• smidjar

    Jezdím asi už 15 let na kole Favorit Hercules s pevnou vidlou. Nejezdil jsem na něm nějak často ani né nějaké dlouhé trasy. Párkrát do měsíce, vyjížďka tak 20km. Ještě to má původní pláště (už teda docela sjeté), přehazka (prastará Shimano SIS) už nejde pořádně doštelovat, kazeta je jetá, řetěz vytahaný, plastové šlapky prasklé a špatně se točí kolem osy, největší pastorek na klikách je ohlý a tak se při přeřazování 2–3 sem tam zasekává řetěz mezi převody, přesmykači se už moc nechce schazovat řetěz na menší pastorky, přední i zadní kolo trochu lítá …

    V poslední době však začínám jezdit trochu víc (každý týden hlavně o víkendu i 40–50km trasy), po silnici, polních cestách, lesem, i rozbitýma cestama, šotolinou, vymleté cesty, kořeny a aktuální stav kola mi nepřináší moc požitků z jízdy.

    Nejdříve jsem myslel, že bych do toho kola koupil nové kliky, šlapky, přehazku, přesmykač, řetěz, kazetu … protože je stávající kazeta (vlastně sedmikolečko) šroubovací a rád bych tam měl kazetu se 7 pastorky (kvůli 32z převodu) od sramu a kolo stejně trochu háže, musel bych nechat zaplést kolo, i přední. Zadní má navíc rozteč 130mm, místo dnes obvyklých 135mm. Vyměnil bych grip shift za sram x3 páčkové. Nakonec by mě to přišlo kolem 5000 a to je cena, za kterou se to kolo kdysi kupovalo nové.

    Spíše bych tedy asi šel do nového kola, které by bylo alespoň o něco lepší a pohodlnější než stávající, vydrželo nějakých 50km týdně z čehož tak půl silnice, půl polní/lesní cesty, i trochu rozbité, dokázalo to přejet i nějaký ten menší kořen, kámen. Nic extrémního, žádné skoky apod. Můj rozpočet by byl maximálně 10000, víc bych do kola dávat nechtěl. Taky bych ale nechtěl zbytečně vyhodit 10000 za kolo, který bude díky nekvalitním komponentům po pár projížďkách stejně rozrachané, jako moje stávající (přiznám se, naprosto neudržované) kolo.

    Koukal jsem po nějakých eshopech a zatím jsem našel nějaké takovéto:

    Leader Fox Evolution 2013

    Author Kinetic 2011

    V kolech se ale moc nevyznám a nerad bych koupil nějaký krám, co bude horší, než stávající. Taky jsem četl, že 9převodů není dobré, že to snižuje životnost řetězu/kazety, možná by tedy bylo lepší něco s 8? Do teď jsem jezdil s grip shiftem, ale chtěl bych spíš páčky a k tomu nějaký měkký grip, mám na stávajícím hodně otlačené ruce. Shimano páčky se mi ale moc nezdají kvůli potřebě řazení dvěma prsty, možná sram … no nezkoušel jsem. Máme tu ještě jedno starší kolo s nějakým jednopáčkovým SIS řazením nad řidítkem, a i to se mi zdá lepší než grip shift. Zlaté staré komponenty, které toho za málo peněz hodně vydržely. Bohužel dnes mám strach koupit něco „levnějšího“, protože je doba kdy každý všechno někde šidí, aby měl větší zisk.

    0 0
    • smidjar  

      A nebo možná něco takového?

      4ever Convex

      Je to špatné?

      0 0
      • smidjar  

        Tak jsem si naletěl. Koupil jsem ten 4ever Convex za 9990.

        Odrazky na pedálech upadly hned při první jízdě. Jsou tam uchycené na nějakých stupidních umělých čepech, co se hned ulomí.

        Kliky nemají kryt, až pojedu v teplákách, tak se mi do toho hezky zamotají a buď si rozbiju ústa, nebo je roztrhám.

        Lanka vedená spodem horní rámové trubky nejsou dobrá, když to chcu přenést, tak mám strach, abych to neutrhnul, nezlomil nebo se nepořezal o lanka.

        Pláště prokluzují, nedrží stopu, … jsou dobré leda na asfaltové cesty. Když zastavím na (i mírném) kopci, třeba na nějaké polní cestě, nebo takové ty pískové/hliněné cesty mezi chatami, tak se nerozjedu, prokluzuje to strašně.

        Hydraulické brzdy na tom brzdí mizerně. Brzdí stejně špatně jako jeté obroušené ráfkové brzdy na mém 15 let starém kole. Asi je to zavzdušněné, ale jelikož 10k bylo moje max, nemám už peníze na odvzdušňovací nářadíčko, kapalinu atp.

