• makak

    Asi se budu ptát jako idiot, ale s kolem moc vlakem nejezdím. Potřeboval bych se v pátek s kolem dostat do Veselí na Lužnicí.

    V Idosu jsem našel vlak, rychlík, u kterého je napsané nutná rezervace přepravy kola. To zvládnu. Jenom bych se chtěl zeptat jak probíhá nakládka, převoz a vydání kola. Zkušenost stará 10 let totiž není moc dobrá, kola jsme tenkrát dali do podatelny zavazadel, pak paní připomněli že jedno kolo zapomněla přivést k vlaku, přemluvili jí, že kola podáme do vlaku sami. V hitláku kola naházeli na jednu hromadu a každou zastávku jsme koukali jestli někomu nevydali naše kola. Jak je na tom ČD teď?

    0 0
    • Vilma  

      Já jezdím často vlakem a vždycky podávám kolo průvočí která má na starost vagon s přepravou.Lístek na kolo mi dává vždycky u vlaku.Cena je 30 kč,nebo celodenní je za 60 kč.

      0 0
      • marapara  

        Také jezdím často vlakem, kolo podávám sám. Pokud jednu jen jedním spojem platím 25 Kč, pokud přesedám, tak 50 Kč na celý den. Kolo je jako síťové spoluzavazadlo. Pokud je tam i úschova běhěm přepravy, tak 60 Kč.

        0 0
    • jIrI___  

      Stoupnu s kolem na nástupiště, počkám až přijede vlak, najdu nákladní vagón, podám kolo „obsluze“ ve vagónu a ta ho umístí do stojanu, vyskočím do vagónu, zaplatím za jízdenku za kolo a jdu si někam poblíž sednout :). Tohle platí v případě vlaků, kde není rezervace nutná a nevím, jestli to v případě vlaků s nutnou rezervací bude nějak jinak.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Těchto vlaků je ale minimum.

        0 0
      • Hejdik  

        Předloni jsme jeli z Českého ráje domů vlakem i skolama a vagon s kolama byl už tak narvanej ,že na další zastávce byla parta asi 10 kolařů,kterým průvočí řekl,že už kola nemá kam dát a oni na něho,že mají rezervaci ,ale stejně jim to nepomohlo,takže myslím že rezervace je stejně jaksi zbytečná:-)Vlak byl tak narvanej,že by se s těma kolama nedostali ani do vagonu.Nikdy jsem nevěřil že u nás může být někdy vlak narvanej jak v Indii:-)A to byl asi půl kilometru dlouhej.

        0 0
    • Rychlej turista  

      Na dálkových tratích je to v posledních dvou létech tragédie. ČD dělají všemožné obstrukce, jen aby tento způsob cestování co nejvíce ztížily a pokud možno úplně znemožnily.

      Pokud se někam chceš včas a bez problémů dostat, musíš si místenku na kolo koupit jako letenku, hodně, nejlépe několik dní dopředu, jinak tě nevezmou i kdyby měli vagón na kola úplně prázdný. Přijet dneska neplánovaně na nádraží a chtít jet rychlíkem, znamená mnoho hodin čekání, až pojede vlak, do kterého tě milostivě s kolem vezmou. Naposledy jsem to zažil teď v sobotu, když jsem jel celou noc v dešti a ráno jsem to zmrzlý odpískal, že dojedu vlakem. Čekal jsem tři hodiny, mezitím jezdil jeden rychlík za druhým.

      0 0
      • krokus  

        Přesně z těchto důvodů už radši kola většinou vozím autem:-( Když člověk jede aspoň ve dvou, není to ani o moc dražší.

        0 0
        • Barak  

          To já taky. Velká výhodou vlaku ale zůstává fakt, že při použití vlaku jako dopravního prostředku pro návrat domů můžeš na kole dojet mnohem dál než když se musíš vracet. Alespoň takhle to čas od času využívám já.

          0 0
        • MlokCZ  

          Přesně jak píše Barak. Vlak má tu obrovskou výhodu, že můžeš jet vlakem jen cestu tam a zpět na kole se vracet domů (nebo opačně). Tím máš mnohem větší dojezd a nemusíš dělat okruh a ještě absolovuješ jen jednu jízdu dopravdním prostředkem za ten den.

          A má to i další výhody. Když je náročná trasa, tak nemusí nikdo po dojetí unavený řídit, můžeš si dát pivo po cestě (pro rejpaly myslím trasu mimo silnice).

          0 0
          • pepek  

            Raději unavený řídit, než čekat na zaplivaným peróně. A navíc ty lokálky mají hrozně tvrdý odpružení, který nejde poladit. Tvrdá lavice, zdvih jak zarezlá turistická RST, vysoký odtrh  a komprese nastavená na max :-) Mně z toho vlaku bolely záda víc, než za celý den na kole. Nikdy více.

            0 0
      • MlokCZ  

        Je to tak, ale vždy záleží na konkrétních lidech a někdy to jde celkem v pohodě.

        Jeli jsem před cca měsícem vlakem do Žihle, vlak měl nově povinou rezervaci (která platí jen pro část roku) a jelo tam více cyklistů, že nebylo dost místa na kola (je to jen taková skoro lokála a přesto to je rychlík) a nějak jsme se dohodli a nacpali to tam. Ale samozřejmě mohla nás průvodčí poslat bez rezervace někam.

        Raději tedy přesně jak píšeš, koupit si několik dní dopředu místenku.

        0 0
      • maajkee  

        zajimavý, já před pár dny jel s přítelkyní s kolama rychlíkem na jihlavu, normálně jsme přijeli na nádr, koupili si jízdenky a pak kola zaplatili až vevnitř. Myslím, že většina spojů má u sebe ikonku „kolo“ a kola se můžou normálně bez ptaní převážet. Dokonce nás v minulosti v pohodě s kolama vzali i do vlaku takto neoznačenýho.

        Já s ČD v tomhle ohledu nemám sebemenší problém.

        0 0
    • makak  

      No u toho spoje je tohle:

      úschova během přepravy; povinná rezervace pro jízdní kolo v období 1.4. – 31.10., mimo toto období možnost rezervace místa pro jízdní kolo

        
      0 0
      • Rychlej turista  

        Jak jsem psal, do tohoto vlaku tě bez místenky na kolo nevezmou, i kdyby byl úplně prázdný.

        0 0
        • knihomol  

          Vezmou, ale platí se asi 50 Kč navíc. Rezervaci tam zavedli kvůli tomu, že v sezoně tam lidi chtěli narvat kvanta kol a mnozí se nevešli. S rezervací máš jistotu, že pojedeš. Když jedu v sezoně někam dál, tak si koupím rezervaci pro kolo a mám vystaráno. Vlakem s kolem jsem toho najezdil hodně a tak trochu něco vím. Dá se s kolem jet velice dobře, musí ale člověk vědět jak. Obecně se dá kolo naložit na začátek a konec soupravy všech osobních, spěšných i rychlíků. Pak bývají v některých vlacích vagony s větší předsíňkou a označené piktogramem kola. Tam se taky dají kola. Nejlepší je to ale v tom nákladním voze, jsou tam obvykle i háky na kola. Lístek je dobré si koupit už v pokladně, pak je u vlaku rychlejší nakládka. Vždy jsem jednal slušně a nikdy se mi nestalo, že by mě někdy s kolem nepustili do vlaku. Dokonce během výluk jsem ho dostal i do autobusu. Na stránkách ČD je všechno.

