• jannk

    Chci si nejak zpestrit svoje klasicke okruhy, takze premyslim o tom, ze bych se nekde rano odvezl vlakem a dojel domu na kole. S MTB to tak uz nakonec delam v lokalkach, se silnickou to asi bude chtit rychlik. Nicmene nejak nedokazu vyresit jednu vec – nechce se mi jet vlakem v tretrach, uz vidim, jak si na tech zeleznych schodech rozbiju hubu ve snaze nasoukat kolo jako spoluzavazadlo do vlaku (doufam, ze i v rychliku se kolo da vezt nekde u sebe a ze mi ho nepohodi do zavazadloveho prostoru).

    Provozujete nekdo neco podobneho? Mate nejaky trik na tretry? Treba stare ponozky, ktere potom vyhodim. Nebo tretry do ruky a nastoupit v ponozkach? (vim, ze se v nich da chodit, ale ve vlaku mi to prijde o hubu)

    0 0
    • hawrda  

      Tak si šoupni do batohu pantofle a rum a máš po starostech.

      0 0
    • Rorejs74  

      Jezdime tak celkem bezne a nikdy jsem nezaznamenal u kolegu nejakej problem ( ja teda vozim MTB tretry, takze to je uplne v pohode ). Navic ted uz kolem Brna jezdi dost tech novejch nizkoprahovejch vagonu a tam ani ty schody nejsou.

      Vdycky si teda najdem spoj kde moznost transportu kola jako spoluzavazadla takze jsme blizko kol, u tech rychlikovejch spoju byva i to prvni kupe u tech drzaku rezervovavny prave pro ty cestujici s kolem.

      0 0
      • Smazaný účet  

        +1

        Horší je, když narazíš na někoho arogantního a on odmítá uvolnit místo, ikdyž máš místenku. Ovšem řešení se vždycky najde :D

        0 0
    • jannk  

      no s MTB to je v pohode, v SPD se da chodit + mam batoh. Na silnicce nemam ani jedno :) (200+km na silnicce s batohem fakt nejedu)

      Zkusim si teda i okolo Prahy najit nejaky rychlik s nizkopodlaznimi vagony, pokud to teda existuje, ja vicemene porad znam jenom ty kozenkove kupe :) A stejne mi lezi v hlave nejake stare frote ponozky, ktere na miste vyhodim. Nebo neco jako byvaly navleky v nemocnicich.

      0 0
      • mvd  

        Nízkopodlažní rychlíkový vagóny jsem u nás teda ještě neviděl. Z tohohle pohledu bude nejpříjemnější Pendolíno. To ale dost omezuje lokality, kam to kolo vyvézt :o(

        0 0
      • jIrI___  

        Nízkopodlažní rychlík, kde bys mohl přepravovat kolo, v podstatě neexistuje.

        0 0
        • Singlespeed  

          Mezi Olomoucí, Přerovem, Břeclaví a Brnem začal jezdit od nového jízdního řádu, nazývá se Rx, rychlík vyšší kvality a jsou to nové jednotky InterPanter provozované ČD.

          0 0
          • Rorejs74  

            JJ, presne na tehle trase ( Brno – Breclav ) to potkavam.

            0 0
            • Phantasma  

              Jj, taky s nim jezdim. Navic kazdy vagon obsahuje tento prostor pro kola, takze super hlavne na leto, kdy bude cyklistu mraky…

              0 0
        • depresy  

          InterPanter, narozdíl od RegioPantera má háky.

          0 0
          • Spartacus  

            RP má háky taky, sice v menším počtu, ale má.

            0 0
            • depresy  

              Tak to jsem asi slepý, nebo jsou dobře skryté…

              0 0
              • Pavel  

                Jestli je to to, co jezdí mezi Pardubkama a Hradcem, ta to háky má. Sice naprosto idiotsky umístěné, ale má. Loni jsem s tím jel s kolem…

                0 0
                • depresy  

                  Tady je vidět jeden pochybný hák u dveří…

                  Ony ty jednotky se mohu lišit.

                  0 0
                  • Pavel  

                    jj, však taky píšu „naprosto idiotsky umístěné“. Když jsem tam zavěsil kolo, tak lidi kolem něho skoro neprošli. A pokud by si tam zavěsil 29" nějaké ten hóbr Kolodij, tak kolem toho neproleze už ani myš… To vymyslel fakt „yntelygent“. Ale hlavně, že si odfajfkli, že to má i cykloháky… :-/

                    0 0
      • Esi  

        spěšný vlak z Prahy do Liberce má takové ty vagony kde je 10 míst na pověšení kola a sedíš sice za dveřma ale na kolo vidíš tak že to není problém mimo to po cestě je asi 6 zastávek tak že v případě potřeby není problém si dojít k tomu kolu stoupnout.

        0 0
        • jannk  

          moment – on jezdi nejaky primy vlak Praha-Liberec? To by byl jasny Jested a okoli! Ja nasel jen busy nebo prestupy.

          0 0
          • Esi  

            Tak kecám, jede to přes Turnov do Tanvaldu, musel by jsi v Turnově přestoupit, ale třeba v 7:24z hlaváku, 9:12 jsi v Turnově z Turnova to jede v 9:21 a 9:56 jsi v Liberci, tak že to není tak hrozné, přestup nebude snad problém

            0 0
            • jannk  

              kazdopadne Turnov-Jested-Praha zarazuji mezi horke kandidaty :)

              0 0
              • Esi  

                zase když to vezmeš z Turnova na Ještěd už na kole tak to bude kolem těch 200km .-) a budeš rozehřátej na tu horskou premii :-)

                0 0
                • jannk  

                  presne tak, tohle vazne vypada na horkeho kandidata. Praha-Jested-Praha bych si moc neuzil, Turnov-Jested-Praha je optimalnich 200km s cca 2000 nastoupanymi metry – i s nejakou zajizdkou po silnicich spravne velikosti (ani male, ani velke)

                  0 0
      • vanderpoel  

        mas stesti ze jdu zrovna kolem. na tohle jsem zrovna odbornik. kolo prevazim relativne casto, casto i s velkym cestovnim batohem.

        normalka. kamos podrzi kola, ty bezpecne vylezes do vlaku, kamos ti poda kola, ty vytahnes kola nahoru, kamos bezpecne vyleze do vlaku. v pripade ze jezdis sam proste poprosis nekoho z cestujících. zdola zvedas sam, tetka nahore ti to jen chvilku podrzi nez vylezes nahoru.

        0 0
        • Phantasma  

          Jezdim na biku a uplne miluju, kdyz prijede jen nejaka lokalka s uzkymi dvermi. To je pak sranda se tam cpat s riditky 720mm

          Samozrejmne imbus klic vzdycky zapomenu…

          0 0
    • jaja01  

      myslim, ze potrebujes toto :-)

      0 0
      • jannk  

        komicke :)

        jen nevim jestli 750Kc za ponozky mi prijde primerene. Fakt, ze tohle bych asi do kapes uz narval.

        Ale stejne to vidim na tretry zaslaple do pedalu a stare ponozky, ktere vyhodim – v podstate se staci do vlaku/z vlaku dostat bez komedialnich vlozek pro ostatni.

        0 0
        • zdenal8  

          No jestli komediální vložka nebude už to, jak lezeš do vlaku v ponožkách.

          0 0
        • mvd  

          Kluci, nejsem silničář, takže tyhle problémy s chozením v silničních tretrách neznám. Ale kdybych to měl řešit, tak nějak takhle: Vzal bych starý pedály a vypreparoval z nich nášlapy. U ševce bych si koupil nový podrážky, kterejma podráží boty. Do podrážek bych zahloubil a připevnil ty nášlapy. Vznikly by takový nášlapový pantofle. Ale jestli by to fungovalo, to nevím :o)

          0 0
          • Carloss  

            coto?

            0 0
            • mvd  

              Někdy si připadám jako Jára Cimrman, ze kterého taky tryskaly jako z vulkánu nápady ze všech oborů :o) A stejně jako on jsem bezpochyby velkým průkopníkem slepých uliček :o)

              0 0
          • jannk  

            no pekne, ale co bych s timhle aparatem potom delal na kole? :-)

            podrazky do zadnich kapes asi moc nenacpu

            0 0
            • mvd  

              Proč ne? Vždyť jsou to dvě cca 8 mm tenký placičky.

              0 0
    • snas89  

      Z textu jsem pochopil, že jsi z Prahy, takže:

      Lokální osobní linky vždy city elephant_ nízko podlažní nástup vždy s oddílem pro kola na začítk ua konci vlaku, kde si ke kolům můžeš sednout (bez dozoru bych jej nenechal).

      Nevím jak ostatní podniky, ale s ČD je na delší trasy nejlepší cestovat rail jety. Ty mají vyšetřené oddělení pro kola také a zároveň můžeš u kola opět sedět. Je dobré je online rezervovat i několik dní dopředu (už se mi stalo, že jsem se pak s kolem nedostal). Schody tady jsou, ale ne takové ty kovový děrovaný. Ne měl by být problém se v tom do a z vlaku dostat.

      Do obyčejných rychlíků s kolem nelezu, tam právě hodí kolo do nákladového prostoru.

      0 0
      • jannk  

        Dik, ja premyslim spise o tech rychlicich, treba Trutnov a potom pres Jested do Prahy. Railjet zjevne jede jenom do Pardubic – sice rovina ale asi by slo jet nejakym vetsim obloukem zpatky. Ale pokud mi v takovem rychliku nedovoli byt u kola, tak asi nic.

        City Elephant dobry pro MTB (treba Brdy), ale moc daleko nejezdi; do startovnich mist typu Rakovnik/Benesov jsem schopny ukecat manzelku at me tam rano hodi autem (kdezto do Krkonos by me asi poslala do haje). Tj tohle obykle resim konecnou na metru v danem smeru, coz taky dost pomuze. Ale jo Rakovnik je porad lepsi start pro delsi jizdu nez treba Petriny (metro ve stejne smeru), asi to se silnickou nejdrive zkusim takhle … jen chci na jare i neco ‚odvaznejsiho‘

        0 0
    • Smazaný účet  

      Resis blbosti.

      0 0
      • jannk  

        jo jo, neni nad dobrou, konkretni radu

        0 0
        • Polka  

          Konkretni rada – nauc se chodit v tretrach, nic na tom neni a jde to i ve vlaku :-)

          0 0
      • kadak  

        Neřeší blbosti, dělá si tu z toho prdel. Jinak si to nedovedu vysvětlit…

        0 0
        • jannk  

          ale ne – puvodni zamer byl uprimny, fakt chodim v silnicnich tretrach jako debil a predstava, ze se budou soukat s kolem do vysokych zeleznych schodu jak je znam z 90. let mi neprisla moc rozumna. Tak jsem zjistoval jestli/jak to resi ostatni. Ze se z toho stala dalsi klasicka BF diskuze je vec jina :)

          0 0
          • depresy  

            Pokud máš fobii z chození v silničních tretrách, asi budeš muset pořešit nějaký lehoučký boty na přezutí, nebo přejít na MTB tretry…

            0 0
            • Esi  

              A nebo hodně levné boty z nějaké tržnice, po vystoupení z vlaku je prostě hodíš do koše a je to :-)

              0 0
              • arny71  

                Lidi už neví, co s prachama. A pak že se v Česku žije špatně.

