti pedálům než já a k tomu dostala 105mm představec místo původního 90mm, což je ještě rozumná délka. A tím ji posed vyšel úplně přesně jak potřebuje.

                      Pak ten rám prasknul (3 roky starý) na hlavové trubce (jen počáteční miniprasklinka) a v reklamaci dostala nový.

                      K tomu loni jsem já zkoušel zase chrtího fulla a koupil druhou rámovou sadu AMS Pro a prohodil nám tlumiče. Tím získala ještě high volume komoru, která je pro ní vhodnější (i tak ještě má pár mm nevyužitého zdvihu, nic méně progresivního na trhu už ale není).

                      A pak ještě zůstaly jedny STčka, která měla najeto hodně málo (měl jsem troje a dostala ty s nejmenším nájezdem, takže jako nová). Takže bez cílené investice do jejího kola z toho vyšlo pro ni ideální kolo jaké potřebuje.

                      Možná akorát letos dostane nové brzdy (má tam J7čky, ale už 5 let staré a pomalu budou potřebovat generálku, tak možná místo toho rovnou dostane nové Elixiry Rka).

                      V Tvojem případě je to blbé. Slušný full rámy samotné oproti komplet kolům moc levné nejsou a v-čka bych tam už taky nedával. A při navíc přeplétání kol je už lepší koupit celé nové kolo. Třeba když u Canyonu chytneš něco v Outletu, tak to může vyjít opravdu za pěknou cenu.

                      0 0
                      • krokus  

                        Jednou jí asi XC fulla pořídím, teď se mi ale do dalšího kola 30 nebo kolik tisíc dávat nechce. Je možné, že přítelkyně by další velkou investici tohoto druhu neunesla a rozešla by se se mnou – co bych pak s tím kolem dělal?:-)

                        Za poslední cca 3 roky jsem do kol vrazil odhadem tak 120 tisíc. Vzhledem k tomu, že nemám žádné vysoké příjmy, je to docela dost.

                        0 0
              • BB  

                tak tohle naprosto sedí, nejdříve dva roky přemlouvání, abych jí fulla mohl koupit a teď naprostá spokojenost. Přece jenom poznala, že jet třeba 20 km podle Labe po navigaci je na fullu o něčem úplně jiné. Dříve pro ni byl denní limit lehkým terénem 50 km, na fullu nemá problém ujet i 80.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ta moje nejvíce ocenila za posledních x let tři věci. U všech před dlouhodobějším vyzkoušením tvrdila, že je nepotřebuje a nevyužije a jak si je pak chválila:

                  • hydry (i když sjezdy jezdí pomalu a opatrně a žádnou divočinu, tak sihydry moc pochvaluje jak může brzdit lehce, předtím měla slušná v-čkas rozumnými špalky)
                  • full
                  • úprava vidlic u Milana

                  Všechny ostatní postupné změny jako vyšší sady nebo třeba slušná kola (na fullu má STčka s bezdušáky – kola mi tu zbyly, nebyly cíleně pro ni kupované, předtím tam měla o 0,5kg těžší DTčka), tak to už moc neocenila (i když s tím byla spojena i nezanedbatelně nižší váha). A ani nižší valivý odpor bez duší tak moc neocenila (je ale fakt, že při těch jejich supernízkých průměrech je hlavním nepřítelem kopec a ne valivý odpor).

