• Jakub01

    Ahoj, co říkají na nový počin Decathlonu zdejší odborníci –

    https://www.decathlon.co.uk/…8554410.html

    Myslím,že za cenovku okolo 15.000,– slušně vybavený štěrkolet. Model 520 je na tom o chlup lépe.

    Prodej zatím pouze v UK, na jaře 2019 se dostaví i do českých obchodů.

    J.

    Anketa: Vyplatí se?

    ANO
    22x
    85%
    NE
    2x
    8%
    0 0
    • tromboonen  

      Jako vždycky u Tribanu za ty prachy super, bajkeři budou nadávat na mech kotoučovky, ale co by nechtěli… Akorát teda vážit to asi bude dost, když i silniční Triban na slušným osazení má k deseti. V gravel kategorii se to ale ztratí.

      0 0

        MTBIKER doporučuje

        GT Grade Elite 28 kolo, bordó Skladem > 2 ks

        Výprodej GT Grade Elite 28 kolo, bordó

        od 19 899 Kč -24% MOC 32 899 Kč

        GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé Skladem 1 kus

        GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé

        od 92 999 Kč MOC 104 999 Kč

      • blue.sun  

        Podle uvedených parametrů bych tipoval těsně přes 10 kilo. Rám je lehčí nebo stejně těžký jako ostatní podobně drahé Tribany.

        Zajímavěji vypadá spíš ta dražší verze 520 na Shimanu 105. Prostým přepočtem cen by vycházela někam kolem 22 tisíc.

        0 0
        • tromboonen  

          To už je na každým soudruhovi, jestli rozdíl mezi 4700 a 5800 stojí za 7k, se zbytkem kola stejným podle mě ne, ledaže bych potřeboval držet 11sp kompatibilitu.

          0 0
          • blue.sun  

            Ta čísla nějak nechápu…

            U toho levnějšího by mě asi nepotěšila jen devítková Sora.

            0 0
            • tromboonen  

              Aha, sorry, jestli je to Sora tak jsem se přehlíd, myslel jsem že je to Tiagra 4700 (10sp), potvory to dělaj všechno napohled stejný až po Duru… no 2×9 je furt víc, než u gravelů tolik oblíbených 1×11, odstupňování bude proti 1× furt luxus i na silnici :)

              0 0
    • vpa007  

      Vypadá super… zase to o fous přiblíží kolo dalším lidem… za ten peníz super, takorát teda ten spacer pod přední třmen kotouče, to je teda věc ;-)

      0 0
    • Fran-tic  

      Jen update – přítelykně má 520 RC v Sku, dneska jsem nahazoval na kola pláště 700×35 Hutchinson overide (triban průchodnost by měl mít 36). Ve vidlici je místa až až – taková 40 se tam s přehledem vleze. Vzadu mě taky překvapil dostatek prostoru, klidně bych dal více než 36 a nebál bych se zacpávání bahnem.

      0 0
      • nitraq  

        EN norma, dle který výrobci určují max. dovolený/doporučený plášť vyžaduje 3 mm mezeru na každé straně. Takže když se člověk spokojí s menší odolností proti ucpání, tak se dá osadit dost široká bačkora.

        0 0
      • Feďa  

        Mám ho taky jako gravel, dal jsem tam 35mm pláště CONTINENTAL SPEED KING CX. V terénu pohodlný, na silnici jedou.

        Přidal jsem blatníky RACEBLADE PRO XL SKS, ale mají celkem limitní šířku (určeny pro max. 32mm pláště). Nicméně se tam vejdou a dají se snadno demontovat bez nářadí.

        Jinak kolo jede fakt skvěle, univerzál na smíšený provoz (cesta do práce). Trošku těžší kola, ale při jízdě to nepoznám.

        0 0
    • Wojtkingson  

      Zdravím Vás, kolega si vybírá z následujících:

      https://www.decathlon.cz/…8377756.html 19999 Kč

      https://www.decathlon.cz/…8502389.html 19999 Kč

      https://www.decathlon.cz/…8502354.html 14999 Kč

      Ta 540ka je čistě silniční že, bez možnosti dát širší pláště?

      Myslíte, že se vyplatí připaltit za tu 105ku u RC520?

      Kolega váží tak 100kg a chce jezdit po polních cestách/asfaltu nejvíc.

      0 0
    • fred15  

      Ahoj, všiml jsem si, že Triban RC 520 Gravel z nabídky (asi) postupně mizí. Střední velikosti jsou už z online prodeje pryč. Někde na FB Decathlonu jsem narazil na zprávu z dubna, že to měla být limitka 700ks. Nevíte, jestli to tak nakonec opravdu bylo a kolo už nebude? Vím, že se chystá Ltd verze s SRAM , ale já bych chtěl spíš tu původní verzi s 105.

      Mimichodem, všiml jsem si, že ji mají zalistovanou 2× za různou cenu: zde a zde.

      0 0
      • Kalic  

        Proč nechceš ušetřit 5 litrů za RC520 bez chytáku „Gravel“?

        0 0
        • Vilém  

          Vidim tam rozdil 3 litry, ale jinak souhlas.

          0 0
          • Kalic  

            Aha, asi pohýbali s cenama, dřív to bylo za 20 a 25.

            0 0
        • fred15  

          Protože se mi víc libila barevná kombinace gravela :) Ale byl jsem se na něj dnes podívat na Chodově (měli tam jen obyč RC 520) a moc mě nenadchl. Za tu cenu dobrý kolo, ale je na něm poznat, že se šetřilo a asi by mě to po chvíli začalo štvát. Když k tomu přičtu fakt, že váží stejně jako můj současný HT Duratec CX4, tak mi moc nedává smysl si ho pořizovat.

