TUFO XC11, XC12, XC13 a XC14 - zkušenosti, postřehy, kombinace

555 nepřečtených
  • choceň

    Ahoj, uvažuju že v letošní sezoně vyzkouším nové Tufo pláště (29"). Zatím jsem pořídil Tufo XC14 a potěšila hmotnost 640g, což je na rozměr 29×2,25 s Vectran protidefekt vrstvou velmi zajímavé… pro maratony ala Sudety, Dolní Morava atd. Vzorek mi hodně připomíná Coninental Cross King… tak by mohl i solidně držet. Uvidíme, až to nahodím na přední kolo…

    Pokud to někdo jezdíte, jaké máte zkušenosti i s jinými? XC11? XC12?

    0 1
    • LM  

      Zkušenosti už jsou v jiném vlákně (hledej „tufo“, je tam toho víc včetně fotek)

      0 0
      • choceň  

        Ono tam toho právě moc není… už jsem hledal zmínky přímo o těchto pláštích, ale moc informací jsem nezískal nebo mi nepřišly úplně relevantní. Třeba ten borec v odkazované reakci to hodnotí, ale z textu vyplývá, že to zároveň poprvé zkusil bez duše… nic ve zlém, ale to mi nepomůže, to je jasné, že mu to přijde lepší, než to co měl před tím s duší…

        0 0
        • LM  

          Jako proti novému tématu nic nemám, jen jsem tě nasměroval do vlákna, kde už něco málo je :-).

          Trochu škoda, že v rozměru 27,5'' v rozumné šířce dělají jen XC11 TR

          0 0
          • choceň  

            Oni s MTB pláštěmi začínají… už před tím dělali galusky, ale pláště začali dva až tři roky zpět tuším. Proto je taky zatím relativně málo zkušeností.

            Tuším že vloni na tom začal jezdit Express CZ Tufo tým…

            A těch 27,5 – je to rekativně malá firma a logicky začínají s produktem, po kterém je největší poptávka. Univerzální 29 palců xc a xcm plášť. Rozměr 27,5 je obávám se celkově na ústupu, takže se na něj v této fázi logicky orientují jen okrajově.

            0 0
            • doubleingram  

              Asi tak, 27,5 jsou jak 26 před několika lety, dávám jim tak dva roky, pak bude vše kromě dětských a S 29.

              0 0
              • LM  

                Naštěstí jsou teď v módě mullety, takže alespoň na zadní kolo stále něco bude :-)

                0 0
    • pavelmisar  

      Myslím, že super, konečně téma přímo na Tufo :-) právě čekám na Equatory a k tomu budu nazouvat Tufa XC11 tak se podělím o nějaké zkušenosti, ale nevím jestli mi vleze do zadní stavby…

      0 0
    • Excel  

      Rekl bych, ze jsou mozna nachylnejsi na nizky tlaky- bocnice. XC 11 se mi na konci zivotnosti rozparala, v case bylo postupne videt jak se ty „švy“ na bočnicích prorýsovávaly a pak se mi to v jednom trhlo. Teď mám XC12 tak uvidim.

      0 0
      • pavelmisar  

        XC12 ale mají jemnější vzorek, ten už mokro asi tak nezvládne jak XC11 ne? ;) hlavně Tufo píše, že minimální tlak je 2 bary – takže začnu na této hodnotě a pak půjdu dolů.

        0 0
        • Excel  

          Jo…mam hardfulla takze jsem to na predku foukal tak na 20–25 PSI. 30 PSI uz je strasnej beton. Vzorek asi nizsi vo fous bude, XC 11 jsem mel vzadu i na predku 2,35 ted mam Xc12 2,35 na zadku a na predku Ralpha, v bahne to samo neni ono ve vyjezdech, ale to se dalo cekat, jinak zatim zadnej problem.

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • petyn  

      Jen bacha na sirku. Tufo XC 12 TR 2.25 jsou asi o 2mm sirsi nez standartni plaste 2.3. Nasazeno na 25 mm rafku.

      0 0
      • pavelmisar  

        Jojo, toto jsme řešili v druhém tématu.

        Ve zkratce:

        20 mm ráfek – 58 mm plášť

        25 mm ráfek – něco pod 60 mm plášť

        30 mm ráfek – 62 mm plášť

        Takto mi to bylo řečeno z Tufa :-) 2.25" přibližně odpovídá těm 58 mm no… ± 1mm

        0 0
    • choceň  

      Tak první experiment – nasadil jsem Tufo XC14 na rápek ZTR Crest 2 (vnitřní šířka 22 nebo 23 mm) a je to fakt balón, skoro 60mm na šířku. O skoro 4 mm širší, než Scylla 2,25, která je vzadu na ráfku s vnitřní šířkou 25mm…

      0 0
      • pavelmisar  

        Tak to potom víceméně potvrzuje to co jsem psal výše :-) na 30 mm ráfku už je to čistá 2.35” možná i 2.4” :-) ale ono to není vůbec na škodu si myslím :-)

        0 0
        • choceň  

          Já myslím, že naopak… a při hmotnosti 640g s Vectran protiprůrazovou vrstvou je to zajímavé…

          0 0
          • pavelmisar  

            Tak tak jak píšeš. Já jen fakt doufám, že se mi to tam vleze, protože vypadá to hodně zajímavě a už se těším až to otestuju :-)

            0 0
            • choceň  

              Tak dopředu asi jo – já tam mám 15×100, neboost vidli a je to ok.

              Dozadu to prý určené není, je to údajně myšleno jako plášť na přední do marastu.

              Zítra by mi měly dorazit XC11, tak uvidím, jak na tom budou ty…

              0 0
              • pavelmisar  

                No já bral 2× XC11 :-) do vidilici mi to vleze, do zadní stavby nevím nevím

                0 0
                • LM  

                  Zkus dát čočku fotoaparátu co nejblíže k plášti. Takhle tam prd vidíme :-)

                  0 0
                  • pavelmisar  

                    No to jsou fotky z archivu. Teď mám zadní kolo v háji takže už nemám jak vyfotit :D

                    0 0
                    • pavelmisar  

                      Tak mám nahozeno. Překvapilo mě, že na širším ráfku a širším plášti (Tufo XC11 2.25”) tam mám tu mezeru větší. Takže úplně super. Je to tam i tak natěsno, ale mezera je fakt o něco větší, takže Ikony 2.2” jsou evidentně taky balóny. Jinak XC11 mi drželi i bez tmelu tlak a normálně jsem je krásně nahodil obyčejnou pumpou. Co se týče jízdních vlastností tak to ještě nemůžu soudit. Mám nová kola takže ten pocit, že je to lepší tam je tak či tak :D

                      Jinak směr pláště Tufo se na bočnici nevyskytuje. Předpokládám tedy šipkou dopředu obě kola? ;)

                      0 0
                • choceň  

                  Boost nebo nonBoost rám?

                  0 0
      • choceň  

        Druhý experiment, Tufo XC11. Šířka na ráfku s 25mm vnitřní šířky je 59mm, hmotnost jeden plášť 638, druhý 633g (pěkný). Nasadit to šlo i bez montpáky a hned to krásně těsní.

        Tak uvidíme, jak to bude za různých podmínek držet / jet.