                  0 0
        • Lišák  

          Tebe by bavilo stříhat tupými nůžkami, rýt „gumovým“ rýčem, nebo nosit místo batohu na výlet igelitku? Jistě by to šlo, ale radost a s tím spojené to, že by Tě to mohlo snad začít bavit a těšil by ses na tu činnost znovu by tam asi nebyla? Nebo ano? ;-)

          0 0
          • nox159  

            pekne napsane ale ;-)

            na druhou stranu, mam obyč tenisovou raketu a tenis me i presto zacal bavit, zacal jsem hrat squash a jiste si koupim zase obyč raketu… – u tohohle nevidim duvod investovat do toho vic peněz…

            0 0
          • Singlespeed  

            Nevím, jestli je to tak. Za dávných dob, když jsem ještě žádné vybavení neměl, tak jsem jen tak vyrazil v zimě na Slavkovský štít. Bez hůlek, maček, sněžnic, lyží, návleků a s obyčejným pytlem přes rameno. I tak jsem tam vylezl a byl to skvělý zážitek. Od té doby lezu po horách pořád. Ve vybavení to tedy není, člověk musí opravdu chtít to dělat.

            0 0
            • Ruprt2  

              nojo, ale jestli chceš aby tam ta tvoje lozila s tebou, tak se jí bude více chtít s pěknou bundou a hezkýma botama což? :-)

              Ty si tam lez v nějakých keckách

              0 0
            • MlokCZ  

              Člověk musí opravdu chtít, to je jasné. To ale neznamená, že v dost případech špatné vybavení danou věc dokáže zcela znechutit.

              Třeba u cyklistiky si myslím, že je to v dnešní době dost posunuté výbavou z jednoduchého důvodu a tou je několikanásobně vyšší provoz na silnicích než byl třeba před 20 lety.

              Na asfalt vždy stačilo mnohem levnější kolo a dalo se jezdit slušně (i když i na asfaltu může být dražší kolo potěšením). Dnes hodně lidí kvůli provozu na asfalt nechce a v terénu na levném neodpruženém kole je to často zcela odradí (znám takových případů z praxe větší množství).

              A někdy nějaký sport nebaví někoho až tolik, tedy není to zcela maximální zapálení. S dobrou výbavou si to ještě užije, s mizernou už třeba ne.

              Já tohle mám u běžek. Pokud celkem jedou a k tomu musí být dobrá stopa, tak mi to baví docela dost. Na nějakých úplně mizerných bez dobré stopy bych byl zcela otrávený a přestal bych na ně vyrážet.

              Kolo mi vždy bavilo opravdu hodně, takže tam jsem kdysi dávno jezdil i na šílených plečkách. Ale i tady jsem díky dobré výbavě za posledních pár let nejezdil ročně 1,5–2× tolik kilometrů co dříve (a to navíc více terénem, takže s nižší průměrnou rychlostí, tedy časově ještě větší rozdíl) a to jen proto, že s tou dobrou výbavou mi to baví ještě mnoem více.

              Tedy nesouhlasím s tím, že ve vybavení to není. Vybavení také udělá hodně, i když samo o sobě nestačí.

              0 0
              • Dumbíček  

                Nechci bejt věčný oponent… Ale silniční kola jsou dražší než bajky. Základní použitelnou silnici na 105, Veloce, nekoupíš běžně pod 20k. A to tam není žádná odpružená vidlice, materiálu také méně… Takže jednodušší stroj za vyšší cenu.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Proč silniční kola? Hodně lidí si silnici užije nejvíce na silničce, i určitě některé ženy.

                  V praxi se ale jezdí silničku žen minimálně (teď mám hlavně na mysli turisitku, ne těch pár výkonnostně zaměřených).

                  Znám velké množství žen, co jezdí asfalt na crosu, trekingu nebo biku, na silničce ve svojem okolí nemám žádnou.

                  Tedy jednu (švagrová), která jezdí i slušně výkonnostně a jezdí občas závody a v malých lokálních závodech je často i na bedně. Ta si silničku sice pořídila, od té doby na ní ale stejně téměř nejezdí a jezdí bike.

                  Tedy na ten asfalt jsem myslel bike/cross/trek, který může být klidně s pevnou vidlicí a nemusí se hledět na odolnost.

                  V terénu tohle bude dražší minimálně o tu opdruženou nebo i rovnou full.

