Vícedenní jízdy na elektrokole - bikepacking.

67 nepřečtených
  • Pupis

    Jezdíte někdo na vícedenní výlety na ekolech? Koukal jsem, že síť nabíjecích stanic je už celkem dost hustá a když člověk najde nocleh se zásuvkou, tak to vypadá, že už bikepackingu na ebiku nic nebrání. Tak si to pomalu chystám na další sezónu a chci posbírat nějaké zkušenosti lidí co už to provozují. Je nějaká mapa kempů/nocležen s nabíjecí stanicí, nebo se zásuvkou, kde se nemusím bát nechat přes noc nabíječku a baterku. Mapa nabíjecích stanic jako takových je. Ale to nocování ještě nemám „zmapované“. :)

    0 12
    • Pupis  

      https://cyklistevitani.cz/ vypadá že bude dobrá mapa pro ubytování

      0 3
    • MM31  

      Čaves, jeli jsme do Itálie k moři a z5. Noclehy po kempech, věci (stan, spacáky..) v 1-místném vozíku na dítě, ale šlo by to samozřejmě i bez něj. Nabíjení pohoda, v každém kempu je elektrika. V těch jižnějších se hodila redukce z karavanového 3-kolíku, ale není problém v kempu půjčit. Za mne nejlépe nabíjet přes večer / přes noc. Existují i nabíječky všude možně jinde, potkali jsme jich cestou dost ale není úplně praktické čekat někde na trase až se to nabije..

      1 0
    • Lion91  

      Pokud má ebike nějakou solidní kapacitu (~ 750 Wh) není problém ujet 100 km, ale s tím je potřeba i solidní 4A nabíječka, abys nenabíjel celou noc.

      Mám zkušenost pouze s penziony, takže nabíjím v uzamčené garáži, popřípadě na pokoji. Ale zásuvka jako taková je už všude.

      Jak jsi zavrhnul druhou baterii, to je dle mě dobrá schůdná cesta, moje 630 Wh baterie dnes vyjde na cca 250E a rázem mám dojezd bez omezení 150 km+, je to navíc pouhé 4 kg zátěže a dělají se tašky s upevněním na rám. Večer při dojezdu dáš nabíjet a při noční čurpauze je přehodíš.

      Ale záleží jakou máš baterii kolo aj.

      1 2
      • Pupis  

        Mám Kruciše, 720Wh. Zatím stojí baterka kolem 17k. A sice bych pak najel až 200km, ale takových výletů budu přes léto absolvovat tak 2–3 a zbytek roku by byla doma nevyužitá. Protože na běžných vyjížďkách nejezdím více jak 70km, Tak mi přišlo jako zbytečné ji kupovat. Nabíječku 4A mám. Objednal jsem si kabel k nabíjecím stanicím. Tam když zůstanu přes poledne 2h na oběd a kafe, tak mi to dobije až 2/5 kapacity.

        Jen tedy, když si na mapy.cz klikám na jednotlivé nabíjecí stanice, tak je až moc často poznámka, že stanice nefunguje.

        Začnu cyklotrasou 23 Krušnohorská a zpátky domů podél Ohře a Labe. To bude tak na 5–6 dní. A uvidím.

        0 1
    • hawrda  

      To jsou starosti, cyklistika pláče.

      9 4
    • scalar  

      A co doprovodné vozidlo s dieselagregátem? Můžeš pak nocovat na divoko jako správnej bikepacker.

      11 2
    • Pupis  

      Nevím, zda to pomůže, ale rád bych upozornil, že vlákno o ekolech jako zhoubě cyklistiky je zde: https://www.bike-forum.cz/…cyklistiky-v Speciálně pro Hawrda a Scalar. :)

      Další vlákna v sekci „Elektrokola“ jsou pro lidi co už mají tuhle otázku vyřešenou.

      2 7
      • oddie  

        Tak upřímně, spojení slov „bikepacking“ s kempy a penziony mě docela pobavilo, já si pod tím představuju spíš spaní v lese, ale budiž, třeba je ta chyba na mojí straně.

        Nicméně, s tím dobíjením – to dobití 2/5 kapacity za dvě (!) hodiny přes oběd (?), není to nějaký překlep? Ty baterky nemaj možnost nějakého rychlonabíjení? Čekal bych nabití do plna třeba za půl hodinky, když jó zle, tak do hodinky… a to už i tak je hodně dlouhý oběd i s tím kafíčkem.

