TUFO XC11, XC12, XC13 a XC14 - zkušenosti, postřehy, kombinace

212 nepřečtených
  • choceň

    Ahoj, uvažuju že v letošní sezoně vyzkouším nové Tufo pláště (29"). Zatím jsem pořídil Tufo XC14 a potěšila hmotnost 640g, což je na rozměr 29×2,25 s Vectran protidefekt vrstvou velmi zajímavé… pro maratony ala Sudety, Dolní Morava atd. Vzorek mi hodně připomíná Coninental Cross King… tak by mohl i solidně držet. Uvidíme, až to nahodím na přední kolo…

    Pokud to někdo jezdíte, jaké máte zkušenosti i s jinými? XC11? XC12?

    0 0
    • LM  

      Zkušenosti už jsou v jiném vlákně (hledej „tufo“, je tam toho víc včetně fotek)

      0 0
      • choceň  

        Ono tam toho právě moc není… už jsem hledal zmínky přímo o těchto pláštích, ale moc informací jsem nezískal nebo mi nepřišly úplně relevantní. Třeba ten borec v odkazované reakci to hodnotí, ale z textu vyplývá, že to zároveň poprvé zkusil bez duše… nic ve zlém, ale to mi nepomůže, to je jasné, že mu to přijde lepší, než to co měl před tím s duší…

        0 0
        • LM  

          Jako proti novému tématu nic nemám, jen jsem tě nasměroval do vlákna, kde už něco málo je :-).

          Trochu škoda, že v rozměru 27,5'' v rozumné šířce dělají jen XC11 TR

          0 0
          • choceň  

            Oni s MTB pláštěmi začínají… už před tím dělali galusky, ale pláště začali dva až tři roky zpět tuším. Proto je taky zatím relativně málo zkušeností.

            Tuším že vloni na tom začal jezdit Express CZ Tufo tým…

            A těch 27,5 – je to rekativně malá firma a logicky začínají s produktem, po kterém je největší poptávka. Univerzální 29 palců xc a xcm plášť. Rozměr 27,5 je obávám se celkově na ústupu, takže se na něj v této fázi logicky orientují jen okrajově.

            0 0
            • doubleingram  

              Asi tak, 27,5 jsou jak 26 před několika lety, dávám jim tak dva roky, pak bude vše kromě dětských a S 29.

              0 0
              • LM  

                Naštěstí jsou teď v módě mullety, takže alespoň na zadní kolo stále něco bude :-)

                0 0
    • pavelmisar  

      Myslím, že super, konečně téma přímo na Tufo :-) právě čekám na Equatory a k tomu budu nazouvat Tufa XC11 tak se podělím o nějaké zkušenosti, ale nevím jestli mi vleze do zadní stavby…

      0 0
    • Excel  

      Rekl bych, ze jsou mozna nachylnejsi na nizky tlaky- bocnice. XC 11 se mi na konci zivotnosti rozparala, v case bylo postupne videt jak se ty „švy“ na bočnicích prorýsovávaly a pak se mi to v jednom trhlo. Teď mám XC12 tak uvidim.

      0 0
      • pavelmisar  

        XC12 ale mají jemnější vzorek, ten už mokro asi tak nezvládne jak XC11 ne? ;) hlavně Tufo píše, že minimální tlak je 2 bary – takže začnu na této hodnotě a pak půjdu dolů.

        0 0
        • Excel  

          Jo…mam hardfulla takze jsem to na predku foukal tak na 20–25 PSI. 30 PSI uz je strasnej beton. Vzorek asi nizsi vo fous bude, XC 11 jsem mel vzadu i na predku 2,35 ted mam Xc12 2,35 na zadku a na predku Ralpha, v bahne to samo neni ono ve vyjezdech, ale to se dalo cekat, jinak zatim zadnej problem.

          0 0
      • kalimero  

        Po kolika km nastal konec životnosti?

        0 0
        • Excel  

          Nevim. Tachal nevedu, kola stridam, ale nebyly nasazeny vic nez rok, vzorek byl uz zralej na vymenu.

          0 0
          • Esi  

            To je dobrý, alespoň se člověk pořád neříká že je to ještě dobrý, to ještě měsíc vydrží, guma rozhodne zda tebe :-) taky po nich koukám jen musím zítra změřit zadní stavbu aby se to tam vešlo, teď tam mám RK ale ten teče jako Niagara, jsem celkem nasranej, guma za 1300 a prosakuje z ní tmel neskutečným způsobem :-(

            0 0
            • LM  

              Budeš zkoušet reklamaci?

              Nebo to můžeš zkusit zevnitř natřít a zatěsnit tímhle :-) (nezkoušel jsem ale teoreticky by to mohlo fungovat)

              0 0
              • Esi  

                Asi se na to vykašlu a dojezdim to s tím že budu víc dolévat, mám na tom 1500km tak že reklamovat bych stejně nemohl ale po 14 dnech covid kdy to stalo v garáži to vypadá takhle

                0 0
                • LM  

                  To je kosmetika. Když jsem chvíli zkoušel vozit RaceSport XKing jako bezduši, tak to vypadalo takto (už to víckrát neudělám:-)).

                  0 0
                  • Esi  

                    To je slušný, mě to tlak drží, tohle je po 14 dnech, když se na tom jezdí 4× do týdne tak to je úplně v klidu, tak že to dojezdim a potom zkusím asi Tufo jestli se to tak vejde

                    0 0
                    • JachymP  

                      Crossking Protection mi takhle taky chcal, u Continentalu asi standard. Zlepšilo se to když mlíko vyschlo ;) Dal ale 2500 km takže ok.