          Takže asi ještě chvíli pošetřím a kouknu po nějakém karbonu. Dnes jsem si v Radotíně projel Trek Domane SL 5 disc a byla to paráda. To se mi i líbí.

          0 0
    • Okasparek  

      Vidím, že hodně lidí trápí u Tribanu vybrat model. Známý taky přemýšlí nad 500 a 520. Prý jestli za 105 a TRP (HY/RD) se vyplatí těch 5t dát? Chápu, že každý na to má svůj pohled . Ale když člověk koukne na díly a propočítá si to, tak těch vložených 5t na začátku je asi výhodnější…

      0 0
    • kapo22  

      Řeším úplně to stejné. RC 520 na 105 za 21k se mi zdá super. Jenom přemýšlím, v čem je rozdíl oproti RC 520 Gravel. Je to jenom jiná barva a „flare“ řidítka?

      RC 500 za 16k mě docela odrazuje tou Sorou.

      Jako přibližovadlo do práce po asfaltu a placce to bude ideální :)

      Jen se bojím velikosti. Zítra si mám jít půjčit XL a doufám, že se na to se svýma 197cm nějak rozumně vejdu.

      0 0
      • fred15  

        Myslím, že Gravel má navíc ještě díry na blatníky a nosič.

        0 0
        • gollum  

          díry na nosiče a blatníky mají všechy varianty (všechno to je ten samý rám – aspoň varianty co jsou teď dostupné 520 a 520 gravel)

          0 0
      • gollum  

        RC 520 x RC 520 gravel: barva, řidítka, pláště…

        RC520 Gravel LTD : sram 1×11, kola 27.5" (pláště 42mm)

        já si pořídil RC520, když byla za 20k a změnil jsem pláště na 32mm

        0 0
        • kapo22  

          Barevně se mi nejvíc líbí RC 500 v černé, takže v případě RC520 je mi to jedno.

          Řidítka asi budou hodně o zvyku. Budou to první berany, takže kdo ví, co mi nakonec bude víc sedět.

          Jenom ty Overdrive pláště se mi líbí mnohem víc. Ale na ty moje asfalty asi dobrý a po sjetí uvidím.

          RC 520 Gravel TLD mě vůbec nebere. 1×11 je super na MTB ale na „silnici“ to nechci, 27,5" taky ne a ani barva mě neuchvátila (i když v reálku to může vypadat docela dobře). Takže TLD je mimo :-D

          0 0
      • LM  

        To je ta Sora tak špatná? Nikdy jsem silničku neměl a RC 500 vypadá, že by na vyzkoušení mohlo být to pravé :-).

        0 0
        • kapo22  

          Špatná asi úplně nebude ale prý je to už docela rozdíl oproti 105. Když by tam byla nová Tiagra, tak to beru hned :)

          Borec v Decathlonu mi říkal, že je prý i rozdíl ve stylu řazení. To jsem teda úplně nepochopil a zdá se mi podivné, že by se na Soře řadilo jinak než na 105. Máte někdo zkušenost?

          0 0
          • Cen da H  

            Mam pocil, že když jsem to okukoval tak mne zaujalo že kolo nemá Dualy ale páky s popisem Microshift. Tzn. brzdova páka je jen k brždění, nevyklápí se dovnitř, nahoru se řadí větší páčkou za brdovou a dolu shazuješ ještě menší páčkou nad ní. vypadá to takhle: https://www.google.com/url?…

            0 0
            • atty  

              To ale není žádný problém – je to kompatibilní s krokem Shimana 7, 8, 9 speed, systém řazení je podobnej spíše Campě, ale majitelé to obvykle celkem vychvalují a i v nějakých testech je to většinou chváleno, že jde jen o zvyk řazení, ale jinak to chodí dobře a je s tím vcelku dlouhodobá spokojenost. Ostatně komu to vadí, může si koupit Sory a přeházet to.

              Výrobce prostě u těchto kol chce stlačit cenu na minimum a duály od Shimana by na tom byly jedna z nejdražších součástek.

              0 0
              • Cen da H  

                jako bývalý Campista problém nemám, přijde mi to lepší než dualy. Ty mi moc nesedi a nakonec jsem si štěrkový prase osadil páčkami v konci oblouků abych měl klasické aero páky.

                0 0
            • kapo22  

              Jo tak to bude ono, na co mě upozorňoval.

              0 0
    • myscho  

      Neviete pls., ci ma Decathlon nieco ako kalkulacku velkosti ramov? Alebo len obrazky s geometriou..?

      0 0
    • kapo22  

      Tak jsem si půjčil na víkend RC 520 v XL a zjistil jsem 2 nepříjemnosti.

      1. i s max vytaženou sedlovkou je to nízké (možná by pomohla výměna sériově dodávané 350mm za 400mm).
      2. Je to moc dlouhý. Respektivě když na tom sedím, tak si připadám jako Graeme Obree, když jezdil na „supermana“. Tomu by mohla pomoc výměna 120mm představce za výrazně kratší ale někde jsem tu četl, že s krátkým představcem je silnička „neposedná“ nebo se chová tak jak by se chovat asi neměla. Můžete mi to někdo objasnit?