        7 1
        • Kuba78  

          nabijecky „rychlo“ byvaj 4A. baterka 800wh je 36V/22.2 Ah. to je nejakych 170–200W vykon nabijecky.

          jsou to lion clanky, 10S4P slozeni, tedy teoreticky by to slo bouchat 16–20A bez nejakeho vetsiho poskozeni a mit to za hodku a neco natriskane, ale to znamena mit v te nabijecce zdroj, co zmakne z 230V udelat 40V a protahne dlouhodobe a bezpecne kilowatt. takovy zdroj nebude uplne kapesni.

          kdybys chtel natriskat tu baterku za pul hodky, musel bys tam tlacit nejakych nejmene 2–3C, tedy rekneme 50–60A/42V a potreboval bys nabijecku, co zmakne nejmin 2,5kW – a to uz je trochu velka a draha zalezitost. nehlede na to, ze tu baterku dlouhodobym triskani nad 1C neni uplne zdrave.

          0 0
          • oddie  

            Jo, to je pravda, že takový zdroj nebude malý, lehký ani levný. Myslím, že ten zhruba 1kW by se asi jako kompromis ještě dal, ale asi po tom nebude úplně poptávka…

            0 0
            • novas752  

              Už jen ta 700W nabíječka (na Levo 4) má přes 2,5kg… A 840Wh baterku nabije na 80% do hodiny.

              0 0
              • Kuba78  

                což znamená, že jede právě 1C (po 80 procentech se výrazně prodlužuje doba, za kterou se dobije zbývajících 20 procent).

                2–3kW nabíječka tak, aby byla uživatelsky „blbuvzdorná“ a bezpečná znamená 10kg cihlu velikosti půlky mikrovlnky s tím, že taky dost možná bude vyhazovat pojistky v některých instalacích, případně pokud na stejné zásuvce bude najednou i něco silnějšího, třeba rychlopalná konvice. Nehledě na to, že taková nabíječka by stála asi 1k euro či více. to je ekonomický nesmysl – rychlost potřebuje člověk jen právě na cestách a tohle nikdo tahat nebude. a doma bohatě postačí něco slabšího co to nabije přes noc.

                jen pro představu – jak vypadá modelářský 1200W zdroj. 3 kila živé váhy. bez kabelů, bez nabíječky. a modelářský, tedy v zásadě pro lidi, co „vědí co dělají“ a jak se k tomu chovat.

                https://www.rcprofi.cz/…15-30-v.html

                0 0
        • Pupis  

          Tak i když budu v penzionu, tak si musím něco zabalit, pack a dát to na kolo, bike. :) I když budu mít jen trenky a kartáček na kňafáky v baťúžku tak je to furt nějaké zavazadlo na biku. Ale tak nevím jak to nazvat no.

          Spát v lese už mě v mejch letech moc nebaví, to jsem si užil když jsem jako náctiletej chodil s usárnou, ešusem a ohnutou lžící. :) To jsem spal různě na divoko pod převisama jen s celtou a spacákem. Dneska už se to snad ani nesmí.

          To nabíjení bohužel není překlep. Fakt je to tak pomalé. Cca 20% baterku mi na 100% dobije, včetně balancování článků, či co se to tam v závěru děje, za cca 5h.

          0 2
          • J1RKA  

            takze vpodstate resis jenom to nabijeni :D

            0 0
          • Kuba78  

            tak pokud je to takový „glampacking“ abych tak řekl, tedy luxusnější bikepacking.. tak co vlastně s sebou potřebuješ? když bude hnusně přežiješ počasí někde v kavárně, na noc se uklidíš do hotelu, kde ti hotelová služba přepere do rána cyklověci a vyžehlí puky na elasťákách a v garáži si nabiješ kolo.

            V podstatě ti jak řikáš stačí si sbalit batoh, kam dáš nabíječku a kartáček na zuby.. a řekněme jedny trenky, ať nechodíš po hotelu pod županem nahatej :-)

            1 0
          • gersa  

            Jsme přibližně stejně staří. Na tento typ bikepackovaní potřebuji kolo, kartáček a pastu, nabíječka a kabel, nějaké minimalistické oblečení na hotel a kreditka. To se vejde do brašny na řídítka, pod sedlo nebo do rámu a dojezd mám 100plus km denně

            Jinak tohle vlákno má potenciál, budu sledovat

            3 2
            • oddie  

              Ovšem ta správná výzva je naučit to ještě ženskou :)

              0 0
        • Alojs01  

          Je to stejny, jako bys rekl, ze bikepacking a jidlo v restauraci nejde k sobe, protoze spravny bikepacker si vari sam.

