• Kos_CZ

    Zdravím ve spolek,

    tak jsem podlehl a na závod Okolo republiky (https://www.okolorepubliky.cz/) se přihlásil.

    Není tu někdo kdo ho už jel?

    0 0
    • Jirkavfr  

      Jel jsem ho, i když jen tu kratší.

      0 0
    • Kos_CZ  

      Teď to nestíhám, tak jen co jsme zatím mezi sebou přes SZ prohodili:

      Zajímalo mne, zda má krabice do kempu, kam si účastníci mohou nechat poslat věci, nějaké limity, protože od organizátorů jsme mse to zatím nedozvěděl. Jsem holt nedočkavý. Prý ano, a dozvím se.

      Ptal jsme se na nějaké obecné info – co se třeba osvědčilo a co ne – odpověď byla brát toho pokud možno co nejméně (batoh na záda ne) a osvědčila se hrazda (tu mám v plánu, jen musím vyměnit řidítka a představec).

      Ptal jsem se na dobíjení trackeru a jeho výdrž, ale ten bude pro letošek nový, takže loňské zkušenosti nejsou přenositelné.

      Nabíjení „spotřebičů“ (Garmin, tracker, mobil) z powerbanky, při zastávkách na přespání ze zásuvky. Mobil v Airplane módu ušetří hafo spotřeby.

      Jako brašny se osvědčili Apidury (mám taky a rovněž spokojenost).

      Plánování dopředu je důležité, preference co nejplošší trasy s minimem kopců.

      Tolik ve zkratce to hlavní o čem jsme si psali přes SZ.

      Tím, že se mi sem ozval jen jeden člověk myslel jsem, že to není téma co by tu někoho zajímalo. Ale spletl jsem se, takže budu pokračovat tady. Jsou ještě nějaká témata co mne zajímají – osvědčené oblečení do deště, osvělení na dlouhých jízdách, co vzít a současně nemít nic nzbytečně (to je hodně individuální), jak řešit špinavé oblečení cestou (protože jet 1400km v jedněch hadrech je asi dost ekl a pokud ten propocený humáč odložím v kempu do krabice co mi půjde pak několik dní v parném létě domů, mohu taky místo cyklokalhot vytáhnout pěstírnu hub) atd…

      Asi později dnes či zítra to rozvedu. Mám zkušenosti jen s jednou delší jízdou (375km a to byla záležitost jednoho dne), takže toho, co mne zajímá, je dost…

      0 0
      • Lance  

        Zkus přečíst články od beranyduc myslím, že se tak jmenuje. Jel toho plno a čte se to suprově :-)

        1 0
        • Fathlete  

          Jeho blog

          1 0
          • Kos_CZ  

            Četl jsem. Např. jezdí s dynamem, takže nabíjení v podstatě neřeší, neb se mu děje průběžně. J8 nemám, takže budu řešit. Zatím jsem to propočítával, že při mých nadstandardních nárocích na elektřinu (Roam, mobil, tracker, přední světlo, čelovka, dvě zadní blikačky a dvě kamery – vím, jsme magor, ale baví mne to a nepojedu to čistě jako závod ale spíš jako zkušenost) jsme schopen s jednou powerankou a pár náhradníma akumulátorama do kamer dát celou trasu od startu až do kempu. A protože budu stavět na jídlo na benzínkách a rzhodně i někde na něco normálního, tak tu powerbanku dobiju (byť ne do plna). Do kempu si pošlu nabitou náhradní, čímž pořeším situaci, že bych dorazil v době, kdy by se nehodilo to tam zapíchnout a vyspat se a chtěl bych jet dál.

            0 0
            • miche  

              Právě řeším, jakou Powerbanku … takže případný TIP ocením, začal jsem nabíječkou a ta vydržela 14 dní testování a je po ní … takže i tu nabíječku potřeboval doporučit :-)

              0 0
              • Kos_CZ  

                S tím laboruju teď taky – jde tam proti sobě váha a výkon (tedy pokud je kam přenést) – momentálně zkouším tuhle: https://www.alza.cz/…d6292501.htm?o=5 v kombinaci s powerbankou https://www.alza.cz/…d6484560.htm – co za sebe chci je, aby powerbanka měla Rychlý nabíjení a Pass Through Charging – takže při jejím nabíjení může sloužit jako hub pro nabíjení dalších zařízení. Zatím předpokládám, že Žacléř-kemp pojedu rychleji, takže vezmu menší powerbanku a tuhle velkou si pošlu do kempu nabitou pro druhou část trasy.

                0 0
                • ladys  

                  Takové PB jsou, ale jsou tam vždy ztráty. V místě je nejlepší nabíjet napřímo.

                  Asi je dobré mít dvě nabíječky, pro případ kolapsu. I když možná stačí jen kabel a dobré srdce lidí ;)

                  0 1
                  • Kos_CZ  

                    Takřka na každé benzínce obyčejnou USB nabíječku sezeneš…

                    0 0
                    • jmaselnik  

                      ta bude ale pro větší powerbanku dost pomalá, že jo. Jinak jako nabíječku můžu z osobní zkušenosti doporučit Baseus: https://www.alza.cz/…d5758886.htm je to v podstatě totéž, co linkuješ výše, ale mám už 2 rok bez jakýchkoli problémů včetně dobíjení notebooku a má ji i pár známých. Rozdíl v ceně nula nula nic, proti té Tvojí.

                      0 1
                      • miche  

                        Super TIP, díky moc.

                        0 0
                      • Kos_CZ  

                        Parametrově jsou stejné – obě 65W, stejný počet výstupů, hmotnost…

                        0 0
                        • jmaselnik  

                          jasný, jenom přidávám zkušenost s dlouhodobým používáním.

                          0 0
                          • Kos_CZ  

                            No jen doufám, že to ode mne nevyznělo nějak podrážděně! .. :)

                            Tu nabíječku od benzíky jsme myslel jako nouzovku – jinak je jasné, že pokud nechci při nabíjení tvrdnout hodiny, potřebuju nabíječku pořádnou, která mi do PB a mobilu natalačí elektřinu rychleji a pokud mám vedle ještě jeden výstup, který zvládne naíjet třeba světlo, je to výhoda. Ale včera jsem si ověřil, že nabíjení přes nabíjenou powerbanku má smysl jen u malých kapaci – blikací zadní světýlko, Wahoo roam (kdo má) atd – viděl bych to tak někde do 1500mAh kapacity max. Včera jsem zkusil takhle nabíjet mobil a nic moc. Ale dovedu si představit, že má tohle smysl v případě, kde PB funguje jako mezičlánek mezi dynamo a třeba dobíjecí světlo – tam nejsou proudy nijak vysoké a vyrovná to poklesy a výpadky při pomalé jizdě a nutnosti zastavovat.

                            0 0
                            • jmaselnik  

                              V pohodě, normálně se bavíme ne přece :-). Powerbanku na dynamo vidím jako nutnost. To, co mi leze z dynama bych do telefonu neměl odvahu pouštět :-) Po pravdě ale musím říct, že už jsem z dynama nedobíjel ani nepamatuju, jak už nejezdím delší štreky.

                              0 0
                          • 01carbon  

                            mam 2ks – jeden se letos v zari ugriloval. vyraklamovano na alze bez prblm. asi je to to nej co jde norm sehnat. ja jen aby se to nestavelo na piedestal :)

                            0 0
                • jezekin  

                  Já laboroval a došel k závěru:

                  • fce passtrought nemá smysl (lepší je koupit lepší nabíječku s více výstupy a dostatečným výkonem)
                  • ta doporučovaná výkonná 20000 yankee je supr, ale když koupím 2 malé 10000 o výkonu 20W, ušetřím 500,– Kč a získám větší univerzálnost (možnost vézt jednu, v kempu vyměnit a nebo dobít a vézt obě), využití jen jedné na kratší závody, váhově jsem nastejno, doba nabíjení taky při dobré nabíječce (ta je potřeba i u velké PB)
                  • zvolil jsem nabíječku 65 W s 2 USB-C výstupy, které umí zároveň těch 20 W dát a v jednom USB-A ještě můžu dobíjet Garmina
                  • takže sumárum: 2× PB 10000, 20 W (340g); nabíječka 65W, 3 výstupy (110g), 1 univerzalni kabel (C-C, A-C, C – micro), 1 usb c – c + a.
                  0 1
                  • Kos_CZ  

                    Já tím že mám v úmyslu cestou filmovat, tak potáhnu dvojnásobnou kapacitu. Nerad to přiznávám, ale passthrough nevyužiju – je dobré pro toho, kdo jede s dynamem – zkoušel jsem přes to doma cvičně dobít mobil a ne že by to nešlo ale větší problém je, že bych si tím strašně komplikoval život – je totiž pro situační povědomí lepší (zvlášť když je člověk unaven) když vím o tom, že mám plnou powerbanku a mohu vše dobít, než že mám v mobilu 73%, v PB 59% a kameře 32% baterky a laborovat s tím, co ještě před kempem dobíjet a co ne…

                    0 0
              • trpaslik72  

                Ahoj, aktuálně to na letošní míle řeším taky. Z nabíječek jsem zatím rozhodnutý pro ten 65 Wattový Baseus (případně 100 Wattový). Co se týče powerbanky, mám od kámoše tip na Yenkee YPB 2045 Power bank 45 W / 20 000 mAh, která má poměrně slušný poměr kapacita/hmotnost a hlavně slušný nabíjecí výkon powerbanky. Určitě nepodcenit výběr kabelů.

                0 0
      • Libores  

        Můžeš mrknout i na zkušenosti z 1000 mil, ty tu jel kde kdo. Třeba zrovna s těma hadrama, já jel celý míle 12 dní v jedněch hadrech:) Nahoře jsem měl sice dvě lehký merino trika, který jsem střídal nebo kombinoval, ale gatě normální lycra cyklo s vložkou. Humus, ale člověk si zvykne.

        0 0
        • Kos_CZ  

          Jo jo, na ty jsem koukal – tam je k tomu ještě navíc bláto a jede se to „divočinou“. To je trochu jiný hygienický level!

          0 0
      • teffe  

        Nevím jestli by to u závodu umožnily pravidla, ale na oblečení jde použít Zásilkovna. Loni jsme to využili, jeli jsme na tři dny a nechtělo se mám cokoliv vozit s sebou. Trasu jsme měli naplánovanou a zajištěné ubytování. V míste prvního i druhého ubytování byly boxy Zásilkovny. Do nich se dotaneš nonstop. Tam jsme si předem poslali balíček s oblečením, pár tyčinkami a gely na cestu další den a lepící páskou na zalepení krabice ve které jsme použité oblečení poslali zpět. Jednou z pošty a jednou z obchodu který přijímal zásilky pro Zásilkovnu. Dá se to naplánovat tak, aby jsi s krabičkou necestoval příliš daleko, jen to chce třeba igelitku do které to dáš, abys nezdil s krabicí v ruce.