        Jak jsem zvyklý na Scylly, tak mi přijde vzorek o dost hrubší… a je to teda o dost větší balón… :).

        Má někdo zkušenost i s XC12? Na zadní kolo?

        0 0
        • LM  

          Jak poddajné/tvrdé to má bočnice? Papír nebo je to trochu tužší? Klidně i ve srovnání s jinými výrobci (měkčí než Maxxis EXO?)

          0 0
          • choceň  

            Nedokážu porovnat, Maxxis EXO jsem v ruce neměl. Ale měl jsem v ruce Conti CrossKing RaceSport a ten je jak z papíru… to tufo na mne působí normálně…

            0 0
        • pavelmisar  

          Pecka! Díky moc, teď už si snad věřím víc, že mi to tam sedne do té zadní stavby :D Nějaké takové zkušenosti ohledně Tufa tu chyběli, za mě konečně super téma založené :-)

          ta XC12 by šla na zadní kolo a XC11 dopředu? to by taky nebylo špatné kombo si myslím, ale chce to reálné zkušenosti, takže šup šup kupovat :D já se pak podělím s info o XC11 na obou kolech :D

          EDIT: Ještě sleduju, že na tom 22–23 mm ráfku máš větší rozměr pláště než na tom 25 mm?

          0 0
        • pavelmisar  

          Jo a ještě.. při jakém tlaku to má 59 mm? :-)

          0 0
          • choceň  

            Je to na vnitřní šířce 25mm… jiný ráfek, než předtím. Tlak cca 1,7 baru… a půjdu níž.

            0 0
        • Blunderbuss  

          Ahoj. Od loňského srpna mám na HT29 kombinaci XC11 vepředu a XC12 vzadu (bezduše). Najeto cca 2.000 km v různých podmínkách. Na kola DT Swiss M1900 bylo nahození o něco náročnější, než s předchozí Bontrager XR1. XC11 šla nahodit při troše snahy dílenskou pumpou, XC12 ani náhodou, tu jsem nahodil až pomocí Tireboosteru. Nevím, zda-li začali šetřit na gumě, ale ty moje vážily okolo 710g. Nejnižší doporučený tlak 2,0 bar je na mých ± 72kg příliš a hustím mezi 1,6–1,8bar (23–26psi). XC12 má výrazně nižší vzorek než XC11. Na suchu jedou i drží výborně, na mokru drží taky celkem slušně, ale do bahna bude určitě lepší varianta XC14/XC11.

          0 0
          • Tom-T45  

            Loňské modely měly kolem těch 700g, letošní modely mají uvedeny váhu 650 g, takže někde něco ubrali, doufejme že tam, kde to není potřeba.

            0 0
    • pavelmisar  

      Co ta bezdušová páska Tufo? Budu ji mít k Equatorům, použít 25mm pásku na 25mm ráfek nebo koupit DTčkovou šířky 27mm?

      0 0
    • doubleingram  

      Dokáže někdo srovnat jak jedou obecně tyhle XC Tufo gumy? Třeba v porovnání s Continental XL, RK, Maxxis Rekon?

      0 0
      • VladaC  

        Taky by mě to zajímalo, rozměr by mi vyhovoval (jezdím převážně Schwalbe 2,35") a rád bych podpořil domácího výrobce. Ale na subjektivní porovnání valivého odporu moc nevěřím, chtělo by to poslat je Jarno Biermanovi. Klidně bych přispěl, pokud by se sešlo víc sponzorů. Samozřejmě bychom museli nejdřív zjistit, jestli je vůbec ochotný ten test udělat. Myslím, že Jarno nechce, aby mu pláště posílali přímo výrobci (kvůli objektivitě), takže řešit to přes Tufo asi nepůjde.

        0 0
        • doubleingram  

          To by chtělo no, ideálně i s Tufo gravel gumama. Pořád tam má těch gum málo.

          0 0
    • TommyP3  

      jako fakt díky za tohle vlákno, mám na polici od ledna xc 13/14 a teď už týden přemýšlím jak rychle sjet to, co mám obuto :D

      0 0
      • Esi  

        Nafoukej 3,5 baru a prožeň to z kopce po nějakém čerstvém makadamu a vyřešeno :-)

        0 0
    • choceň  

      Pro všechny – řešil jsem přímo na Tufu rozdíl mezi XC11 a XC12. Měly by být konstrukčně atd. totožné, liší se jen v dezénu. A to tak, že XC11 má po celém obvodu i šířce cca stejně vysoké figury, zatímco XC12 je má uprostřed nižší a tím pádem se ty pláště v zatáčce chovají rozdílně. XC11 by měl být stejnoměrnější, u XC12 může být znát „zlom“ záběru vyšších figur – stejně jako je to třeba u Mitas Scylla apod. vymyšlených plášťů.

      Co se týče valivého odporu tak by prý XC11 i XC12 měly být cca na stejno a udělali to prý proto, aby měli lidi na výběr podle toho chování. Že různí lidé to preferují různě.

      0 0
      • pavelmisar  

        Osobně si ale myslím ještě, že XC12 je více do sucha.

        0 0
      • jarouš2  

        Kdyby měly stejný valivý odpor, tak by tyto dva typy nedávaly absolutně smysl.. Nevím jak tufo valivý odpor měří, ale už takové kraviny říkali u MTB galusek a přitom to bylo hodně rozdílné..

        Názory od hodně lidí co vím jsou takové, že prostě Tufa nejedou.. ale sám nemůžu soudit.

        0 0
        • doubleingram  

          Mám od nich Gravel gumy a jako mohly by jet líp, ale obecně je lidí chválí, co se týká rychlosti. Dokud to nezmeris, tak víš jak…

          0 0
        • choceň  

          Oni tvrdí, že je tam to rozdílné chování v náklonu – to že je ten rozdíl. Že někdo preferuje to a jiný ono…

          0 0
      • Tom-T45  

        Mám tu vedle sebe XC11 a 12

        XC 11 figury větší, vyšší, ostřejší a řidší, XC12 jemnější, hustší a jak píšeš, uprostřed nepatrně nižší.

        XC 11 bude větší univerzál, XC 12 spíš do sucha na nějaké prašné lesní a polní cesty a dopředu bych ho určitě nedával.

        0 0
        • pavelmisar  

          Přesně tak, souhlas naprosto. Tak to vidím taky.

          0 0
        • choceň  

          Jak jsem nakoupil, tak prodávám… :). Mám vplánu vyzkoušet XC12 zadní kolo, XC11 předek. Byl jsem před tím zvyklý na Scylly a ty jsou uprostřed vzorkem hodně nízké… XC11 je poti nim slušný traktor :)

          0 0
        • Růža17  

          Dobrý den – Ahoj.

          Dokázal by někdo ještě napsat větu k XC13? k čemu by se hodila popřipadě kombinaci? XC13 tu asi nikoho moc nezaujala :(

          0 0
          • pavelmisar  

            XC13 vzadu a XC14 dopředu, ale z Tufo Express Kolín mi psali, že XC13 nějak oproti XC11 nic víc navíc nenabídne… takže bych šel do variant XC11 jako univerzál, XC12 obě do sucha, XC14 obě do mokra…

            Pak jsou varianty jako XC12 dozadu a XC11 dopředu nebo XC11 vzadu a XC14 dopředu…

            0 0
            • perceptio  

              Nenabídne… Proč by pak X13 tedy dělali? Zajímavý. Mě třeba přijde jako větší univerzál než x11 i x12.

