• Alex H.

    Mám poměrně dost negativní zkušenost s vyřizováním reklamace u Canyonu a rád bych se zeptal na zkušenosti místních uživatelů.

    Jsem majitelem modelu Spectral zakoupeného v roce 2016, který je proslulý zejména tím, že u něho velmi často dochází ke vzniku prasklin na rámu, díky čemuž si vysloužil přízvisko „Praskál“, což je, bohužel, i můj případ.

    Defekt se objevil 5/2021, tj 5 let od zakoupení, nicméně vzhledem k tomu, že Canyon poskytuje šestiletou tzv. „Garanci“ na výrobní vady rámu, tak mi defekt byl uznán v rámci této garance a měl by mi být vyměněn za nový

    Problém však je, že k tomuto uznání došlo již před dvanácti měsíci a od té doby na moje opakované dotazy, kdy se případ bude řešit, dostávám pouze vyhýbavé odpovědi, že to mají na starost v německé centrále, že se tím zabývají, ale termín vyřízení není známý.

    Do centrály jsem zkoušel psát také, ale tam se neobtěžovali mi ani odpovědět.

    Výsledkem je, že mi v garáži leží nepoužitelné kolo a já žiji v domnění, že snad již brzy budu mít nové a budu moct začít zase bajkovat… Už přesně rok.

    Chtěl bych se tedy zeptat, za tu je někdo s podobnou zkušeností jako já a pokud ano, jak dlouho čekal na vyřízení reklamace, popřípadě zda se tu najde někdo s tipem, jak postupovat, aby se záležitost pohnula dopředu.

    0 0
    • Dezert  

      Já tu reklamaci měl v pohodě, bylo to taky už v té jejich prodloužené záruce. Čekal jsem asi měsíc.

      Pokud čekáš rok a nehýbe se to a nikdo se s tebou nebaví, začni dělat bordel. Kdo nejvíc křičí nejvíc dostane. Napsat na FB příspěvek, zkusit mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (vasestiznosti.cz) apod. Zároveň si přečti obchodní podmínky(ideálně z dobdy kdy jsi to kupoval) co se tam píše o té záruce ať máš případně na čem stavět.

      1 0

        MTBIKER doporučuje

        Silvini Montilio bunda, black Skladem > 5 ks

        Akce Silvini Montilio bunda, black

        1 169 Kč MOC 2 199 Kč -47%

        Silvini Stelvio dres, červená Skladem > 2 ks

        Akce Silvini Stelvio dres, červená

        1 379 Kč MOC 2 199 Kč -37%

      • Alex H.  

        Toto je fáze nabírání námětů, jak nejúčinněji zahájit „dělání bordelu“ ;-) Obchodní podmínky jsem již procházel, bohužel, chybí tam jakékoliv informace ohledně případných lhůt pro řešení :-/. Mimosoudní řešení sporů si chystám jako jednu z posledních variant.

        0 0
        • Dezert  

          No lhůta tam není, ale taky tam není napsáno, že jim to může zabrat neomezeně času. Mmj. v těch odbchodních podmínkách mají také nějaké mimosoudní řešení sporů, jak navrhuje kolega níž. Každopádně bych jim pro formu zkusil poslat odstoupení od smlouvy pro neplnění kupní smlouvy. Pokud oni ti něco nabídnou navíc a ty si na základě toho ten produkt vybereš tak to přece nejde nesplnit. To by splňovala znaky klamání spotřebitele a zároveň to musí plnit v nějaké rozumném časovém horizontu. Což rok asi nebude..

          0 0
        • scota  

          Pošli jim na datovku Pokus o smír kde popíšeš jak se věci mají a co požaduješ.

          0 0
    • milan.v  

      Rok?!? :-O

      0 0
    • Dezert  

      Ještě jedna poznámka. Nejspíš ale nedostaneš starý model, ale nový, který je mmj. na BOOSTu, tzn nebude ti pasovat tlumič, kola, vidle..

      0 0
      • Alex H.  

        V tom duchu mám odpověď i od Canyonu, nový rám = dokoupit zadní kolo, tlumič a hlavové složení.

        0 0
    • novas752  

      A to máš prasjlý úplně na 2 kusy nebo jen naprasknuté? S naprasknutou zadní stavbou lidi běžně jezděj.

      A ano, jestli se toho dočkáš tak ti přijde aktuální model rámu.

      1 0
      • Alex H.  

        Na tohle si sednout nelajsnu ;-)

        0 0
        • cyklista86  

          Proc je v te trubce kvuli te hadici takova dira jak do prrdele? To je jasny, ze to kruplo kvuli te dire. Dobrej konstrukcni fail.. Sakra ja si snad to objednani te silnicky jeste rozmyslim.. :D

          0 0
          • Breakpain  

            Protože to je zcela běžné a usnadňuje to montáž ;) …

            Defakto na všech nových rámech jsem neviděl jinou, než tvarově podobnou díru ;-). Jen na starém Treku mám pidi dírky a protahování je za trest ;).