          Drive se tomu normalne rikalo cykloturistika, putak na kole. Za me, je to jakakoli cesta na vice dni, kde si cyklista veze veci s sebou a je uplne jedno, jestli spi v hamace, nebo v penzionu a s sebou veze jen trenky na prespani, kartacek a kreditku :-).

          2 0
          • J1RKA  

            akorat tady vzniknul < trabl > kvuli mopedu

            1 1
            • Kuba78  

              pokud si velocipedista pořídí ke svému elektrickému velocipedu přídavnou baterii, tak bych tipoval, že až na pár vyjímek to kolo vydrží jet daleko déle, než jeho zadek..

              1 1
        • hawrda  

          No jo, elektrikáři musí dodrbat každou disciplínu.

          4 1
          • scalar  

            V klidu, výbavu na bikepacking zaplní řízkama a šusťákovkama na jednodenní výlet.

            0 1
        • J1RKA  

          nebud kruty :DDD

          0 0
        • Floydie  

          Vysvetli mi nekdo, proc se tomu rika „cykloturistika nalehko“? My vzdy rikali naopak, ze jedeme „natezko“. Stejne jako kdyz se sjizdi reka a mas vse s sebou, take rikame „natezko“. Dodneska jsem nepochopil kdo to takhle otocil.

          0 0
          • novas752  

            To je jednoduchý, potřeba se vymezit od ostatních.

            Oproti cykloturistice na těžko vezeš jen nutný minimum – žádnej stan, jen lehkou matraci/hamaku a spacák, soupravu na kafe a na údržbu plnovousu, náhradní flanelku. :-)

            7 0
            • oddie  

              Přesně tak, kdysi jsem jezdil natěžko, bo jen spacák vážil 3,5kg. Teď mám spacák půlkilovej, tak jezdím nalehko :)

              4 0
            • scalar  

              Hlavně žádné nosiče, brašny na bikepacking jsou samonosné. Prostě kolo na cykloturistiku ověšené nosiči bylo těžké, špatně se s ním manévrovalo, v terénu skoro nepoužitelné.

              3 1
              • Pupis  

                Přemýšlím spíše jak na kolo přidělat 30l turistický baťoh. V případě potřeby budu mít možnost vzít všechno na záda a jít pěšky. Třeba budu chtít pěšky na nějaký hrad, ještě si risknu nechat dole zamčený kolo, ale už né mít tam i zavazadla. Takže se nabízí zadní nosič a tam mít těch max cca 12kg baťoh.

                2 1
                • Lion91  

                  Jasně, zadní nosič, batoh a malá kurtna, Action, Obi a jinde zaležitost stokoruny… Batohy mají očka, popruhy, takže to krásně stáhneš k nosiči a nehne se to. V nouzi to použiješ jako sušák na prádlo…

                  https://www.action.com/…naci-popruh/

                  1 0
          • ZdenekP  

            Protože za posledních 10–20 let se dramaticky změnily materiály. Teď jsem schopný mít stan, spacák a karimatku dohromady do 2 kg. Takže není problém se se vším zabalit klidně do nějakých 5–6kg. Když se jezdilo natěžko tak stan vážil klidně 3 nebo spíš 4 kila ;-)

            1 0
            • Floydie  

              No ale i tenkrat si clovek bral jen to nutne a nejlehci co mel (nebo bylo na trhu). Takze jestli je jediny rozdil, ze nalehko znamena bez alu nosicu, tak stale jezdim natezko i kdyz nevozim stan, ale jen Tyvek plachtu a 700g spacak? :-) A nevsiml jsem si, ze bych se zadnim nosicem projel mene nez s nejakou silenou ramovou brasnou pridelanou suchacema a riditkama ovesenyma bagazi, pres ktere neni poradne videt. Takze dle fotky ja natezko a pritelkyne nalehko? :-)

              4 0
              • oddie  

                Slušnej převis :D

                To už bych tam asi dal radši ten nosič a boční brašny, ostatně ty modré by jí ladily ke kolu…