              0 0
              • pavelmisar  

                Tak mi to psali z Tufo Express Kolín. Já jen přepisuji to co psali :D

                0 0
                • perceptio  

                  Jj, to je jasné, to je v pohodě. Jen mě to právě překvapilo že to napsali :-))

                  0 0
                  • Pikaču  

                    fotil jsem o vikendu kolo od borce co dojel bednu a měl nejspíš obě XC13. Na zadku si nejsem jistý.

                    Vypadaly ale super zpracováním.

                    0 0
    • pabe  

      Já mám v plánu předek XC14 zadek XC12. Teď vozím Vittoria Barzo/Mezcal a ta XC14 je vzorkem Barzu hodně podobná. Akorát chci verzi s hnědými boky a taky mít na kole něco z Česka.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jarouš2  

      Někdo srovnání XC12 s Racing Ralphem, co se týče valivého odporu?

      0 0
    • kucka7  

      Xc11 dva roky, tlaky 1,3–1,2 předek ; 1,4zadek váha 72. Začal jsem je jezdit na doporučení Dana Polmana. A potvrdila se neskutečná odolnost proti průrazu, zatěsnění hned, nahození i velkou pumpou( bez boosteru). Ano je to za cenu vyšší váhy- mám model ještě se 700g. Proti Rubenam se v podstatě nesjíždí.

      0 0
    • pavelmisar  

      Takže první takové dojmy z jízdy. Pro začátek jsem zvolil tlak 2.2 bar dozadu a 2 bary dopředu. Ve stoupání šlapání ve stoje s těžištěm dost vepředu zadní kolo na kamíncích neprokluzuje, s Ikonem mi prokluzovalo. Když k tomu ještě vezmu, že s tlaky půjdu ještě určitě dolů tak super. Ty tlaky co jsem jel teď mi přijde tak na asfalt :D Při 3.5 barech mi místy plášť zadírá o zadní stavbu protože to už je fakt balón, ale 3.5 baru je stejně absolutní nesmysl, i 3 je zbytečně moc. Optimálně na asfalt vidím okolo 2.5 baru maximálně. Do terénu dle libosti, ale vidím to tak, že půjdu odhadem až na 1.6 baru dozadu a 1.4 bar dopředu a otestuju jak se to bude chovat v terénu.

      Jinak zkoušel jsem to i klopit a ten boční vzorek skutečně drží hodně. S Ikonem když jsem to poprvé testoval a naivně si myslel, že bude držet tak nedržel a položil sem to :D

      Za mě tedy to zatím vypadá na nejuniverzálnější vzorek od Tufa co se týče MTB kategorie.

      0 0
    • Růža17  

      Ahoj ještě dotaz nebude problém dát tyto pláště jako bezduš na ráfek ZTR Rapid 25. Je to profil jako ZTR Crest. 25 je vnější rozměr mereno suplerou.

      0 0
      • pavelmisar  

        Vnitřní je kolik? Jestli je ±23mm tak to je v pohodě

        1 0
        • Růža17  

          Budu to muset změřit. Ale na netu jsem našel 21 mm. Ono se to nezdá ale vývoj jde pořád dopředu. Jezdil jsem 2.0 Raceking pak 2.1 Schwalbe. Závodní ambice už nejsou tak bych bral pohodlí. A najednou nemám boost rám, úzký ráfky.. ještě že mám luxusně fungující XT 2×11. 

          0 0
          • pavelmisar  

            Je to tak. Já mám tu Meridu viz můj profil a širší pláště jak 2.25” už tam nenacpu. A to se začíná už pomalu, ale jistě závodit na 30 mm ráfcích a 2.4” WT pláštích. Takže teď začínám jezdit 25 mm ráfky a 2.25” Tufo XC11c protože nic většího už tam nedám. Kdoví kam to dospěje…

            Jinak pokud to je 21mm tak to je v klidu úplně. Nedělal bych z toho vědu. Ten plášť byl stejně vyráběn na 20mm ráfek (to mi říkali v Tufo na lince).

            0 0
    • jarouš2  

      Jestli to říkali, tak potom chápu proč má na dnešní klasice 25mm ráfku 61mm a ne 57mm.. úplně se to bojím hodit na 28mm ráfek..

      0 0
      • pavelmisar  

        Na 25 mm ráfku má lehce pod 60mm tedy aspoň na mém tomu tak je a stejnou šířku mi tvrdili takovou i oni.

        58mm na 20mm ráfku. Lehce pod 60mm na 25 mm ráfku a 62 mm na 30mm ráfku – tady už je to vyloženě 2.35–2.4” pneu.

        0 0
    • jarouš2  

      Hlásím že na 28mm ráfku xc12 má 59mm. Nafoukáno na 23–25psi. A váha 640g. Uvidíme co to bude dělat terénu.

      0 0
      • pavelmisar  

        28 mm vnitřní šířka ráfku? To se mi nějak nezdá ta šířka pláště. Mělo by to být víc.

        0 0
        • jarouš2  

          Ano, hookless ráfky a opravdu 59mm a 640,644g. Jinak pláště jedou hezky a jsou fakt vyloženě do sucha. Kdyby měly vyšší boční špunty nezlobil bych se. Ale kdo to má trochu v ruce tak bude spokojený.

          0 0
          • pavelmisar  

            Já to vidím naprosto stejně. XC12 je ryze plášť do sucha. XC11 je v tomto ohledu více univerzálnější. No XC13 se mi nějak nezdá a XC14 už je do bahýnka :-)

            Co se týče toho rozměru. Můžeš změřit i na nějakém vyšším tlaku? Zajímalo by mě, jak se to mění s vyšším tlakem. Třeba 2.5 baru a ještě 3 bary (ano to už je nesmyslný velký tlak, ale jen tak pro zajímavost :-) )

            0 0
            • Pijer  

              „XC12 ryze do sucha“...... zajímavé, ten vzorek vychází z cyklokrosových galusek, kde naopak tyhle šipky platí za univerzál

              0 0
              • pavelmisar  

                Jeden názor je, že XC11 a XC12 jsou stejné a že jde o to, jak zabírají bočnice v náklonu.

                Můj osobní názor je, že XC12 je víc do sucha než XC11.

                0 0
              • Blunderbuss  

                Mně se XC12 osvědčil na zadním kole jako velmi dobrý univerzál nejen do sucha, ale i do mokra. Trakce byla velmi dobrá v podstatě za všech podmínek kromě hlubokého bahna, ale dá se na něm jet i v bahně. Během lockdownu jsem jel od letiště Točná na Nouzov po kraji totálně podmáčeného pole, kdy se kola bořila min. 10cm do bahna, a ikdyž to bylo utrpení, tak to vyjet šlo.

                0 0
                • pavelmisar  

                  Ono je to hodně subjektivní, ale asi tak nějak souhlasím s tím, že XC12 na zadní kolo je super :-)

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
            • choceň  

              Dneska ráno jsem vzal XC11 vzadu a XC14 dopředu a jel do marastu. Žádnej zázrak to nebyl, ale ono bylo už fakt hodně mokro, měkko a bláto, takže to prostě celkově moc nejelo a dost to klouzalo. A ony výjezdy po blátivém jílu nedává dobře asi žádný plášť ;).

