• vlk

    Dělal jsem si malý průzkum trhu ohledně fullů rámů či komplet celých kol. Zjišťoval jsem co bych si mohl koupit do 30 tis případně složit do 30 tis.

    Přišel jsem na:

    Samotné rámy:

    Spyder Madman váha 2490g zdvih 100mm 4-čep cena 9700 RockMachine Adrenaline 2000 ?g zdvih 90mm 4-čep asi6000 Rock Machine 4000 2900g zdvih okolo 120mm čtyřčep 9500

    no a teď celá kola do 30 tis: ten rockmachine 2000 zdvih 90mm Giant NRS 4 zdvih 95mm rám váží 2509g Giant trance 4 zdvih 105mm rám váží 3240g Jamis Sport zdvih 90mm rám váží okolo 3000g Ravo marathon zdvih 80mm

    Samo, že na těch kompletních kolech by se musela časem vyměnit aspoň vidla. Docela tristní situace-pokud člověk shání něco s minimálně 100mm a co nejnižší vahou.

    To by pak na výběr zbyl Spyder a trochu těžší RM Adrenaline 4000 a Giant Trance 4.

    Sháním spíše xc kolo, na němž se dobře jede do kopce. Zdá se mi, že RM 4000 má posed posunut oproti xc kolům dost dopředu.Nejsem si jist, zda jde dobře anstavit správný posed. Na Trance zase slyším samou chválu -akorát ta váha.

    Zkuste prosím přidat do seznamu ještě nějaké jiné fully okolo 30 tis. Popřípadně full rámy do 11–12 tis. třeba jsem někde něco přehlédl a připravil bych se tak o dobré kolo.

    0 0
    • dieegoo  

      Ten Adrenaline na mě taky působí, že se sedí hooodně ve předu a celkově je to dost vzpřímený. Pokud chceš minimálně 100mm, tak ti vypadne Jamis i NRS i RM2000. A mezi Madmanem a Trancem bych neváhal ani chvíli. Trance 4 se prodával nedávno kolem 24k, ještě by ti zůstaly nějaký peníze na tuning.

      0 0
      • vlk  

        Ten Adrenalie-že se sedí hodně vpředu-myslíš ten Adrenaline 4000, že. Ten trance je favorit. Ale ta váha je docela hrozná. 3200g na rám se 105mm zdvihu mi připadá docela strašný. Navíc si tak nejsem jist, zda je vhodný na xc a all mountain. Jaký terén s ním jezdíš ty. Dají se i dlouhé trasy okolo 100km-nebo to už je utrpení? Jak jede na safaltě. Nevážil jsi to kolo náhodou? A jak je to v bahně-vím, že má zespodu krytku ale nenapadá to k tomu tlumiči zhora? Díky za info.

        0 0
        • dieegoo  

          Jo, myslel jsem ten Adrenaline 4000. 3200g na rámu je sice dost, ale zas nic, co by se nedalo překousnout. Když si vemu reakce majitelů Canyonů, že jim každej kamínek vymáčkne do „plechovkovýho“ rámu díru, tak si zas říkám, že možná přece jen bude lepších těch pár deka navíc. Zatím jsem na něm nejel delší trasu než 120km z HK na Deštnou, tak 60% terén, zbytek silnice a v pohodě. Na asfaltu to bude asi dost ovlivněný plášti, vepředu je sériově (na Trance 2) docela drapák, tak to není žádná raketa, ale že by to nejelo, to se říct určitě nedá. K blatníčku – ze spoda pochytá všechno, z vrchu sem tam díky umístění nedostane téměř nic.

          0 0
    • kesu  

      a co gt icrive 5,zakladni model stoji 32990 s nejakou slevou ses hned pod triceti…To bych volil ja,,,

      0 0
    • Páník  

      Adrenalim 4000 fakt neni XC kolo…lavne kvuli geometrii, to kolo je dost kratky, sedlova trubka je hodne kolmo. Nadruhou stranu ten RM 4-cep funguje hodne dobre a vzhledem k cene bych volil Adrenalin 2000…vaha bude urcire hodne dobra

      0 0
      • vlk  

        Teď tak koukám, že to Ravo a Rock Machine 2000 mají zcela stejné rámy, dokonce i na ty nejmenší detaily. V tom případě, ale nechápu jaký je zkutečný zdvih. U Rock machinu píší 90mm a u Rava 80mm.

        0 0
        • Jenda  

          RM je shodny se Spyderem, Ravo ma trochu jinak resenou navarku na uchyceni tlumice ale jinak je to uplne to samy a bude se to lisit jenom pakovym pomerem na vahadle – myslim ze by to slo prohazovat ale terba z rava bys asi stejne vic nez 100 nedostal k tematu – jeste bych se podival po jetych fulech – daji se sehnat za slusny penize a v dobrym stavu. No a nebo pockat na vyprodej testovacich modelu (treba moje kolo – testovacka stalo 34 a bylo skoro nejety, ted uz jenom prodat Ravo co jsem mel predtim:-)

          0 0
          • vlk  

            Je ty máš to Ravo. Prosím Tě. Nemohl bych Tě poprosit o pár rozměrů. Mohl by jsi zkusit změřit vzdálenosti u vahadla.Jednak od středu uchycení na rámu po místo uchycení tlumiče a od středu po uchycení šavlí zadní stavby. Mám totiž doma nějaké náhradní části zadní stavby a vahadla. Jinak jak jsi s tím Ravem spokojen. Díky

            0 0
    • baboon  

      A co pistol II ? Ne ze bych se v tom nejak vyznal, nevim co to je zac,ale nevypada zle a drahy taky nejni..Jen jsem tam nenasel vahu..:( Je ted ve sleve za cca 20 000 a ma zdvih 105mm .Kazdopadne na tunningu by se asi utratilo dost..