      Ještě upřesním, že měřím 197cm a proporčně mám delší nohy, než je obvyklé. Jsou nějaké značky, které dělají „krátké štafle“? :-D

      0 0
      • Smazaný účet  

        Zkrácením předstace bude kolo trochu točivější, nicméně pokud použiješ aspoň délku 80mm, tak to nebude problém a možná ani nepoznáš rozdíl

        0 0
      • Smazaný účet  

        koukám na geometrii u té RC 520 a sedlová trubka má ve velikosti XL jen 530mm, sedlovka 27.2 při max vytažení bude působit celkem subtilně. Já měřím 190cm k tomu vozím delší kliky 185mm, což sníží posed, a mám rám se sedlovou trubkou 56cm – to je ta Merida v profilu a pak ještě jeden treninkovej hliník s 58cm. Při Tvé výšce mi těch 53cm sedlové roury přijde málo. Jinak co týče délky, není to kolo nijak dlouhé, 58cm je na největší velikost docela málo. Já mám obě kola 57.5 a k tomu představec 120mm, spodní hranu představce od korunky vidle mám 20.5cm. Ale je to takovej spíš „závodní posez“, ale zase to pěkně frčí…

        0 0
        • kapo22  

          Když jsem pořizoval MTB, tak jsem bral Meridu 23" rám a vyřešil jsem posed představcem 40mm.

          Poměřil jsem vzdálenost od špičky sedla po řídítka a vychází mi to na silničce skoro stejně. Jenom je tam pak těch 5–6 cm k pákám. Tam už jsem dost natažený. Ale 40mm představec nevím nevím…

          0 0
      • myscho  

        Odkiaľ si to mal prosím požičané? Decathlon požičiava biky?

        0 0
        • kapo22  

          Ano. Zajdeš tam, rekneš, že by sis chtěl zkusit tohle nebo tohle kolo a v takové velikost. Buď ho tam mají a na počkání si jej seřídí nebo ho nechají poslat z jiné prodejny a zavolají ti, až bude nachystané.

          Ty si pak jenom udeláš zákaznickou kartu a při vyzvednutí vyplníš smlouvu a složíš kauci 50% ceny v HOTOVOSTI.

          A je to :-)

          0 0
          • myscho  

            Tak to dik za tip :)

            Rozmýšľam nad gravelom 520. Ale bude to pre mňa prvý prechod z HT. Takže by pre mňa bolo ideálne si ho najskôr vyskúšať.

            0 0
    • Deadlift  

      Ahoj, jen krátké info-třeba to někomu pomůže. Mám na pár dnů půjčený z Decathlonu TRIBAN RC 520. Velikost je L (XL neměli). Hmotnost bez pedálů je 10,5 kg. Doma se mi povaluje 145 g sedlo, karbonová sedlovka a 245 g pláště, tj. někde lehce nad 10 kg by to kolo bylo.

      Měřím 192 cm a sedlo mám na rysce 1 cm od max. vytažení. Délka se mi zdá OK.

      Kolo brzdí výrazně lépe než V brzdy a zdá se mi, že lépe než S. diverge s mechanickými kotoučovkami (určitě). Když to srovnám s Diverge na tiagře, asi bych si raději koupil Tribana (Diverge jsem vlastnil a milerád zase prodal).

      Jízda na kole je na cenu, kterou za to Decathlon chce dobrá. 105ka řadí jak má, brzdy brzdí někde na půli cesty mezi XT a V brzdami (lépe než běžné mechaniky). Kolo je docela pohodlné na 35 mm pláštích. Místa je v zadní stavbě i vidlici zcela jistě na 38 mm a myslím, že i 40 mm by bylo ještě bezpečných.

      Pro mě z toho plyne následující – buď koupím XL verzi bez přídomku Gravel za 21 000 a vyměním kliky za GRX 46/30 a tak za cca 23,5 KKč člověk získá slušné kolo řekněme jako doplněk k biku, nebo bych šel cestou jednoho kola a vzal karbonový rám.

      Každopádně jedno pila jako na biku se mi na Gravelu moc nelíbí. Užil jsem i převod 34/32 a myslím, že by bylo fajn mít 30×36. To je podle mě dostačující i pro netrénované jedince nebo bikepacking.

      Kolo se mi líbí a myslím, že je to fér nabídka za slušný kus železa)

      0 0
      • Fran-tic  

        40 mm se ti tam nevejdou :) a v em byl diverge takový průšvih?

        0 0
        • Deadlift  

          Teď jsem to měřil. Má to rezervu 1 cm vlevo, 1 cm vpravo a 1 cm nahoru (nazuty 35 mm pláště).

          Divege v XL jsou hrozný štafle. Bylo to na Tiagře, což by stačilo, ale nějak mě to nechytlo za srdce. Že by bylo nějak zázračně tuhé, to taky ne. Oproti tomuto Tribanovi to nemělo nic, co by mě nutilo to kolo preferovat (ani pevné osy). Kdyby ty kola stály stejně, šel bych do Spešlu. 105ka za 21 je ale jinde (toto stojí tuším 24, liší se flare řídítky a 35 mm plášti, které by šly tak jak tak pryč). Jde to snadno předělat na bezduše. Za mě spokojenost. Tím neříkám, že to koupím:o)

          0 0
        • Deadlift  

          jinak-Hi, I was wondering what is the max tyre size you can fit to this frame? The Decathlon website says 36mm. But I don't buy that. I've just roughly measured the clearence at the back wheel stays to be about 50mm. I have a gravel ride coming up and would like to fit 40mm tyres but as this is beyond what Decathlon say is permissable I would like to hear from someone with first hand experience. Thanks.