                4 0
              • gargamel  

                Dle fotky, přítelkyně na těžko, Ty na megatěžko :)

                3 1
                • Floydie  

                  Tak to by me zajimala fotka jak vypada nalehko sbalene kolo, kdyz jedete na 5 dni, varite si a spite v prirode. Jen voda jsou 3kg.. Ale je fakt, ze alespon nemusime tahat nabijecky na baterky v kolech ;-)

                  3 0
                  • Pupis  

                    Nabíječka ke Kruciši 4A má 666g. Teď jsem ji hodil na váhu. 2 m nabíjecí kabel, abych nemusel hledat obsluhu nabíjecích stanic, má 200g.

                    0 1
                  • ZdenekP  

                    V Evropě (vyjma místech ve vysokých horách) není nikde místo, kde by do hodiny nebyla voda. Takže tahám maximálně 1,5 litru. Tady jsem jel na 3 noci, vaření sebou. Jídlo půl na půl. Na večeři hydratovaná jídla, na oběd jsem se většinou někde stavil. Mám tam pořád kopu zbytečností – Insta camera, dvě powerbanky, atp.

                    1 0
                    • Lion91  

                      Přesně tak, nejsme v Mongolsku na poušti. To si mi připomněl, že vodu jsem v tý Francii rešil na hřbitovech… Ač se to zdálo z vyprávění lidem divný, tam prostě byla přípojka s volně dostupným kohoutkem na zalévání vždycky…

                      0 0
                      • ZdenekP  

                        Slovinsko a Itálie mají pitnou vodu v každé třetí vesnici. Vše dohledám na mapy.com. Rakousko a Švýcarsko je na tom malinko hůř, ale i tak se dá. V Čechách pak večerky nebo filtr. Hřbitovy jsou taky varianta :-)

                        0 0
              • Aduldinho  

                Tak, tak, jedině na lehko, a to bylo tedy naštěstí bez „vaření“! ;-)

                0 2
              • Atilla  

                No. Nevím. Tohle v terénu váha úplně debilně na jednom místě. Bunnyhop asi nehrozí a lahev upadne hned. Na silnici ok. Terény těžko, tam mají brašny svoje opodstatnění.

                1 1
                • Aduldinho  

                  Je to zaměřeno na cykloturistiku, kdo by při cestování na kole bunnyhopal? ;-)

                  1 1
                  • Atilla  

                    Tak to záleží kde cestuješ, já to dělám celkem často samozřejmě to nejsou 50cm. Bunny, ale přeskočit kámen, nebo odvodňovací žlaby je nutnost. A to mluvím o gravelu na těžko.

                    Na horském pokud se dobře zbališ jde jezdit skoro všechno.

                    Viz: https://youtu.be/-zwwanKtznk?…-

                    1 0
                    • Aduldinho  

                      Však ano, podle zaměření každého soudruha, ve výše zmíněném 18let starém setupu jsem třeba narazil na panelku s brutálním sklonem a byl nucen to kolo tlačit, jelikož se nehezky zvedalo na zadní! Ale opravdu šlo primárně o cykloturistiku, k tomu patří i občas i z toho kola slézt, nenapadlo mě tedy s tím někde skotačit po lesích! :-)

                      0 0
                      • gargamel  

                        Jasně, je to o tom, kde jezdíš. Ale tady většinou bikepackingové brašny hejtí ti, co jezdí cykloturistiku po šotkách a asfaltkách. Tam věřím, že je nosič s bagží nijak neomezuje.

                        Ze zkušenosti ale vím, že nosiče jsou pro použití v terénu nevhodné.

                        1 0
          • pocestny  

            Můj setup na cykloturistiku mezi lety 1997–2001 obnášel drátěný nosič Sport Arsenal, nejlevnější obrovskou trojbrašnu, na tom ještě smotanou pěnovou karimatku, na řídítkách nestabilní těžkou brašnu plnou hnusného jídla, mělo to i s kolem 27 kg. A to tam ani nebyl stan, a hledal jsem jiné zastřešené příležitosti. A celé to se to vlnilo na low cost silničních výpletech, až mi běhá mráz po zádech. A když pršelo, tak ta pláštěnka stejně nefungovala, věcí v igelitkách byly stejně promočené, … to byl punk, rád vzpomínám.

