• IMP

    Zdravím všechny, prosím o pomoc s výběrem elektrokola.

    Moje parametry:

    • 53 let, 180 cm
    • 50% cyklostezky + silnice, 50% polní cesty, nebudu jezdit extrém
    • rekreační jízda na udržení kondice

    Moje představy:

    • horské, integrovaná baterie v rámu
    • rám 19–20"
    • kola 29"
    • motor středový
    • středně kvalitní až kvalitnější motor
    • baterie alespoň 720 Wh (20Ah)
    • teoretický dojezd alespoň 150 km
    • cena do 70 000 Kč

    Uvítám jakékoliv poznatky, připomínky, kritiku, prostě cokoliv co mi pomůže vnést světlo do současné tmy.

    Děkuji.

    IMP

    0 2
    • petyn  

      Vím, že je to o něco více, ale osvědčená kvalita. Jestli máš možnost připlatil bych, nebo vzít z Německa tam je cena nižší.

      https://www.cyklokyjovsky.cz/…-2023/d56389

      0 0
    • JirkaVe  

      Využiji vlákno: hledám něco podobného. Šlo by o kolo pro manželku:

      • pro ženu 50 let, 169 cm, muší váha
      • cyklostezky, okresky, polní a lesní cesty – pohodová turistika – nikdy náročný terén
      • cílem je prodloužit manželčin dojezd, aby mohla jezdit se mnou na výlety (já jezdím gravel)
      • dojezd 80 km, delší výlety nečekám (typicky spíše méně, 50 km)
      • co nejnižší hmotnost (manipulace křehkou ženou)
      • odnímatelná baterie (v místě uložení kola není elektřina)
      • občasná přeprava na střeše auta (→ opět raději co nejnižší hmotnost a odnímatelná baterie)
      • nijak extrémní roční nájezd (1000 km)

      Z toho, co jsem viděl, se mi nejlépe zamlouvají tato:

      https://www.cyklocentrum.cz/…-2020-author

      https://www.cyklocentrum.cz/…21-22-author

      https://www.marinbikes.com/…sausalito-e1 (ale nevím, kde koupit)

      Máte ještě jiné tipy?

      Děkuji.

      0 0
      • Cyklofanatic  

        Ahoj. A co měla manželka za kolo doteď? Vím, že moje poznámka je trochu mimo. Není ale ke zvážení koupit jen lepší kolo bez motoru? Za 70–80 tisíc už může mít pěknou lehkou raketu, která bude určitě minimálně 2× lehčí než elektrokolo v této cenové relaci, navíc s lepšími komponenty a lépe ho dáš na tu střechu auta :). A za svý bude mít manželka postupně lepší fyzičku, takže celkově mi přijde že na pohodové vyjížďky kolem 50 km už pak bude výhoda elektrokola (ve stejně cenové kategorii) jen minimální.

        0 0
        • JirkaVe  

          Ahoj, ano, to je samozřejmě správná úvaha. Není to tak, že bychom byli definitivně rozhodnuti pro elektrokolo. Můj dotaz je spíše „pokud by to bylo elektrokolo, tak jaké?“

          Nicméně kloním se spíše k elektrokolu. Rozdíl ve výkonosti je příliš velký, hlavně ve stoupáních. Zatímco já jezdím přes sezónu pravidelně z práce (40 km), žena občas obkrouží barák. Sice se celkem hýbe a nemá nadváhu, ale fyzičku nemá. Dokud se jede po rovině, tak dobré (čas od času holt počkám). Jakmile ale přijde stoupání, nebaví ji to (a já čekám fakt dlouho).

          Definitivní rozhodnutí pro elektrokolo ale nepadlo – a asi ani na něj nesměřuje dotaz. To si musí žena rozhodnout sama.

          0 0
          • Cyklofanatic  

            Jasný chápu. Tohle je vždycky těžký, když jeden jezdí hodně (většinou chlap) a druhy jen málo (manželka). Sám to mám doma podobně a když měla manželka pujceny elektrokolo, tak si to pochvalovala :).

            0 0
          • xtonda  

            Pokud ještě nejsi rozhodnut jestli vůbec elektrokolo, tak se podívej na kola s „light“ motory jako Fazua nebo Specialized SL. Motory mají menší špičkový výkon, ale jsou lehčí a lehčí je i baterie. Je to výkonově, ale i hmotnostně někde mezi obyčejným kolem a plnotučným elektrokolem.

            Nemám tedy přehled, jestli je reálné kola s tímto pohonem pořídit do 70. tis.

            0 0
            • va-bo  

              Spis tak dvojnasobek a vys.