      0 0
    • reborn_biker  

      da se este nekde sehnat ten ram rock machine adrenaline 4000/5000?

      0 0
    • Johny5 OSHA  

      Norco Fluid: ? www.rebelbike.com/…15-03-57.jpg + popis www.norco.com/…ry/model.php?… je to jen malo pres

      0 0
    • Smazaný účet  

      co treba merida AM 500 D?? 29990,– je slusna cena, nekdo tady na meridu nadava ale ja mel pucenej jako testovaci vyssi model AM 800 za 40t a celkem v poho, po sezone se prej bude prodavat tak s 20% slevou tak mozna uvidim :)

      0 0
    • cobra  

      Myslim si, ze jestli chces slusnou cenu, tak hlavne u fulla je lepsi koupit cely kolo. Vim, ze o Canyonech se tady posledni dobou mluvi furt – diky tomu jsem si ho taky koupil:) (a jsem spokojenej), ale co treba Canyon Nerve XC 3.0 www.canyon.com/…uipment.html?b=49 , za cenu cca 34 000 kc mas funkcniho fulla s rebou a slusnou hmotnosti (s pedalama kolem 13 kg), coz je na bezny XC jezdeni v pohode, pokud jezdis zavody tak trochu zagramaris na plastich a dusich a mas hned –400g.

      0 0
      • poiko  

        podle mýho je tohle radit hloupost. má asi hafo komponentů, že starýho kola a chce jen odpr. rám. rozdíl 10000 vs. 30000 je už dost citelnej

        0 0
        • cobra  

          V prvnim prispevku vlk psal, ze chce bud ram okolo 10000 nebo cely kolo kolem 30000, coz si myslim, ze XC 3.0 splnuje.

          0 0
      • vlk  

        Dík za radu. V podstatě je má situace následující.

        Rupl mi ten No-Saint(svár mezi štanglí a sedlovkou) -obávám, se že v rámci reklamace mi neseženou moji velikost. Většinou mají všude buď jen menší či větší. Takže to je důvod proč sháním jen rám. No a přítelkyně se stále rozhoduje zda si také rovnou nepořídí fulla-v tomto případě kompletní nové kolo. Problém je, že řešíme problém bydlení a tak se musíme dívat po této levnější cenové kategorii.Co se dá dělat fully jsou prostě díky působění tlaků a chybějících opěr na určitých místech na prasknutí mnohem náchylnější a ty co nejsou jsou zase dost těžké.

        Co se dívám, tak to místo, kde mi rupnul mají zesílené speciální navářkou jen freeride, enduro, sjezdová apod kola. Jenže se nechci moc vzdát xc geometrie. Takže díky za jakékoliv nápady.

        Co tak koukám, docela nechápu strategii Rock machinu. Mají své xc fully ve velikosti 18,5 a pak až 20,5. No a pro mne je ideální spíše 19,5. Navíc jsem zatím nikde nenašel, že by prodávali samotné rámy RM Adrenaline 2000.

        0 0
        • dancing dog  

          Taky řeším bydlení- totální rekonstrukce bytu, věru cca za víc jak 300ooo, taky bych si chtěl něco koupit / ne teda obměna kolovýho parku /, ale prostě na to nemám. Takže- protože to nepotřebuju nutně, prostě rok počkám, než na to našetřím. Což je i má rada. Myslim, že u kola a fullu zvláště se nevyplatí jít po láci… Případně ještě jedna možnost- nedávno jsem někde v Tescu viděl „fulla“ ve slevě asi za 4,5 tisíce od Olpramu.

          0 0
          • vlk  

            No s přítelčiným fullem asi počkáme, ale já moentálně nemám na čem jezdit a pokud mi nevyřeší reklamaci, tak dostanu prachy zpět-tak si předběžně dělám přehled.

            0 0
            • dancing dog  

              jasně, promiň, to jsem v článku četl, ale neudržel v mozku- no to je jiná, pokud nemáš na čem jezdit, tak to je nejvyšší nouze a je třeba to řešit! A to myslim beze vší ironie. Jasná prorita, svou radu beru zpět. Snad Ti dopadne ta reklamace, to by bylo asi nejlíp. Hodně štěstí!

              0 0
      • MlokCZ  

        XC3 je ale proti vyšším modelům hodně ošizená, tam bych v každém případě připlatil na XC4, která se liší v hodně věcech a ten příplatek se dost vyplatí. Ale už je to 40tis. a pokud chce za 30tis., tak těžko. Za 200euro navíc je tam lepší snad téměř všechno a to především brzdy, řazení, kliky, ale i další věci.

        0 0
        • MlokCZ  

          A pokud už Canyona a závodit nebude, tak už bych ještě raději připlatil na ES5ku.

