• Pajas04

    Ahojte,

    jsem rekreační jezdec na kole(max 1000km/sezóna), dívám se po nějakých vidlicích současná RST omni 181cl(zdvih 63mm) nevyhovuje. Líbí se mi tato: http://www.kupkolo.cz/…mm_4549.html

    jezdím 50% horší asfalt, 50% turistické cesty(méně rozbité), mohli byste mi tuto vidlici doporučit? Popřípadě něco v této cenové hladině?

    Děkuji

    0 0
    • t29  

      XCR je asi nejlevnější použitelná vidle, pokud má jezdec standardních 70 až 80 kilo a tudíž nemusí měnit sériovou pružinu.

      jiné (lepší) použitelné vidle začínají na cca dvojnásobné ceně.

      0 0
    • Kubas.1  

      pokud tady tyhle low-endovky, tak bych se mrknul tady Je to sice výrazně dražší, ale funkcí to bude uplně někde jinde ;-) (ale osobní zkušenost nemám, tak jestli pišu blbosti tak mě opravte)

      0 0
      • Dumbíček  

        To mi přijde absolutně uhozený, kupovat na 1000Km vidlici za 3k a výš.

        0 0
        • winprog15  

          tiez si myslim :) XCR bude bohate postacovat ;)

          0 0
        • MlokCZ  

          Mně zase přijdou absolutně uhozený ty zde neustále se objevující soudy, kolik snad kdo musí najezdit kilometrů nebo jak snad musí být výkonný nebo co musí jezdit, aby nebyla pro něj nějaká věc zbytečná nebo drahá.

          Podle téhle logiky kilometry x cena musí být např. ti, co si pořídí třeba Talase na 5tis. km taky asi úplně uhození, vždyť je to na poměr kilometry x cena ještě horší než na jeho tisíc kilometrů vidlice za 3tis. A co teprve tací, kdo mají Talase a najedou mnohem méně (a že takových znám více).

          Nechci tím samozřejmě nic cpát tazateli, ten si svojí cenovou hranici stanovil a tohle vždy musí vědět ten kdo si to kupuje, kolik je ochotný na svoje ježdění do kola investovat.

          0 0
          • miche  

            Souhlas s MlokCZ. Uplne nejhorsi je, kdyz clovek vidli nebo cely kolo kupuje jako ze na par km a pak ho to chytne, ale mezitim uz treba rodina a jiny vydaje (byt apod.) a chtel by lepsi veci na kolo a nejde to, radim, pokud to jen jde, nesetrit!! :-)))))) A uzivat si ne luxusu ale pohodli :-)

            0 0
          • Luk02  

            Pravda, bohužel jsem postupem času spadl do kategorie 1000–1500km za rok…ale nebudu kvůli tomu prodávat bika a kupovat si „odpovídajicí“ vybavení k najetým km.

            Dost záleží jak a kde se ty kilometry najíždějí. U mě 1000km znamená docela těžký terén z toho ještě třeba cca 200–250 km na Gardě, 200 km Beskydy, zbytek Brdy a okolí Prahy. Přesto si chci těch svých málo km užít na dobrém biku…

            0 0
            • MlokCZ  

              Pokud někdy jednou najedu také takhle méně (a že se to časem třeba až budou děti klidně může stát), tak to budu řešit úplně stejně.

              Jen mi docela zajímá jedna věc, jak jsi na tom pak s fyzičkou? Já dokud v nemám v sezóně cca aspoň těch prvních 1000–1500km, tak bych náročnější věci v horách typu Beskydy nebo Garda nedal pak vůbec.

              0 0
              • Luk02  

                Dobrá otázka:-) Celkově jsem na tom s fyzičkou docela dobře, ale je fakt, že na biku to nikam neženu, zas tak moc, ale když je potřeba tak ujedu za den bezproblémů kilo…ALe nevyhledávám to, spíš „enduro“ vyjížďky okolo těch 30–40km za den hodně náročným terenem. Minimum asfaltu a tak…

                Druhá věc je, že jsem zvyklej dost se hýbat od malička do 18ti jsem dělal 2 sporty vrcholově..No a teď krom kola jezdím ještě na kajaku 2× týdně, nebo chodím běhat o víkendech to kolo…Takže fyzička, dá se říct, že to tak nějak udřu:-D

                0 0
          • DaSnail  

            jo

            0 0
          • Smazaný účet  

            Souhlas!

