Nová doba -Nová (ne)úroveň výrobků včetně cyklo průmyslu

99 nepřečtených
  • Elix

    Asi tomu nějak nerozumím, ale když si dnes jako BFU (běžný franta uživatel) koupím běžný 29" bike okolo 20tk., tak skoro všechny mají vpředu 32z pilu a vzadu klasiký ořech HG na 11 nebo 12z kazetu, tak to asi budu kmitat nohama jak křeček ve válci a kolo se sotva pohne směrem dopředu ?

    Shimano sice nabízí ve své sadě Cues přesmyk i plechovou snýtovanou dvojplacku 40/24z, ale výrobcům se to jaksi nechce montovat:

    1– není to dnes cool, 2– money-nižší zisk. Zlaté starší Shimano Alivio s tužším duralovým pavoukem a systémem HTII.

    Jinak to vedení lanek/hadiček (nejlépe hlávkem, kde se lanka/hadičky budou šolichat a v carbonovém rámu to fakt chceš) vnitřkem rámu je fakt cool řešení, kdy je ve většině rámu (čest výjimkám co mají decentní otvory) zespodu nedovařené mezera, z které ty lanka/hadičky trčí ven, a kde toto místo bývá nejvíce zablácené, ale zase může prodejce argumentoval tím, že je to důmyslný odvodňovací kanálek.

    Chápu, že chtěl Sram se svými " dravými vrabčáky " (pohon 1×12) udělat progress a zadupat Shimano, ale to křížení řetězu v krajních polohách je fatál brutál, který popírá strojařinu jako takovou o hladkém chodu mechanismu, To snad člověk mění ty z boku od řetězu obroušené 1 převodníky co 2tis. ne ? Jako je argument, že když to jezdí profíci, tak to musí být vrchol technologie, ale nikdo už neřekne, že profi jezdí i vpředu 38z. nebo 40pilu, kterou i do značkového rámu zkrátka nedáš.

    A 100let starý patent pana Campagnola a jeho rychloupínáků – což v praxi znamená osičky malého průměru a tenké stěny, kdy jsou uloženy jen na krajíčku patky vidlice a stáhnuté z boku drátkem upínátkem, tak snad nemá cenu komentovat.

    Cyklistice zdar v roce 2026

    2 20
    • novas752  

      Na 32/11 se dá šlapat přes 35km/h. Pro 99% začátečníků to naprosto stačí.

      Většina dnešních kol má řazení celobowden od páčky po přehazku, bordel se do toho dostává daleko míň než dřív když to bylo vnějškem a dělený.

      Převodník na kolech s NX/SX je ocelový a vydrží naprostý nesmysl kilometrů.

      Závodní rámy jsou totožné s tím co se dá koupit a většina závodních kol tu 38z pobere.

      12 0
    • hustolez  

      Vy mladí, to jsou furt nějaké přehazovačky, lanka a hadičky. Hanba vám!

      10 0
      • camillio  

        Co ten žralok na pravé tretře, otče!?

        0 0
        • Jáchym 1  

          To je klipsna.Koukám na to malým mobilu,ale řek bych,že to tak je.

          0 0
      • Hagner  

        Jak na tom brzdí?

        Vloni jsem v Gossensassu potkal přesně stejnýho, jak ho valí na Stercing. Jen mi nebylo jasný, jak ubrzdí ten kopec :-)

        0 0
        • černápole  

          na tom se nebrzdí, prostě konstantně šlapeš rychlostí jakou kolo jede..

          0 0
          • camillio  

            Kdo brzdí, nevyhrává, to platilo odjakživa!

            0 0
          • Hagner  

            Hustý :-)

            Každopádně ten Brenner nějak slanil :-D

            0 0
            • vaclaw  

              To víš nebo odhaduješ? Třeba tam čeká dodnes, přemýšlí jak dolů a říká si „že já deb.l jsem sem lezl“ :)

              0 0
              • Hagner  

                Těžko říct :-) ale potkal jsem ho těsně pod kopcem, kterým se přijíždí do Gossensassu ;-) a jestli ten opravdu sjel, tak ten zbytek do Stercingu už pro něj byla dětská slavnost :-)

                0 0
        • cibi  

          Brždění – jak na dráhovce (fixce), kontruješ.

          Při delším sjezdu se přesuneš na tu nastupovací ostruhu a je tam „pláštová“ brzda na předním kole.

          Kdysi o tom mluvil Zimovčák, najdeš jeho videa…

          1 0
          • Hagner  

            Tak hluboce mě to zase nezajímá, ale díky za osvětlení ;-)

            Já jen přemýšlel, jak ten Brenner slanil, protože některý úseky asi byly docela hustý :-)

            1 0
    • kubad  

      Per tam velkou a nemel.