              XC14 vpředu i v tom marastu docela dobrý, zdá se… Samozřejmě když vjel člověk do hlubšího bahna, tak to trošku plavalo atd., což ale lze na tak pohyblivém podkladu očekávat ;).

              Na takový měkký a lepivý podklad takto široký plášť asi úplně není… ale na běžné vlkho, oslizlé kameny a kořeny by to mohlo být velmi dobré, na ničem takovém mi to neuklouznulo.

              Vzadu by byl dnes přeci jen lepší třeba Mitas Hyperion – úzký a s figurami dál od sebe.

              Oba pláště na cca 20 PSI.

              0 0
      • choceň  

        XC12 ti váží 640g? Mě dnes přišel a má 685… asi mi poslali nějaký starší kus… Kde jsi to kupoval?

        0 0
        • Kaizr  

          Já bral přímo u výrobce a dostal jsem i dobrůtky

          0 0
          • pavelmisar  

            Pak změř kolik má na tvém ráfku :-)

            0 0
          • choceň  

            Ale to je XC11… já se ptal na XC12… tu 11 mám taky nějak pod 640g… ale mám na stole už druhou XC12 a je to kolem 690g :(

            0 0
            • az8  

              Niekde som čítal, že ~700g majú staršie modely. Pri novych/novších by si mal navážiť okolo 640g.

              0 0
            • RomanH  

              Bud rad. Kamarad vozil tu XC11. Paradni plast, ale mel s nim hodne defektu a na konec proriznul i bok. Nevim, no, podle me, pokud neni clovek zavodnik a jezdi opravdu v terenu, tak u takoveho 29 „balonu“ by nemel brat plaste pod nejakych 700g, jinak to budou takove papiraky, jako u 26" stare 450g Schwalbiny.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
        • choceň  

          Tak jsem to asi nějak blbě vážil… už to mám taky ok a nahozeno ;). Ale obávám se, že rozdíl na zadním kole s XC11 nebo s XC12 bude pod moje rozlišovací schopnosti ;). Tož uvidíme :).

          0 0
          • doubleingram  

            Já nahodil XC 11 na Nextie i27 ráfky a guma má skoro 61 mm šířku, celkem balón.

            Tak uvidíme jak pojede a vydrží někdo říkal že vydrží hodně, co se týká defektů, někdo zase papír.

            Osobní zkušenosti.

            0 0
            • pavelmisar  

              Jako jedou fakt dost dobře podle mého pocitu. Ta šířka se dost mění podle tlaku.. na 3.5bar mám taky balón ale takový tlak do terénu nikdy nevezmu. To tak na válce :D

              0 0
              • doubleingram  

                Sirku ovlivnuje sirka rafku, ne tlak podle me.

                0 0
                • orm  

                  Spatne. Tlak to ovlivnuje dost.

                  0 0
                  • Pijer  

                    :-)

                    0 0
                  • doubleingram  

                    Kdyz nabusim gumu pri nahazovani, tak to udela kolik, milimetr na bikovy gume? Zato se sirsim rafkem to udela dost, ted jsem to delal na dvou kolech.

                    0 0
                    • orm  

                      Si to vyzkousej, nafoukej na max zmer, a nafoukej na provozni hodnotu a zmer. U kratose 2.25" byl rozdil mezi prednim a zadnim kole par mm, pri rozdilu tlaku napr. 1atm, pri mem provoznim tlaku. Samozrejme pri nizkych tlacich je to mensi rozdil, ja musim foukat hodne.

                      0 0
                • pavelmisar  

                  To taky, ale tlak taky dost.

                  0 0
          • choceň  

            Tak jsem to projel a bike s tou XC12 jede fakt parádně… nevím, jestli to je placebo efekt, ale minimálně na asfaltu a tvrdé cestě z toho mám lepší pocit než z XC11, ale nijak exaktně jsem to neměřil.

            Na druhou stranu, ve sjezdu (mokrý, mazlavý jíl) mi to asi 2× lehce ujelo po kořenu… XC11 vpředu ne, jen ta XC12 vzadu.

            Vážím 74 kg, tlak předního XC11 jsem dal na nějakých 18 až 19 PSI, vzadu do XC12 20.

            Jinak mám fulla a Nextie s 25mm vnitřní šířky.

            Tož tak. Takže teď budu muset ještě znova vzadu přehodit a projet si to i s XC11, co nejdřív, abych si to vyjasnil :).

            1 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • choceň  

              Další testování proběhlo… ta XC12 bude opravdu vzorek vhodnější na tvrdší povrch. Jakmile je mokro a mazlavo, tak se „utrhává“ až příliš ochotně. Byť na zadním, kde to tolik neva.

              Měl jsem nasazeno XC11 vpředu a XC12 vzadu a z mokrého kopce, se slušným sklonem, ale ne žádný smrťák, tak i když jsem byl zadkem přímo nad zadním kolem, na přední brzdu se dalo v poho zastavit, na zadní to šlo skoro hned do smyku.

              Stejně tak i nahoru, XC12 podklouzne poměrně brzy – zkoušel jsem to na kopci s mazlavým jílem, což je samozřejmě konečná pro asi všechny pláště, čekal jsem ale přeci jen o pár metrů navíc.

              Na druhou stranu, po suchém a rvrdém podkladu ten plášť úplně letí.

              Včera jsem byl v Maštalích vyzkoušet ještě kombinaci XC11 vzadu a XC14 vepředu… a asi u ní pro letošek (prší, bahno, měkko) zústanu. Nepřijde mi, že by to jelo nějak znatelně hůř (mnohem víc je znát, jak a odkud fouká vítr nebo jaký je podklad) a přitom to krásně drží stopu. Samozřejmě, když najedu úplně pitomě ze šikma na kořen, tak to podklouzne, stejně tak do kopce, když je bláto a já zaberu ve špatném místě, nadpřirozené zázraky se zkrátka nedějí, ale vzhledem k podmínkám to drží hezky, cítím se na tom dobře a poměr grip vs. rychlost mi tu vychází velmi dobře.

              0 0
              • doubleingram  

                Prvni jizda s XC11 a zatim super, bylo skoro sucho, obcas neco mokreho, drzej, jedou, predtim Rekon 3c maxspeed. Ale mozna to delaj i ty novy karbon kola, na ktery jsem to dal :)

                0 0
                • Dazz  

                  Pokud to jede cca jako Rekon 3c maxspeed tak to je dobrá zpráva ;-)

                  0 0
    • pavelmisar  

      Tak dnes je to pátý den od nahození pláště. Na kole jsem dnes jel podruhé. Poprvé snad jsem ujel cca 15km a dneska 15km a Tufo mi zkazilo vyjížďku :D Tlak 2 bary vzadu (defekt), přední kolo 1.8 baru. Tak nevím jestli ty odlehčené pláště nejsou nějaké papíry. Díval jsem se na stopu a nikde nic ostrého…. :/

      0 0
      • LM  

        Neslyšels těsně před defektem někde blízko výstřel? Taková díra, to se jen tak nevidí :-).

        0 0
      • Esi  

        Řekl bych že povolil kord, mohl jsi trefit nebo ostrého klidně půl kilometru před tím a chvíli trvalo než se to rozletělo a nebo jsi měl smůlu a plášť byl kazový. Opatrně bych to umyl od tmelu a prohlídnul jestli tam nebude vidět čistý řez.