          0 0
          • Rychlej turista  

            Psal jsem o dálkových spojích. Konkrétně Ostrava – Praha, Praha – Cheb a zpět.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Předloni i na těchto tratích platilo, cos napsal výše a jezdilo se bez problémů. Vloni ale zavedli ty rezervace a od té doby je to tragédie.

              0 0
              • autor_trek  

                Neustále „zlepšují“ služby, omezují počet spojů a žádají o nehorázné dotace.

                Zatím jsem nepochopil, jak mohou ušetřit zrušením spoje (fixní náklady zůstávají… a úbytek platících pasažerů…) a manažerům ztrátového (státního) podniku nehorázné platy jdou.

                0 0
                • autor_trek  

                  Jenom zkušenost z doby hluboké totality. Jako mladému mi odešlo mi těsnění pod hlavou na Jawě 50, dotlačil jsem „fechta“ na nejbližší nádražíčko, podal jako spoluzavazadlo, pomohl naložit do hitláku, v cílové stanici převzal a odtlačil. Bez problémů a cena řádově v korunách.

                  0 0
                • Martyss  

                  Za zavedení rezervací na kala v rychlích Praha – Cheb je důsledkem stavby třetího železníčního koridoru, kdy je pernamentně od roku 2005 v nějakém úseku mezi Plzní a Chebem náhradní autobusová doprava. Stavba skončí v roce 2011. 

                  0 0
      • chikn  

        tak ja sem si vsechno to placeni a listky co potrebujes vyresil uz kdyz sem si kupoval jizdenku na vlak diky slecne na pokladne coz bylo zhruba tak pet hodin pred nastupem. musis si koupit mistenku pro kolo (coz je mozny do urcityho casu pred nastupem pak uz to mozny neni! ) za to chtej myslim stovku na kolo pak jeste myslim ze tricet korun za jizdenku pro kolo a kdyz budes presedat ve veseli jako sem to udelal ja, tak jeste v tamtom vlaku 25 za kolo. s kolem sme dosli v Praze k vagonu na kola (na konci nebo na zacatku vlaku. bud se zeptej nebo si to najdi na info panelu o vlacich) a tam nam hodila obsluha potvrzeni na tu mistenku a nalepil naky cisla aby se kola poznali a sli sme si sednout kam sme chteli jinam do vlaku… jeste se te zepta kam jedes, takze tam pak s tebou na vystup bude pocitat. a do toho druhyho vlaku, coz byl nakej hopsak co objizdi dediny, sme si to kolo vzali s sebou do vagonu, kterej na to byl urcenej. ja osobne sem s timhle vsim problem proste nemel. jediny co me stvalo, ze sem to na strankach ČD studoval dlouhy hodiny

        0 0
        • Rychlej turista  

          Jak jsem psal, nekoupíš dopředu - nejedeš. A to máš kliku, že jedeš z nádraží, kde si jde místenku na kolo koupit. Spousta nádraží byla zrušena a další mají hodně omezenou prodejní dobu. Takže jenom komplikace a ztráta času a peněz, protože nezbývá, než někam cestovat, aby sis mohl koupit místenku na kolo. A to je ten lepší případ, kdy dopředu víš, odkud a kdy pojedeš. Skutečný zážitek z cestování ti ale ČD zajistí, pokud na nádraží přijedeš prošitej a chceš to dojet rychlíkem.

          0 0
        • jim1f  

          Bude s tebou počítat u výstupu…Jel jsem na jaře z Pardubic do Karviné vlakem i s kolem.Chlápek v zavazadlovém vagonu se mě ptal kde budu vystupovat.Říkám mu v Karviné.On na to v pořádku.Vlak dorazil do Karviné,tak jsem vystoupil a jdu po peronu k tomu zavazadlovemu vagonu.Byl jsem vagon od něho když v tom průvodčí zapískala dveře se zavřely a vlak se rozjel.Řval jsem na ni at zastaví že tam mám kolo a třískal jsem i na dveře od toho zavazadlového vagonu.Přes okno jsem viděl jak mi kolo ujíždí do Českého Těšína :-(((Naštěstí byla na peroně jiná pruvodčí se kterou jsme zavolali do další stanice a kolo se mi po hodince vrátilo dalším vlakem zpět.

          0 0
          • drtyc  

            nezastavujem :) mame zpozdeni :)

            no jo. taky pamatuju situace, kdy se vysype skoro jeden celej vagon do poloprazdna na peron, protoze prestupuje na nejakou vyluku a autobusy se vytrati a pak se ceka a ceka na posily.

            vlak-vlak kam mi pamet saha sem mi to za dob studia nestalo, ale to byla doba, kdy pripoje na sebe v 98% pripadu cekavaly a to uz tusim zrusili, tak mozna proto i ta situace s kolem… ale pripad, ze pomalu nestacil jeden vlak ani vystoupit a druhej uz vyjizdel, protoze tam „uz“ nikdo nenastupoval, protoze ti co by chteli byli uvizli za spuntem u dveri na perone zustali trcet v ulickach…

            0 0
    • krteček  

      priživím sa na tomto vlákne…a to s otázkou ako sa vo vlaku s kolom zaobachadza…? Chcem  ­transportovat seba a bike z Prahy do Žiliny a rychlik Excelsior vypadá, že by mohol brať po rezervacii kolo…mám však trochu strach  nechať mojho Zestyho napospas železniciam…a trošku ma desí predstava , že by bike po ceste z batožineho vozňa nemusel vyliezť  v stave v akom tam bol uložený…čo sa mi kedysi pár rokov dozadu už pri transporte biku vlakom stalo..našťastie len na starej plečke…Nemáte niekto skusenosti s prepravou biku v rýchliku na tejto trase, prípadne nejaké iné pripomienky k (ne)bezpečnosti transportu biku vlakom?

      0 0
      • Rychlej turista  

        Tohle je asi jediné, co se u ČD opravdu zlepšilo a o kolo bych se nebál.

        0 0
        • JakeF  

          Jo, no nevim… Vezli jsme se třídou kola na sporťák, bohužul na trase byla výluka, ale i tak. Kola do vagónu v pohodě, jenže… Držáků na kola jen pár, zbytek bez ladu a skladu naskládat na sebe, aby se pokud možno co nejmíň omlátily apod. Beru, sice jsme byli rezervovaný dobu dopředu, tak ten vagón s většim držákem asi nemaj. Jenže pak přišla výluka. Kola do dodávky (nikdy jsem nevěřil, kolik se jich tam vejde) a to tak, že narvat jich tam co nejvíc, nějaký omlácení se neřeší. Nakonec se skládaly i do druhý vrstvy a to mezi tim byly i kola ne zrovna malý hodnoty. Nakonec se ani to nevešlo a skládaly se ještě do spodního prostoru autobusu. To ČD opravdu nevychytaly.

          0 0
          • MlokCZ  

            Na výluký je třeba dávat pozor a nejlépe se jim vyhnout. Jsou předem uvedené na stránkách ČD, takže není problém s tím počítat.

            0 0
            • Splinter  

              ne všechny…

              0 0
              • MlokCZ  

                Možná je samozřejmě všechno, já se s tím ale ještě nesetkal, že by nebyla. Máš nějaký příklad, to by mi docela zajímalo.

