• Andrew

    Řeším nákup 1. fulla a zatím mám v hledáčku následující kandidáty. Jedná se o kategorii 40 – 50 tisíc ve slevách

    Specialized SJ FSR 2011 Comp

    Trek Fuel ex 8 2011

    Trek remedy 7 2011

    Daly by se vypíchnout klady a zápory jednotlivých kol? Případně alternativu v dané cenové relaci?

    Jezdím doposud HT, ale chci přesedlat na fulla. Rád jezdím lesní pěšiny a rád bych si s požitkem užíval kořenové a rozbité pasáže, což nyní není možné. Nejsem skokan ani závodník, na druhou stranu nechci jezdit línou mrchu, protože fyzicky na tom nejsem nic moc. Vím, že Fuel má nižší zdvih. Nebude v terénu chybět. Na druhou stranu není remedy zbytečný těžítko? A jak z toho vychází SJ? Dle přispěvatelů na fóru se jedná o velice jezdivé kolo. SJ je ve slevách úzký profil. Stojí SJ comp za cca 50 000 v porovnání s konkurenty. Ocením pohodlí zadní stavby s malou závislostí na pohonu i brzdách.

    0 0
    • LáďaH  

      Já bych volil RB.

      0 0
    • Azmir  

      Všechno to jsou určitě dobrá kola a hodně podobně vybavená. Možná by mě štval v téhle ceně jenom RP2 tlumič. Možná bych se zkusil podívat jinde třeba po canyonu

      0 0
      • Andrew  

        U toho canyona se bojím způsobu distribuce a komplikovanějšímu postupu v případě reklamace

        0 0
        • Azmir  

          Reklamaci už tu pár lidí řešilo, napíšeš co je špatně a pošleš jim to aza chvíli máš doma nový rám.

          0 0
      • mr.antik  

        RP2 tlumič je uplně v pohodě…

        0 0
      • DaSnail  

        čo je zle na rp2?

        0 0
    • king-bike  

      Specialized No.1

      0 0
    • BB  

      podle toho co říkáž, že jezdíš, tak bych doporučil Fuel. Citlivý na drobné nerovnosti, a pěkně jde za pedálem, žádná houpčka. Výborně ovladatelné kolo.

      0 0
    • Necris  

      Spešl je na celopéra expert…

      0 0
    • jonti  

      Vic bych se zameril spis na typ kola nez na zdvih, a tam ma SJ FSR bliz k Fuel EX nez k Remedy. Kdyz tam das jezdive plaste – origo taky nejsou spatny, tak to pojede dobre. Pro korenove a rozbite pasaze bych zvazoval i SJ FSR 29, pres koreny to jede lip.

      A nejlepsi bude si vyzkouset testovacky a sami uvidis, co ti sedne lip.

      0 0
      • Andrew  

        A nevíš, jak se chová ten DCRV tlumič? V obchodě mi tvrdili, že pocitově jako vícezdvihý kolo. Já bych to z charakteru nastavení té první komory viděl spíš naopak

        0 0
    • jIrI___  

      Fuel EX je raketa, horko těžko budeš v téhle kategorii shánět jezdivějšího bika. Já osobně bych ale bral Stumpa. Je sice o poznání míň jezdivější než EXko, ale jelikož nejsem závodník, tak tu určitou línost bych přehlédl a naopak ocenil větší pohodlí v terénu. Remedyho bych na styl tvého jezdění vyloučil úplně, to už je tank.

      0 0
      • Kamikaze 591  

        Neříkal si kdysi, že se ti ta jezdivost moc nezdá?