        0 0
        • Kos_CZ  

          Tak pravidla říkají, že závod musí být fér = všichni musí mít stejnou šanci. Tzn. klidně pmohu požádat manželku, aby mi na trať přivezla v hrnci guláš, ale musím ho mít dost pro všechny a musím všem účastníkům dát vědět, že na daném místě bude podáván… :)

          Takže Zásilkovna by měla být v pohodě a je to celkem zajímavý nápad. Jen pořád zůstává platný onen aspekt, že propocené hadry zavřeš do nějaké igelitky a v teplých letních dnech pošleš poštou/Zásilkovnou.

          Aby to po vyndání neodešlo samo… :D

          MNe spíš napadla varianta vzít náhradní gatě a doufat, že bude horko – nekde pod vodovodem je přemáchnout a cestou usušit zavěšené na kole.

          1 0
          • Forester  

            S tím „praním“ to dělám na Mílích. Mám 2 sady oblečení, které pi 2 dnech střídám … a celkem to funguje. A na spaní mám trenky. Spaní v dresu bych nedal … :-)

            0 0
            • Mohy  

              Teda to seš slečinka:) to musíš pěkně na prasáka všechno jen jednou a žádný trenky na spaní:) ušetříš místo i gramy…

              1 0
              • McBlacky  

                Ty trenky na spani jsou must have. To je minimum ;) nebo na ostro. Spat v cyklo to jen kdyz davas nouzovku 20–30minut pac padas z kola ale musis dal

                0 0
                • Mikikuba  

                  Naostro.

                  0 0
                • Enron  

                  Trenky taky na spaní vozím, loni jsem spal na Dýleni na Milich v cyklo protože hrozně chcalo a pod přístřeškem bylo misto tak akorát si roztáhnout karimatku a spacak :-)

                  0 0
              • Forester  

                Uznávám, jsem :-).Ale jakýsi komfort mít musím.

                Pokud bude za týden v cíli, pak asi OK, ale v tu dobu se teprve plížím k půlce :-).

                0 0
    • Gravd  

      Jel jsem okolo republiky loni, ale také jen krátkou trasu a mám v plánu jet i letos.

      Byla to moje první sezóna v sedle a vlastně jsem se do cyklistiky zbláznil díky tomu závodu. Neměl jsem žádné zkušenosti, ale brácha to jel loni i předloni, tak mi dost poradil. Ale i přesto, je pár věcí, které mám v plánu udělat jinak. První noc jsem jel v kuse a do kempu jsem dorazil další večer, kde jsem se 3h prospal, takže podsedlovku s karimatkou a spacákem jsem táhl celý závod zbytečně. Letos si nechám tyto věci dovézt do kempu, kde zvážím, jestli to brát sebou nebo ne. Sebou povezu jen izotermickou folii pro jistotu, abych když to nepůjde někde na chvíli lehl a v nejhorším se dá někde ubytovat, což snad nebude potřeba. Určitě si do kempu nechám dopravit druhé oblečení kde se převleču. Loni jsem si nechal převézt jen dres, a jelikož jsem 30km před kempem na kost zmokl, tak jsem musel do balíčku vložit mokrý dres. Balíček dorazil dost rozmočený a zápach s toho šel slušný, ale houbyčky tam ještě nerostli :-). Vše jsem pořádně vymáchal a nechal dva dny venku sušit, a pak teprve vypral a v pohodě. Téhle situaci nevím jak předejít, ale vím jistě, že si tam zabalím igelitku nebo sáček, ať můžu do balíčku mokré a suché dát odděleně. Balíček jsem neměl velký, ale co jsem viděl ostatní balíčky, tak největší tam byly naplněné standardní batohy, takže podle mě se dá sbalit docela dost věcí.

      Pokud jde o nabíjení, tak jsem jel jen na trasu v mobilu, který mi vydržel 10–12h a ten včetně světel jsem dobíjel powerbankou 20000Ah. V kempu jsem během těch pár hodin dobil mobil, powerbanku i tracker, a na to dojel už do cíle, ale jak jsem psal, jen krátkou trasu.

      Loni jsem jel na půjčeném gravelu bez hrazdy a na rovinkách jsem na nejlepší dost ztrácel, takže letos už na silničce a s hrazdou. Na gravelu byly velkou výhodou bezduše, za které jsem byl v určitých úsecích českých silnic rád, takže asi přezuju v létě i na silničku.

      Pokud jde o oblečení, tak to ještě vychytané úplně nemám. Naštěstí jsem loni zmokl jen 2× a vždy pár hodin před kempem a cílem, takže mě to až tak nemuselo trápit, ale jak jsem psal, v balíčku určitě náhradní oblečení.

      To je momentálně asi vše co jsem schopen poradit, ale každý má samozřejmě jiné ambice a jiné nároky, takže ať ti tu poradíme cokoliv, tak stejně až na základě vlastních zkušeností budeš přicházet na to co se dá příště zlepšit.

      Tak ať to dobře šlape, uvidíme se v Žacléři

      0 0
      • Kos_CZ  

        Ahoj, díky za postřehy!

        Možná Ti to nepřipadá, ale já jsem za ně vděčný, protože mimo své sujektivní zkušenosti i potvrzuješ obecná pravidla, jako že v podstatě každý táhne něco zbytečného = každý může jet více „na lehko“. Já osobně jsem loni jel na jeden zátah Palkovice-Praha – něco přes 16 hodin a 375km a v podstatě bych byl býval mohl jet i dál, jen jsme dorazil domů. Odpočatý jsem tedy rozhodně nebyl, bolel mne krk, měl jsem osezený zadek, a otlačené dlaně – ty byly ze všeho asi nejhorší = hrazdu plánuji taky (u mne to znamená vyměnit na kole aero-řidítka za normální s představcem.

        Oblečení mám v plánu vézt náhradní s sebou – ne snad, že bych nevydržel vlastní smrad, ale vysrážená sůl z potu může nepříjemně dráždit, takže se rád převléknu – do kempu si pošlu taky dvě sady.

        Stejně jako Ty mám v plánu jet i přes první noc, ale pokud by v noci mělo pršet, tak si klidně někde cestou vlezu do hotelu/penzionu a prospím se tam, protože noc, déšť a k tomu ještě případně nízká teplota je slušný drtič vůle a výkonu a nechci to riskovat.

        Jako nouzák mám koupený takový ultralehký žďárák/byvakovací pytel z termofólie – je v rozměru spacáku a mám ho propřípad, kdybych právě v noci někde odpadnul a musel prostě na 15 20 minut zavřít oči a byla mi zima. https://www.hudy.cz/heatshield-bag

        Sbalené to má 7cm na délku a průměr 6cm. Na nouzi ideální…

        0 0
        • andy97  

          Ten pytel z termofolie vypadá dobře.

          0 0
          • Kos_CZ  

            Mně se na tom líbí že je to skladné a nestojí to majlant, takže pokud to někde použiji a poškodím, netratím na tom kalhoty. Jen to nedoporučuji moc vybalovat na domácí zkoušení, protože do toho pěkného továrního rozměru to už nejde sbalit (osobní zkušenost). :)

            0 0
            • andy97  

              To je mi jasný, že to nepůjde sbalit na původní velikost. Loni při jednom závodě sem měl klasickou izotermickou fólii a bylo nereálný to rozumně sbalit. :)

              0 0
            • Melvin  

              Jsem na to koukal někde na youtube, kde to testovali a teplo to udrželo. Ale lidi v komentech pak psali, že jak to nedýchá, tak se v tom drží vlhkost a to mě trochu odradilo.

              0 0
              • Kos_CZ  

                Jak jsme psal – nečekám od toho komfort spacáku, ale nouzovou možnost někde an chvíli složit hlavu a netřepat se zimou jako ratlík…

                0 0
                • McBlacky  

                  Bude to max na hodinku, pak z toho vyplaves ve vlastnim potu. Bude to jak s levnym zdarakem, proste jak nejsou alespon zakladni parametry ventilace materialu, je to na urovni igelitoveho pytle po par minutach.

                  0 0
        • Gravd  

          Při vícedenním závodě se nejede takové tempo, že by se člověk nějak přehnaně potil a když jsou horka, tak pomůže nějaká koupačka v rybníku poblíž trasy. Není to sprcha, ale sůl to smyje a zrovna se člověk i zchladí. Využil jsem to jednou a rozhodně to pomohlo.

          Pokud jde reakci těla na několikadenní zátěž na kterou není zvyklé, tak se dá jen těžko poradit, ale pokud bolesti nejsou takové, že by znemožnili pokračovat, tak je to jen o hlavě. Ta se dá těžko natrénovat, ale přesto rozhoduje. Já jsem měl poslední den největší problémy s koleny a kyčlí. Zadek, který řeší asi každý, mě ten den trápil asi nejmíň.

          Na otlačené dlaně můžu doporučit dvouvrstvou omotávku. Dá se i přidat druhá omotávka na původní, ale to údajně (nemám vyzkoušené) špatně drží. Lepší je rovnou dvouvrstvá. A také mě pomáhá lehčí protažení cca každou hodinu až dvě, změna posedu a samozřejmě i střídání úchopu, ale to je asi samozřejmé.

          Ten Ždárák vypadá dobře. Asi nad tím budu uvažovat a za tu cenu proč ne. Díky za tip.

          0 0
          • Cen da H  

            Ja, kdyz kamarad chtel dve vrstvy a nedrzelo to, pouzil pod druhou vrstvu oboustranou lepenku na koberce. Nastrihat kusy na jednu otacku okolo riditek a tak pokryt problematicka mista, nebo cele. Na tom uz pak druha vrstva drzi tak ze ji nesundas bez roztrzeni. Oboustranou kobercovku pouzivam i pod jednu vrstvu pod konce omotavky.

            1 0
            • Kos_CZ  

              Já dvě omotávky mám a drží. Na druhou stranu jde hodně o to, jaké to jsou omotávky (jak měkké, tlusté) a taky jak je kdo citlivý v souvislosti s karpálním nervem. Mně třeba ani dvě omotávky nestačily, ale pokud je na kole ještě hrazda, tak si dlaně odpočinou a měly by být dostatečné. Mimo to mámv plánu pod ně ještě dát gelovou podložku.

