• Blackbiker

    Mám dotaz na rám Gianta Reign, zajímá mne co říkáte na uchycení tlumiče u obou modelových ročníků-2006-uchycení v ,,kleci" a 2007 skrz ,,trubku".Asi si ho pořídím jen nevím který model.Každopádně model 2006(klec) se mi líbí víc.lepší přístup k čištění tlumiče+design. Zajímá mě jen zda nový systém uchycení je výrazně lepší(jízdní vlastnosti) díky moc BB

    0 0
    • Misiak  

      tiez by ma to zaujimalo. hlavne ako to funguje s RP23 (citlivost).

      0 0
    • goofy  

      Me by zase zajimal Rozdil mezi Foxem a Swingerem (rok 2005). Nekde jsem totiz cetl spekulace, ze to propadani do zdvihu bylo zpusobovane prave tim SPV tlumicem a u Floatu se to dalo vyladit uz lepe… No nevim no.

      0 0
      • MlokCZ  

        Srovnání tlumičů už jsem dával do sousedního threadu. Je to sice pro 04, ale podle mě to bude pro 05 podobné (neli stejné). data.mlok.net/da­empfer_0704.pdf

        Na základě průběhů těch tlumičů jsem udělal nastavení tlumiče v Linkage. A vyrobil tedy dva výsledné průběhy pro Reigna 05, které přibližně odpovídají Reignu se swingerem a RP3. A tam se sám můžeš podívat, co to přibližně udělá s výsledným průběhem zadní stavby i s tlumičem.

        První graf je zde s RP3

        0 0
        • MlokCZ  

          A zde druhý s tlumičem odpovídajícm přibližně křivce swingeru.

          0 0
          • Misiak  

            co vyjadruje modra a co cervena krivka?

            0 0
            • MlokCZ  

              Modrá je závislost zdvihu na síle. Červená je pouze gradient té modré.

              0 0
              • Misiak  

                takze podla tych grafov ma spv nizsiu potrebnu silu na odtrh ako rp3? 8-O

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak v první řadě nevím, kde to vidíš, když na těch grafech má RP3 něco pod 300N a swinger má cca 300N.

                  Ale hlavně na těch křivkách vůbec nejde o konkrétní čísla, ale o tvar křivky (není to měření z reálu, ale matematický model, kde tlumiče jsem tam oproti reálu nastavoval pouze pro tvar křivky průběhu a vůbec jsem neřešil konkrétní hodnoty, které jsou v reálu úplně jiné).

                  Pokud chce někdo ty grafy porovnávat, tak ať hodnoty na křivkách ignoruje a kouká se na tvar těch křivek.

                  0 0
                  • Misiak  

                    pravda, hodnoty na osiach su ine, nevsimol som si to. kedze mi ide v prvom rade o citlivost tak ma tie hodnoty odtrhu zaujimaju…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Pokud tě zajímá odtrh (což určitě je taky velmi důležité), tak to je právě dobře vidět v tom pdfku těch samotných tlumičů. Bohužel je to pro 04 modely, ale představu o tom jak se chová v citlivosti SPV to dá dobrou.

                      0 0
                • MlokCZ  

                  Pokud chceš skutečně změřené hodnoty pro oba tlumiče, tak to máš o odkaz výše v tom pdfku, tam je to zcela jasné, jak to s tím odtrhem a počáteční citlivostí je.

                  0 0
          • goofy  

            Takze s Foxem uz b to melo byt bez toho propadani do zdvihu a zacatek vicemene linearni s progresivnim koncem…

            0 0
            • mr.antik  

              nojo, mě by to stačilo taky takhle říct… Ještě záleží na konkrétním nastavení tlumičů (při jakém SPV tlaku u Swingera) e to počítané. Myslím, že čím menší SPV tlak, tím více lineární.