          0 0
    • Venda  

      Kup NRS a budeš spokojený. Základní model za 25 tis. a ještě ti zbyde na tu vidlu.

      0 0
    • thiel  

      tak ja ti neviem. podla mna v tvojej situacii mas 3 moznosti:

      • kupit fulla do tych 30tis. s tym ze to nebude to prave orechove ci uz kvoli ramu (geometria, xc posed…), alebo pruzenia
      • zvysit cenu do ktorej si ochotny ist a kupit bajk podla tvojich predstav
      • kupit za tych ca. 30 tis. hardtail ktoreho jedina vada bude to, ze to nie je celopero.. ;-)

      preco to ma byt za kazdu cenu celopero, ked mas takyto financny limit a chces to na xc?

      0 0
      • vlk  

        No spíše než o vybavení fulla mi jde o ten rám jaký ten full za 30 bude mít. Časem, až se vydělají zase nějaké money, tak se vybavení upgraduje a bude OK.Jde mi hlavně o kvalitní rám.

        Do Ht už nepůjdu ani omylem. Včera jsem byl tak 35km na svém starém HT a byl jsem večer nezkutečně zničenej a díky bolesti zad se nemoh skoro ani zohnout-trpím na záda. Masáž zadku nepřežila ani procvaknutá duše a zlikvidovaný ráfek :o(

        0 0
        • thiel  

          nooo.. tak to ti zelam vela stastia pri vybere ramu a pevnu ruku.. :-)

          budes to mat tazke s vyberom.

          0 0
        • Troll  

          Take premyslim nad Trance. Btw, co je to Trance 4? V nabidkach je jen TRI a nebo lepsi.

          Pokud je o uvahy nad cenou… Trance 0 za skoro 100k ma uplne stejny ram jako 3 za tretinovou cenu. Nebo to tak alespon vypada. :-) Podle me je podstatny tlumic (lze vymenit) a vidle (take lze vymenit). Zbytek je „bizuterie“. Prehazku stejne vetsinou dojebu nekde v lese driv, nez ji stihnu ojet, presmykac vydrzi veky. Dobra, pak uz jen zbyvaji brzdy. Ale to nezduvodnuje rozdil 60kKc.

          Takze podle me neni nutne u fulla investovat majlant, uz kolo kolem 30kKc se da. Ja premyslim nad Trance 3, zkusit tam dat moji stavajici vidli a za usetreny peniz Float RP2. A jsem v podstate nekde na urovni Trance 1, co je ale za 2× tolik.

          Samozrejme neco jineho je, pokud si nekdo chce kolo „vymazlit“. Ja osobne na nem chci spis jezdit. A nezavodim, takze rozdil 1kg mi neprijde jako zadna traga. Spis je dulezita odolnost i na nehezke zachazeni. Nechci karbonove tamagoci. :-)

          0 0
        • chodec  

          … Masáž zadku nepřežila ani procvaknutá duše a zlikvidovaný ráfek :o( …

          Přiznej si nepříjemnou pravdu, že už na HT neumíš jezdit – zničit se na kole po 35 km a ještě poničit ráfky a dušen – to si snad udělal schválně, abys demonstroval, že nic jiného nejde??? Další zhejčkanej tím, že mu zadní kolo uhejbá katastrofám ;-)))

          dělám si srandu – také zvažuji fulla kvůli pohodlí. Trvá mi víc než 35 km v terénu, abych si otlokl záda a pozadí, ale i tak jsem měl teď možnost projet se část dne na dobrých fullech a stačilo to na to, abych byl po dojetí výrazně méně pocuchaný pokud jde o záda a klouby.

          Jen drobnost k zamyšlení – pokud opravdu trpíš na záda, tak bych možná tak striktně nelpěl na té XC geometrii – čím budeš nataženější a ležet, tím budou záda namáhanější – i když ti něco pobere zadní odpružení, tak páteř se bude daleko víc namáhat, než kdybys byl malinko napřímenější.

          Já bych se být tebou nějakému „pohodlnějšímu“ posezu v takové situaci nebánil.

          0 0
          • dieegoo  

            Myslím, že právě ten Trance kdo ví jak dlouhý není.. když jsem na něj sedl poprvé, byl to docela šok. Táta, když ho projel, tak řek, že se na tom sedí jak na nočníku. Oproto HT, co jsem měl před tím je ten posez super, nebolí mě ramena, nejsem na tom nataženej.

            0 0
          • vlk  

            Spíš jde o to, že v některých úsecích jsem si navyk na fullu jezdit rychleji.Kamoš si kvůli pohodlí koupil odpruženou sedlovku suntour-sem docela zvědavej, jak bude fungvat.

            0 0
            • JSt  

              Spíš jde o to, že v některých úsecích jsem si navyk na fullu jezdit rychleji. modelova situace: jsi zvykly v bmw projizdet nejakou zatacku 100kph, vjedes tam stejne rychle i se stodvacitkou a rozsekas se? asi ne, co ;-).

              0 0
              • chodec  

                Ne v tomhle vlka jasně chápu – když jedu někde přes kořeny na HT, tak pokud si nechci odrovnat páteř musím vysednou a tlumit nohama. Pokud s nima chci tlumit, nemůžu zase pořádně šlapat takže jízda bude buď velmi nepohodlá, nebo pomalejší – na fullu tohle dilema částečně řeší kolo, takže mohu jet v těhle pasážích o kus rychlejc.