              Jen takový malý postřeh: Když jsem jel oněch 16 hodin, tak jsem pravidelně co hodinu udělal přestávku, slezl z kola, protáhnul se a dal si něco k snědku. Překvapivá nepříjemnost byla, že mne od rukavic bolely ruce mezi prsty. Bylo to tím, že mne nejdříve začaly bolet dlaně a jak jsme se snažil držet řidítka jinak (abych se neopíral uprostřed dlaně ale třeba blízko malíkové hrany dlaně či naopak „palcovým bříškem dlaně“, rukavice se mi jakoby natahovaly na ruku, a meziprstí bylo místo, které tomu kladlo odpor.

              Takže po sundání rukavic jsem zjistitl, že mám mezi prsty krvavé otlaky…

              0 0
              • wego1991  

                Doporucis nějakou tu gelovou podložku? Chci měnit omotavku (na normální ježdění) a chtěl bych hrubší a zároveň i měkčí, tak mě zajímá co je lepší jestli hrubá (počítám, že logicky bude měkčí než tenčí) nebo ta podložka + obyc omotavka..

                0 0
                • Kos_CZ  

                  Nedoporučím, protože nemám žádnou zkušenost. Jedna mi teď aktuálně leží v krabici vedle stolu, spolu s omotávkou, novými řidítky a představcem a tohle vše zítra vezu kámošovi na montáž na kolo. Koupil jsem v podstatě první, co jsem našel na koloshop.cz.

                  A je docela možné, že na to hodím před závody ještě druhou omotávku, protože ruce fakt trpí…

                  0 0
                • Fran-tic  

                  https://www.cykloskoda.cz/…ads-d896.htm?…

                  Tohle mám a stejnak jsem to premotal hrubou omotavkou. A na ultra bych to klidně obmotal ještě jednou.

                  0 0
                • Mikikuba  

                  Mam na kole 2 gelove na sobe od stredu riditek po paky. Tim byl problem vyresen samozrejme ruku v ruce s menenim pozice. A i RAA jsem vicemene jela bez nastavcu kvuli zadku. Staci ta nejlevnejsi a moc neutahovat. Jak zvetsis objem a zmekkcis funguje bezchybne. Kdyz tak naois do zprav.

                  2 0
        • Mohy  

          Ahoj, já jako spacák začal používat tohle: https://www.bushcraftshop.cz/…-lite-bivvy/

          Má to 155g a lze to dobře sbalit a vydrží to i opakovaný používání. V létě je to dostačující:)

          Nějaký dlouhý závody jsem už jel, tady sem se rozepsal o Itálii: https://mohyjede.webnode.cz/cervenec/, kdyby si potřeboval ještě s něčím poradit rád pomůžu… Náhradní věci na převlečení bych si maximálně poslal do tý půlky, tahat je sebou je zbytečný 

          0 0
          • Kos_CZ  

            Já dost trpím na odřená třísla, takže s sebou něco na převlečení povezu – styl cibule.

            Ten byvak pytel je o polovinu těžší než ten co jsem linkoval, ale ten tvůj má výhodu, že by měl propoštět vlhkost ven… Jen ta cena!

            Ale je pravda, že letošní ročník bude hodně o tom, jak kdo pojede na lehko, protože zatímco po rovině se nějaký ten dekagram ztratí, tak do kopců to bude hodně znát!

            0 0
            • Mohy  

              Ono hnát se jen za hmotností taky není rozumný – např. hůř se vyspíš protože máš jen lehkou fólii a druhej den pojedeš pomalejc z únavy. Zrovna Aleš ( Beranyduc) o kterým ste se bavili nahoře radši vozí ( většinou) spacák a nafukovacku aby se dobře vyspal. Ještě co se týče dynama . Myslím si že na závod typu okolo republiky je dynamo zbytečný. Dynamo začíná mít smysl tak od tejdeního závodu či delšího ( podle mě). Do ty doby stačí powerbanka. Já sem pořídil 20000mAh a váží 320g což je super váha – jestli chceš někde dohledám co to je přesně za typ.

              0 0
              • miche  

                každej TIP na TYP bude super!

                0 0
                  • Kos_CZ  

                    Jak dlouho se nabíjí? Koukal jsme na ní a má 2A max vstupní proud, což při napětí 5V je 10W nabíjecí výkon – to je na několik hodin = nabíjet zatímco spím, že?

                    0 0
                    • Mohy  

                      Já ji při závodech nemusel nabíjet(neměřil sem to ale myslím že kolem 8h). 20k mAh ti vydrží na tak dlouho že to ani není potřeba. Chce to chytře šetřit – na silnici přepínat světla do nejnižšího módu, mobil do letadlovyho módu, večer ztlumit podsvícení GPS atd… Hrozně taky záleží na pojetí závodu a odolnosti závodníka. Někdo vydrží jet x dní a skoro nespat – ten potřebuje větší powerbanku, někdo obden potřebuje postel – vše si dobije – menší powerbanka.

                      0 0
                    • ladys  

                      To je cca 12h, lepší mají nabíjení 18W=8h nabíjení. Lepší jsem loni nenašel.

                      Tohle by byl jiný level http://solclighting.com/…mart-baterie

                      0 0
                  • Gravd  

                    Nikde jsem nenašel jak dlouho se nabíjí?

                    0 0
                    • Mohy  

                      Já sem to neměřil…ale snad to udělám a napíšu;) stejně na akce do tejdne to snad ani není potřeba pořádně nabíjet:)

                      0 0
                      • Kos_CZ  

                        Záleží na tom co z toho napájíš… :D

                        0 0
                        • Mohy  

                          Tak jasný, já předpokládal že z toho budeš živit třeba navigaci a mobil jako nějakou zálohu…a taky že pojedeš v závodním módu, takže budeš se vším šetřit:)

                          0 0
                          • Kos_CZ  

                            Psal jsem to jinde v tomhle vláknu – jsem exot a povezu s sebou jednu, možná dvě kamery a ty něco energie požerou…

                            0 0
              • rasto  

                k dynamu: nebere až moc energie ze šlapání? soudím dle mého svého času na skládačce. 30+ let

                0 0
                • Kos_CZ  

                  Někde jsem to viděl rozepsané podle typů/výrobců a pokud se nepletu, tak to je někde do max 8W, ale při normálních rychlostech a zatíženích tak do 3–5W podle typu a výrobce.

                  1 0
            • ladys  

              Třísla, zkoušel jsi mazat, vyměnit kalhoty? Někdo si stěžoval na některé vložky. Mazání by mělo zamezit potu ve styku s kůží. Pokud s tím máš problém po pár hodinách, tak po 40ti to může být peklo i po převlečení…

              Cena, nevylezeš z něj celý mokrý. Pokud by jsem jel dnes v oblečení podle ceny , tak by jsem domů asi nedojel ;)

              0 0
              • Kos_CZ  

                Jo jo – teď když vím že pojedu víc než sto, tak mažu (někdy i tu vložku) holím a během jízdy popotahuju nohavici i o ten směšný třeba půlcentimetr dolů, pokud se posune a zatím to jde a funguje. Ale je to něco, na co si musím dávat pořád pozor.

                0 0
                • ladys  

                  Na mazání vložky se vybodni, potřebuješ, aby se sůl nedostala na kůži. Holení to spíš zhorší, Zohan ti to vysvětlí :D

                  Jen další podráždění pokožky. Pokud musíš něco popotahovat tak jsou špatné kalhoty nebo jejich velikost.Vložka…

                  Vyměnit.

                  2 1
                  • Kos_CZ  

                    Každé kalhoty které jsme měl, se posunovaly, byť malinko. Bylo to naprosto nezávislé od značky. Současné mi vyhovují, ale dělám s nimi to, co jsem psal… Pro mne to funguje.

                    1 0
                    • ladys  

                      Ani trochu vytahané kalhoty z Číny se ani nehnou, jen je cítit slabší kompresi.Vložka zasahuje až přes třísla, to by prostě takhle fungovat nemělo… Já jsem ani nemazal prdel a jezdil v trenkách. Taky jsem to postupně s navyšování doby na kole přehodnotil.. Pokud ti to dělá problém v jednodenním ježdění, na více denním z toho bude problém.

                      0 0
                      • Mikikuba  

                        Není to tak jednoduché jak to píšeš.

                        0 0
                        • ladys  

                          Já vím, že ne. Ale dost problémů se dá vyřešit.Někdy i za pár korun. Asi by jsi mu mohla poradit daleko lépe než já.Nakonec si to ale musí vyřešit každý sám.

                          0 0
        • ms82  

          Ahoj, mohl bys sem sem hodit trasu Praha-Palkovice? Zvazuji uz dva roky jet neco podobneho (jeste o kopec dal). Letos jsem konecne poresil posed na kole, tak by to snad slo.

          0 0
            • ms82  

              Diky. Jestli se odhodlam v cervnu, tak to asi jen zkopiruji a napojim se za Frydkem.

              0 0
              • Hykal  

                Není to otrava na Olomouc? Plánuju Bílovec -Vítkov-Štemberk-Zábřeh-Lanškroun dál plus mínus stejně.

                0 0
                • ms82  

                  Myslel jsem, ze je to vice vyskovych, ale kdyz jsem to ted naklikal, tak to vypada prijatelne. Podstatne je neprehnat to s vyskovyma a jet po dobrych silnicich. Vyklepat se zbytecne na takove strece neni optimalni.

                  Myslel jsem, ze to bude delsi oproti Palkovicim, ale mapy.cz mi to routuji na 382.5 km. Jeste se budu muset presvedcit :-)

                  0 0
                  • Hykal  

                    Tu cestu tou stranou mám najetou, když jedu směr Jeseníků. Naopak cesta na Nový Jičín a dal je moje noční můra.

                    0 0
                    • ms82  

                      Cim vic na to koukam, tim spis se klonim k te severnejsi variante. Nejhorsi usek mi prijde objezd Frydku z Dobre smerem na Mosnov (tam se stavim doplnit piti u sestry). I ta Ceskobrodska na konci mi prijde proti tomu ok, pokud nebude zapadni vitr :D

                      0 0
                      • Kos_CZ  

                        Já tu trasu plánoval tak, aby to bylo co nejplošší. Celkem my výškové metry naskočily za Ústím nad Orlicí – je tam cyklostezka podél vody, jenže známý co tam bydlí mne varoval, že je to neprůjezdné z důvodu padlých stromů (byla tehdy nějaká vichřice a snad i povodeň. Proto jsem to tam bral přes kopec, který bych si jinak velmi rád odpustil…

                        0 0
                        • Raf  

                          Tam se staví koridor a místama ta stezka přestala existovat (Ústí > Choceň) a je tam autodrom pro tatrovky apod.

