Do dalšího rozhovoru přijala pozvání mladá nadějná bikerka, Sabina Košárková, která nově posílila řady Kellys Factory týmu a krom parádně rozjeté kariéry bikrosařky se také začala věnovat sjezdu. Jak je pro ni těžké zvyknout si na velké kolo a co má v plánu na další roky?
Rock Machine přichází nejen s novým sloganem, ale i s novými koncepty, a to jak z oblasti silniční cyklistiky, tak i z oblasti horské či městské cyklistiky.
Spoustu cyklistů určitě nejednou napadla myšlenka, jaký je vlastně postup výroby jejich kola, které pod sebou sedlají během svých vyjížděk. Pojďme si společně projít cestu zrození jednoho takového biku, která není vůbec jednoduchá a už vůbec netrvá krátkou dobu. Celý vývojový proces nám představili zaměstnanci společnosti Bike Fun International s. r. o. (dále BFI) z Kopřivnice, v jejímž podniku se vyrábí, a především kompletně vyvíjí mimo jiné všem známá kola značek Superior a Rock Machine.
Rozhodnutí jet do Lipska se mi v hlavě zrodilo vloni pár dní po 603 km dlouhé jízdě do Drážďan. Celkem brzy na to, jak mě tehdy bolely nohy. Nejsilnější motivace pro mě byla ale návštěva místa spjatého se životem a osobností Johanna Sebastiana Bacha, jehož dílo velmi obdivuji. Jedná se největšího skladatele, který kdy žil, z jeho tvorby se čerpá prakticky dodnes.
Vždy jsem se řadil mezi cyklisty s cílem sportovní jízdy na bajku a bez rozdílu terénu. Mezi mé limity nepatří počasí, roční období, ani nálada. Jezdím na suchých površích, ale tak stejně projedu bahenní lázeň v lese, případně nějaký horský brod.
Je na plný úvazek mámou od rodiny a zdravotní sestrou, ale také úspěšnou závodnicí v terénním triatlonu a ambasadorkou značky pro ženy Liv.
O prvním červencovém prodlouženém víkendu se v Teplicích nad Metují mezi adršpašskými skálami sešli bajkeři i enduristé a společně se vydali na záludnou trať MTB Trilogy. Ta letos neměla tradičně prolog plus tři etapy, přibyla čtvrtá etapa, která bajkery přivedla na Trutnovské traily, které technikou potrápily nejednoho bajkera. MTB Trilogy je etapový závod horských kol, jehož etapy lze jet jako maraton, komplet od startu do cíle, nebo si jednotlivé etapy rozčlenit do erzet jako na enduru.
Možná jste už podobnou scénu viděli i v nějakém českém městě. Divnej týpek jede na kole po ulici, šlape jako blázen, najednou prudkým smykem zablokuje zadní kolo a těsně před nekontrolovatelným pádem zase roztočí pedály a mizí v dáli.
Limitem jezdce nemusí vždy být jeho výkon. Pokud sedláte své kolo bez odpovídajícího oblečení, může i tohle mít za následek diskomfort při jízdě. A tím nemyslím jen dres a spodní vrstvy, byť jsou sebedůležitější.
Aplikaci STRAVA zná asi každý zapálený cyklista. Její název pochází ze švédského slova sträva, což znamená usilovat. Jedná se vlastně o sociální síť pro sportovce, kteří si zaznamenávají a analyzují své sportovní výkony pomocí aplikace v mobilu nebo kompatibilním zařízení.
O tom, že cyklistika s sebou přináší nemalé riziko pádu, ví většina z nás své. Bohužel jsou okamžiky, ve kterých ani ti nejzkušenější cyklisté nedokážou pádu předejít. Existují však základní nebo spíš nutné doplňky, které mohou aspoň zmírnit následky.
Celkem tři trasy jsou připraveny pro účastníky letošního extrémního závodu 1000miles Adventure, který odstartuje v neděli 4. července 2021 v Hranicích u Aše. Závodníky čeká úplně nová jižní trasa, klasická severní trasa a jubilejní trasa 2020 mil k 10. výročí závodu.