                0 0
              • fousek  

                Asi jo

                0 0
          • MlokCZ  

            Právě ten posez je sporný. Pro nárazi je pro páteř právě úplně nejhorší hodně narovnaný posez, protože je dostává v pro ni více zatěžujícím směru. Ale zase hodně natažený posez vadí zádům z hlediska většího krčení hlavy. Podle mě je ideální při problémech se zády takový kompromisní posez. Po loňském ošklivém pádu stále problémy se zády mám a na silničce se to kvůli posezu nedalo vůbec (kvůli tomu ohýbání). Teď s posezem na fotce v profilu + full jsem se zády v terénu naprosto v pohodě a přitom z jiných činností stále problémy se zády mám (a u něčeho stačí i jen chvilka).

            0 0
            • JSt  

              to si taky myslim, ze pri vzprimenym posezu dostavaji zada vic zabrat otresy. no ale kdyz mas fula…

              0 0
              • MlokCZ  

                Full na jednu stranu hodně pomůže a i když náraz nepobere, tak ho aspoň utlumí a ořízne ten počáteční přímý prudký ráz. Ale na druhou stranu na fullu spousta lidí jezdí častěji a více rozbité terény, takže tím zase zatížení zad trošku narůstá. Takže i na fullu by to chtělo posez tak akorát.

                0 0
            • chodec  

              Tohle je poměrně rozřířený omyl. Ano když sedím vzpřímeně a přijde náraz zespodu, tak to páteři nedělá dobře, ale je potřeba si uvědomit, že v extrémním případě kdy by tělo bylo vodorovně funguje páteř jako sada kloubů, které k tomu, aby se tělo samovolně neprolomilo drží stažené svaly a navíc pokud si nahrběný (což si zase víc v případě „rychlejšího“ sedu tak drží obratle zapřené ne celou plocou, ale více u přední strany. Takže třeba tlak na ploténky je v „rychlém“ (rozuměj hodně položeném) jednak nerovnoměrný (mačkají se u jedné strany výrazně více) a jednak díky tahu svalů, které drží obratle o sebe vzpříčené o poznání větší, než při jednoduchém posedu, kde ploténky nesou jen prostou váhu těla bez toho, aby je mačkaly napjaté svaly proti sobě.

              Položenější poloha by byla pro záda lepší jen v případě, že by váha těla byla podepřena externí oporou a svaly (břišní či zádové) by se mohly uvolnit (takhle si konečně pátěř odpočívá každou noc v posleli, že ;-) Ve většině jiných případů vyhovuje napřímená poloha více. Výjimkou snad ještě mohou být extrémně prudké nárazy, které ve vzpřímené poloze páteř nemá jak utlumit, zatímco v mírném předklonu je může utlumit postupnou a časově delší deformací celého těla (případ třeba při doskoku – jenom magor doskakuje v pozoru ;-)

              Nejsem fizioterapeut, tak nechci fušovat do zelí jiným, ale díky mnoha sportům co jsem v životě dělal jsem měl už několikrát tu čest bý o tomhle odborníky poučen, když jsem porůznu se zády haproval včetně poučení o tom, co je vhodnější a proč. Tak snad jsem to popsal srozumitelně. Nejspíš by se to dalo jednoduše nakreslit jako rozklad vektorů síly – tj. jakou silou jsou na sebe tlačena v ležadé poloze obratle tak, aby bylo tělo „vyneseno“ a druhak aby odolalo zrychlení při nárazu od spodu a pod.

              0 0
              • MlokCZ  

                Pro zcela vodorovný posez to určitě beru. Ale tak blízko k vodorovnému posezu nemá na fullu téměř nikdo, to je do sjezdů stejně zcela špatně, takže tenhle extrém bych rovnou vyřadil, že reálný moc není. Tohle se může týkat tak silničky. Naopak druhý extrém a to zcela svislý posez na fullech (zvlášť u kol na enduro až sjezd) v mém okolí pár lidí má.

                Proto jsem psal, aby to zase nebylo moc do svisla, když to rozpětí je spíš na fullech tak 25–90st.

                0 0
                • kesu  

                  hele co se tyka toho posedu,takle jednoduse to rici nejde.Zalezi proc na zada trpis.kdyz budes ohnutej tak casti narazu opravdu vzdoruje svalovej korzet ve kterym je pater umistena.nicmene jde hlavne o to jestli narazama trpej tela obratlu a nebo oblouky.Pokud si predklonenej a trpis narazama odnasej to vice oblouky kde maji mensi pusobnou plochu chrupavky ktery ochranujou pater pred narazama.

                  0 0
      • vlk  

        PS: Full to musí být, protože mám problémy se zády. Proto jsem ten minulý pořizoval. Navíc očekávám, že full více vydrží a mohu si s ním dovolit větší rychlost při sjezdech. Zatím mi praskly rámy HT:Full 1:1.Ale ne fakt-hlavně kvůli zádům.

        0 0
        • JSt  

          ja bych se bal, ze fuly jako nrs, ravo, ten tvuj nousejnt apod. jsou k prasknuti nachylnejsi. poohlidl bych se nejakym silnejsim kalibru (bytelnejsim ramu).