                  A použitelná silnička od Veloce/105? Zcela nesouhlasím, od Campy je pro turistiku použitelná slušně i nejnižší sada, u Shimana už to šlo také dolu, Tiagra rozhodně v pohodě, dnes možná i ta Sora.

                  A pokud označíš silničku za použitelnou až takhle vysoko, tak pak stejně musíš označit bike za použitelný tak od 30tis.

                  Hlavně ale pro turistu bude silnička za 15tis. a za 60tis. pořád poměrně malý rozdíl. Rozdíl rychlosti bude minimální.

                  U biku rozdíl mezi HT za 15tis. a fullem za 60tis. bude i pro turistu obrovský.

                  0 0
                • nox159  

                  kdyz se zeptam mozna trochu blbe… ale na silnici ta tvoje jezdi z jakeho duvodu – nejspis kvuli tobe ne?

                  neznam totiz holku co by jezdila rada na silnicnim kole a turistickym stylem na vylety -jeste k tomu po frekventpovanych cestach…

                  Teda rekl bych že neznam obecne holku ktera vyhledavala na kole frekventovane cesty ( at uz na jekemkoliv stroji)

                  vykonostni jezdeni neberme v uvahu.. ;-)

                  0 0
                  • Dumbíček  

                    Jelikož váží 50 kilo, tak při své totální nevýkonosti pozná každé kilo, takže horák co má, je jasná brzda. Na silničce jsme začali jezdit spolu před 16 lety a máš pravdu, protože jsem jí měl já. Dnes s dětma kolo moc nehrozí, takže když někdo hlídá tak jedme na silničce. Vesměs o víkendu na chalupě u Loun, takže provoz na silnici v pohodě. Horáky, cenově opravdu ty nejelvnější, máme jen na popojíždění s dětma. Na těh 500km co ujede, jí vybavení stačí, novou silnici před pár lety jsem jí musel koupit jako překvapení, jinak by tvrdila, že stačí ta stará.

                    0 0
                    • nox159  

                      muzu jen tak pro zajimavost? kolik vazi a kolik stala jeji silnice?

                      ten argument s temi 50kg se mi moc nelibi ;-)

                      jinak rozdil v male rychlosti silnice x celopevnak je neznatelny ;-) a pohodli uplne nekde jinde

                      0 0
                • krokus  

                  No vidíš, já vozím Campu Mirage a jsem spokojen.

                  0 0
          • Dumbíček  

            Jdeš do extrému, nebo říkáš hlouposti. Vyber si. :-)

            Jezdí nohy, na 500km za rok, po polních cestách, bohatě funkčně stačí kolo, no přeženu to za 15k. Ano rozdíl v pohodlí tam třeba bude, ale finanční taky. Je to o prioritách, pokud dělá pořizovací cena kola třeba 10% měsíčního příjmu, tak klidně koupit kolo za 200k. Ale několika měsíční příjem dát za kolo, na kterém se bude jezdit párkrát do roka? To mi přijde divný. Tím to nechci nikomu rozmlouvat, ale přijde mi to snobárna. Nebo jsme jen starej. Kdo ví. :-)))

            0 0
            • Ruprt2  

              kdo říká, že nekolikaměsíční ;-)

              0 0
              • Dumbíček  

                Ano další nekonečné téma. Ale řekněme, že drtivá většina lidí tu nevydělává 45k čistého měsíčně. Tak se shodneme na několikaměsíč­ním, ano?

                0 0
                • Ruprt2  

                  ale tak jestli ti to udělá radost, tak klidně.

                  Já jenom nevím proč je někomu co do toho, jaké a za kolik má někdo jiný kolo.

                  To není flame. Mě je to jedno, tak nechápu, proč někomu jinému to jedno není.

                  PS: mám kolo v hodnotě 30k, přestože spolklo i nějaké investice navíc.

                  0 0
                • miki  

                  proč se má ženská do kopce dřít s těžkým kolem a Ty jedeš na lehoučkým??To jí nebude bavit a proto musíš udělat to že i ona bude mít lehký kolo.