                0 0
                • kyl  

                  Loni sem byl s kamošem na Dlouhých stráních,přicestě zpět sme měli přesedat,už ani nevím kde ale kdesi na Prahu spadli troleje a náš vlak měl mít spoždění tak jako skoro všechny rychlíky ale nakonec ten spoj úplně zrušili.Jeli sme jak se dalo,část cesty na kolách protože pozdní vlaky jedou jen někam,něco spožděného jsme naopak chytiliv jiné stanici a pokračovali dál vlakem.Byl sem doma asi o 4h později jak kdyby vše bylo podle plánu.

                  0 0
            • Michal.J  

              Nedávno jsem někde četl vysvětlení od ČD že ta povinná rezervace je právě třeba kvůli výlukám, aby prý věděli kolik kol bude třeba převézt…

              0 0
        • MlokCZ  

          Jak kdy a jak kde. Stále raději preferuji a snažím se používat vlaky co mají zjednodušenou přepravu (i na tu se ale vztahují ty dementní rezervace), kde si kolo sám naložím, sám umístím a pohlídám.

          0 0
    • Marika88  

      Nedávno mě vzal průvodčí bez rezervace do vlaku s povinnou rezervací se slovy „to nechte být“…je to o lidech, ale spoléhat se na to rozhodně nedá.

      0 0
      • PietroUL  

        Na mě zase jednou: „jestli mi tam s tim kolem vlezete, tak to máte za 200“. Bylo to EC s povinnou rezervací a už je to pár let zpátky.

        0 0
    • kajulka2  

      Ani ne měsíc stará zkušenost. Do vlaku v pohodě, uložení kola, označení taky. Při vykládce kola podával jiný pracovník ČD naž nakládal a přivezl mi uplně jiný kolo. Tak mu povídám že to není moje a ukázal do vagonu na to správný. Bez řečí a hlavně kontroly lístku nalepenýho na kole mi ho podal a já odfrčel na svým. Jak to tak vypadalo sem si mohl dost polepšit, ve vagonu byly podstatně lepší kousky.....

      0 0
      • vojtechposmourny  

        Jo, před lety se mi stalo něco podobnýho. Jel jsem vlakem s přestupem v Havl. Brodě. Vylezu z vlaku a koukám, jak nějaká paní v uniformě čd tahá moje kolo z rychlíku. Tak jí povídám, to je moje kolo, já si ho k druhýmu vlaku převezu sám, ať se s tím netáháte. A ona mi ho bez mrknutí oka a kontroly čehokoliv předala…

        0 0
      • Karkulka  

        Párkrát jsem vezla bajka i silničku z Bohumína do Brna. Průvodčí se slovy: "To nechte"v pohodě, o tom žádná..ALE!!!- jednou byla na tédle trase výluka nehlášená na netu (kdybych o ni věděla, kolo bych určo nevezla).

        Pro mě to znamenalo nasednout si ve Vyškově do náhradního vozítka čili busu a pohodlně se nechat přesunout až do Brna..ALE pro bajka? Toho mi naložil průvodčí do velké dodávky a já netušila, do čeho chudák bajk jde :-(

        VÝSLEDEK: vzhledem k tomu, jak řidič náklaďáku (jel před naším busem) prasil zatáčky a tomu, že zavazadla převážně kola nebyly zajištěné, jsem si odvážela vcelku poškrábaný rám. Neměla jsem chuť ani sílu to nějak řešit nebo reklamovat..vždyť jsem na kolo neměla ani lístek díky fajn průvoddčímu ;-)

        0 0
        • M_ishak  

          Já jsem takhle při výluce vezl kolo vevnitř v buse nacpaném k prasknutí, kde člověk sdílel metr čtvereční s cca čtyřmi lidmi a především tam byly ještě další dva cyklisti…bylo to 15 km pekla, ale přežil jsem…

          0 0
          • Karkulka  

            mě s kolem nepustili :(

            0 0
          • marapara  

            Já jsem párkrát jel taky s bikem ve výluce busem. Stalo se mi to asi 3× a vždy jsem se domluvil s řidičem a bike hodil do úložného prostoru busu. Měl jsem štěstí, že to bylo ve všední den, kdy další cyklista nejel a řidič nevezl žádné větší věci. Měl jsem fulla, tak jsem vyhodil přední kolo a bajk tam v pohodě vlezl. Žádné šrámy na něm po jízdě nebyly.

            0 0
            • M_ishak  

              Přesně jak říkáš, je to jen o lidech a o štěstí, jestli nenarazíč na blba.

              0 0
      • MlokCZ  

        Proto když už není možné na trati použít zjednodušenou přepravu, kde se o kolo sám starám, tak sedím vždy hned vedle nákladního vozu a na každé zastávce kontroluju, zda někdo náhodou nevykládá moje kolo.

        0 0
        • kajulka2  

          Já jel takhle s kolem vlakem prvně a když sem viděl že na něj nalepili lístek a ten samej dali mně tak se mi zdálo jako že to zřízenec vydá jen proti lístku. A ono ne, lístek po mně vážně nikdo nechtěl

          0 0
    • M_ishak  

      Z důvodů zmíněných kolegy výše jezdím spoji opatřenými zvětšenou předsíňkou. O kolo se starám sám, gumkama mu zablokuji brzdové páky, aby se nehlo a sedím tak, abych ho měl na očích. Neodvážil bych se ho svěřit zaměstnancům ČD, protože bych v každé stanici musel kontrolovat, jestli s ním něco nevyvádí, hlavou by se mi honilo, jak je zaházené hromadou dalších kol, jak trpí na každých výhybkách…Tak jak to provozuji, je to mnohem příjemnější a klidnější cestování – nehrozí vznik žádných problémů.

      0 0
      • makak  

        nojo, jenže já si v pátek do toho Veselí takovej vlak nevypravím :-(

        0 0
        • Rychlej turista  

          Z Ostravy do Chebu taky moc takových vlaků nejezdí. Abych byl přesný, nejezdí takový ani jeden.

          Borci tady řeší, jak jsou spokojeni, když jedou tři zastávky courákem. To je opravdu naprosto bez problémů. Bych je chtěl vidět, jak přijedou někam na nádraží, které je zavřené, nastoupí s kolem do vlaku, tam si koupí lístek a plynule přestoupí na rychlík. Tohle šlo ještě před dvěma roky, ale je nová doba…

          0 0
          • makak  

            abych se jich zastal, já napsal blbě dotaz, panťákem sem tam jedu a tam to je opravdu bez problému.

            asi se na to vykašlu, blbnout 2 hodiny dopředu na nádraží a ve finále dostat od nádražáku v cíli Joko na SIS … stejně má v sobotu pršet

            …snad to konkurence v podobě Student Agency zase zlepší

            0 0
            • Burizon  

              Doufám, že to s tím Jančurou byl jen vtip… :-) Ten totiž jen kecá do médií a skutek utek (a k tomu ještě dřív, než dojde na veřejnou soutěž) No, komediant v žel. dopravě neskutečnej…

              0 0
          • Lenka.05  

            Přesně tak jsme to udělali z Jinců. Courákem do Zdic (v Jincích byla stanice zavřená) a ze Zdic rychlíkem do Berouna. Bez problémů. V Jincích nám kola strčili do poštovního vagonu a v rychlíku taktéž. Ještě jsme se svezli 1. třídou :) Jízdenky jsme si koupili ve vlaku u průvodčího.