                      0 0
                  • az8  

                    RaceSport verze nie su oficiálne bezdusove plášte

                    0 0
                    • LM  

                      To jsem věděl už před pokusem, ale lidi tu na fóru psali (1, 2, 3), že to prej (občas) jde, tak jsem to taky zkusil. Nedoporučuju :-) (a konec offtopic vlákna)

                      0 0
                • ladys  

                  Maxxis to dělá také, ale tlak drží.

                  0 0
    • petyn  

      Jen bacha na sirku. Tufo XC 12 TR 2.25 jsou asi o 2mm sirsi nez standartni plaste 2.3. Nasazeno na 25 mm rafku.

      0 0
      • pavelmisar  

        Jojo, toto jsme řešili v druhém tématu.

        Ve zkratce:

        20 mm ráfek – 58 mm plášť

        25 mm ráfek – něco pod 60 mm plášť

        30 mm ráfek – 62 mm plášť

        Takto mi to bylo řečeno z Tufa :-) 2.25" přibližně odpovídá těm 58 mm no… ± 1mm

        0 0
    • choceň  

      Tak první experiment – nasadil jsem Tufo XC14 na rápek ZTR Crest 2 (vnitřní šířka 22 nebo 23 mm) a je to fakt balón, skoro 60mm na šířku. O skoro 4 mm širší, než Scylla 2,25, která je vzadu na ráfku s vnitřní šířkou 25mm…

      0 0
      • pavelmisar  

        Tak to potom víceméně potvrzuje to co jsem psal výše :-) na 30 mm ráfku už je to čistá 2.35” možná i 2.4” :-) ale ono to není vůbec na škodu si myslím :-)

        0 0
        • choceň  

          Já myslím, že naopak… a při hmotnosti 640g s Vectran protiprůrazovou vrstvou je to zajímavé…

          0 0
          • pavelmisar  

            Tak tak jak píšeš. Já jen fakt doufám, že se mi to tam vleze, protože vypadá to hodně zajímavě a už se těším až to otestuju :-)

            0 0
            • choceň  

              Tak dopředu asi jo – já tam mám 15×100, neboost vidli a je to ok.

              Dozadu to prý určené není, je to údajně myšleno jako plášť na přední do marastu.

              Zítra by mi měly dorazit XC11, tak uvidím, jak na tom budou ty…

              0 0
              • pavelmisar  

                No já bral 2× XC11 :-) do vidilici mi to vleze, do zadní stavby nevím nevím

                0 0
                • LM  

                  Zkus dát čočku fotoaparátu co nejblíže k plášti. Takhle tam prd vidíme :-)

                  0 0
                  • pavelmisar  

                    No to jsou fotky z archivu. Teď mám zadní kolo v háji takže už nemám jak vyfotit :D

                    0 0
                    • pavelmisar  

                      Tak mám nahozeno. Překvapilo mě, že na širším ráfku a širším plášti (Tufo XC11 2.25”) tam mám tu mezeru větší. Takže úplně super. Je to tam i tak natěsno, ale mezera je fakt o něco větší, takže Ikony 2.2” jsou evidentně taky balóny. Jinak XC11 mi drželi i bez tmelu tlak a normálně jsem je krásně nahodil obyčejnou pumpou. Co se týče jízdních vlastností tak to ještě nemůžu soudit. Mám nová kola takže ten pocit, že je to lepší tam je tak či tak :D

                      Jinak směr pláště Tufo se na bočnici nevyskytuje. Předpokládám tedy šipkou dopředu obě kola? ;)

                      0 0
                • choceň  

                  Boost nebo nonBoost rám?

                  0 0
      • choceň  

        Druhý experiment, Tufo XC11. Šířka na ráfku s 25mm vnitřní šířky je 59mm, hmotnost jeden plášť 638, druhý 633g (pěkný). Nasadit to šlo i bez montpáky a hned to krásně těsní.

        Tak uvidíme, jak to bude za různých podmínek držet / jet.

        Jak jsem zvyklý na Scylly, tak mi přijde vzorek o dost hrubší… a je to teda o dost větší balón… :).

        Má někdo zkušenost i s XC12? Na zadní kolo?

        0 0
        • LM  

          Jak poddajné/tvrdé to má bočnice? Papír nebo je to trochu tužší? Klidně i ve srovnání s jinými výrobci (měkčí než Maxxis EXO?)

          0 0
          • choceň  

            Nedokážu porovnat, Maxxis EXO jsem v ruce neměl. Ale měl jsem v ruce Conti CrossKing RaceSport a ten je jak z papíru… to tufo na mne působí normálně…

            0 0
        • pavelmisar  

          Pecka! Díky moc, teď už si snad věřím víc, že mi to tam sedne do té zadní stavby :D Nějaké takové zkušenosti ohledně Tufa tu chyběli, za mě konečně super téma založené :-)

          ta XC12 by šla na zadní kolo a XC11 dopředu? to by taky nebylo špatné kombo si myslím, ale chce to reálné zkušenosti, takže šup šup kupovat :D já se pak podělím s info o XC11 na obou kolech :D

          EDIT: Ještě sleduju, že na tom 22–23 mm ráfku máš větší rozměr pláště než na tom 25 mm?