          0 0
          • Fran-tic  

            No já to tvrdím z vlastní zkušenosti s 40 mm plášti, které nejsou takové slicky jako hutchinson overide. Téměř se to nevešlo, resp. nejel bych na tom ani po štěrku. Jinak na měření max. tyre size se používá standard, kde je i uvedeno, kolik mm musí zůstat.

            0 0
      • mars  

        40mm široké plášte sa ti síce zmestia, ale išiel by som do max 38. Vzadu som mal chvíľu plášť s reálnou šírkou 39 a ešte tam síce bol nejaký priestor, ale malý. Vpredu by to vadilo menej.

        Ak budeš meniť tie kľuky za GRX, nezabudni kúpiť rovno aj prešmykovač, stačí aj GRX 400, hoci píšu, že je na 10s, ide aj na 11s.

        0 0
    • Deadlift  

      Neuměle změřeno

      0 0
      • zeli52  

        A ted ještě dole u klik :-), je tam mín místa než u horních vzpěr. Záleží asi i na konkrétním plášti. Tady je Panaracer Gravelking SK 35 mm. Se 40 mm a např. trochou bláta už bude myslím dost problémů…

        0 0
        • Deadlift  

          Možné to je, že tam 40ka neprojde. Možná nějaké G one by ještě bylo ok. Kolo jsem dnes vrátil. Pokud bych ho kupoval, šel bych do XL a vyměnil představec za kratší. Za mě fajn kolo. Asi bych ale bral tu variantu za 21 a koupil GRX kliky. Pak by to byla taková odolnější silnice umožňující jízdu po šotolině a kolem řeky s tím, že na to kolo jde nabalit věci na pár dní toulání krajem. Poměr výkon/cena za mě velmi dobrý.

          0 0
    • bernie  

      Ahoj,

      přidám svůj pohled na RC500. Pořídil jsem si ho na podzim loňského roku jako zimáka a od října na něm taky pravidelně dojížděl do práce. V tuto chvíli s ohledem na průběh zimy můžu zimák pověsit na hák s shrnout zkušenosti.

      Najeto lehce přes 7000km /od 40. týdne 2019/.

      • rám + vidlice bez výhrad /na vidli trochu oloupané barvy v místě přechodu do krku, ale to umí i jiné cenové kategorie
      • sada Sh SORA 3000 – výborná. Byl jsem na ni moc zvědavý a jsem s ní spokojený. Teď se chystám na výměnu lanek a bowdenů /hlavně vidět, jak vypadá obvyklé žvýkání řadícího lanka u pravé páky/
      • mechanické brzdy OK, pro moji potřebu a i váhu do 90ti kg stačí. Snad 2× při velmi nízkých teplotách nechtěla brzdit zadní brzda, což může být důsledek nějaké vody v bowdenu po mytí
      • naprostým propadákem č1 je stav hlavového složení, které z montáže evidentně nebylo vůbec mazáno, tedy vyrezlé – fuj
      • naprostým propadákem č2 je řetěz a kazeta, se kterou je kolo dodáno. Cca 1300km a pak střelba jako na severokorejské střelnici.
      • pláště stále původní. Sucho – mokro – sníh i trocha ledu OK. Na gravel jsem nepřezouval, protože na přelomu roku jsem nasadil úzké, dlouhé blatníky.

      Za ty prachy solidní pracant, který službu udělá.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Prosím majitele, váhám nad silničkou RC500/520, jak je to s velikostma? Se 181 jsem přesně spodní hraně L. Sedí jim ta tabulka?

      0 0
      • Feďa  

        No asi bude lepší to vyzkoušet… Mám taky 181 cm a bral jsem M, ale silniční rámy beru vždy menší než bych měl (54), protože mi to lépe padne.

        0 0
        • Smazaný účet  

          No to je problém, na prodejně nic. Nakonec jsem objednal L, kdyžtak dám kratší představec.

          0 0
          • mars  

            L bude OK – mám 180 a sedí mi

            Predstavec je 110, oproti cesťáku mám posed kratší/som vzpriamenejší.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jo, je to v pohodě, skoro mi přijde, že na fullu jsem nataženější, asi díky širším řidítkům. Akorát válčím s tvarem řidítek, nějak mi ve spodním úchopu nesedí do rukou.

              0 0
    • Moik  

      Měl jsem RC520 na tři dny, hodnotím ho jako gravel, mám 180cm, jsem expediční typ a laik:

      • velikost M má níž řídítka a více vytaženou sedlovku, velikost L je více na „bikepacking“ – vzpřímenější posaz, do rozkroku akorát (82cm) Lko je trochu delší
      • kolo je na dodávaných 28mm nafoukaných na 3.0 fakt pohodlný. Je to vlastně stejné jako krosová kola s oil 60mm vidlicí z roku 2010.
      • Shimano 105 jsem neocenil, řadilo hezky, 1z přeskoků mezi nejmenšími pastorky byl na můj styl jízdy nevyužitý, obvykle jsem řadil přes dva pastorky nahoru. Přesmykač má hezkou fci dvou pozic na velkým tácu(na malé/velké pastorky), ale bohužel jen nahoru. Dolů je to potřeba shodit a znovu nahodit.
      • přední tác(pila) 50cm mi přijde na Gravela moc.. 50/11 je nejtěžší převod naopak 34/32 nejlehčí, zase by to chtělo aspoň 34/34
      • brzdy lankové hydraulické mi přišly naprosto v pořádku

      Nemůžu si ale pomoct, tomu kolu něco chybí. Půjčil jsem si pak Diverge E5 (base). Najednou jsem pochopil co tu někdo psal „… po měsíci zjistíte, že máte kolo ze superkarketu osezený 105kou“ Přesně takový pocit jsem měl z Tribana já.

