Ať máme hezké nové vlákno na příští ročník… :)
UPOZORNĚNÍ: Ta první osoba v anketě neznamená tipovací soutěž o to, co pojedu já (přihlásím se tentokrát na krátkou a případně to přehodím na dlouhou), ale co pojedou místní „obyvatelé bike-fóra“…
Ať máme hezké nové vlákno na příští ročník… :)
UPOZORNĚNÍ: Ta první osoba v anketě neznamená tipovací soutěž o to, co pojedu já (přihlásím se tentokrát na krátkou a případně to přehodím na dlouhou), ale co pojedou místní „obyvatelé bike-fóra“…
Anketa: Jakou trasu pojedu v roce 2023
Zřejmě nepojedu nic, ale budu se těšit na sledování tohoto smělého počinu a hlavně ultrapostřehy ;-)
Jak se říká „když pánbůh dá a zdraví dovolí“, zkusím Výzvu. Krátká je na mě příliš dlouhá a Dlouhá je jak cesta na Měsíc.. ;)
Dojel jsem krátkou s bolavými koleny. Nebudu pokoušet delší. Pokud zdraví dovolí, tak zase krátkou. Dlouhou jedině až zvládnu bezbolesti těch 900 km.
já to zkusím :-) … a uvidím :-) musím ale trochu na sobě zapracovat.
Dám si to jako záložní plán… Musí být koleno v cajku, čas a trochu najeto.
Chybí mi v anketě přihlásím se na dlouhou a budu rád, že zvládnu krátkou. Tu bych hned zvolil.
Tak už je známá trasa příštího ročníku. Nosným tématem jsou přehrady.
Tak nastoupáno bude polovina co letos.
Trasa 1 415,5 km • 104:52 h
Trasa 958,5 km • 68:16 h
Ve skutečnosti to bude více..
Jasná páka, mapy.cz podměřujou jako cyp :-) Ale do dálky to je vždy plus mínus dobře, do výšky je to bohužel dost mimo ;-)
Bylo by to hezký, kdyby to bylo o půlku méně nastoupáno, ale bohužel mapy.cz opravdu nepíšou pravdu. Sám jsem se o tom letos přesvědčil :D
Jen tak jsem si tu trasu pospojoval bez nějakého přemýšlení a vyšlo mi to dle Stravy na necelých 11 500 metrů, což je sice méně než letos, ale ne o moc. Budu muset poctivě plánovat, abych se dostal na lepší číslo, ale otázka o kolik dolů to půjde.
Něco o tom jak se z dat mapy.cz dopracovat k reálným nastoupaným metrům sem psal tady
https://www.bike-forum.cz/…putery-sigma#…
Ta delší trasa v příspěvku od Hykal mi vychází cca 22 – 23,5 tis. m nastoupáno.
A ta kratší tak 13 000 m.
Jo nepochybně jsem se ukvapil, že to bude polovina nastoupaných metrů. Měl jsem pocit, že mi loňská trasa vycházela na mapách na 10000, ale blbě jsem si to pomatoval. V každém případě je tam několik blbostí co mapy.cz naplánovaly třeba v Beskydech přejezd Smrčku a Orlické hory na závěr.
Jo, mapy.cz absolutně neřeší profil, takže to určitě půjde natrasovat výrazně lépe.
Něco z těch metrů jde oloupat je hlavně na horách = vykšeftovat výškové metry za délku = prostě to vzít delší, ale plošší trasou.
Trasa podle profilu Brouter Fastbike Low traffic
https://mapy.cz/s/denevalese nějakých 1450 km a cca 17 500 m výškových.
Při přepnutí na Recumbent nebo Velomobil to ještě nějaké výškové metry ubere, ale už se to dost natáhne.
Je potřeba to nenechávat jen na těch přenastavených profilech, ale „projít“ tu trasu na mapě s vrstevnicemi a hledat sám. Ano, sežere to hafo času ale odhaduju, že se dá najít rozumná trasa kolem 15000m…
Podle mne nedá , průjezdné body jsou tak udělané, že se některým kopcům nemůžeš vyhnout a pokud ano nastoupáš ještě více… Podle mne je lepší více času strávit tréninkem ;)
Krátce jsem na to koukl a když vidím úseky po silnicích první třídy, ne, děkuji, do toho bych nešel.
trasa není daná, jenom body, které se musí minout
Jasan. Komentoval jsem tu trasu v odkazu.
To taky není trasa jenom jsem chtěl vidět jak to bude zhruba vypadat.
Ono ale v vyhnout se jedničkám je často dost velká porce km navíc.
A také času, nastoupaných metrů.A z kempu směr krátká do cíle to byla optimální volba. Dá se to objet od Dolní Lhoty k Nové Včelnici bokem, ale je to dost metrů stoupání navíc. Pak tam není alternativa…
Na zavodech ultra se bezne jezdi po hlavnich o kdyz dela itinerar poradatel. Proto to byly ofiko zavody s doprovodem a majakem. Tenhle hybrid ultra bez doprovodu bude vzdy na hrane…
Na hraně je každá jízda s autem nebo na kole kdekoliv, je to jen o vzájemné důvěře, že ten druhý v protisměru nevybočí… A o vzájemné ohleduplnosti. Mne by zajímalo, jak to mají ty ofiko ultra vyřízené, případně účastníci. Jezdit jen tak s majákem není úplně legální a ani rychlostně 20–40km/h, bez toho aby to byl uzavřený okruh.
Na opravdovym ultra maji poradatele ten majak pro ucastniky dohodnuty s policii…a asi uznas ze pokud za tebou jede auto s majakem a popsane zavod ze je jizda daleko bezpecnejsi nez tyhle polodivoke jizdy.
Zase bych ze selfsupported silničních závodů nedělal kovbojku, v balíku se tam nejezdí, tak může být každému houbelec po tom, jestli se tam někdo projíždí na kole cestou do práce, nebo cestou přes půl světa…
Asi tak pod to bych se podepsal, v noci se deleko více bojím na okreskách, že mě sejme někdo cestou z hospody. Pravda je, že některé jedničky ve špičku jsou zlé a nebylo by od věci se jím vyhnout i za cenu horšího času.
Tak at si nestezujou ze je to nebezpecny…Resi se to ze se normalne ultra jezdi relativne po hlavnich. Vysvetluju proc. Asi si reagoval na neco jinyho.
Ale to je stížnost a důvod, proč to nikdy nepojede takže vlastnĕ nic.
Pardon, asi ano :)
Stěžovat si, že je něco nebezpečné, když se dobrovolně přihlásím, sám si určuju kudy a kdy pojedu, to nedává smysl.
