Silné elektrokolo na jízdy v terénu

70 nepřečtených
  • mira393

    Zdravím,

    prosím Vás o radu které kolo si vybrat, jízdy v terénu(polní cesty i offroad), vysoký výkon a kapacita baterie.

    Moje proporce 190cm, 90kg.

    Pro občasný pohodový provoz (žádné závodění) mimo silnice.

    Nejlépe(pokud se vyrábí) v Číně ale pod Německou značkou a kontrolou dovážené a prodávané v Německu a i v Česku.

    Chtěl jsem KTM ale skutečně nad 100tis. na kolo nemám a tak se dívám po relativně kvalitních ale přitom ne značkových kolech.

    Dělám do moto biků a aut takže sekce elektrokol je pro mě nová, prosím proto o Vaši radu.

    Děkuju.

    Mirek

    0 2
    • konarider1  

      Popcorn ready :)

      13 0
    • kubad  

      takové kolo neexistuje

      1 0
    • novas752  

      Tak si kup kolo bez motoru, pod 100k vystačí na celkem slušně osazený enduro. Bohužel elektrika stojí ranec navíc a buď je to pak drahý nebo to osazenim stojí za houby a nečekej že nějaká dovážená čína je zázrak na trhu, kterým to všechno ochčiješ.

      1 0
      • Esi  

        Chybí ti tam ta třetí možnost že je to drahý a osazení stojí za houby což je u většiny elektrokol pod 150 000kč :-)

        1 0
    • mira393  

      Nevím právě jak je na trhu v elkolech, ale v obráběcích strojech jsem doma právě s takovou Čínou spokojen.

      Musí se to prostě dovážet do Německa musí to i Němci kontrolovat.

      0 0
      • tigermoth  

        Protože to číňani odlijou, opracujou a nacpou tam mechaniku, elektrovýzbroj a řídící systém nějakých renomovaných firem. I když i ty Hiwiny už umí celkem slušně falšovat.

        0 0
    • mira393  

      co tak lovelec?

      0 0
      • Vilém  

        Pro ty co jsou loveless je tu znacka lovelec.

        To si dejte jako heslo, treba vam to nachyta vic zakazniku jak anonymni spamovani na netu.

        0 0
    • Johny.Merida  

      Asi jsi se měl přihlásit na nějaké stránky e- kol…

      0 2
    • krabica  

      Jarda říkal, že Crusis je dobrý.

      3 0
      • VojtaXY  

        Pokud na to ma, tak neni co resit.

        Pokud ma malo penez, je to tezke vybrat a vzdycky to bude kompromis.

        A pokud chce utratit vic, tak je to vyhazovani penez za horsi kola pripadne u nejvyssich modelu za srovnatelne kolo.

        0 0
      • osobne  

        Ebike s motorem na klikách a pohonem 1×12, kolik km ten řetěz a kazeta asi vydrží? To bude dobrý žrout peněz.

        0 0
        • MlokCZ  

          Jak komu. Při nesmyslném drcení nízkých kadencí na vyšší přípomoc málo.

          Při rozumných kadencích a vhodném použití hodně, víc než na klasice…

          Konkrétně můj aktuální odhad 5000km, pořád ještě nevím, jak jsem první řetěz vyměnil po 3500km předčasně (jen 0,3% protažení) a druhý má zatím jen 1500km a dle kontroly na tom bude jako ten první, tedy aktuálně skoro jako nový.

          U kazety nebudu vědět ještě hodně dlouho. Tam akorát nemohu vyloučit, že bych o něco dříve (než zbytek kazety) mohl opotřebit 16z pastorek. Ale i ten by tak 3 řetězy dát mohl a případně není problém vyměnit samotný.

          1 0
          • Lišák  

            Zase by sis měl přiznat, že Ty nejsi zrovna standardní uživatel elektromotorového kola. Ty nízké kadence jsou naopak dosti standardní pro většinu uživatelů.