            0 0
          • kubad  

            někdo to navrhl, proběhly simulace, následně mechanické testy – pokud by to nebylo OK nešlo by to do výroby.

            podobný otvor pro teleskopku má spousta rámů.

            2 0
        • rasto  

          umyj to, bude to vypadat lépe i pro řízení reklamace. či vůči 3. stranám – FB, soud…?

          2 0
    • wego1991  

      Řešil sem kdysi něco podobného, ale u Neurona. Řešil sem to, ale v době, kdy kolo ještě bylo cca 8 měsíců v záruce – té klasické dvouleté. Urgoval sem CZ zastoupení a to bylo neustále posouvání termínů apod. Po asi 5 měsících, kdy už sem kolo chtěl pomalu mít, jelikož se blížila nová sezóna, sem se poradil se známým právníkem a ten mi doporučil sepsání stížnosti na ESC (Evropské Spotřebitelské Centrum). Což sem udělal (faktura, screenshoty emailu, fotky vady, popis situace apod). A na toto očividně slyšeli hned, jelikož za asi den nebo dva se mi ozvali sami z Canyonu (Němci) s tím, že na který účet chci vrátit peníze (celou částku). Kdyby tě zajímalo něco víc tak napiš.

      V Tvém případě to bude jiné, jelikož už se jedná o tu 6 letou záruku, se kterou to je hold něco nad rámec a tam dost možná žádné páky nebudou..

      0 0
      • Alex H.  

        Kontaktování právníka jsem již také zvažoval, nicméně předtím jsem si řekl, že ještě zkusím napsat sem. Tvoje rada ohledně ESC je opravdu cenná, díky moc!

        0 0
      • cyklista86  

        To sis jako mohl nechat cele kolo(s naprasknutym ramem) a jeste ti poslali penize?

        0 0
    • K2  

      Ještě jeden dotaz:

      Platil jsi to kartou nebo převodem z účtu?

      Pokud jsi to platil kartou, tak můžeš zkusit reklamovat transakci Visa/MC přes vydavatele karty (svou banku).

      Pak se s Canyonem nehádáš ty, ale Visa/MC. Při reklamaci nedodaného nebo poškozeného zboží to funguje poměrně dobře. Nevím, jak to funguje při uplatnění prodloužené záruky – zavolej na infolinku své banky, že chceš reklamovat karetní transakci z důvodu nedodržení záručních podmínek.

      0 0
      • AussigBiker  

        Jakoze by to mohlo zanfugovat i po peti letech, kdy u nas vyprsela zkaonna dvou leta zaruka a ty tri roky navic jsou dobrovolny od vyrobce a je na jeho libovuli kdy a jak to bude resit? Oni mu to zbozi dodali, pet let ho puzival.

        Ja nikdy takhle platbu u banky nerozporoval, tak se ptam jak tohle funguje.

        1 0
        • K2  

          Já takhle reklamoval letenky v době covidu, které byly zrušené a cestovka se nějak několik měsíců neměla k vyplacení peněz.

          Nemá smysl spekulovat, ale zavolat do banky a zkusit podat reklamaci:

          • uživatel uzavřel smlouvu s prodejcem, včetně záruky
          • zaplatil platební kartou
          • prodejce nedodržel smlouvu
          • Uživatel reklamuje tuto transakci z důvodu nedodržení smluvních podmínek ze strany prodejce

            (negativní zážitek z platby kartou Visa/MC)

          Banka by měla reklamaci přijmout a oficiálně se k reklamaci vyjádřit (dej jim tam všechny podklady, včetně info, kdy jsi je kontaktoval a podobně.)

          Výsledek prosím nepředjímejme…

          0 0
          • K2  

            Některé banky mají na podání této reklamace na vlastních stránkách formulář

            0 0
          • AussigBiker  

            OK, dik za info. Letenky ted s Covidem byly specielni pripad a nekolik mesicu je lepsi nez pet let pouzivani bezvadnyho zbozi do ty doby, nez to ruplo.

            Vysledek nepredjimam (ale divil bych, kdyby zrovna tohle banka uznala, ale nikdy nevis, lina huba…).

            0 0
            • milan.v  

              Je to blbost, to by pak člověk přenášel na banku odpovědnost za řešení různých věcí, za které zaplatil… Jedna věc je reklamovat platbu za nedodané zboží, službu, druhá věc je reklamovat platbu u používaného zboží, protože ho reklamuji… Chápete ten rozdíl? Pokud ne, není vám pomoci…

              4 0
              • K2  

                My jsme reklamovali cca rok po nákupu, když jsem se dozvěděli, že letenka byla zrušena a zafungovalo to.