      3 0
    • Esi  

      Co takhle si nějaké 1×12 kolo koupit otestovat a potom tady plácat moudrosti. Jíá jen že to co tady píšeš je omplet naprostá kravina.

      6 0
    • xtonda  

      Jo, převodník 32 je ke kazetám 10,11–50,51,52 standard, s větším by to zas pro spoustu lidí bylo moc těžký do kopce. na převodu 32/11 s kadencí 90 pojedeš 36 km/h, to na MTB úplně stačí. Většině lidí to stačí a ocení, že 1× je jednoduché, MTB za 20k se používá spíš jako odolnější/poho­dlnější trekové kolo.

      Já osobně bych si na kolo dal 2×11, ale to se moc neprodává, budu si to muset (nechat) postavit

      1 0
    • tigermoth  

      Tohle zařazuji do své sbírky kuriózních vláken.

      Neřešit a jezdit.

      2 0
    • michomin  

      Pozor, o vánocích stoupá počet sebevražd. No, snad sis ulevil tím sáhodlouhým příspěvkem.

      3 0
    • adam320  

      20k je fajn cenovka tak za zaplety bez pneu…to mas pak s xd nebo micro spline:)

      A k tem prevodum, uz jsi jel nekdy na kole?

      1 0
    • Lišák  

      ale to křížení řetězu v krajních polohách je fatál brutál, který popírá strojařinu jako takovou o hladkém chodu mechanismu, To snad člověk mění ty z boku od řetězu obroušené 1 převodníky co 2tis. ne ?

      Na trojpile jsem na prostřední neměl problém jezdit celou kazetu. Ne že bych to dělal často, ale problém to fakt nebyl. Dvanáctka je stejně široká, jako osmička. Tak kde je ten zakopaný pes, že tenkrát to šlo a dneska ne?

      3 2
      • Vilém  

        K te sirce. To jsi meril?

        0 0
        • Lišák  

          Nevim, jestli dvanáctka s 10T, ale 12 na HG ořech snad musí být stejně široká, jako osmá, ne? Sundával jsem ji z HG a dával 11. Na stejném ořechu jsem měl i 9.

          1 0
          • Vilém  

            Presne zmereny to nemam, ale u 11sp tam bude rozdil neco kolem 3mm. Nejvetsi pastorek je posazeny vic do vypletu. U 12sp nemam HG kazetu abych to porovnal.

            0 0
            • Lišák  

              Tak to se omlouvám za mystifikaci. Neměřil jsem to, jen jsem bral jako samozřejmost, když je na HG, tak nemůže být širší. Takže může.

              0 0
              • tompca  

                12sp. na HG ořech je určitě širší jak 11sp, je více do výpletu jak píše Vilém.

                Na gravelu mám 13sp. kazetu 11–52 na HG Shimano silničním ořechu, místo podložky 1.85mm co se normálně dává pod MTB kazety, byla v balení podložka tloušťky 0.8mm. A tam je to ještě markantnější, že je více vybraná směrem do výpletu.

                0 0
      • Elix  

        Mrkněte tady na video a pochopíte:

        https://youtu.be/X1jdTDPwFVc?t=6

        1 2
        • adam320  

          A ty jsi jak moc „close to the podium“ ze resis takovy hovadiny? A chces na to pouzit kolo za dvacku jo, bez trollit jinam

          1 0
        • michomin  

          To je Specialized. Na jiných značkách to nejspíše není.

          0 0
        • Myslik  

          Strojařský nesmysl jak říkáš, ale pokrok vo.e :-)

          0 0
      • Esi  

        Tak 12s asi nebude stejně široký jako 8s protože boost, nicméně i na 2×10 jezdím v pohodě na velkou celou kazetu, používám to tak 15 let a žádný problém teda nepozoruju

        0 0
      • va-bo  

        Pro zajímavost jsem to přeměřil. Všechno MTB kazety na HG. Měřeno na desce posuvkou včetně matice, tak desetiny mm berte s rezervou. 10s XT=40,5 , 11s SLX=43,7 , 11s SRAM=43,8 , 12s SRAM=45,2 , 12s APEX=43,6 mm.

        0 0
    • michomin  

      .

      0 0
    • tigermoth  

      Asi takhle.

      5 0
    • Stanooo  

      Já teda v cyklobranži nedělám, ale vysvětluju si to tak, že výrobce prostě dělá to, na čem nejvíc vydělá. A to je většinou to, co si koupí nejvíc lidí. Statistiky o tom, co se z jeho věcí nejvíc prodalo a co je ležák, to určitě má. Takže většina dílů a sad je vymyšlená pro ne zrovna trénované lidi.

