Ahoj, přešel jsem u karbonového rámu Ghost Lector z hliníkových kol na karbon, přičemž výměna si žádala i přechod na novou kazetu (kvůli novým nábojům kompatibilním se Sram XD ořechem). Dříve jsem měl pohon komplet Sram NX, tak jsem tam dal novou kazetu + převodník + řetěz z řady Sram GX.
Jde tedy o přechod z pohonu Sram NX (který běžel na klasickém ořechu) na GX (který běží na XD ořechu a nábojích DT Swiss 350 – verze 2022).
Byl jsem s tím i dvakrát v servisu (kvůli doladění přehazování), nicméně i po 2 úpravách servisem mi na nejmenším pastorku (především při větším záběru – jízda mírně do kopce) vrní ve středu (cítím vibrace v klikách, které jdou asi z převodníku) a na druhém nejmenším pastorku mi v tom sice nic nevrní, ale lupe to (opět především při záběru do kopce). Na ostatních, větších pastorcích se to neprojevuje.
Jet s kolem do servisu a zpět (v dopravní špičce v Praze po práci) jsou pro mě 3 hodiny. Navíc si nejsem jistý, zda by to vyřešili… tedy se mi tam potřetí moc nechce.
Nesetkal jste se s něčím takovým někdo? Kazeta GX nová, převodník GX nový, řetěz GX nový (staré NX zůstaly jen kliky a přehazovačka – ta má najeto jen 1 sezónu a dle slov servisáka nemůže dělat problém)… vše kompatibilní, vše nové. Délka řetězu je na články přesně podle doporučení od Sramu, poloha přehazovačky seřízená na milimetry měřákem od Sramu. Dorazy kontrolovány 2× v servisu, přehazovačka nastavována 2× v servisu, kazeta opravdu utažená.
Jediné co mě napadá a na co i upozorňoval servisák, že řetěz si trochu lépe sedne, až se malinko vytáhne. Že teď jak je nový údajně zapadá těsně za okraje zoubků… na nejnižších postorcích ho může zoubek pastorku sem tam lehce nadzvednout (při protáčení dozadu).
Je toto normální u nové sady? Sedne si to časem? Nebo poradíte nějaký „Sram servis“ v Praze?