            5 0
          • mais  

            podle mě má obrovský vliv řazení, to co od řady jezdců na e-bicích slyším, to je ekvivalent počítání zubů v převodovce auta nebo motorky – to pak jedno jaká sada, ale musí jít rychle

            0 0
            • MlokCZ  

              To je klidně možné, že i řazení to ovlivní hodně. Já se snažím řadit ohleduplně k pohonu, ale i mně se ojediněle stane, že to trhá uši.

              V náročných technických výjezdech (kde to bez vyšší podpory nemám šanci vyjet) se snažím už mít vždy zařazeno akorát předem a neřadit, ale sem tam se stane, že to potřeba nakonec je. A v tu chvíli s tím už nejde nic dělat. Není možné přestat šlapat dostatečně dlouho, aby se i stihnul vypnout overdrive a přitom to nebyla v tom výjezdu konečná.

              0 0
              • mais  

                jo, ale to co píšeš je v zásadě ohleduplné řazení – ono to je velký rozdíl i na normálním kole, když vyjíždím z baráku hned do kopce a řadím při rozjezdu (nechávám doma nejmenší kolečka), tak je to rachot jak prase (většinou se snažím si to přeházet před odjezdem, ale někdy člověk zapomene)…a pak už samozřejmě se snažím řadit ok, a určitě je to na stavu koleček a řetězu hodně znát, stejně jako péče o řetěz ( pravidelně vše čistím, řetěz dávám do ultrazvuku – je to plný takového prachu, co dělá s mazivem brusnou pastu a následně pečlivě promažu a po zalití utřu)… a taky to, že s řetězem nedrbeš (šlapeš plynule se pozná)

                0 0
        • Kouba_2005  

          Nesmysl. Leda bys jezdil jak baba s nusi s kadenci tak 40. Jen na XX1 mi vadi jeden skok, nevim presne kde, ze prerazeni ani nepoznam a dalsi uz je zas o moc, takze klikam tam a zpatky jak pako. Jinak za me super a min nez 12s bych nechtel.

          0 0
          • McBlacky  

            U nizsich sad je to opotrebeni vyrazne vyssi. Ebiky s sx a nx kazetama toho skutecne moc nevydrzi. Zejmena styl “roztocim na max a prestanu slapat´ tomu dava dost na frak.

            0 0
            • jeniiiik  

              Na jednom kole mám SX kazetu. Jezdí na tom stejní dementi jako na Shimanu. (nízká kadence, jen těžké převody) Shimano už je druhá až třetí kazeta, SX první. Nájezd cca 1500km. U snímána je výhoda možnost vyměnit spodní pastorky, nicméně když koupíš spodní čtyři, je to cena půlky kazety.

              0 0
            • novas752  

              NX kazeta timhle stylem nedala ani 500km. Běžně jsou na elektrokolech po 1500 na výměnu.

              2 0
        • roman 3D  

          Na éčko v pohodě 1×10, řetěz mi vydrží o půlku větší nájezd než 1×12

          0 0
          • jeniiiik  

            Blbost. Nemůžeš brát 1×12 jako všechno stejně. XX1, X01 řetězy vydrží daleko víc než nějaké Deore, SX…

            0 2
            • roman 3D  

              Vůbec tomu nerozumíš, má ozkoušeno plno variant a nejlevněji na počet km je na tom 1×10

              0 0
              • osobne  

                Jako věřím tomu, že 1×10 vydrží víc než 1×12, ale chtěl jsem poukázat na to, že je to špatně, když je motor na klikách, kdyby byl přímo v náboji kola, tak to bude řetěz a kazetu opotřebovávat daleko méně, protože tyto komponenty pak nebudou zatěžovány motorem.

                0 0
                • Vilém  

                  …ale zase to ma spoustu dalsich nevyhod.

                  0 0
                  • osobne  

                    Jaké?