                0 0
                • Esi  

                  :-) větší hovadina mě nenapadla, nedělají se na silničářské tretry třeba nějaké chodící návleky aby se neorval kufr ? Něco na způsob koupacích bot do Chorvatska proti ježkům, nikdy jsem silničářské tretry neměl na noze i na silničce jsem vozil bikové a teď už jezdím jen na biku

                  0 0
          • Pavel  

            Moc to řešíš (njn, pražák:), i v silničních tretrách se to dá zvládnout. Osobní zkušenosti.

            0 0
    • RomanH  

      Nejhorsi jsou mramorovy schody. Vlak a teren jde v pohode.

      0 0
      • jannk  

        Jo dlazdene schody na zachod v nejake restauraci jsou zabava – jako prezkace v zime. Neni nad to, kdyz si otlacenou prdel clovek jeste narazi o schody.

        Ale fotky jsou z osobaku, tohle s SPD (MTB) delam taky a asi bych to dal i v silnicnich tretrach – ja spekuluji o nejakem rychliku, ktery vypada jinak, ale jak uz jsem pochopil, tak do bezneho rychliku si kolo k sobe proste nevezmu.

        0 0
        • mvd  

          Ale vezmeš. Naopak je menšina rychlíků, kde to nejde. Musíš jen rozluštit ty symboly u jednotlivých spojů. Respektive, když hledáš spoj v IDOSu, tak je tam i řazení vagónů a po kliknutí na vagón i prostorová dispozice.

          0 0
          • jannk  

            no na to se tady porad ptam! :)

            Takze kdyz treba u rychliku Krakonos najdu takovy vagon (viz obrazek), tak si tam muzu kolo nekde povesit a sednout si vedle neho? (Nebo to znamena, ze mi kolo hodi do nejakeho spolecneho prostoru a vrati mi co z neho zbude?)

            0 0
            • jIrI___  

              Měl jsi ještě požadavek nízkopodlažních vagónů.

              0 0
              • jannk  

                no puvodne jsem resil jak prezit nastupovani v tretrach, ale z toho se asi stalo vetsi tema nez si to zaslouzi → beru, ze tech par schodu nejak dam, nejhure v ponozkach.

                Ale jak jsam psal: znam jenom klasicke rychliky s kupe a ulickou, tam netusim, kde bych mel kolo. Pokud tenhle symbol znamena, ze si tam nekde muzu kolo povesit a byt u neho, tak jsem zcela uspokojen.

                0 0
            • mvd  

              Když si ty obrázky jednotlivých vagónů ještě rozklikneš, bude Ti to jasnější. Třeba ten uvedený po rozkliknutí vypadá takto. Čtyři háky na kola v nástupním prostoru u dveří. Takže když si dobře sedneš, tak na kolo krásně vidíš přes dveře. Kolo má tu výhodu, že to není peněženka, kterou zloděj schová do kapsy. Stačí zpozornět ve stanici, aby s ním někdo nevyskočil ven.

              Některé rychlíky jsou pro kola povinně místenkové, ale když kupuješ jízdenku přes net, tak je místenka zadarmo. A máš jistotu, že jedeš.

              0 0
              • jannk  

                super dik!

                (nicmene v nalezenem spojeni ten obrazek rozkliknout nejde, zase takovy debil nejsem – ale s tou tvoji citaci uz jsem si to nasel jinde)

                0 0
                • mvd  

                  Teď jsem si to zkoušel v IDOSu. Najdu spoj, kliknu na ikonku „Řazení“ (viz obrázek), objeví se nová stránka s vláčkem, rozkliknu vagónek, žádný problém. Co používáš za prohlížeč?

                  0 0
                  • jannk  

                    Chrome, ale primo hledani na www.cd.cz/…i/Route.aspx

                    na idosu jsem to potom taky nasel … ale clovek by rekl, ze u dopravce by mely byt udaje vsechny

                    0 0
                    • mvd  

                      Jo, to jsou paradoxy :o) IDOSu to funguje líp než ČD, které by měly být zdrojem té informace.

                      0 0
              • mvd  

                Koukám znovu, a nějaká jiná varianta – jen tři háky. Zmátlo mě, že jezdívám podobným, kde jsou čtyři. Ale princip stejný.

                0 0
            • depresy  

              Spoluzavazadlo znamená, že máš kolo budˇ na háku nebo v chodbičce,

              úschova během přepravy znamená, že ti ho mrsknou do "dobytčáku…

              0 0
              • Bezmozek  

                Pokud se teda bavíme o „klasickym“ rychlíku, tak to budou asi vozy Y http://www.parostroj.net/…Ba_1984a.jpg

                Když daný spoj nenabízí úschovu během přepravy což jsou skoro ty samý vagony, jen maj vrata do zavazadlovýho prostoru http://www.parostroj.net/…fie/DFsa.jpg

                pro cyklisty je vyhrazen poslední představek ve vlaku, tj. u dveří skrz který koukáš za vlak.

                Pokud spoj úschovu během přepravy nabízí, tak kolo MUSÍŠ odevzdat a zůstává bez dozoru a je jen na pohůnkovi jak moc Ti to potluče

                0 0
                • platypus  

                  To jsou vozy z dob Marie Terezie :-)

                  0 0
                • jannk  

                  … coz bych prave nikdy nechtel vyzkouset (uschova behem prepravy), protoze neverim, ze by to kolo prezilo.

                  V 90. letech mi urvali prehazovacku (nastesti pri ceste domu) a na reklamacich mi rekli, ze to uz bylo pri nakladani. Jako mlady blby jsem nemel silu se s nimi hadat – takze jsem silne zaujaty.

                  0 0
                  • platypus  

                    Už to není to sadomaso co to bývalo, právě díky té povinné rezervaci kol, ale při víkendovém pěkným počasí kdy si všichni vzpomenou že si vyjedou společnou akci na kolech může být problém, v určitých spojích, je to různé, podle regionu, tratě.

                    0 0
                  • jIrI___  

                    Běžně jsem dával kolo do úschovy během přepravy a bez úplně problémů. Naopak mi to připadá jednodušší než ho mít jako spoluzavazadlo, protože ve starých vagónech nemusí člověk kolo mordovat do těch úzkých vysoko umístěných dveří, jen ho dá průvodčímu, ten ho zaparkuje na dané místo v nákladním vagóně (příp. si ho tam člověk dá sám) a je to. Nákladní vagóny bývají většinou (polo)prázdné, takže v podstatě nehrozí potlučení apod.

                    0 0
                    • JSt  

                      s tim se da souhlasit, jen za to chcou penize navic. :-)

                      0 0
                      • mvd  

                        10 (slovy deset) Kč :o) Ale taky se tomu vyhýbám. Ne snad kvůli té desetikoruně, ale „spoluzavazadlo“ mně přijde praktičtější.

                        0 0
                        • Ossis  

                          Hele, za 10 je to ale predem, ne? Nedavno po nas chtel pruvodci ve vlaku doplatek, ze pry na dane trati jezdi jen jeden rychlik bez povinne mistenky pro kolo. Pokladni to ocividne nevedela a jejich super-SW take ne.

                          Od té doby, co zrušili 25/50 Kc za cestovani vlakem, se v tom vubec neorientuju – resp. pokazde, kdyz teto sluzby vyuziji, tak to funguje jinak. Takze nakonec je pak pohodlnejsi kola vrazit do auta, nez resit nejake obstrukce s CD.

                          0 0
                          • mvd  

                            Pro kolo ve vlaku existují tři pojmy:

                            Dovozné – platí se vždy, je to jízdenka pro kolo. Tarif je podle celkové vzdálenosti jízdy, včetně přestupů. Rozsah, tuším, 35–75 Kč. Můžeš koupit na kase, v e-shopu nebo bez doplatku u průvodčího. Neexistuje celodenka.

                            Úschova – to je ta desetikoruna. Je to jednorázový poplatek pro konkrétní vlak, pokud předáš do úschovy. Když přestoupíš (v rámci jedné jízdy) a zase v dalším vlaku předáš do úschovy, platíš další desetikorunu. Platí se vždy u průvodčího, nelze na kase, ani v e-shopu.

                            Rezervace – v některých vlacích povinná, v některých možná, v některých nelze. Na kase 35 Kč, v e-shopu zdarma, pokud ji kupuješ zároveň s jízdenkou. Do vlaku s povinnou rezervací nelze dokoupit u průvodčího !!! Odmítne Tě vzít, i kdyby byly všechny háky prázdný !!!

                            Zdá se to složitý, ale když si na to zvykneš, tak je to pohoda. Jízdenku včetně místenky zdarma kupujeme v e-shopu přes chytrolína. Jde to až po cca 20 minut před odjezdem vlaku (pokud je volná kapacita míst). Když by se stalo, že Ti spoj ujede, dokoupíš (tam už je to za 35 i přes e-shop) samostatnou místenku na další spoj. Jízdenka a dovozné nejsou vázané na konkrétní spoj.

                            S vlakem se paradoxně cítíme svobodnější v pohybu, než s autem – nemusíme se vracet do výchozího bodu jízdy. Typický výlet tak není okruh, ale trojúhelník, kde odvěsny jedeme vlakem a přeponu na kolech. Dojedeme k vlaku, nalodíme se, místo pro kola i pro nás jistý, i kdyby byl vlak sebevíc nacvaknutej. A dál už pohoda. Svačinka, pivko, knížka, podřimování – jak je libo. Žádnej stres za volantem v neděli večer do Prahy.

                            A to ani nejsem placenej ČD za PR :o)

                            0 0
                            • Vašur  

                              Plánuju cestu s kolem na Slovensko. Do Košic nebo Trebišova. nejlépe přes noc, lůžkem. Sice až za půl roku, ale při tomhle vlákně mě napadlo podívat se na jízdní řád. Jede tam EN 443 Bohemia. V jízdním řádu je uvedená úschova během přepravy s povinnou rezervací pro jízdní kolo. Když ale rozkliknu řazení vlaku, tak tam žádný takový vagon není. Jen rozšířená přeprava spoluzavazadel s povinnou rezervací pro jízdní kolo. Nevím co tedy platí. Doufám že to budou vědět v pokladně, až budu kupovat lístky. A doufám, že nebudu muset strávit noc na zemi pod svým kolem.

                              0 0
                              • mvd  

                                Teď na to koukám, a měl by to být ten vagón 366, viz obrázek. Jistý si nejsem, nejeli jsme s ním. Ale na kase budou vědět. Když jsme byli v říjnu na Slovensku, tak jsme jeli tam i zpátky Pendolínem: v pátek ráno do Popradu, se zajížďkou přes Slovenský ráj a v neděli odpoledne z Kysaku zpátky.