              0 0
              • xtonda  

                Tak to docela vyklidili pozice. Dřív na webu Fazua byl přehled značek co to používají docela široký a teď koukám, že to docela prořídlo. I celkem malá značka jako Leader-Fox měla egravel s Fazuou a mám pocit, že to nestálo nesmysl

                https://cykl.cz/…r-fox-runner

                0 0
            • Foose  

              jen Urban bike https://fazua.com/en/bikes/urban/

              MTB min 150t

              1 0
              • Aduldinho  

                Není lepší si za ty prachy koupit motorku? :-)

                0 0
                • va-bo  

                  Jo jo, nebo auto. Neprsi do nej, vetsinou. Taky mne ty ceny prijdou nesmyslny.

                  0 0
                • xtonda  

                  To záleží, sou lidi co si staví elektrický mopedy motorky a hodně se snaží aby to vypadalo jako kolo.

                  0 0
                  • Aduldinho  

                    U nás po vsi se prohání nějaký výrostek na nějakém starém horákovi poháněném spalovacím motorem, to je echt záležitost, čudí to a řve jak kráva, celé se to klepe, ale on z toho má vyloženě rohlík od ucha k uchu :-)

                    0 0
                    • xtonda  

                      Ona se ta spalovací sada dá pořídit kolem pěti tisícovek, takže je pro někoho lákavé ta na starý střep plácnout, akorát je to nechutný smradlavý dvoutakt.

                      0 0
                      • Aduldinho  

                        Já jsem kdysi za tím chtěl uviset, ale odradil mě ten smrad, tak jsem si radši vystoupil, ale to byl jiný případ, než tento kronkrétní. Navíc jsem výrostka obdivoval, že na tom jezdil i v období sněhu a ledu, kdy jsem měl já boba i na normálním kole :-)

                        0 0
                    • va-bo  

                      U nas na vsi a po prilehlych polich a lesich se prohani mladez na normalnich motokrosovych motorkach. Mam pro to pochopeni, kdyz nam bylo 15, taky jsme tak jezdili. Akorat ted maji nesrovnatelnou techniku. Slapat na kole, nebo elektrokole uz se nikomu nechce. :-)

                      1 0
          • Jenda  

            Já to řeším s manželkou na bike orienťáku tak, že ji do kopce občas zapřáhnu na lano, sám si máknu tak že se můžu vyšťavit a ona dojede v pohodě, tím se líp srovnávají síly na další pokračování

            Akorát musí tažená osoba jezdit jistě a bezpečně:-)

            0 0
        • va-bo  

          Uz vidim padesatiletou manzelku jak bude nadsena z kola bez motoru za 70 tisic :-). Bez urazky.

          4 1
          • Zdendys2  

            Predstav sobě, ze by elektromotokola nebyly jako v nedávné dobe. Jak bys řešil vzniklý, mozna osudový problém? ;).

            Pardon, to bylo pro jakehosi JirkuVe ;)

            0 0
          • hawrda  

            No nevím, moje manželka dostala loni k padesátinám novou Comtessu bez motoru, a světe div se, je nadšená :D.

            0 0
          • Cyklofanatic  

            Jako jo, ženský si elektrokola opravdu většinou pochvalují. Ale při investici kolem těch 70tt bych sam zvažoval, jakou zvolit cestu. Čím míň jezdí společně, tak to ečko bude asi přínosnější – aby chlap nepřišel o nervy :)

            0 0
      • Hedus  

        Mám ještě na prodej nové kolo Kross level boost S a M ve velmi slušné výbavě na XT, recon atd.. Shimano 8000 https://www.skiandbike.cz/…2-0-se-2019/ Cena také velmi slušná 43000,– Kč. S plnou zárukou.

        Kolo je také velmi lehké.

        Kdyby byl zájem, dej vědět.

        0 0
    • Fofrník  

      Taky bych pořizoval v Německu. Němci, když dají slevu, tak zaprvé je ta sleva fakt (v peněžence) cítit, zadruhé netahají zákazníka za nos se slevou vypočtenou z ceny, která nikdy neexistovala.

      Poslání kola a záruka na kolo je úplně v pohodě, a vůbec bych se toho nebál. Právě díky nedeformovanýmu trhu, díky lepší dostupnosti a výběru zboží bereme z Německa cca 90% (cyklo) věcí, které sháním. A že to nejsou jenom dvě duše, zvonek a gripy, ale je toho opravdu hodně, ovlivňuje fakt, že kolo pro naši čtyřčlennou rodinu a pro rodiče stavím a servisuju sám. Pravda, elektro v rodině nemá zatím nikdo, bo naši (72 a 75) tvrdí, že na elektro mají zatím čas.

      https://www.bike-discount.de/…mountainbike?…

      Tady jsem ti vyfiltroval e-biky do cca 70 tisíc a kapacita baterie >700 Wh.