            0 0
          • Martyss  

            Lísky prodává průvočí ve vlaku. Je to ekvivalentní prodeji v pokladně. Dokonce se nyní zavedlo, že pokud máš Inkartu s aktivovanou elektronickou peněženkou a v dané stanici není čtečka, tak v případě placení elektronickou pěženkou si můžeš koupit lístek ve vlaku bez poplatku 30 Kč.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Jak jsem psal, řešíš problém, který není.

              Problém je cestování na dálku. Zajeď do Vojtanova, vlez s kolem do vlaku, tam si kup lístek do Ostravy a nejbližšími možnými spoji pokračuj až do Ostravy. Ještě předloni to tak šlo, dnes je to nemožné a můžeš si pouze tipnout, kdy se do Ostravy dostaneš.

              0 0
        • M_ishak  

          Zde pod tím odkazem ti říkají, že jako nouzovku můžeš mít kolo i v malé předsíňce (buď uplně v předu u mašiny nebo uplně na konci vlaku). Taky jsem to už tak párkrát praktikoval.

          0 0
          • M_ishak  

            Ha, a já si to teď přečetl  a hned jsem zjistil, že jsem nevědomky porušil pravidla – píší „neplatí pro vlaky se zveřejněnou přepravou spoluzavazadel nebo službou úschova během přepravy“. Ale to nic nemění na tom, že jsem tak jel, aniž by průvodčí něco remcal. A i kdyby, tak bych si to obhájil a nějak bysme se dohodli (v můj prospěch :O))

            0 0
      • Martyss  

        Pokud jedeš klasickou rychlíkovou soupravou, tak kolo můžeš přepravovat jako spoluzavazadlo také. Dvě kola v prvních dveřích soupravy a dvě v posledních.

        0 0
    • tom_777  

      v květnu jsem zkusil jet s kolem vlakem a popravně autem bych tam byl levnějc a rychlej

      zas ta romantika svačinky v nádražním bufetu… (vzpomínky na dojíždění vlakem celou střední školu…) … zatlačím slzu a řikám radši ne – max. větší skupiny lidí to pak je opravdu dobrodružství:)

      0 0
    • kimi  

      Doporučuju ještě mrknout před jízdnou www.cd.cz/vyluky – přes léto vždy probíhá dost prací na trati a taky je po povodních spoustu tratí v dočasných či dlouhodobých výlukách či omezeních. Může tedy nastat to, že pojede jen náhradní autobusová doprava a máš smůlu. Pokud chceš mít pozichrovaný všecko, můžeš si i najít řazení tvého vlaku (http://www.zelpage.cz/razeni/), kde zjistíš, kterej vagon má místo na kola/kterej je určenej pro přepravu kol a budeš tak první ve frontě. Každopádně přeju hodně štěstí!

      0 0
    • Martyss  

      Já mám celkem dobré zkušenosti.

      Jako celý cenník ČD je i toto upraveno dost nepřehlednými předpisy. Kolo lze přepravovat jako spoluzavazadlo (staráš se o něj ty) nebo lze ho dát do úschovy během přeprava(tento vůz nemusí být řazen). Více infa zde – http://www.cd.cz/index.php?…

      0 0
    • Tomcat  

      Jak tak pročítám, vlasně se nic nezměnilo. Pokud chci kolo dopravit, rychle ,bezpečně, jednoduše a levně nelze se na ČD spolehnout.

      0 0
      • Burizon  

        Pak tedy na koho?

        0 0
        • Tomcat  

          jak pro koho, jak kdy, podle toho kam atd… …právě právě.

          0 0
          • Vhalasta  

            Otázka zněla, zda někdo v hromadné přepravě osob se věnuje přepravě kol alespoň tak, jak ČD. To jsi ale jistě pochopil..

            0 0
            • Tomcat  

              Soukromí dopravci, viz cyklobusy ;-) víc, při velikost ČD to pár „Poťemkynových vesnic“ nezachrání.

              0 0
      • Martyss  

        Pokud přepravuješ kolo jako spoluzavazadlo, tak si za bezpečnost kola zodpovídáš pouze ty. 50 Kč za přepravu přes celou republiku je moc?

        0 0
        • Tomcat  

          rychle + bezpečně + jednoduše + levně = ČD?  a nebo jen když to má sto ale různých podmínek :-\

          0 0
          • Martyss  

            Ono dost záleží s čím cenu srovnáváš. Ces­tování s ČD je levné, pokud využíváš slevy nebo jedeš ve skupině. Pokud jedeš sám za plné jízdné, je to vražda. Rychlé spojení to je také, ale pouze na koridorech, které už jsou hotové. Nyní jsme cca v polovině prací. Pokud zvolíš přepravu jako spoluzavazadlo, tak je bezpečnost čistě tvoje věc. Na druhou stranu systém slev by nemusel být tak přebujelý a uvažování modré armády je také někdy na pěst. Ono cestování vlakem bude buď levné a budeme stále jezdit v hnusné kožence po rozbitých tratích nebo si připlatíme a kvalita tomu bude odpovídat.

            0 0
            • jIrI___  

              A další, u ČD nejčastěji praktikovaná možnost, je ta, že si připlatíme a „kvalita“ zůstane stále stejná.

              0 0
              • Martyss  

                Nemyslím jenom cestující. Nás všechny, protože osobní doprava kromě pendolin je dotována státem. Ale osobně mi také chybí u ČD přístup soukromých spoločností, kdy alespoň dělají,že jim na zákazníkovi záleží.....

                0 0
                • Tomcat  

                  Tak že jste to potvrdili

                  0 0
                • pepek  

                  To jako chceš říct, že by se měly ajznboňáci eště víc dotovat? To snad nemyslíš vážně.

                  0 0
                  • Martyss  

                    Nevím koho všeho považuješ za ajznboňáky, ale myslím si toto. Měly by se narovnat podmínky pro autobusovou a železniční dopravu. Vpustit konkurenci na železnici. Pak si ministerstvo musí vybrat, jestli chce, abychm jezdili v nových klimatizovaných vlacích, kde hovna nepadají na koleje, tak musí přiměřeně zaplatit. Druhý extrém je jezdit zalevno v historické části vozového parku ČD, protože jiný dopravce taková vozidla nemá.

                    0 0
                    • pepek  

                      Kdyby se narovnaly podmínky, tak ČD zkrachuje do měsíce.

                      0 0
                      • Vhalasta  

                        Čekal bych, že ve svém věku už budeš vědět, že svět není černobílý. Ale hádat se o tvé proroctví nebudu. Určitě víš, o čem mluvíš, že?

                        0 0
                    • hribik A1  

                      na zeleznici mi historicke vozne az tak velmi nevadia. ked nic ine, tak sa v nich aspon da v lete normalne otvorit okno, miesto nablblej klimatizacie. horsie je to s meskaniami, miestami aj s frekvenciou spojov (napr. ZA-TN prakticky nemozne cestovat verejnou dopravou po 20:30)…

                      0 0
                      • Tomcat  

                        taky nevadi stare vadony nebo masiny. Ale pokud vlak nejede v intervelu ve kterem potrebuji, pokud je vagon spinavy, pokud netopi v zime, nebo topi i v lete , viz ta okna, jimi pak to ze to je za urcitych podminek levnejsi ukradene, nebo prave novy vagon to nezachrani. Takze myslim ze vlakova doprava selhava v zakladech tedy dopravit cloveka nebo zbozi z bodu a do bodu b + v case kdy potrebuje + za odpovidajici naklady + v odpovidajicim case. Lide davaji radeji prednost ryhlejsi doprave pred pohodlnejsi a to se CD moc nedari. .