                                0 0
                                • Vašur  

                                  Dík. To by bylo fajn. Hlídat kolo 10 hodin a ještě v noci by asi bylo nad moje síly. Určitě si to pújdu osobně zjistit. Už se těším na Tokaj :-)

                                  0 0
                            • Ossis  

                              Njn, ale většina výše uvedeného zahrnuje vcelku detailní plánování + řešit přestupy atd. Zatím mi to s autem pokaždé přišlo jako větší pohoda – žádný časový stres (nemluvě o cestě z nějakého zapadákova, kde jedou dva vlaky za den…).

                              0 0
                              • jannk  

                                Jet tam a zpatky, tak urcite volim auto, ale tohle vlakno vzniklo proto, kdyz chci nekde vlakem dojet a vratit se na kole. Porad jsem jeste nedospel do stadia si pro takovou akci koupit nove auto a to nechat na miste :)

                                0 0
                              • mvd  

                                To je o té filosofii, jak to má kdo nastavené :o) Já potřebuju vnímat z jízdy na kole alespoň nějakou „užitnou hodnotu“ – někam jsem dojel. To okružní vyjížďky z principu popírají – na konci jízdy jsem tam, kde jsem začal.

                                Síť hlavních tratí, kde rychlíky bez přestupu jezdí s maximálním intervalem 2 hodiny, je natolik hustá, že snad není místo, odkud by to bylo na přímý rychlík dál než 50–60 km. A od toho mám to kolo, abych se cestou na vlak trochu projel, ne? :o)

                                A co se týká plánování, tak když máš s sebou chytrolína, tak o svačině mrkneš na IDOS, vyhodnotíš, jestli máš trošku přidat, abys stihnul ten bližší spoj, nebo naopak máš času dost a ještě se stihneš někam podívat. Za ta léta, co takhle jezdíme, se nám stalo snad dvakrát, že jsme nestihli spoj, který jsme předpokládali. Jaká tragédie! – jeli jsme o hodinu později :o)

                                Ale nikomu nic nenutím :o) Naopak! Čím míň lidí takhle jezdí, tím volněji máme ve vlacích :o) Včera odpoledne expres z České Třebové – tři vagóny po čtyřech hácích. A to všechno pro dva cyklisty :o)

                                A Ty, dáš autem Českou Třebovou – Praha za 1:40 na pohodu, nasvačíš se při tom a přečteš si v knížce tři povídky? :o)

                                0 0
                                • Breakpain  

                                  Nic proti ;) … Ty taháš na kolo knížku?

                                  Kouzlo v jízdě autem mi přijde v následujícím:

                                  • jsem svým pánem, vyrazím kdy chci, vrátím se kdy chci
                                  • s nikým se nikde nemačkám
                                  • můžu si vzít tunu náhradního oblečení
                                  • nějaké schopnější servisní náčiní
                                  • udělat si kupu jídla, kterou nemusím táhnout na hřbetě

                                  Jako nevýhody vidím:

                                  • cenu
                                  • čas strávený řízením
                                  • ******* v případě nehody (ať už autem nebo na kole)
                                  • případné vykradení auta v době nepřítomnosti – né že bych tam něco měl, ale už se mi jednou stalo, že se někdo šel podívat, aby si kutečně ověřil, že je tam prd

                                  Při volbě záleží na situaci, ale většinou tíhnu k tomu jet autem. Každopádně oba dva způsoby mě „prudí“ a pokud je to jen možné, jezdím prostě jen tam, kam jsem schopný dojet po ose a vrátit se po ose :)

                                  0 0
                                  • blue.sun  

                                    Celou knihovnu… v mobilu.

                                    0 0
                                  • mvd  

                                    Jsem cyklista mnoha tváří – a rozhodně žádný gramař :o) Kdybych si měl zvolit výstižný nick, asi bych vykradl a parafrázoval jednoho zdejšího matadora a nazval bych se Dálkovým turistou :o) Když jedeme s přítelkyní (akční rádius 100 km), je to na pohodu, v báglech je podle roční doby několik piv, termosek s čajem a kafem, svačina na celý den, oblečení, a i ta knížka do vlaku. Když jedu sám na silničně vyladěném krosu (akční rádius standard 200–250, letošní maximum 446 km), tak je to bez té knížky, ale 2,5 litru vody, svačinu, v chladném počasí dvě termosky a oblečení. Díky tomu, že si vezu všechno s sebou, tak mám sice o 2 km/h menší průměr, ale nemám prostoje typu hledání hospody, když mám hlad. Takže ve výsledku jsem v cíli rychleji, než kdybych „gramařil“ se silničkou :o)

                                    0 0
                                    • Breakpain  

                                      Chápu ;), každý nato koukáme krapet jinak, ale před takovými výkony smekám, to bych nedal ;-).

                                      0 0
                                      • mvd  

                                        Ale dal :o) Začneš tím, že když se chceš někam dostat, zeptáš se sám sebe, jestli bys tam dojel na kole. Když si netrouvneš na celou cestu, tak to naplánuješ tak, že se do půl cesty svezeš vlakem, nebo naopak na vlak nasedneš, až už nemůžeš a svezeš se s ním do cíle. Pokud je to „tam a zpátky“, tak jednu cestu na kole, zpátky vlakem, časem tam na kole, zpátky půl cesty na kole a dojezd vlakem, … Nakonec se chceš v rámci jednoho dne podívat z Prahy do Brna a zpátky, a zjistíš, že není důvod to kombinovat s vlakem :o)

                                        0 0
                                  • JSt  

                                    ty vyhody ti dost kulhaji. vyjmenovane veci, ktere si muzes vzit bys vyuzil zrovna, kdyz je auto daleko. a to pomijim, ze jsou vlastne uplne nepotrebne. ;-) podle me se mackas vic sam v aute nez s dalsima lidma ve vlaku. ;-) a v aute jsi svym panem dokud autem jedes. jakmile sednes na kolo, je tvuj dalsi program podrizeny autu.

                                    ty tve poznatky sedi na rychleby, smrk apod., kde si das x okruhu se stejnym mistem startu a za den kolem auta projedes x-krat. pri „normalnim“ vyletu je vetsina tebou zminenych vyhod licha.

                                    0 0
                                    • goofy  

                                      +1

                                      0 0
                                    • jIrI___  

                                      +1

                                      0 0
                                    • Breakpain  

                                      Vždyť to já se nehádám a přesně jsi to tipnul ;) … Mám rád okruhy …

                                      Jen jsem napsal jak to vidím já ;-) nikomu to nevnucuju.

                                      0 0
                                      • pepek  

                                        +1

                                        Jako další plus bych viděl to, že cesty v horách jsou príma i pro auto. Dojet do Jeseníku a nedat si cestou Ecce Homo a ČH sedlo, nebo Jeseník-Zlaté Hory je poloviční fun.

                                        0 0
                                      • JSt  

                                        presneji okruhy do 10km, abys plne vyuzil vyhod auta. :-)

                                        0 0
                                        • Breakpain  

                                          Ale prd ;-) … je to jen pojistka, když se něco podělá na začátku. Už se mi to párkrát stalo, že jsem byl rád za kleště a podobně chvíli po vyjetí.

                                          Neber to jako dogma, jsou to prostě „bonusy“, které v tom vidím já.

                                          Ten největší bonus v podobě auta pro mě je, že si přesně všechno diktuju ;-) … jsem řidič, jsem svůj pán … jak si řeknu, tak bude. Jestli mě chápeš jak to myslím ;).

                                          0 0
                                          • JSt  

                                            rozumim, ale to je prave ta iluze. v momente, kdy vystoupis z auta a sednes na kolo, diktuje auto tobe mozna vic nez by diktoval vlak uz jen tim, ze se pro nej musis vratit. ze mas rad okruhy ti namluvilo prave to auto. ;-)

                                            0 0
                                            • Breakpain  

                                              Pak ta iluze musí být dokonalá :)

                                              0 0
                                            • Spartacus  

                                              +1

                                              Navíc, pokud dojedeš někam, kde jezdí jeden vlak za 2 hodiny a musel bys čekat, tak máš motivaci mu jet naproti ! :-)

                                              0 0
                                              • mvd  

                                                Naproti néé! Po směru! A když budeš dost rychlej, tak zjistíš, žes ho vůbec nepotřeboval :o)

                                                0 0
                                                • Spartacus  

                                                  Aha, máš pravdu :-) Taky jsem si neuvědomil, že naproti to je taky dražší – mám režijku. Já to dělám jak kdy, ale většinou se snažím obejít bez vlaku ( hned po švihu sprcha a jídlo :-).

                                                  Ale jestli naproti nebo po směru záleží ještě na jednom – kam fučí vítr :-) Letos bylo jedno zvlášť větrné období, tak jsem jel s větrem a zpátky vlakem. Než se mrcasit 25 km/h proti větru, tak raději přišlápnu s větrem v zádech a budu trpět při 50 km/h.

                                                  0 0
                                    • Ossis  

                                      Ja se treba pred navratem domu velmi rad obcerstvim a take prevleknu do sucheho a cisteho. Dalsi vec je, ze muzu obleceni uzpusobit cilove oblasti a nemusim ho tahat sebou na kole. Nevyhoda ohledne rizeni se tyka i casu straveneho cestou vlakem.

                                      0 0
                                      • goofy  

                                        A když nemáš auto, tak se občerstvit nemůžeš? Mně to jde naopak ještě lépe… :-)

                                        0 0
                                        • Fredos  

                                          Tak obchody jsou už zavřený, na hospodu není čas ani chuť někde sedět v zablácených hadrech a ve vlaku nic neprodávaj. Takže auto s čistejma věcma a kopou žrádla to 100% jistí:)

                                          0 0
                                          • goofy  

                                            Na hospodu není čas ani chuť? WTF? :-)

                                            Auto je fajn, když se potřebuji dostat někde, kde to je vlakem problematické nebo hodně daleko, a nebo, když si chci někde zajet rychle na otočku. Když mám na to celý den a jdu se courat po Beskydech, tak raději volím vlak, protože se pak nemusím starat kde mám auto.

                                            0 0
                                            • Pavel  

                                              Přesně tak! Navíc je po Beskydech už docela slušný počet pivovárků, tak proč rovnou nespojit příjemné a užitečné s příjemným a užitečným. ;-)

                                              0 0
                                              • goofy  

                                                Přesně tak ;-)

                                                0 0
                                              • Martin  

                                                Jiřího na tebe, alkoholiku

                                                0 0
                                                • Jezevec70  

                                                  Jaký alkoholik?

                                                  Ten přece pije pravidelně – každý den, jednou za týden, jedno za měsíc, jedno za rok…

                                                  Mi, co pijeme nepravidelně, jsme jen konzumenti… :-)

                                                  0 0
                                                • jIrI___  

                                                  Jsem v klidu. Nikde nepíše, že se v těch pivovarech bude nalívat pivem.