          0 0
        • pavelmisar  

          Jo a ještě.. při jakém tlaku to má 59 mm? :-)

          0 0
          • choceň  

            Je to na vnitřní šířce 25mm… jiný ráfek, než předtím. Tlak cca 1,7 baru… a půjdu níž.

            0 0
        • Blunderbuss  

          Ahoj. Od loňského srpna mám na HT29 kombinaci XC11 vepředu a XC12 vzadu (bezduše). Najeto cca 2.000 km v různých podmínkách. Na kola DT Swiss M1900 bylo nahození o něco náročnější, než s předchozí Bontrager XR1. XC11 šla nahodit při troše snahy dílenskou pumpou, XC12 ani náhodou, tu jsem nahodil až pomocí Tireboosteru. Nevím, zda-li začali šetřit na gumě, ale ty moje vážily okolo 710g. Nejnižší doporučený tlak 2,0 bar je na mých ± 72kg příliš a hustím mezi 1,6–1,8bar (23–26psi). XC12 má výrazně nižší vzorek než XC11. Na suchu jedou i drží výborně, na mokru drží taky celkem slušně, ale do bahna bude určitě lepší varianta XC14/XC11.

          0 0
          • Tom-T45  

            Loňské modely měly kolem těch 700g, letošní modely mají uvedeny váhu 650 g, takže někde něco ubrali, doufejme že tam, kde to není potřeba.

            0 0
    • pavelmisar  

      Co ta bezdušová páska Tufo? Budu ji mít k Equatorům, použít 25mm pásku na 25mm ráfek nebo koupit DTčkovou šířky 27mm?

      0 0
    • doubleingram  

      Dokáže někdo srovnat jak jedou obecně tyhle XC Tufo gumy? Třeba v porovnání s Continental XL, RK, Maxxis Rekon?

      0 0
      • VladaC  

        Taky by mě to zajímalo, rozměr by mi vyhovoval (jezdím převážně Schwalbe 2,35") a rád bych podpořil domácího výrobce. Ale na subjektivní porovnání valivého odporu moc nevěřím, chtělo by to poslat je Jarno Biermanovi. Klidně bych přispěl, pokud by se sešlo víc sponzorů. Samozřejmě bychom museli nejdřív zjistit, jestli je vůbec ochotný ten test udělat. Myslím, že Jarno nechce, aby mu pláště posílali přímo výrobci (kvůli objektivitě), takže řešit to přes Tufo asi nepůjde.

        0 0
        • doubleingram  

          To by chtělo no, ideálně i s Tufo gravel gumama. Pořád tam má těch gum málo.

          0 0
    • TommyP3  

      jako fakt díky za tohle vlákno, mám na polici od ledna xc 13/14 a teď už týden přemýšlím jak rychle sjet to, co mám obuto :D

      0 0
      • Esi  

        Nafoukej 3,5 baru a prožeň to z kopce po nějakém čerstvém makadamu a vyřešeno :-)

        0 0
    • choceň  

      Pro všechny – řešil jsem přímo na Tufu rozdíl mezi XC11 a XC12. Měly by být konstrukčně atd. totožné, liší se jen v dezénu. A to tak, že XC11 má po celém obvodu i šířce cca stejně vysoké figury, zatímco XC12 je má uprostřed nižší a tím pádem se ty pláště v zatáčce chovají rozdílně. XC11 by měl být stejnoměrnější, u XC12 může být znát „zlom“ záběru vyšších figur – stejně jako je to třeba u Mitas Scylla apod. vymyšlených plášťů.

      Co se týče valivého odporu tak by prý XC11 i XC12 měly být cca na stejno a udělali to prý proto, aby měli lidi na výběr podle toho chování. Že různí lidé to preferují různě.

      0 0
      • pavelmisar  

        Osobně si ale myslím ještě, že XC12 je více do sucha.

        0 0
      • jarouš2  

        Kdyby měly stejný valivý odpor, tak by tyto dva typy nedávaly absolutně smysl.. Nevím jak tufo valivý odpor měří, ale už takové kraviny říkali u MTB galusek a přitom to bylo hodně rozdílné..

        Názory od hodně lidí co vím jsou takové, že prostě Tufa nejedou.. ale sám nemůžu soudit.

        0 0
        • doubleingram  

          Mám od nich Gravel gumy a jako mohly by jet líp, ale obecně je lidí chválí, co se týká rychlosti. Dokud to nezmeris, tak víš jak…

          0 0
        • choceň  

          Oni tvrdí, že je tam to rozdílné chování v náklonu – to že je ten rozdíl. Že někdo preferuje to a jiný ono…

          0 0
      • Tom-T45  

        Mám tu vedle sebe XC11 a 12

        XC 11 figury větší, vyšší, ostřejší a řidší, XC12 jemnější, hustší a jak píšeš, uprostřed nepatrně nižší.

        XC 11 bude větší univerzál, XC 12 spíš do sucha na nějaké prašné lesní a polní cesty a dopředu bych ho určitě nedával.

        0 0
        • pavelmisar  

          Přesně tak, souhlas naprosto. Tak to vidím taky.

          0 0
        • choceň  

          Jak jsem nakoupil, tak prodávám… :). Mám vplánu vyzkoušet XC12 zadní kolo, XC11 předek. Byl jsem před tím zvyklý na Scylly a ty jsou uprostřed vzorkem hodně nízké… XC11 je poti nim slušný traktor :)

          0 0
        • Růža17  

          Dobrý den – Ahoj.