On psal, že z toho důvodu nepojede. Normálně se jedničkám snažím vyhnout, ale v rámci optimalizace výkonu na takhle dlouhou jízdu, to bude obráceně.
Ona může zavařit i obyčejná dvojka. Před dvěma týdny jsem hledal nové alternativy na cestu Ústí nad Labem – HK a dle mapy toto vypadalo jako dvojka, ale byly to v reálu necelé tři kilometry naprostého pekla mezi osobáky a kamiony.
Slušnej odstup měla tak ani ne polovina aut. Dojížděl jsem dědu na silničce a mezi jeho rukou a zrcátkem předjíždějícího auta bylo 10cm. Tohle prostě zažít asi nikdo nechce, hlavně při nevyspání (!)
To samé při první cestě do Lipska vloni jsem v pondělí ráno neměl žaludek pokračovat po úzké naprosto přetížené silnici z Freibergu na Frauenstein a jel na silničce raději lesní cestou. Viz obrázek.
Takže když se jede závod přes traťové body, je jasné, že snahou bude zvolit nejméně náročnou cestu a provoz jde stranou. Jako před dvěma lety, když se jel Transcontinetal Race přes ČR a cestou autem na Pálavu jsem potkával závodníky na naprosto tragické silnici ze Svitav směr Brno do Lipůvky. Tam by mě nikdo na kole nedostal.
Takže z toho důvodu ultra závody nejezdím. Raději si vyberu trasu, v rámci rozpětí několika málo dní i počasí a jedu :-)
Jo, chce to kouknout na Panoramu / StreetView jak to tam široké a sem
https://scitani.rsd.cz/…default.aspx
na to jaký je tam provoz, tebou odkazovaný úsek má 7 – 10 tis. vozidel za 24h, což už je dost.
Díky za tip!
Asi nejblbější je situace, kdy je sice silnice v pohodě, provoz by měl být mírný, ale je tam momentálně svedená objížďka z nějaké hlavní. Jednu takovou mám při cestě z Břeclavi do Znojma. https://mapy.cz/s/hapetevono
Objížďka uzavřené silnice Znojmo _ Lechovice je sice vedená jinudy, ale hodně řidičů si cestu zkracuje právě tudy.
Přesně tam teď jezdím autem když jedu na Znojmo.
Jo, to sem zapomněl, zkontrolovat uzavírky jestli zvolená trasa není příhodná zkratka je taky dobrá věc.
Miťo to chce terénní ultra:)nebo aspoň gravel…a s pevně danou trasou…
A máš nějaký konkrétní typ na gravel? Vím, že ty si divočák, ale zajímá mě spíš něco na „domácím písečku“ (ČR, SVK).
Měl sem OR23 v merku, ale tato debata co se tu rozjela mi ukázala, že to asi není ono co bych si rád vyzkoušel. Konceptem (ne extra terén) se mi OR líbí, na bednu ambice nemám, ale chci si aspoň trošku zazávodit (zároveň v rámci bezpečnosti a ne to pálit po silnicích I.třídy) a jelikož mi je jasné, že hromada lidí to pojede „kratší za to nebezpečnější cestou“, tak nechci být „znevýhodněn“ hned ze startu… vím každého volba, ale nechci jít nebezpečí naproti.
Jasný, tvoji filosofii zcela chápu. Taky mám z silnic respekt a radši jezdím mimo… Krásně sem se rozepsal napsal seznam závodu a pak sem našel tohle: https://bezpodpory.cz/…r-a-sk-2023/ tady máš prakticky všechno co se tady a na Slovensku jezdí;)
Bez místní znalosti se to nedá nikdy dobře naplánovat. Nastupují různé uzavírky atd. Letos zde zavřeli opět kus jedničky(loni tam dělali asfal a letos mostek..) všichni co to znají to objíždí po jinak nefrekventované silnici. Záleží hodně na řidičích, dnes jsem jel neplánovaně 20km po jedničce a všichni se chovali slušně.
Jezdím na více dní jen do terénu, po turistyckých. Občas se kolo nosí. Ale vše vynahradí krásná příroda a klid :D
Organizované ultra má tu výhodu, že netrpíš sám a počasí si nevybereš :D
Dohoda s policií? Policie nemá právo nic takového povolit. Žluté majáky jsou určeny pro auta a stroje vykonávající činnost. Údržby silnic, stavby i doprovodná vozidla. Ale dost pochybuji, že je to možné pro zábavu- pracovní činnost vykonávají jen profesionálové. Policie může přimhouřit maximálně oko. Takto mi to vysvětlil kamioňák a letmá kontrola předpisů mu dává zapravdu. Pokud přiletí někdo v protisměru, tak je to úplně jedno a potkat padesát doprovodných vozidel? To radši potkám pár ultramagorů rozptýlených na desítkách km…
O tom tu byla dlouhá a asi i zbytečná diskuze
Dlouhá nebyla a je to úplná fantasmagorie…
Budeš se divit ale ano. A můžeš psát cokoli co se domníváš. Já říkám co jsem zažila reálně. Většinou v cizině protože v ČR se všechny ultra zrušily kvůli financím. A ano policie si vždy diktovala podmínky a vydávala vyjímky pro daný závod.
Jsem tu vyhlášku prolétl jen letmo. O výjimkách vydávaných policií jsem tam nic neviděl,ale pročtu si to ještě jednou pořádně ;) Zajímalo by mne co si policie diktovala za podmínky, když jedete za plného provozu? Ročně máme více než 100 akcí, ke kterým se PČR vyjadřuje, tak mě to zajímá…
Píšu v cizině. V ČR se už klasický ultra mraky let nejezdí. Právě proto že to pořadatele stojí mraky peněz a starostí s policií. Proto se jezdí ty polodivoký protože pořadatel lidi vypustí a neřeší je. Maximálně je v půlce trasy s nějakým občerstvením.
Ono by stačilo jen, kdyby byl zákaz jet po silnicích po 1,2. třídy. Někde to tak funguje. Tady mě právě toto odrazuje. Kdo chce jet na výsledek tak nemá na vybranou.
Kdyby jsi nemohl ani po silnicích II. třídy, tak bys nikam nedojel. Nebo jen s velkýma oklikama a polníma cestama. Ona i t jednička je někdy v pohodě. Stačí široká krajnice. Třeba často jezdím po I/55 mezi Rohatcem a Sudoměřicema a nemám pocit, že by to bylo nebezpečné.