          0 0
          • vlk  

            No proto jsem zařadil do výběu RM Adrenalin 4000 a Giant Trance. Asi to spíše bude nakonec vypadat na ten Trance-stejně už asi závodit nebudu. Podle ohlasů na netu se XC geometrii spíše blíží ten Trance.

            0 0
            • JSt  

              kdyz uz jsi toho trance nakousl… mam letosni trojku neco pres mesic. paradni kolo. seriovce jsem vytkl akorat sedlo (proste ne) a rafy (ale ted po dotazeni vypletu zda se drzi). ja na nem jezdim takovou kochacku prirodou, zadny honeni. i zavod se na tym da odjet, pokud nemas zadny ambice ;-). je samo citit, ze je linejsi nez pevnak. ja na tym float r se 2 carkama a v sede se pri slapani zadni stavba prakticky nehne. ze stoja se to uz trosku pohupuje, ale zadna tragedie. nerovnosti to zere imho velmi slusne. no a je to tezky, to je bez diskuze. ale na to se*e pes :-). s klidnym svedomim ho muzu doporucit. a reknu, ze pro spoustu bajkeru v mem okoli by to bylo idealni kolo.

              0 0
        • thiel  

          neznamena xc posed okrem ineho aj to, ze na bajku budes skor natiahnuty a tym padom si tvoj chrbat velmi lebedit (chrochtat blahem..:-)) nebude?

          0 0
          • vlk  

            To se dá upravit délkou představce a počtem podložek pod představcem. Na XC fulech jde hlavně o hlavové úhly a o umístění těžiště-sedí se více vzadu, nešlape se tak pod sebe jako u freeride apod. Střed(kliky) nejsou umístěny tak vysoko nad zemí. Ten rozdíl jde hlavně poznat při výjezdech na kopec.

            0 0
            • thiel  

              lenze ked si to vypodlozkujes a zkratis predstavec a nahodis lastovicky, tak to uz celkom nebude xc posed, co?.. :-) tym padom sa to rozsiruje spektrum fullov v ktorych mozes patrat.. :-)

              0 0
              • vlk  

                Ale ne-mě vyhovuje XC posed s delším podstavcem-viz foto mého biku v profilu-to je ten co mi praskl.Na ht jsem měl stejný posed, ale záda trpěla. Na tomto fullu mě nikdy záda nebolela a to ani po 90km terénem.

                0 0
            • JMT  

              hele je to presne naopak, cim vic fr tim vic vzadu se sedi (kdyz se to bere globalne-sou i vyjimky)

              0 0
              • vlk  

                Zajímavý, ale když si porovnám např mojeho No sainta, nebo Giant NRS s Rock Machine Adrenaline 4000, tak mi naopak připadá že u RM se sedí víc vepředu.

                0 0
      • Johny5 OSHA  

        další možnost je koupit z druhé ruky něco zánovního

        0 0
    • apache6000  

      Mam Rm adrenaline 3000 a za ty prachy super ram.

      0 0
    • Pavlos  

      trance

      0 0
    • JMT  

      trance

      0 0
      • Mike TB  

        Ted jsem Trance/Reign resil s Jirou Pisou v Progressu. Mam 106kg a 196cm. Obcas se jedu projet i po silnici. Jednoznacne doporucil Trance. Puvodni kolo mam postevene na ramu Duratec Vagrant C5. Ceka me tedy vymena ramu. Jdu do toho hned, protoze velikost XL je skladem a jinak jsou delsi dodaci lhuty. Pro jezdce nad 100kg tedy TRANCE.

        0 0
        • dieegoo  

          Pan Píša přesvědčil i mě, že Tranc pro moje využití bude lepší :)

          0 0
    • mireks  

      Rozumím tomu, že po dvou prasklých rámech hledáš asi prodejce v ČR, ale já bych se nebál třeba ebay. Sám jsem před cca 2 měsící koupil svůj nový rám Cube AMS i s tlumičem za 420E a jsem spokojený jak želva. Koukám že tentýž prodejce (majitel kamenného obchůdku) zrovna nabízí stejný rám (bez tlumiče) cgi.ebay.de/CUBE-AMS-Pro-Rahmen-Rahmenhoehe-20-Zoll_W0QQitem­Z180120195723QQih­Z008QQcategoryZ81681QQss­PageNameZWDVWQQrdZ1QQ­cmdZViewItem Tyhle rámy se pohybují kolem 270E, na tlumič ti zbyde a máš funglovku a krasavce. Měřím 182 cm a 20" rám CUBE mi rozhodně není velký.

      0 0
    • Garyk  

      A co tohle? www.specialized.cz/new/kolo.php?… Je to sice základ, ale rám je dobrej a geometrie ve výjezdech taky. Jó, a barva nejezdí :-)

      0 0
    • Troll  

      Btw, z jakeho duvodu jsi vyradil z vyberu i-Drive 4? V nejnizsim osazeni jsem ho nekde videl tusim za 27kKc? Ja mam ted jako favorita Trance, ale pokud by byl problem s dostupnosti, asi bych sel i do i-Drive.

      0 0
    • goofy  

      Trance za dobry peniz je na bikestore. Konkretne za 26000

      0 0
      • Troll  

        ???? TRANCE 3 2007 – 35kKc. :-( Trance 4 grey 2006 – 32kKc. Jinak bych tam snad bezel…

        0 0
          • Troll  

            Fotka pekna, ale v nabidce jsem ho nenasel.:-( I kdyz, ta Vcka by mi vadila. Klidne mechanicke kotoucovky, ale kotoucovky.