        0 0
        • jIrI___  

          To bylo nejspíš čerstvě po přechodu z HT. Jakmile jsem si projel víc fullů, tak jsem změnil názor :)

          0 0
    • gargamel  

      Vybíral jsem stejně jako ty. Už jem byl téměř rozhodnutý pro Treka, ale vzal jsem Stumpa a byla to dobrý volba. Jede perfektně a funkce fsr je taky výborná a 140mm rozhodně není na úkor jezdivosti. Tady se můžeš mrknout, jak dopadla anketka

      0 0
    • marapara  

      Já bych šel do SJ FSR. Přece jen 20 mm zdvihu navíc není k zahození, navíc při vhodně zvoleném obutí jede parádně.

      0 0
    • marszy  

      Trek má doživotní záruku na prasknutí rámu pro prvního majitele.Pokud prodáš kolo nebo rám dál platí záruka 2 roky.

      0 0
      • marszy  

        To EXko se dá sehnat i v pěkným stavu testovací s plnou zárukou.

        0 0
        • Vilém  

          Takze predpokladam, ze je prodavas, nebo ne?

          Tak to bys mohl taky osvetlit tu „dozivotni“ zaruku.

          0 0
          • marszy  

            Po zakoupení vyplníš formulář na stránkách CZ dovozce Treku po uložení se ti objeví kod který si napíšeš do záručáku a je to.

            0 0
            • Vilém  

              No me spis zajimalo neco trochu jineho. A to, jak je dlouhe to dozivoti. Do konce zivota ramu? nebo 5 let?

              Tak i tak to zalezi pouze na dovozci, zda ti uzna zaruku nad zakonny ramec, tzn. kdyz nebudou chtit, tak to mohou kdykoli shodit na nespravne pouziti, zavodni pouziti atd. a ty nevyreklamujes nic.

              Proste to povazuji za marketingovy blabol, na ktery se dost lidi muze chytit.

              Ty Treky tedy prodavas?

              0 0
              • ToBla  

                Záruka je pouze na hlavní rámový trojúhelník a nevztahuje se na zadní stavbu, na tu je záruka 2roky. Tvrdí, že když ti třeba po 10ti letech praskne rám třeba ve sváru, tak dostaneš nový. Slyšel jsem, že někomu praskl rám z r. 99 a dostal nový včetně nového DRCV tlumiče..

                0 0
              • ToBla  

                Záruka je jen pro prvního majitele (nebo ho musí první majitel reklamovat).

                0 0
                • marszy  

                  Musí ho reklamovat ten co si doživotní záruku zaregistroval na stránkách CZ dovozce.Ten limit pro registraci je cca 14dni od zakoupení kola.Měli jsme na obchodě Treka Fuel EX 2005 práskl rám na předku .Zákazník dostal nový komplet rám i s tlumičem.Pras­klý rám i s tlumičem se vrací do Treku.

                  0 0
                  • Vilém  

                    No skoda, ze z tebe asi odpoved na to co jsem se ptal, nedostanu.

                    0 0
                    • blaf  

                      podle me to nikdo nevi :)

                      0 0
                    • marszy  

                      Ale já nejsem reklamační technik který rozhodne co je na reklamaci a co né.Nám všechno zatím uznali.Tu otázku mužeš dát i ostatním prodejcům jiných značek který mají třeba 5let záruky.Kolik najezdíš za rok km?Závodně?

                      0 0
                    • marszy  

                      Jestli chceš můžu tvůj dotaz poslat dovozci Treka do CZ a jejich odpověd ti poslat nebo tady uveřejnit.

                      0 0
      • trener  

        pěkný keci s doživotní zárukou.

        0 0
        • Barberry.pha  

          Trochu to rozvest? Nejaka zkusenost?

          0 0
          • McBlacky  

            „doživotní na rám“ ale jen na přední trojúhelník, zadní stavba klasicky 2 roky. A doživotní je cca 5let a stejně když to je trochu víc osápaný, tak tě vyfakujou.

            0 0
          • trener  

            zákon ukládá 2 roky.víc nic.s jejich doživotní zárukou mám osobní zkušenost a to jen špatnou.takže tak.