Tu 2.třídu sem přehnal no :) Ono je to dost individuální na těch silnicích 1.třídy někde je to vpohodě s krajnicemi ale jinde je to o život no.
Tyto závody budou vždycky o nějakým kompromisu. Když člověk zhruba odhadne čas kde a kdy bude, lépe se pak s tím pracuje. Na silnicích první třídy v noci, s kvalitním osvětlením, se cítím bezpečně. Ve všední dny ráno a odpoledne, jsou tyto silnice bez krajnice hodně nebezpečné.
Na druhou stranu po zkušenosti ze závodu v Bosně a Hercegovině se cítím na našich silnicích mnohem bezpečněji. To občas bylo za hranou.
Máš pravdu, že taky záleží v jakou dobu tam jedeš.
To je presne to co me odrazuje. Zavody jezdim na vysledky s nekde se v polospanku motat po prvni tride fakt nehodlam. Nedelam to ani normalne. A je jedno jestli ma clovek svetla, odrazky, radar, pocit je z toho hnusny vzdycky a objektivni riziko taky.
Tak tu máš Míle, no :-) … vzdálenost obdobná, jen těch nastoupaných metrů výrazně více :-)
Mohu změnit výpověď? Možná si někdo vzpomene, že jsem při průběhu minulého ročníku, zpoza PC, vznesl povzdech, že mne mrzí, že není pravidlo cesty po ČR.. ale letos… tak nevím.
Všechna čest organizátorům!
Ale ještě svou účast budu zvažovat. Respektive momentálně to vidím na krátkou.
Já se taky přihlásil na krátkou – po zkušenosti z letoška beru krátkou jako jistotu že dojedu (pokud neodejde i technika) a když zdraví vydrží, tak to přehodím na dlouhou…
…a už se dá i přihlašovat!
Pěkný článek: https://www.bikepacking.cz/opet-okolo/ ;-)
V souvislosti s příštím ročníkem OR a plánováním trasy: Nevíte náhodou někdo o tom, jak se pravidla silničního provozu liší v Polsku a Německu od těch našich? Jde mi hlavně o jízdu po ekvivalentu našich silnic první třídy, případně zda jsou tam nějaká jiná omezení…
Zřejmě už si začal plánovat viď?
Zrovna jsem začal taky, dal jsem si hned první bod a hned jsem viděl, že Polsko bude asi jasná volba. Každopádně si musim dát více záležet na přípravě, aby mě zas nečekali úseky, který jsou nesjízdný na silničním kole, i když mapy.cz trvdí, že jsou :D a rád bych nenastoupal zas nějakou raketu :D
Klucí, na vás se zase těším, až budu sledovat ty pohybující se tečky na monitoru ;-)
Přidej se a můžeš to sledovat „na živo“…
Tož výzva to je, ale já mám do 40ti odježděno, teď už se 5 let jen „kochám“, jedno 3kilko za rok a pár dvoukilek a basta :-) Jako jet několik dní v kuse dardy a ještě řešit všechno kolem, i když je to velice poučné a zajímavé, to nechám na vás, „mladších“ :-D
Už z toho plánování trasy by mi asi jeblo, já vždy vyrážím na něco dělšího tak nějak na blind, pak se divím, že najedu o plus 50 i víc km, o nastoupaných metrech nemluvě, ty jsem nikdá nějak neřešil a radši trpěl ;-)
Taky jsem to nějak extra neplánoval a podle garmina jsem jel víceméně poprvé a některé úseky na poslední chvíli změnil abych toho potom litoval. Mladší než ty nejsem a nešlo mi tak ani o tu jízdu samatnou jako o to být sám a vyčistit si hlavu.
To mladší bylo proto v uvozovkách, kámo, Kos je taky krapet starší ;-) Věřím, že čistička hlavy je to náramná, mně většinou ale po něčem větším druhý den zastihne cyklokocovina a právě ta hlava dost třeští, ale kdybych možná hned zase nasedl na stroj, tak je to lepší, možná ;-)
Mně je 47…
Tak já to jedu bez ambic soutežit třeba s Ondrou Hofmanem – s ním jsme letos jel asi 200m z kopce hned po začátku a pak už ho neviděl. :D
Tak příští rok alespoň 400m, jů? :-)
Zkusím dýl. Letos jsme je po začátku piánko a stejně mi odešel kotník, tak se příští rok nebudu bát šlapat tak, jako normálně. To by mohly stačit alespoň na kilometr… :D
Jo, už jsem si to nahodil a mám první poznatky: V Polsku mají silnice bez krajnic a podle Street view v dost záplatovaném stavu. Ale zase budu ještě svěží, tak to třesení nějak dám…
Otázka, jak jsou tam ohleduplní řidiči? Zažil jsem Maďarsko a silnice I. třídy bez krajnic respektive s rozbitými a fakt docela divočina, místy jsem měl skoro blátíčko na hřišti :-)
Ona je otázka, jak je to aktuální. V Polsku se muhutně silnice opravují a okolo nich se staví cyklostezky. Je tedy možnost, že je silnice po rekonstrukci (nebo taky ne).
Silnice tam horší nejsou. Jen přes to Klodzko fičí jeden kamion za druhým. Po letošním dojezdu do cíle, sem se vracel druhý den právě přes Klodzko do Jeseníku (a pak vlakem a domů).
K Německu taková drobnost. Jsou tam zakázané blikačky. Musíš svítit nepřerušovaným světlem, Varia na to má dokonce i režim.
Dobrá poznámka o zákazu blikaček. Varia ale dá cca 9h na stálý svit, to nestačí. Já v Německu použil starou Smartku 0,5W na dvě tužkový baterky.
jako jel bych, ale co v noci kde mají všichni zavřeno a nemohl bych dobít baterku
Myslím, že tu nikoho s baterkou nikoho nenasereš tak to rovnou vzdej.
V Rakousku jezdí 24h na éčkách
To my tady v Čechách ještě tak daleko nejsme
Musíš si na trase vyznačit non-stop benzínky
Hele na nakole.cz je jeden co jezdí s vozíkem a má tři baterky. Na jednu jede a zbylé dobíjí na tom vozíku z tohohle https://www.alza.cz/…d5721062.htm a tenhle krám se při zastávce prý dobije za hodinu, jezdí s tím do Francie a tak.
Otazka je spis proc nejezdi na motorce. S vozejkem za kolem to musi byt fakt radost.
Jen tenhle hebl váží 14 kilo! To má jako posilovací pomůcku nebo co?!