      0 0
    • Fofrník  

      Jinak jestli máš tmu, rozsvítíme.

      Cena 70 za e-bike je spíše nižší cena. E-bike od Bédy Trávníčka za 30–40 tisíc vůbec neber jako něco, co stojí za zmínku/úvahu. To je jen halda šrotu smontovaná do tvaru připomínající kolo.

      Za těch 70 – pokud se bavíme o funkčním a bezzávadovým kole je více méně počáteční cenová relace. Většina renomovaných výrobců se už i v této cenové relaci soustředí nejvíce na motor a na jeho funkčnost, životnost. Je to nejdražší komponent e-biku a výrobce nechce řešit reklamace. Ne, že by nebyly, jsou, ale není to nic dramatického, když zvolíš motor Bosh, nebo Shimano. Jsou samozřejmě i další spolehlivé motory.

      Z toho vyplívá, že zisk na relativně levném e-biku se honí na klasických komponentech – výplety, vidlice, brzdy. Výrobce staví na tom, že laik si přijde pro levný e-bike a vidí hydraulické brzdy, odpruženou vidlici, a bez ohledu na kvalitu právě těchto komponentů se raduje ze super výbavy. Že není hydraulická brzda jako hydraulická brzda je asi jasný, ne? Fábie taky nemá stejný brzdy jako Audi A3. S vidlicema je to ještě o chlup složitejší. Lze samozřejmě vybrat e-bike za 70 s dobrou funkčností a relativně dobrou životností komponentů, ale pokud tě zajímá rozdíl proti e-biku za 150 tisíc a výš, tam jsou ty komponenty funkčně a technologicky ještě trochu jinde a s nižší hmotností, takže celý ten e-bike potom neváží jako moped. Ono je to nezdá, ale váha ušetřená na lepším rámu, vidlici, výpletech, motoru i baterii, dělá ve výsledku rozdíl kilogramů, což se zase projevuje nejen v dojezdu, ale především v ovladatelnos­ti kola.

      Kdo jezdí na kole častěji, ti potvrdí, že je někdy „vo hubu“ potkat na e-biku někoho, kdo dvacet let nejezdil a teď sedl na čtyřiadvacetikilový e-bike, se kterým vjede na úzkou lesní pěšinu. Tihle „cyklisté“ jsou nebezpeční sami sobě a svému okolí dvounásob. Ale abych se vrátil k tématu.

      Bateriová technologie se vyvíjí rychlostí metra, ale u levných a levnějších e-biků zůstávají levné baterie. Jsou těžké a mají omezenou životnost. Tu navíc zkracují majitelé levných e-biků tím, že se o baterii neumějí/nechtějí řádně starat. Baterie je tak komponentem, který u levného e-biku budeš za pár let stopro měnit a je to komponent, který je z pohledu spotřebního materiálu nejdražší.

      Z výše napsaného tedy plyne, že nějaký kompromis na e-biku za 70 budeš muset udělat vždycky. Kdybych měl na takovém stroji dělat kompromis já, a kdybych nebyl technik a/nebo nechtěl časem levné komponenty měnit za lepší, zavřel bych oči nad vidlicí. I ta levná bude (téměř) vždycky nějak pružit. Tlumit bude méně, ale pro někoho, kdo jezdí kolem komína je to fuk. Hlavní je, aby ten těžký krám bylo možné zastavit na co nejkratší vzdálenosti, čili pohlídal bych si alespoň průměrné brzdy. Brzdové kotouče 180mm vpředu/vzadu by měly být standard a určitě bych kladl důraz na dobrého a zkušeného výrobce – Shimano. Konkrétní řadu brzd alespoň od 410 výš. Pozor, u brzd, si musíš pohlídat, že brzdové třmeny budou řada 410 a výš. Už jsem viděl paskvily, že brzdové páky byly z vyšší řady, třmeny z nižší. Asi chyták na kavky. Možná bych si ohlídal i mechaniku pohonu – přehazovačku. Někteří vyrobci kol tam dnes cpou čínský „novoznačky“ jako prý plnohodnotnou náhradu kvůli přetrhaným dodavatelským řetězcům z doby covidu. Trval bych na Shimanu, které je i v levných řadách funkční s dobrou životností.

      1 0
      • adam320  

        Mozna se budes divit, ale Fabia ma stejny brzdy jako Audi A3:)))

        A pro doplneni i Golf a Octavka

        2 0
        • Fofrník  

          Hele, budeš se divit, ale nemá. Když laikovi řekneš, brzdy, laik vidí třmen, kotouč a desky. Technik vidí nejdřív ten zbytek celého brzdového systému a k tomu pak ještě ten třmen, kotouč a desky.