          Dokázal by někdo ještě napsat větu k XC13? k čemu by se hodila popřipadě kombinaci? XC13 tu asi nikoho moc nezaujala :(

          0 0
          • pavelmisar  

            XC13 vzadu a XC14 dopředu, ale z Tufo Express Kolín mi psali, že XC13 nějak oproti XC11 nic víc navíc nenabídne… takže bych šel do variant XC11 jako univerzál, XC12 obě do sucha, XC14 obě do mokra…

            Pak jsou varianty jako XC12 dozadu a XC11 dopředu nebo XC11 vzadu a XC14 dopředu…

            0 0
            • perceptio  

              Nenabídne… Proč by pak X13 tedy dělali? Zajímavý. Mě třeba přijde jako větší univerzál než x11 i x12.

              0 0
              • pavelmisar  

                Tak mi to psali z Tufo Express Kolín. Já jen přepisuji to co psali :D

                0 0
                • perceptio  

                  Jj, to je jasné, to je v pohodě. Jen mě to právě překvapilo že to napsali :-))

                  0 0
                  • Pikaču  

                    fotil jsem o vikendu kolo od borce co dojel bednu a měl nejspíš obě XC13. Na zadku si nejsem jistý.

                    Vypadaly ale super zpracováním.

                    0 0
    • pabe  

      Já mám v plánu předek XC14 zadek XC12. Teď vozím Vittoria Barzo/Mezcal a ta XC14 je vzorkem Barzu hodně podobná. Akorát chci verzi s hnědými boky a taky mít na kole něco z Česka.

      0 0
    • kalimero  

      Krátká recenze XC12.

      Kupováno na celopevňák 29 po dobrých zkušenostech se Speederem na grevlu. Pro použití podobné grevlu.

      Nasazení na ráfek bez problémů, pouze s malou pomocí montpáky na konci.

      Zaskočení do patek na první fouknutí kompresorem.

      První jízda nahuštěno 2,1/2,3 (já 85kg). Jel pěkně, ale tlumení nic moc. Na druhou jízdu zmenšeno na 1,9/2,1 a rozdíl v pohodlí znatelný, jel pořád pěkně. Důležité zjištění je, že v zatáčkách neplave. Už teď má vlastnosti, které jsem chtěl. Možná ještě zkusím trochu pomenšit tlaky.

      0 0
    • jarouš2  

      Někdo srovnání XC12 s Racing Ralphem, co se týče valivého odporu?

      0 0
    • kucka7  

      Xc11 dva roky, tlaky 1,3–1,2 předek ; 1,4zadek váha 72. Začal jsem je jezdit na doporučení Dana Polmana. A potvrdila se neskutečná odolnost proti průrazu, zatěsnění hned, nahození i velkou pumpou( bez boosteru). Ano je to za cenu vyšší váhy- mám model ještě se 700g. Proti Rubenam se v podstatě nesjíždí.

      0 0
    • pavelmisar  

      Takže první takové dojmy z jízdy. Pro začátek jsem zvolil tlak 2.2 bar dozadu a 2 bary dopředu. Ve stoupání šlapání ve stoje s těžištěm dost vepředu zadní kolo na kamíncích neprokluzuje, s Ikonem mi prokluzovalo. Když k tomu ještě vezmu, že s tlaky půjdu ještě určitě dolů tak super. Ty tlaky co jsem jel teď mi přijde tak na asfalt :D Při 3.5 barech mi místy plášť zadírá o zadní stavbu protože to už je fakt balón, ale 3.5 baru je stejně absolutní nesmysl, i 3 je zbytečně moc. Optimálně na asfalt vidím okolo 2.5 baru maximálně. Do terénu dle libosti, ale vidím to tak, že půjdu odhadem až na 1.6 baru dozadu a 1.4 bar dopředu a otestuju jak se to bude chovat v terénu.

      Jinak zkoušel jsem to i klopit a ten boční vzorek skutečně drží hodně. S Ikonem když jsem to poprvé testoval a naivně si myslel, že bude držet tak nedržel a položil sem to :D

      Za mě tedy to zatím vypadá na nejuniverzálnější vzorek od Tufa co se týče MTB kategorie.

      0 0
      • jarouš2  

        ještě by bylo dobré napsat který model máš :-D

        0 0
        • Netiaq  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • pavelmisar  

          To by nebylo vůbec špatné no :D XC11 :-)

          0 0
    • Růža17  

      Ahoj ještě dotaz nebude problém dát tyto pláště jako bezduš na ráfek ZTR Rapid 25. Je to profil jako ZTR Crest. 25 je vnější rozměr mereno suplerou.

      0 0
      • pavelmisar  

        Vnitřní je kolik? Jestli je ±23mm tak to je v pohodě

        0 0
        • Růža17  

          Budu to muset změřit. Ale na netu jsem našel 21 mm. Ono se to nezdá ale vývoj jde pořád dopředu. Jezdil jsem 2.0 Raceking pak 2.1 Schwalbe. Závodní ambice už nejsou tak bych bral pohodlí. A najednou nemám boost rám, úzký ráfky.. ještě že mám luxusně fungující XT 2×11. 

          0 0
          • pavelmisar  

            Je to tak. Já mám tu Meridu viz můj profil a širší pláště jak 2.25” už tam nenacpu. A to se začíná už pomalu, ale jistě závodit na 30 mm ráfcích a 2.4” WT pláštích. Takže teď začínám jezdit 25 mm ráfky a 2.25” Tufo XC11c protože nic většího už tam nedám. Kdoví kam to dospěje…

            Jinak pokud to je 21mm tak to je v klidu úplně. Nedělal bych z toho vědu. Ten plášť byl stejně vyráběn na 20mm ráfek (to mi říkali v Tufo na lince).