.
pokud ti policie zabaví papíry (chlast, body) a ty jsi zarytej motorkář… hmm asi ani tak mi to nedává smysl.
ještě hodím do placu – tak jak Kos kvalitu silnic a pravidla v cizině – určitě to někdo správně vy/řešil, jak je to s pojištěním v cizině, asi je trochu rozdíl zajet si tam na kole na vélet a nebo tam projíždět závodně. Já su v tom například značně neznalý. Ale je jasné že se dá vše dohledat.
Já se na běžecký ultra připojišťuju u kooperativy, která měla svýho času jediná rozumně dostupný pojištění organizovaných sportovních aktivit / závodů. To by mohlo pokrýt i tohle.
díky za tip
Zeptám se pro jistotu zkušenějších a závodem zocelených, když se předem domluvím s kamarádem, že pojedeme spolu Výzvu 300 a reálně ji spolu pojedeme – společný oběd ve Frýdlantu a sváča v Turnově, dojezd do půlnoci atd, tak je to v pohodě z pohledu výsledků nebo to už je nedovolená podpora?
Co pročítám reporty, tak se to jezdí ve skupinkách/sjíždí atd.
Dle zjištění z 24 hodinovek (ale na silničním okruhu – Lichnov/Pardubice) totiž člověk neví, jestli skončí 3. či 15. (dle toho na čem přijedou ostatním lidi/ kolik kdo má najeto), tak at případně není nějaké mrzení… Díky za odpověd :)
Není radno rejpat do pravidel a huntovat si je = pořadatel deklaroval, že když se sjedeme a budeme si 10 – 15 minut povídat a pak zase každý za svoje, tak v pořádku, neboť závod má být o radosti a zážitcích a ne o buzeraci. Takže bych se toho držel – pokud nepojedete v háku, tak v pohodě. Já jel poslední ročník 4 dny se Starkysem a prostě jsme si dávali odstup, vzdalovali se navzájem na desítky až stovky metrů, ale vlastně jeli spolu – brali jsme ubytování dohromady, abychom trochu ušetřili, pokecali.
A stačí si projít záznamy ostatních účastníků – ono se to sjíždí přirozeně. Někdy na dýl, někdy jen krátce. Někomu parťák sedne a někdo po čase zjistí, že by raději nedělal přestávky tak často, případn ějinde atd.
Drobná motivace ve formě splácaných kousků, co jsem natočil během letošního závodu:
PS: Omluva za to remcání, ale jsem holt takový morous… :D
Přece Kojčice u Pejřimova
Pěkný! Neustálý optimista. :-)
Co jsi měl za tretry a jak vypadala podrážka a kufry po takové pěší tůře?
Tretry v pohodě, protože jsem byl na chodeckou alternativu připraven… ????
To jsou sh rx7? Mel jsem je a vydrzi fakt dost.
Jinak teda boty po dvou Loudani viz foto ;)
To se blbe seslo a nachodil jsem v nich dohromady tak 70km celkem bordelem.
SH XC701
Video je opravdu motivační a na pohodu,ale čísla hovoří jasně.
Jestě jednou poklona Tobě a všem co jste se do toho pustili.
Video není k dispozici.
Mě to funguje.
Divné – mělo by být veřejné, takže dostupné komukoliv. Včera bylo jen přes link – měnil jsme nastavení večer, tak se možná tvůj pokus a mé přenastavování potkali v jeden okamžik…
Mě jede!
Uz jsem to zkouk.
Remcání je v pohodě, já bych byl většinou vypípanej :-) Jen mi ve videu chybí záběr třeba na hotel nebo jak se stravuješ. Trochu by to nabouralo tu, sice krásnou, ale poněkud jednotvárnou krajinu. Jinak samozřejmě parádní výkon.
Souhlas. Ja picuju vic. A me bavi na tehle trasa h i to spani. Nekdy vic, jak jizda.
Ale samozrejme jsem to shlednul a respekt. Taky bych chtel zvladat dalky.
Naprostá většina lidí zvládá dálky – jen o tom neví a ze strachu to nezkusí. Mně tu předloni (myslím že to byl DaD) poradil – přehoď si na převod, na který se ti jede pohodlně, pak si přehoď na o jeden lehčí převod a dojedeš na kraj Světa. A je to fakt – pokud změníš svůj styl jízdy na konzervativní a pojedeš na výdrž, budeš překvapen, jak daleko jsi schopen dojet.
Ono to není tak jednoduché, chce to trochu potrénovat. Jinak je to trápení nebo se člověk zraní.. A trochu si si to vyzkoušet, postupně navyšovat 150,200,300km, ale je třeba přijet v pohodě. Pak nějaký dvoudenní výlet nejlépe s bagáží. Člověk se musí trochu poznat. A z někoho vytrvalec vůbec nebude. A věk bohužel není jen číslo…
Pak tu jsou borci i co nejezdí na kole vůbec a zajede třeba na Mílích 4.místo (cca 3–4 lety zpět). Na těch ultra závodech to je i z velké části taky o hlavě no. Samozřejmě, čím víc máš najeto 200, 300km tréninku, tak víš jak se chová tvoje tělo. Pak to můžeš korigovat když přichází krize.
A věříš tomu :) Hlava je je to bez čeho kolo na ultra nedáš.
Už sem jednou vzdal jeden ultra závod kvůli hlavě. S tím třeba bojují ikdyž nejedu závod ale jen nějaký vícedenní bikepacking. U mě je hlava první a fyzička až druhá. Ale tak to má asi hodně lidí.
Já neříkám, ž se absolutně nevyježděný člověk má vrhat do ultramaratonu. Ale jednak je tohle server pro lidi co v naprosté většině mají rádi cyklistiku a vše okolo a mají v naprosté většině najeto víc, než běžná populace a druhak šlo jen o ten strach z dálky, který je sám o sobě zbytečně velký. Jde o to zkusit si dojet dál než si myslím, že dojedu.
Ale trochu to podceňuješ ;) Uživatele BF po tom co tady čtu nepřeceňoval a lidi mimo nepodceňoval. Je spousta lidí co se nikde nechlubí a jsou úplně někde jinde. Strach není na místě ale respekt, vyzkoušet si to a zvolit vhodný cíl. Princezna kočička to dala taky .. Sám jsi to viděl u tebe, jel jsi na Ještěd a když je koukneš na tepovku, tak jsi jel trochu nad limit pokud by jsi chtěl jet druhý den znovu? V závodě na 1400 by jsi mohl jet pomaleji, ale s bagáží a více stoupání. Může tě zdržet počasí, pak to musíš dohnat. Takže Ještěd musíš dát minimálně dvakrát po sobě s bagáží a sám a neutavit se a trasu trochu zkomplikovat o 1500m výškových.. Správně jsi letos zvolil krátkou, ale pokud potrénuješ dáš v pohodě i dlouhou.