                                                  0 0
                                            • mm  

                                              Na druhou stranu potom cestou zpět ve vlaku snižuješ kvalitu vzduchu pro všechny spolucestující. Platí obecně pro všechny sportovce :-)

                                              0 0
                                              • goofy  

                                                Tohle mi je celkem ukradené. Navíc stejně skoro pořád stojím v uličce. A jelikož jsem se za 10 let co jsem byl v Brně nacestoval vlakem až až, tak nějaký zpocený sportovec je ve vlaku vlastně lahodná vůně… :-)))

                                                0 0
                                  • goofy  

                                    Podle mně jsi zapomněl na jednu velmi důležitou vlastnost vlaku – nemusíš se vracet do bodu výjezdu.

                                    Sám jezdím pod hory velmi často autem, ale taky tam jezdím i velmi často vlakem. Je to vždy o tom, co a kde chci jet. Když jedu do parku, tak je jasné, že se raději dopravím autem, kde si vezu i nějaký ten základní servis. Když chci zase projet hřebenovku od východu na západ, tak se svezu vlakem. Docela často taky svezu pod hory, přejedu hřeben a domů už jedu po vlastní ose.

                                    Když jedu vlakem, tak pokaždé musím přestupovat, ale popravdě jsem v tom nikdy problém neviděl. Otrávení průvodčí mi jsou ukradeni a nevnímám je. Naopak mě občas štve, že když dojedu, tak si v autě nemůžu dát to cílové pivko. :-) Dopravuji se klasickými couráky. Dělat si rezervace v rychlících je strašný opruz, a člověk už je pak časově závislý. Auto má zase výhodu, že když se trhnu na chvíli od práce, tak hodím kolo na auto, za chvíli jsem pod oblíbeným trailem, a za dvě hoďky už zase sedím u počítače. :-)

                                    0 0
                                  • kyl  

                                    Pokud se chceš s kolem podívat někam dál,je auto bez dalšího řidiče jako koule na noze.Musíš se k němu vrátit zpět.Takhle jedeš na kole z bodu A do bodu B,hodíš to zas na vlak a mažeš domů.

                                    0 0
                                    • Breakpain  

                                      Ale jo, já vám to neberu – já nemám problém vyjet z bodu A a vrátit se do bodu A. Paradoxně mi to docela vyhovuje víc, než vyjet z A a dojet do B.

                                      Samozřejmě, že pokud chce někdo variantu A-B, auto používat nebude ;-).

                                      Já defakto jezdím v 99% jen A-A a vlak využiju spíš jako nouzovku na cestě zpět, pokud vidím, že časově nestíhám plán a nejel jsem autem.

                                      0 0
                                      • mvd  

                                        Máma mi vždycky říkala, že jsem podstrčený cikánský dítě. Kočování do dáli bez návratu – to je můj vrchol blaha :o) Jenom večer nekrademe slepice k večeři, ale vaříme z pytlíku :o) Letošní dovolená snů vypadala takhle: nočním vlakem z Prahy do Basileje, po ose do Ženevy, TGV do Valence (ten den tam končila etapa Tour, tak jsme taky koukli :o) ), po ose cikcak přes Provence do Nice, vlakem domů. Celou dobu pod stanem, ani jednou v kempu. Vymysleli jsme pro to nový termín: cykloturistika nomádského typu :o)

                                        0 0
                                        • kyl  

                                          Já byl s kámošem před lety v Rakousku.Z domu jsme vyjeli na kolách,v brašnách jen jídlo a nějaké oblečení a spacák.Cílem byl Hochkar a okolí.Celkem výlet na 3 dny a zpět vlakem(já vyhozené koleno a namožená achilovka).

                                          0 0
                                    • Ossis  

                                      Já ti nevím, ale právě pro cesty dál (řekně kolem 200–300km od domova) se nakonec stejně musím dostavit na nějaké to nádraží kvůli cestě zpět a pokud je daná oblast méně osídlená, tak to znamená vrátit se na počáteční nádraží. Nemluvě o tom, že s autem si zastavím co nejlbíže cílové lokaci a ušetřím tím km, kdy bych se s kolem vymotával z civilizace.

                                      0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Asi nejsem pro dráhy ta správná cílovka. Letos jsem jejich služby využil asi 9× (vždy s kolem). Znuděnej, neochotnej průvodčí cca 7×, z toho 3× nás málem ani nevzal, prej plno (tady víc vyhraje drzost než slušnost, prostě jsme nastoupili), 2× velmi ochotný (což překvapilo). 2× jsem se nedostal do vlaku, jednou celkem logicky, plnej vlak, po druhý jen vyskočil z vlaku a začal hulákat ať s těma kolama ani nezkoušíme nastupovat (poloprázdnej vlak, kola žádný, to jsme ještě netušili, že drzost vyhraje, další bikeři na nic nečekali a do vlaku se dostali). S vlakem se slušně zvětšuje rádius, kam se dá s kolem dostat, ale teď volím max cestu vlakem tam, návrat na kole. Nebo právě auto, ale pak seš omezenej jen okruhem s návratem k autu.

                                  0 0
                                • goofy  

                                  .

                                  0 0
                                • Ossis  

                                  Jak říkáš – je to o té filozofii… Já mám spíš radši, když můžu nějakou oblast více projezdit a podívat se i na místa, která jsou zastrčenější, než daným místem pouze projet.

                                  Někdy vlak využiju (spíš v nouzových situacich), ale vadí mi, že za kolo nemůžu „zaplatit najednou“ a pak neřešit, kterým Os/R pojedu.

                                  Na argument Česká Třebová-Praha se dá odpovědět Praha-Turnov/Liberec nebo třeba Brno-ČB ;)… Njn, v některých končinách nestihnout spoj (poslední spoj HB-Praha v 19.56 – coz v lete neni az tak kriticky cas) znamená jet druhý den ráno, což nebývá úplně populární řešení.

                                  0 0
                                  • mvd  

                                    To, že jedeme přejezdovou túru bez návratu ještě neznamená, že to prolítneme jak peloton :o) Já ty tendence někdy mám, ale od toho mám přítelkyni. Při společných cestách to bývá naopak „cikcak pohoda“. Já se přibrzdím tím, že vezu většinu až 100% bagáže, aby ona jela nalehko. Díky tomu se mně povedlo jí kolo nezprotivět, ale naopak ji baví čím dál víc.

                                    U nás je ta filosofie posunutá až tak daleko (zpočátku nedobrovolně :o) ), že nemáme auto. Když ta změna přišla a museli jsme řešit, jak bez auta, tak se to zdálo složitý a snad jen dočasný. Dneska (po mnoha letech) se shodujeme, že už bychom auto nechtěli. Oba jsme v kondici, kterou jsme s autem nikdy neměli a říkáme si, že „na starý kolena“ za to budeme hodně rádi. Kolo je pro nás standardní dopravní prostředek a každý přesun někam je zároveň kondiční jízda – někdy příjemný výlet, někdy trocha nepohodlí, do kterého bychom nešli, kdyby bylo auto. A jsme rádi, že to pokušení není :o)

                                    K tomu poslednímu večernímu spoji. Jednou jsem odpískal nedělní návrat do Prahy, protože zrovna šly hodně silné bouřky a říkal jsem si, že jsem sice drsňák, ale tohle fakt nemusím. V pondělí ráno budíček ve čtyři, 35 km na vlak, snídaně ve vlaku – v práci jsem byl stejně jako jindy :o) Od té doby si to občas zopakuju dobrovolně, protože jsem zjistil, že to je docela fajn :o)

                                    0 0
                                    • Pavel  

                                      Máme to s „paňmámou“ velice podobné. Táhnu vše, ona jen baťůžek na ty své „blbosti“ (kosmetika, kalhotky) a postupně přidáváme dny, přesněji noci… :)

                                      Bez auta to jde tak leda v Praze. Mimo, obzvláště někde na „dědině“, je to bez něho dost složité. Ono totiž ne všude jezdí co pět minut metro či co 1/4 hodina šalina…

                                      0 0
                                      • jIrI___  

                                        Bez auta to jde v podstatě bez problémů v každém městě, kde jezdí MHD. Naopak na vesnici je bez něj člověk celkem v pasti :)

                                        0 0
                                        • mvd  

                                          MHD používám několikrát do roka, když jdeme do divadla a podobně :o) Do kina jezdíme jen tam, kde jsou „bike friendly“ (pár jich je), na koncert na Dobešku jsme taky dojeli na kolech a vyřešit to šlo :o) Samozřejmě velkou výhodou je, že v práci se můžu převlíknout a umýt. Kdyby to nešlo, tak asi elektrokolo, aby člověk nesmrděl. Veškerý nákupy, úřady a další pohyb po Praze bez problémů na kole – prakticky vždycky rychlejší než MHD a většinou i rychlejší než auto. Beru v úvahu, že já na kole dojedu kamkoliv až ke dveřím, zamknu u značky nebo zábradlí a jsem na místě. Autem sice kolem těch dveří možná projedeš dřív, ale pak ještě hledáš pět minut parkování a dalším pět minut jdeš pěšky od auta.

                                          Napadají mě jen dvě věci, které „ospravedlňují“ auto: dojezdová vzdálenost do práce nad 20 km z místa bez hromadné dopravy – to už není na denní dojíždění na kole, ale třeba jen 1–2 za týden. Zbytek a za špatného počasí autem. No, a samozřejmě děti.

                                          0 0
                                      • mvd  

                                        V dobách, kdy jsem hledal hranici, kolik toho přítelkyně vydrží, jsem přemýšlel nad způsobem, jak ji posouvat dál a zároveň jí to neznechutit. Přestože jsme dělali přestávky a doplňovali energii, tak jsme se několikrát dostali na hranu, kdy už to bylo těžké vyčerpání a hrozilo, že mi s tím sekne. Takže jsem si udělal nový nosič, do kterého je vzadu zabudované samonavíjecí vodítko na těžké psy. Ona má na hlavové trubce odpružený háček s dálkovým vypínáním z řídítek pro případ nouzového odpojení. Když je utahaná, tak si ji připnu za sebe. Ve stoupání se po ní nemusím ohlížet, kde je, protože vím, že ať do toho budu dupat jak chci, nahoře bude pět metrů za mnou :o) Díky tomu se přestala bát dlouhých cest a letos už má přes 4000 km. A při tom na lano už jde naprosto výjimečně.

                                        0 0
                  • l-e-t-o  

                    podle mě se zbytečně bojíš. Převážel jsem takhle kolo x-krát a vždy v pohodě. Dáš jim ho do ruky, pověsí jej na hák, dají ti žlutý papírek s číslem podle toho ti jej pak v cílové stanici vydají.

                    0 0
                • Spartacus  

                  No já nevím, ale tebou odkazované vozy v drtivé většině odešly na šroťák…

                  B jezdí na pár rychlíkách, AB už člověk pomalu nepotká a služebáky nahradilo téměř všude Bbdgmee http://www.zos.sk/…gmee__A1.jpg

                  Všude se cpou buď ucelené jednotky ( Railjet, RP, IP ), nebo rekonstruované velkoprostoro­vé vozy.

                  Takže jako cyklista jsem velmi spokojený, protože v 99% vlaků ČD mohu jet pohodlně s kolem u sebe. Jako běžný cestující už tolik nejásám, starší vozy (B, AB ) byly na cestování značně pohodlnější :/

                  0 0
                  • Ossis  

                    Nějak nemám pocit, že by v drtivé většině někam odešly… Spíš byly humanizovány apod.