            0 0
    • Pavllos  

      Ahojda.Já mám Meridu Transmision 9000 a supr.Jediný co sem musel upravit byli brzdy.Magury nějak nestíhali hlavně při dlouhejch sjezdech.

      Shimano XTR se ukázalo jako dobrá volba.

      Tlumení zadní stavby zařizuje FoX z propedálem a taky supr.Celkově kolo můžu jen chválit.Mám letos najeto něco málo přez 9000 km a žádnej problém.

      Je to ale jen můj typ.

      Pavllos.

      0 0
    • šimlos  

      Můj názor je i v anketce od Gargamela,ale to jsem měl Fuela EX 8 jenom asi 14 dní,takže dneska mám s kolem trošku víc zkušeností. Ujel jsem na něm kolem 800km a nenašel jsem zatím žádnou chybu,v terénu se chová skvěle a jede pěkně svižně.Jezdím delší vyjížďky s převahou terénu a spokojenost Pokud mohu srovnávat ze Stumpem,tak Stump je pohodlnější,Trek je víc do sportova.

      0 0
    • Andrew  

      Měl bych dalších pár dotazů, které mě napadají v souvislosti v porovnáváním obou kol (v užším výběru zůstaly Spešl SJ a Fuel EX 8).

      1.Měřím 175 cm, jaká by měla být správná velikost rámu? Zkoušel jsem 18,5 a pocitově se mi zdál dobrý. Někde jsem tu narazil na příspěvek, kde autor hovoří, že má přes 180 cm (tuším 188) a má taky 18,5. Trochu mě to znejistělo

      2. Je tlumič RP 2 DRCV (EX) technicky méně dokonalá varianta než Triad na SJ? Někde jsem tu četl, že tlumič RP2 nestíhal po sobě rychle jdoucí nerovnosti většího charakteru, akorát už nevím, jestli to byl DRCV nebo ne.

      Na kolik tak od oka foukat pro 85 kg. Na zkušebním kole tam bylo cca 120 PSI a trochu to při jízdě po asfaltu houpalo. 3. Mění se technika jízdy na kole se zdvihy 140mm (SJ) vůči 120mm (EX). Myslím tím, zda je nezbytné upravovat geometrii při výjezdu prudkých stoupání? Má v tomto ohledu nějaké kolo výhodu? EX měnitelný zdvih nemá, není to handicap? Není SJ díky své větší aktivitě tlumiče náchylnější k nechtěné změně geo?

      4. EX můžu mít za 45 tisíc, kdežto SJ se stále drží na 50. Dá se předpokládat, že cena ještě spadne nebo je jich letos relativně málo a prodejci budou držet cenu? Samozřejmě vím, že je to taky o dostupnosti příslušné velikosti, v mém případě L, což asi s postupem času bude problém

      5. Je tappered hlavko velké plus vůči normálu? (EX ho má)

      6. Je proklamovaná nezávislost pružení na brzdách (ABP – active braking pivot systém u EX) opravdu funkční. A jak je to s nezávislostí na šlapání. Sice jsem na kole seděl, ale jen kolem prodejny po chodníku, takže nic moc testování.

      7. Na EX nelze upravovat délku kroku páky brzd. Délka kroku na konkrétním kole mi vyhovovala. Mění se krok v průběhu sjíždění destiček a je to důležitá vymoženost nebo se s tím dá žít?

      0 0
      • gemini  

        Nebude Ti Lko u Stumpa velký? Manželka má 173 cm, má Epica M a je jí akorát…

        0 0
      • camlost  

        taky bych se na tvem miste zkusil jeste projet na Mku. samozrejme zalezi na rozmerech kazdeho jednotlivce, takze ani Lko nemusi byt prilis velke, ale tomu Mku bych dal urcite sanci…

        0 0
        • Andrew  

          Právě že jsem na SJ seděl na M i L a pocitově bylo to L lepší. Minimálně v základním osazení, kdy na M je 60 představec a na L 90. Výměnou by se to asi změnilo, ale to člověk v obchodě neudělá. Jinak prodejce mě taky doporučoval M, ale říkám, osobní pocity byly proti

          0 0
          • Vilém  

            Proc by to clovek v ksefte neudelal? Kdyz jsem delaval v obchode, tak jsme bezne zakaznikum menili predstavec a to klidne jen na vyzkouseni, je to otazka par minut.