            Pokud mas prachy, kup si nejakou fungujici(ason trochu) vidlici a treba te jezdeni zacne vice bavit.

            0 0
        • nox159  

          s tím co si napsal absolutne nesouhlasim :)

          0 0
        • DaSnail  

          nn

          0 0
      • nox159  

        50% horší asfalt, 50% turistické cesty(méně rozbité) XCR mu na to bude bohate stacit, podle me i pevna a 2,2" plast by mu stačil a nebyl by z toho nejak extra vyklepany.

        0 0
        • t29  

          má levnou odpruženou, chce lepší odpruženou, tzn. pevná by mu nestačila.

          0 0
          • nox159  

            to ze ma levnou odpruzenou a chce lepsi nez levnou odpruzenou neznamena ze by mu pevna nestačila

            pokud ma vepredu tedka uzoucky plast tak kdyby jej vymenil za nejaky balon s rozumnym tlakem, komfort by se mu zvýšil rekl bych že o víc než výmena vidlice

            to jen na obhajobu co sem napsal, jinak to jakou vidlu ma sem nejak přehlidl, omlouvam se ;-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Nezlepšil. Jak jsem reagoval s konkrétním příkladem níže, tak na celopevňáku + objemné pláště jsem najel docela dost a chtěl jsem přesně tohle řešení mít jako pohodlnou „silničku“ s tím, že s tím kolem můžu i do terénu (což ale nebylo tak moc časté).

              A objemné pláště hodně pomohou na typu terénu, kde jsou velmi drobné nerovnosti, ale jakmile je rozbitá silnice více s většími dírami (a tím myslím celá, tedy nelze si vybrat ani kličkováním nějakou ideální stopu, aspoň třeba ta Korsice taková byla a v Beskydech jsem takové taky dvě jel), tak v takovém případě mnohem více pomůže odpružená i s nabušenými plášti (opět osobní zkušenost, na celopevňáku než jsem dal pevnou, tak jsem ho chvíli jezdil s Rebou a s nabušenými 2,0 Marathony Supreme, s nabušenými jen chvíli, ale jezdil).

              Ono bych řekl, že i celkově byl komfort s Rebou + nabušené 2,0 Supreme mnohem větší než s pevnou + hodně málo nafoukané (25/30 psi) UST RaR.

              Samozřejmě největší komfort byl s Rebou + méně nafoukané Marathony Supreme.

              Objemné méně nahuštěné pláště jsou co se týká komfortu v některých situacích hrozně přeceňované. Někde ale pomohou. Třeba slušná šotolina je na nich komfortní a to mnohem více než rozbitý asfalt.

              0 0
              • nox159  

                tolik toho vyzkoušeneho jak ty jiste nemam, si starsi, zkusenejsi beru to co si napsal ;-)

                jinak když se bavíme o tech pláštich ( mas v hlavě všelijake tabulky rozmery.. ;-) chtel jsem se zeptat jestli neviš jaka je výšky a šířka vredesteinu 2,4 chtel bych neco zkusit, ale nevím jestli ho dostanu přes Vcka :)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak tenhle plášť bohužel vůbec netuším, ten jsem v ruce nikdy neměl a nevybavuju si ani žádný test v kterém by byl.

                  Našel jsem jen v přehledu co mám po ruce, tak 2,1 verze (2007 ročník) je poctivě široká na teoretickou šířku, tedy 53–54mm.

                  Takže jestli 2,4 bude mít také tak poctivou šířkou, tak to bude opravdu balón (to by vycházelo na nějakých 60mm).

                  0 0
                  • nox159  

                    mam doma ten plast v 2,0" ( myslim ze rok 09) a ten ma na šírku 51mm a na výšku 50mm takze jestli to pujde linearne tak by mel ten 2,4 mit ( jestli to tak muzu počitat) cca 60/60 což bych asi ani vidlici neprotahl :(

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Hlavně na tak široký plášť to chce už výrazně širší ráfek, jinak se bude chovat blbě.

                      0 0
                      • nox159  

                        no s tím rafkem me to nenapadlo, takze tuhle variantu asi zamitnu.