                          0 0
                        • ms82  

                          Jel jsem tam uz vrchem i po cyklo. Normalne cyklostezky nevyhledavam, ale tam to byla lepsi varianta. Nejen kvuli kopci, ktery byl pri jizde po silnici.

                          1 0
                          • Hykal  

                            Dobrá Mošnov stejně pojedeš asi brzo ráno před rozdělením ne? To bude všude klid. Pojedeš i cestu zpět? V červnu to jedu tak kdyby jsi uvažoval, že lépe ve dvou tak se ozvi.

                            0 0
                            • ms82  

                              Smer z Prahy by byl asi jednodussi diky prevladajicimu zapadnimu vetru. Ale radeji pojezdim v Beskydech a volno dam v Praze, z toho duvodu spise jen cesta do Prahy. Musim si to jeste domluvit, tak upresnim. Ve dvou by to bylo pohodlnejsi, to je jasne. Taky cilim cerven, spise prvni polovina.

                              0 0
    • McBlacky  

      Na krátké závody v civilizaci není podle mě tolik elektriky co se tady řeší potřeba. Jediné co je potřeba je něco jak dodržet trasu – gps navigace na AAA baterky je ideál, v závěsu navi s malou powerbankou. Telefon ve flight modu celou cestu a slouží jen jako nouzovka pokud se něco posere (zavolat servis atd). Světlo, zvlášť na silniční závod, může jet 90% provozu na slabý režim a stačí mít něco na helmu s akecem 4×16500 do kapsy, na dvě noci stačí. Počítám první noc nonstop a druhou stejně minimálně 3 hodiny bude většina spát. Slušný zadní světlo na dvě AA na blikání toho dá ranec, radar je trochu problém, pokud člověk na něm trvá.

      Čím méně věcí se veze tím lepší manipulace s nimi a méně starostí. Nějaký posílání zásilkovnou atd to je akorát odklon od trasy a zabitej čas. Ono 3–5 minut zajebanejch na hodině je obrovský rozdíl rychlosti co pak je třeba jet na dorovnání.

      Za mě se tady úplně přehlíží pečlivá příprava trasy, rozvržení průjezdů a následné plánování bodů nákupu. Ideální postup na ultra je totiž vždy alespon X hodin jet v kuse, bez řešení hovadin, pak jednorázově nakoupit ,vyřídit záchod, převlékání a zase x hodin jet. To x se liší, pod 5 by to jít nemělo a nad 10 už to je solidní hardcore ultra rider. Bez tohoto naplánování je cokoli ostatního skoro k ničemu, protože se zajebe čas řešením věcí na trase, který mají být dávno vyřešeny předem.

      U opravu ultra závodů na řekněme více jak 7–10 dní platí ještě trochu jinačí věci, ale to tady neřešíme. Okolo republiky tak dlouhé není.

      2 0
      • Kos_CZ  

        S tím plánováním trasy souhlasím bezezbytku – ač nemám zkušenosti ze závodů, ale jen z onoho jediného výletu. Když jsme hodil start a cíl do Mapy.cz, tak mi to tenkrát hodilo trasu, ze které jsem pak byl schopen ukrojit přes kilometr výškových metrů jen tím, že jsem hledal kudy to vede, na strret view omrknul zda má silnice krajnici kam se vejdu atd…

        Stejně to už dělám i nyní a mám to zatím projité od startu až do kempu.

        Za sebe ale jet v kuse 5 hodin nedám – protáhnout se musím tak jednou za hodinu. Ale je fakt, že 2,3 minutky za hodinu navíc dělají při závodu co někdo jede 100 hodin a víc pěkný rozdíl!

        0 0
        • McBlacky  

          Ja jezdil ultra na bajku to je lehci, tam stridas chuzi s jizdou, protoze kopce co se jedou na kasparka je skoro stejne rychle jit a tim se protahnes/zme­nis zatez.

          Na silnici se pro delsi zavody upravuje posed. Rodla vyrazne vys jsou zaklad udrzitelneho vykonu.

          0 0
          • Mikikuba  

            Většinou se nedávají výš řídítka ale hrazda. Alespoň na klasickým ultra co jsem jezdila já.

            0 0
        • Gravd  

          Já jsem plánoval mapu v podstatě stejně. Na mapy.cz jsem si zadal samostatně každý úsek mezi kontrolními body a pak upravoval trasu dle vzdálenosti ale především výškových metrů. Nevýhoda na mapách je že těch výškových metrů dost ubírají, takže v reálu najedeš o 20–30% výškových metrů víc. Ale tím že to vím už s tím tak nějak počítám.

          Každopádně určitě je dobrý si dát pozor na takové rádoby zkratky co vedou třeba přes vesnice kolmo kde sice ušetříš 200m navíc ale na prudkém stoupání, zatímco hlavní kolem vesnice výškově vyjde stejně, ale jedeš rozumný stoupání v rozumným tempu a nezničíš se na jedné krátké stěně. Pár takových míst jsem v závodě jel a nestálo to za to. Ke konci už jsem jezdil rovnou po hlavních a bylo to mnohem lepší.

          Pak je taky dobrý naplánovat nějaký časový harmonogram, který samozřejmě nikdy nejde trefit přesně, ale nějaký odhad kdy bych kde chtěl být je dobrý. V noci a o víkendu se dá frčet po hlavních, nejsou tak zvlněný a cesta bývá přímější, ve všední dny ráno a odpoledne je zase lepší uklidit se někde mimo hlavní tah. Samozřejmě ne vždy je víc možností cesty a než nastoupat na 50km o 300m víc to raději na nezbytně nutný čas přefrčet po té hlavní – Když to předpisy povolují.

          1 0
          • Kos_CZ  

            Tak já to plánuju „s prioritou výšky“ – co nejplošší profil tratě mezi body. Další kritérium je, aby byl pokud možno slušný povrch = silnice vyšších tříd. Tam pak koukám na to, jestli má krajnici kam se dá uklidit. Na začátku pak jde i tak nějak odhadnout, kde zhruba první dva dny budu (ale to už je loterie s asi nejvýraznejším činitelem v podobě počasí).

            Podle mne se dá v rozumném tempu dojet za 5 hodin na Ještěd. Odtamtud na Horu sv. Kateřiny dejme tomu 7 hodin. Takže se dá předpokládat, že snad někdy po půlnoci bych mohl být schopen najet na I/13 ("severočeská dálnice), kdy tam není provoz a vypadnout z ní dříve, než provoz bude…

            Dál už to asi nemá moc cenu dopředu plánovat – jezdím podle Wattů = do 150W, pokud mi kolo jede přes 30km/h z kopce, nešlapu a odpočívám atd. Tenhle přístup se mi osvědčil a popravdě je nejtěžší se přinutit jet pomalu pořád si opakovat „nespěchej, klídek, piánko“. :-)

            0 0
      • Raf  

        K té trase. Za mě Zásilkovna „ideál“. Musí se vychytat, aby tam balíček byl v době, kdy se tam pojede, rychle ho posílají zpět. Jak se to na Ultra rozšíří, tak budou vesnický boxy hodně v kurzu a může být problém pro některé účastníky se tam dostat s balíčkem > a tím pádem skončí někde mimo.

        Vzít v úvahu teplotu a co dát dovnitř – nejlépe aby nehrozil mráz a megavedro. Jeho vyzvednutí trvá pár minut, za tu dobu sotva vlezu do obchodu :). A když tam balíček je, tak prostě vím co tam bude a nemusím minuty zírat do regálů.

        2 0
        • kedi  

          Když si stáhneš aplikaci Zásilkovna, tak si můžeš termín vyzvednutí posunout, pokud bys to nestíhal. Zásilkovna není s termíny zrovna moc spolehlivá, alespoň podle mé zkušenosti. Takže balíčky by asi bylo lepší odeslat tak s dvou až tři denní rezervou navíc k deklarované době dodání a případně potom prodloužit termín vyzvednutí.

          0 0
          • ladys  

            Bo těch z-boxů se bez aplikace ani nedostane ;) To už jsem zjistil i já :D

            S tím odesíláním dopředu je problém, uložení je dva dny + jeden. Na kratší závod OK, na míle skoro nepoužitelné

            0 0
            • Raf  

              Jj, to prodloužení je jen teorie, když je ZBox plný, tak se prodloužit ani nedá. Stejně tak se nedá zjistit, jestli balík bude v ZBoxu druhý, třetí nebo klidně čtvrtý den po podání.

              0 0
        • Jezevec70  

          Ještě by šla použit i Balíkovna od České pošty. Balík se dá nechat poslat třeba na benzinku. A když má nonstop provoz, tak není co řešit.Vyzvedneš u obsluhy jen pomocí SMS kodu. Nepotřebuješ aplikaci.

          2 0
          • Jirkavfr  

            Vzdyt to nema vyznam kluci. Kratka se da jet do tri/ctyr dnu a dlouha do sesti/sedmi normalnim tempem a odpocinkem. Uprostred je moznost mit krabici privezenou poradatelem. Proc si komplikovat zivot nejakou balikovnou. V srpnu asi nezmrzneme, jede se po asfaltu civilizaci a kdyz je nejaky problem, tak se da ubytovat/ preckat v hospode. A veci na tri dny cesty v taskach se uvezou a pak se daji doplnit/vymenit dle predpovedi na dalsi dny. Balikovna/Zasil­kovna je dle meho jen cas obirajici zalezitost, kterou je lepsi venovat jidlu a nebo odpocinku (samozrejme nejlepe jizde :-)).

            0 0
            • Kos_CZ  

              Za čtyři dny jeli loni ti nejrychlejší trasu dlouhou. A dovedu si představit, že si přes zásilkovnu takhle někdo pošle třeba nějaké vybavení, které bude potřebovat když… (libovolný důvod). A když ne, tak si balíček nevyzvedne a bude mu vrácen domů – udělá si z toho zásobovací alternativu.

              Pro někoho kdo chce jet opravdu na lehko to může být způsob jak opravdu ušetřit každý gram.

              0 0
            • Raf  

              Moje myšlenka je taková, že stačí zásilkovna/ba­líkovna atd. a nestavíš jinde. A za mě je určitě rychlejší rozpárat krabici s jídlem a pitím, nacpat to do kola a jet, než se socializovat v obchodech :D

              1 0
              • Forester  

                Ale platí to jen pro ty, co jsou schopni relativně dobře naplánovat tempo ;-).

                Každopádně to chci letos také zkusit!