              0 0
              • goofy  

                Ano, ale SPV tlumic ma jinou charakteristiku a s Maestrem u Reignu to melo za nasledek propad do zdvihu pri propruzeni (ten rovnejsi usek v grafu). Zatimco s tim FOXem tam ta dira neni a zacatek je vicemene linearni s progresivnim koncem…

                Skoda jenom, ze do Reignu nejde vrazit tlumic s expanzkou, to ted resi az Reign X

                0 0
                • mr.antik  

                  hmmm, takže už vím, jaký tlumič do reignu, až se swingers podělá :-)

                  0 0
          • Blackbiker  

            2 Mlok:Takže dle charakteristik má Fox lineárnější průběh-tzn.lepší tlumení. Otázka bral bys tedy z těchto dvou Foxe že? dík BB

            0 0
            • goofy  

              Tahle charakterisrika neni z ohledu tlumeni, tohle je charakteristika stlacovani cele zadni stavby v soucinosti s tlumicem. A ano, FOX bude lepsi. Ma totiz rovnomernejsi trajektorii se progresivitou zacinajici prograsivitou asi od 60mm. Co to znamena? Znamena to, ze v praxi pri nahusteni na tvoji hmotnost, bude celkem dobre brat nerovnosti, ale bude pri beznem jezdeni vyuzivat takove 3/4 zdvihu a ta posledni cvrtina je na vetsi rany nebo nejake dropiky.

              oproti tomu s SPV bude treba vetsi podnet od terenu k uvedeni zadni stavby do pohybu, pak je tam ale takovy pokles rustu sily ale zdvih jde dal. Tohle je to propadani do zdvihu, ktere bylo prave nekteryma lidma kritizovano a vypada to, ze s FOXem by to mohlo byt eliminovano…

              0 0
            • MlokCZ  

              Jak píše Goofy, s Foxem to bude lepší, ale jestli ideální, to už musí posoudit každý sám. V každém případě bych určitě šel buď do RP2 (podle mě není až tak nutný RP23, RP2 je to samý jen má pouze tu jednu střední polohu propedalu napevno) nebo pokud nechceš Foxe, tak jak už jsem psal, tak bych vzal případně Pearl (ale raději toho Foxe).

              0 0
    • Baunny  

      Ahoj…:) Tak já jsem vlastníkem Reignu 2007 a bohužel je to můj zatím první full,takže se ti nemůžu vyjádřik k porovnání pružení s jinýma modelama a systémama,ale můžu ti z vlastní praxe napsat,jak maká. Mě se teda osobně víc zamlouvá designem 2007. Máš ale pravdu s tím čistím. Musím vždycky sundavat kryt a pak je to líp přístupný. Na druhou stranu je tlumič,ale perfektně chráněnej. Co se týče ježdění (jsem víc na tecniku a adrenalin) a funkce systému Maestro s tlumičem Fox rp23,tak ten systém a jeho citlivost vůči terénu mi vyhovuje,využívám všechny 3 polohy propedalu. Jednotlivé módy nastavení jsou znát od komfortu při poloze 1 až po výrazné zmrazení pohupování při poloze 3 při silové jízdě a v sedě se tváří úplně jak hardteil. Poloha 2 je kompromis.

      0 0
      • Blackbiker  

        díky díky moc za informace-jsem rád za ně:-)no jinak Fox s 3 násobným propedalem je asi ideál-taky dle toho stojí:-) takže říkáš že je reig okej!?jakou máš vidli?dík BB.

        0 0
      • scret  

        jak to zehli? mel jsem na chvili pujcenyho Reigna tusim 04 nebo 05 model?a ten zehlil fakt luxusne…bral i fakt hodne maly nerovnosti ale zaroven dobre jel,nepropadal se do zdvihu…

        0 0
        • Baunny  

          No…Žehlí to dobře když to mám fouknutý na správnej tlak k mojí hmotnosti,ale pak mi někdy přijde že pokuď vjedu na terén kde jsou větší plynulý boule (na polní cestě) tak,že se to zbytečně propadá do zdvihu,jak tě to rozhoupe. Nečekaný překážky tak do 5–8cm to poliká super.(ani nevíš že si něco přejel) Já to jinak mám fouknutý trochu víc,protože já rád skoky a adrenalin a pak to ty menší překážky nebere,ale to nechávám na svejch Schwalbinách Fat Albert 2,35…:)

          0 0
    • dieegoo  

      Mám teda Trance, ale systém je totožný.. čištění tlumiče je dost komplikované, blatníček je přichycenej třema šroubkama a ani pak není kdo ví jak přístupnej. Ale zas je vůči bordelu dost dobře chráněnej, takže ho nemusíš čistit po každý jízdě.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.