            0 0
            • Andrew  

              Tak díky za tip, zkusím o to požádat. Asi jsem moc ostýchavý :)

              0 0
          • McBlacky  

            SJ pro tebe Mko

            0 0
      • MlokCZ  
        1. To jsi četl asi špatně. Co se týká rychle jdoudích větších

        překážek, tak to není o tom, jestli to je RP2, RP23 nebo Triad. To je hlavně o interním nastavení komprese. Když je tlumič přetlumený, tak pak nestíhá. A to nijak nesouvisí s typem (různé interní nastavení může být u všech typů).

        Triad má výhodu v tom, že má jak platformu, tak lock. Jiný rozdíl tam není.

        A DRCV verze má akorát složitější vzduchovou část (má dvě komory), což mi přijde pouze jako berlička, že nedokáží udělat vhodný průběh už rámu, aby to dobře šlo dohromady s jednou komorou a potřebují speciální průběh tlumiče a druhou komoru.

        0 0
        • Andrew  

          díky za upřesnění, těch nových informací je dost a ne vždy jsem schopen je reprodukovat precizně

          0 0
      • gallardo  

        neteoretizuj a projed se na tech kolech… je mezi nima dost velkej rozdil.

        A ze jsi mel lepsi pocit na Lku v prodejne neznamena, ze budes mit dobrej pocit na Lku v technickym terenu.

        jen orientacne ja mam 184cm a L stump je mi akorat

        0 0
      • jIrI___  

        Měřím 188 cm a EXko mám 18,5". je to dáno tím, že rám je nízký a dlouhý. V těch 18,5" má efektivní horní rámovku něco kolem 610 mm, což je víc než bývalém HT 21". Prostě Fuely EX mají takovou trošku atypickou geometrii.

        0 0
        • Andrew  

          tzn. pro mě velikost 17,5. Asi mám špatný návyk z nynějšího kola, pocitově inklinuju k delším rámům. Ale je pravda, že jsem míval potíže s bolestí za krkem. Nyní jezdím rock machine tsunami, r. 2003 s 11 cm představcem. Musím ho dát do profilu, aby byla diskuze jednodušší

          0 0
          • palo7  

            u Treku jsou uváděny dvě velikosti, virtuál a actual, myslím že by ti seděla 18,5/17,5

            0 0
          • king-bike  

            neprehanis to uz trochu !

            0 0
            • Andrew  

              nerozumím tvé reakci???

              0 0
              • king-bike  

                tak skoro vsichni tady pisou ze Trek je spis zavodak a Specialized na pohodu! tak co porad resis? zamkni vlakno bike porid a jezdi !!

                0 0
                • Lišák  

                  neprehanis to uz trochu !

                  0 0
                • Andrew  

                  buď v klidu, já za příspěvky, který mi lidi napíšou a něco mi sdělí moc děkuji. Ty jsi bohužel ta druhá kategorie. Tak si to vlákno zablokuj a jdi jezdit. Nikdo tě nenutí, abys četl, co tě asi nezajímá

                  0 0
    • McBlacky  

      Na to co píšeš ti bude sedět EXko, proti SJ to jede parádně. Pokud bych chtěl zabrousit do těžšího terénu a víc pustit brzdy pak vem SJ.

      0 0
      • marapara  

        Nevím jak EX, ale SJ FSR jede parádně. Když vyhodíš toho Captaina zezadu, který nejede, tak je to parádní jezdivý full. Proti HT mco nepoznám rozdíl, je dost malý.