            Ale dneska když chceš, sbalíš se se spaním venku a vlastním vařením do 5kg + voda, a bez nosičů. …pokud teda chceš, protože jestli nechceš, tak můžeš pořád tahat trojbrašny ;)

            5 1
            • ZdenekP  

              Přesně tak ;-) To je ten rozdíl natezko vs nalehko.

              0 0
            • oddie  

              Přesně tak, 90–94 Favorit, pak Bareš, nosič SA a trojbrašny, v 97 vyměněno za trekking v profilu, pak jsem vozil jednotlivé boční brašny a spacák s karimatkou smotanej do role uchycenej na nosiči podél. Stan nikdy, vozil jsem šusťákovou plachtu prodávanou výrobním družstvem invalidů pod romantickým názvem „Tulačka“ :D tvl to už dneska není pravda. Taky jsem ale tehdy na silnici potkal aut za hodinu snad míň než dneska za minutu…

              Dneska je to proti tomu úplně kosmický, vždyť jenom ty péřový spacáky, co jsme před časem objednávali pro děti, že jo – míň než půl kila a děti mi v tom v pohodě spaly v –3°. Hamaka, co má taky tak nějak kolem půl kila. Péřovka, co ji zmačkám do kapsy a stojí pakatel, takže žádná velká škoda, když se zničí. Karbonový kolo, o který se dneska bojím míň než tehdy o toho Favorita :D

              2 0
            • Floydie  

              Ukaz fotku nalozeneho kola na to zminene spani venku a s vlastnim varenim. Diky

              0 0
              • pocestny  

                Ja se radši budu stydět v koutě, protože si beru 18l až 25l batoh a udělal jsem si k tomu homeless bastl na řídítka (hrazda , přesky , drysack . Náklady 130+100+180 dejme tomu). Můžeš přidat pružnou plastovou výztuhu 30×40cm, nebo nemusíš. Nebalím se tedy do vychytaných bikepacking brašniček… Omlouvám se že bude chybět foto. Módní policie by to nepřežila.

                Jako přístřešek by ti mohl stačit minimlalistický tarp 140g (rozměr 210×150cm), ke kterému nepotřebuješ turistické hůlky. Miluju tenhle 400g tarptent , ale na kolo se nehodí, páč potřebuješ hůlky.

                Jako letní karimatka se dá koupit něco z 4campingu značky Warg do 1000 Kč. Je to čína, ale se zárukou, podle mě dobrý na první tripy. Bude to jen o něco málo těžší, než o mnoho dražší NeoAir Xlite. Pod to igelit nebo tyvek.

                Jako spacák bych samozřejmě nejradši doporučil Cumulus, Rab atp., ale i v tomhle ohledu je některá čína na pohodu (Wind Hard Twilight, nebo Dusk), ať to má tak 500g do teplot 5°C.

                Lehký batoh – tím se rozumí něco, co má 130–200 gramů. Něco jako Gossamer Gear RikSak 20l@138g, já mám starý Montane Krypton 18l.

                Na vaření ti stačí 650–750ml titanový hrnek z Ali, řekněme 100g-130g + titanový vařič 23g z Ali + titanová lžička z Ali 13g + 100g plynu = 200g, zapalovač = 370g celkem? Tu malou kartuš si můžeš doplnit před každou akcí z větší kartuše tímto ventilem (přestřelili tu cenu, najdeš ho od 60Kč).

                Nemusíš kupovat všechno hned. Když budeš přemýšlet tím stylem, že můžeš každou věc odlehčit, postupně se k tomu dopracuješ.

                Pokud hejtujete čínu, tak můžete úplně to samé (a v nejvyšší kvalitě) nakoupit na nalehko, pod7kilo, gramino, a občas narazím na zajímavé kousky na stránkách a8.

                6 0
                • oddie  

                  Na řídítkách máme klasickou brašničku Sport Arsenal 510, resp. 445. Jo, je poměrně drahá a těžká, ale vyhovuje mi, že drží tvar a jednoduše se nandává. Něco za něco…

                  Pokud má někdo tip na lepší lehčí variantu, sem s ní.