                0 0
                • ladys  

                  Někteří si dělají itineráře. Od startu na Hrešnou do 23:30 :D

                  0 0
                  • McBlacky  

                    Vis jakou pak mas radost kdyz tam dorazis 23:29 ;)

                    1 0
                    • ladys  

                      Stačí když porádně zaprší a začne se to celé sypat..Ale naplánovat si, kde zhruba být, kde nakoupit atd je určitě dobrá věc.

                      0 0
                  • Forester  

                    jj, vím … ale pro mě je to dost unreal :-) … i když letos chci zkusit první noc nespat a někdy ráno se na Hrešnou doplahočit … ale vlastně neví, zda tam povede jižní trasa :-)

                    0 0
                  • Fabulator  

                    Měl jsem rozepsane na celé Míle. Až někam do Děčína jsem měl zpoždění několik hodin, ale přes Krušné se mi podařilo přidat několik hodin k dobru.

                    0 0
                    • ladys  

                      Včera jsem si zrovna od tebe četl reporty ;) Chtěl jsem se zeptat jaké používáš dlouhé kalhoty do deště?

                      0 0
                      • Kos_CZ  

                        Přidávám se k dotazu – nepromokavé bundy a pláštěnky jsou celkem zřejmé a snadno k dohledání, ale co se Ti osvědčilo na „spodek“? Kašle se na to a jede se v mokrém?

                        Trochu mne děsí představa, že si vezmu nepromokavé návleky na tretry, ale po noze mi tam ta voda vesele nateče… :/

                        0 0
                        • ladys  

                          Místo návleků to řeší nepromokavými ponožkami. Do návleků na boty se ta voda časem stejně dostane. Kalhoty vezli pokud jsem dobře viděl dlouhé, něco ve stylu Endura MT500 II. Ale třeba stačí i něco levnějšího…

                          0 0
                        • Fabulator  

                          Když prší, tak ti nepomůže ani svěcená voda. Určitě jsi viděl spoustu obrázků nohou … jestli ne tak doporučuji pohledat :D Návleky na tretry jsou podle mě k ničemu, druhý den si je zničíš/prošlapeš. Beru nepromokavé ponožky, ale ty v dešti taky nepomohou. Voda ti do nich prostě steče shora. Mám i nějaké se speciálním lemem, ale voda se tam prostě dostane. Naopak mohu vesele chodit v potoce/kalu­žích/bahnu, aniž by se mi tam něco dostalo. Jakmile přijde déšť, prostě budeš mokrej. Nedá se tomu vyhnout.

                          Myslel jsem, že bude účinná kombinace nepromokovaných kalhot a ponožek. Že přes ně nenateče. Ale stejně se zpotíš a voda se ti tam dostane. Je to ale to nejlepší, co proti dešti mám.

                          Ale rozhodně se doporučuji o nohy dobře start, lidi kvůli chodidlům končí. Chce to spíš větší tretry, aby se tam noha nemačkala. A aby se tam vešly nepromokavé ponožky, které jsou tlustší než normální. Když jsem měl mokrá chodidla, občas jsem zastavil, otřel je a namazal nějakou indulonou.

                          0 0
                          • Kos_CZ  

                            Díky – tohle téma je k závodu okolo republiky a ten se jede po silnicích = tam tolik se tlačit nebude a už vůbec ne potokem. :)

                            0 0
                            • ladys  

                              Jsem to téma trochu zneužil, ale stačí blbé počasí a je to boj o přežití. Je to krátký závod, tak se dá trochu zariskovat dle počasí. Návleky na boty v srpnu na silnici jsou blbost

                              0 0
                              • Kos_CZ  

                                No… moje letní tretry jsou celkem dobře odvětrávané = při teplotách pod 15 stupňů je mi v nich už celkem chladno na prsty…

                                0 0
                                • ladys  

                                  Ono tam může hrát roli více faktorů, vnímání zimy, zavlhlé ponožky,špatné boty. Na něco možná pomůžou merino fusky, zalepit pár děr :D , trochu otužování, vyměnit boty.. Co máš za boty? Mě zase mrznou kolena…

                                  0 0
                                  • Kos_CZ  

                                    Shimano XC701 a na kolena trpím taky, takže jsem klidně schopen jet s návleky na nohách v pětadvaceti stupních a horko mi není… :D

                                    0 0
                                    • ladys  

                                      Já mám Sidi Spider 2 a Sidi Wire a do 10 stupňů se to dá. Asi by ti to vyřešili návleky na špičky. To jsme na tom s kolenama stejně.. Ještě při rozjezdu v každém třikrát křupne a pak už je to v pohodě :D

                                      0 0
                                      • Kos_CZ  

                                        Jo jo, kolena jsou krizovka – já, pokud jedu někam dál, tak si pořád musím opakovat „pomalu“, „pomalu“… a nenechat se strhnout okolnostmi. jak začnu dupat, tak se mi kolena začnou připomínat. Když na to jdu zlehka, tak si dají říci a nebolí. Ale je to jak chodit s odjištěným granátem – nikdy není jasné kdy bouchne…

                                        0 0
                        • McBlacky  

                          Vozim volny kratasy maloja z goretexem. Obliknu na dest pres boty a elastaky a po desti sundam. V takovy zime, ze by to odnesla kolena se jede malokdy.

                          Ponozky vzdy jen merino na ultra a nohy mazane vazelinou. Horsi mi prijde kdyz se hodne chodi mit v botach a ponozkach prach pisek a kaminky, to je pak rychla smrt. Samotna voda je vlastne v pohode.

                          Boty jak uz se tady pise spise o cislo vetsi, pomuze to i pri chuzi kdy se trochu vyzouva pata. Ono chodit do kopce v terenu s tuhou podrazkou a botou kde se noha nehne je taky solidni masakr.

                          0 0
                          • ladys  

                            Já musím jezdit s návlekama i doma a v létě přes +25 a vím že hrozí návrat večer si je beru sebou. Na druhou stranu jsem jel letos od pasu dolů mokrý přes 5h při 5–8 stupních a zima mi na kolena nebyla.

                            Na tom chození s karbonovou podrážkou mi přišlo nejhorší po kamenech, v blátě a po lese to docela šlo. Samozřejmě se dají vzít jiné boty, ale ty mají zase nevýhody jinde. Je to na uvážení jak to komu vyhovuje a to platí i s tím oblékáním.

                            0 0
                        • Forester  

                          já jsem koupil neoprénové ponožky a je to docela funkční řešení. Používám i na brodění, nechci chodit bos a pak, když je vlhko nebo zima.

                          A kalhoty Montane PacPlus, spolu s bundou.

                          0 0
                      • Fabulator  

                        Měl jsem něco od Vaue, ale po roce se mi udělala v rozkroku díra. Navíc mě při šlapání trochu tahaly (možná špatná velikost). Cenově vyšly docela dobře. Teď jezdím Paclite od Gore, jsou dražší, takže doufám že vydrží déle. Jsem s nimi spokojený.

                        Co je určitě důležité, aby sis je mohl obléknout i s tretrami. Ty gore pak mají sucháče na stažení nohavíc. U Vadue bylo myslím to samé. Nicméně v závodě si je zas tak často neobléknu, je to spíš nouzovka. Loni na Mílích jsem je použil asi 2×. Nemá cenu je vytahovat na každý déšť. Jen když má pršet fakt dlouho nebo k noci, kdyby byla ještě zima.

                        0 0
                        • ladys  

                          Díky, ty Endury se dají rozepnout až ke stehnům a asi obousměrně-umí asi i větrat, když tolik neprší nebo se někde člověk schová. Ale Gore jsou o dost levnější.. Pokud je teplo, tak se dá i zmoknout, ale s teplotou a únavou je to problém. Nebo když se někde čeká. Nepromokavé ponožky pomohli, když byla zima. Sucho v nich nebylo, ale nohy nemrznou.

                          1 0
              • McBlacky  

                Benzinky forever ;) !

                2 0
              • kedi  

                Jistější bude balikovna, Zásilkovna je neskutečné nespolehlivá v délce přepravy. Aktuálně ještě nemám balíček odeslaný ve čtvrtek z Prahy 9 na Prahu 5. Asi je to moc daleko, nebo těžký logistický oříšek….

                0 0
              • Kos_CZ  

                Pak je taky potřeba si dávat bacha, aby ten balíček nedodali jinam – viz. má poslední zkušenost se zásilkovnou: Sleduju jak se balíček blíží a v den dodání ticho a najednou že se bude doručovat až o den později a jinam (v boxu bylo plno). Tady v Praze je to celkem fuk, protože je všude blízko, ale stát se to při závodech o pár kilometrů jinam, tak tam sice lze bez problémů dojet, ale naštve to a na pohodě rozhodně nepřidá…

                0 0
              • ladys  

                Zajímalo by mne co by jsi si nechal poslat ;)

                0 0
    • ripal  

      zkusim se zeptat tady nechci zakladat nove vlakno. Nejede tu nekdo zavod breclav – budapest kratsi trat 480. Nikdy sem nic takoveho nejel, ale celkem me to laka. Co si sebou vzit? asi toho nebude moc treba vidim to max dva dny jizdy, bez spani by to mohlo byt za 24 hod.

      0 0
      • andy97  

        Celkem mě to láká jet. Očekávám, že to bude víceméně jen rovina. Takže to půjde jet i na jeden zátah, případně bych vzal jen izotermickou fólii.

        0 0
        • ripal  

          jj me se libi bikepakingove zavody ale na zacatek bych si chtel zkusil prave neco takove kratsiho, nez jet rovnou nejakych 1000km

          0 0
          • Fran-tic  

            Jop, jen tyhle závody, které organizuje číža maj fakt minimální účast, tak s tím počítejte. Mě třeba některé ty jeho trasy vyloženě neoslovily.

            0 0
      • Mikikuba  

        To je tak na 22 h čili nepotřebuješ nic zvláštního kromě klasiky na dlouhé kolo. a pak nastavit oblečení podle počasí.

        1 0
        • McBlacky  

          Vlastne to vubec neni bikepacking.

          Jen dlouhej zavod, kde je potreba trochu hlava.

          0 0
    • tma  

      Máte nějaký fígl jak odpružit ruce? Loni jsem jel 50.rovnoběžku na silnici, představec otočený nahoru, trochu vytočený řídítka abych se nemusel tolik zaklánět a viděl na cestu, dvě omotávky. Berany držím za páky nebo nahoře, dole prakticky vůbec nikdy. Krk kupodivu nebolel ale ještě minimálně přes 4 měsíce mě brněly malíčky. Neurolog naměřil poruchu nervů v oblasti loktů a tvrdil, že to mám z kompu (nesouhlasím, určitě se to zaaktivovalo jízdou). Měl jsem nejdražší rukavice z Decathlonu, který měly mít tlumení. Na vnitřní straně to fungovalo. Minule jsem měl problém „jak ještě jinak chytnout řídítka“ (rukavice „z Lidlu“), to teď ne. Ale zase pro změnu to brnění. Kamarád o tomhle problému mluvil taky z vlastní zkušenosti.