      Diverge má sadu Claris o 2 třídy níž, ale na expediční ježdění je to daleko v pohodě – udělal jsem na něm cvičně o víkendu na těžko 200km. Claris 8kolo 11–34z (34/46×11–34) je na napakovaný ježdění vhodnější, jak 11kolo 50/34×11/32z a může bejt na přehazce třeba Apple. Co se výdrže týče, kdo táhá napakovaný kolo po horách a vlakem, asi mi potvrdí, že životnost přehazky je daná spíš tím, než materiálama. Rozdíl v přesnosti jsem nezaznamenal.

      Hodil jsem tam spíš kross pláště Schwalbe SmartSam 37–622 – rozdíl na pohodlí na hrubém rozbitém asfaltu zanedbatelný, v písku prachu lepší trakce, já to celý jel (a celou dobu si nadával) s tlakem 2,5 na předku, vzadu 5.0, 17kg tašky. 2,5 vepředu bylo teda jak s odpruženou vidlí na bajku :-)

      Byť levná sada Claris má na přesmykači tři polohy směrem nahoru ale i dolů(Triban=Mi­croshift). Mechaniky na Diverge potřebují víc síly..to je slabina. Rám není pevnější, jestli ne naopak..taky mi přišel ještě pohodlnější, než Triban(s nafoukaným předním kolem :-) ). Perfektní jsou úchyty na nosič v sedlovkové objímce, bovdeny v rámu a mnohem lepší sedlo.

      No a protože ten Diverge byl o pár tisíc levnější jak Triban RC520, vzal jsem Diverge E5…a ano uznávám, hrálo to roli…Specialized je pro mě záruka líp odvedené práce, než Decathlon. Už jen to, že E5 váží 9,7kg kdežto Triban má 10,7 (obojí na váze)

      Berte moje pojednání jako DÍKY za veškeré info na tomto foru, které mi pomohly koupit kolo.

      0 0
      • Peslezedirou  

        Super, recenze moc pěkná, děkuji.

        0 0
      • Johny.Merida  

        U toho Diverge stačí vyměnit kotouče za IceTech od Shimana a rozdíl jsem poznal hned, nemám s tou mechanikou problém. Jen takovej osobní poznatek.

        0 0
    • Brasi  

      Přifařím se. Jaký máte názor na RC 100? Mám HT RB Crr 290, kupovaný zejména kvůli mojí vyšší váze tehdy cca 125, díky dodržování jídla mám teď 110kg. Ze skladby toho co jezdím tak hlavně Jižní Morava a zjistil jsem, že nejvíc mě baví okresky, polňačky, lesní cestičky, žádná divočina a pořád pokuju po gravelu. S mým nájezdem je mi líto mít dvě kola a u RC 100 by mě to kvůli ceně nemrzelo.

      Je to opravdu takové bláto a hruza nebo za ty prachy pohoda? Respektive na mých 110kg moc nevěřím, těm 28 drátům. Jiná přijatelná alternativa díky 196cm vidím až Cube nuroad pro 61cm rám, ten se mi teda hodně hodně líbí. Díky moc.

      0 0
      • RapMan  

        A neuvažoval jsi jen o pevné vidli a jiných pláštích na současné kolo?

        0 0
        • Brasi  

          Mám široké ráfky kvůli tehdejší váze a chtěl bych zkusit berany, prostě víc do silničky. Přemýšlel jsem ještě, mám staré trekové kolo, tak hodit na to pevnou a berany, ale nevim vůbec jak by to bylo s posedem, aby to nebyl moc prasopes a nevim jestli se to vyplatí nechat vyměnit někde v servisu, protože na vidlici si sám netroufnu.

          0 0
      • milan.v  

        Přidávat dotaz do jiného vlákna, když je tu přímo k tomuto kolu několik jiných?…

        0 0
        • Brasi  

          Omlouvám se ale tady s tím super designem fora, nikdy moc nevím a tahle obecná diskuze o modelech mi přišla vhodnější než Tribanem 100 do práce. Příště založím nové vlákno ať dostanu ten správný kotel.

          0 0
    • borda  

      Přečetl jsem snad celej internet a jsem trochu v lese :).

      Tusi někdo, jaké max pláště jsou na tyhle kola opravdu bez problémů?

      38 hutchinson Black mamba, eventuálně dozadu overida, kdyby mamba byla moc – nezkoušel někdo?

      A s blatníky? Někdo píše 35mm, to se mi ale úplně nezdá… Z ruznych fotek na netu sem toho zas tak moc nevykoukal.

      Díky za případný zkušenosti.

      0 0
      • mars  

        Za RC520 – dozadu by som dal do 35 mm, da sa aj 38, ale ostane malo priestoru v spodnej casti zadnej stavby (potencionalny problem pre osmicke, blate…)

        Dopredu bez problemov 38, mozno 40mm, priestoru je vo vidlici viacej ako vzadu..

        0 0
      • jezdec smrti  

        Za rc500: vzadu mám gravelkinga 40–622 a na jedné straně mám k zadní vidli 4 mm, na druhé 5 mm. V lehkým blátě to nevadí, jakmile se začne nabalovat mokrá jílovitá hlína tak je to v pytli. To bylo ale špatný i s g-one 35–622. V přední vidli je místa více, tam bych řek že je 40–622 celkem v pohodě.