            Btw, maji vsechny Foxy ProPedal nebo Float a Floar R nikoliv? Z jejich webu to neni uplne jasne.

            0 0
            • goofy  

              Jsi uplne slepy, nebo to hrajes? :-)

              Kola – Giant – 2005 – celoodpruzená

              0 0
              • Troll  

                To byla tak blizko detskych, ze jsem to prehlidl. Sorry.

                Koukam ale, ze se ty rady a osazeni dost meni. Trance 3 2005 je za 38kKc, Trance 3 2007 za 34kKc.

                0 0
                • dieegoo  

                  Giant posunul číslování, dřív se číslovalo od jedničky, teď od nuly. Trance 3 2005 je na úrovni letošního Trance 2.

                  0 0
            • goofy  

              Jinak Trance 4 2006 taky nema kotouce…

              0 0
            • mar_tin1  

              float nema propedal, float r a lepsi uz ma…

              0 0
              • Troll  

                Btw, tusite, jak je dulezite mit konkretne na Trance ProPedal? Pripadne, pokud Trance nekdo jezdite s RP2, jak casto pouzivate uzamknuti?

                Jedna z variant (pro me) by byla koupit levnejsi kolo, ale (pokud by to prodejce zvladl) nechat tam dat lepsi tlumic. Rikal jsem si, nechat jim vidli (mam slusnou), Float a nechat si tam dat RP2. Jen netusim, jestli je to realne a kolik by me to vyslo.

                Pak uz bych tunil jen detaily podle stavu uctu. :-)

                0 0
                • pitos  

                  Levnější tlumiče (float R,float)mají propedal "aktivován"a nejde přece zapnout či vypnout,prostě to je nastavené na pevno. Zamknutí nemá snad žádný(možná se pletu)ale RP3 ho nemá určitě.Výhodou je právě to že propedál jde vypnout,ja to využívám dá se říci neustále v terénu,na silnici první polohu propedalu.Druhou skoro nepoužívám.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Přesně tak, taky bych vzal určitě RP2 (nebo RP23, ale RP2 podle mě stačí, tedy mě by stačil určitě protože na RP23 používám stejně polohu 2, což je to samé jako RP2) právě kvůli možnosti propedal vypnout.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    A zamknutí opravdu nemá žádný, ale poloha 3 na RP23 pro verzi tlumiče s označením propedal light (tedy ten s nejmenším nastavením propedalu) už se locku začíná dost blížit. Na verzích medium a firm už to musí být v poloze 3 snad úplný lock (ale neměl jsem v ruce na vyzkoušení tyhle verze, všichni v okolí mají na kolech verzi light).

                    0 0
                  • Troll  

                    No to je prave otazka, zda ProPedal maji. Na webu FOXu o tom neni ani zminka, neda se urcit, jestli Float a Float R maji. Web nerika nic. A cekal bych, ze se snad pochlubi, kdyby to mely vsechny?

                    Takze jestli to chapu, problem je opacny, nez jsem cekal – ProPedal je tak dobry, ze houpani za jizdy nehrozi (=lock nema vyznam), spis jsou tereny, kde je lepsi ho uplne otevrit, aby pobral vsechno?

                    Sorry, ze se ptam jako lama, ale prave resim meho prvniho fulla, tak shanim informace, kde se da, nemaje zadne zkusenosti.

                    0 0
                    • Mike TB  

                      Mam Trance s RP23 od vcerejska (zatim najeto cca 50km) a jezdim na polohu 3 (mam 106kg a 195cm). Zamknout se uplne neda a myslim, ze je to pri me vaze a vysce ramu XL dobre, protoze uplny lock by asi ram neunesl. Musim ale rict, i kdyz nemam na fullu moc najeto, ze propedal pracuje fakt supr a i pri me vaze je prace zadni stavby hodne tlumena. Moje zada si ted fakt chrochtaji blahem.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Jezdím 95% času s vypnutým propedalem. Přece mám fulla, aby fungoval, ne abych ho něčím omezoval. Propedal zapínám pouze někdy na silnici (a to ještě ne vždy) a někdy do výjezdů, když jsou po pěkném povrchu. U RP23 jsou tři polohy. Poloha jedna je dost aktivní a blíží se otevřenému tlumiči, poloha dva už dost omezí tlumič a je tak akorát pro těch 5% případů (pro mě). Poloha tři se blíží k locku, to už pak s fullem nemá nic společného. Pokud vynechám polohu jedna, kde se to hodně blíží otevřenému tlumiči a ani to nestačí k tomu, aby to zcela zamezilo pohupování při šlapání v sedle, tak ostatní polohy na trvalou jízdu terénem vůbec vhodné nejsou. Sice se to nehoupe od šlapání, ale už to přestává pořádně fungovat a bere to jen větší rány. Pokud by to někdo chtěl tak vozit trvale, tak si může koupit full s polovičním zdvihem a používat otevřený tlumič a bude to lepší.