        Vidlice je k ničemu. Zdvih je místo 100mm asi tak 10–20. Nastavení předpětí nelze už více snížit. Ani není třeba zamykat, protože to stejně skoro nepruží. Mám nějakých 65kg.

        Koupil jsem 18,5", mám 178cm. Rám mi však přijde trochu delší, výška je dobrá. Třeba si zvyknu.

        Po přečtení záručních podmínek je mi špatně. Záruka se podle nich nevztahuje snad na nic. Např. na ony odpadlé odrazky, podle záručních podmínek záruka na plastové části kola není.

        Převody jsou nějaké lehké. To není vyloženě špatné, jen jsem ze starého kola zvyklý na 48–38–28 vpředu a 14–28 vzadu. S tímto kolem jezdím tedy většinou na středním kolečku, které má 32. Jde ale o zvyk.

        Acera řadí (zatím) docela dobře, jsem překvapen. Docela jsem se toho bál, všude čtu „všechno horší než deore stojí za ****“. Oproti starému kolu s grip shiftem je to super. Už žádné mozoli a otlačeniny z tuhého přetáčení rukou mezi palcem a ukazovákem. Uvidíme časem, jak to bude řadit, jestli upadnou páčky, atp.

        Jinak kolo jezdí, zatím (asi 100km ujeto) se nic nerozladilo, kola nehážou, … jezdí to lépe než staré kolo, i s tou nepružící vidlicí je to lehčí. Ale za těch vyhozených 10k to asi nestálo. Kolo nedoporučuji kupovat.

        0 0
        • Bedar19  

          ono pružina na 65 kg moc nefunguje, chtělo by to aspoň Raidona

          0 0
        • Bedar19  

          ono pružina na 65 kg moc nefunguje, chtělo by to aspoň Raidona

          0 0
        • nitraq  

          No, něco z toho ti mohlo/mělo být jasný už dopředu – kryt klik, to se už téměř nepoužívá, pláště vypadaj jako hltače asfaltových kilometrů. Vedení lanek spodem horní rámovky je v pohodě, o utržení, zlomení nebo pořezání se neboj. Brzdy jsou sice jen levný tektra, ale myslím, že zas takovej šrot to nebude – je třeba je zajet. Takže si najdi nějakej delší kopec a dej jim pohulit. Musej se řádně zahřát a pak by měly brzdit normálně. Od levný pružinovky jsi moc velkou funkci čekat neměl. Odrazky upadnou hned, myslel jsem si, že se na pedály už ani moc nedávají.

          0 0
        • Kosta  

          Nenaletěl, vidíš to moc černě :)

          Koupil sis horáka, tam se s odrazkama v pedálech moc nepočítá. Co se týče krytu převodníku – měl sis koupit nějakého trekinga, kryt se fakt u horáků moc nevidí. Lanka vedená spodem jsou normálka a i když přes ně chytneš kolo, nic se jim nestane. O lanka jsem se ještě nepořezal. Pláště jsou spotřebák, já jsem je na kole měnil během 2 měsíců, na stávajících jezdím 3 roky :D U pružinové vidlice při tvých 65 kg nemůžeš čekat, že ti bude chodit po celém zdvihu. Převody jsou lehké z toho důvodu, že to je kolo do kopců.

          Co tam máš dál? :)

          Za 10 000,– mně to přijde jako adekvátní kolo a řekl bych, že problém máš asi spíš vnitřní s pojetím kola z tvého pohledu, ale jako subjektivní názor, proč ne. :)

          P.S. Mně z toho vychází, že sis měl koupit jinou kategorii kola..

          0 0
          • bochov  

            Vteto cenove hladině to není špatne kolo.

            0 0
          • Erknold  

            Přesně, tomu se říká syndrom zklamání z nového kola. Vše si musí sednout a zajet. Ale to je normální, každý se těší na nové kolo, jak bude hned šlapat jak jeho staré a ono ejhle. Brzdy se musí zajet, řazení doladit, tamhle nějaká kravinka apod. Dej tomu 500 km a hodně se toho zlepší. No a co upadne, nebo se hned sjede, tak se vymění, jelikož to byl stejně jen spotřebák +)

            0 0
        • Dunde.e1  

          Předpokládám, že jsi kupoval kolo přes internet…jinak by sis všiml těch hrozných plášťů…

          0 0
        • smidjar  

          Já nevim, asi ho hold vyhodim. Sedlo mi pořád nepříjemně tlačilo na prostatu (bylo rovně), tak jsem koupil jiné, BBB Multi Density něco za 550. To mě sice netlačí, ale zase si, díky jeho materiálu, na něm odírám zadek a trochu stehna. Nedá se na tom jezdit. Takže vyhození 650 (+pošta) z okna.