            0 0
    • jarouš2  

      Jestli to říkali, tak potom chápu proč má na dnešní klasice 25mm ráfku 61mm a ne 57mm.. úplně se to bojím hodit na 28mm ráfek..

      0 0
      • pavelmisar  

        Na 25 mm ráfku má lehce pod 60mm tedy aspoň na mém tomu tak je a stejnou šířku mi tvrdili takovou i oni.

        58mm na 20mm ráfku. Lehce pod 60mm na 25 mm ráfku a 62 mm na 30mm ráfku – tady už je to vyloženě 2.35–2.4” pneu.

        0 0
    • jarouš2  

      Hlásím že na 28mm ráfku xc12 má 59mm. Nafoukáno na 23–25psi. A váha 640g. Uvidíme co to bude dělat terénu.

      0 0
      • pavelmisar  

        28 mm vnitřní šířka ráfku? To se mi nějak nezdá ta šířka pláště. Mělo by to být víc.

        0 0
        • jarouš2  

          Ano, hookless ráfky a opravdu 59mm a 640,644g. Jinak pláště jedou hezky a jsou fakt vyloženě do sucha. Kdyby měly vyšší boční špunty nezlobil bych se. Ale kdo to má trochu v ruce tak bude spokojený.

          0 0
          • pavelmisar  

            Já to vidím naprosto stejně. XC12 je ryze plášť do sucha. XC11 je v tomto ohledu více univerzálnější. No XC13 se mi nějak nezdá a XC14 už je do bahýnka :-)

            Co se týče toho rozměru. Můžeš změřit i na nějakém vyšším tlaku? Zajímalo by mě, jak se to mění s vyšším tlakem. Třeba 2.5 baru a ještě 3 bary (ano to už je nesmyslný velký tlak, ale jen tak pro zajímavost :-) )

            0 0
            • Pijer  

              „XC12 ryze do sucha“...... zajímavé, ten vzorek vychází z cyklokrosových galusek, kde naopak tyhle šipky platí za univerzál

              0 0
              • pavelmisar  

                Jeden názor je, že XC11 a XC12 jsou stejné a že jde o to, jak zabírají bočnice v náklonu.

                Můj osobní názor je, že XC12 je víc do sucha než XC11.

                0 0
              • Blunderbuss  

                Mně se XC12 osvědčil na zadním kole jako velmi dobrý univerzál nejen do sucha, ale i do mokra. Trakce byla velmi dobrá v podstatě za všech podmínek kromě hlubokého bahna, ale dá se na něm jet i v bahně. Během lockdownu jsem jel od letiště Točná na Nouzov po kraji totálně podmáčeného pole, kdy se kola bořila min. 10cm do bahna, a ikdyž to bylo utrpení, tak to vyjet šlo.

                0 0
                • pavelmisar  

                  Ono je to hodně subjektivní, ale asi tak nějak souhlasím s tím, že XC12 na zadní kolo je super :-)

                  0 0
                  • mire  

                    A jel si už na těch pláštích?

                    0 0
                    • pavelmisar  

                      Na XC11 ano, a tím že jsem viděl ten vzorek XC12 živě si to dokážu tak nějak představit. Ale jak jsem psal je to velmi subjektivní. Někomu to drží a někomu ne. Někomu to jede a někomu nejede :D

                      0 0
            • choceň  

              Dneska ráno jsem vzal XC11 vzadu a XC14 dopředu a jel do marastu. Žádnej zázrak to nebyl, ale ono bylo už fakt hodně mokro, měkko a bláto, takže to prostě celkově moc nejelo a dost to klouzalo. A ony výjezdy po blátivém jílu nedává dobře asi žádný plášť ;).

              XC14 vpředu i v tom marastu docela dobrý, zdá se… Samozřejmě když vjel člověk do hlubšího bahna, tak to trošku plavalo atd., což ale lze na tak pohyblivém podkladu očekávat ;).

              Na takový měkký a lepivý podklad takto široký plášť asi úplně není… ale na běžné vlkho, oslizlé kameny a kořeny by to mohlo být velmi dobré, na ničem takovém mi to neuklouznulo.

              Vzadu by byl dnes přeci jen lepší třeba Mitas Hyperion – úzký a s figurami dál od sebe.

              Oba pláště na cca 20 PSI.

              0 0
      • choceň  

        XC12 ti váží 640g? Mě dnes přišel a má 685… asi mi poslali nějaký starší kus… Kde jsi to kupoval?

        0 0
        • Kaizr  

          Já bral přímo u výrobce a dostal jsem i dobrůtky

          0 0
          • pavelmisar  

            Pak změř kolik má na tvém ráfku :-)

            0 0
          • choceň  

            Ale to je XC11… já se ptal na XC12… tu 11 mám taky nějak pod 640g… ale mám na stole už druhou XC12 a je to kolem 690g :(

            0 0
            • az8  

              Niekde som čítal, že ~700g majú staršie modely. Pri novych/novších by si mal navážiť okolo 640g.

              0 0
            • RomanH  

              Bud rad. Kamarad vozil tu XC11. Paradni plast, ale mel s nim hodne defektu a na konec proriznul i bok. Nevim, no, podle me, pokud neni clovek zavodnik a jezdi opravdu v terenu, tak u takoveho 29 „balonu“ by nemel brat plaste pod nejakych 700g, jinak to budou takove papiraky, jako u 26" stare 450g Schwalbiny.