                    0 0
                    • Spartacus  

                      Je jich plná ČT a další šrotiště a to včetně (!) některých již humanizovaných kusů. Nakoupilo se X vozů z Rakouska, zrekonstruovalo se plno velkoprostorů (Bdt, Bp ). Třeba jen mezi Brnem a Olomoucí se uvolnilo cca 30 ks těchto vozů, protože začaly jezdit reko vozy a pak IP.

                      Alespoň já se v nich už bohužel nesvezu a to jezdím vlakem každý den :-)

                      0 0
                      • Ossis  

                        Také jezdím (skoro) každý den a dostávám se do nich častěji, než bych chtěl. I když je pravda, že postupně dochází ke změnám.

                        0 0
    • BLACK1E  

      Jezdím vlakem dost často. Poslední dobou si musí člověk dávat bacha na rezervace, jinak nikam nejede. Brát si náhradní boty mě teda nikdy nenapadlo, protože mě štve vozit cokoli jinýho než telefon a tyčku.

      Z minulého týdne mám teda strašnou zkušenost z Kynžvartu, kam jsme dojeli s mladou přes Dyleň po ose z Plzně. Bylo pět a začala bejt dost kosa. Přijel vlak(RegioShark), ještě se ani neotevřely dveře a průvodčí už řval, že nás neveme ani náhodou. Otočil se a zavřel se ve vlaku. Takže jsme zůstali v prdeli odkud už nic nejelo a nešlo se ani zeptat na jiný spoje, protože nově zrekonstruovaná čekárna je otevřená pouze v pondělí od 10 do 13:45 :) (připomnělo nám to hlášku z Pár pařmenů :)) V odjíždějícím vlaku jsem viděl sedět dva, tři bikery, kola v uličce a háky na kola PRÁZDNÝ.

      S jedním nouzovým světlem, posilněný vztekem jsme dojeli do Mariánek a tam čekali dvě hodiny na rychlík. Sečteno +3hodiny, +200 kaček za rezervace atd.

      Když jsem vychladl, řekl jsem si, že holt pán předpisák no. Včera jsem potkal pána průvodčího znovu a zvtek mě přemohl. Takový prase, který člověka nechá někde trčet jsem ještě v životě nepotkal.

      Ponaučení do příště. Nespoléhejte na jeden spoj, zvlášť když to jsou čd.

      0 0
      • jannk  

        Klasika :( Nechtej videt odjezdy z Prahy smerem Brdy v sobotu rano (uz tam nikdy nepojedu)

        Kazdopadne jsem striktne presel na rezim „nekde dojet vlakem a zpatky po sve ose“ Kdyz to nevyjde, tak v nejhorsim padne jizda, ale nikde neuviznu. Navic se lepe strefuje odjezd.

        0 0
        • Polka  

          No a nebo se kousnout, udelat challenge, ****** se na CD a objet to tam i zpet po vlastni ose.

          0 0
          • jannk  

            coz me dostane max 100km od baraku (pres 200km/jizda z toho prestavam mit pozitek) – ja se uz chci podivat i nekde dal

            0 0
          • mvd  

            Nebo jak to dělám s přítelkyní, když si to máme oba užít: Z Prahy, já po ose, ona Pendolínem, sraz v Olomouci na nádraží a pak krásný společný výlet 85 km do cílové destinace. Pochopitelně mi dává fóra. Abych jí v Praze na hlaváku zamával při odjezdu a pak na ni počkal v Olomouci, tak na to ještě nemám :o)

            0 0
      • Singlespeed  

        Kromě vlaků ČD u nás na Moravě jezdí ještě rychlíky Leo Express a Regiojet a tam člověka s kolem nepustí vůbec. Takže ještě mnohem horší situace než u ČD.

        0 0
        • jIrI___  

          Leo i Regio to mají tučně napsáno v přepravních podmínkách, v tom bych neviděl vůbec žádný problém. I díky tomu si pro běžně cestující zachovávají určitý standard bez spocených a zablácených cyklistů, resp. špinavého všeho kolem nich :-)

          0 0
          • Singlespeed  

            Problém je to pro mě zásadní. Jsem zvyklý, když je alespoň do sedmi světlo, jezdit na kole z práce a jediné dva vlaky, které jsem v minulém jízdním řádu mohl použít, byly Leoš a Regiojet. Takže jsem si celý rok po práci ani nevrzl, tedy spíš neotočil klikou. Kakají na cyklisty, Leoš aji Jančura :-(. Od neděle však už zase jezdí vlak ČD, takže je to zachráněné :-).

            0 0
          • Kubiczech  

            Určitý standard by Jančura. (:

            0 0
            • jIrI___  

              Na fotkách je většinou problém lidí, že se chovají jako dobytek :(. V porovnání s ČD je Regiojet stále úplně někde jinde.

              0 0
              • Spartacus  

                Mohu se zeptat, jaké vlaky porovnáváš ?

                0 0
                • jIrI___  

                  Vlaky jezdící na trase Ostrava – Olomouc (kromě Pendolina) nebo Ostrava – Hranice. Přesné označení ti opravdu nejsem schopný říct :)

                  0 0
                  • Spartacus  

                    EC/IC/Ex na této trase občas používám, a nevšiml jsem si, že by byla někdy nějak zahnojená, špinavá atd. :)

                    0 0
        • Pavel  

          Kamoš jezdí s kolem i „Leošem“. Má skládačku… :)

          0 0
    • Spartacus  

      Silničku cpu do vlaku běžně a nikdy jsem na schodech problém neměl. Někde jede nízkopodlažní vozidlo, někde vyjdu dva schodky a je to. Jediné, co se mi nelíbí, že v lokálkových stanicích „křupu“ kompozitovou podrážkou treter o sypané nástupiště – ale to k regionálkám prostě patří. Chce to nastupovat opatrně a necpat se do vlaku jako všichni ostatní. Jestli jsem někdy hodil tlamu, tak doma v paneláku na vypucovaných schodech :D

      0 0
    • Mad_Cat1  

      Abych nezakládal nové téma, hodí se mi to sem.

      Jen pro info pro ty kdo nevědí. Nedávno jsem četl v autobusu přepravní řád, kde je uvedeno, že přepravce bere kola v max. hodnotě 30tis. Kč

      Citace: „K přepravě cyklobusy jsou přijímána jízdní kola, jejichž hodnota nepřesahuje částku 30000 Kč.“

      Nevím, zda jsou nějaké další speciální podmínky, kdy si lze kolo třeba připojistit na vyšší hodnotu pokud někdo cestuje tímhle způsobem.

      Další věc je ta, že jsou to přepravní podmínky ČSAD, tudíž nevím, jak to má ošetřené jiný přepravce.

      0 0
      • Singlespeed  

        U českých drah platí limit 30 000 Kč taky, pokud je kolo dopravováno v režimu „úschova během přepravy“, tedy v zavazadlovém oddíle vozu. Je to uvedeno ve smluvních přepravních podmínkách ČD, odstavec 208.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Choď normálně v sil. tretrách a jestli ti chybí jistota tak si vem MTB tretry.

      0 0
    • Vrci  

      Řešením by bylo tohle

      http://ekonomika.idnes.cz/…onomika.aspx?…

      ale asi to nebude moc do zimy.

      EDIT: tady jsou stránky produktu http://www.skinners.cz/

      0 0
    • blaza84  

      Párkrát jsme jeli letos spěšným vlakem, označeným symbolem kola, z Brna. Byly to klasické vagony a i s kolama jsme stáli v prostoru u dveří a kola přeskládávali podle toho, na jakou stranu se zrovna vystupovalo. V RegioJetu byla situace jiná, tam byl na kolo JEDEN hák. Ty cyklovagony, který si pamatuju z doby tak 10 let zpátky, kdy bylo několik háků a sedělo se přímo u kol, už nejsou?

      0 0
      • Spartacus  

        Musíš upřesnit jakým Sp, z Brna vede 6 tratí ;-)

        0 0
        • blaza84  

          Např. Bystřice nad Pernštejnem nebo Blansko

          0 0
          • wanderer  

            Ty spěšný soupravy směrem na Svitavy háky mají a jestli si dobře pamatuji tak přímo u kol se sedět nedá ale když chytneš místo máš kolo na očích.

            0 0
      • depresy  

        Nejhorší vagony jsou snad tzv. Honeckerova pomsta

        Čtyři dospělí lidé se téměř nevlezou do úzkých sedaček blízko u sebe, kola se dávají do chodby, kde zavazí dveřím…

        0 0
        • Singlespeed  

          Neobvyklé uspořádání vozu bylo dáno speciálními požadavky na možné využití vozů v případě války. Sedadla jsou tak úzká proto, aby byla široká ulička a dalo se vozem snadno procházet s nosítky.

          0 0
        • kyl  

          To nic není proti tomu co jezdí tady.Malé oranžové plastové sedačky,půl vagónu sedí čelem jedním směrem,druhá půlka zas proti nim.Stolek a sedačky proti sobě jen uprostřed vagónu.To píšu o prostřední sekci,krajní maj jen sedačky čelem ke konci.Chceš si sednout k oknu,musíš se tam trochu pokroucenej nasoukat,abys vylezl,musí se zvednout i spolusedící.

          0 0
          • depresy  

            Ty byly asi lepší před reko, ale zvenku jsou pěkný zakulacený :)

            Některý Honeckery jsou taky vylepšený Bdmtee266

            Slováci z toho mají úplnou kolárnu Bdgtmee

            0 0
            • kyl  

              Tu jsem ještě našel jak to mají sousedé v Rakousku

              0 0
          • Jezevec70  

            Jezdí tohle ještě na jiné trati než ze Znojma do Břeclavi? Zatím jsem to nikde jinde neviděl.

            0 0
    • wanderer  

      0 0
    • pos_pec1  

      Silnicni tretry jsou naprosto v pohode i v tech starych vagonech. Horsi nez schody do vlaku jsou podle me mokre kachlicky nekde v hospode na hajzlu. Na takovem povrchu se da slozit neprijemne a smradlave :-)

      Navic ve vlaku se vzdycky muzes jednou rukou nekde chytit madla. Tak jestli zvladnes kolo drzet v jedne ruce a druhou se pridrzovat madla, mas vyhrano.

      A to chces jet v zime v letnich silnicnich tretrach?

      0 0
      • jannk  

        Ano MTB tretry jsou v pohode, zejmena v nejake turistictejsi verzi. Puvodni diskuze byla o silnicce.

        0 0
        • pos_pec1  

          Napsal jsem MTB a myslel jsem silnicni… Asi uz mam dost

          0 0
          • jannk  

            tak to opravis, abych za ****** vypadal ja :-) (ale to je ok)

            ps: o jake zime ted presne mluvis… ? V sobotu jsem si ani nebral navleky a zimni rukavice

            0 0
            • pos_pec1  

              Opravil jsem to a nevsiml jsem si, ze jsi uz reagoval… Ale hlavne ze se chapeme. Nevim, jak to mate u vas, ale tady na vychode uz letni tretry nevozim treti mesic. Za prve kvuli zime a za druhe jsem v patek zmoknul tak, ze bych tetry susil celou sobotu a nikam bych nemohl.