                Pár informací z webu:

                Krok druhý: podívejte se do smlouvy s bankou

                Lhůta, po kterou lze o vrácení platby požádat, je různá. U Komerční banky lze uplatnit reklamaci standardně 40 dní od zaúčtování transakce , ČSOB umožňuje podat žádost o vrácení peněz i 120 dní po platbě a v některých případech i déle.

                „Řešení reklamací se řídí pravidly mezinárodních asociací Visa/MasterCard a na jejich základě byla stanovena i 75denní lhůta od data uskutečnění transakce. Stejnou lhůtu má tak nastavenu většina českých i zahraničních bank. Lhůta pro podání reklamace je zároveň součástí smluvního ujednání s klientem,“ uvedla za Českou spořitelnu Havligerová.

                Zdroj: https://www.penize.cz/…latby-kartou

                0 0
                • milan.v  

                  Tady jde ale o něco úplně jiného, viz můj příspěvek, na který reaguješ, asi zrovna ty ten rozdíl opravdu nechápeš…

                  P. S.: To je z toho tvého odkazu… ;o)

                  "Krok první: obraťte se na obchodníka

                  Reklamaci mohou podat zákazníci, kteří ne vlastní vinou nedostali služby nebo zboží, za které zaplatili. Podmínkou podání reklamace je předchozí pokus vyřešit situaci přímo s obchodníkem."

                  2 0
                  • K2  

                    jasně, tazatel se na obchodníka obrátil a obchodník ho ignoruje a tazatel hledá všechny možnosti, jak se donutit obchodníka jednat…

                    Navrhnul jsem zkusit reklamaci přes banku, někdy se podaří domluvit s trochou snahy i věci, které jsou mimo standardní pravidla.

                    Hodně lidí, neví, že má možnost reklamovat platbu přes MC/Visa – tato reklamace funguje velmi dobře protože najednou nestojí proti obchodníkovi bezejmenný spotřebitel, ale přímo MC/Visa se svými pravidly akceptace plateb kartou.

                    Pokud si můžu vybrat, tak dražší nákupy platím kartou…

                    0 0
                    • milan.v  

                      Ano, banka je tady ale pouze zprostředkovatel, tu reklamaci pak přebírá firma z kartové asociace a podmínkou je NEDODÁNÍ produktu nebo služby…

                      A to není tento případ…

                      1 0
      • novas752  

        Nemyslím si že to bude v případě prodloužené záruky k něčemu platné.

        1 0
        • K2  

          …a já si myslím, že pyramidy stavěli mimozemšťané

          (líný nepoučený uživatel, spokojený korporát)

          0 0
          • kubad  

            nárok na vrácení peněz neexistuje, je v dobrovolné prodloužené záruce na rám, což samozřejmě neznamená že to nemůže zkusit, ale smysl v tom nějak nevidím

            3 0
          • Smazaný účet  

            Jednou jsem tu platbu zjišťoval, po dvou letech smolík, ale třeba to máte v ČR jinak ;-)

            0 0
      • Vrci  

        To jde tak měsíc možná dva po zúčtování platby. Ne několik let.

        0 0
        • jeniiiik  

          Určitě to jde daleko déle. Funguje to na nedodane zboží o které se často hadas déle jak měsíc.

          Nicméně tady v tom případě mu to bude prd platné. Prodloužená záruka je dobrovolná. A už ve dvouleté je v Německu délka vyřízení nejkratší možná, ale to nejkratší může být i rok.

          PS: Vím o lidech, kteří čekají na rámy ve dvouleté záruce už cca třičtvrtě roku.

          0 0
          • K2  

            Prosím o vysvětlení pojmu dobrovolná záruka…

            Pokud si něco smluvní strany daly do kupní smlouvy, tak je to pro smluvní strany závazné.

            Reklamace se řídí kupní smlouvou, která může mít nadstandardní podmínky nad rámec zákona

            0 0
            • kubad  

              třeba jen to že je záruka na rám a ne na celé kolo

              0 0
            • jeniiiik  

              Dobrovolná znamená nad dvouletou, pro které platí určité podmínky. Vrácení peněz atd.

              Dobrovolná je prostě něco navíc od výrobce. Jestli ti výrobce dá nový rám za měsíc, nebo za rok je v jeho kompetenci. A pokud zrovna rámy nemá, což je v dnešní době úplně normální, tak prostě budeš čekat. Mimochodem třeba u S by ti napsali, že pokud nemáš pravidelné garanční prohlídky u nich, tak máš smůlu.