              0 0
              • Netiaq  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
        • choceň  

          Tak jsem to asi nějak blbě vážil… už to mám taky ok a nahozeno ;). Ale obávám se, že rozdíl na zadním kole s XC11 nebo s XC12 bude pod moje rozlišovací schopnosti ;). Tož uvidíme :).

          0 0
          • doubleingram  

            Já nahodil XC 11 na Nextie i27 ráfky a guma má skoro 61 mm šířku, celkem balón.

            Tak uvidíme jak pojede a vydrží někdo říkal že vydrží hodně, co se týká defektů, někdo zase papír.

            Osobní zkušenosti.

            0 0
            • pavelmisar  

              Jako jedou fakt dost dobře podle mého pocitu. Ta šířka se dost mění podle tlaku.. na 3.5bar mám taky balón ale takový tlak do terénu nikdy nevezmu. To tak na válce :D

              0 0
              • doubleingram  

                Sirku ovlivnuje sirka rafku, ne tlak podle me.

                0 0
                • orm  

                  Spatne. Tlak to ovlivnuje dost.

                  0 0
                  • Pijer  

                    :-)

                    0 0
                  • doubleingram  

                    Kdyz nabusim gumu pri nahazovani, tak to udela kolik, milimetr na bikovy gume? Zato se sirsim rafkem to udela dost, ted jsem to delal na dvou kolech.

                    0 0
                    • orm  

                      Si to vyzkousej, nafoukej na max zmer, a nafoukej na provozni hodnotu a zmer. U kratose 2.25" byl rozdil mezi prednim a zadnim kole par mm, pri rozdilu tlaku napr. 1atm, pri mem provoznim tlaku. Samozrejme pri nizkych tlacich je to mensi rozdil, ja musim foukat hodne.

                      0 0
                • pavelmisar  

                  To taky, ale tlak taky dost.

                  0 0
          • choceň  

            Tak jsem to projel a bike s tou XC12 jede fakt parádně… nevím, jestli to je placebo efekt, ale minimálně na asfaltu a tvrdé cestě z toho mám lepší pocit než z XC11, ale nijak exaktně jsem to neměřil.

            Na druhou stranu, ve sjezdu (mokrý, mazlavý jíl) mi to asi 2× lehce ujelo po kořenu… XC11 vpředu ne, jen ta XC12 vzadu.

            Vážím 74 kg, tlak předního XC11 jsem dal na nějakých 18 až 19 PSI, vzadu do XC12 20.

            Jinak mám fulla a Nextie s 25mm vnitřní šířky.

            Tož tak. Takže teď budu muset ještě znova vzadu přehodit a projet si to i s XC11, co nejdřív, abych si to vyjasnil :).

            0 0
            • Netiaq  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • choceň  

              Další testování proběhlo… ta XC12 bude opravdu vzorek vhodnější na tvrdší povrch. Jakmile je mokro a mazlavo, tak se „utrhává“ až příliš ochotně. Byť na zadním, kde to tolik neva.

              Měl jsem nasazeno XC11 vpředu a XC12 vzadu a z mokrého kopce, se slušným sklonem, ale ne žádný smrťák, tak i když jsem byl zadkem přímo nad zadním kolem, na přední brzdu se dalo v poho zastavit, na zadní to šlo skoro hned do smyku.

              Stejně tak i nahoru, XC12 podklouzne poměrně brzy – zkoušel jsem to na kopci s mazlavým jílem, což je samozřejmě konečná pro asi všechny pláště, čekal jsem ale přeci jen o pár metrů navíc.

              Na druhou stranu, po suchém a rvrdém podkladu ten plášť úplně letí.

              Včera jsem byl v Maštalích vyzkoušet ještě kombinaci XC11 vzadu a XC14 vepředu… a asi u ní pro letošek (prší, bahno, měkko) zústanu. Nepřijde mi, že by to jelo nějak znatelně hůř (mnohem víc je znát, jak a odkud fouká vítr nebo jaký je podklad) a přitom to krásně drží stopu. Samozřejmě, když najedu úplně pitomě ze šikma na kořen, tak to podklouzne, stejně tak do kopce, když je bláto a já zaberu ve špatném místě, nadpřirozené zázraky se zkrátka nedějí, ale vzhledem k podmínkám to drží hezky, cítím se na tom dobře a poměr grip vs. rychlost mi tu vychází velmi dobře.

              0 0
              • doubleingram  

                Prvni jizda s XC11 a zatim super, bylo skoro sucho, obcas neco mokreho, drzej, jedou, predtim Rekon 3c maxspeed. Ale mozna to delaj i ty novy karbon kola, na ktery jsem to dal :)

                0 0
                • Dazz  

                  Pokud to jede cca jako Rekon 3c maxspeed tak to je dobrá zpráva ;-)

                  0 0
    • pavelmisar  

      Tak dnes je to pátý den od nahození pláště. Na kole jsem dnes jel podruhé. Poprvé snad jsem ujel cca 15km a dneska 15km a Tufo mi zkazilo vyjížďku :D Tlak 2 bary vzadu (defekt), přední kolo 1.8 baru. Tak nevím jestli ty odlehčené pláště nejsou nějaké papíry. Díval jsem se na stopu a nikde nic ostrého…. :/

      0 0
      • LM  

        Neslyšels těsně před defektem někde blízko výstřel? Taková díra, to se jen tak nevidí :-).