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    A proto jí koupíš 13kg 120mm fulla (viz zakládací příspěvek) :-) Pak už následuje jen rozchod… :-D

                    0 0
                    • miki  

                      já néé viz moje kola.

                      0 0
                    • nox159  

                      tak…pevnou vidlici na ni co? to ji bude ukrutne bavit :D

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Nesmysl. Samozřejmě je lepší, aby měla co nejlehčí kolo, ale rozhodně to není jediné nebo dokonce rozhodující kritérium.

                      Opět příklad z domova. Manželka má 115/100mm fulla, který je lehce pod 13kg (aktuální váhu nevim, bude teď cca na 12,5kg).

                      Výkonnostně je dost vytrvalá a dá i poměrně dlouhé trasy, ale extrémně pomalá (i když s námi jedou jiné ženy na vyjížďku, které jezdí řádově méně než ona, tak ji skoro vždy skoro všechny ujíždí, až když to je delší, tak ona jede pořád to svoje pomalé tempo a ty co tolik nejezdí odpadají).

                      K tomu fullu má o 1,5kg lehčí HTčko. Momentálně na obojem stejné pláště (RR/RR). Sama si může tedy vybírat, jestli raději lehčí raketu nebo těžšího fulla.

                      Na tom HT jezdí pouze když je full nepojízdný. A jediná akce, kde měla dobrovolně HT byla 2009 asfaltová Korsika.

                      Nikdy jsem nezaznamenal, že by na tom HT byla nějak znatelně rychlejší (samozřejmě nějaký minimální rozdíl tam bude, ale to má větší rozdíly jak jí to jede který konkrétní den).

                      Těžší technické terény nejezdí vůbec, převažují lesní šotolinové cesty, sem tam nějaký rozbitější úsek (ale v malém procentu) a i nějaký asfalt.

                      0 0
                      • krokus  

                        Čemu říkáš extrémně pomalá? Jakými jezdí průměry? Ta moje okolo 13 km/hod po silnici a v lehčím terénu. Je kupodivu celkem jedno, jestli jde o trasu zvlněnou nebo spíš rovnou. Musím říct, že mě to psychicky ubíjí – takhle pomalu prostě neumím jezdit. Řeším to tak, že jezdím sem a tam, nebo jedu napřed a čekám. I tak je to ale dost velká otrava.

                        0 0
                        • soc  

                          Přesně takhle jsme předloni jezdili 14 dní na dovolené… průměrnou rychlost jsme mívali kolem 15km/h. Ale v pohodě.

                          0 0
                          • krokus  

                            Kdyby jela po rovině aspoň 20, tak vydržím jet s ní, jenže když to „valí“ třeba sedmnáctkou, tak to prostě nevydržím. Z takové jízdy mě akorát bolí zadek a ukrutně mě to nebaví.

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Průměrná rychlost 15 je taky paráda, co bych za to dal.

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          V mírně kopcovitější trase terénem (ale samé slušné cesty v terénu + i do toho trochu asfaltu) je schopná někdy zajet průměr i pod 10km/h.

                          Pokud je jen asfalt a není moc kopců, tak to jde někam k 15km/h.

                          Kdysi jezdila rychleji, pamatuju kdysi její nejdelší vyjížďku, sice celé asfalt, ale pěkných 165km a dala tenkrát průměr kolem 16,5–17 (nevím přesně, měla téměř 10 hodin čistého času jízdy).

                          Dokáže mít ale neuvěřitelné výkyvy jak ji to kdy jede. Právě tu jednu stejnou trasu (kterou dokázala zajet průměrem i pod 10km/h) má zajetou průměrem i přes 13km/h.

