Vidlice s nastavilelným zdvihem

10 nepřečtených
  • Karbec

    Zdravím

     

    Chtěl bych si pořídit novou vidlici na bike, nyní mám Toru 318 Solo air. Chtěl bych něco podobného, ale z nastavitelným zdvihem. A určitě vzduch. Přemýšlel jsem o nějaké RS ale s U- turnem, (Relevation) nebo potom SR Suntout Epicon se systémem Tad. 

    <span style=„font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman“; mso-fareast-font-family: ‚Times New Roman‘; mso-ansi-language: CS; mso-fareast-language: CS; mso-bidi-language: AR-SA;">Máte někdo nějaké zkušenosti s těmy systémy změny zdvihu. Popř. jakou vidlici by jste mi doporučili. (Musí být tuhá, vzduchová, rozsah zdvihu 80–130 a pod)

    0 0
    • Smazaný účet  

      mám zkušenosti s oběma systémy, Toru Uturn jsem nějakou chvíli vozil a tento systém je naprosto nepoužitelný, člověk musí zastavit a pak dlouho šroubovat než se vidlice zasune, za jízdy v rozbitějším terénu je téměř nemožné to zvládnout, takže tento systém bych bral jen jako doplněk, který se nebude používat na každé vyjížďce.

      Epicon TAD je oproti tomu super, prostě máš páčku na řídítkách zmáčkneš ji, zatlačíš na vidli a máš vidli sníženou, nevýhodou je, že nikdy nesnížíš o stejný zdvih, vždy je to jiné. Nejsou tam žádné dorazy jako např u Talase 140–120–100. A epicon tad je myslím 140–100, a dělá se i s pevnou osou 15 mm. Já bych šel do Epicona.

      0 0
    • Lister  

      … no to záleží, jakým způsobech chceš to snižování využívat??

      0 0
      • Karbec  

        Prostě bych vozil urřitý zdvih, a podle bych zvýšil nebo znížil, např. pokud bych jel nějaký zjezdík tak bych ten vyšší a když do kopce, nebo na asfaltu, tak ten nejnižší a normalně bych to vozil na nějaký střed. (Teď vozím stabilně 115mm)

        0 0
        • Lister  

          Pokud chceš tedy často laborovat tak asi jedině výše zmiňovaný Epicon a Talas, akorát jsou oba mimo tvůj zamýšlený rozsah zdvihů, takže asi nepoužitelné.

          0 0
          • MlokCZ  

            Kdyby vzal Epicona TAD upraveného, tak určitě půjde upravit na nižší zdvih, tedy třeba 90–130mm nebo 80–120mm. Nevim jaký přesně rozsah chce.

            0 0
            • Lister  

              Možná ano, ale o tohmel Milan nic nepíše, uvádí jen klasické rozmezí 100–140mm, tedy seriové hodnoty pro Epicona.

              Ale možná je to jinak. Nemá uvedenu možnost TAD s pevnou osou, přitom se běžně vyrábí.

              0 0
              • vlk  

                TAD jde upravit dolní hranice rozsahu na jakýkoliv-psal jsem tu kdysi thread  o ladění Epiconu TAD. Je tam ve vzduchové patroně pružina , která způsobuje že při určitém zdvihu přiklopí ten ventilek, kterým je umožněno přepouštění vzduchu z pozitivní do negativní komory.tato pružina je standartně přiklopí když je zdvih vidlice na 100mm a níže. Podle toho jak moc si tuto pružinu zkrátíš, tak posuneš tu dolní hranici dolů. Já ji vyhodil úplně a mám tak nastavitelný zdvih 0–140mm. Navíc jsem se tak zbavil 1ks pístku-na konci té pružiny a mám tak měnší odpor vidle-tedy i odtrh.

                 

                Tedy Epicon TAD jde nastavit rozsah na jakýkoliv budeš chtít s tím, že pokud nechceš zmenšovat negativku, tak max zůstává na 140mm.

                0 0
    • Smazaný účet  

      Prvni, ze mam zkusenosti jenom se systemem u-turn (RS Domain 318). Jak uz bylo psano, negativum je, ze pro zmenu zdvihu je treba zastavit a potocit koleckem. I tak bych rekl, ze zmena zdvihu je celkem rychla operace, zmenit zdvih o 45 mm trva odhadem tak 10s. Proste se parkrat otoci koleckem a je hotovo. Pro zvyseni zdvihu je treba zastavit, coz muze nekomu vadit. Ja, kdyz menim zdvih, tak prto, ze se chystam, projet nejakou ostrejsi pasaz. A to stejne vzdy zastavuju abych se podival na prvnich par metru cesty, zaprmyslel kam vlastne chci jet(abych neminul nejakou odbocku), napil se, zkusmo pomackal brzdy, proste takova priprva. Takze tech par vterin toceni neni problem. Po sjezdu jde snizit zdvih aniz bych musel zastavovat, staci si sednout a zacit tocit koleckem. Pokud to teren neumoznuje, tka zastavit na par vterin, neni problem. Pokud po sjezdu nasleduje prudsi vyjezd, nezbyva nez zastavit.

       

      Nerikam, ze tenhle system je nejak skvely, ale podle meho na bezne pouziti bez ambic honit kazdou vterinu, je vyhovujici. Tot me zkusenosti, vidlici k doporuceni nemam, protze zminovany domain je pruzinovka se zdvihem 115–160mm.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.