                    0 0
                    • Vilém  

                      U celoper neodpruzena hmotnost, posun teziste, vetsinou na rychloupinak, vetsinou sroubovaci pastorky, vetsinou planetova prevodovka atd.

                      0 0
                      • roman 3D  

                        Ježkovi voči, rychloupínák na éčku?, to snad není možný, na obyčejným šlapacím za dvacet nemá co dělat

                        1 1
                      • novas752  

                        Spíš na 15 nebo 17 matice než na rychloupínák. Ale najdou se i na pevný osy, byť tam zase musí být speciální rám.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Jo, to jsem se blbe vyjadril, uznavam, mysleno, ze neni pevna osa s pravem slova smyslu.

                          0 0
                    • novas752  

                      Hrozně nevyvážená hmotnost = jízdní vlastnosti daleko horší než se středovym motorem = pokud to neni jen popojíždědlo tak je to dost nepoužitelné. Horší řízení výkonu než u kvalitních středových motorů. Problémové výplety – obrovské příruby toho motoru = dráty jdou do ráfku pod dost velkým úhlem, nutnost tlustších drátů jinak to praská. Komplikované řešení defektů

                      1 0
                      • osobne  

                        Já si naopak myslím, že jízdní vlastnosti by byli lepší, kdyby bylo přední kolo poháněno elektromotorem a zadní člověkem.

                        0 0
                        • novas752  

                          No to už je úplná katastrofa, proti tomu je i ten motor vzadu zlatej. Je na tom docela sranda. Když to zabere při zatáčení je to jako rodeo. :-)

                          0 0
                        • Vilém  

                          Pokud bys jezdil jen rovne, tak snad.

                          0 0
                        • mais  

                          nejsou meli jsme to v rodine, na stejnej efekt byl potreba vetsi moment, coz znamenalo ze to vic zere, coz zase vic namahalo vyplet, ktery z toho taky nemel radost, navic to bylo hrozne blbe vyvazene, nakonec slo do sveta

                          0 0
                • roman 3D  

                  Mě vydrží 1×10 na éčku víc než 2×11 na obyčejněm šlapacím

                  0 0
              • jeniiiik  

                Aha. Každý rok se starám asi o padesát testovacích kol. Plus moje kola a další servisy, půjčovny co mi projdou rukama, zkušenosti lidí co fakt jezdí, atd. Ale ok, nerozumím tomu.

                Mimochodem, píšeš jednou o výdrži, najednou o tom co vyjde nejlevněji.

                0 1
                • VojtaXY  

                  V Polsku koupis levne 10 rychlostni retez, ktery vydrzi vic, nez jakykoliv 12 rychlostni koupeny v Cesku.

                  3 0
                  • jeniiiik  

                    Já vím na jakého mamlase jsem reagoval. Jen jsem to trošku chtěl uvést na správnou míru pro ty, kteří jdou náhodou okolo a neví, co je ten trojrozměrný Roman zač. Aby náhodou nedošlo k záměně jeho domněnek za relevantní informace.

                    0 0
                    • roman 3D  

                      Nic si z toho nedělej že nejsi erudovaný v čem pracuješ, prodávají duše s do éček se nemotej:-)

                      0 1
                • Vilém  

                  Ale on nepise o sobe. Asi pise o tom druhem.

                  0 0
                • roman 3D  

                  Nebuď z toho smutnej

                  0 1
                  • psbiker  

                    Souhlas, cpát na éčka 1×12 je házení perel sviním a výplach jejich peněženek. Hele a co tak 1×8, to vydrží ještě víc?

                    1 0
                    • xtonda  

                      Myslíš Sram EX1? Ten je na ečka přímo dělanej, tak snad jo.

                      1 0
                      • psbiker  

                        Bojím se, že to zůstane nepochopeno. Zákazník slyší na počet převodů, čím víc, tím líp :)

                        0 0
                        • VojtaXY  

                          A jeste na zdvih vidlice, kde zakladni 120mm pruzina je lepsi nez nejlepsi vzduchova 100mm.