              0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Návleky v sobotu ano (kvůli mokru z asfaltu), tretry letní, zimní rukavice nee, stačily bohatě podzimní. Když jsem vyjel s kolem na náves, probzučela kolem mě moucha, kterou slunce vytáhlo z pelechu, ve stínu bylo poctivých 11,5°C; o pár km dál ale v mlze už jen 6°C.

              0 0
            • blue.sun  

              Návleky beru už jen kvůli tomu, abych neměl zaflákaný tretry… A že o víkendu vždycky musí pršet. :-(

              0 0
    • mvd  

      Včerejší výjezd s návratem vlakem. Našla se záminka vyrazit do dály na vánoční návštěvu a tak jsem nezaváhal. Praha – Opava a večer k vlaku do Ostravy-Svinova. Vzhledem k datu v kalendáři povedený výlet :o) Já to říkám pořád, kombinace kolo + vlak je prostě super :o)

      0 0
    • Tomb74  

      Když nemám náladu na klasickej švih,tedy odněkud vyjet a oklikou se vrátit po x hodinách do bodu A,tak se nechám vlakem vyvézt do Podkrkonoší,či rovnou co nejvíc do hor a cestu do HK si sjedu víceméně na pohodu(člověk se nemusí pořád na silničce lopotit do kopců směr Podkrkonoší nebo Orlické hory-ale občas si to obrátit,zrelaxovat a kolo si užít :-). V takovým případě si tretry dávám do malýho lehkýho cyklovaku a po dojezdu vlakem na místo se přezuju.Tenisky mi v batohu na zpáteční 90–110km trase nevaděj,páč se extra lopotit do kopce nebudu…Souhlasím jinak s tím,že v tretrách je to na nádražích o tlamu,hlavně leštěnej povrch v halách ve větších městech a samotný nastupování do vagónu je taky slušnej adrenalin.Jinak i chápu,že někomu představa silničáře s batůžkem na zádech vyloženě vadí,ale potkal jsem na silnici lidi co jeli někam evidentně výlet tempem s batohy klasickýho střihu a seděli na karbonech za 80 papírů… :-) Takže jednou za čas tenhle mírnej nekomfort(vak s teniskama na zádech) a antiroad image až tak neřeším… :-) Spíš mi hlavní starost dělá to,abych měl po dojezdu na místo na co vůbec nasednout…

      0 0
      • Spartacus  

        Jde to i se střelou za 80 bez batohu :-)) http://www.veloderoute.com/…11819547.jpg

        0 0
        • Tomb74  

          Jo,pěkný… :-) Proč ne? Hlavní je prostě fakt nesedět doma,ale hejbat se.

          0 0
        • mvd  

          Pořád malá kapacita úložných prostorů. S tím bych daleko nedojel :o) Moje Sněhurka před nedělním výletem. Na tu samonosnou brašnu na sedlovce ještě přišla igelitka se suchým oblečením na převlečení po dojezdu na vlak. Po snězení jídla už se i oblečení vešlo do brašny, takže dojezd už byl dizajnově v pořádku :o)

          0 0
          • kyl  

            Ty budeš se-seho učeň :-D

            0 0
            • mvd  

              Co to je „se-seho učeň“?

              0 0
              • Aviatik  

                Pan se-se byl takový pán, co se řídil zásadou „vezmu si raději ještě tohle, co kdybych to potřeboval. A raději dvakrát, kdybych to jednou ztratil“. S lidmi, co mu říkali, že s sebou zbytečně vláčí hromadu krámů vedl docela zajímavé diskuse ve stylu „nekecejte mi do toho, co s sebou tahám“.

                0 0
              • oberleutnant Weiss  

                Malá ochutnávka z kuriózního stroje osoby známé pod označením Se-se…;-)

                0 0
                • mvd  

                  Tak to jsem břídil :o)

                  0 0
                  • Martin  

                    někde na youtube bylo i video

                    0 0
                  • Pavel  

                    Nejvíc mne asi „dorazilo“ to, že ke krabičce na hašlerky má i krabičku na obaly od hašlerek… :)

                    0 0
                  • kyl  

                    To doženeš.:-D

                    0 0
                • Breakpain  

                  Kde je trafostanice na ta světla a budíky?

                  0 0
                • Tomb74  

                  Tak to mě vomejte :-) Nechtěl bych na tom ani šlapat,ani dotyčnýho potkat.Měl bych obavu,že se odněkud zvedne odpalovací rampa a dobře mířenej projektil (rozuměj litrový bidon naplněný broky) mě trefí do palice a pošle mě do škarpy…Neskutečnej nářez!Díky za foto,zvedlo mi to náladu :-)

                  0 0
                • Tomb74  

                  :-)))

                  0 0
                • wanderer  

                  A stejně něco zapomněl

                  0 0
          • Tomb74  

            Hele promiň,nechci se tě nějak dotknout,ale my jsme diskutovali o cestování na silničním(teo­reticky) závodním kole :-)

            Ale v pohodě,to je v klidu…Tohle je v naprostým pořádku… :-) Jinak díky za foto-dvě přední světla a computer navíc,to bych snad ani neušlapal… :-))) A ještě ta bagáž… :-)

            0 0
            • mvd  

              Tak tady máme trošku protimluv: cestování x závodní kolo :o) Já na tomhle kole opravdu cestuju (a myslím si, že ne pomalu). Ale pokud bychom měli přejít k závodění (ne teoreticky, ale prakticky), tak na velkou vzdálenost si troufám říct, že abys s tím Tvým „silničním (teoreticky) závodním kolem“ byl konkurence schopný, tak by za Tebou muselo jet doprovodné auto :o) Protože pokud budeme počítat hrubý čas (jako, že čas běží pořád, a ne jen když se točí kola), tak Tvoje prostoje na doplnění tekutin a energie Tě dost zdrží. Respektive, nad určité vzdálenosti a za ne zcela ideálních podmínek je silnička nepraktická, až nepoužitelná :o( A ty dvě světla? V autě mají všichni tlumený a dálkový, jen na kole si myslí, že to jde jedním. Computer není computer, ale Garmin Dakota, bez kterého bych asi na trase, kterou nemám najetou, měl možná o 0,01 km/h vyšší průměr, ale nebyl bych tam, kde jsem chtěl být :o) No, a o bagáži už jsem psal :o) Ty na to máš to doprovodné auto, nebo jezdíš jenom kolem návsi? :o)

              0 0
              • Tomb74  

                Slovíčkaříme,asi jsi to vzal špatně.Dobrá,ne cestování,ale švih či sjezd odněkud(celou dobu jsem mluvil o silničním kole).Po návsi nejezdím,nejsem z vesnice a běžně na silničním kole bez prostojů,čistě letmý doplnění tekutin někde a s energetickými doplňky(gely,ty­činky,banán) jsem schopen najet 150 a více km bez „doprovodných vozidel“ která tady nepochopitelně zmiňuješ.A ne­závodím, jen mám rád,když to opravdu odsejpá trochu.To je celý.Ale cestovat na závodním kole rozhodně jde rovněž a pořád na tom bude dotyčnej líp než ty,protože zatímco tvoje kolo váží v základu 13kg,tak karbonovej silničák nějaký střední cenový kategorie váží 8,5kg.Takže neberu ti,že necestuješ pomalu,ale silničákovi s lehkou bagáží na delší trase stačit prostě nebudeš,i když si to zase můžeš zkrátit lesem někde…Ale to už se asi odkláním od tématu,hádat se rozhodně nechci a nebudu.Mír a zdraví tobě.

                0 0
                • mvd  

                  V pohodě :o) Ale možná jsi přehlédnul, že jsem zmiňoval jednodenní výlet Praha – Opava – Ostrava-Svinov, kde jsem nastoupil do vlaku a vrátil se domů. Protože se nejednalo o samoúčelnou vyjížďku, ale návštěvu s dohodnutým časem příjezdu do Opavy v 15 hod, vyjížděl jsem z Prahy v 0:40 a zvonil u dveří v Opavě ve 14:40, což máme 298 km za 14 hodin hrubého času včetně všech prostojů. Při teplotách těsně nad nulou nejsem schopen pít takhle ledovou vodu, takže ještě dvě termosky s horkým čajem na míchání. Vůbec první možnost jakéhokoliv doplnění zásob až s otevřením prvních obchodů. Potom možná ty světla, gps a bagáž uvidíš jako ne tak směšné :o) Jinak, neověšené to moje kolo váží 10,5 kg, což sice není 8,5 kg, ale já jsem spokojený :o) No, a lesem si to nezkrátím, když jezdím na 23–622 pláštích :o) Mám dojem, že každý jezdíme něco jiného, byť oba čistý asfalt :o) I Tobě vše dobré přeje „Dálkovej turista“ :o)

                  0 0
              • Spartacus  

                Jezdím silničku a s výbavou 2 bidony, v dresu banán, 3–5 tyčinek a 100 kč jsem schopný bez problémů udělat švih 200 km, s tím, že cca v půlce si dám padla na kávu a zákusek :-) V případě hrozících srážek ještě beru šustku vestu od force ( velmi kompaktní ). Takto dám dlouhý švih mnohem příjemněji, protože se cítím volně, užívám i hbitého kola a nepotřebuji žádné auto, vše se mi na pohodu vleze do kapes dresu.

                Před pár roky jsem jezdil jako ty, crossové kolo a na něm brašna jak na nosiči, tak v rámu. Ale cca po dvou sezonách mě to přešlo, napakované kolo bylo těžkopádné a stejně jsem 90% věcí vezl zbytečně.

                Ale nic ti nevnucuji a tvůj názor respektuji a plně chápu. Ty to máš jako dopravní prostředek s bonusem pohybu a já jako čistě sportovní nástroj. A celkem respekt, kdybych měl ujet za den 300 km, tak mi upadnou vejce a prdel :D

                0 0
                • mvd  

                  Věř mi, že umím jezdit i nalehko, když to jde :o) A do 200 km za hezkého počasí ve dne toho moc potřeba není. Když se chystám na cestu, tak hodně zvažuju, co tentokrát budu nutně potřebovat. A když prvních 180 km není šance doplnit vůbec nic, protože je noc, tak s sebou prostě musím mít to, co během té doby budu potřebovat. Těch 100 Kč Ti není nic platných, protože v noci si za ně nic nekoupíš. Když má být zima, tak si beru dvě termosky s horkým čajem v rámové brašně. Jo, s vodou jsem to tentokrát přehnal a při možnosti dobrání jsem měl plnou podvěšenou flašku. Zato obě termosky byly prázdný, protože byla taková kosa, že jsem musel ledovou vodu ředit čajem víc, než jsem čekal. Když jsem před sedmou ráno v Litomyšli zastavil na krátkou sváču, tak teploměr sice ukazoval pěkných 0,8, ale lavička byla ojíněná :o)

                  Už takhle jezdím docela dlouho. Zkušenost mě naopak utvrzuje v názoru, že silnička je pro praktický dálkový ježdění problematická. Už jsem to tady někomu psal, tak ať se moc neopakuju. I když to vezmeme čistě sportovně a dáme si závod na 350–400 km, Ty pojedeš jak jsi zvyklý, já pojedu jak jsem zvyklý, tak sice budeš na trati o něco rychlejší, ale po těch Tvých 200 km budeš hledat hospodu, čekat na jídlo, čekat na zaplacení – a ztratíš daleko víc času, než jsi za celou dobu nahnal.