                        chtel jsem nejaky poradny balon na vyjizdky s pritelkyni ( na zavody si necham osvetšeny RR 2,1. Nevíš o nejakém? mel by byt levny z jemnym vzorkem a v rozmeru tak 2,2–2,3. Hlavně chci zkusit jestli pujde poznat nejaky rozdil v komfortu…

                        0 0
                        • t29  

                          existuje Raceking v drátu?

                          0 0
                          • nox159  

                            mel sem racekinga 2,2 oproti RR celkem rozdil ale po cca 50 km sem ho riznul na trase kterou sem z RR jezdil pravidelne a bez problemu, mozna jen spatny kus nebo strasna nahoda ale chtel bych zkusit neco jineho ;-)

                            0 0
                            • t29  

                              chápu, mě RK napadl jako první. A Big Apple 2,35" je jenom na silnici..

                              ještě tak Marathon 2,25 jestli existuje v drátu a je dost široký…

                              0 0
                              • nox159  

                                me taky ten Rk napadl jako prvni ale zkusil sem – jizdni vlastnosti v poho ale jak sem ho řízl a pritom si malem rozbil hubu tak už znova zkoušet asi nebudu, možna casem ;-)

                                jinak z tech dalsich co si dal do výberu se mi zadny vzorek moc nelibi :(

                                0 0
              • DaSnail  

                v podstate súhlas.

                ale s pevnou vidlou sa predsa nedá na hodne rozbitom povrchu jazdiť rovnakým štýlom jak s odpruženou.

                a problém je asi aj v tom, že vidlice s ktorými porovnávaš sú z hľadiska citlivosti aj priebehu špičkové. lowend vidla bude s odtrhom aj chodom niekde inde.

                ja mám teraz čerstvé porovnanie vazelínové rst + 28×35mm plášť vs. pevná crmo + 29×2.1

                povrch – asfalt, rozbitý asfalt, panelka, polňačka so zmrznutými stopami po traktore. všade bola pohodlnejšia druhá kombinácia.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Je jasné, že v terénu s pevnou musíš jet zcela jiným stylem.

                  Ale na silnici, která je prostě souvislé celá rozmlácená jiný styl než prostě jedeš rovně a sem tam se vyhneš dírám, které jsou výrazně větší než ty ostatní není.

                  A zvlášť když tam také občas jede auto, tak toho prostoru moc není.

                  A taková přesně byla ta silnice na Korsice. A ještě dodám, že po pár kilometrech jsem kvůli rukám začal už zkoušet sebevětší hovadinu co mi napadla. Tedy zkoušel jet jak to jen šlo bez držení, ale to jsem rychle opustil, protože jsem si brzo málem rozbil ústa (prostě moc rozbité na jízdu bez držení), zkoušel jsem jet i pomalu, to pomáhalo až ve chvíli kdy jsem jel 10km/h, což zase byl na rovné silnici na tak dlouhém úseku opravdu opruz. Kličkování a skákání nic neřešilo, rozbité to bylo prostě souvisle.

                  A máš pravdu, že porovnávám slušné vidlice, ale ne jen úplně to nejlepší, s tou Rebou jsem ty nabušené Supreme jezdil chvíli i s neupravenou hned po koupení kola (ale pořád lepší nebušené Supreme než nabušené užší pláště a neměl jsem je nabušené zcela na max). Ale je jasné, že Reba i neupravená je na tom celkem dobře s citlivostí.

                  A s nějakou horší vidlicí to tak klidně být může, jak máš zkušenosti. Pořád ale i u té horší vidlice můžeš dát obojí, tedy 2,1 nepřefoukané pláště a nechat tam tu vidlici.

                  0 0
                  • DaSnail  

                    keď je povrch moc rozbitý a takýto úsek je dlhý, tak s pevnou vidlou je to únavnejšie a odpružená vidla je výhodou.

                    podstatný rozdiel je aj pri jazde dolekopcom. keď je to rozbitejšie, tak to s pevnou moc nepúšťam. a nejde o pohodlie, ale o to že koleso je vo vzduchu viac jak mi je milé a potom sa blbo mení smer aj brzdí. ale je to väčšie vzrušo, jak s Pike… 8o)

                    dobrá odpružená vidla bude vždy pohodlnejšia jak dobrá pevná, o tom žádná. ale tie lowend vidlice sú imho dosť často preceňované.

                    s posledným odstavcom tiež súhlas, našťastie sa nanoraptor zmestí do väčšiny tých lacných vidlíc.