No hlavně ten Ještěd byl úlet v tom, jaké tempo se jelo – nejel jsem podle sebe a dopadlo to, jak to dopadlo.
To že objedu republiku vím, al eteď jsem ve fázi, že si spravuji nohy. Dneska jsem byl u Mudr. Maška a doufejme, že to trefil – co mi řekl má hlavu a patu. Mám přetížený palec pravé nohy a pár dalších problémů. Takže jsem dostal vložky do bot, abychom trochu poladili došlap a jdu na rentgen kolen a na jeho základě a po tréninku došlapu během příštího měsíce uvidíme, co dál. Pak by to mohlo jít i bez bolesti, pokud se zadaří…
At se na to divas jak chces, ultra neni pro telo nic zdraveho. Takze zvaz jestli se ma cenu do kola davat do poradku a rozbijet ;) nebo staci jezdit “ normalne”
Uvidíme, Plánuju uspořádat jednu 24-hodinovku kolem půlky června a co se týká objezdu Republiky – mohu to překlpit na třistovku… :D
No jo ale jak to obohacuje ducha!:)
Nenaseptavej ;)
Edit:ten doktor tam říká něco ve smyslu,že dálkovè pochody mají kladný vliv na tělo i ducha.
Zahálčivý život taky poškozuje zdraví a jak je oblibený.
K tomu jsem objednaný na příští týden :-). Sám jsem zvědavý, co mi řekne :-)
To máme o tempu trochu jiné vnímání ;) Jezdím takto daleko sám stejné tempo horší profil. Pokud by jsem jel ve skupině přijedu z rekreace :D Je to jen o tréninku, pokud budeš zdráv a obětuješ tomu čas, tak se v klidu můžeš výrazně zlepšit. Před dvěma lety, skoro přesně jsem začínal úplně od nuly, za půlroku 3,6W/kg a za rok jsem se dostal na 3,9W/kg. Je mi stejně, vážíš a měříš asi podobně, tak to ber jako motivaci ;)
Snad ti to pomůže, u nás by ti udělali totálku… Kamrád řešil kyčel a snad to také spraví vložka do bot…
Pokud mluvím o jízdě na Ještěd, myslím tohle https://www.strava.com/…s/7599559556, ne první etapu závodu…
Já vím, nereálné jet dlouhou v časovém limitu se zraněním. Máš privátní profil na stravě, tak se nemůžu okouknout jak jezdíš…
Tak tady je ta jízda na Ještěd…
Máš odkaz v minulém vláknu ;) Pokud jedeš takovou dálku ve skupině, tak jsi šel dost přes hranu. Ten tep by měl vypadat úplně jinak, ale to tam hodnotíš správně i u té aktivity . Jen pro porovnání sem dám dvě aktivity. 300km sám docela foukalo Kleť Novohradky ,asi 2km nebyl asfalt a 500m jsem pochodoval polem opravovali most na cyklostezce to bylo loni 9 měsíců po sundání sádry… Druhá po dvouměsíční pauze a asi deseti jízdách, je to fullu šotky, trochu techniky ve skupině. To byla jiná píseň .. Ale byl jsem schopný jet dál.
No muj zatim vrchol s brasnama byl letos kdy jsme jeli 3 dny 400km a prvni den vystup na strane. Ale jak yb to slo ty dalsi dny, to nevim.
Tak to zkus a uvidíš… :D
Jo, to je asi fakt. On je ten obsah daný tím, že já neměl nijak rozmyšlené, co budu vlastně točit – jen jsme vzal kameru s tím, že nahraju, co se mi bude líbit. Pochopitelně mi vzápětí došlo, že to budu muset nějak komentovat, neboť pak by to byly jen záběry krajiny, architektury atd… Takže si ta nahrávací rutina sedala během závodu, až jsme naběhnul na nějaký rytmus až během třetího dne. Spousta krát se mi taky stalo, že jsem měl kameru na držáku na řídítkách a něco bylo vedle silnice – než bych to odšrouboval, to jsme se na to vybodnul a jel dál. A ač jsem měl pravou nohu v háji, pořád to byl závod, takže jsem šlapal. Druhý problém (kterému čelí každý, kdo něco takového točí) je ten, že v mojí hlavě je ten příběh celý, kdežto ve výsledném videu se to musí naházet tak, aby to nějak (byť kostrbatě) navazovalo, dávalo smysl a přitom se toho musí mraky vyházet. Já vystříhal hromadu věcí – třeba průjezd Benešovem nad Ploučnicí, kde je asi cikánská čtvrť… Nikoho jiného jsem venku neviděl. Když jsem tam projížděl, tak byl všude bordel, řvala tam hudba, všude odpadky atd. Nebo jsme projeli (myslím že to bylo někde u Prachatic – taková samota uprostřed polí, kolem vraky aut, šrot, odpadky a dvě cikánské holčičky cca 5 – 6 let mi tam nadávaly do čůráků. To fakt do videa nedáš… A taky děláš hromadu kravin, aby ses zabavil, protože ten závod je při té délce vlastně strašná nuda a současně furt dáváš bacha, abys něco nepodělal (nepřehnal rychlost, blbě nepřehlídnul odbočku, díru v silnici a zbytečně sis nezkomplikoval závod, nebo se z něj rovnou nevyřadil. „Na spoustě míst to bylo ve stylu jé to je pěkný, ale už to nestihnu… no tak nic – jedu dál!“ A taky je tam moje vrozená ostýchavost nahrávat někoho jiného – proto je tam Starkys jen z dálky nebo zezadu. Takže jsem, když už mi přišlo že by tam někdo měl být, vycpal ten lidský element svým vlastním ksichtem. Ale že bych po tom nějak bažil, to ne. Já holt nejsem nějaký youtuber a tak mi to moc nejde. Třeba to bude příští rok lepší.
Video pěkné. Připomělo mi to tu cestu, nevím vlastně kde jsi spal první noc, ale pro mě to byl docela zásadní zážitek. Jel jsem hladový deštivou nocí a nevěděl kde složím hlavu. Pak jsem si dal pizzu a nějakou kolu, našel suchou zastávku a najednou to šlo. Pak jsem i na tak krátké cestě potkal několik zajimavých lidí se kterýma jsem se dal náhodně do řeči. Noc na Šibeničním vrchu byla taky fajn a cesta z jihu na sever byl zlatý hřeb, kdy jsem měl úplně super myšlenky, které jsem si naneštěstí nikde nepoznamenal a nárazem do reality se naprosto vytratily. Takže příště si nějaký video deník určitě udělám. A vlastně teď si vybavuju, že za to všechno vlastně můžeš ty. Někdy na jaře jsem šel na pivo. Po návratu domů jsem to tu otevřel a koupil kolo a zaplatil startovné.