        0 0
        • pavelmisar  

          Jj zkusím. Teď mě napadá sjížděl jsem kamenitý úsek a díra vznikla cca 2 km potom. To znamená, že to držel tmel chvilku než se objevila díra.

          Nevím no, zkusím napsat do Tufa, jestli to nebyla nějaká vadná série nebo tak něco..

          0 0
          • Esi  

            Tmel asi ne spíš jsi drbnul kostru a chvíli to držela ta vnitřní guma než to ruplo, podle mě jen smůla, ale tohle jsem teda ještě neviděl

            0 0
      • doubleingram  

        Jaký model?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • pavelmisar  

          XC11 :-)

          0 0
          • doubleingram  

            Tvl, včera jsem je objednal :)

            0 0
            • Esi  

              Já ve čtvrtek, to bude v klidu, pro nejhorším to duše a záplata na dojetí jistí :-)

              0 0
              • pavelmisar  

                Duši jsem tam chtěl dát, ale ta by vylezla, takže jsem radši šel 3km pěšky a objednal servisní vůz :D

                0 0
                • Esi  

                  Mám záplatu cca 5×5cm taková silná relativně tvrdá guma, kdyby bylo nejhůř očistíme plášť chytím to tam trochu lepidlem dám duši a nějakých pár km by se na tom asi dojelo, budu doufat že tuto teorii nebude potřeba vyzkoušet v praxi :-)

                  0 0
                  • pavelmisar  

                    Aha tak to by nejspíš fungovalo, ale jak píšeš, radši doufat, že nebude potřeba :D

                    0 0
                  • Pijer  

                    Pro tyhle příležitosti s sebou vozím kus pytle od pracího prášku. Když je potřeba, tak si ho člověk popřehybá, jak je potřeba a jako nouzovka to duši udrží. Už jsem s tím takhle dojel pár desítek kilometrů domů, tedy s nižším tlakem a po silnici.

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • choceň  

        Ty jo… tak snad to byl nějaký střep nebo hodně ostrý šutr… chybnou sérii bych nerad :)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • pavelmisar  

          Snad ano :-) každopádně beru určitě nový. Ten XC11 mi fakt vyhovuje na obě kola. Přemýšlím, že bych zadní kolo dal vložku třeba CushCore. Má to smysl? Dojel bych s tím i po takovém defektu domů?

          0 0
    • pavelmisar  

      Další dva kousky. Zadní kolo přehozené, tak teď pfuj pfuj. Snad to neříznu znovu :D

      0 0
      • Esi  

        Taky už mám v garáži, ještě bude chvíli rezervní, RK vzadu ještě tak 1500 km v pohodě dá pokud ho neříznu

        0 0
        • pavelmisar  

          Přemýšlel jsem, že bych dovnitř dal CushCore, ale zase si říkám, opravdu bych na tom řízlém plášti dojel s CushCore domů?

          0 0
          • Esi  

            Netuším, pro moje ježdění je to určitě zbytečné, pokud nejezdiš převážně bikeparky nebo enduro, tak je to za mě zbytečná váha. Ještě nikdy jsem neříznul tolik abych nedojel domů.

            0 0
            • pavelmisar  

              Já doteď taky ne :D a přece jsem říznul. Jezdím kategorii XC takže žádný downhill ani enduro. Prostě takové ty vyjížďky + sem tam nějaký ten maraton závod :-)

              0 0
              • Esi  

                Jo a na tuhle kategorii je za mě zbytečné vláčet v kole vložku, naše XC se ani vzdáleně nepřibližuje tomu co se jezdí ve světáku. Samozřejmě každého věc, mě přijde výhodnější mít v podsedlovce 1mm silný kousek gumy který použiju případně jako zaplatu a dám tam duši a domů nějak dojedu a nebo zavolám odvoz kdyby bylo nejhůř. Tomu že být s vložkou dojedeš domů 15km po prázdném moc nevěřím

                0 0
      • choceň  

        Jak to jede teda? Já nakonec zakotvil u XC11 vzadu a XC14 vepředu…

        0 0
        • pavelmisar  

          Já mám XC11 na obou a nezdá se mi to špatné, ale nejel jsem v mokru moc ještě abych se přiznal :-D na asfaltu mi připadá že to celkem jede, v technických výjezdech mi to neprokluzuje, Ikon mi prokluzoval takže oproti Maxxisu Ikon jsem se posunul s materiálem k lepšímu. Otázka co ten defekt, proč to tak prdlo první výjižďku hned, jezdím teď trochu s respektem :D

          Ale jinak XC11 a XC14 bych viděl právě pro ty, co si vyjedou ikdyž je bahníčko :) to já radši jedu ale silnici :-)

          0 0
          • doubleingram  

            XC11 jede ok, ale má to nějaký divný profil, ta guma má tendenci se stáčet do stran, proti Rekonum velký rozdíl. S nima jsem jezdil bez držení řídítek úplně v pohodě, s XC 11 to skoro nejde. Asfalt nebo podobný povrch. To je zatím jediný co mi na nich dost vadí. V terénu to není moc, ale taky trochu.

            0 0
    • sorak  

      Ahoj, tak trochu na základě informací zde jsem po letech, kdy jsem dojížděl různé starší kousky ze zásob, pořídil XC11 na předek a XC12 na zadek na svého historického bajka – mám vpředu Bontrager Race Disc 29 s šířkou ráfku 18mm, které NENÍ TLR a vzadu novější (2019 prasklý ráfek) Bontrager Mustang Elite TLR 29 se šířkou 19mm.. Nahození kompresorem u benzínky, paradoxně přední neTLR ráfek těsnil okamžitě a trochu bublin šlo jen kolem ventilku, zadní TLR trochu zabublal i kolem patek, ale oba docela držely tlak přes noc (po nasazení 10km vyjížďka ať to protočím).

      Šířka i na těhle úzkých ráfcích je dost velká – vozil jsem Conti MK 2,2" a ty byly teda uzoučké, můžu následně změřit. Vážil jsem jen XC12 – viz foto, před nasazením XC11 jsem na to zapomněl, ale vzorek je řidší, tak na tom bude asi spíš líp..

      Jinak na nich mám odjeto cca 200km, vozil jsem bezprostředně předtím Michelin XC AT 2.0" (spíš širší, srovnatelné s těmi MK2.2"), z toho jeden závod – KPŽ Nové Město NM – v podmínkách středně mokrých až mokrých a přijde mi, že bláto není jejich doména, stejně jako mokré kořeny, jinak ale super ve výjezdech i sjezdech hlavně na rozdrobených lesních a polních cestách.. na větší hodnocení bude potřeba více km a času.. zatím jsem foukal cca 1.8–1.9 předek i zadek, při mých 95kg se mi občas jevil zadek docela měkký, ale v terénu to bylo dobrý :)

      Měl bych dotaz k orientaci vzorku – na plášti není vyznačeno, než jsem nasadil kola zpět, tak jsem to nějak nahodil, ale po otočení kola zpět do pracovní polohy na to koukám a nevím no.. :D

      0 0
      • petyn  

        Máš to nasazené obráceně.