                        0 0
              • drtyc  

                no ja uz si nekolik let neustale priplacel a kvalita sla dolu. rusili mi spoje a nutili me jezdit bud misto obeda nebo v trojstupu v ulicce v jinou dobu… tresinka na dortu byly dva vagony vystrikany nervovym plynem – prazdny – a zbytek vlaku totalne narvany. asi uz to nekoho prestalo bavit to zdrazovani, ktere nema vysledky.

                0 0
                • Martyss  

                  Jízdní řád je ale problém krajů a ministerstva dopravy. Ti objednávají spoje.

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Služby prodávají ČD, takže je to především jejich problém.

                    0 0
                    • Martyss  

                      Co si kraje a MD objednají a zaplatí, to dostanou. Jak ohledně počtu, tak ohledně kvality. Jediný spoj, který je provozovaný na vlastní podnikatelské riziko, je pendolino.

                      0 0
                      • drtyc  

                        to si kraje plati tak draho kazdej vagon? kolik let to trvalo nez zacali priprahat posilovy vozy… a to teda az po tom, co jezdily trojstupy pravidelne a lidi jim obcas zustavali na perone a museli osobakem a to jsem jezdil jen co 3 tydny, protoze to bylo nesnesitelny.

                        0 0
                    • autor_trek  

                      A v tom je chyba. Velmi dobře placený managemant ČD by měl přemýšlet o tom jak udělat ze ztrátového podniku ziskový. Udělat si vlastní průzkum potřeb přepravy a zvolit vhodné intervaly spojů, přepravní prostředky, počet a druh vagónů. Třeba nabízet a poskytovat služby cestujícím, kteří platí nehorázné jízdné (srovnatelné s náklady na přepravu vlastním autem). Poskytovat třeba služby cyklistům, turistům, přepravu kol, lodí atd.

                      0 0
                      • pepek  

                        Proč? ztrátu stát dorovná, tak proč by se snažili. Plat, nezávislý na ztrátě,  si  stanovují sami.

                        0 0
                        • autor_trek  

                          A co z nich udělat nezaměstnané (pochopitelně s povinností nahradit způsobené ztráty) ???

                          0 0
          • hribik A1  

            ked sa narodila Tunajsia Doprava, prisli sudicky, a dali jej tieto charakteristiky:

            rychlo, bezpecne, jednoducho, lacno, CD/ZSSK

            potom prisla ta, ktoru nepozvali, a povedala, ze v akomkolvek pripade budu splnene z nich maximalne 3

            nieco ako Tuzemske Zdravotnictvo. tiez mu boli dane 4 charakteristiky:

            bude bezplatne, bude kvalitne, a bude pre dostupne pre vsetkych

            stvrtou charakteristikou je, ze z tychto prvych troch budu zasadne v kazdom pripade splnene maximalne 2

            0 0
      • pete_ax  

        Rychle a levne? Nemuzu si stezovat :o) Prave uplynulou nedeli to bylo rychlikem, uschova behem prepravy, a zdarma. Pan pruvodci uz mel asi vydelano, tak se na me vyprd :oD

        0 0
    • versusio  

      Mě se jednou stalo při své pravidelné cestě Vsetín-Praha ,že přijel vlak ale CD stratily klíče od nákladního vozu tak prý ze Žiliny vůbec nevyjel . No narval jsem bika do kupéčka ale pak přišel průvodčí ,že prý to na zemi nesmí být tak jsem násilím rval zamrzlou sedlovku abych nemusel někam dopředu na nějaké to trapné místečko za mašinou. Špinavý a zpocený jsem to nakonec po půlhodině boje za stálého klení dokázal . Jak to dopadlo lze posoudit z fotky :-D Jinak jsem vlakem pravidelně vozíval silničku i bika v dálkových spojích a vždy pokud jsem se snažil na průvodčího působit pozitivně do dopadlo bez jakékoliv ujmy . Jezdění s kolem ve vlaku jsou prostě zážitky které se pamatujete po celý život a pro historky u táboráků budete vždy příjemným zpestřením . Ono už často jen to jestli dojedu či ne , popř. kam , s jak velkým zpožděním je aspoň pro mě vždy dobrodružství které si pupkatí paprdové vozící si své zadky ve svých vozidlech nikdy neužijou , možná je to i věkem ale to kolo máme proto aby jsme si pamatovali kde jsme všude byli a co jsme zažili a nějaké to vzrůšo ve vlaku k tomu jezdění jednoduše patří . :-)

      0 0
      • Rychlej turista  

        No, povím ti, že mi dvakrát dobře nebylo, když jsem po Bystřičské 24 chtěl jet v 1­8:06 hod. z Prahy, posledním vlakem, kterým bych se ten den mohl dostat domů. Nejdřív se se mnou vůbec nechtěli bavit, že kolo prostě nevezmou. Při představě, jak prošitej trávím noc na Hlaváku někde mezi houmlesama, jsem málem pošel, tak se dali se mnou do řeči a nakonec průvodčí přislíbil, že se u autobusáka přimluví. A to jsem měl kliku, že jsem nastupoval na vlak odkud byl vypravovaný, takže bylo dost času. Chtít nastoupit v Berouně, tak si zapískají, dveře bouchnou a já prostě nejedu. Takže je to opravdu o lidech a pokud jedu, je to jen díky nim, ale ČD jako instituce je prostě konečná, ještě horší než Česká pošta. A to jsem měl kliku, že se mi Ječňák s Medunkou nabídli, že mě hodí do Prahy. Původně jsem na Bystřičce chtěl ještě přespat a jet až ráno. Bez místenky na kolo a z nádraží, kde si nejde nic koupit v reálném čase, natož dopředu.

        0 0
        • Medunka  

          ale nakonec to dobre dopadlo a i kdyby hrozilo prenocovani v Praze, tak ne na Hlavaku, u nas si mel postel rezervovanou :-)

          0 0
          • Rychlej turista  

            Jo, vím, dík, ale byl jsem rád už za ten odvoz do Prahy. Nějak bych to musel rozdýchat :-)

            0 0
    • Evilcleaner  

      no před týdnem jsem absolvoval cestu ostrava-cheb a včera teplice-ostrava s kolem, rychíkem. byla nás větší skupina (15kol). rezervace na kola byly dlouho dopředu, přijel vlak a v něm jenom deset unašečů na kolo. zbylých pět paní šprajcla mezo ostatní „to nějak vydrží.“ to samé včera. přepravě vlakem s kolem se vyhýbám za jakýchkoli okolností. je to pro mě až prakticky poslední možnost a když už tak si určitě pohlídat nakládání kola a vykládání.

      k přístupu ČD připojím takovou perličku… předtím než jsme v ově nakládali kola tak se nejdřív nakládaly balíky do vagonu, paní vzala balík do ruky a přečetla „křehké…“ hodila do vagonu a pokračovala „…tak a už je z toho sypké“

      když už teda přeprava kola vlakem tak určitě kolo omotat aspon potravinovou folií. mi osobně když neberu lehké oděrky na rámu jednou docela hodně osekali vidlici (dva roky zpátky)