        0 0
    • ancistrus  

      Měřím asi 177 cm a SJ FSR 2010 jsem zvolil M s 90mm představcem.

      0 0
    • xpiv  

      http://www.jizdni-kola-sportovni-potreby.cz/…a-P3698.html

      před týdnem jsem jim psal email a kolo mají velikost L skladem za těch 50000,– co inzerují.měl sem o něj zájem,ale sehnal jsem model 2012.oproti comp variantě určitě výrazný polepšení.

      0 0
      • Hlodys  

        EX8 sem kupoval na konci leta. Tady mas par detailu.

        merim 185cm tak sme sel do 18,5 virtual (19,5) Trek to ma docela divne oznaceny, kazdopadne kazdy slusny prodejce by ti mel rict jestli zkousena velikost sedi nebo ne.

        Doporucuji koupit kolo v miste bydliste kvuli dvou povinnym servisum (kvuli zaruce) a pripadnym reklamacim. Take pokud v zime nejezdis tak neoveris testnost tlumice (zaruka 2 mesice na tesneni).

        Tez sem prechazel z HT na FULL pocitove se ti to kolo na rovnym useku houpat bude vzdy (mirne nerovnosti to tlumic tlumi uzasne, vydlice je na tom trochu hur, ale je to o nastaveni), ale jak na tom neco najedes a pak zase sednes na HT tak to pro tebe bude mnohem neprijemnejsi nez ted na fullu.Kor jetsli mas starsi kolo, tuhost ramu je take vyborna. System zadni stavby a tlumeni u tohoto modelu 2011 funguje na vybornou a ani pri presunech po silnici tlumic neprepinam do polohy 80% utlumeno = nema full lock (byl to jeden z mych pozadavku a bych na tlumeni a vidlu nemusel sahat za jizdy).

        Kolo je velice svizne a hrave, ABP funguje, ale citim ze ne stejne jako kdyz nebrzdim. Zdvihy bohate staci (podle me bys remedy nevyuzil).

        Jedine s cim sem se nesmiril byly AVIDY, hned v shopu sem jim rekl ze tam chcu XT brzdy, udelal sem hloupost ze sem si nevymenil take kotouce, cinkaly tak sly na bazar a hned sem koupil XT kotouce.

        Jedine co me mrzi je ze vidla nema 15mm pevnou osu, vyhoda je ze zadni stavba jde predelat na 12mm pevnou osu.

        EX8 je idealni start z HT na FULL, ovevis s tim cesty kterym ses na HT vyhybal a obecne se s timto kolem dostanes do jine dimenze bikovani i na stejnych okruzich ktere mas najezdene na HT.

        tohle je moje zkusenost

        0 0
        • marapara  

          Ad poslední odstavec, to by se dalo napsat obecně při přechodu z HT na jakýkoliv full :).

          0 0
          • Hlodys  

            neni FULL jako FULL,

            edit: jedno z idealnich kol pro start na FULLu ;)

            0 0
        • karlos2053  

          No osmičku velikosti 18,5(19,5) jsem teď několik let jezdil (od 2008). Pří moji postavě 180cm jsem měl sedlo hozený max. vzadu (horní délka cca630mm). Tím chci říct, že velikost je hodně individuální (můj případ:krátké nohy, dlouhé tělo). Teď jsem objednal devítku stejné velikosti. Nicméně to Andrew: při 175cm určitě ber 17,5(18,5) tzn. 609mm.

          0 0
      • zdeněkn  

        To:xpiv

        Taky mě láká,mužeš prozradit kdes sehnal 2012 a za kolik ?

        díky Zdeněk

        0 0
        • xpiv  

          sehnal sem v krabcycles 2012 elite.ka­talogová cena.jen sem vyměnil představec za kratší.s kolem VELKÁ spokojenost.

          0 0
      • Andrew  

        Dík za tip, ale převaha názorů tvrdí, že správná velikost je M. Zkusím ji ještě vyzkoušet v obchodě s 90 mm představcem a uvidíme.