        0 0
      • Esi  

        Řekl bych že povolil kord, mohl jsi trefit nebo ostrého klidně půl kilometru před tím a chvíli trvalo než se to rozletělo a nebo jsi měl smůlu a plášť byl kazový. Opatrně bych to umyl od tmelu a prohlídnul jestli tam nebude vidět čistý řez.

        0 0
        • pavelmisar  

          Jj zkusím. Teď mě napadá sjížděl jsem kamenitý úsek a díra vznikla cca 2 km potom. To znamená, že to držel tmel chvilku než se objevila díra.

          Nevím no, zkusím napsat do Tufa, jestli to nebyla nějaká vadná série nebo tak něco..

          0 0
          • Esi  

            Tmel asi ne spíš jsi drbnul kostru a chvíli to držela ta vnitřní guma než to ruplo, podle mě jen smůla, ale tohle jsem teda ještě neviděl

            0 0
      • doubleingram  

        Jaký model?

        0 0
        • mire  

          To dáš

          https://www.tufo.com/cz/mtb/

          0 0
        • pavelmisar  

          XC11 :-)

          0 0
          • doubleingram  

            Tvl, včera jsem je objednal :)

            0 0
            • Esi  

              Já ve čtvrtek, to bude v klidu, pro nejhorším to duše a záplata na dojetí jistí :-)

              0 0
              • pavelmisar  

                Duši jsem tam chtěl dát, ale ta by vylezla, takže jsem radši šel 3km pěšky a objednal servisní vůz :D

                0 0
                • Esi  

                  Mám záplatu cca 5×5cm taková silná relativně tvrdá guma, kdyby bylo nejhůř očistíme plášť chytím to tam trochu lepidlem dám duši a nějakých pár km by se na tom asi dojelo, budu doufat že tuto teorii nebude potřeba vyzkoušet v praxi :-)

                  0 0
                  • pavelmisar  

                    Aha tak to by nejspíš fungovalo, ale jak píšeš, radši doufat, že nebude potřeba :D

                    0 0
                  • Pijer  

                    Pro tyhle příležitosti s sebou vozím kus pytle od pracího prášku. Když je potřeba, tak si ho člověk popřehybá, jak je potřeba a jako nouzovka to duši udrží. Už jsem s tím takhle dojel pár desítek kilometrů domů, tedy s nižším tlakem a po silnici.

                    0 0
                    • Netiaq  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
      • Netiaq  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • choceň  

        Ty jo… tak snad to byl nějaký střep nebo hodně ostrý šutr… chybnou sérii bych nerad :)

        0 0
        • Netiaq  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • pavelmisar  

          Snad ano :-) každopádně beru určitě nový. Ten XC11 mi fakt vyhovuje na obě kola. Přemýšlím, že bych zadní kolo dal vložku třeba CushCore. Má to smysl? Dojel bych s tím i po takovém defektu domů?

          0 0
    • pavelmisar  

      Další dva kousky. Zadní kolo přehozené, tak teď pfuj pfuj. Snad to neříznu znovu :D

      0 0
      • Esi  

        Taky už mám v garáži, ještě bude chvíli rezervní, RK vzadu ještě tak 1500 km v pohodě dá pokud ho neříznu

        0 0
        • pavelmisar  

          Přemýšlel jsem, že bych dovnitř dal CushCore, ale zase si říkám, opravdu bych na tom řízlém plášti dojel s CushCore domů?

          0 0
          • Esi  

            Netuším, pro moje ježdění je to určitě zbytečné, pokud nejezdiš převážně bikeparky nebo enduro, tak je to za mě zbytečná váha. Ještě nikdy jsem neříznul tolik abych nedojel domů.

            0 0
            • pavelmisar  

              Já doteď taky ne :D a přece jsem říznul. Jezdím kategorii XC takže žádný downhill ani enduro. Prostě takové ty vyjížďky + sem tam nějaký ten maraton závod :-)

              0 0
              • Esi  

                Jo a na tuhle kategorii je za mě zbytečné vláčet v kole vložku, naše XC se ani vzdáleně nepřibližuje tomu co se jezdí ve světáku. Samozřejmě každého věc, mě přijde výhodnější mít v podsedlovce 1mm silný kousek gumy který použiju případně jako zaplatu a dám tam duši a domů nějak dojedu a nebo zavolám odvoz kdyby bylo nejhůř. Tomu že být s vložkou dojedeš domů 15km po prázdném moc nevěřím

                0 0
      • choceň  

        Jak to jede teda? Já nakonec zakotvil u XC11 vzadu a XC14 vepředu…

        0 0
        • pavelmisar  

          Já mám XC11 na obou a nezdá se mi to špatné, ale nejel jsem v mokru moc ještě abych se přiznal :-D na asfaltu mi připadá že to celkem jede, v technických výjezdech mi to neprokluzuje, Ikon mi prokluzoval takže oproti Maxxisu Ikon jsem se posunul s materiálem k lepšímu. Otázka co ten defekt, proč to tak prdlo první výjižďku hned, jezdím teď trochu s respektem :D

          Ale jinak XC11 a XC14 bych viděl právě pro ty, co si vyjedou ikdyž je bahníčko :) to já radši jedu ale silnici :-)

          0 0
          • doubleingram  

            XC11 jede ok, ale má to nějaký divný profil, ta guma má tendenci se stáčet do stran, proti Rekonum velký rozdíl. S nima jsem jezdil bez držení řídítek úplně v pohodě, s XC 11 to skoro nejde. Asfalt nebo podobný povrch. To je zatím jediný co mi na nich dost vadí. V terénu to není moc, ale taky trochu.

