• tomtt1

    Ahoj bikeři!

    Chci si na svém dnes již „veteránovi“ Wheeleru 6880 vyměnit vidlici a to za již dosluhující vidli ZOKES (zdvih 50mm).

    Uvažoval jsem o Marzocchi 33 TST2 se zdvihem 100 mm. Nevíte někdo, zda se dá u této vidlice snížit zdvih na 80mm? Obávám se totiž, že se 100 mm zdvihem bych již znatelně změnil jízdní vlastnosti. Případně mi doporučte jinou vidlici se zdvihem 80mm c ceně do 4tis. Kč. Krk vidlice je bez závitu. Díky!

    0 0
    • juli  

      Nechci být špatným prorokem, ale neměla ta Zokeska sloupek 1 1/4 „, nebo 1 3/8 “,který se v té době používal?

      Změř sloupek vidlice, jak naměříš průměr 28,6mm, tak bude z čeho vybírat.

      0 0
    • oddie  

      Do 4 tis se dá koupit Epicon na V, kde se dá ten zdvih snížit na 80mm.

      0 0
      • tomtt1  

        Jak je na tom Epicon v porovnání s Reconem 351 solo Air od Rock Shoxe? Mám na mysli funkci a ůdržbu. Recon 351 se dá pořídit od 4.800Kč.

        0 0
        • juli  

          Nepřijde mi zrovna rozumné na tenhle rám montovat vidlici, která je desetinásobně dražší, než rám samotný.

          Pokud jde o to, zachovat Wheelera pojízdného, dopuručuju cokoliv levného, vzduchového (Radion, Epicon) na véčka a rozhodně se zdvihem né větším 80mm. Tomu ty Suntourky odpovídají.

          0 0
          • tomtt1  

            Kolo jsem koupil dovezené z Německa ve stavu nového kola – odhadem najeto 1.000km. Vše původní včetně klipsen Wheeler, rám bez jediného škrábance. Jen chci vyřešit vidlici – pokud by byla na trhu nová vidlice pro XC se zdvihem 60mm, tak bych do ní šel.

            0 0
            • alinceb  

              A nebylo by už lepší pořídit karbonku? 60mm zdvihu je fakt hodně málo. Kdybys chtěl, tak se chci „zbavit“ jedné RS J3 s hodně dobrým chodem. Na 80mm by měla jít určitě předělat…

              0 0
            • juli  

              Pokud to chceš na ježdění, dej tam 80mm, ten rám to nějak skousne.

              Máš štěstí s tím standardním sloupkem. Taky jsem měl starýho Wheelera s vidlí Zokes. Pro výměnu za Marunu Z5, jsem musel vložkovat hlavovou trubku rámu, abych namontoval a-head hlavové složení 1 1/8".

              0 0
              • tomtt1  

                Jestli nakonec ta karbonka nebude nejlepší volba. Mě jsem před lety Winoru s pevnou vidlí na kterou jsem si později namontoval vidlici se zdvihem 63 mm a projevilo se to tak, že výjezdy se staly utrpením – kolo se stále zvedalo, nešlo vyjet kopec v sedě. Bylo to jako jízda na choperu.

                0 0
                • tomtt1  

                  Můžete mi někdo kdo máte na kole Epicona 80mm změřit vidlici od osy náboje ke spodnímu hlavovému ložisku?

                  Ještě mě zajímá zda lze EPICONA LOD 100 mm model 2010 přestavět na zdvih 80mm ?

                  Děkuji!

                  0 0
                  • juli  

                    460mm, pokud si to dobře pamatuju

                    Ze 100 lze snadno změnit na 80mm.

                    0 0
                    • tomtt1  

                      Měřil jsem ZOKESKU a je to 415mm, což je rozdíl 45mm!!

                      Tak tedy nevím jestli má cenu uvažovat o nové vidlici??

                      Nemáte někdo podobnou zkušenost, tedy montáž nové vidlice na starý rám stavěný na nízkozdvihovou vidlici?

                      0 0
                      • gargamel  

                        Pokud chceš nějakou nižší, tak bych možná zkusil někde po bazarech sehnat třeba Scareba 80mm, ten měl tuším 425 (pokud si to dobře pamatuju)

                        0 0
                      • Vilém  

                        Myslim, ze nijak tragicke by to nebylo. Z tech 45mm ti ubere cca 16mm SAG. Vsak si zkus podlozit predni kolo v soucasnem stavu, nejakou 30mm podlozkou.

                        0 0
                  • alinceb  

                    Možná v tvém případě bych zvážil Epicona LOD 2008 z KupKola za 2,2K je to imho best value…;) Epicon jde předělat v rozmezí 80–100–120mm…

                    0 0
                    • oddie  

                      Už jsem po ní taky koukal, na záložní kolo, akorát mi úplně nevoní ty ocelové nohy. I když za tu cenu… a třeba se aspoň tak snadno nepoškrábou.

                      0 0
                      • tomtt1  

                        O těch 45 mm zvednutý předek v případě montáže EPICONA se už mi zdá moc. A kupovat novou vidlici na zkoušku se mi moc nechce.

                        0 0
                        • tomtt1  

                          Podložil jsem př. kolo a nebude to zase taková hrůza.

                          Jsem tedy rozhodnut pro novou vidlici. Jak je na tom Epicon co se týče servisních intervalů v porovnáním s jinými výrobci? Máte s ním někdo dlouhodobější zkušenosti?

                          0 0
                          • tomtt1  

                            Osobně víc věřím systému s otevřenou olejovou lázní než s olejovou patronou.

                            0 0
                            • Vilém  

                              Takovych vidlic se dnes moc nedela a kdyz tak urcite ne v tebou zvolene cenove hladine.

                              0 0
                    • oddie  

                      Můžete někdo potvrdit, že ten Epicon 2008 z KK, ještě s ocelovýma nohama, jde skutečně přestavět na 100 nebo 80mm jen tím přendáním čepů? Mám NRX RLD z 2008 nebo 2009, kde jsem to dělal, ale ten má již nohy Mg, novější Epicony je mají taky Mg, starší model Epiconu měl tuším spacery.

                      0 0
                    • tomtt1  

                      Ještě dotaz: půjde u Epicona LOD 120mm, model 2008 snížit zdvih na 80mm ?

                      0 0
    • madcat  

      Jestli to je nějakej veterán, tak bych se na novou vidli vyprdl a sehnal nějakou Marzochu Z1 nebo Z2 z r. 2000 nebo dřív, ty se dělaly se zdvihem 75 mm a to by na to kolo mohlo pasovat. Ty vidle jsou jednoduchý a nesmrtelný, přitom ale vypadají i fungují výborně (na tu dobu samozřejmě, dnešní systémy tlumení budou asi lepší). A takovou vidli na e-bay seženeš do 4000,– Kč v přepočtu v pohodě.

      http://www.ebay.com/…180832054842?…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.