                  Ale já svoje ježdění taky nikomu nevnucuju :o) Jen je mi proti srsti trávit čas samoúčelnými „švihy“, a když pak někam potřebuju zajet, tak jet autem. To mi ten můj způsob přijde takový smysluplnější :o)

                  0 0
                  • Spartacus  

                    V noci spím ( alespoň většinou ), kolu se tedy věnuji ve dne. Cyklistiku mám jako sport a koníček, tak si to chci užít. Takže když jdu na kolo, tak kvůli tomu kolu a vše tomu přizpůsobím ( hadry, obuv, trasa… ) Pokud mám něco zařídit, koupit, tak v rámci svého města jdu pěšky a všude jinde jede vlak, takže poznámka o autě u mě neplatí ;-) Stejně lidé na úřadech a v obchodech nejsou na zpoceného smraďocha, který jim kuframa razítkuje linoleum, příliš zvědaví. Zmiňovaný závod 400 km kontumačně vyhráváš ty, na rovinu říkám, že toto bych prostě nedal :) A ikdyby ano, nemyslím si, že to je zrovna zdravé, rád bych jednou měl děti :))

                    Víc k tomu nemám co napsat, snad jen to, že jsi blázen v dobrém slova smyslu.

                    0 0
                  • Kubajsu  

                    To tvoje bych taky nedal, v noci pořebuju spát… Takže max. 1–2 hod před východem slunce a 1–2 po západu. Ale stejně, jedu s tyčinkama v kapse, světlem na řidítkách + 2 bidony. Zastávky na benzínkách (otevřeno většinou 24h a vidím na kolo) nezdrží víc než tvoje mixování čaje/přelévání petky.Když jedu „daleko“, stejně jedu většinou po hlavních tazích a tam je možností na doplnění čehokoliv dost. Při zásadnější poruše, nebo opravdu šeredný změně počasí holt telefon kamarád s autem…

                    0 0
                    • mvd  

                      Asi mám tu turistiku moc pod kůží :o) Prostě jezdím na výlety, a ne na „švihy“ :o) Jediné rozdíly mezi dovolenou s přítelkyní a sólo jízdou jsou, že naložené kolo nemá 65 kg, ale „jen“ 12 – cca 17 kg, a že mám veškerou energii pro sebe a nemusí mi zbývat, abych v závěru výletu ještě táhnul do stoupání utahanou přítelkyni. Holt ze mě ten gramař asi nikdy nebude :o)

                      0 0
    • kali222  

      Lama dotaz. Pokud si zakoupím jízdenku po netu (vytisknu si papir) tam i zpet predem na konkretni hodinu a pak bych chtel vyuzit totozný spoj, ale treba pozdeji (ve stejny den!!). Mohu to nejak poresit, nebo delat jako by nic? :D Driv jsem jezdil vlakem dost, ale byl jsme linej si zarizovat slevy atd, navic muj casovej management se rovnal nule. Cili jsem neplanoval a kupoval listky az ve vlaku/par minut pred odjezdem. Ted ale vidim, kolik jsem mohl usetrit – trouba, i pouhou koupi listku predem. Dik.

      0 0
      • mvd  

        Samotná jízdenka je platná celý den a není vázaná na konkrétní vlak, takže můžeš jet později nebo dřív – jak je libo. Jediné o co přijdeš je místenka – ta samozřejmě vázaná je :o) Při nákupu přes net máš tu místenku + rezervaci pro kolo zdarma. Takže pokud nestihneš vlak pro který to máš koupené a další spoj má taky povinnou rezervaci pro kolo, tak ji musíš dokoupit – na kase nebo zase přes net – to je jedno. Ale už i přes net Tě bude stát normální cenu 35 Kč. Zdarma je jen, když ji kupuješ zároveň s jízdenkou.

        0 0
        • kali222  

          Super. Já si říkal jestli nezůstat u svého přístupu „pozdě a za víc“. Protože pokud by lístek nešlo uplatnit v dalším spoji, je to větší „ztráta“, než pozdní koupě. Teď teda (i bez biku) budu kupovat lístky bez přesnýho času. Díky. :)

          0 0
          • Kubajsu  

            Lístek můžeš i vrátit. Nevím teda jak pozdě, já vracel den předem. Strhli si asi 30kč, zbytek vrátili; celkem příjemné překvapení.

            0 0
            • Martin  

              já jsem loni vracel lístek v hodnotě asi 350 kč (dva lidi a pěkný kus cesty) a vrátili mi jenom 200, hajzlíci

              0 0
              • mvd  

                Zase záleží, jak to uděláš. Nejefektivnější způsob vracení lístků je mít tu jejich In kartu. Potom se 100 % ceny vrácené jízdenky převede na elektronickou peněženku. Nedořešené je, že z té peněženky nejde platit na netu, ale jen u kasy nebo u průvodčího a vybrání hotovosti z peněženky je zpoplatněné 50 Kč. Já to řeším tak, že z toho platím dovozné za kolo u průvodčího ve vlaku. Jízdenku s rezervací na netu a dovozné u průvodčího.

                0 0
              • Pavel  

                Já teď vracel dvě jízdenky (tam a zpět), strhli si 35,– za každou, peníze by mne měli vrátit zpět na kreditku, kterou jsem ten nákup platil.

                Ten storno poplatek je za každou jízdenku. A vrací jen za jízdenky, za kolo či místenku už ne. Na druhé straně, furt lepší přijít o 150, než o 350…

                0 0
          • mvd  

            Pokud to jen trochu jde, tak se vždycky snažím jet tím spojem, na který mám povinnou rezervaci pro kolo. Nejde ani tak o těch 35 Kč, ale v sezóně na vytíženém vlaku pak jeden cyklista zbytečně utře a ve vagónu jede neobsazený hák :o(

            Ještě jeden tip: Když jezdíš víc a zaregistruješ se, tak za nákupy sbíráš body – 1 bod za 10 Kč. Nasbírané body můžeš vyměnit za spoustu blbostí typu předplatné na časopis, který bývá ve vlaku zdarma. Ale dá se to směnit i za víkendovou celodenku – a tam to smysl má. 1 bod se zhodnotí zhruba jako 1 Kč – takže sbíráním bodů máš další 10 % slevu.

            0 0
            • Ossis  

              Hmm, tak ty body mi přijdou v zásadě k ničemu… Použitelné jsou snad akorát zpáteční a jednosměrné jízdenky v případě nějaké delší cesty. Skoro bych si tipnul, že než na ně občasný cestující nesbírá, tak to zruší :-D. Nejvtipnější je skupinová víkendová jízdenka, která je překvapivě až pro dva dospělé a tři děti – prostě ji nemohli nazvat rodinnou.

              0 0
              • mvd  

                Jo, je to takový obtížně zužitkovatelný bonus. Ale v zásadě se mi daří to smysluplně utrácet. Nad určitou zpáteční vzdálenost už pro dva lidi o víkendu vyjde levněji ta celodenka. Když hledáš spojení v ČD e-shopu, tak Ti nabízí nejlevnější variantu. Chvíli mi trvalo, než jsem přišel na to, proč cena nad určitou vzdálenost už neroste. Samo to nabídne celodenku. Takže když jsme jeli v září na otočku na vinobraní, tak jsem odmáznul body a jeli jsme za 65 Kč Praha – Břeclav a večer Novosedly – Břeclav – Praha :o)

                0 0
                • Jezevec70  

                  A to jsi jako nejel na kole? :-D

                  Za loňský rok už mám taky přes 600bodů. Čekám, až bude nějaká cesta kde se víkendovka vyplatí a pak ji hned beru.

                  0 0
                  • mvd  

                    Jasně :o) Ještě kola, ale ty by se platily tak jako tak. Ale když počítám, že celostátní víkendová celodenka stála 650 Kč, tak jsem za 500 bodů získal slevu 90% = 585 Kč, což je 1,17 Kč/bod. Od nového jízdního řádu stojí 679 Kč, ale stále za 500 bodů 90% sleva = 611 Kč, 1,22 Kč/bod. Ještě lze o něco méně výhodně využívat regionální celodenky, kde je sleva 90% za 350 bodů. Třeba u středočeské za 319 Kč to vychází 0,82 Kč/bod. Ale protože přesahuje přes hranice regionu, tak na ni dojedeš třeba do Turnova, Přelouče, Světlé nad Sázavou, Tábora nebo Písku.

                    0 0
                    • Jezevec70  

                      Dost mě vadí, že za kola se pořád platí plná cena i když mám in-kartu, a ani za to nejsou body.

                      Hodně jsem se naučit využívat Včasnou jízdenku. Třeba trasa Hradec Králové – Znojmo (přes Břeclav) za 169,– (s In 25).

                      0 0
                      • mvd  

                        Ono je toho víc, co mně u ČD vadí. Třeba jak zrušili celodenky pro kola a fixní dovozné bez ohledu na vzdálenost. Nebo to, že víkendovka vlastně není víkendovka, ale jen celodenka platná o víkendu. Prvně jsem si naivně myslel, že platí celý víkend – neplatí :o( Při typické cestě v sobotu tam – v neděli zpátky je nepoužitelná.

                        Ale vlastně to je pořád pohoda proti zahraničí. Tam je sice někde přeprava kol zdarma, ale jízdné je taková raketa, že je to drahé i pro místní (Anglie), a přeprava kola zdarma už to nezachrání. A nebo ještě líp Norsko, kde samotné jízdné je raketa a k tomu ještě kolo za polovinu běžného jízdného!

                        Taky používáme In 25. Jo, ty včasný jízdenky jsou fajn :o) A když náhodou nejedu, tak ji vrátím, a peníze mi převedou beze srážky na elektronickou peněženku.

                        0 0
                        • Pavel  

                          moment moment „vrátím, a peníze mi převedou beze srážky na elektronickou peněženku“?!? To jako fakt? já teď vracel jízdenky (taky včasné) a strhly si za každou 35,– Kč.