      0 0
      • hribik A1  

        no, to s tym krehkym a sypkym neni len vysada vlakov…tuto mi kamarat hovoril, ked robil v istej nemenovanej spolocnosti, kterak jej zamestnanci zaobchadzali s elektronikou (notebooky, monitory atd.) pri vykladani z dodavky: trieskali s tym tajak pastou do stareho televizora, krabica s notebookom im padla z vysky na zem, a nikoho to nestvalo, najtazsiu krabicu polozili bez veskerych starosti na baliky oznacene ako „velmi krehke“…

        0 0
    • hms  

      Zítra odpoledne se chystáme  z Prahy do Děčína, rychlíkem, kde je symbol kufru v kroužku, což znamená „možnost rezervace“, tak jsem jí chtěla udělat a paní u pokladny mi řekla, že jí nepotřebuji, že hodně kol jezdí spíš na Budějovice, že do Děčína bude určitě volno. No tak jsem fakt zvědavá, jak to zítra bude, když tady čtu některé zážitky mám docela obavy

      0 0
    • m4rkus  

      Chystám se otestovat cestu vlakem s kolem do Olomouce (z Nezamyslic). Na této trase jezdí OS, kde není problém dát kolo do velké předsíňky nebo zavěsit na okenní hák u sedačky.

      Nicméně chci jet Spěšným nebo R. Co jsem se ptal, tak stačí mít kolo v posledním případně prvním vagóně v zadních(předních) dveřích.

      Platí to i u vlaků, které mají úschovny? Díky

      0 0
      • jIrI___  

        V R jsem si vždycky dával kolo do úschovny, je to nejpohodlnější řešení. Nicméně jednou jsem viděl člověka, který měl kolo úplně u zadních dveří a s průvodčí o něčem celkem dlouho diskutovali, ale nakonec tam zůstal.

        0 0
        • kolečko  

          Když je ve vlaku hytlák (tedy úschova během přepravy), tak se na představku kolo vézt nemůže. Obecně vlaky označené symbolem kola dovolují přepravu kola jako spoluzavazadla na určených místech za 25Kč/vlak nebo 50Kč/den. Vlaky se symbolem kufru přepravují kola v hytláku za 30Kč/vlak nebo 60Kč/den. Takže na představku jen u vlaků bez symbolů kola i kufru za 25Kč/vlak.

          0 0
      • Flegmatik  

        Nevezmou, tedy pokud je nějak nepřesvědčíš. Tam je kde je úschovna, jsi povinen ji využít. Už jsem to taky prožil :-) A fakt to někde v přepravním řádu je.

        0 0
        • martin_bakov  

          Predpisy sou pekny, ja zas vcera pruvodciho prosil at mi da kolo do uschovy at u nej nemusim stat celou cestu v ulicce a uhybat s kolem pokazdy kdyz nekdo nastupuje v zastavkach tu zprava,tu zleva.

          0 0
    • martin_bakov  

      POkazdy je to jiny, nekdy v pohode pruvodci a nekdy nasranej ze se o kolo bojim… nekdy je vagon na kola u vlaku a nekdy sem rad ze muzu cestu prezit v ulicce.

      A to jezdim porad stejnou trasu (Praha-Bakov) a meni se to pokazdy…

      „Zivot je jako bonboniera, nikdy nevis co ochutnas“ :)

      0 0
    • Mysee  

      Oživím vlákno. Změnilo se něco od té doby? Mám v plánu jet rychlíkem s přepravou kol s možností rezervace (kolo v kolečku) z Brna do Pardubic. Stačí si koupit lístek pro sebe, sám si kolo vyrvat nahoru, zavěsit na hák a pak zaplatit těch 25? Nechci, aby mi kolo naložily někam a já na něj neviděl, takže radši žádná úschova během přepravy.

      0 0
      • Pavel  

        Pokud je tam rozšířená přeprava spoluzavazadel především jízdních kol, tak je to jak píšeš. Akorát bacha, v nětkerých vlacích (typicky EC/Ex a i Pendolino) je s povinnou rezervací; ta stojí 35 Kč a je včetně rezervace místa a poplatku za kolo.

        0 0
        • Mysee  

          Faajn dík! Tohle je právě rychlík a je to právě s možností rezervace a ne s povinnou.

          0 0
          • Pavel  

            Jo a pokud máš kolo na háku (teda jako na háku ve vagonu:), tak máš právo na místo vedle kola, abys na něho viděl (kupé vedle „háků“ s okýnkem). Takže pokud tam bude plno, tak klidně řekni těm lidem (ale slušně! :-D), ať se přesunou jinam, máš na to místo právo (nakonec, platíš si 25 Kč); pokud by se k tomu neměli, tak si řekni průvodčímu; mne/nám se dokonce jednou stalo, že průvodčí ty lidi vypakoval hned, jak nás viděl, že taháme kola do vagonu…

            0 0
          • AussigBiker  

            Aspon co jsem ja vypozoroval, tak klasicky rychlika na maj nakladni vagony, takze ho das do nakladniho vagonu (nejedna se spolu zavazadlo), takze na nej nevidis. Pokud je to spoluzavazadlo, tak je na kola misto ve vagonu a tim padem na nej vidis. Na strankach cd.cz to maj primo popsany. Tipuju ze ten rychlik, kterym chces jet bude mit nakladni vagon. Ja uz ted tak 2× jel a pohoda. Pride mi to pohodlnejsi nez na kolo celou cestu vejrat a bejt nekde u nej.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Přijde ti pohodlnější když ti průvodčí prdne bike na hromadu do dobytčáku?

              0 0
              • borda  

                Chovaji se k nim velmi slusne.Tohle platilo (mozna a urcite jen nekdy)tak pred 10 lety. taky jsem kola (a jaky to byly plecky, proti tomu, co mam ted) balil jak debil do folie. Ted uz na to kaslu.

                0 0
                • Pavel  

                  Bohužel ne úplně všichni… Už mi kolo zvedal ze země, protože cestou spadlo (Přerov – Ostrava Svinov). Že mám ohnutý šaltr jsem zjistil až před nádražím v Havířově (do HA jsem měl kolo vedle sebe – CityElefant), což bylo fakt „super“, protože mne čekalo několik dní „na těžko“ (přejezd Beskyd a Javorníků)… No nějak jsem to porovnal, a hlavně teda tak, aby šlapal kašpárek :), ale řazení zlobilo… Naštěstí bylo na hřebenech tolik bahna, že se to zasralo po pár km; a stejně jsem kolo víc tlačil, než na něm jel, takže to bylo tak nějak jedno… :-DD

                  0 0
                  • borda  

                    Tak to byla bud velka smula, nebo jsi narazila na nejakyho blba. V druhem pripade poradne servat a uz si to nikdy nedovoli, ponevadz na draze se vsichni hoooodne boji o praci a problemu se boji jako cert krize.

                    0 0
                    • Pavel  

                      Jenže já to zjistil až po přestupu do dalšího vlaku; a tam 1/4 hodiny po odjezdu vlaku (než jsem se vymotal z nástupiště, namontoval brašny a světla… přijel jsem navečer)

                      Ano, měl jsem si na to spadlé kolo stěžovat hned; moje chyba.. Já kolo sice vizuelně zkontroloval, bylo vše ok, nic nechybělo; ale na nefunkční „řazení“ jsem zjistil, až jsem se chtěl rozjet…

                      0 0
              • AussigBiker  

                Ano. Si asi nikdy nejel v posledni dobe vlakem, natoz s kolem, co? Jenom nadavas na CD ze zvyku?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Nenadávám na ČD, jezdím vlakem rád. S bikem jezdím několikrát ročně, jen radši budu sedět u kola na háku, než když bude volně x biků opřených v nákl. vagoně.