      0 0
      • jezekin  

        Brnění není z malého pružení ale ze zátěže v jedné poloze. Na takový závod se proto vozí hrazda, abys dlanim odpočinul, změnil polohu atd. Pokud ale chceš pružit, začal bych širšími plášti, v externím případě se vozí Redshift představec, který je docela oblíbený mezi gravelisty.

        0 0
        • andy97  

          Začal bych s hrazdou, ta udělá hodně. A zkoušet během jízdy

          měnit pozice držení řiditek.

          1 0
      • Raf  

        Mně pomáhá zatínání pěstí, typicky při jízdě do kopce dělám na kole psí kusy :D

        0 0
      • Kos_CZ  

        Snažím se pravidelně měnit úchop, abych zapojoval různé svaly na rukou a nepřetěžoval jedno místo. Z toho co jsi vyjmenoval, tak už moc možností pro zlepšení na straně kola nemáš – leda zkusit jiné omotávky a pod ně gelovou „výstelku“ proti otřesům. Pak už jedině nějakou formu odpružení přední vidlice…

        0 0
      • jonti  

        Nebude problém v moc dlouhem nebo nizkem posedu nebo sedlo moc smerem dolu? JInak ty ruce asi neodlehcis.

        Kdyz se prakticky vubec nedrzis dole tak hadam, ze mas ten posed na to jak jsi ohebny az moc agresivni.

        0 0
        • Mohy  

          Já si myslím že ty zrasovaný ruce jsou holt daň za tyhle dlouhý závody… Všechny tyhle rady to spíš jen oddálí ale při dostatečně dlouhým závodě se tomu úplně vyhnout nelze…

          0 0
          • cyklista86  

            Takhle bych to teda nepausalizoval. Proc jinak nekdo skuhra po 300km a nekdo jede x mesicu v kuse pres pul zemekoule a pohoda? Logicky bude problem asi celkovej zdravotni stav jedince v kombinaci s blbe nastavenym posedem.. Pak drobnosti jako on resi jake rukavice a plno lidi zjistilo, ze bez rukavic jim lepe proudi krev a maji min problemu treba… Proste urcite je blbost se spokojit s nazorem, ze dojebat si nervy na rukach pri jizde na kole je normalni…

            2 0
            • Kos_CZ  

              On tam ale bude určitý vztah mezi utrpením a délkou jízd – v normální populaci bude variabilita problému vcelku široká, ale u těch co jezdí přes půl zeměkoule to bude trochu jiné. Jednak ti z různých důvodu tolikproblému na (pro běžné smrtelníky) dlouhých tratích problémy tolik netrpí (buď pro přirozené dispozice) nebo proto, že si na problémy našli řešení. JInak by ty dlouhé trati nejezdili, protože by to nebylo fyzicky možné. A tak trpí na vzdálenostech náseobně delších. Vem si třeba Marka Beaumonta – objel Zemi za méně než 80 dní, ale že by přitom nějak netrpěl se říci nedá. „Jen“ už má tyto problémy vychytané a má fyzické dispozice a zkušenosti které mu to umožňují. Ale i tak se dostává do situací, kdy vlivem počasí, stavem cesty atd. zápasí s nějakým fyzickým stavem (bolest krční páteře, křeče atd.). Jen v jehopřípadě má na tuhle situaci tým, který mu pomůže. Ale nevyhýbá se to ani jemu.

              Takže nadměrné namáhání určitých částí těla na kole JE normální, ale míra překročení únosné úrovně nikoiv – ta je dána jednak fyzickými dispozicemi, zkušenostmi, přípravou na takovou aktivitu a v neposlední řadě i vybavením. Holt může mít zkrátka smůlu a stejně tak jako nemáme všichni dispozice pro skákání salt, tak zkrátka může mít někdo smůlu v tom, že ač na kole jezdí rá, není to sport, který by mohl provozovat po delší souvislé časové úseky. I to je někdy nutné si přiznat!

              0 0
              • cyklista86  

                Tak tu adaptaci na danou zatez beru jako samozrejmost. Jestli chce jet nekdo kolem republiky tak predpokladam, ze delsi treningy jezdi bezne a tim padem ma tyhle problemy s rozkrokem, chodidlama, dlanema a pod vyresene. V opacnym pripade je jasny, ze ten clovek to sice treba da, ale muze to odnest zdravotne.. To je jako ti bezci co bezne behaji 2–3km nebo casto nebehaji vubec a pak se kona ve meste maraton, tak hora jdeme do toho.. :D

                1 0
            • McBlacky  

              Ti co jedou extra dlouhe streky ale nejezdi 300km denne vetsinou. Daji na klid 80–100km za cely den. Hodne zastavek. To pak je bezbolestny.

              Naopak dlouhy zavody jako Raam nebo transcontinental dost lidi vzda pro pretizeni/bolest a to tam nestartuji uplna orezavatka bez treninku.

              2 0
      • Fran-tic  

        Používám gelove polštářky pod omotavky, tiché supr věc. Potom nějakou macatou omotavku a uvazuju o druhé vrstvě. Jinak to chce dobrý bike fiting, hrazda taky pomuze, čím víc pozic, tím lip :) ale nejvíc udělá ten bikefit bych osobně řekl

        0 0
    • Kos_CZ  

      Tak jsem malinko přehodnotil své plánování osvětlení – když jsem si znovu přečetl parametry čelovky zjistil jsme, že bude jednodušší pokrýt její spotřebu náhradním akumulátorem a do kempu si poslat dva náhradní – tím mi odpadne 7000mAh kapacity k nabíjení a ani je nebudu měnit úplně vybité. Power banka to samé – pošlu do kempu druhou, nabitou. A je možné, že stejně pokreju i hlavní osvětlení, protože tam budu asi ještě řešit výměnu světla za jiné a podle toho se rozhodnu. Tím by mi zůstaly k nabíjení zadní blikačky (2×700 mAh), kamery, tracker, Roam, sluchátka a mobil.

      0 0
    • Kos_CZ  

      Dotaz do pléna: Co používáte za bundu na kolo do zimy? Tím nemyslím v zimě (jako období) ale když je opravdu hnusně?

      Pro vysvění – když jsem jel štreku z Ostravy do Prahy, dojížděl jsem v noci, ale vybral jsem si den s dobrým počasím a byl červen. Je to taky moje jediná zkušenost s dlouhou trasou – počasí bylo super a krom nižší teploty, která bylo pořád kolem dvaceti i v noci, bylo vše optimal. A to na vícedenní události koncem srpna opravdu nebude…

      0 0
      • Forester  

        Mám jako univerzální bundu … Montane Minimus Jacket a teď nově, bo Minimus už je skoto KO, Montane PacPlus.

        Mám jednu bundu a dle podmínek střídám oblečení pod ní. Není to určitě nejlepší řešení, ale pro mě plně funkční, celoroční.

        0 0
        • Kos_CZ  

          Já právě řeším, jak bojovat s kombinací zima, spánková deprivace a déšť co nejefektivněji. Tzn.: Jedu třetí/čtvrtý den závod, jsou tři ráno, já nevyspalý, (ač bude léto, tak závod se jede přes několik kopců, kde může být pod deset stupnů a vítr – třeba Praděd) a leje a není se kam schovat… Tohle podle mne spolehlivě odrovná každého, pokud nemá správné oblečení.

          Zatím mi to vychází na kombinaci nepromokavá bunda (ta co mám nemá kapucu), více vrstev pod bundu (merino nátělník, rolákové tričko s dlouhým rukávem, dres s dlouhým rukávem nákrčník) a pokud by bylo fakt frišno, tak potom péřová vesta. Ještě mám volnou cyklopláštěnku s kapucou, pod kterou tu vestu jsem schopen nacpat. To by snad mělo stačit. Na spodek dlouhé cyklokalhoty a případně ještě návleky na nohy jako druhou vrstvu. Napadlo men ještě vzít jako velmi skladnou nouzovku dámské punčochy – je to ultra skladné, akorát po nich by mi sjížděly ty návleky a tak bych je musel natáhnout přes kalhoty. Na nohy nepromokavé ponožky. Jako krámů je to hromada a tahat to všechno nic moc. Ještě budu muset pořešit jak pořešit spodek, protože samtné nepromokavé návleky na nohy +nepromokavé ponožky jen zlepší tepelný komfort, ale nevyřeší fakt, že „sedím ve vodě“… :/

          0 0
          • jakub_kencl  

            Na to co popisuje Kos_CZ mám kombinaci bundy a trika od Rogelli. Loni na Moravia Divide, kdy byla teplota od 0°C do 10°C a 17 hodin déšť, tak to byla pro mě nepřekonatelná kombinace (v největším dešti ještě pláštěnka) a vlastně (pominuli pár světlých chvilek) od Pradědu na 150 km jsem to nesundal až na km 600 :-) a pouze rozepínal a zapínal. V létě je to vhodné i na ranní rozjezdy, než se člověk zahřeje.

            1 0
          • Forester  

            On ti asi někdo úplně přesně neporadí, protože každý to máme jinak. Já zmíněnou kombinaci ještě doplňuji kalhotami Montane PacPlus. Používám to na bike, koupeno hlavně kvůli Mílím.

            Na druhou stranu, je to o hlavě. Pokud dlouho prší a můžu se někam schovat, tak se schovám a chvíli počkám. Pokud závodíš, tak samozřejmě jedeš dál, déšť nedéšť.

            Doplň vybavení a hlavně otestuj před závodem :-).