          U cyklobrzd to máš velmi podobně. Páky Shimano mají servo nebo taky ne, vedení od Shimana máš typ BH90 a BH59 – jiné trny, jiné olivy, jiná charakteristika celého systému.

          0 2
          • adam320  

            Ty auta maji stejny prumer kotoucu, velikost desek, prumer pistku ve trmenech, stejny kostky abs a stejny ridici jednotky. A to vse od stejneho dodavatele

            Ano ma to uplne stejny brzdy

            Tecka

            Az to budes mit vedle sebe na dilne tak se koukni nez nekde napises hovadinu, pripadne se podibej na OEM cisla abys videl kolik tech dilu je dokonce identickejch a prehoditelnejch. A abych se vratil k cyklistice tak jednu otazku. Jakej ma vliv oliva a trn na brzdnej ucinek pane odborniku? Rad se necham poucit

            0 0
            • kandik psi zub  

              BH90 ma mensi objem kapaliny, mensi potencialni ztraty v hydr. systemu( i kdyz vime ze kapaliny jsou nestlacitelne , ze :) )A taky hadice ma tim padem tlustsi= mene pruzici obal. Aspon tak jsem se kdysi dočet......

              0 0
              • adam320  

                To bude brutalni rozdil v ucinku! Jeste jsem neslysel o nikom, kdo by tohle resil pri koupi eletromola za 80:)

                Ale jo, teoreticky je to spravna uvaha. Nenamitam.

                Ovsem roli pri vyberu kola s uz tak bidnejma brzdama, ehm jak to rict slusne:)

                0 0
                • kandik psi zub  

                  muj vztah k roli BH90 pri vyberu e-kola je silikonove chladny :) jen pisu jak jsem cetl.

                  0 0
                  • adam320  

                    Jasny vsak to nebyl flame

                    Silikonove chladny je super hlaska! :)

                    0 0
        • va-bo  

          No uplne nevim. Fabia ma predni kotouce prumer 236 mm a Audi A3 8P prumer 280 mm???

          1 2
          • adam320  

            Tech prumeru je asi pet od 232 po 288

            Podle motorizaci. Pokud srovnavas s3 a 1,4i tak pletes hrusky s jabkama:)

            Ale uz to tady nehodlam zasirat, sorry vsem za offtopic.

            0 0
            • va-bo  

              Nebylo napsano jaka Fabia a jaka A3. Jen ze maj stejne brzdy. A3 a Fabia jsou jine platformy A a A0

              0 2
      • Bonebiker1  

        A přitom kolo je tak jednoduchý a dokonalý vynález. Ale bez všech těch pí…n.

        0 0
      • BFCZ  

        Dobrá odpovědˇ.

        0 0
    • plysovykozisek  

      No jo, ale ten dojezd, co tam uvádějí je za určitých podmínek, které nikdy nedosáhneš. Takže, že 150km může být v terénu třeba i 40km. A dost záleží na hmotnosti jezdce.

      0 0
      • Marek71  

        Moje zkušenost s elektro od Crussise, půjčil jsem si na dovolené jejich eLargo s baterkou kolem 500 Wh. Ujel jsem na tom 51 km a z kapacity zbývalo asi 8%. Ale bylo to z Kamenice nad Lipou na Křemešník, takže převýšení cca. 500 m. Ale zpátky zas z kopce. Přípomoc jsem si dával 2–3 z pěti stupňů. Motor tam byl čínský Bafang, Bosch (Shimano, Yamaha) by byl určitě úspornější.

        0 0
    • TMT  

      Šel určitě do horského kola. Osobně hledám něco podobného jako vy a osobně se mi nejvíce zamlouvá: KELLYS Tygon R10 P Grey 29" – https://www.yesshop.cz/…l-29--720wh/

      Baterie 20 Ah, 9 převodů, Panasonic GC Ultimate. U elektrokola za 70 000 nebude nikdy výbava nic extra, ale tento model za mě vychází velmi dobře, hlavně Kellyse jsem měl v minulosti a i super rámy mají.

      0 0
    • lenon  

      Ahoj, mrkni sem. Kupuji elektrokolo a asi nejlépe vychází CUBE.

      https://www.bike-discount.de/…im-n-iceblue

      0 0
    • Foose  

      Za třetinu… dojezd přes 100km v ceně i nosic a motor od mitsubishi.

      https://www.sbazar.cz/…t-tire-79ccm

      2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.