                  0 0
                  • Petr.T.M  

                    Oni už teď mívají (i když pravda ne vždy) ty háky i v těch služebních vozech.

                    0 0
                  • AussigBiker  

                    Chapu, to nic nemeni na tom, ze je to pohodlnejsi. Tam kde jezdim ja, tak zatim vozim kolo jenom ja, v sezone tam budou dve, max. ctyri kola, co jsem vypozoroval.

                    Ale do jiznich Cech z Prahy to je masakr. Tam v lete nabehne spousta lidi s kolem, jsou jich desitky. (A pak zase z Veseli do Prahy).

                    0 0
          • Petr.T.M  

            Pokud je to kolo v kolečku, tak je to jak říkáš (zjednodušená přeprava – sám si nakládáš, sám si hlídáš) za 25,–, pokud je značka „kolo v obdélníku“ tak pozor, sice zjednodušená přeprava za 25,– (sám si nakládáš sám si hlídáš) ale s POVINNOU rezervací a místenkou navíc: 35,– k tomu. (celkem tedy 60,–) Značka „kufr v kolečku“ – kolo dáváš vlakvedoucímu do služebního vagonu za 30.-. Značka „kufr v obdélníku“ – opět kolo vlakvedoucímu do služebního vozu za 30,– ale s NUTNOSTÍ mít navíc dopředu koupenou REZERVACI za 15,–.

            0 0
            • borda  

              Ta povinna rezervace je teda debilita nejvyssiho kalibru. pamatuju, ze kdyz jsem jednou v zime jel pendolinem, tak neco v tomto duchu rikala i pani v pokladne :-)

              0 0
              • Petr.T.M  

                Jo, je. Když su s kolem u vlaku „kufr v obdélníku“ a chci je dát vlakvedoucímu, první co na mě vybafne je: „Máte rezervaci?“ No a to „kolo v obdélníku“ je vrchol: sám si to nakládám, jedu jednu zastávku za 50,– Kč a za kolo dám 60,–.

                0 0
                • borda  

                  Cena za prve a zadruhe toto:

                  Prodej rezervací na mezinárodní vlaky s povinnou rezervací místa pro jízdní kolo končí zpravidla v době odjezdu vlaku z jeho výchozí stanice

                  takze se ti klidne muze stat, ze profrci prazdny EC a ty mas peska, pac jsi prisel na nadrazi pred 20 minutama a vlak samozrejme uz vyjel. Pravda je, ze tam kde stavi EC jede urcite do hodiny dlasi vlak jakymkli smerem, ale stejne je to zabitej cas kvuli debilnimu systemu.

                  0 0
                  • Petr.T.M  

                    Tož to nevím, v Olomouci jsem vždy kupoval rezervaci 5 minut před příjezdem vlaku do Olomouce a paní vždy řekla „moment, podívám se“ a rezervaci bez problému prodala.

                    0 0
                  • Petr.T.M  

                    Tož to nevím, v Olomouci jsem vždy kupoval rezervaci 5 minut před příjezdem vlaku do Olomouce a paní vždy řekla „moment, podívám se“ a rezervaci bez problému prodala.

                    0 0
                    • borda  

                      Pac to nebyl mezinarodni, ale vnitrostatni vlak. Pendolino, IC, Ex. Tohle plati jen pro mezinarodni vlaky.

                      0 0
                  • Rychlej turista  

                    Na Pendolino si kupuju místenku jako letenku – týden dopředu, abych měl jakous/takous jistotu, že z Ostravy vůbec odjedu :-)

                    0 0
                • Pavel  

                  Párkrát už jsem jel s povinnou rezervací v úschově bez rezervace a kolo mi vzali. Prostě jsem jenom pozdravil a slušně se zeptal („Vezmete mi prosím kolo tam a tam? Ale nemám rezervaci“)… A ani jsem za rezervaci neplatil (měl jsem celodenní do úschovy) :)

                  Je to i o lidech…

                  0 0
            • Pavel  

              Při nákupu přes internet (e-shop) se 15 Kč za rezervaci v „hytláku“ neplatí (nebo to tak aspoň ještě loni bylo). „Místenka“ na kolo (za 35,–) je vč. těch 25,– Kč za zjednodušenou přepravu (opět, loni to tak bylo, resp zatím nám to vždy ve vlaku vyšlo, že jsme těch dalších 25 za „kolo“ neplatili; je možné, že v tom mají sami chaos a neví, jak to má být; ale i pokud by nebylo, tak se holt doplatí 25,– za kolo – bez dalšího příplatku či pokuty).

              Ještě bych doplnil, že existuje i celodenní jízdenka jak na zjednodušenou přepravu (ta stojí 50 Kč) tak i na „úschovu během přepravy“ (stojí 60 kč a platí i na zjednodušenou přepravu, takže když kombinuješ úschovu a „ssebou“, tak to pokryje tato). Jízdenka platí do půlnoci, pokud se jede přes půlnoc, je nutné koupit na další den také; narozdíl od „jednorázové“, která platí do „vyložení“, tedy i přes půlnoc.

              Zavazadlo v „úschově“ je pojištěné (pro případ ztráty či poškození; na kolik, to nevím, ale asi by se dalo zjistit), za „spoluzavazadlo“ si zodpovídá cestující sám.

              No a to by tak snad mělo být všechno… :)

              0 0
              • Petr.T.M  

                Tož v tom asi mají hokej. Zrovna dnes jsem platil těch 60,–. Příště to zkusím ukecat bez místenky. Protože kdysi maje místenku za 35,– mě paní průvodčí nekompromisně zkasírovala o těch 25,– přepravu kola navíc.

                0 0
                • Pavel  

                  Zkus to příště jen s tou rezervací za 35,–… Ona to „vyargumentovala“ moje žena, prostě průvodčí přesvědčila, že to tak JE. A příště už jsme to zopakovali… :) Zkusil jsem to na webu ČD najít, ale o tomto jsem nenašel nic…

                  0 0
                  • Petr.T.M  

                    No koneckonců, já bych je mohl vidět. Tam jsem si našel přímý osobák za 25,– a zpátky budu jezdit na kole a ať mě ČD políbí šos. Těch 45 km bych měl nějak denně zvládnout.