                          0 0
                          • mvd  

                            Nevím, jestli se něco nezměnilo, ale když jsem to dělal naposledy (v létě), tak to tak bylo. Podmínkou je, že je to koupené přes e-shop, jak při koupi tak při stornu jsi přihlášený pod svým profilem a při stornu zadáš, že hodnotu jízdenky chceš převést na elektronickou peněženku. Sice jsou rychlý jako šneci a připsání trvá klidně 2–3 týdny, a podle podmínek to snad můžou být až dva měsíce, ale nakonec to dorazí :o) Vybrání hotovosti z elektronické peněženky je zpoplatněné 50 Kč, ale pokud ty peníze nutně nepotřebuješ, tak Tě nic nenutí je vybírat. Buďto počkáš, až se toho nashromáždí víc a vybereš to pak najednou (v peněžence můžeš mít tuším až 2500 Kč), nebo to průběžně utrácíš. To je sice pro člověka který vůbec nechodí ke kase komplikace, protože z peněženky nejde plati v e-shopu, ale našel jsem způsob, jak to zužitkovávat. Dovozné za kolo lze platit bez příplatku ve vlaku u průvodčího. Takže v e-shopu kupuju jenom jízdenku s rezervací zdarma pro kolo a dovozné platím z elektronické peněženky u průvodčího.

                            0 0
                            • Pavel  

                              Vracel jsem to přes „můj“ (=přihlášený) e-shop, koupeno přes „můj“ e-shop. Pokud to takhle jde (tj. vrátit celou částku), tak klidně na e-peněženku. Z ní to „vyberu“ platbami za dovozné za kolo (jak píšeš). Furt lepší, než přijít o 70 Kč.. :)

                              Díky za poznatek a radu. Teď už si na to „jen“ vzpomenout, až někdy budu zase vracet jízdenku… :-DD

                              EDIT: tu elektronickou peněženku na in-kartě musím nějak aktivovat? Anebo je to „automatické“? Já se v tom webu cd.cz nějak nejsem schopen zorientovat a todle tam najít. Dík.

                              EDIT2: tak jsem to nakonec přeci jenom našel. „Je také možné provést dobití účtu EP v eShopu ČD a tím současně provést aktivaci EPIK.“. Tak snad to tak i bude fungovat :-D

                              0 0
                              • Pavel  

                                Tak jsem to v eshopu udělal, ale stejně budu muset na nádr si to nechat fyzicky nahrát na kartu…

                                0 0
                                • mvd  

                                  Jo, jedna návštěva na kase Tě asi nemine. Ale jde to vydržet :o)

                                  A jedna výhoda platby u průvodčího: když je vlak mimo mobilní signál, tak se průvodčí nespojí on-line a většinou se na to vykašle, než aby jedním cestujícím trávil 10 minut. Takže pak jedou kola zadarmo :o) Hlavně nevyměknout a nedat mu to v hotovosti! „Pane průvodčí, od toho to mám nahrané v elektronické peněžence, abych s sebou nemusel tahat peníze. Že Vám to nefunguje, je Váš problém.“

                                  0 0
                                  • Pavel  

                                    Podle popisu na webu cd by to mělo jít i přes ty jejich automaty. No, uvidím. U kasy jsem nebyl už roky. Teda u „domovské“ stanice, kupuju to zásadně přes net, nemám nervy to kupovat u kasy. :-) Samo, že když jsme někde v prdelákově, tak tam kupuju jízdenku až v místě.

                                    V každém případě, díky ti moc za informace.

                                    0 0
                                    • mvd  

                                      Ke kase nechodíme nikde – kupujeme přes chytrolína :o)

                                      0 0
                                      • Pavel  

                                        Nemám, mám ještě furt „tupca“… :-D

                                        0 0
                      • pepek  

                        A to Znojmo-Břeclav jedeš i podruhý dobrovolně?

                        Já jsem to jel jednou a příště bych si to dal raděi na kole.

                        0 0
                        • Paja  

                          To bychom meli zaznamenat ;-)

                          0 0
                        • RomanH  

                          Co Ti chybelo ? Depic nam vsem skocil pro lahvace (ehm, teda pro PETky), museli jsme kvuli nemu pozdrzet vlak, rozebirali jsme bezva traily z Podyji, Mozzek skytal, proste pohoda :-) No a ten lepenas v nadrazni kantyne Znojmo, to byla taky pecka :-)

                          0 0
                          • Paja  

                            Sice je to k jine trati, ale jeste by se sem hodila ta netopyri fotka, aby si vzpomnel, jak ho to ve vlaku bavilo :-D

                            0 0
                          • pepek  

                            Nechybělo mi nic, akorát vlak vypadal, že se každou chvílu převrátí, nebo vykolejí a záda mě bolela víc, jak z celýho Podyjí.

                            0 0
                        • Jezevec70  

                          Jezdím tam už přes 20 let. Ale většinou na kole, vlakem jen v zimě.

                          Navíc to vlakem to trvá jen o 15 minut déle jak autem.

                          0 0
                      • Spartacus  

                        Zkus se na to taky podívat ze strany dopravce… Pro toho jsou cyklisti nejdražší zákazníci. Cyklista s jízdenkou zabere jedno místo ( po sem OK ), ale jeho kolo za 50 kč zablokuje prostor, kde by jinak mohla být i dvě sedla pro cestující, kteří by do kasy zaplatili částku mnohem vyšší. Takže to, že ve vlacích je prostor často pro desítky kol, je spíš služba vlasti, než aby to sypalo…

                        Toto si moc dobře uvědomili jinak velcí lidumilové LE a RJ, kteří na cyklisty ( a handicapované ) nějak „zapomněli“ :-)

                        0 0
                        • Pavel  

                          Na druhé straně – nějaká část lidí by tím vlakem bez možnosti vzít si kola nejela vůbec. Takže nějaký růst cestujících to určitě generuje. ČD až na vyjímky jezdi v rámci veřejné služby, LE a RJ jezdí jen komerčně. LE i RJ si vyhodnotili, že pro ně tento segment cestujících není zajímavý.

                          0 0
                          • Spartacus  

                            Jenže počet těchto cestujících je velmi nestabilní a sezonní záležitost. Třeba teď zejí háky na kola prázdnotou a mohli by tam sedět cestující, poslední dobou jezdí vlaky dost našlapané ( taky je méně vozů, ČD konečně přestaly vozit vzduch ). Za teplejší poloviny roku naopak často nestačí kapacita např. 30 háků na soupravu a ti co si nerezervovali utřou a jsou vzteklí na průvodčího, který je musí odhánět, protože už tak je ve vlaku víc kol, než je limit…

                            A opět záleží spoj od spoje i v tomto období – někdy zas nejede cyklista žádný. Ano, ČD provozuje dopravu na objednávku MD/krajů, ale i tak tržba z jízdného tvoří dost podstatnou část zisku. Kraje navíc často drahám dluží. Ale už jsem to zbytečně rozpitval, buďme rádi, že nás svezou :)

                            0 0
                            • Ossis  

                              A celé to svědčí o čem? … že ČD nedokáží pružně reagovat na poptávku :-D.

                              0 0
                              • pepek  

                                A proč by to dělali, když jim stát každý rok dosype do kasičky 5 mld?

                                0 0
                                • Ossis  

                                  Právě – pro ně cestující nejsou zákazník, ale jen otravný substrát… Zákazníkem je pro ČD stát/kraje, které si objednávají spoje :-/…

                                  0 0
                              • Spartacus  

                                Dobře. Jak by sis to představoval ? Že v každé stanici bude čekat vůz pro kola a bude čekat jako blanický rytíř, až bude nejhůř ? :D

                                A co teprve ucelené jednotky ( panteři, sloni, railjety ) , to neposílíš nijak. ČD reagují – v sezoně jezdí např. spěšné vlaky Pálava a Podyjí, které jsou vyloženě pro cyklisty/turisty, na mnoha lokálkách za malý motorák zavěšují stejně velkou „krabici“ na kolech, která je vyloženě pro cyklisty. Mohlo by těch sezonních vlaků být možná o trochu více ( více lokalit ), ale jinak pro to víc udělat nejde. Jak jsem už psal, je těžké předpovědět kdy, kde, kolik pojede kolistů.

                                Ale celkově máš pravdu, ČD jsou často zkostnatělé :)

                                0 0
                                • Jezevec70  

                                  Praktická zkušenost:

                                  Známá asi s 14-ti denní předstihem zkoušela objednat u ČD vagon pro skupinu asi 20-ti cyklistů. Napřed ji posílali od jednohu k druhému, nakonec stejně nic nedomluvila.

                                  Třeba u Jindřichohradecké úzkokolejky stačí jeden telefonát den předem.

                                  0 0
                                • hony007  

                                  Ucelené jednotky se posilují zdvojením, u některých z nich jde i vložit jen článek (vagon).

                                  0 0
                                  • Spartacus  

                                    Už vidím, jak po telefonátu naženou do dílen City Elephanta a budou do něj cpát ještě jeden vůz, aby ho zítra zas mohli vyřadit… A kvůli pár kolům spřahovat více jednotek je nesmysl – 2× větší poplatek za dopravní cestu a spotřeba energie.

                                    Jezevec: Jo, to tak je často. Levá ruka neví, co dělá pravá a přehazují si navzájem horký brambor.

                                    0 0
                                • Ossis  

                                  A o tom to je – když se chce, tak lze nalézt řešení… Proč řešit změnu interiéru výměnou/přidáním celého speciálního vozu? Proč nemít modulární vnitřek – a řešit tak sezonní špičky případně nějaké dopředu hlášené nárazové akce? Případně pomocí sklopných sedaček (což už se překvapivě dostalo i k ČD). Resp. kombinovat více přístupů na základě analýzy dat (z prodeje jízdného), která mají za ty léta určitě nasbíraná a rozumně zpracovaná. No a asi bych chtěl moc, kdybych očekával, že budou brát v potaz i takové maličkosti jako předpověď počasí, větší akce a vůbec popularitu různých lokací…

                                  A jejich marketing – viz. toto vlákno, kde se ukazuje, že skupinová víkendová jízdenka je reálně celodenní rodinnou… Přijde mi, že tak kolikrát někdo dostane dobrý nápad na službu, kterou by mohli lidé používat. Když se tak skutečně stane, tak jsou pak zděšení, cože si to ti kaštani dovolují a řeší, jak ji co nejvíce omezit/zrušit.

                                  0 0
                                  • Pavel  

                                    Jo, s tou jejich supervýhodnou akcí „skupinová víkendová jízdenka“ jsem jim taky naběhl na vidle. V sobotu jsme vyrazili tam (do Orlických hor) a v neděli jsem plánoval cestu zpět. Jediné štěstí, že jsem nepropil všechny peníze :), protože bych neměl na jízdenky, které jsem musel koupit ve vlaku…

                                    0 0
                                • oberleutnant Weiss  

                                  ČD nejsou často zkostnatělé, ČD jsou zkostnatělé prakticky pořád. Pravda je, že na tu pohodičku, co jsem zažíval přes 14 let na dráze, vzpomínám docela rád, a přemýšlím občas o tom, že bych se tam někdy po padesátce zase zkusil upíchnout, bude-li to možné, abych se v klidu, pohodě a při plném fyzickém i duševním zdraví dožil penze…;-)

                                  0 0
            • Rubi  

              diky, nejak me to nenapadlo se kouknout k cemu to vlastne je a uz tam mam 460b, takze za chvili mam tu vikendovku

              0 0
      • kali222  

        Ať nespamuju pod všemi. Díky. .-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.