                          S rychlostí když jedu s ní mám stejný problém. Řeším to různými způsoby a ty kombinuju:

                          • pokud možno nás jezdí na delší výlety více a tam se podaří, ženěkdo je s ní nastejno a jede s ní
                          • někdy když ji to zrovna jede, tak jedu i delší úsek s ní avyjímečně se i povede, že i na mě to není tak pomalé
                          • někdy když jedeme sami, tak jedu kus napřed a vracím se
                          • někdy když jedeme sami, tak se na kus odpojím a vezmu to delším nebotechničtějším úsekem a zase se pak připojím
                          • někdy když jedeme sami a vůbec jí to nejede, tak sama řekne, že serozdělíme a pojedeme každý sám, když vidí jak se trápím

                          A na rovinách někdy úplně stejný problém. Sem tam ji to jede lépe (nebo ji dokáže třeba hodně zrychlit přicházející déšť) a to najedou dokáže vyjímečně i 25km/h na asfaltu na rovině.

                          A jindy jede tu rovinu 15km/h.

                          Sem tam vozila tepák a dle něj se někdy opravdu hodně fláká a jet rychleji by mohla. Ale na druhou stranu dle něj taky někdy opravdu mákla v nějakém kopci i když rychlost byla pořád pomalá.

                          Letos plánujeme Sardinii a proto jedeme z cestovkou, kde bude spousta lidí s různou výkonností.

                          2009 Korsiku jsme takhle jeli a bylo to super, dokonce jsem koukal, že dost lidí bylo v kopcích ještě pomalejších než ona (to už ale byly v podstatě necyklisti, ona přeci jen má každý rok ne tak málo kilometrů, 3tis. měla hodně let po sobě). Takže tam se vždy můžeme někdy rozdělit do odlišně výkonnostní skupinek. A možná pojede i někdo z kamarádů s podobnou výkonností jak pro ni, tak pro mě.

                          Ovšem zase dokáže dávát i náročnější trasy, i když jede pomalu. Třeba v Beskydech Bílý Kříž->Bumbálka. Tlačila těch úseků na tom hřebeni o dost více než já, ale lecos prudšího vyjela.

                          V prudších výjezdech je schopná jet i vysokou intenzitu a není tam ten faktor, že se prostě fláká.

                          A to já jsem rychlostně pěkná lemra a jezdím fakt hodně pomalu. Třeba její ségra jezdí parádně a když jezdí více, tak jí to jezdí lépe než mě.

                          Její přítel ale zase jezdí o třídu lépe než já, takže mají podobný rozdíl ve výkonosti mezi sebou a tedy stejný problém.

                          Jen tím chci říct, že on s mojí ženou nemůže jezdit už vůbec, tam je ten rozdíl výkonnosti tak propastný, že to prostě nejde (když na stejné trase jezdí běžně 2× vyšší průměr než ona).

                          0 0
                          • krokus  

                            Přicházející déšť je dobrý motivační faktor, to znám:-) Moje přítelkyně jezdí asi podobným stylem jako tvoje žena: po rovině se hodně fláká, do prudkých kopců jede překvapivě intenzivně. Nejvíc jí vadí táhlá mírná stoupání: jede v nich stejně rychle jako v těch prudkých, tep má celkem nízko a tvrdí, že rychleji to nejde. Taky nesnáší těžší terén a silnice s větším provozem (to chápu), takže výběr trasy není zrovna jednoduchý.

                            Rozdíl mezi našimi partnerkami bude v tom, že ta moje má hodně bídnou vytrvalost. Většinou jezdíme trasy do 40 km; dala i něco přes 70, ale měla toho pak plné zuby. Holt špatná trénovanost, nemá ale moc motivaci se zlepšovat.

                            0 0
                    • Lišák  

                      Ženy první FS se blížil 15kg, druhý má 13. Je spokojená. :-)

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    Přesně tak. Navíc většinou je ona pomalejší. A když má ještě k tomu výrazně horší kolo, tak to pak zcela zabíjí společné ježdění.