      A předpokládám, že do cykloprodejny si z velkoobchodu taky radši vezmou deset lowcost kol než tři lepší, když netuší, jak dlouho jim to tam bude ležet.

      0 0
    • kejda  

      ONUCE??

      1 2
    • jmbiker  

      Prevod 32/11 v kombinaci 29" pneumatikami s nějakou normální kadencí šlapání 80 rpm znamená rychlost 32km/hod. S kadencí 100rpm už to je rychlost 40km/hod. S širšími plášti se rychlost ještě zvyšuje. Mimo závodníky takhle rychle na XC kole prakticky nikdo nejezdí, a pokud ano tak jedině při šlapání z kopce. S 10z pastorkem pak kadence 80 rpm odpovídá rychlosti 35km/hod, 100rpm rychlosti 44km/hod.

      https://howto.bike/#…

      Pohon 1X výrobci nevyrábí, protože ho prakticky nikdo pro MTB nechce. Mimochodem ve SRAMu 1X nevymysleli, naopak jen pružně reagovali na poptávku, která tu byla dávno před tím, kdy si to jezdci bastlili sami. Díky NW převodníku nepadá v terénu řetěz, a rozsahy kazet okolo 500% jsou dotatečné pro rychlé i lehké převody.

      0 5
      • kejda  

        Pneumatikami říkáš?

        Ach tak, registrován minulý týden, chápu…

        1 0
        • jmbiker  

          Preferujete spíše označení „pláště“?

          Mimochodem u některých cyklokomponent nebo součástek ani netuším, jaký je zavedený český název. Na českém internetu prakticky neexistuje informačně hodnotný obsah. Všechny informace jak něco sestavit, servisovat nebo jinak opravit jsou v angličtině.

          0 4
          • camillio  

            A tos ještě neviděl německé internety! Wir sagen „Kette rechts und nun geht's los“ :)))

            0 0
      • jmbiker  

        Ajaj překlep :D

        Mělo tam být „Pohon 2X výrobci nevyrábí, protože ho prakticky nikdo pro MTB nechce

        1 0
        • tigermoth  

          Když taháš třeba chariot, hodí se. Jinak je to na úplné h°vno.

          1 1
          • jmbiker  

            Jasně. Ale to je spíše trasa odpovídaící Road/Gravel a tam je 2X stále k dispozici. S chariotem MTB trasy nejspíše nikdo nejezdí :D

            Shimano navíc 2×12 stále nabízí 36/26×10–45. Zájem je ale nejspíše minimální. A ti mají 1 kolo na všechno a tahají chariot to asi budou raději řešit instalací 30z převodníku než přechodem na 2X.

            0 0
    • -b-n-x-  

      Přesně, dneska to jsou všechno předražené sračky co prd vydrží. Staré zlaté 3×8!

      1 0
      • komunard  

        Vozím 1×10 (40T – 11–46T) a najeto přes třicet tisíc. Nábojový motor, tedy naprostou většinu času hobluji dva nejmenší pastorky. Měním je pak vždy zároveň s řetězem (pastorků mám plnou krabici, stojí pakatel)

        0 0
    • scoty  

      No, na XT 2×9 mi řetěz vydržel 900km. Na XT 1×12 mi řetěz vydrží 1900km…

      Ovšem s kvalitou dostupných potravin je to násobně horší…

      5 0
    • Tomcat  

      Je obdivuhodné kolik výkonnostní dráhových cyklistů je mezi prostým lidem. Naprosto chápu cokoliv pod 40z je špatně. možná by se to chtělo obrátit na vonbušmana nebo Alarm . Prostě další systémová nespravedlnost generovaná kapitalizmem kterou někdo chovává za fyziku nebo podobné buržoazní

      vědy. ..

      1 0
      • Lišák  

        Zase se zakladateli vlákna nemůžeš divit, pokud jede stylem marabu – 30 ot/min, 2 vteřiny šlape, pak 5 nešlape a znovu.

        0 0
        • VojtaXY  

          nebylo to 200 metru na 1 otacku?

          0 0
        • Elix  

          Zkuste přejit i k dalším bodům příspěvku, třeba k těm spodním rámovým dírám, z kterých čouhají bowdeny a holá lanka a jejich těsnosti vůči bordelu.

          0 0
          • Lišák  

            Tohle je zvěrstvo. Dělá to ještě někdo?

            1 0
            • TK75  

              Spesl a merida…ty diry

              0 0
              • Elix  

                Díry třeba dělá Cube, Scott, Trek, Cannondale, Ghost

                0 0
                • Lišák  

                  Jsou díry a díry. Já si rámy, co v mufně díru nemají sám vrtám. Ovšem ten „smyk“ na lanka jsem měl naposledy v devadesátkách na silničce. Na bahňákách (MTB) a v dnešní době? Nad tím člověk může jen stát s otevřenou hubou! :-O

                  2 0
                  • va-bo  

                    Vzhledem k tomu, že tam je přesmykač, nebude to žádná žhavá novinka.