        0 0
        • Cavendish  

          Takže se mě to nezdá :D

          0 0
          • sorak  

            no já si to tak trochu myslel :D :D :D jsem tam hledal asi jiné vzory než tvůrci zamýšleli.. no tak to otočím jak mi dojdou lepší ventilky (mám s hranatou patkou a ty mě tam nesedí moc dobře)

            0 0
      • sorak  

        Tak jen doplnim, ze na výše uvedených ráfcích je při cca 1.8bar šířka XC11 60mm (ráfek 18) a XC12 cca 59mm (ráfek 19mm).

        0 0
        • Esi  

          Tak to jsem zvědavý u mě, mám XC11 koupený do zásoby na zadní kolo, v předu Mitas Kratos vzadu Race king oba šířka 57mm na 30mm ráfku, bezduše tlak 1,7 přední 1,8 zadní

          0 0
    • Pikaču  

      Ja se v tech jejich kombinacich nevyznam. moc odpovedi a zkusenosti tu taky neni. nikde skoro zadne testy.

      takova varianta cross king/race king by byla 14/13 od tufa???

      chci jím dát sanci ale 11,12, 13 dle tufo expertu je asi stejny plášť :))))))

      Díky

      0 0
      • sorak  

        no kdyz si to proctes vyse, tak tam ty modely jsou docela popsane..

        XC12, XC13 = hustsi a drobnejsi vzorek, spis na mene narocny teren a sussi podminky

        XC11 – univerzal dobry na predek i na obe kola, popr. kombinace XC11 dopredu a XC12 nebo XC13 dozadu pro lidi co nejezdi vylozene marasty a nechteji furt prezouvat

        XC14 nejridsi vzorek, do narocnejsiho/mo­kreho terenu (dle netu a vyrobce, nemam vyzkouseno)

        1 0
        • Pikaču  

          XC11 a XC12 rozdil je jasny. Ta XC12 mi připomíná aspeny od maxxisu. Takze rychle, do sucha a spis maratony.

          Každopádně ta XC13 je spis zahada. Jako ze ji dam na zadek a XC11 dopredu? Nahore se psalo ze XC13 nenabidne vic nez XC11:

          """XC13 vzadu a XC14 dopředu, ale z Tufo Express Kolín mi psali, že XC13 nějak oproti XC11 nic víc navíc nenabídne… takže bych šel do variant XC11 jako univerzál, XC12 obě do sucha, XC14 obě do mokra…

          Pak jsou varianty jako XC12 dozadu a XC11 dopředu nebo XC11 vzadu a XC14 dopředu…

          perceptio odpovida:

          Nenabídne… Proč by pak X13 tedy dělali? Zajímavý. Mě třeba přijde jako větší univerzál než x11 i x12."""""

          0 0
    • Arminius  

      Vozím XC11 na 27.5" kolech, protože jiné modely nejsou, ale na zadek si myslím je supr! Jede perfektně, bočnice jsou akorát silné, boční vedení rozhodně lepší než jsem čekal (nepopsatelně lepší než mitas scylla) a pryž vydrží klasiku cca 3k km. Jedinný neduh je, že jejich popisek na bočnicích ztmavne xDD u contíků to drží barvu :). Osobně vozím předek Conti CrossKing a zadek XC11(váha cca 640g).

      0 0
    • kadlec  

      Jakpak se chovaj Tufa s tmelem, jde mi o prolinani tmelu? Mam nekolik Contintalu protection a vsechny jsou cca po roce mokry, jak jde neco z tmelu skrz plast ven. Tlak neklesa, ale na plastich je hodne mokrych fleku a nekdy po tydnu i kapky pod kolem.

      0 0
      • tk99  

        Vozím Tufo XC11 od té doby co jsou na trhu a letos i XC12 a žádné prolínání tmelu jsem nezaznamenal.

        0 0
      • sorak  

        taky kdyz jsem driv delal pokusy s bezdusema (8 a vice let zpet), tak casto ronil plast tmel hlavne pres bocnice, ale u tech 2ks tufo co mam nikde ani kapicka.. netesnosti, ktere jsem resil byly rafek/paska a rafek/ventilek, plaste prijemne prekvapeni :)

        0 0
        • kadlec  

          Contiky lejou vsude :(

          0 0
          • Esi  

            Stejně zkušenost, vůbec nechápu že to drží tlak, po týdnu je to mokré úplně všude na běhounu

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      1 0
    • JK_Cookie  

      Tak jim dam taky sanci,koupil jsem XC 12, kazda 660g-hnede boky. Vzorek je opravdu jemny a nizky,takze ocekavam rychlost,do blata to asi moc nebude, no uvidime. Letos jsem jezdil combo Schwalbe Ray predek a Ralph zadek a bez defektu a jedou pekne. Sleduji na IG jednoho borce a ten objel celej Swiis Epic na XC14 predek a XC 12 zadek a spokojenost viz foto.Pokud predek nebude drzet tak bych taky asi vyzkousel XC14 nebo vice univerzalni XC 11.

      1 0
    • Kakobot  

      Tak jsem na novou sezonu přezul z Mitasek na Tufo. Mitas jsem jezdil předek Kratos 29×2,25 a zadek Scylla 29×2,25, Kratos skvělý plášť do bláta, krásně držel a dost vydržel, Scylla zklamání, rychle se sjela, vůbec nepodržela a šířka spíše odpovídá tak 2,10 než 2,25.

      Tufo jsem zvolil na doporučení od výrobce (z jejich Instagramu) na předek XC14 a zadek XC11, oba vážili shodně 680 g. Pláště jsou to vzhledově moc hezký i vzorky vypadají solidně. Tak se těším až je projedu.

      0 0
      • Esi  

        Já mám zatím na předku Kratos ještě asi sezónu vydrží, scyla ta ubývá před očima, teď mám na zadním RK, hrozně skrze něj prolíná mlíko, ale zatím tlak drží tak taky vydržím a v záloze XC12 tak v průběhu sezóny na něj asi dojde, taky jsem na to zvědavý, proti tomu RK stojí o 500kč míň :-)

        0 0
        • Kakobot  

          Dodám svůj poznatek, Mitas při šířce 2,25" (Scylla i Kratos) měl skutečnou šířku 53 mm, což odpovídá cca 2,10" jak jsem již psal. Oboje Tufa, jak XC11 tak i XC14 mají po nasazení šířku 59 mm, takže jsou to pěkný balony. Příjemně mě to zaskočilo a na kole to vypadá mnohem lépe jak úzké Mitasy.

          0 0
    • Dragomir  

      Čaute, dnes som nahadzoval na nove rafiky dopredu xc 14 a dozadu xc11 bezduse obe teda a po nafukani a asi po piatich minútach mi na prednom ten plast doslova strelil a teda rana ako z dela.neviete co by to mohlo byť?

      0 0
    • Dzany  

      Odjetá loňská druhá půlka na XC12 a spokojenost maximální. Budu je nadále používat.

      1 0
    • Motyll  

      Vozím od poloviny loňské sezóny kombinaci XC12 & XC14 a nemůžu říct nic špatného.

      2 0
    • Pitrisecek  

      Jaka je realna hmotnost xc12? Dle výrobce 650g, ale v prodejně naváženo 700g, což je znatelný rozdil teda.