                    0 0
        • pepek  

          Takový „horší asfalt“ je kolikrát horší jak Beskydy. Měli jsme tady takovou typickou turistickou cestu s vydroleným asfaltem a tu nevyžehlil ani Fox. Kamošova suntorka se tam na začátku zaklepala do zdvihu a zustala tak celý 3 km, bo se nestíhala vracet.

          0 0
          • MlokCZ  

            Přesně tak.

            Jsem tu znám tím, že chci na kole co největší pohodlí, ale to nemusí být jediný důvod, zdravotní důvody se najdou snadno a ne tak ojediněle.

            Já si to zažil loni od srpna. Začali mi zlobit ruce, občasné brnění, občas divná bolest, nevěděl jsem ještě příčinu a na kole se to při otřesesech zhoršovalo.

            V září jsem odjel Korsiku na celopevňáku s 2,25 UST RaR na nízkém tlaku. Na pevnou vidlici tedy maximální možný komfort.

            Akce byla z 95% asfalt, v místech se slušným nebo jen trošku rozbitým asfaltem v pohodě.

            Ale při jedné vyjížďce, kde byl tak 10–15km opravdu nechutně rozbitý afalt, tak se mi ty ruce tak zhoršovali, až se mi rozbrněli extrémně úplně celé a musel jsem na tom úseku 2× zastavit.

            Přitom ten zdravotní problém nebyl až tak závažný a hned po Korsice jsem s Talasem dal hodně rozbitý terén a bylo to mnohem lepší než ten asfalt s pevnou a 2,25 RaR, v tom hodně rozbitém terénu s Talasem sice ruce také nic moc, ale té krizi z Korsiky to mělo proklatě daleko.

            Později se zjistlo, že problém byl od zad a téměř jistě od dlouhodobého sezení u počítače (ono se to za těch 15 let nasčítalo). Pravidelné masáže + rehabilitační cviky a záda už jsou zase skoro ok, takže ty ruce taky.

            Tím chci jen ukázat, jak málo stačí se zdravím a pevná ok není ani s těmi plášti a takové věci do 20ti let téměř nikoho nepotkají, takže si takové věci vůbec neuvědomí.

            A také tím chci ukázat přesně to co napsal pepek, jak to může být špatné na hodně rozbitém asfaltu a že to objemné málo nahuštěné pláště rozhoně nezachrání (i když s nabušenou silničkou to bude o hodně horší, s tou bych si ale ten úsek nedokázal představit vůbec, pokud by se místo 25–30km/h neměl jet krokem, se silničkou by to bylo brzo minimálně na průraz).

            0 0
    • matts1  

      Jestli má danej finanční strop, tak potom jo, ale taky nechápu reakce typu, že 1000 km může někdo odjet na starým favoritu a ne si na to kupovat dražší kolo…

      Jasně že může, ale je to o pohodlí a o tom, jak si chcu tu jízdu užít, a ne o kilometrech.

      0 0
      • Mamut  

        Nikomu nenakazujem kolko ma vrazit do vlastneho biku. Ale nazor, ze na 1000km sa neoplati do toho vela vrazat sa da podlozit aj rozumne. Clovek jazdiaci 1000km rocne to odjazdi za povedzme 70h (priemer 14km/h). Ak zvysok casu ina necumi doma do steny, tak ma asi aj ine konicky, na ktorych travi dost casu. Kludne aj viac ako tych 70h. Takze usetrene prachy z biku investovane inde mozu celkovu kvalitu zivota zvysit viac nez zlepsenych 70h.

        Ak sa volas po rodicoch Buffet, Jakabovic alebo Tkac, tak si samozrejme mozes spravit spickovu kazdu hodinu v roku.

        0 0
    • PatrikL  

      na aký bicykel to bude? Sorry ak to tu už bolo napísané. Možno by sa oplatilo pozrieť bazár alebo nejaké OEM vidlice/demontáž z nového bicykla…

      0 0
      • Pajas04  

        Bude to na Rock Machine Heatwave(modelový rok 2002), myslíte že nebude problém, když změním zdvih z 63mm na 100mm ?