První noc jsem spal pod Děčínem v hotelu/kempu, kde byl do dvou kravál na chodbě a já nemohl spát, protože jsem se celou dobu před závodem psychicky připravoval na jízdu nonstop během prvních dvou dnů a nějak se mentálně nemohl srovnat s faktem, že celá ta snaha za uplynulý rok je v tahu. Současně s tím jsem to ale nechtěl vzdát, protože mi mladší syn řekl, že vzdávat se to nemá – v podstatě kvůli němu jsme to dojel. Takže se to ve mně pralo a já se místo spánku jen převracel v posteli a spal asi jen tři hodiny. Jinak se mi líbily jižní Čechy a „závod“ s Tebou – furt jsme se Starkysem koukali, jak nás dojíždíš a když už to vypadalo, že nás musíš mít na nějaké rovince skoro na dohled, tak jsme se vždycky nějak vzdálili a utěšovali se, jak nám to jede. V reálu jsme ale byli oba rádi, že ještě točíme klikama, protože na nějaké zrychlování to moc nebylo.
Jinak ta noc, co jsi to doklepnul byla super a HODNĚ mne štvalo, že to zdravotné nemohu natáhnout do cíle – ta noc byla perfektní – teplo akorát, nepršelo… Jen holt to zdraví bylo proti. Ale i tak to bylo super!
Když si nám pak ujel, tak jsme se zase motivovali „Thielem v našem týlu“ aby nám nakonec jako motivátoři zbyli jen důchodci na chvostu – Pánové Švorčík se Svobodou a koloběžkář. Opravdu jsem si představoval tu trapnost, kdy mne předstihne (díky penalizaci za přestup na krátkou trasu) pán o 21 let staší, jedoucí s batohem na zádech na horském kole. :D – Před ním fakt smekám a před koloběžkářem a panem Švorčíkem taky.
Paráda, konečně jsem měl prostor to skouknout, venku humus větší než na videu, měli jste vlastně luxusně a remcání k tomu prostě patří ;-) GJ!
Díky!
ahoj mohol by som vediet Jake mas meno na YouTube?rad by som si pozrel..diky
Pěkný video, dávám odběr, palec i smekám klobouček!
nejak sa neviem docitat aky je limit na 300 km
Píšou v jeden den na jeden zátah. Počítal by jsem max 24h
tak jsem se zaregistroval na příští rok na 900km a začínám trochu okoukávat trasu…
a měl bych dotaz:
předpokládám, že ty kontrolní body se musí projet určeném pořadí?
nebo to můžu ze startu vzít rovnou na Pastviny? (start-pastviny-slezská harta-šance-tušt kemp-cíl)
Samozřejmě v pořadí, to by jsi to taky mohl vzít naopak.
úplně to k temu láká, že :-D
Tak jsem koukal na tu část z Kladska a není to nic moc, ale na druhou stranu je v Polsku zákaz jízd kamionů v sobotu mezi 8:00 a 14:00. To dává čtyři hodiny na to tam dojet a projet to, než doprava zhoustne. To je zvládnutelné…
Ono jde o ten primární přístup – chci závodit, jedu po nejrychlejší trase. Nechci se stresovat z provozu – volím alternativní cestu s menším (ještě lépe s minimálním) provozem. Jel jsem to předloni a mám tři negativní zážitky ze silnic 1. třídy, kdy mě těsně míjely kamiony (jednou okořeněno silným bočním větrem). Bohužel ne vždy to jde naplánovat, resp. odhadnout, jak to bude na místě vypadat (provoz, šířka silnice…).
Jasný – to platí všude, ale je pravda, že na jedničce je pravděpodobnost, díky hustšímu provozu, větší. Nám letos taky, když jsem jeli se Stakysem vjel do cesty dement, který se v (pro něj) pravotočivé zatáčce rozhodl předjet tři za sebou jedoucí kamiony a my jsem zrovna jeli opačným směrem. Poslední kamioňák to zachránil tím, že začal troubit a dement se naštěstí zařadil zpět. On by se vedle nás i vešel, ale to auto jedoucí za námi už by neobjel…
nemá někdo prosím fotku toho trackeru co se používal loni?
Myslíš letos (2022), nebo opravdu loni (2021)?
EDIT: Tohle je ne moc detailní pohled z letoška (je to výřez z fotky – Finlux je ovladač televize, co ležel hned vedle).
Ještě update: Teď jsem se díval, co má za trackery firma, která je poskytuje na závod a ten letošní tam nevidím:
pardon, myslel jsem ten co se používal letos :-)
předpokládám, že stejný tracker bude i roce 2023
vypadá to na malé zařízení, jen mě zajímalo co to je za krabičku a jak je asi velká…
jak to bylo prosímtě s výdrží? bylo nutné ji po cestě nabíjet, nebo to pár dní vydrží?
Taky jsem to řešil před startem a nebyl to problém u mne hlavně díky tomu, že jsem spal po hotelech a penzionech. Tři dny to vydrží (tedy pokud bude použit stejný tracker). Já ho vozil v kapse dresu a pro jistotu ho dobíjel vždy večer (pro jistotu a můj dobrý pocit – nemělo to žádný jiný důvod). Na mapě provozovatele, kde bylo možné sledovat závod),se u každého závodníka zobrazoval i stav baterie, takže se tam dalo ověřit kolik má aktuálně baterka procent. Určitě to vydrží víc, než cyklopočítač, nebo telefon, takže bych se s tím až tak nestresoval…
Na RACZ to jelo 113 hodin a aplikace hlásila 9% baterky.
Tak jak probíhají přípravy? Válce hučí? ;-)
Jestli slysis huceni, tak ti huci nekde uplne jinde :-D
vůbec.. asi se o účasti rozhodnu na poslední chvíli podle situace… prostě priority mám poskládané jinak.