                      0 0
                      • cobra  

                        Tohle si nemyslim, ja mam sice fulla od jara a predtim jsem jezdil vzdycky na HT, ale ja mam zas asi 95% casu propedal zapnutej a vypinam ho pouze vyjimecne na sjezdy a vetsinou na to i zapomenu ho vypnout a nepripada mi, ze by odpruzeni fungovalo nedostatecne. Podle rady od BB, kterou jsem si tady nekde precet mam v tlumici mensi tlak (100 PSI) a propedal zapnutej na polohu 2, vysledek je ten, ze se zadni stavba vubec nehoupe, ale dobre reaguje i na mensi nerovnosti. Samozrejme ze bez propedalu bude o neco citlivejsi, ale ja preferuju sviznou jizdu bez houpani. Jinak zdvih i se zapnutym propedalem vyuzivam cca na 75%, dneska jsem dokonce projel jednu diru (neco jako mala ale hluboka vyschla louze) aniz bych sel ze sedla a kolo se tak zhouplo, ze sel tlumic v podstate na doraz, neslyslel jsem sice zadnou ranu, ale krouzek byl az na samym konci pistu. Musim ale prekontrolovat jestli mi trochu neusel tlak, protoze se mi to nezda.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Že se v poloze 2 zadní stavba vůbec nehoupe s tím souhlasím, ovšem ten rozdíl v aktivitě zadní stavby je ohromný (a tohle jsem zkoušel i na Canyonu XC). Jednotlivé překážky se zapnutým propedalem jdou, ale více překážek po sobě je už katastrofa.

                          Pokud bych při běžné jízdě mimo sjezd využíval 75% zdvihu s propedalem na 2-jce, tak to bych ve sjezdu s otevřenym tlumičem ten tlumič velmi rychle zrušil. A to s tou dírou a chodem na doraz, to se zdaleka nesmí stát ani s vypnutým propedalem.

                          A já nemám problém s houpáním ani při otevřeném tlumiči. Samozřejmě se to malinko pohupuje, ale fakt málo a rozdíl v rychlosti je zanedbatelný, to je pouze o tom pocitu. A když jsem zkoušel Canyona XC, tak ten se oproti mojemu Cubu AMS 125 při otevřeném tlumiči pohupuje ještě méně.

                          A kolik vážíš prosím tě? Kamarád, co má toho Canyona XC má těsně přes 70kg (takže jen o 2–3kg více než já), tlumič fouká na 110psi a využívá celý zdvih. Takže buď si extrémně lehkej nebo nejezdíš vůbec žádný pořádný sjezdy a máš současně hrozně malý tlak v tlumiči a pak se ti to možná o malinko víc houpe a na propedalu o něco lépe žehlí.

                          0 0
                          • cobra  

                            Vazim kolem 78 kg, tech 75 % jsem bral jako maximum, ktery jsem z tlumice se zapnutym propedalem dostal, samozrejme pri sjezdu, protoze jak jsem psal, tlumic prepinam velice vyjimecne, protoze na to vetsinou zapomenu. Kdyz jsem propedal obcas vypnul dostal jsem se pri sjezdu na cca 90 % zdvihu, ty cisla ale ber orientacne, presne jsem to nemeril, proste tam jeste kus zbejvalo i kdyz byl propedal vypnutej. Jezdim hlavne v Brdech, takze o kameny a koreny neni nouze. Netvrdim, ze by pri tomhle tlaku s vypnutym propedalem obcas tlumic nemohl jit nadoraz, me se to ale jeste nestalo, castecne protoze neskacu a taky proto, ze mam propedal skoro porad zapnutej. Jak jsem rikal – musim zkontrolovat, jestli je v tlumici vubec 100 psi, protoze me taky prekvapilo jak sel dneska do zdvihu. Jinak si myslim, ze nase jizdni styly jsou trochu odlisny – ty jezdis na pohodu, ja jsem si chtel na kole najit predevsim nastaveni, ktery bude vhodny na zavody a z toho pohupovani do kopce bych proste byl nervozni (jsem holt bejvalej hardtailista:)).

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Když ti to tak vyhovuje, tak to tak jezdi, samozřejmě je nejdůležitější být spokojen. Chápu, že na závody, pokud chceš jet na výsledek to nemusí být na Canyonu XC úplně ideální s otevřeným tlumičem. Ale stejně bych alespoň dal tomu kolu šanci a jezdil nějaký delší čas pouze s otevřeným tlumičem (mimo závody) a dal tomu čas si na to malé pohupování zvyknout, abys využil plný potenciál toho kola. To kolo se i při otevřeném tlumiči pohupuje fakt minimálně. Kamarád má toho Canyona XC asi tak dlouho jako ty a taky jezdil předtím jedině na HT a propedal vyzkoušel a už téměř nepoužil. Jezdí se mnou na vyjížďky často, takže zrovna Canyona mám odpozorovaného hodně (a když se ve výjezdu koukáš na druhé kolo, tak je ještě lépe vidět jak moc se pohupuje, než když na něm sedíš a výborně se to srovnává s dalšími fully, které můžu pozorovat současně v přímém srovnání) a právě jsem byl až překvapen, jak málo se pohupuje při otevřeném tlumič (dokonce jsem se ze začátku párkrát ptal, jestli měl ve výjezdu propedal zapnutý a ono neměl).