              0 0
              • Dezert  

                Je to dobrovolná záruka, ke které se prodejce smluvně zavázal (obchodní podmínky). Tím pádem se z dobrovolné stává závazná. Já bych si třeba kolo bez prodloužené záruky nekoupil. Takže to, že Canyon nabízel prodlouženou záruku mě přesvědčilo k jeho koupi. Pokud Canyon toto není schopný dodržet, jedná se o porušení smlouvy a klamání spotřebitele. (Kupuješ si produkt s nějakými funkcemi / vlasnostmi, které ve skutečnosti nemá)

                1 0
                • kubad  

                  ano to máš pravdu – ale reklamace je uznaná, a čeká se na náhradu – nebo nějakou jinou nabídku

                  moc jiných řešení není, nevím jaké konkrétní nabídky dostal a na co přesně se čeká

                  1 0
                  • Barak  

                    Měla by tam být ale určitá „časová přiměřenost“ toho řešení. Jestli to trvá už rok, tak to jednak není dobrá vizitka prodejce a také mohou tvrdit další 3 roky, že mu ten rám dají, ale pořád není… Takže nějaká vymahatelnost by tam být měla.

                    0 0
                    • kubad  

                      souhlas pro prodejce špatná vizitka, jak nekomunikace tak řešeni

                      asi jedině medializace + případná pohrůžka soudem

                      0 0
                  • Alex H.  

                    Za sebe jsem navrhoval několik řešení, ale nic z toho nebylo akceptováno. Protinabídku jsem dostal jedinou: odkup komponentů na prasklém rámu, jejichž cena dle Canyonu činní 1000 Kč. Plivnutí do xichtu.

                    0 1
      • Alex H.  

        Platba byla převodem z účtu, takže Tvojí radu nebudu moci využít. Každopádně i tak díky, o této možnosti jsem nevěděl a může se to hodit někdy jindy.

        0 0
        • milan.v  

          Jak jsem psal výše, radí ti blbost, to nelze aplikovat na tento případ…

          8 0
    • LifeIsRide  

      Já reklamoval minulý rok zadní vzpěru (taky ročník 2016) a vše probíhalo rychle, do měsíce jsem měl kolo zpět… Ohledně praskliny co máš ty to asi tak jednoduché není, nebudou mít rámy, divím se že nenabídli něco novějšího s doplatkem z tvé strany…

      0 0
      • Esi  

        Tak ono to tak pravděpodobně dopadne že dodají nový rám, ale problém je v tom že mezi tím máme boost, tak že minimálně zadní kolo nové a že by do toho nového rámu pasoval starý tlumič to bych se taky divil. potom třeba taková blbost jako sedlovka může mít klidně jiný rozměr, nekoukal jsem jestli to tak je ale stát se to může a hned jsi v tom za 20 tisíc minimálně bez té sedlovky.

        1 0
        • kubad  

          to máš pravdu, ale tohle mají v podmínkách ošetřené s tím nic moc nenadělá

          0 0
          • Esi  

            Jo já vím že s tím nic neudělá, ta prodloužená záruka většiny dodavatelů je marketingový tah na který zákazníci slyší a má spoustu podmínek a vyjímek. Na druhou stranu po 5 letech když dostaneš nový rám tak si postavíš nové kolo se slevou, koupíš nějaký obyčejný HT rám a z těch zbytků postavíš zimáka :-) asi bych do boost rámu nonboost vidlici nedával, asi to ničmu nevadí jen to bude blbě vypadat. Třeba ten nový rám dodají alespoň s tlumičem

            0 0
            • novas752  

              Nebooat vidlice v boost rámu je docela běžný jev. Já jsem to tak sám měl a nijak divně to nevypadalo.

              0 0
              • Esi  

                Tak v tom případě ušetří za vidlici a přední kolo

                0 0
        • esmo  

          Nedodají rám včetně tlumiče? Např Trek to tak dělá.

          0 0
    • Honza03  

      Měl jsem úplně stejnou prasklinu na stejným kole, trvalo to skoro půl roku a dostal jsem nějaký karbon co někde vyhrabali. Problém bude že už asi nemají žádné kusy na výměnu. Měli by nabídnout aspoň slevu na nové kolo třeba. Rok už je fakt hodně.

      0 0
    • Velomiwookie  

      tohle mas v obchodnich podminkach, tak bych to zkusil jako prvni krok

      12. Řešení sporů on-line

      S účinností od 15. února 2016 Evropská komise vytvořila platformu pro mimosoudní řešení sporů. Spotřebitelé tak mají příležitost řešit spory spojené s on-line objednávkami bez soudního řízení se zapojením soudů a soudců. Tento postup pro řešení sporů je dostupný přes externí odkaz na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.