        0 0
      • borda  

        ahoj. díky za info. dopředu jsem dnes nahodil hutchinson black mambu 38 a vychází krásně. Dozadu dám zítra 35 overida, dnes už jsem na to neměl nervy. Ten ráfek má jednak strašně hlubokej žlábek, takže se extra blbě vylepuje. Nahodit to bez duše taky moc nejde, musel jsem si pomoct duší, bez ní to patek neskočilo ani s kompresorem. Ovšem jak to do těch patek skočí, pro změnu je prakticky nemožný to sundat :), takže šroubovák to jistí. Docela by mě zajímalo, co dělají majitelé těchhle kol v případě defektu. Já asi budu vozit ten šroubovák :).

        0 0
        • jezdec smrti  

          g-one shodím i nahodím dobrejma montpákama. špatný jsem na tom zlomil.

          0 0
          • borda  

            Tak já tady nasazuju overide 35, je to plášť, s kterým to normálně podávají ve verzi gravel.

            Dávám tomu ještě tak pět minut a jedu do dekáče, ať se soudruzi předvedou. V jednom člověku, bez mejdlový vody. Montpáky ať použijí jaký chcou, to je mi jedno. Chci, aby mi ukázali, že jsem schopen řešit defekt na cestě, sám. Jako s každým normálním kolem.

            0 0
            • Deadlift  

              Možná pomůžou kovový montpáky. Já jsem zlomil plastovou na rocket ronovi i když ikona na zadku sundám jako bezduši z ráfku rukou.

              0 0
    • Smazaný účet  

      Jaké blatníky doporučíte na RC520 (32 mm pláště)? Našel jsem tu odkaz akorát na SKS RACEBLADE PRO XL, ale to uchycení mi přijde takový ne moc eležantní.

      0 0
    • Smazaný účet  

      další dotaz: nesetkali jste se s vibracema karbonový vidlice při brždění? možná mi to teď trochu zesílily blatníky, nebo nevim, ale celkem citelně vibruje, což mě znervózňuje. dumám jestli by pomohly jiný kotouče bez výkusů po obvodu, protože to zjevně jde od nich.

      0 0
      • Forester  

        Ano, setkal. Mechanické kotoučovky Tektro Lyra, 160mm kotouč a karbonová vidlice Focus (CX kolo). Není to příjemné, ale naučil jsme se s tím žít. Zpočátku jsem čistil desky, kotouč, středil třmen, utahoval krk vidlice, nic z toho nepomohlo.

        0 0
        • jezdec smrti  

          setkal jsem se s tím na tribanu 500, vyměnil jsem pův. brzdy promax za T.R.P. spyre a pomohlo to (nicméně že by to nějask zázračně brzdilo, to teda nebrzdí).

          0 0
    • Sulka  

      https://www.decathlon.cz/…8603085.html

      Mam nekdo zkusenost? Predevsim s razenim Microshift? Prevodnik vypada ze je nalisovanej na klikach? Kolo pro zenskou. Puvodne sem uvazoval nad Tribanem RC500. Ale radsi bych jednoplacku, kdyz vidim, jak se se dvema pere na horaku a nevi co tam zaradit. Kdyz nahodou zavita do kopcu. Polabska nizina, takze rovina, neco malo kratkych kopecku. Predevsim asfalt mixlej s uhlazenejma polnackama. Diky.

      0 0
      • jezdec smrti  

        kámoš to koupil, projel jsem se na tom, řadí to, jede to, moc to nestojí.. za mě ok.

        0 0
    • Deadlift  

      Tak jsem narazil na zajímavost na webu Decathlonu – uvedli titanový! gravel.

      Odkaz zde:https://www.decathlon.cz/…8587730.html

      0 0
      • Prasopes  

        jako pěkné je to velmi. Ale jak půjde na odbyt titanový Triban si vůbec nedokážu představit, pořád mám v hlavě, že titan je trošku snobská záležitost:-) Což se značkou Decathlon… ale palec nahoru za pokus

        0 0
      • Premik  

        krasavec, ale 11kg mi přijde už docela dost, hlavně když karbonový gravel za stejný peníz bude o 2–3kg lehčí..

        0 0
        • Deadlift  

          No mě dnes zaujalao video na youtube, kde je vidět že se tak, tak vleze 40 mm guma na Triban RC 520. Myslím, že 38 mm vpředu a 36 mm vzadu bude hezky fungovat.

          0 0
          • Premik  

            já si ho budu muset zamluvit na vyzkoušení, pořád špekuluji, vybírám a vypadá to, že nic lepšího za ty prachy pro moje potřeby nejspíš neseženu..

            0 0
            • Mikicz  

              Já už jsem taky pevně rozhodnutý ,že si ho pořídím. Za ty prachy nic lepšího na trhu není. Jenom čekám , jak to celé dopadne. Jenom budu muset pořešit velikost. Jestli M nebo L na 178cm. :p

              0 0
              • Premik  

                raděj to Mko, ne? L bych viděl spíš pro sebe (186cm). Ale chce to vyzkoušet..

                0 0
                • Mikicz  

                  Taky si myslím ,že „M“. Protože na svojí silničce (Author charisma 66 – vel. 56 ) jsem nataženej strašně. A chci už něco pohodlnýho do terénu a na dlouhý vyjíždky.