                              0 0
                              • fousek  

                                Jj, mas pravdu, ale k tomu poslednimu odstavci -to pohupovani tlumice nemuzes takhle jednoduse urcit, protoze nekdo muze slapat do ctverce bude mit PP a stejne se mu to bude houpat, nekdo jinej bude mit otevrenej tlumic a pri slapani se mu to ani nehne, protoze proste slape do kruhu

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Tak samozřejmě že na to má vliv jak kdo umí šlapat, to máš pravdu. Ale pokud se mu to při propedalu ani nehne, tak určitě nešlape úplně špatně. Na dvojku propedal by se to při špatném šlapání taky dalo lehce rozhoupat. A na druhou stranu tak dobře šlapat s otevřeným tlumičem aby se to ani nehlo taky nejde.

                                  0 0
                              • cobra  

                                Jasne, diky za radu, ted v sobotu jedu jeste Krale a pak si dam se zavodama stejne nakej cas pauzu a chci se spis trochu zlepsit v technice, protoze v cervenci pak jedu na Gardu (pred rokem me to tam ve sjezdech dost proverilo:)), tak dam na tebe a zkusit jezdit bez propedalu jak mi to bude vyhovovat. Jinak jsem dneska dofukoval tlumic a asi tam bylo jeste trochu min nez 100 psi, rek bych tak 90, takze tim to asi bylo zpusobeny, ze sel vcera skoro nadoraz.

                                0 0
                    • mar_tin1  

                      float urcite nema propedal a ma napevno nastaveny utlm, cize jedina vec, co sa da nastavit je tlak. float r ma propedal nastaveny vyrobcom na jednu z 3 urovni (je to vyobrazene na tlmici), a ma nastavitelny utlm. nemaju to jasne napisane, ale je to naozaj tak. osobne jazdim float 2006 bez problemu. mierne sa pri slapani pohupuje, odhadom tak 3–5 mm, cize do 10% zdvihu.

                      0 0
                      • Troll  

                        OK. Mate nekdo zkusenosti s variantou koupit „levne“ kolo a vymenit tlumic? Premyslel jsem na co nejlevnejsim modelem, dat tam moji stavajiciho Duka (100mm) a Float RP2. Ciste teoreticky, zatim jsem neresil, zda mi to nekdo udela a za kolik. :-(

                        ale ted tu ctu, ze „RP2 models is OE only (not available in aftermarket)“. Co to znamena? Co je to Aftermarket? Jako ze se to neprodava, jen to montuji? To je prece pitomost, alespon jako nahradni dil byt musi, ne?

                        0 0
                        • mar_tin1  

                          presne ako pises… nepredava sa samostatne, len ako montazny vyrobcom bajkov… to ale neznamena, ze ho nikde nekupis :)

                          0 0
          • vlk  

            jj ale i tak když jsem si připočítal hydry a dobrou vidli, tak se dají už sehnat i lepší-nedávno byl výprodej Jamise XLT s foxkou i vidlí za 30-ten jsem už nestih.

            0 0
            • goofy  

              Ja nerikam, ze ne. Jenom ukazuju, kde maji levneho Trance a ze jsou hdyry podminkou jsem nikde necetl ;-)

              0 0
              • vlk  

                Ale není to špatné kolo.Kdyby se člověk domluvil i na výměně vidle, či na koupi ještě levněji bez ní, tak by to šlo.

                0 0
                • dieegoo  

                  Pokud bys ho bral z bikestore.cz, tak tam mi tehdy se sundáním komponent vyšli vstříc.

                  0 0
    • riri  

      A co třeba Ghost? Já osobně trochu pokukuju po ASX 4900, popř ASX 5100. Ale nevím jak u toho funguje zadní pružení. Hmotnost neni nejnižší, ale de to. Akorát podle cen na netu je Ghost v Německu znatelně levnější.

      www.ghost-bikes.cz/2007/index.php?…

      0 0
    • zikky  

      a co tohle.. www.focus-bikes.sk/

      0 0
      • Páník  

        ty jo,nez jsem si uvedomil, ze ty ceny jsou ve slovenskejch korunach, tak jsem ti sem chtel psat neco o blbym vtipu:)

        0 0
        • zikky  

          no na ty strance se musi trochu porozhlidnout…a jj je to v slovenskejch…a myslim ze to neni zast ak strasny v prepoctu za nase…

          0 0
      • v3d  

        Nemá tu s nima někdo zkušenost?

        0 0
    • Lukster  

      No a co Scott Reflex FX 35 – na bikestore ho mají za 25tis., sice jen velikost M, ale když ti bude vyhovovat výška, tak proč ne… Celkově není špatné hledat po netu ve výprodejích loňských modelů…

      0 0
      • vlk  

        nj, jenže co když se mi pokazí jednou tlumič, nebo budu chtít měnit za jiný. Tento vlastně funguje zcela opačně-asi bych měl v budoucnu dost malý výběr.

        0 0
        • Lukster  

          to je jasný, ale máš na něj záruku;-) a navíc je tento typ docela prozkoušený na geniusech, ikdyž samozřejmě vše se může pokazit…

          0 0
          • dieegoo  

            Ale kurvítka jsou nastavený tak, aby se to rozbilo až po záruce :)

            0 0
    • mireks  

      Mozna uz je to out, ale koukam, ze kolokram nabizi novy model Demian 07 www.kolokram.cz/…uct_info.php?…
      a vypada docela slusne…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.