          Na kole mám tak 500km a jsem opravdu nespokojený. Ten rám mi prostě přijde dlouhej. Je to 18,5" a délku to má 573. Mi to přišlo docela ok, když jsem vybíral kola, spousta kol měla rámy delší při stejné velikosti. Nevím co s tím, opravdu se mi na tom blbě jezdí. Na investice do kola však momentálně není, takže nic nekupuju (např. kratší představec), už jsem do toho naházel všechno (nové odrazky do šlapek, pumpičku, náhradní duši, lepení, sedlo, montpáky, brašničku na duši). Pomalu by to potřebovalo koupit lepší pláště, protože tyhle jsou opravdu k ničemu, měkčí madla, ta přední brzda potřebuje asi odvzdušnit, pořád brzdí mizerně.

          Prostě jsem čekal, že koupím kolo, bude to všechno ok, budu jezdit, nebudu muset řešit kýbl věcí okolo a nebudu muset všechno povyměňovat. No ale je to moje blbost, asi jsem prostě neměl kupovat v eshopu a neměl se nechat zlákat tou 3000k nižší cenou oproti doporučené. Bez ní bych ale měl třeba i ještě horší. Měl jsem prostě dát trochu do kupy to staré a bylo by to.

          A ještě vlastně jedna věc. Samozřejmě mi to roztrhalo už jedny tepláky, přesně jak jsem čekal. Naštěstí z toho nebyla žádná drštička. Jdu se někam mrknout na kryt … i když se mi už nic nechce kupovat, snad by se dalo sehnat něco, je to jenom kus plastu a mohlo by to stát málo, jestli teda vůbec něco bude… při nejhorším si vyříznu kruh z plexi a nějak to tam přilepim.

          0 0
          • Erknold  

            Sice jsme tu všichni chytrý jako rádia, jelikož jsme se narodili v kině a viděli všechny filmy, jako brouk Pytlík, ale občas máme světlé chvilky :)

            Tepláky vyřeš tím, že si koupíš křiklavý pásek, ten jak se potvora o všechno omotává. Tím vyřešíš i to, že ti stále padají odrazky z pedálů.

            Tkaničky zavazuj na dvojitou kličku, pak je to nebude baštit.

            Počkej až v Lidlu bude zase cyklo týden a kup kraťasy s vložkou za 300. Jejich vložka je docela v pohodě. Mám je dva roky a ještě se nerozpadla. Navíc jí můžeš dát i pod tepláky. Třeba tím zlepšíš sedlo.

            Je tu celé vlákno jak lidi hledají ideální sedlo. Prostě někomu jen tak některé nesedí.

            Měkčí madla, no můžeš zkusit pěnové, ty jsou vlastně i jedny z nejlevnějších. Nebo takové ty s výstupkem. http://www.force.cz/…eda/d-77602/

            Brzdy, koukni na youtube, tam bude návod na jejich odvzdušnění. Hledej asi slovo bleed, nebo prostě název brzd. Nevím jak Tvé, ale na shimano stačí dvě stříkačky a hadička ke vstřikům na nafťáky (ta na to sedí přesně a stojí 10 korun 10 cm). Takže máš sadu za 50 korun ;) Nevím jestli jezdí Tvé brzdy na olej nebo DOT. Olej popros o odlití v nějakém cyklu, kde jsou rozumní. Za několik pětek ti nalijou třeba 50 ml. To ti stačí. Do brzdy padne tak 20 ml.

            Co tam máme dál. Jo ten rám. Až vyměníš madla/gripy za pohodlnější, třeba ti nebude tak vadit, že ležíš více váhou na řídítkách.

            Omlouvám se za hrubky, nechce se mi to číst znova, je to dlouhé. Neber to jako rejpání, prostě jen píšu co mě napadlo a co mám vyzkoušené.