                  0 0
                  • Premik  

                    tak to si asi pomůžeš, Triban je docela krátký. Sleduješ volby? -)

                    0 0
              • kucka7  

                Mám 177 a M-ko. Jsem spokojenej.

                0 0
        • TK75  

          Jenže titan nezlomíš, narozdíl od těch karbonů

          0 0
        • kubad  

          jakože karbonový rám má kilo a titanový 3 kila :D

          0 0
          • TK75  

            Jsem si toho ani nevšiml, to je dobrej nesmysl :-)

            0 0
    • Mikicz  

      https://www.youtube.com/watch?…

      Prostupnosti pneumatik.

      0 0
    • INSP.TRACHTA  

      Před rokem jsem si pořídil Tribana 500 (SORA 2×9) z druhé ruky, nebyl jsem si jistý jak mě to chytne, tak jsem zvolil ekonomickou cestu. Teď pro roce vím, že jako dobrý – režim endurance silnička s občasným výjezdem mimo silnice mi plně vyhovuje. A teď dotaz: rád bych si polepšil, vím že chci hliníkový rám (líbí se mi v RAW a za titan asi nebudu chtít připlácet, pokud to nebude vyloženě výhodný kup). Má cenu upgradovat stávající rám, nebo připlácet za jiný hliníkáč (jaký? proč?). Stávající geometrie (S) mi vyhovuje, ale nemám širší porovnání. Okometricky se mi líbí Qayron nebo Rondo RUUT (geometrii jsem nepoměřoval). Upgrade nebo výměna?

      0 0
    • milan.v  

      Triban RC 520 po 2000km…

      https://youtu.be/CFuS0LQ1l7A

      0 0
    • Tribanpfujtajbl  

      Zdravím všechny čtenáře,

      rád bych se podělil o své zkušenosti s Decathlon cyklistikou. Nejdříve bych předznamenal, že nejsem pisatel recenzí nebo stížností (toto je moje první), ovšem o „bizár“ spojený s cyklistikou  Decathlon  by bylo škoda se nepodělit.

      Zakoupil jsem kolo TRIBAN RC 500, se kterým jsem měl celkem 4 reklamace. Vždy to byl  zážitek spojený s všelijakým vykrucováním atd.

      Vypíchnu jednu na ukázku. Při prvním větším několikadenním výletu přes kopce odešlo hned první den  pérko v přední brzdě. V nedalekém městě byl Decathlon, ovšem místní servisáci vůbec nevěděli co s tím. Tak si zavolali na pomoc zkušenějšího, který také neví, ale náhradní pružinku prý stejně nemají. Prý jestli počkám 4 dny, přijde ten nejzkušenější a ten snad… ,,Jak na to spěcháte?“ ,,Tak počítal jsem, že to vyřešíme za půl hodiny, kamarádi z výletu mě čekají venku, ať můžeme pokračovat dál…nu nic“odpovídám. Mimochodem bylo pozoruhodné, že servisák neuměl nasadit zpátky zadní kolo, které předtím sundal. Po chvíli zmatků jsem mu musel ukázat, jak se ten řetěz přes kazetu navléká. Nu po návratu domů jsem šel znovu do domovského Decathlonu. Servisák že to teda vyřeší obratem, ať tady chvilku počkám. Chytnul kolo na držák a šel někam pryč… Čekal jsem dvě hodiny a objevil se až na zavíračku aby mi oznámil, že to dnes nestihne a že zavolají v příštích dnech. Do toho mě už nějakou dobu podrážděně sekýrovala prodavačka, co tam ještě dělám a že už se zavírá… ,,Čekám už dvě hodiny na servisáka" odpovídám . Několik dní žádný telefon, když volám tedy já, prozměnu nikdo nic neví , že obratem zavolají…zase nic…zase volám já po dalších několika dnech až nakonec, že mají tedy hotovo.

      Takže náhradní pérko není, proto se musela měnit celá brzda, přičemž na brzdové destičky, které také vyměnili, se nevztahuje záruka, takže je musím zaplatit. Sice jsem jeho kolegovi říkal předtím po telefonu, že tam chci nechat ty staré, ještě funkční, ale on že už je tam dal a že mi ty staré schová. Alespoň prý budu mít náhradní… Tak tedy při předání povídám, že mi tu měl kolega nechat ty druhé destičky, nikdo ale nic neví…marně hledají…pak si je najdu sám. Už od pultu vidím, že jedna leží na zemi pod ponkem a druhá na něm v rohu… Ale pánové se přece jenom činili, že prý mi to kolo pořádně zkontrolovali a projeli a že prej jsem měl rozštělovanou přehazovačku, takže mi ji za pár stovek seřídili. Zase oponuju, že o tom vím, ale že jsem i tak jasně po telefonu říkal, že chci vyřešit jenom reklamaci a nic dalšího… Tak mi to tedy nevrle na účtence škrtli. No a když konečně vítězně vyjedu z prodejny, slyším hrozný rachot v zadním kole… na zadním měněná brzda tam byla jen tak na kousek závitu heftlá, celé šrouby čouhaly ven… a tak zase zpátky,. Prej pořádně zkontrolovali a projeli (což si tedy naúčtovali, ale na dotažení těch dvou šroubků, o které po celou dobu šlo, už jim asi nezbyla síla…)