        0 0
        • R4YNE8  

          Poměrně dost ovlivníš geometrii rámu :)

          0 0
          • Evilcleaner  

            tak stará vidlice pocházela z doby kdy slovo SAG nebylo příliš aktuální, takže když na nové ho ude mít tak 25% (což znamená 75mm zdvihu) tak si myslím, že ty dva centimetry cca. toho moc neudělají, navíc na začátku milenia bylo často počítáno už spíše se zdvihem 80mm, proto z dnešního pohledu je spousta rámů (na kolech v původních sestavách) poněkud podkopnutých a mají nezvykle ostrý hlavový úhel.

            EDIT: špatně zařazeno

            0 0
            • Smazaný účet  

              Přesně tak, já přešel z 63mm na 130 a pak na 140 a je to lepší než kdy předtím.

              0 0
              • winprog15  

                :O zo 63 na 140? :O ved ten ram musi byt predkopnuty neskutocne…to je 2× viac ako tam bolo pred tym…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Proč by musel? 63mm na počátku s hlavovým úhlem 71st. a nulovým (nebo téměř nulovým) sagem + hodně staré vidlice bývaly vyšší než je na daný zdvih třeba, často třeba o 2cm.

                  140mm zdvihu se sagem 25%, to máme 105mm zdvihu oproti 60mm zdvihu. O 2cm mohla ta stará vidlice být vyšší pro stejný zdvih. Takže to už máme rozdíl jen 25mm.

                  A 25mm z toho udělá jen těsně pod 70st. hlavový úhel. Ale i kdyby to bylo 69st., což by bylo pro reálný rozdíl 40mm, tak je to pořád ok, vozil jsem taky cíleně na HT 69st. hlavový úhel a sedělo mi to.

                  Maximálně v prudkém výjezdu, kde se sag znatelně zmenší u toho vyššího zdvihu se to rozdíl může o něco zvětšit.

                  Je jasné, že záleží na konkrétním případu a nemusí to být přesně jak píšu, jen uvádím případ, kdy to může být naprosto v pohodě a podkopnuté to vůbec moc nebude.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Ukel hlavy je jedna vec, ale co vyska stredu? Kdyz kouknu na to jeho kolo, tak to moc prirozene nepusobi.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Výška středu záleží jaká byla původně. Z těch fotek se to moc nepozná.

                      Zvýšení kolem 30–35mm reálných na vidlici je cca 15mm zvýšení na středu, což nemusí být nijak hrozné. Samozřejmě pokud už pro ten nízký zdvih byl střed hodně vysoko, tak to dobré nebude.

                      Třeba na fullech kolem 120–150mm zdvihu se vidí rozdíly výšky středu v extrému až skoro 3cm (když vezmu rámy s nejníže a nevýše položeným středm) a na obou těch extrémech někdo jezdí, i když to třeba ideální už není.

                      0 0
    • Kohout  

      Podíval bych se po něčem z bazaru. Za 1000–1500 Kč lze už koupit málo jetou docela slušnou vidli. Je jedno kolik najedeš, dobrou vidli oceníš vždycky.

      0 0
    • RacerX  

      nekamenujte mne…

      Ahoj, mrkni na bazar

      Marzocchi mx comp

      Vidlice koupena v roce 2008 na podzim, téměř nejetá, bez jediného škrábance a poškození, zdvih 120mm, vzduch, pouze pro kotoučové brzdy, postmount, lockout. Dohoda jistá!!!

      Cena: 3000

      Telefon: 605757161

      Email: kasikx@seznam.cz

      0 0
    • terkad  

      Ahoj, dovolím si vytáhnout starší vlákno.

      Jedná se o výběr náhrady za jedenáctiletou RS Judy TT. Zbytek kola věkem odpovídá vidli, nějakej Mongoose, ve své době prý za 18k, ještě na ocelovém rámu. Vidle nikdy nebyla servisovaná, podle toho to taky uvnitř vypadalo (kompletně rezem obalená pružina a několik neidentifikova­telných zteřelých kusů gumy okolo). Zbytek kola je ještě k světu, ale vidle už oživit nepůjde.

      Máte nějaký tip na náhradu? Ideálně něco jetého, třeba z vlastních zásob. Jezdec má cca 80 kilo, chlap, vytáhne to jednou za čas, na polní, lesní cesty, stezky, kořeny, kamení.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.