      0 0
      • Heatly  

        koupeno v prosinci myslím z kupkolo.cz. Myslím že ty novější varianty jsou právě lehčí o 50 g.

        2 0
        • Pitrisecek  

          Právě jak zjistit, ktera varianta kde je na prodej :-)

          0 0
          • Heatly  

            50 g už nehodlám řešit. Plášť byl za necelých 900 a i přesto že má prodejce na netu 650 g, a ve skutečnosti měl dodaný plášť 699 g, tak si ho nechám a považuji pro mě v této době nákup za úspěšný. Za pláště jiných značek zaplatíš klidně 1300 a váha je někde okolo 700 g.

            0 0
          • Pety  

            Já kupoval 2ks – XC12 loni z tufo.cz a byli kolem 660g

            0 0
        • sorak  

          Jj, přesně tak, moje xc12 viz foto

          0 0
      • Motyll  

        Starší varianty měly 700, novější (od 2021) 650.

        0 0
    • FOSA  

      Zdar a sílu,

      je možné, že při špatném otočení XC14 je přilnavost uplně v prdeli? :-D

      Pořídil jsem Tufa s vidinou podpory české značky, sympaiím ke značne, fajn váze, recenzím, chuti zkusi něco nového. Vzal jsem tedy XC11 zadek a XC14 předek, jelikož je to na Giant Trance a jezdím s tím horší terény. Zkušenost je taková, že mám za sebou par vyjížděk a už mi 3× ustřelil předek, podotýkám na suchu. V podstatě se s nimi bojím jezdit rychle, nevěřím, že podrží v zatáčce, pocitově ani nebrzdí.

      Předtím jsem jezdil Nobby Nic předek i zadek (takový „zimní setup“) a ty tedy držely výrazně lépe.

      Abych jen nehanil, zaběr u xc11 dobrý, rychlé jsou také. Co bych řekl dále, tak jsou pocitově náchylnější na správný tlak, hodně se žvýkají, musím je vozit malinko více nafoukané, než třeba právě schwalbe. Při větším nafoukání mají pocitově i lepší vlastnosti. Kolik tam foukám nevím, prostě dle promáčknutí palce, aby to lumilo, ale abych nerefoval pořád ráfek.

      Zpět tedy k dotazu, může špatný směr pláště dělat tolik? Nebo máte podobnout zkušenost, že je to prostě xc plášť? Nebo třeba po zajetí drží líp?

      Díky!

      0 0
      • petyn  

        Co myslíš tím otočením? Jako směr rotace?

        0 0
        • FOSA  

          Jop, nemají tam šipku, nebo jsem ji neviděl. Klasicky mě nenapadlo, zapomnel jsem na to myslet při nasazovaní a tak nějak tuším, že je přesně naopak :-)

          0 0
          • petyn  

            Ano Tofu nemají šipku. Zkus to otočit a dej vědět jestli poznáš rozdíl.

            0 0
            • FOSA  

              Asi budu muset, zatím se mi nechcou vyhazovat. Pláště typu Nobby Nic, am je to asi víc jedno, jelikož jsou to jakési čtverce, ale tady je o zkosení, tak by to možná mít vliv mohlo.

              A jinak néjaké zkušenosi? XC14 nemáš? Čekal jsem mirně vyšší figury, je docela řídký vzorek, to jo, takže čištění je OK, ale figury jsou dost nízké.

              0 0
              • petyn  

                Nee. Já jezdím vzadu XC 12 a vpředu XC 11. Ale jezdím jen lehoučký a suchý terének a nějaké ty lesní cestičky. Do větších věcí se nepouštím :) :)

                0 0
              • kadlec  

                Ja mam 11 vzadu a 14 vepredu na xc a nemuzu si stezovat

                0 0
              • Fana.A  

                Mám XC 14 vpředu a na první vyjížďce mně to taky dvakrát ujelo. Měl jsem tam ale vyšší tlak než obvykle a nechtělo se mně s tím na vyjížďce nic dělat. Čekal jsem podle recenzí, že bude ten plášť trochu širší, jsem zvyklí mít vpředu 2,35

                Vzadu XC12 a docela dobrý.

                0 0
          • skillzthatkillz  

            Přesně to stejné se mi stalo na XC 11. Všiml jsem si hned po nahození, že to mám asi blbě, ale jelikož jsem tam měl už nalite mléko, nechal jsem to tak a zkusil měsíc jezdit. Při rychlejším průjezdu zatáčkou jsem cítil jako by chtělo kolo jet spíš rovně. Když jsem se snažil víc utáhnout zatáčku, tak se mi to zdálo hodně nestabilní . Po přehození do "opticky "správného směru se jízdní vlastnosti dost zlepšily. Určitě to přehoď a uvidíš sám.

            1 0
            • sorak  

              Stejná zkušenost – na poprvé nahozeno se špatnou orientací, při jízdě nic moc, po otočení rozhodně lepší :)

              0 0
      • Jajjcy  

        Mám vepředu xc14 a vzadu xc11 a nic takového se mi neděje. A mám je opticky správně, tak přehodit a musí to byt v pohodě.

        0 0
    • sorak  

      Pro ilustraci Tufo XC12 na zapletech s vnitrni sirkou rafku 25.5mm ma zvenku 62mm = 2.44" a vedle Michelin XC AT 2.0" na rafku 19mm ma vnejsich 52mm = opravdu 2.0"

      0 0
    • FOSA  

      Nedávno jsem se ptal, ale nedá mi to…Zkouším Tufa lehce přes 2 měsíce a pocitově se furt žvýkají, i když foukám více, než jsem dával třeba do Maxxisu či Nobby Nicku od Schwalbe. Ráfek 26mm vtnitřkem, schwalbe i maxxis byl širší a na stejném ráfku.

      Pocitově tufo nedrží (XC14 na předku), a zadek se mi zase žvýká. Nechtěl jsem je zavrhnout brzy, ale už pokukuji po Ardentu od Maxxise a asi tam půjde něco s malinko lepších gripem na úkor rychlosti…

      Je pravda, že je hodně sucho a všude je prachy a podmínky pro „grip“ jsou teďka horší, ale vůbec těm plášťům nevěřím.

      Nějaký tip či podobné zkušenost?

      0 0
      • sorak  

        Jaké tlaky vozis a kolik vážíš?

        Mám XC11 vepředu a XC12 vzadu, tlak 1.4 a 1.6 bar a je to v pohodě na běžné ježdění, když vím, že pojedu spíš cyklostezky, tak prifouknu tak na 2.

        V rámci laborovani s tlaky jsem to zkoušel i kolem 1 baru, ale to už se zvejkalo.

        Když si dám větší večeři, tak mám metrák :)

        0 0
        • FOSA  

          Metrák mám i bez večeře, na kolik foukám ti neřeknu, měrku mám v palci, předek musíš prumáčknout, aby tlumil. Zadek lehce taky, současně nafoukat tak, abys nešel na ráfek a nežvýkalo se. Ale u TUFA se na ráfek nedostanu, na to foukám dost, ale pocitově se to prostě pod prdelí žvýká. Ještě jim dám třetí šanci, zkusím je asi ještě „přefouknout“. Jít trošku na úkor komfortu.