        0 0
    • šimlos  

      Ještě k velikosti – měřím 192cm a Exko mám 21.5/20.5

      0 0
    • čirina  

      Měl bych pro tebe nabídku, mrkni na bike-forum/bazar inzerát Prodám Specialized Stumpjumper FSR Elite 2011 – vel. M (bílo/černý) vloženo 27.11.2011. Elite je podstatně lépe osazen než Comp, navíc jsem ho ještě trochu vylepšil :-) Bike je jako nový, najeto cca 700 km. Já měřím 176 cm a velikost M je akorát (jenom jsem si obrátil představec dolů). Samozřejmě záleží na geometrii, ale většinou má full oproti HT kratší posez a u vyššího zdvihu i vyšší řízení. Proto ti to M-ko připadá krátké. Ale v techničtějším terénu, by jsi to L-ko měl stopro velké.

      Pokud tě kolo zaujme, ozvi se.

      0 0
      • Andrew  

        Zrovna u tohoto kola mě nesedí 2 věci: brain a dvojplacka. A za 50 tisíc můžu mít sice jen comp, ale nový. Jak chodí ta vidle. Na compu jsem uvažoval, že ji dám pryč, protože je slabá – tam je RS revelation 140. Proč ho prodáváš, když jsi ho ještě vylepšil?

        0 0
        • Azmir  

          proč by rvl měla být slabá vidle? Myslíš tloušťku noh nebo ted nechápu…

          0 0
          • Andrew  

            myslel jsem funkčně. Mám jen krátkou zkušenost a asi nebyla ideálně nafoukaná na moji váhu, ale přišlo mi, že oproti tlumiči odváděla výrazně horší práci. Ale díky výše uvedenému nechci dělat předčasné závěry. Jen jsem porovnával s chodem upraveného epicona, který je naopak nastavený na mě

            0 0
        • čirina  

          Brain je věc názoru. Má své příznivce i odpůrce. Já ho mám vyzkoušený a jsem s ním maximálně spokojený. Když jsem kolo kupoval a zkoušel, jezdili jsme na něm oba dva s bráchou a oběma se nám zdálo, že vidlice FOX 140 RL možnostmi nastavení nekorespoduje s tlumičem (brácha má už třetího fulla a jezdí na nich několik let). Mně se na Brainu líbí, že si pomocí něho můžu z fulla udělat různé kolo. To znamená od aktivního „sjezďáku“, až po „pevňáka“ a to plynule. Záleží kde jedu, jak rychle jedu, případně jak komfortně chci jet. Fakt to funguje a záleží na tobě jak si ho nastavíš. No a ta vidlice FOX toto neumožňovala, dle nás to kolo bylo nevyvážené (přední/zadní odpružení). Z tohoto důvodu a ještě z jednoho, a to že jsem chtěl pevnou 15 mm osu, jsem vyměnil náboj DT Swiss s 15 mm osou a vidlici za RockShox Revelation XX Motion Control. Vidlice má navíc měnitelný zdvih 120 mm a 150 mm a hydraulické zamykání. Obě tyto vymoženosti velmi využívám. Zdvih do kopce snižuji na 120 mm, což zlepšuje stroupavost kola a na silnici, nebo rovném terénu ji zamykám, což je příjemné, protože nedochází ke ztrátě energie pohupováním. A právě hydraulický Motion Control na řidítkách umožňuje podobné nastavení vidlice, jako Brain, takže dle mého názoru je kolo podstatně vyváženější (myšleno vlastnosti tlumení). Brain i Motion Control lze vypnout, takže z toho máš normální tlumiče, na druhou stranu si s nastavením můžeš vyloženě vyhrát, což Ti normální tlumiče neumožňují. Vidlice Revelation chodí luxusně a jsem schopný využít celý zdvih. U spousty vidlic bývá problém využít poslední cca 2 cm zdvihu.