Přípravy nic moc – po závodě dva měsíce oraz kolenům, pak občas pojíždění na trenažeru. Návštěva pedologa, ortopedické vložky do bot. rentgen kolen. Po novém roce infekce dýchacích cest, takže leden efektivně z pohledu tréninku v háji. Jen druhá návštěva pedologa s diagnozou špatného tvaru čéšek (mám v podstatě poloviční styčné plochy u čéšky = dvojnásobné měrné tlaky a s tím spojené opotřebení) a náběhu na počínající artrózu kolenních kloubů. Příští týden mne čeká první návštěva rehabilitace, den potom první rehabilitace a uvidíme jak to půjde dál. Mě ten závod, ač jsem remcal, hrozně bavil, ale kolena si kvůli tomu nezničím, takže teď pomalu naběhnu na lehké tréninky na trenažeru tak, aby to nikdy nebolelo, budu cvičit a uvidím, zda bude dávat smysl se přihlásit.
Budu držet pěsti, člověk by měl dělat to, co ho baví, samozřejmě nikoliv v případě sebedestrukce, to je pak lepší si najít něco jiného! Brzké zotavení! ;-)
Ta rehabka je dost pozdě… Náběh na artrózu má v tomhle věku každý druhý. Pokud tě kolena nebolí, tak jak píšeš jezdit s citem. Do závodu času dost ;) Hlavní je zdraví, držím palce.
Od cca 20 let mne v zátěži boleli kolena, nejvíc při sjezdovém lyžování. Zpětně to vidím , pokud jsem posiloval nebo dost plaval problémy byli menší. Poslední roky je to kolo(občas běh) Včera lyže bez náznaku bolesti, jezdím svižně a po hraně. To znamená dát do toho spoustu pohybu nahoru dolu. Pro mne z toho vyplývá , že svaly dokážou kloubu pomoci.
Podolog…
Na druhou stranu i pedolog má někdy využití, i když ne ve zdravotnictví :-)
Sakra… no nic… to jsem… ehm.. no…
tak nakonec nepojedu, nemám naježděno co bych chtěl a navíc se mi na těsno k termínu závodu nasunula jiná důležitá akce. Tak třeba za rok. A třeba se mi povede zase někoho potkat na trati a budu moct někomu zafandit. Myslím že trasa přes Moravu bude moc pěkná, je tam mnoho variant kadyma to vzít a samé hezčí. Ať to šlape!
Taky nemám naježděno co bych chtěl, ale je to pořád víc než loni. :D
A koleno dobry?
Tak nějak no…jak to říci. Vím o něm víc než dříve… Někdy bolí bez jakékoliv aktivity, jindy nic ani po delší jízdě. O víkendu jedeme s kámošem LeMaňas (pro velký zájem jen ve dvou) a jedeme do Drážďán a pak někam kousek dál, tak uvidím, jak to půjde.
A kudy do Dráždan pojedete?
Podél vody = většinou placatá cyklostezka s občerstveními. Až budeme tam, tak se rozhodneme, kam budeme pokračovat.
Já jen, že cyklostezka je masakr, hlavně když se udělá hezky tak jsou stezky plné.
Uvidíme – můžeme jet klidně po silnici a po stezce to dát v noci/brzy ráno cestou zpět. Upravíme podle situace… :)
Ještěd loni nestačil?
Stačil. Tuhle 24 hodinovku pojededeme s o dost nižší průměrnou rychlosti a pokud to nepůjde, vlak zpět je snadno dosažitelná alternativa návratu… :)
Pojedeme pěkně na pohodu a uvidíme co zvládneme. Snad nám počasí bude přát. O zážitky myslím nouze nebude :D
Dělám si srandu, je třeba vyzkoušet jak se tělo vypořádá s dlouhou zátěží;)
Taky nemám naježděno co bych chtěl, ale to nebudu mít asi nikdy. Ale svůj cíl mít aspoň 5k před závodem bych měl zvládnout tak nějak v klidu. Ale jasně, když to nejde letos, tak to třeba vyjde za rok. Na Moravu se docela těším, nemám tam nic projetého, tak to bude něco nového. Hlavně aby vydrželo zdraví a mohl jsem si ten závod užít. Už z loňska mám i díky Kos_CZ moc pěkný zážitky a vzpomínky.
Kluci, tak si to pěkně užijte, hlavně nadcházející cyklovejlet do Drážďán! ;-)
Jakýsi report jsem hodil sem (https://www.bike-forum.cz/…e-manas-2023), ať to tu neplevelíme.
Tak už jen 9 dní a je to tu!
Jdeš na to? Co sedlo? Už sedlo? ;-)
Jo, jdu na to a když to nepůjde, tak si z toho udělám delší vyjížďku. Žádne ambice, mimo dojetí, nemám. Sedlo jsme vyzkoušel předevčírem – dal jsem na tom nějakých 75 km a necítím nějaký závratný rozdíl mimo faktu, že s emi v hrazdě líp šlape, protože nos sedla je o trochu širší. Uvidíme…
Ach tak, takže ostrý test sedla až při hltání závodních kilometrů? Letos si to koukám udělal strategicky, začínáš na krátké a na dlouhou, co jsem tak četl, můžeš eventuálně přestoupit, ne? ;-)
S ohleden na kolena myslím ne…
Tak uvidíš, snad to letos prožiješ s menšími obtížemi než loni, tak bolet to bude asi i tak, není to projížďka na Kokořín! Budu zase držet pěsti! ;-)
Nebaví mě plánování trasy. Kdybych jen přes mapy.cz pospojoval ty body a jízdu autem bez placených úseků, bude to hodně špatný ve srovnání s mnohahodinovym klikáním a plánováním? Nechci žádný gravel úseky a motání po cyklostezkach, hlavní silnice mi nevadí.
JJ, to plánování je peklo ;-)
To se dá,ale někde ten provoz může být hustý. Chce to stejně prolétnout na mapě, občas se dá vyhnout kopci a blbé ceste.Nikdo nezná celou ČR a přestože tomu někdo obětoval hodně času, tak když jsem se koukal kudy jezdí v mém okololi,tak skoro nikdo nejel optimální trasu… A od J.Hradce směr Žacléř stejně museli jet po hlavní.
Letos je ještě mezi Jindřichovým Hradcem a Žacléřem jedno CP-čko, takže se nejede napřímo. :)
To není CP, pěkně si okolo projedeš do Tušti a pak pěkně zpět na sever po hlavní jako loni. Ale můžeš to vzít směrem na Jihlavu a pěkně si to užít :D
Ale je: Vodní nádrž Pastviny (50.0751681N, 16.5595467E) – CP mezi kempem a Žacléřem.