                    1 0
            • couffy  

              GT

              0 0
            • -b-n-x-  

              Já doufám, že tohle dělají jen na nějakých lowendech. Protože tohle je na pobliti :-)

              2 0
            • va-bo  

              Spešl taky úplně všude ne. U Stumpjumpera je krytka, aspoň u toho mého.

              1 0
              • TK75  

                Jo ta krytka je fajn…aspon to drží bowdeny ze se nehnou

                0 0
          • Jáchym 1  

            Canyon

            0 1
          • Vilém  

            Esteticky nic moc, ale jinak, cemu to vadu? Bordel tam tezko muze litat. Odkryta lanka spodem jsem na horaku mel, jezdil jsem na nem celorocne, kazdy den, ale snad jednou jedinkrat se mistalo, ze se nabalila koule ledu, kvuli ktere to neradilo. Jinak s tim nebyl problem.

            1 0
            • Elix  

              Otázka je, co ty velké spodní díry v low-endech rámech udělají s celkovou torzní tuhostí rámu a tuhostí u středové spojky ?

              0 0
              • TK75  

                Nezaskatulkoval bych to ze je to jen na low end......používá se to obecně na hliníkových rámech.Jak kdo a kde…normálně jednoduchý funkční řešení.Kdyz už teda lid chce mít vedení v ramu

                Vliv?Dnes je několikanásobně větší otvor pod flaškou jako úložný prostor

                Ty to nespočítás, budeš muset důvěřovat tomu kdo to navrhuje

                3 0
              • LTZ1000  

                „Otázka je, co ty velké spodní díry v low-endech rámech udělají s celkovou torzní tuhostí rámu a tuhostí u středové spojky ?“

                Používá to mnoho výrobců, mělo by to být v pohodě. Přispívá to snad ke snadnější výměně bowdenů.

                0 0
          • StuntJ  

            Ještě že nemáte auto, nevím co by jste dělal, že podobné díry(Weep hole) jsou i na kastli auta, třeba dveře … To by jste se asi zbláznil co? A jak jsou třebas tažena lanka k předovce, no jéje, to by byl psotník …

            0 0
            • Elix  

              Třeba na vnitřek dveří 5 bavoráku je radost pohledět kolik je tam výztuh, a ty zadní podélné a příčné nosníky karoserie, tak hned nějaký plecháč nemá, ale určitě nemá " zkřížené rozvody " ?

              0 1
    • JakeF  

      Paradox cyklistiky… Kola a komponenty jsou každej rok horší a horší, ale jezdí se na nich líp a líp…

      Jako jasně, taky bych se obešel bez milionu standardů a vedení bowdenů hlávkem. Ale když si vzpomenu na servisování véček a 3×9 Shimana, tak to taky nebyl žádnej med.

      7 0
    • Aviatik  

      On tedy ten úvodní příspěvek vypadá jako typický křik starého muže na mraky, ale do jisté míry to chápu. Když jsem v roce 2023 dával do kupy nové lehokolo, přemýšlel jsem, jestli použiju oldschool 3×9 nebo moderní 1×12. Když jsem zjistil, že za více než dvojnásobnou cenu bych měl menší rozsah převodů, tak jsem použil 3×9. Jenom nevím, co budu dělat, až ten trojtác obrousím, předpokládám, že v té době už žádné trojtácy nebudou.

      0 0
      • Lišák  

        Kup si tři do zásoby. Onuce psal, že si koupil do zásoby tři fully. Proti tomu jsou tři trojplacky prkotina.

        5 0
        • oddie  

          Pár oldschool dílů jsem kdysi koupil do zásoby, mj. několikery kliky. Vozil jsem tehdy 180mm. No… po ask kolen jsem si nechal už jen 175mm a milé rezervní 180 vystřílel do inzerce, naštěstí se našlo dost staromilců, co si zásoby neudělali a byli rádi za ty moje :D

          0 0
    • gersa  

      K tomu jedině asi takto

      2 1
      • Elix  

        Co se týče třeba rychloupínáku, tak určitě, ten v 21 století nemá co na kole dělat.

        0 4
    • StuntJ  

      Onuce se vrátil?

      0 0
    • duvenblejt  

      Mě by zajímalo,na čem zakladatel vlákna jezdí a s čím v praxi srovnával.Ono takové ty výkřiky bez praktické zkušenosti dle mně nemají žádný relevantní smysl,je to jen teoretizování a brblání o ničem

      2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.