          Když jsem kolo kupoval, uvažoval jsem o výměně dvouplacky za třítalíř. člověk se tak nějak podvědomě bojí něčeho nového, nyvyzkoušeného. Dnes po najetí cca 700 km, můžu svědomitě prohlásit, že je to úplně v pohodě. Nejlehčí převod je stejný, jedině z kopce nad cca 45 km/h už není co točit. V terénu nad tuto rychlost stejně nešlapeš a jedeš na brzdy, na silnici pokud nejsi závodník to neřeším. Výhoda je méně řazení vpředu, nižší hmotnost a díky menšímu průměru převodníku i vyšší průchodnost terénem. Další moje kolo bude mít také dvouplacku.

          Prodávám ho proto, že kupuji carbonového Stumpjumpera Expert :-) jinak jsem s ním maximálně spokojený :-)

          0 0
          • Andrew  

            jasně, je to o názoru na brain, souhlas. Nechci tady z toho dělat bazar, takže pokud budu mít dotaz ohledně koupě, napíšu Ti na mail

            0 0
    • TREK6700  

      Fuel EX je super, jen ty brzdy. Jsou to moje poslední Avidy a už další nechci. Škrt, škrt, cink, cink, píííííííííísk, škrt. A můžeš seřizovat jak chceš. Nakonec se na to vyprdneš a po čase se to usálí na škrt, pííísk, cink :-)

      0 0
      • Nainen  

        Stačí čas od času máznout pístky aby se vracely a je po problému ;-)

        0 0
      • MlokCZ  

        Ještě, že vozím svoje Elixiry (ty nic takového nedělají) a né ty tvoje :-)

        0 0
        • marapara  

          Nápodobně :)

          0 0
        • McBlacky  

          asi tak, je to rukama -ty podložky jsou pro většinu lidí spíš hlavolam k nastavení- i špatně fréznuté návarky to mohou dělat

          0 0
    • šimlos  

      Andrew,neuvažoval jsi u Specialized o Camberu? Má nižší zdvihy a přijde mi jezdivější než Stump.

      0 0
      • Andrew  

        Ty vyšší zdvihy a SJ beru jako výhodu a pokud místní tvrdí, že to není na úkor jezdivosti, tak mě Camber neláká

        0 0
    • Andrew  

      Ještě jsem se chtěl zeptat, jak je to se schopností biku vyjet strmý stoupání, pokud bych měl RS RVL 140 beze změny zdvihu?

      0 0
      • gargamel  

        Stump jede do kopce hodně slušně. Mám jedno místo, takový krátký úsek, dost strmý a hladký kameny (skalka). Je to dost těžký výjezd, kde se musí pracovat s těžištěm, aby neproklouzlo zadní kolo. Nikdy jsem to nevyjel a musel jsem to vytlačit. A lidi se kterýma jezdim, tak to taky nikdy nikdo nevyjel. Naposledy, když jsem tam jel nově na stumpovi, tak jsem to se snížením vidlice vyjel. Což bylo na předchozím biku 130/130 (revelation se snižováním) nevyjetelné.

        0 0
        • Andrew  

          mě jde o to, jaké to je, když na vidlici nebude možnost snížení zdvihu. Jedná se o typ dual air na dual position

          0 0
          • marapara  

            Půjde to, ale se snížením zdvihu to jde o něco líp :). S vyšším zdvihem musíš víc snížit těžiště na předku prací těla.

            0 0
            • MlokCZ  

              Já bych k tomu doplnil jednu důležitou věc. Bude tedy záležet jak je kdo namakaný a jak je výjezd dlouhý.

              V těch extrémních výjezdech, kde mi opravdu hodně pomůže snížení vidlice, tak jsou to výjezdy, které jsou na hranici mojí fyzičky (pokud to není zrovna kratičký výjezd), která mi v tu chvíli limituje nejvíce.