          0 0
          • sorak  

            No mam dojem, ze ses z podobneho tabora jak kolega v praci, co tvrdi, ze je treba to mit tak mekke, ze to kamen neprejede, ale sezere :D

            V tom pripade asi musis vozit neco co drzi vic guma nez tlak vzduchu.. :))

            0 0
      • abel  

        mám krátce XC14 na předku a jsem moc spokojenej: jak je to takovej balon (na i24 má 60mm), tak vozím 1,5baru a určitě půjdu níž (na všem předtím jsem vozil 1,6baru). na tom prachu, co ted všude je, to drží o něco hůř než barzo. nahodit to šlo dost blbě (na ty moje superstary se nahazuje blbě všechno), ale jak to zaskočilo, tak drží bez problému.

        ardent bude o poznání těžší, grip se moc nezlepší (ale moudřejší budu až to proženu mokrem)

        0 0
        • sorak  

          Sundaval jsem z kol Ardent Race 2.2" a mel nejakych 720g a je teda uz od pohledu uzsi.

          Jak jsem mel tlak kolem 1 baru, tak v terenu to bylo o kus lepsi, ale prejezd 10km po cyklo to bylo jak jet na pasovem vozidle a jistota v zatackach uz nebyla uplne dobra.

          XC12 i pres nizsi a hustsi vzorek me prijemne prekvapil v suchych podminkach, kdy ve vyjezdech malokdy prohrabne. Mam ho ale uz cca z pulky ojety, tak jsem objednal XC14 a jsem zvedavy na rozdil.

          0 0
          • abel  

            já měl ardent race 29×2.2 pouze ve dvousměsi a ten vážil přes 800g (mám ještě jeden a ten váží stejně), pěkný těžítko na xc. nasazen na zadku na 1,8÷2baru už odvaloval v pohodě, jen ta hmotnost ho brzdí. ale vydrží neskutečně.

            taky asi postupně přejdu na tufo i na zadní, možná xc11…

            0 0
      • kadlec  

        Mam 14 vpredu a 11vzadu a jsem max spokojen. Ta 14 me naposledy zachranila v blate pred drzkopadem, 11 na suchu super, ale v blate se hned zanese a protoci. Ale jsem max spokojenej.

        0 0
    • maajkee  

      Osobní zkušenosti, 2,25 odpovídá tak 2,4 jiných výrobců, boky jsou papír, riznes to raz dva :) ono taky co čekat, když je to lehký jak papír:)

      1 0
      • sorak  

        Možná proti současné nabídce na trhu, ale jinak ty dnešní 29tkové pláště jsou dost masivní a těžké :)

        15–17let zpět byl lehký plášť na 29tku např. Kenda Karma 29×2.2" s váhou 480g, NoTubes The Raven 29×2.0" s váhou 400g, NoTubes The Crow 29×2.0" s váhou 430g bohužel ale byly špatně dostupné u nás..

        Dostupnější byly už docela „těžké“ ¨např.: Bontrager Jones XR s váhou 600g, WTB NanoRaptor 29×2.1" s váhou 595g nebo jedny z prvních RR od Schwalbe pro 29tky s váhou 580g.

        0 0
        • prodi  

          Pred 15–17lety uz byl takovy vyber na 29? Nepletes si to s 26?

          0 0
          • jonti  

            To byli zacatky 29er, kdy s tim zacinal Gary Fisher a par dalsich.

            0 0
          • orm  

            Minimalne superior mel v nabidce 29" v roce 2006, kdy jsem si koupil prvniho lepsiho bika. Vim, ze jsem na to narazil a premyslel co to je :-).

            0 0
            • prodi  

              Ale jo, prvni vlastovky byly, jen mne prekvapuje, ze uz byl takovy vyber plastu v tom rozmeru. V r.2009 na zavodech jsi 29 prakticky nevidel

              0 0
              • sorak  

                Podivej se na meho starsiho bajka :))

                2005 se u nas v 29tce dal koupit Superior XP829 a XP929 myslim.. a pak Gary Fisher – modely Paragon, Cobia, Big Sur a X-Caliber.

                Zminene plaste byly dostupne na nekolika malo mistech v CR (dovozci, velke prodejny Praha, Brno, Olomouc).

                Je pravda, ze vozit 2006 i par let po tom 29tku to byl clovek za exota a vetsina lidi prohlasovala, ze to se proste nechyti, ze ten rozmer nema budoucnost, je to neohrabane atd.

                0 0
    • strtom  

      Sháním nové gumy a chci si koupit na www.tufo.com . Jejich web ale nefunguje ať klikám na cokoliv. Máte to taky tak, nebo dělám něco špatně?

      0 0
      • abel  

        mě normálně funguje. koupil bych je jinde, všude je maj levnější.

        0 0
    • Fofrník  

      Jezdím na HT vpředu XC11, vzadu XC14 jako tubelles systém. Foukám vpředu 1,6 a vzadu 1,7. Vážím atletických 82–84kg a jezdím převážně lesní stezky, lesní spojovačky – někdy zhusta vysypané hrubou šotolinou, poměrně dost zerodované úseky, vrostlé kořeny a podobně. Asfaltu mám v celkovém nájezdu cca 40% max. Pokud to jde, jezdím nejraději směrem nahoru, nebaví mě jet a netočit klikama.

      Toto je moje první sada Tubelles. Předtím jsem jezdil no-Tubelles na Schwalbe, takže úplně odborně hodnotit nemůžu, ale jsem rád, že jsem překonal vnitřní váhání, a že jsem na Tubelles přešel. Ovládání kola, agilita a celková dynamika jízdy se výrazně zlepšila.

      Zpočátku jsem předek i zadek fouknul na shodných 1,8 a zdálo se mi to moc. Ubral jsem na 1,5 a bylo to divný, tak jsem postupně přifukoval na současných 1,6 vpředu / 1,7 vzadu, aby to bralo les i ten asfalt. Současně vnímám, že ačkoliv mám HT, v tomhle provedení a tlacích to odzadu komfortně tlumí. Samozřejmě v porovnání s předchozí sestavou no-Tubelles Schwalbe.

      Jinak ještě moje zkušenost s obouváním Tubelles systému. Obouval jsem své i ženy kolo současně. Použil jsem tmel od Tufo. Ráfky DT Swiss, páska DT Swiss, ventilky iiSuper a hned na první pokus jsem měl komplet hotovo do hodiny. Nikde nic neprosakovalo, neteklo. Později jsme měli asi měsíční pauzu a ve dvou ze čtyř výpletů zůstalo cca 30% vzduchu, další dva měly cca 80%. Do všech jsem proto nalil lepící tmel Tufo Carbon Sealant. Tlaky hlídám elektronickým tlakoměrem a drží to 3 měsíce a celkem za tu dobu 1800km. Pokles tlaku je, ale tak minimální, že to přičítám únikům během měření.

      0 0
      • abel  

        to máš obráceně, ne? v této kombinaci patří xc14 dopředu a xc11 dozadu.

        0 0
        • Fofrník  

          Ano, máš pravdu!

          Dnes na výjezdu jsem na to schválně koukal a fakt je to opačně.

          Omluva už letí éterem.

          0 0
          • abel  

            se neomlouvej a přehod to:-)

            0 0
            • Fofrník  

              Ne, ne, na kole mám to správně, jen jsem to otočil v hlavě, když jsem psal příspěvěk.

              0 0