                    A není to jen o rychosti, přijde nějaký terén (teď nemyslím nic technicky náročného, prostě jen trošku rozbité úseky, kde projede v pohodě každá i ta, co technicky nic moc nezvládá), chlap slušného fulla s radostí daný úsek přeletí a jí to odradí naopak odradí od dalšího ježdění (nebo od toho, aby jezdila více).

                    0 0
            • Lišák  

              Jasně, jezdí nohy. Ale mohou bolet třeba záda. Tak jsme to měli doma. Žena v pohodě ušlapala cokoliv, ale jezdit moc nechtěla, protože po vyjížďce měla bolesti. Koupě FS to vyřešila.

              A k tomu jezdění párkrát do roka-já mám za loňský rok 1790km (a to minimálně 1100km jsou cesty do práce a 500km jako tahač Croozera) na všech třech svých kolech dohromady. Nicméně jsem rád, že je mám :-)

              0 0
              • camlost  

                jj, potomstvo a stavba snizi pocet ujetych km klidne i na ctvrtinu.

                a jak to tady tak ctu, tak mam v manzelce vyjimecne zdatnou spolujezdkyni. (to ji musim rict :-))

                uz abysme spolu zase mohli vyjet.

                0 0
            • scret  

              nechapu tvoji uvahu, proc by nekdo nemohl dat nekolik platu za kolo, na kterem se najede 500km? je to kazdyho vec za co „vyhodi“ svoje prachy…

              0 0
              • Dumbíček  

                Já nikomu nebráním, nerozmlouvám, aby partnerce koupil kolo v jakékoliv ceně. Jen jsem vyjádřil svůj názor, že to nechápu. Přesněji, že mi to přijde jako snobárna a vyhozené peníze, které by se daly použít rozuměji. Samozřejmě chápu, koníčka máme všichni a někdo jiný by se mohl podobně pozastavit nad investicema do nich.

                0 0
                • RomanH  

                  Zastavam nazor, ze pokud chces jezdit spolecne s holkou, nemela by mit vyrazne horsi a tezsi kolo nez mas sam. Ber v potaz to, ze je fyzicky slabsi (vetsinou :-)), ma mene najeto, tak proc ji to jeste vice ztezovat tezkou pleckou.

                  0 0
                • Sharka1  

                  Lituju teda tvoji partnerku…

                  Kdyz na to nekdo ma, muze si prece koupit, co chce, i kdyz by mu na jeho pouziti stacila levnejsi vec, kazdej ma pravo si udelat radost a jeho rozpocet je jen a jen jeho vec.

                  A hlavne nevim, kde beres tu jistotu, ze vsechny holky jezdi tuzku (coz plati i pro Singlespeeda), a tedy jim staci levna plecka.

                  0 0
                  • Dumbíček  

                    Ale to je nedorozumění. Já to nikomu nezávidím, nerozmlouvám, nekritizuju. Pokud to tak vyznělo tak je to asi špatně napsané. Jen mě překvapuje, kolik lidí kupuje drahá kola. Podle diskuze jsem, ale pochopil, že partnerkám jen dopřávají luxus, byť jezdí málo. Jako u nás doma. :-) Ale asi je to věkem, životním postojem, pohlede na cenu peněz…

                    A u lidí, na pohlaví nesejde, co opravdu jezdí, dají ročně 10k km, tam je to jasný, stráví koníčkem stovky hodin, tak proč nepoužít kvalitní materiál.

                    0 0
                    • HKou  

                      Asi je problem v tom, že dost často lidi přepočítávaj všechno na peníze (šetření i na sobě), nebo žijou nad svoje možnosti (plazmová televize na úvěr).

                      Nicméně i já mohu potvrdit nadšení přítelkyně při přesednutí z trekingu na full.

                      0 0
                      • Dumbíček  

                        Přesně, někdo šetří, jinej žije nad poměry. V průměru je to akorát. :-)))

                        Tím bych to za sebe ukončil, pokud jsem někoho nadzvedl, tak se omlouvám. Nebylo to mým záměrem.

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.