• skuruthai

    zdravím procetl jsem cely forum, ale stejne musim zalozit nové vlákno, chci prejít na fulla, pořád jsem na vázkách jestli prodat svoje kolo, a koupit celé nové a nebo vymenit jen rám.

    v rámech uvazuji o techto dvou.:

    rám NO Saint demian 08. maji ho na kolokramu za 12 a půl i s tlumičem epicon.

    pokud s nim ma nekdo zkusenosti rad bych uvital jakekoli informace.

    a nebo spyder madman.

    tusim ze vlk má zkusenosti s no saintem i s madmanem, tak bych ho prosil o nejaké info,

    samozrejme i ostatni.

    diky moc

    0 0
    • Smazaný účet  

      jé hele přerovák :))

      ty sám musiš zvážit kolik komponentů ze starého kola použiješ, jak je máš opotřebené… jestli je prodejné, nebo například co se starým rámem atd. nikde nevidím kolik peněz můžeš nebo chceš investovat…

      0 0
    • Aragor  

      Já jsem si objedna dneska rám z meridy AM 5000-D 2007 za 14000,– i s tlumičem FOX RP2 :-))) už se ho nemužu dočkat…

      viz. http://www.axitsport.cz/index.php?…

      0 0
    • Lišák  

      Já bych koupil rám, přeházel kompoše a HT rám si nechal. Až by jsi tunil FS, tak odložené věci by šly na HT a měl by jsi záložní/„sil­niční“/„doprá­cedojížděcí“ kolo. 

      0 0
      • skuruthai  

        no tak tu meridu, nemaji v me velikosti.

        tady vazne nikdo nema zkusenosti s tim no saintem

        jeste zvazuji ram

        giant nrs composite

        má nekdo zkusenost???diyk

        0 0
        • Lišák  

          Ten NS, co mají v nabídce letos je nový. Vlk měl starší typ. Jinak přepákovaný a myslím, že to byl jednočep.

          0 0
          • skuruthai  

            No práve proto tady zkousim zjistit jestli tu nekdo nema info jakej ten novej nosaint bude, ja se tech rámech vůbec nevyznam. vůbec nechápu tu geometrii atd, nedokázu posoudit jestli se to bude houpat nebo ne. taky nechápu jak je to u full rámu se zdvihem rámu v závislosti na zdvihu tlumiče???  takže když tam mužu dat tlumič max 165 mm tak budu mit zdvih max tech 38mm vic to nepujde??? koukal jsem na netu a vsechny tlumiče takhle dlouhy maji ten zdvih 38

            diky

            0 0
            • vlk  

              To jsi špatbně pochopil-tlumič 165mm délky má 38mm zdvih-ale to má ten tlumič ne rám.Tam právě hraje roli to přepákování a těchto tlumičích se pak dosahuje dle kyvky zdvih nad zadním kolem 80mm-110mm. Osobně jsem měl u starého No saintu-ten VP zdvih 95mm a nyní mám na RM 100mm.

              0 0
        • Vilém  

          asi ten ram jeste moc lidi nema. Podoba s Cube AMS mozna nebude ciste nahodna.

          0 0
          • MlokCZ  

            Přesně tak, to přepákování je téměř totožné s AMS Pro, tedy chování rámu bude také téměř totožné. Jiná věc je jak je dimenzovaný, jaké má čepy, to se nepozná takhle nic.

            A pokud jde o AMS Pro, tak je to na FSR hodně svižný rám a to díky průběhu stavby a také díky nízkému zdvihu. Průběh je v prvních 2/3 zdvihu lineární a v závěru dokonce lehce degresivní. Díky tomu velmi snadno využívá celý zdvih a současně není vhodný na žádné větší skoky, protože by chodil pořád na doraz (nebo by musel být hrozně přefouknaý tlumič, ale pak bude hrozně špatně žehlit). Pohodlí v rámci 100mm zdvihu průměrné (jsou jak méně, tak více pohodlné rámy), obecně v rámci fullu dost nepohodlný (protože k tomu průměrnému pohodlí má malý zdvih).

            Rozhodně takový rám pořídit s tlumičem, který je možno mít zcela otevřený a ještě není omezován žádnou velkou kompresí, jinak to bude s pohodlým bída.

            0 0
    • vlk  

      A zdarec-takže No Sainta Demiana jsem měl-ale ten předchozí model.Byl to dost lehký rám a velice kvalitní provedení.Sváry opravdu ukázkové.Asi nemá smysl psát o jeho vlastnostech.jednak se dnes už nesežene a jednak tamto byl vp a ten nový 2008 je čtyřčep.

      V podstatě pro mé použití byl problém u No saintu právě s tím odlehčením-prostě mi prask-v místě sváru sedlová trubka a štangla.Proběhla úspěšně reklamace. NOvého No sainta jsem ještě nemiděl.Ale kdosi ho tu měl v profile-akorát nebyl pod značkou No saint.