              Bez snížení vidlice to technicky samozřejmě jde vyjet taky, ale ve chvíli kdy jedu na hranici fyzičky, tak každá technická věc včetně práce s těžištěm je mnohem těžší a velmi snadno se udělá chyba, kterou bych neudělal kdyby to nebylo na hranici fyzičky.

              Proto snížení zdvihu pomůže opravdu hodně. Tím jak nemusím více pracovat s těžištěm a můžu šlapat v sedle, tak zase šetřím síly a ty zůstanou jak pro delší takový výjezd, tak pro řešení jiných technických situací než je samotný sklon (překážky, zrychlování nutné na překážky, atd.).

              Mám dva testovací kopce. Jeden jsem vyjel jen jedenkrát v životě (a pokusů mohlo být za ty roky klidně i 50+) a to jen díky snížené vidlice (ale ani s tou jsem to dostkrát nevyjel, většinou končím na fyzičce těsně před koncem; bez snížení bez šance).

              A druhý, který jsem ještě nevyjel nikdy. Se sníženou vidlicí už jsem byl 2m před koncem (má tak 150m).

              Bez snížení jsem se nedostal nikdy ani do třetiny.

              0 0
              • MlokCZ  

                Při těch 2m před koncem jsem v podstatě byl slezen z kola, jak mi totálně došlo. Tedy technicky už to je ok s tou sníženou vidlicí a limit je už čistě jen na fyzičce.

                Bez toho snížení končím často na nějaké chybě, i když fyzicky bych ještě kousíček mohl.

                Je to hodně prudký kopec, kde nejsou žádné extra velké překážky. Ale celé se to tam sype + takové menší šutry (kolem 5cm), takže celý kopec je třeba mít určitou rychlost a i tak se tam snadno hrábne. Bez snížení pak současně ještě hodně hlídat zvedání předního kola (to se snížením vůbec neřeším).

                0 0
                • Andrew  

                  díky za detailnější zhodnocení, reagoval jsem na maraparu dřív, než se objevil tvůj příspěvek

                  0 0
              • marapara  

                jj, hlavně se to pozná v delších prudkých sjezdech.

                0 0
            • Andrew  

              to je jasný, spíš šlo o to, jestli to není výrazný omezení. Z tvé odpovědi usuzuji, že to nebude nepřekonatelný handicap

              0 0
      • Ivis  

        mimochodem ta dvojpacka kterou bereš jako nevýhodu je na šlapání mnohem vhodnější , lepší a rychlejší reakce ,bezchybnější fungování v těžším terénu nebo když je bláto atd ,a s 36 kazetou i skoro stejný rozsah ,a otázka šlapání do kopce -když pominu proč si to radši jak už ti plno lidí říkalo-a to je nejlepší rada ze všech -fakt věř mi…-o))…nejdeš vyzkoušet sám,každý to má přeci jen trošku jinak pocitově a něco jiného může preferovat…tak do kopce určitě s tím trekem vyjedeš rychleji i přijemněji

        0 0
        • Andrew  

          s tím vyzkoušením je to tak, že jsem odkázaný na možnost vyzkoušení v okolí obchodu, kde se takový kopce nevyskytujou

          0 0
          • šimlos  

            No jo,škoda že nejsi někde z okoli,udělali bychom ještě s Gargamelem společnou vyjížďku,dali pivko a rozhodnutí by bylo snažší. Já měl kliku,že jsem si kola mohl projet takhle na Kokoříně v terénu a to je nejlepší..

            0 0
            • Andrew  

              to se málokdy poštěstí, aby v okolí byly bajky co bys rád projel a ještě v přiměřené velikosti

              0 0
              • Ivis  

                tak to je asi na mě těžko k pochopení…bud chci zkusit nebo ne… přeci není problem, v obchodě ti to pujčí i na víkend tak není problem autem dojet k odpovídajícímu terénu…a zkusit …-o))

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.