            0 0
            • Kos_CZ  

              Jasný, že je to o sobních schopnostech, toleranci k chladu atd. Jen cizí zkušenost může pomoci do začátku. Já třeba rád zohledním něčí zkušenost při prvotní výběru oblečení – nač zkoušet prošlapávat všechny cestičky. Jeden známý mi napsal, že on naopak bez péřovky na závody nevyjíždí, protože i když do kopce maká a je 15 stupňů, tak když je unaven, je mu zima. Když jel přes Pyreneje, tak mu to prý párkrát „zachránilo život“. Nejedeme přes tak vysoké hory, ale…

              Jo, testovat se bude – využiju i současného chladna nad nulou a vyzkouším, co je ok a co už ne. Následně jak začčne cyklo setóna, tak udělám několik dlouhých jízd přes noc s celou výbavou a nějak to protřídím. A samozřejmě před závodem budu sledovat předpovědi počasí a simulace, ale to mám nakoukané z rogala…

              0 0
        • Mohy  

          Mám to dost podobně. Jednu hodně tenkou nepromokavou bundu a pod to narvu podle potřeby oblečení co zahřeje…letos sem si zatím vždycky vystačil s funkční trikem a dlouhým dresem a tou bundou…horší sou chodidla( prsty na nohou) a ruce. Ty mě prochladnout o dost dřív než tělo a to i v létě…tzn za mě bych se toho tolik nebál a nehrotil to oblečení. Stačí nepromokavá bunda, návleky na kolena a pokud chceš extra komfort při hnusnym počasí tak ty neopren/ nepromok ponožky. V létě se dá za toho deště jet x dní durch a lze to přežít když chceš závodit;)

          0 0
          • Forester  

            co se týče těch chodidel, hodně mě pomohli ty neopren ponožky. protože jsem jel vloni dost dlouho v dešti a byl už prošitej jak deka, tak jsem někde v Polsku zastavoval, vybalil suchý ponožky, na ně neoprenky a hned bylo lépe :-) a ještě chvíli jsem mohl jet dál :-).

            0 0
      • Raf  

        Tenká „moira“, roubaix návleky, krátký dres + Shakedry bunda. Jezdím s wattmetrem a hodně si hlídám, abych do kopce nejezdil větším výkonem, než po rovině, abych se nezpotil.

        Takhle mi to funguje mezi 5 – 15 stupni.

        0 0
        • Kos_CZ  

          Jo, wattmetr je můj přítel – furt na něm kontroluju kolik šlapu – po rovině nelézt přes 150, do kopce výjimečně do 200 a jak jedu z kopce přes 30 km/h, nešlapu…

          0 0
        • ladys  

          S tou Sharedry to vyzkouším. Já jezdím podobné oblečení,bundu Perfetto Connvertible. Dá se s tím jet i do kopce vyšší tempo , deštík nevadí, bez rukávů je to vlastně Gabba. Povedlo se mi s ní i vykoupat bylo 5–8 stupňů . Do deště nebo do mrazu to chce zálohu, třeba tu Sharedry. Nandám jí i přes Perfetto.

          S Perfetem –8-+15

          Nelepí se ti ta bunda na ruce s krátkým dresem?

          0 0
    • Kos_CZ  

      Tak jen osvěžení tématu: Jak vám jdou přípravy?

      Já pomalu dodělávám úpravy kola – Aerokokpit vyměněn za klasická řidítka, hrazda objednána, vyměněna přehazovačka, převodníky, kazeta. Dokoupeny brašny, objednán dres. Chybí ještě bunda. Trasa víceméně finalizována, ještě musím dohledat stravovací body…

      0 0
    • Kos_CZ  

      Malý update z příprav: Dnes mi dorazil Tailfin rack. Ještě vyzvednout podložky na hrazdu, přehodit pneu na 30mm a mám kolo v závodním stavu.

      Jako to máte vy – už taky ladíte, nebo to necháváte na poslední chvíli?

      0 0
    • Kos_CZ  

      Další drobný update: Kolo otestováno – poprvé jsem letos vyjel sám bez rodiny. Zjistil jsem, že mám řídítka po výměně lehce doleva (v přítmí garáže jsme si toho nevšiml), že mi zdechnul wattmetr (snad jen baterie) a že asi nástavce o malinko sklopím dolů…

      0 0
    • Starkys  

      Ahoj,

      letos jsem také přihlášen na Okolo republiky a to na krátkou 900km trať. Nikdy jsem nic podobného nejel, takže to bude docela výzva.

      Aktuálně jsem ve fázi vytváření trasy, trošku s tím bojuju, protože nechci moc kopcovitou, už jen proto, že průjezdné body jsou na kopcích, ale zatím je ještě čas. Pak mi ještě chybí dokoupit brašnu na řídítka a do rámu. Podsedlovou brašnu velkou mám a jednu menší na rám taky. Dál ještě musím doladit hrazdu, aby se mi jelo komfortně trošku. Světla na noční jízdu už jsem vyřešil. Během června mě čeká výměna kol za karbonový equatory, nová kazeta, kotouče a ještě nějaké širší pláště. Pak pořádně otestovat. Na dobíjení elektroniky plánuju vzít 20000mAh powerbanku, což by mělo snad stačit . A doladit jaký oblečení s sebou vzít. Nechci toho vézt zbytečně moc, ale nikdy jsem nic takového nejel, tak nemám ani odhad jak dlouho po pojedu. Vím, že pro hodně z vás 900km není nic, ale já z toho mám docela respekt.

      0 0
      • Gravd  

        Ahoj. Loni jsem taky jel krátkou trasu a byla to pro mě první zkušenost s jakýmkoliv cyklozávodem, obzvlášť Ultra. Také jsem neměl tušení co očekávat a v podstatě jediný můj cíl bylo závod dokončit. Taková trochu představa byla 5 dní, ideální 4 dny a hodně troufalá spíš z říše snů 3 dny. Nic jsem nechtěl podcenit, tak jsem se snažil co nejvíc v přípravě najezdit (cca 5000km) a podařilo se mi to ujet ještě o něco rychleji. Moje soutěživost mi byla motorem, ale je mi jasný, že každý to má nastavený jinak, takže jestli můžu doporučit co pomůže každému, tak je to maximálně využitý čas před závodem a v závodě pevná vůle. Bez té to nepůjde.

        0 0
      • ladys  

        Hlavně si vyzkoušej, co s tebou udělají dlouhé vyjížďky. Ideálně více za sebou. Přitom i zjistíš spotřebu energie své i elektroniky.

        1 0
      • Kos_CZ  

        Hele, já jsem přihlášený na dlouhou a letos mám najeto 1400km – Covid mne odstřelil z tréninku na měsíc a půl a ještě pořád nejsem v pořádku. Ale neřeším to. Za chvíli se to dá do pořádku. Hlavně si to pojedu užít a pojedu to podle sebe. Nic horšího, než že to neujedu, nebo že budu posledni, se nestane. Hlavní je se z toho nepo… předem.

        1 0
        • Hykal  

          To se mi nezdá poslední budu já.

          0 0
        • ladys  

          Kolik nás naplánovanou tu dlouhou? Ještě máš čas,ale nejhorší je někde chcipat. Pak jde zážitek do kopru. Pokud nebudeš OK tak si to dej příští rok 

          0 1
          • Kos_CZ  

            OK budu, jen nebudu mít natrénováno tolik, kolik bych chtěl. To první je dotaz, na kolik hodin (nebo km) mám naplánovanou dlouhou? Hodiny nevím, trasu mám cca. 1380 km.

            0 0
            • ladys  

              Jsem to hodil do map 1387km 9111m nahoru. Ani ty nastoupané metry nejdou srazit..Edit koukám na loňské výsledky 13500m.Tím se to trochu časově protáhne :) Kolik to vyplivlo tobě? Poznávačka vypadá zajímavě, se divím, že tam není Kleť, když se jede okolo.

              0 0
              • Kos_CZ  

                Na nastoupání to mám 14060 m (Komoot). Jenže já to bral nejenom podle metrů (priorita č. 1) ale taky podle povrchu silnice (priorita č. 2) a existence krajnice (č.3) – takže to co jsem si naplánoval, tak není absolutně ani nejkratší trasa a ani nejplošší možná. Jen se tomu blíží…

                1 0
                • McBlacky  

                  to je imho dobrý přístup. po rozjebané třetí tříde to fakt nejede a unavenej na silnici typu e55 taky jet nechceeš

                  2 0
                • ladys  

                  Vzhledem k délce ,ta trasa bude hodně podobná, zkoušel jsem to různě natáhnout na lepší cesty ,srazit metry a ono to bylo obráceně…cca 1380km ti vyplivnou mapy skoro bez jakýchkoliv úprav Trasa mapy

                  Ta trasa se asi moc lišit nebude

                  0 0
                  • Kos_CZ  

                    Teď si nechci hrát na chytrého, ale být tebou, nespoléhal bych se na jeden jediný zdroj informací.

                    Zkusil jsem Tebou odkazovanou trasu nahrát na Komoot, ale nevzal to pro přílišnou délku trasy. Tak jsme použil BRouter (https://brouter.de/brouter-web/) a napsalo mi to, že ta trasa má 1487 km a nastoupá 15860m = podstatně více, než kolik řekly Mapy.cz. Mimo to – to je jen počítačem nahozený profil. Jak často chceš stavět na jídlo a kde? Chceš to rvát přes kopce, nebo si raději zajedeš o pár kilometrů navíc, ale nenastoupáš tolik? Chce se ti po dvou dnech jízdy jet po záplatované rozdrbané okresce, kde se budeš na kole klepat jak drahej pes? Jak jsem psal – plánovat je potřeba podle svých potřeb a preferencí.

                    Já tím strávil už možná stejně času, jako pojedu závod a pořád nemám finální variantu (ačkoliv se k ní už velmi blížím). Koukal jsem na street view a Panoramě na to, jak trasa vypadá, jestli tam jsou krajnice, jestli je silnice rozbitá (jasně – fotky jsou v některých případech roky staré, ale nejde čekat, že pokud navržená trasa po silnici třetí třídy vede přes les a podle fotek tam projedou tak tři auta za den, tak že tam kraj natáhne nový asfalt).

                    0 0
                    • ladys  

                      V pohodě.

                      Když kouknu na trasování v mapách a na stravě, je tady v okolí naprosto odlišné trasování. Mapy podle mne lepší, ale ne dokonalé. Na jihu od Staňkova mapy přes Rakousko, nejel jsem tam , ale cesty tam bývají dobré(před Novou Bystřicí to mapy ženou na panely, musí se směr Smrčná). Objedou se tím dva gravel sektory, jeden za Staňkovem a druhý u Peršláku. Z Nové Bystřice bych jel radši po hlavní (nový asfalt) než přes vesnice kam to táhnou všechny programy na cyklotrasu s hnusným asfaltem… Z N. Bystřice ta mapy táhnou na Slavonice a strava na Klenovou a Český Rudolec a Dačice obě verze mají po většinu trasy pěkný asfalt (někde je rok dva starý)

                      Nějakým horším úsekům se stejně nevyhneš a podle x let starých fotek budeš objíždět úseky, kde je možná nový asfalt. Mezi těmi hnusnými úseky jak jsem psal víš, je v lese naprosto luxusní asfaltka…

                      Trasování jsem se věnoval jen ze zvědavosti a to chvíli…

                      0 0
                      • Krov  

                        Na kontrolu převýšení je určitě lepší Strava než mapy.cz. Mapy na běžných houpavých trasách trvale ukazují méně o cca 15% proti barometrickému výškoměru. Strava zase nepatrně přidává, ale max 5%. Záleží samozřejmě na profilu, pro pravidelné stoupání bez krátkých mezisjezdů budou výsledky skoro stejné.