      Spyder Madman je proti tomu starší osvědčená konstrukce. Konkrétně toho Madmana jsem neměl, ale teď delší dobu jezdím Rock Machina 2006 v podstatě to samé jako letošní Wildfire a vypadá to, že Madman je stejný. Co mohu říci, je to o dost těžší bytelnější rám.I na potěžkání to lze poznat.Je na ním napsáno All Mountain a musím říct, že jsem s ním už lecos i ze sjezdových tratí dal, co bych si dříve netrouf,takže rám asi odolný.Docela citlivý k nerovnostem, akorát je trošičku více houpavější než to předchozí VP. Srovnal bych to tak s Canyonem XC.

      Takže je třeba se v první řadě rozhodnout na co to potřebuješ.Zda na bezbřehé blbnutí,aby víc vydrželo a oželíš větší váhu nebo na závody a potřebuješ co nejlehčí kolo.Já osobně jsem se znovu zamiloval do jiných rámů a to do rámů od Scotta(reflex a MC)-jedno takové kolo jsem pořídil přítelkyni a ona ho nechce se mnou vyměnit :)  No ale u RM ještě nějakou dobu vydržím, přecijen jsem si na něj zvykl a zatím mi ještě stačí. Hlavně se subjektivně nebojím, že ho zase rozlámu.

      0 0
      • vlk  

        Zrovna nemohu najít foto-akle ten starej No saint tady http://www.bike-forum.cz/…il-3659.html

        Je jasně vidět, že novej je jinej

        a RM tady http://www.bike-forum.cz/…il-6432.html

        Ohledně toho jak se která stavba chová se dá jakš takš vyčíst z programu linkage. a ohledně toho jak se co bude houpat se dá jen odhadnozut s kick cosi(křivky co linkage ukazuje).

        Doporučuji projít historii a přečíst si diskuze o fullech s Mlokem najdeš tam vysvětlení skoro na vše ohledně zadní stavby.

        0 0
      • vlk  

        ps: Na nový rám No Saint 08 se zeptej tohoto uživatele http://www.bike-forum.cz/…il-6784.html

        • je to to samé.
        0 0
        • skuruthai  

          Zdravim, diky moc za prispevky, strasne moc mi to pomohlo, u toho noveho no sainta me udivuje za by mel byt zdvih jen 80mm. to se mi zda docela malo, mam strach ze kdyz pujdu do fullu tak ze budu chtit vic. jinak diky moc za predchozi prispevky

          0 0
      • K2  

        Kamarád tenhle rám měl od Rava a mě nějak neoslovil. Mimo jiné prasknul, ale šel v pohodě zavařit a jezdí dál (spoj sedlovky a horní rámové trubky). Osobně se mi nelíbila konstrukce zadních patek, kde chodil hliník na hliník (spíš barva na barvu) a chybělo tam osazení…
        Na ten zdvih co to má mi přišel poměrně těžký…Pouze subjektivní názor

        0 0
        • vlk  

          No nevím jak spyder, ale RM není to samé co to Ravo. RM má všude i v zadu průmyslová ložiska a je o dost pevnější.Má i jinou navárku na tlumič. Rava bych se určitě vyhnul. POkud má ten nový No-saint opravdu zdvih jen 80mm, tak bych se mu také vyhnul. Když já kupoval svého starého tak mi také tvrdili, že má 80mm, ale po přeměření jsem zjistil, že má o něco víc.Ten RM má stejnou zadní stavbu jako RM 4000 nebo rakouské Ghosty.

          Škoda,k že potřebuje jen rám. Kompeltní full0 se dá dnes kolem 30–35 tis sehnat ve velice slušném provedení.

          Kompletní kola bych doporučil něco od Cynyonu, Cube xms, nebo Scott reflex (nějaký starší ročník-ve výprodejových akcích)

          0 0
          • Lišák  

            Kamoš pořídil na podobným možná rámu kompletní kolo za 26kKč. Výbava nijak oslnivá, ale jezdit se na tom rozhodně dá!

            http://www.bike-forum.cz/…il-5311.html

            0 0
            • MlokCZ  

              Za ty prachy slušné, škoda, že nedal rovnou upraveného Epicona, cenově by to vyšlo ± stejně. A pak otázka co ten tlumič, nikdy jsem ho nezkoušel, tak netuším.

              0 0
              • Lišák  

                Do Epicona ho dokopu :-)

                No a ten tlumič-to se uvidí. Je to dual air, tak to chce pořádně naladit.

                0 0
            • K2  

              Bílá je hezká, málem jsem si objednal Canyona v bílé:)

              0 0
    • beranek666  

      nemate nekdo serial number na LINKAGE ??

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.