            0 0
    • sorak  

      Ahoj, tak trochu na základě informací zde jsem po letech, kdy jsem dojížděl různé starší kousky ze zásob, pořídil XC11 na předek a XC12 na zadek na svého historického bajka – mám vpředu Bontrager Race Disc 29 s šířkou ráfku 18mm, které NENÍ TLR a vzadu novější (2019 prasklý ráfek) Bontrager Mustang Elite TLR 29 se šířkou 19mm.. Nahození kompresorem u benzínky, paradoxně přední neTLR ráfek těsnil okamžitě a trochu bublin šlo jen kolem ventilku, zadní TLR trochu zabublal i kolem patek, ale oba docela držely tlak přes noc (po nasazení 10km vyjížďka ať to protočím).

      Šířka i na těhle úzkých ráfcích je dost velká – vozil jsem Conti MK 2,2" a ty byly teda uzoučké, můžu následně změřit. Vážil jsem jen XC12 – viz foto, před nasazením XC11 jsem na to zapomněl, ale vzorek je řidší, tak na tom bude asi spíš líp..

      Jinak na nich mám odjeto cca 200km, vozil jsem bezprostředně předtím Michelin XC AT 2.0" (spíš širší, srovnatelné s těmi MK2.2"), z toho jeden závod – KPŽ Nové Město NM – v podmínkách středně mokrých až mokrých a přijde mi, že bláto není jejich doména, stejně jako mokré kořeny, jinak ale super ve výjezdech i sjezdech hlavně na rozdrobených lesních a polních cestách.. na větší hodnocení bude potřeba více km a času.. zatím jsem foukal cca 1.8–1.9 předek i zadek, při mých 95kg se mi občas jevil zadek docela měkký, ale v terénu to bylo dobrý :)

      Měl bych dotaz k orientaci vzorku – na plášti není vyznačeno, než jsem nasadil kola zpět, tak jsem to nějak nahodil, ale po otočení kola zpět do pracovní polohy na to koukám a nevím no.. :D

      0 0
      • petyn  

        Máš to nasazené obráceně.

        0 0
        • Cavendish  

          Takže se mě to nezdá :D

          0 0
          • sorak  

            no já si to tak trochu myslel :D :D :D jsem tam hledal asi jiné vzory než tvůrci zamýšleli.. no tak to otočím jak mi dojdou lepší ventilky (mám s hranatou patkou a ty mě tam nesedí moc dobře)

            0 0
      • sorak  

        Tak jen doplnim, ze na výše uvedených ráfcích je při cca 1.8bar šířka XC11 60mm (ráfek 18) a XC12 cca 59mm (ráfek 19mm).

        0 0
        • Esi  

          Tak to jsem zvědavý u mě, mám XC11 koupený do zásoby na zadní kolo, v předu Mitas Kratos vzadu Race king oba šířka 57mm na 30mm ráfku, bezduše tlak 1,7 přední 1,8 zadní

          0 0
    • Pikaču  

      Ja se v tech jejich kombinacich nevyznam. moc odpovedi a zkusenosti tu taky neni. nikde skoro zadne testy.

      takova varianta cross king/race king by byla 14/13 od tufa???

      chci jím dát sanci ale 11,12, 13 dle tufo expertu je asi stejny plášť :))))))

      Díky

      0 0
      • sorak  

        no kdyz si to proctes vyse, tak tam ty modely jsou docela popsane..

        XC12, XC13 = hustsi a drobnejsi vzorek, spis na mene narocny teren a sussi podminky

        XC11 – univerzal dobry na predek i na obe kola, popr. kombinace XC11 dopredu a XC12 nebo XC13 dozadu pro lidi co nejezdi vylozene marasty a nechteji furt prezouvat

        XC14 nejridsi vzorek, do narocnejsiho/mo­kreho terenu (dle netu a vyrobce, nemam vyzkouseno)

        1 0
        • Pikaču  

          XC11 a XC12 rozdil je jasny. Ta XC12 mi připomíná aspeny od maxxisu. Takze rychle, do sucha a spis maratony.

          Každopádně ta XC13 je spis zahada. Jako ze ji dam na zadek a XC11 dopredu? Nahore se psalo ze XC13 nenabidne vic nez XC11:

          """XC13 vzadu a XC14 dopředu, ale z Tufo Express Kolín mi psali, že XC13 nějak oproti XC11 nic víc navíc nenabídne… takže bych šel do variant XC11 jako univerzál, XC12 obě do sucha, XC14 obě do mokra…

          Pak jsou varianty jako XC12 dozadu a XC11 dopředu nebo XC11 vzadu a XC14 dopředu…

          perceptio odpovida:

          Nenabídne… Proč by pak X13 tedy dělali? Zajímavý. Mě třeba přijde jako větší univerzál než x11 i x12."""""

          0 0
    • Arminius  

      Vozím XC11 na 27.5" kolech, protože jiné modely nejsou, ale na zadek si myslím je supr! Jede perfektně, bočnice jsou akorát silné, boční vedení rozhodně lepší než jsem čekal (nepopsatelně lepší než mitas scylla) a pryž vydrží klasiku cca 3k km. Jedinný neduh je, že jejich popisek na bočnicích ztmavne xDD u contíků to drží barvu :). Osobně vozím předek Conti CrossKing a zadek XC11(váha cca 640g).

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.