                        0 0
                        • xtonda  

                          Mapy.cz mají daleko lepší model terénu (v ČR) než cokoliv co používá OSM, tedy předpokládám i Strava, tam jsou hodně nepřesná data dostupná zdarma. Problém u mapy.cz je, že pro výpočet převýšení v plánovači patrně trasu hodně zjednoduší a počítají přes málo bodů a tím to podstřelí, čím delší trasa tím je to horší. Ale pokud se trasa vyexportuje do GPX jsou body hustě a mají přesnou nadmořskou výšku. Když pak trasu naimportuji do LocusMap nebo nechám spočítat nastoupené metry třeba zde https://www.gpsvisualizer.com/profile_input tak se to velmi blíží realitě, obvykle na kompu s barometrem naměřím o trochu méně. Pro trasu co dal lady to vychází cca 20 000 m.

                          Na gpsvisualizer.com je potřeba nastavit aby se použila výška ze souboru a ne jejich DEM data a Elev. gain threshold na 2 nebo 3, jinak se nasčítávají drobné nepřesnosti a vyleze nadhodnocená hodnota.

                          0 0
                          • skaj  

                            Jen poupravim Stravu – ta v drtive vetsine pripadu nebere prevyseni z map (a modelu terenu), ale primarne z barometrickych dat drivejsich prujezdu. Tedy podle mych zkusenosti maji jednu z nejpresnejsich databazi, co se vyskovych profilu tyka.

                            0 0
                            • xtonda  

                              A uplatňuje se to i v plánovači tras?

                              0 0
                              • skaj  

                                To netusim. Vim, ze se to uplatnuje pri pocitani prevyseni cele trasy a jednotlivych segmentu.

                                0 0
    • Starkys  

      Nějaké dlouhé vyjížďky už za sebou mám. Ale samozřejmě s tímto ultra závodem zkušenost nemám. Ale prostě to beru tak, že nezkusíš, nevíš. Přípravu se samozřejmě snažím nepodceňovat. Taky jsem docela dost soutěživý, takže na to se chci také spolehnout během závodu a použít to jako svůj hnací motor. Moje představa je taková, že bych to chtěl ujet za 4–5 dní ( krátká trasa ) v ideálním případě. Ale samozřejmě, že jsem připraven to jet klidně i celý ten limit 7 dní. To, že budu poslední je pro mě vedlejší. Beru to jako výzvu, kterou bych chtěl dokončit.

      Co se týká spotřeby energie elektroniky, tak to tak nějak mám vyzkoušené. Počítám samozřejmě s tím, že po cestě nebudu nabíjet jen z powerbanky, ale že si něco dobiju i ze zásuvky, ať už někde po hospodách, penzionech atd. Teď jsem ve fázi vybírání lehkého, skladného spacáku. Se spaním venku během ultra závodu zkušenost nemám, ale určitě nehodlám každou noc spát třeba v hotelu atd. Takže prostě uvidíme během závodu no. Stále ještě zbývá přes 2 měsíce, takže je možnost toho dost vyzkoušet a samozřejmě především najíždět kilometry. No a to nejdůležitější, připravit si pořádně trasu. Stále si říkám, že času je ještě dost, ale ono se to pomalu blíží.

      1 0
      • Kos_CZ  

        Já už strávil přípravou trasy celkem dost hodin a je to v podstatě nekonečné – pořád je co vylepšovat, ale nahozené to už mám. Jen si k tomu ještě musím sednout před závodem a podívat se na aktuální uzavírky – ty mohou dost zamíchat plánováním.

        0 0
    • Kos_CZ  

      Tak u mne pomalu doladěny brašny – jen teď ještě ověřím tu podrámovku – jestli nebude moc lítat do stran na horším povrchu + budou jiná kola, neb tahle jsou hodně citlivá na boční vítr (tedy pokud si to nerozmyslím, protože na druhou stranu se na nich jezdí velmi pěkně)…

      1 0
      • Jano86  

        twl hezky!

        0 0
      • jIrI___  

        Proč ten zadní nosič a ne klasický kokon pod sedlo?

        0 0
        • Kos_CZ  

          Protože kokon pod sedlo má tendenci se hýbat do stran, což mi vadí a to dost. Tohle má objem 20l, nosnost 9kg (to tam tedy dávat rozhodně nebudu), nehne se to a neváží to o moc víc (ten oblouk nosiče je z karbonu).

          2 0
          • Enron  

            Viděl jsem s tím nosičem jet lidi i Silk Road Mountain Race v Kyrgystánu, takže hádám, že to něco fakt vydrží. Vypadá to pěkně.

            1 0
        • Kos_CZ  

          Ještě pro ilustraci – zkus si do toho kokonu dát velký bidon plný vody a stoupnout si do pedálů. Já to dnes s tím nosičem zkoušel (pokus, ale možná na to dojde – třeba že si večer na benzínce koupím do zásoby láhev Coly na noční přejezd) a jde to celkem v pohodě, jen ta hmotnost dělá kolo méně hbité. O kokonu by se to nechutně rozkývalo. Tedy myslím si to nikdy mne to s ním nenapadlo zkoušet, protože byl problém i s pár houskama se šunkou, co jsem si tam dal na cestu… Mohu potvrdit, že z e všech různých brašen co jsem zatím zkoušel je Tailfin asi to nej. Za mne naprostá spokojenost!

          0 0
          • tsunami  

            Podsedlová taška se prakticky nekýve nebo když už, tak zanedbatelně, když je od zadní části (od uzávěru) přitažená vrchem k sedlu – mám Ortlieb Seat Pack 16,5l, dělají k ni přímo popruh.

            0 0
            • Kos_CZ  

              Nechci se hádat, nebo aby to vyznělo nějak agresivně, ale fakt nevěřím, že u podsedlovek jde efektivně omezit kývání tak, abys mohl stoupnout do pedálů a nepociťovat kývání. Ta páka vlastní brašny je tam několika násobně větší, než páka jakéhokoliv popruhu, který z té brašny vede někam na sedlo/sedlovku.

              0 0
              • tsunami  

                Najezdil jsem s tím pár tisíc km po silnici i terénem (jezdím na HT) a kývání mi vadilo – proto jsem to řešil a na doporučení stáhl k sedlu tím popruhem a fakt to hoodně pomohlo. Jakýkoliv pevný nosič nemohu použít, protože nevěřím, že v terénu vydrží. Resp. jsem jich viděl víc prasklých než utržených tašek od sedla :-)

                0 0
                • Enron  

                  Hele já bych tomu taky nevěřil, taky jsem viděl třeba ve videích z prvních ročníků Mílí spoustu problémů s nosičema, ale když jsem viděl ten Kyrgystán, nebo jiný bikepackingový závody, tak tohle asi fakt funguje i v tom terénu. No ale chápu, když tomu člověk apriori něvěří, tak se to těžko láme. Mě teda se brašna pod sedlem asi houpá, ale žádný drama to není. Edit – ale je teda nutno přiznat, že osobní zkušenost s tímhle nosičem nemám.

                  0 0
                  • Kos_CZ  

                    Moje osobní hodnocení – po dvou výletech, takže se na to dívám spíše z pohled svého strojařského vzdělání, než zkušeností.

                    Jednou jsem tu brašnu/nosič použil na horském kole, jednou na silničním. Možností, jak to upevnit je povícero – buď k ose zadního kola, nebo ke vzpěrám zadní vidlice, nebo k montážním otvorům v zadní vidlici. Já to mám v obou případech k ose zadního kola. Karbonový oblouk je poměrně masivní a vypadá dostatečně naddimenzovaný. Všechno je velmi dobře zpracované.

                    Nosič, pokud má ještě boční montážní body, má unést až 27 kg a způsob upevnění je stejný jako u toho, který má jen horní brašnu, takže pokud nemají problém s reklamacemi téhle těžkotonážní verze, pevnostní rezerva tam bude značná…

                    1 0
              • miche  

                Mám zkušenost (osobní) z letošních Ultra 400, že na narvanou 10 litrovou brašnu stačí jako stabilizaci použít toto a funguje to parádně, ale na větší objemy nevím :-)

                0 0
                • Kos_CZ  

                  Tohle věřím, že funguje.

                  0 0
                  • miche  

                    Někdo šikovnej, ne jako já, by si určitě zhotovil něco na míru a levněji i na ty 15 a víc litrů :-)

                    0 0
      • wego1991  

        Mám dotaz: mám tu stejnou rámovou brašnu (na stejném rámu) a štve mě to odstávající krytí zipu – vzadu za to chytám trochu vnitřkem stehen. Dělá ti to taky a pokud jo řešil si to nějak – jak?

        0 0
        • Mohy  

          Jo to mne dělalo taky…vždycky sem si při závodě nadával že sem to zapomněl pořešit. Teď sem si pořídil novýho gravela kam se ta ramovka nevejde takze sem problém vyřešil jinak

          0 0
        • Kos_CZ  

          Tak potvrzuju – ta „stříška“ mi to dělá taky. Napadlo mne, že by mohlo pomoci, pokud by se prostrední popruh povolil, aby se brašna prověsila… zkusím, jaký to na to má vliv…

          0 0
          • wego1991  

            Já sem koupil v galanterce lepící suchý zip, že to s ním pořeším, ale ještě sem se k tomu nedokopal..

            0 0
            • Kos_CZ  

              Mně zase dnes stehno občas škrtlo o ten zadní upěvňovací pásek na horní rámové trubce – utáhl jsme ho tak, že kus přečuhoval do strany. Pro mne to bylo horší než ta stříška, protože je to tužší materiál – budu si na to muset dávat pozor!

              0 0
        • Kos_CZ  

          Tak potvrzuju – ta „stříška“ mi to dělá taky. Napadlo mne, že by mohlo pomoci, pokud by se prostrední popruh povolil, aby se brašna prověsila… zkusím, jaký to na to má vliv…

          0 0
      • dydy  

        Jak se ten nosič jmenuje?

        0 0
      • McBlacky  

        Hlavne si podlep mista kde se ramovka dotyka ramu. Ja to za 360km zavod probrousil skrz vsechny vrstvy laku ;/

        3 0
        • Kos_CZ  

          Něco podlepené už mám, ale ještě ne komplet. To je úkol na tento týden… :)