                          0 0
                          • novas752  

                            Tak ale favoritem elektro kol nemůže nikdy být ani jedna. Tam vede zdvih ±160, samozřejmě i vzadu, ideálně Fox Factory a nastavte mi to na 120kg.

                            0 0
    • liborg1982  

      190cm, 90kg tam by mohl být výkon i kapacita. Nebo taky ne.

      Musíš nám alespoň hodit odkaz na tu vytouženou značku. My ti kliknem a máš hotovo. Nebo možná nekliknem.

      0 0
    • KoudakT  

      Na tyhle požadavky máš na dnešní dobu nízký budget.

      To, co píšeš, by splňovalo kolo bez elektromotoru, ale za svoje se ti jezdit nechce. Takže buď namazat pod koleny nebo přihodit půl sta na 150 tis., tam už se půjde bavit jinak.

      0 0
    • jeniiiik  

      Hele mám na prodej Husqvarnu MC5. Tahal jsem s ním vozík s minimem a fungovala chvíli jako test bike. Super stav, nejezd nějak okolo 800km. Cena do stovky asi v pohodě. Je to velikost L, ale je to fakt velké L. Jiní mají ve stejných rozměrech už XL.

      https://www.dookie.cz/…hite-yellow/

      1 0
    • Markony  

      jedině tohle https://motosvet.cz/…prodeje.html

      0 1
    • McBlacky  

      Sto je na silny ebike malo, ale na nejakou levnejsi motorku nebo skutr by to stacit mohlo

      0 0
      • peo  

        Za 110000 už lze značkový velmi dobře vybavený bez problémů sehnat. Ale nesmí se to kupovat v klasickým krámě kde si solidní marži přidá dovozce a prodejce… Stačí kouknout k directsale značkám. např.: https://www.bike-discount.de/…nder-8.0-625

        Samozřejmě to předpokládá že člověk tomu trochu rozumí a dokáže si seřídit aspoň přehazovačku :D

        0 0
    • Andy5  

      Rob v příspěvku : https://www.emtbforums.com/…-bike.29296/

      • se dostal pod 3000 liber. Nyní by to už bylo o něco dražší, ale zase při ekonomičtějším osazení by se dalo pod 100 000 dostat. Motor M510 Bafang 48V, baterie 840Wh a ful-karbon rám Dengfu asi zakoupit u Dengfu a ostatní dle svého výběru a sestavit.
      0 0
    • roman 3D  

      HT, 625 baterie, 1×10–12, vzduchovka, na víc to není

      0 0
      • Andy5  

        Ano, pokud jde o e-kolo do terénu do 100 000, tak jedině HT třeba s motorem Bosch 4.generace. Budete ale vázán na jejich předražené baterie. Volil bych raději motor Bafang M510-je prý silnější než Bosch (špičkový příkon až 840 W) s větší volností u baterie-jen napětí a aby se vešla do rámu. Bafang motory M500, M510 a M600 mají stejné uchycení do rámu, takže lze s vhodným rámem (např Dengfu) případně vyměnit motor za jiný typ. Ladění charakteristik Bafang motoru není na úrovni Bosche, ale u Besst Pro už mají např. individuální nastavení úrovní podpory jednotlivých stupňů-viz odkaz:

        https://www.emtbforums.com/…6180/page-33

        0 0
        • Andy5  

          Vypadlo mi hotové kompletní e-kolo do terénu

          0 0
        • XNeo  

          Ne opravdu Bafang nechceš, Bafang se kupuje, když na lepší není. Doporučuji vyzkoušet Bafang, Shimano, Bosch a pak si udělat názor. Projev Bafangu je prostě tragickej.

          2 0
    • Foose  

      proč tam chceš šlapky, když jsi motorkář?

      pojď do toho: https://www.kuberg.com/en/freerider

      Made in CZ

      0 0
    • Krejza  

      Jako elektro do terénu jsem si pořídil Freeride E-XC ????

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.