                  0 0
            • Aduldinho  

              Osobně ten nosič plus brašny využivám i teďka, veliká výhoda je, že ty brašny jen odepneš a jdeš, nevýhoda je samo aerodynamika a krapet nestabilní a těžší kolo. Ale jak jsem psal výše, už spávám pod střechou, takže to není potřeba mít tak naložené. Samozřejmě mám k dispozici i modernější variantu, ale to odepínání a připínání ke kolu je za mě o dost složitější! Využití nosiče bych tedy úplně nezatracoval! ;-)

              3 0
    • Lion91  

      V roce 2017 jsme s přítelkyní sedli v Krakově na Ryanaiera s batohem a doletěli do Beauvais. Borci v Beauvelo nám za 20E na týden půjčili dva „nejlepší“ treky co tam měli, podmínkou byl pouze zadní nosič. V batohu oblečení, spacak a stan. Kolik to mělo nevím, asi těch 15 kg. Jídlo jsme kupovali v průběhu dne, zahlídli jsme obchod, dali jsme pivo fuet a bagetu a jeli dál. Až se začalo stmívat, tak jsme bokem postavili stan. byly jsme ve Fontainebleau, Versailes, Louvre, Eifellovka a tak… Když sem to zhruba naházel do mapy, dalo to asi 600 km…

      Borec v půjčovně čuměl, když sem ukazoval fotky…

      https://www.beauvelo.org/…de-v%C3%A9lo

      8 0
    • hawrda  

      Můžeš si pořídit tohle, budeš víceméně nezávislí.

      https://www.facebook.com/…/1BJZu9mB8y/?…

      1 1
    • pocestny  

      Neřeš blbosti, ve střední Evropě je v penzionu obvykle elektřina. Překvapil si mě, když si napsal, že máš z dřívějška zkušenosti s trampingem/čun­dry. Neříkej mi, že to bude do května řešit. Prostě se sbal a jeď.

      Moje žena (která fakt neví o cyklistice, ani o technice, ani o mapách vůbec nic) vzala sebou 8leté dítě, na záda 25l batůžek (asi 3kg), jeli po cyklostezce, spali 2× v penzionu a živili se zmrzlinou. A ten penzion si buukla po cestě během pauzy. Tak jednoduché to je.

      10 0
    • Pupis  

      Máte někdo vyzkoušeno o kolik vám zvedne dojezd e-biku výměna plášťů? Teď tam mám SCHWALBE Smart Sam Performance 29 × 2,35. Jsou pro mě super. Ale vícedenní výlet bude více o asfaltu a šotolině než jezdím teď. tak zvažuji dát tam před výletem něco pro více asfaltu asi Schwalbe Hurricane 29×2.25.

      AIčko píše, že valivý odpor bude o 25–30% nižší a dojezd se zvedne o 15–25 %. Což mi příjde hodně. Ale pokud je to reálné, tak je to jasná volba.

      0 1
      • Lion91  

        To je hodně optimistická vize. 20% to dle mě určitě nedá, ale třeba 10% (8–12 km) klidně. Je rozdíl mít 2.6" kotvy a 2.35 XC. Měl sem kilovou 2.5 terenní gumu a pocitově sem opravdu šlapal víc a projevilo se to i hučením. Teď mám XC 2.4, která má jemnější vzorek, je o čtvrt kila lehčí opravdu více jede.

        Druhá věc je dát na to rozumný kompromis, pro mě je to právě těch 2.4 – 2.6 moc, 2.25 málo… Přece jenom je ekolo 2× těžší… Takže bych nedával úplné galusky, už jen kvůli nosnosti.

        0 0
      • novas752  

        Pochybuju že se dojezd zvedne o víc než 5%. Smart Sam není nijak extra pomalý plášť.

        2 0
        • xtonda  

          A Hurricane zase není nějaký super rychlý plášť jako Thunder Burt, má sice rychle vypadající vzorek, ale levnou tuhou konstrukci. Rozdíl by možná poznal pokud by jezdil jen pomalu a po rovině.

          0 0
      • firon  

        2.25 je na asfalt a šotolinu zbytečně moc, pláště 2.1 úplně stačí. Spíš bych koukal po něčem lepším, než jsou Hurricane, s TPI alespoň 120 jako Maxxis Aspen a podobně. Rozdíl pak bude znatelný. Viz testy zde.

        0 2

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
VIP CZ Promo

Extra slevy jen pro bikeforisty

Jěšte větší slevy až o 15 % na kola i vybavení. Využij do 23.11. na mtbiker.cz