      A ještě jedna vtipná historka. Zanedlouho jsem šel reklamovat znovu jinou věc, přičemž zase jiný servisák  mi volal, jestli mi může dát do kupy tu zadní brzdu, že je tam úplně roztřepené lanko a co já vím co ještě. Když jsem mu oznámil, že to je nedávná práce jeho kolegy a ne výsledek havárije, řekl, že mi teda nic účtovat za to nebude. Jak jsem již psal, byl jsem reklamovat ještě další problémy a zápletka v servise byla podobně bizarní…  například mi měnili ráfek (uletěly opakovaně špice, celkem čtyřikrát) Až u té čtvrté mi to uznali, do té doby jsem „špatně“ jezdil a spravoval to na vlastní náklady. Pak mi při odjezdu z opravy špic střelila duše. Naštěstí jsem jel zrovna pomalu  přes parkoviště, tak jsem se nevysekal…a tak teda že se omlouvají, ale že to asi kolega omylem serval hranu pláště a že mi tam daj nový. Prostě vždycky za to muže tajemný kolega…

      „A tu osmici co se hned udělala na tom údajně  novém ráfku (nejspíš jenom předělali výplet), to prosím nemůžete srovnat?“ „Nemáme centrovací stolici, musíte zajít do jiného Decathlonu, kde by ji mohli mít.“ Mohl bych ještě napsat další A4, a to jsem hodně toho už zapomněl.

      Záruka každopádně nedávno skončila, tak očekávám, že do týdne se kolo zlomí vejpůl a vylezou z něj červy nebo tak něco… Kolům moc nerozumím, ovšem toto všechno mi přišlo přece zarážející. Proto s Decathlonem na kolo, nikdy víc!

      0 0
      • milan.v  

        To mi celé přijde jako utažené za vlasy, jsou věci, které se stát mohou, něčemu se snad ani nedá věřit…

        Na to, že nerozumíš kolům, tak jsi paradoxně servisákům radil více, než je záhodno…

        0 0
        • babkanakole  

          Hele, snad všude občas člověk žasne. Možná je to dané tím, že coby ženská s otřískaným měšťákem nebo horákem provedení nemoderního a z kraje laciného nejsem někdo, před kým si osazenstvo cyklokrámů dává bacha na jazyk.

          Třeba servisák, který dělá blbce z těch co „kolům moc nerozumí“ i před zákazníky. Jednu takovou antireklamu na záruční servis jsem si taky přímo vyslechla, v krámu kde jsem jinak nikdy neměla problém. Servis Decathlonu (seřízení kol před sezonou) jsem sice zažívala z druhé ruky, ale z těch telefonů jsem v kanclu z jedné strany vyslechla dost na to, abych věděla co se tam dělo. Od servisu by mě to tam odradilo spolehlivě taky.

          Všude může mít dotyčný „svůj den“, ale občas to vypadá, že „své dny“ má v tu chvíli celý barák.

          Jen pro upřesnění – samozřejmě jsou to dva ojedinělé zážitky z několika let. Jenže do paměti se ti vryje zrovna tohle, ne ten zbytek, kdy proběhne všechno v pohodě.

          0 0
          • Smazaný účet  

            decatlon je supermarket kde dělají samí brigádníci… tam bych zkušené servisáky nehledal. Skoro se divím, že to opravují a neřeší výměnou dílu za nový tak jako třeba v lidlu.

            0 0
            • Tomcat  

              Ono věnovat se prodeji a snažit se vynechat servis nebo ho hodit na někoho jiného, mělo i pár velkých prodejců elektroniky. Je to prostě typ přístupu a pokud tohle někdo neprohlídne, nebo nechce akceptovat je to chyba i na jeho straně. Nejde dělat Decatlon vs ostatní = špatný vs dobrý

              0 0
      • myscho  

        Nie ze by som mal nejaku vysoku mienku o Dekaci a ich Post sales vseobecne, predsa len je to supermarket.

        Ale minimalne ti neverim, ze si pytali par stovak za prehadzovacku.

        Viz cennik:

        Seřízení přesmykače či měniče 99 ,–

        1 0
        • milan.v  

          Přesně tak, je to takové vybájené a předpokládám i vše notně zveličené…

          0 0
      • Smazaný účet  

        Mi takový příhody přijdou úplně absurdní, se přiznám. Asi je to tím že do servisu nechodím. Jediný co pochopím je ta brzda, ale ani tam bych nečekal že budou měnit pružinku, ale celou brzdu… a ta buď bude nebo nebude.

        Nejvíc vtipná mi přijde ta centrovací stolice, tu jsem nikdy neměl a vesele si zaplétám kola…

        Nevíte kolik berou v dekáči? Šel bych tam dělat mechoše, dělaj tam pěkný holky.

        0 0
    • Smazaný účet  

      máte prosím někdo tip jaký nosič dát na zadek a předek u rc520? trochu se bojím kupovat na blind, aby nebyla kolize s brzdama jako jsem měl u předního blatníku.

      0 0
      • jezdec smrti  

        Přední nosič tubus tara. Je nehorázně drahej, ale je to jeden z těch výrobků, který jsou dokonalý svojí jednoduchostí. Musíš mít na vidli závity, ale to ty tribany myslím mají, aspoň tedy ten můj jo.

        0 0
      • jezdec smrti  

        U zadního nosiče je to asi trochu jedno. Koupil jsem elops 900 v dekáči a jsem s ním spokojenej.

        0 0
        • Smazaný účet  

          no na elops 900 jsem kliknul jako první a je vyprodanej… asi budu muset vzít něco hodně obyč, chci jen zkusit dva dny se spacákem.

          0 0
          • jezdec smrti  

            Anebo se uskrovnit a pokud se nechystáš na expedici mimo civilizaci, tak přejít na beznosičovej setup.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.