            0 0
            • smidjar  

              Tak jsem tam vrátil původní sedlo. Rovně tlačí ta špička, ale alespoň nedřu stehna. Naklonil jsem ho trochu dozadu a je to o trochu lepší, netlačím tolik na ten předek. Trochu stále tlačí, ale lepší už to asi nebude, je to na doraz. Vzal jsem metr, a na Bike Fit Calculatoru jsem si poměřil a porovnal s posedem na novém kolu. Vyšlo ± podobně, jak mám kolo nastaveno:

              standover: 79–80.5 cm (80 cm)

              představec: 9.2–10.8 cm (10 cm +6°)

              výška sedla: 73.9–75.5 cm (mám 72, výš už mě prostě tlačí a přijde mi, že moc natahuju nohy)

              Sedlo-řidítka: 52.2–53.8 (mám 53, dál už se sedlem nemůžu, blíž tlačí, protože má blbý sklon)

              efekt. horní trubka: 58.7–59.7 (mám 59)

              Řídítka jsou vlašťovky (asi, prohnuté to je), uprostřed jsou jen o něco málo pod úrovní sedle a kraje jdou nahoru. Jsou pod představcem nějaké kroužky, asi bych je mohl zkusit dát více dolů, jestli to pomůže. Tím se mi ale oddálí řídítka i ve vodorovném směru, a to si nejsem jistý, jestli chci.

              0 0
              • smidjar  

                Teď koukám, že jsem ten standover měřil jinde, kousek od středové osy. Oni to měří někde uprostřed, tak to budu mít asi o trochu víc.

                Sedl jsem na staré kolo, to má krásně pohodlné sedlo. Bohužel se trochu rozpadá a na nové kolo nejde, je úplně jinak uchycena (nemá ližiny, přišroubovaná zestrany na sedlovku). A i se sedlovkou tam taky nedám, je užší. Rám u starého kola mi přijde velikostí lepší (je menší). Nechal jsem se zmást výškou sedlové trubky, ta je u starého 48cm, u nového je to 47cm, ale u toho starého končí o dost víše nad horní rámovou trubkou. Ani tam není objímka sedlovky a rychloupínák je vedený přímo sedlovou trubkou…

                Pomalu to vidím tak, že budu nucen někde sehnat menší rám. Tak třeba možná za rok, až budou peníze.

                0 0
                • zichis  

                  dokud jsi nezkratil krk na vidlici, mas sanci si pomoct kratkym predstavcem (coz je investice jen 150–200Kc za nejaky Force forbec) Misto puvodniho 120mm dej 45mm (abys fakt poznal, co ti vic vyhovuje).

                  0 0
                • Krejca  

                  A že to kolo můžeš vrátit když si ho kupoval přez eshop tě napadlo? :-)

                  0 0
                • Georrge  

                  jak píše zichis, posed můžeš zkrátit kratším představcem. Teď máš 100mm, tak se domluv s nějakým prodejcem u vás ve městě a zkus třeba představce 50 – 80mm a uvidíš, co ti sedne. Někdy stačí i blbé 2cm…

                  jinak sedlem se délka posedu nekoriguje, sedlo se musí nastavit podle jiných měřítek.

                  to že ti nevyhovuje sedlo je docela běžná věc. Porovnej to nové se starým, konkrétně šířku sedla, tvrdost sedla, množství polstrování, HLAVNĚ tvar sedla a pokud tě to tlačí do vajec, zaměř se na sedla s dírou, nebo aspoň nějakým žlábkem.

                  a to druhé sedlo cos koupil pošli prodejci zpátky, nebo ho nech vyměnit.

                  0 0
                  • smidjar  

                    Představec zkusím, v pondělí začíná brigáda, tak potom možná něco bude.

                    Sedlo špatné no. Když ho posunu úplně dozadu, kdy mě tlačí nejméně (ale stále tlačí), tak zase mám kolena trochu vzadějc pro šlapání. Šlapat se dá, včera jsem zas ale mohlo by to být třeba lepší.

                    S vrácením sedla nevím, to ho spíš prodám v bazaru. To je 100 pošta, nějaké přiměřené náklady (100?) si strhne prodejce za „uvedení do původního stavu“, na což má nárok, protože nemám bankovní účet, bude muset poštovní poukázku, za to bude nějakej příplatek, a nevím, jestli by mu nevadila trochu škrábnutej lak na ližině od sedlovky, jsem to trochu šoupal s málo povoleným šroubem.

                    0 0
    • kadett  

      Poradíte jaký mtb pro holku do 10–12tis? Díky

      0 0
      • novas752  

        Bys to mohl trochu víc rozvíst – jak je vysoká, kolik váží, jaký přesně terén chce jezdit…

        Koukni se třeba k Bradskému, Němčíkovi nebo na Decathlon, tam maj docela dobrý ceny. Potom sem hoď odkazy na favority.

        0 0
      • enregistree  

        Asi nejlevnejsi radon nebo nejaky jiny factory direct, ale nevim, ktery jiny vyrobce dela levnejsi kola.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.