                    0 0
                    • Pavel  

                      45 km je docela hezká projížďka; zejména po práci… :)

                      0 0
        • Fran-tic  

          jojo, strašná prdel, když jsem tu největší plečku zrezlou převážel pendolinem :D za těch 35 mi to ale stálo a v olomouci se mi nechtělo čekat :)

          0 0
          • Pavel  

            Já se vracel Pinďou ze závodů. Kolo od bahna a ještě i s číslem… :-DD No, za Kolínem jsem se přemístil do bufet vozu, kde jsem pojedl řízek a bramsalát; a pak u Plzní vydržel až do Studénky… :)

            0 0
    • Petr.T.M  

      Tak jsem zas jel do práce s kolem vlakem s tím, že zpět pojedu kolmo. Za kolo chtěli 70,– Kč. 35,– místenka + 35 přeprava. Kdybych jel osobákem, musím použít 2 vlaky, protože v Přerově musím přestupovat, tak by to bylo za 50,–. (Výjimkou je jeden jediný přímý vlak – to by bylo za 35,–.) Zpátky bych zaplatil totéž, protože celodenní jízdenky byly zrušeny. Takže suma sumárum bych jen za kolo tam i zpět zaplatil minimálně 85,– či 100,– Kč. 100,– Kč za sebe, celkem tedy 185 či 200,– Kč. Autem mě stojí benzín asi taky tak. Takže kolo do vlaku už tahat nebudu. Jsou to vydřiduši. Omlouvám se za vlastně zbytečný příspěvek, ale já si musel postěžovat.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jsou to kurvy, cekam kdy zacnu platit i za skladacku.

        0 0
        • Petr.T.M  

          Tož pokud se vejde do předepsaných rozměrů, tak by snad neměli. I když oni jsou schopni něco najít.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Nevejde se jednim rozmerem ale jde „snadno“ umistit nad moje misto takze zatim to muzu vzdycky ukecat. Ale ve vlaku jeste nikdy neprudili. „KLEPKLEP“

            0 0
      • Pavel  

        Tento víkend mne (zřejmě tedy) čeká první cestování vlakem a s kolem. Takže se začnu psychicky připravovat…

        0 0
        • Petr.T.M  

          No, asi tak tři pivka preventivně by to mohly spravit, nebo nějaký paták na uklidnění, případně prý zabírá i joint.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Je třeba se na to taky podívat z druhé strany, je divný když 1 km stojí stejně jako 200 km, ČD je ztrátový postsocialistický moloch…

            0 0
            • Petr.T.M  

              No to jako jo, ale když pojedeš kupříkladu ze stanice Osek nad Bečvou do stanice řekněme Zdounky, tak je to nějakých asi 48 km a zaplatíš za to 100,– Kč nebo 110,– (když využiješ spoj, kde jedeš z Přerova do Hulína rychlíkem s úschovou) a jak pojedeš večer zpátky tak to samé. No ať se na mě nikdo nezlobí, ale to je vydřidušství. Ano, jistě, lze argumentovat: „Tak nejezdi vlakem, když se Ti to nelíbí a jeď na kole.“ Ale co když chce člověk jet zabajkovat si na Chřiby třeba? No, zkrátka, „…a ta dráha taky není zadarmo…“ ALe je divný, když za kolo dá člověk skoro dvakrát tolik co za osobu.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Nějak nerozumím těm tvým cifrám: http://www.cd.cz/…a-kol/-3673/

                25 Kč do 50 km + 10 Kč za úschovu…

                0 0
                • Petr.T.M  

                  No, jak jsem se dnes dozvěděl od paní průvodčí (a kdosi to psal i tu), tak celodenní jízdenky byly zrušeny a platíš vždy znovu v každém vlaku. Ale možná je to zase jen zmatek z nepochopení a platí se jen v prvním vlaku podle kilometrů. Ještě musím požádat o upřesnění v informacích.

                  0 0
                  • Pavel  

                    Zatím jsem to nekupoval, ale co mám zjištěno (a co zjistili jiní), tak se platí podle km (v prvním vlaku). V každém vlaku se platí jen případná „úschova“ ve služebáku (tuším 10,– Kč)

                    0 0
                    • Petr.T.M  

                      Tož to je dobrá zpráva. Tak jsem to popletl já. Tedy se českým drahám omlouvám za šíření poplašné zprávy.

                      0 0
          • Pavel  

            Nápad je to skvělý, ale pak ještě na tom kole pojedu (v ideálním případě cca 120 km, v méně ideálním jen 65 km), takže nějak MOC psychicky připravený být nemůžu… :-D

            0 0
    • makak  

      Plánuji jet vlakem (asi pendolínem) do Vysokých Tater. Mám dotaz ohledně nejvhodnějšího transportu silničního kola. Předpokládám, že standardně při rezervaci přepravy kola mi kolo naloží do nákladního vagónu na hák. Mám obavu, jak se karbonovému ráfku na ocelovém háku bude líbit, navíc kolo nemám pod dohledem. Druhá varianta je přepravní vak na kolo, kde odpadá problém s hákem, ale předpokládám, že zavazadlo jako nadrozměrné skončí v nákladním voze rovněž. Budu vděčný za nějaké praktické zkušenosti a tipy.

      0 0
      • Singlespeed  

        Ve většině případů si kolo nakládáš sám (koupíš rezervaci místo+kolo). Háky bývají obvykle potažené měkčím materiálem, takže se ráfek neodře. Já ještě gumičkami chytnu obě brzdové páky, aby byly brzdy zabrzděné, kolo pak drží jak přibité. Pokud je hák jen holý kov, stačí ho podložit kouskem staré duše apod.

        0 0
      • l-e-t-o  

        v Pendolinu nemáš žádný vagon, kde by ti průvodčí vzal kolo a dal ti jej někam do úložného prostoru. Funguje to tak, že jsou myslím ve dvou vagonech vždy 4 držáky. Sám si kolo pověsíš a máš k němu rovnou rezervaci na 4sedačku, která je neblíž těm držákům. A navíc ty háky, aspoň už ve většině případů, jsou obaleny nějakou gumou, takže o ráfek bych se nebál

        0 0
      • xtonda  

        Třeba Pendolino nákladní vagon nemá, v prostředním vagonu jsou tři místa na kolo ve voze pro cestující s povinnou rezervací, nevidím důvod proč by se nedalo nastoupit s kolem a sám si ho zavěsit, ráfek klidně něčím omotat aby se nepoškodil.

        Na webu ČD i na idos.cz se dá jako parametr vyhledávání zadat přeprava kola, následně na pláncích vagónů se podívat kde jsou kola uložena (údaje o řazení jsou i na webu zelpage.cz) a pak případně vyhledat konkrétní typové označení vagónů, je šance že najdeš fotky kde by mohlo být vidět jak držák vypadá.

        Třeba já občas jezdím vlakem z Prahy do Trutnova (ne s kolem) tam je nákladní půlvagon s prostorem na 25 kol, ten nevím jestli je obsluha nebo si to můžeš naložit sám a pak jsou je v 1. třídě na plošině tři držáky, kam si to můžeš, resp. asi i musíš dát sám.

        0 0
    •  

      Žiju v Rakousku a roky jezdim domů vlakem(nerad jezdím daleko autem) po pěti letech využití můžu říct že kufr na kolo od evoc bych za nic nezměnil. Za kolo jsem nemusel nikdy nic zaplatit extra a vždy me s tim vsede pustí kufr pro Bikera co cestuje k nezaplacení…

      0 0
    • Stingray  

      Včera dobrá příhoda s vlakem z Radotína. Kámoš jede na kole na vlak a za deset minut SMSka: tvl teď přede mnou spadnul chlap pod přijíždějící vlak :-/ Za pět minut telefonát: Mašinfíra bílej jak stěna, ženský řvou hrůzou, hnus fialovej. Po minutě se z pod mašiny vypotácí ožralej frajer, trochu sedřenej. Všem se omlouvá, že je vyděsil, nasedá do vlaku a jede se dál :-D

      0 0
      • Pavel  

        Brácha/syn Drápalíka? :-D

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.