Průjezdný bod.. Buď si zvolíš horší trasu na Jihlavu, nebo lepší na Pelhřimov. Kilometrově stejně, méně metrů, lepší silnice, mírnější kopce. Větší provoz. Musí se objet kus jedničky. Chlum, Mirochov,Dvorce, Vydří JH, Radouňka, Horní Skrýchov na konci doleva a vyjedeš u Nové Včelnice. Za Lásenicí je zavřená silnice. Docela by mne zajímalo Tvé trasování do Tušti :)
Cesta na Pelhřimov je celkem peklo – tak ještě o víkendu od sobotního poledne do nedělního poledne možná, ale pokud se podíváš na výjezd z Jindřichova Hradce, tak je to to nejhorší co může být – dvouproudovka v každém směru, žádná krajnice a svodidla. Do toho nejdu. Silnice je to samozřejmě profilem lepší, ale rozhulákané míjející kamiony si rád odpustím…
Trasování do Tušti není žádná věda – Valmez-Hranice (prostě podél Bečvy po cyklostezce)-Přerov-Vyškov- směr Brno a před ním na jih =Tejnice-Rajhrad a dále přes vesničky na západ do Slavonic, Nové Bystřice a pak už je kemp… Tenhle úsek bude náročný – v těch malých vesničkách moc benzínek není, takže mezi Rajhradem a Slavonicemi to bude kaloricky deficitní úsek. :D
Jak jsem psal dá se to objet. Dvouproudovka má asi 1km… Až pojedeš k Jihlavě, tak si na mne vzpomeneš ;)
Pokud to trasuješ někde po vesničkách, tak jsou tam krámy a hospody. Nejlépe vychází trasa přes AT
„Dvouproudovka“ má asi kilometr… a pak je z toho klasická jednička bez krajnic. S kamiónama v obou směrech. A to chceš! :D
Za Kamenicí nad Lipou by to šlo – tam už krajnice je, ale riskovat to před ní… NE.
Oprava – u Jarošova nad Nežárkou začíná silnice s krajnicí…
Momentálně snížený provoz,směrem na CB je to komplet zavřené. Tranzitní doprava je odkloněná. Objížďky to změní i jinde. Někde k lepšímu a někde to bude peklo ;)
Ještě dodám, že to profilově vychází přes Jihlavu na 228 km a k nastoupání 2,510 m.
Jak jsi to načrtnul ty, tak je to (na Komootu) 223 km a 2470 m nastoupaných = zas tak velká daň za klidnější cestu to není.
Ani moc ne. Ale ja si to na street view a v panoramě prohlídnu, protože pak se taky může stát, že člověk skončí na jedničce, bez krajnice a se svodidlem, kde frčí kamiony do nějakého místního logistického centra a to fakt nechceš!
Pravda je, že Ty jsi fyzičkou a vyježděností trochu jinde, takže Ti předpokládám kopce nevadí a tím pádem nějaký profil trati řešit až tolik nemusíš = to plánován dost usnadní…
Pokud pojedeš krátkou, tak většinu hlavních silnic budeš mít se svojí rychlosti v neděli přes den a v noci a v pondělí ráno v cíli. Trasování letos není složitý, když nevadí hlavní.
Zatímco my běžní smrtelníci to máme jako životní výzvu, Raf to má jako prodlouženou vyjížďku na víkend. :D Ale bylo by zajímavé sledovat jeho souboj s Majkem Tonkem a Ondřejem Hofmanem…
Aktuálně jsem už skoro měsíc bez kola, splácím dluhy za Míle :)
Škoda!
Dneska po cestě do práce dva kousci :-) jedna dáma před Mor. Budějovicema a jeden borec kousek před Jemnicí,
bohužel jsem se letos nezastavil, abych povzbudil pořádně.
tak ať to šlape!!
report z cesty domů – v Třebelovicích jeden závodník v hospodě, dalši na cestě za Budějovicema, a další v hospodě v Rozkoši. fičel jsem dom, tak jsem jednou použil trubku :-)
máte můj obdiv.
přeji dobré počasí, vitr v zádech (což myslím byl) a hodně sil!
Díky ( já nebyl ani jeden z těch závodníků). Počasí je super, sky ty teploty jsou občas zabijácké. První den závodu jsem mezi startem (10:00) a půlnocí vypil přes sedm litrů tekutin a šel si ulevit jen dvakrát (naprosto směšné množství). Všechno vypocené… Mezi poly za Přerovem to bylo peklo!
Muselo to být fakt tvrdé. :-) Jinak máte všichni můj obdiv, v tomhle horku celý den (a někdy i noc) na kole. To bych nedal.
Držím pěsti, já dal o víkendu s kámošem delší zkratkou Praděd tam a druhý den trošku jinudy zpět a v neděli to po poledni bylo fakt peklo, včera jsem raději ani nevylezl z bytu, dnes se půjdu asi svézt, výhoda je, že se můžu kdykoliv vrátit dom ;-)
Dík. Jako teď už je to víc o tom, jestli to vydrží prdel, než vše ostatní. Poslední noc byla na lavičce… :)
Pořádně mazat a hlavně chladivkou! ;-)
Takže 3D sedlo není takový zázrak?
To sedlo na tohle není ideální, protože je na běžnou cyklistiku, kdežto tady by se spíš hodilo časovkářské, neb spoustu času člověk tráví v hrazdě. Měl jsem ho zpočátku blbě nastavené a musel jsem ho sklonit o pár stupňů dolů – pak už to bylo dobrý.
Další fakt je, že hodně dělalo horko, resp. litry potu, které na těle vysychali a po kterých zůstávaly v textilu „brusné krystaly“.
Mazala jsem, a pomáhalo to, a nebylo to všespásné.
máš to jet na lehokole a problémům s prdelí se budeš jen smát :-)
Nemám lehokolo…
to by chtělo vyzkoušet …
tak relativně na pohodu doklepáno…6 dní na krátkou…zpočátku jsem chtěl jet celou, ale už cestou do kempu v Suchdole mi bylo jasný, že se nemá takhle cenu trápit o dva dny víc…vepřové ve vlastní štávě skoro celý den, v noci už nebyla chuť ani jet…
stejně jsem chtěl jet jen ve dne, abych něco novýho viděl…koukat se na osvicené přední kolo a kužel světla moc lákavý aspoň pro mne není ;)
tak tady aspoň pár fotek…hezký to bylo…tohle počasí je snad i lepší než aby to celé prochcalo ;)
tak zas příště…ještě objet tu druhou půlku CZ zeměplochy…
Bych neveril, ze za tak kratkou dobu dokazou takhle vyrust vousy :-D. Jinak samo kloboucek ;-)
Ty tvoje expedice jsou samý adrenalin. Napřed sloni a teď Moraváci.