• Eagle97

    Ahoj, chci se zeptat na vaše zkušenosti s koly Duratec.

    Rád bych si ho pořídil. Na starších diskuzích jsem četl, že mají dost kvalitní a na míru dělané rámy, které dříve více praskaly. Je tomu tak stále? Myslím totiž, že je lepší koupit za tyto peníze kvalitní hliník, než karbon, který mi za kratší dobu únavou praskne. Co vy na to? Pak ještě vybírám mezi Torainem a Sonixem. Jsem pro Sonix, protože jsme spíše sportovnější jezdec a zajedu i nějaké ty menší závody. Jaké jsou rozdíly mezi těmito typy? Jedinou nevýhodou je jen jejich o něco vyšší cena. Je to ale jako s auty, buď BMW nebo Škodovku. Nic proti ní. Díky.

    0 0
    • Vilém  

      Osobne bych teda, v dnesni dobe, 20tKc za duralovej HT ram nedal.

      Za ty prachy bych chtel karbon, to ze praskne driv jak dural, to je blbost.

      0 0
    • alinceb  

      Myslím totiž, že je lepší koupit za tyto peníze kvalitní hliník, než karbon, který mi za kratší dobu únavou praskne.

      Raději nemyslet a víc číst…;)

      0 0
    • JakeF  

      S tím karbonem to je dost velkej nesmysl… Duratec se kupuje, protože chceš Duratec nebo custom geo. Ničím jiným ta cena opodstatnit nejde. A pokud vybíráš 29er, tak tam naopak je ta geometrie špatná a to tak, že hodně… A přirovnávat k BMW, to je taky dost vtip :).

      Pokud chceš vyloženě něco českýho a originálního, zkusil bych se podívat ještě na SingleBe.

      0 0
      • Eagle97  

        představoval bych si 27

        0 0
        • Vilém  

          Nejaka novinka?

          0 0
        • kubad  

          RB za min než polovinu, Duratec je fajn, ale cena je dnes nesmysl

          0 0
          • Al Stra  

            zase mají ty rámy víc propracovaný- patky, prolisy na trubkách víc barevných kombinací, custom geo za tuším 850 nebo kolik

            0 0
            • Vilém  

              Udelany to maji pekne, ale kdyz si pak clovek precte treba o jejich pristupu k reklamacim, tak alespon me prechazi chut.

              0 0
              • mr.nikdo  

                Anebo nemoznosti instalace klik :-D

                0 0
                • rbcrx9  

                  Něco víc?

                  0 0
                  • satch  

                    Myslí asi uživatele miťo a jeho cyklokrosku ‚šméčko‘.. Byl tu na toto téma i komix. :)

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      Presne

                      0 0
                      • kubad  

                        tam to bylo trochu nestandarní od začátku a nebyl bych si úplně jistý kde byla pravda :D

                        ale je fakt že za tu cenu by se mohli k zákazníkovy chovat jinak

                        0 0
              • Lsdenski  

                Chtěl jsem napsat i něco o mé anabázi s Duratecem, ale je to celkem zbytečný to už po těch letech pitvat :-) Zkrátka pokud je zákazník brán jako nepřítel, tak už se nevrátí.

                0 0
            • kubad  

              Je to porad jen slušná hlína, za ten rozdíl v ceně to nestojí.

              Dlouho sem Duratec vozil, dnes nesmysl

              0 0
              • Eagle97  

                A kolik myslíte, že je jejich reálná cena? Třeba 27er, aby mne někdo nebral za slovo.

                0 0
                • scret  

                  nechapu resit kolik je jejich „realna“ cena, stoji to kolik stoji, coz v dnesni dobe za hlinu neni malo…

                  jak tu psal nekdo nade mnou, Duratec musis chtit… Pokud hledas dobrej pomer cena/vykon, koukni se jinde:)

                  0 0
                  • Eagle97  

                    třeba?

                    0 0
                    • scret  

                      tak zalezi do kolika chces bike, co uprednostnujes atd. Kol je dneska megahafo…

                      0 0
                      • Eagle97  

                        cena přibližně do 50tKč a HT.

                        0 0
                        • scret  

                          27,5? proc ne 29? u HT bych spis bral 29 a to jsem spis anti29kar:)

                          0 0
                          • Eagle97  

                            ještě jsi mi nic pořádně neporadil, žádný kolo, jen samé otázky. Protože prostě nechci.

                            0 0
                            • Dag  

                              vyzkoušej si stejný model HT v 27.5 a v 29 a pochopíš proč ti doporučuje spíše 29. :-)

                              0 0
                            • scret  

                              otazky jsou snad logicky ne? co se divis? napises chci kolo a hotovo… my ostatni mame mit vesteckou kouli asi…

                              0 0
          • Vendys76  

            Naprostej souhlas!

            Rámy jsou ze stejnýho materiálu a více než 2× dražší. Rb rozhodně nemá horší kvalitu zpracování než Duratec. Pokud někdo netrvá na této značce, tak je to z ekonomickýho hlediska totální nesmysl. Osobně nechápu jak Duratec stanovil cenu – zřejmě se podívali do křišťálový koule a napsali číslo, které se jim líbí :o)

            0 0
        • Dobrota  

          I já. 27,5"

          0 0
    • Krejca  

      Myslím že Duratecu trochu jebe s cenama.A rozhodně bych z nich nedělal BMW

      0 0
    • Dejv94  

      S tou unavou karbonu to myslíš vážně? Prvně si něco zjisti o vlastnostech materiálů než začneš psát takový kraviny.

      0 0
      • Eagle97  

        Tak za prvé už jsem si něco o těch materiálech zjistil. Dříve měl každý hlínu a bylo celkem všechno v pořádku, dnes je karbon a ten rám může za 2 roky prasknout. Proč asi dávají někteří výrobci záruku na duralové rámy 5 let a na karbon jen 2?

        0 0
        • scret  

          a hliniky snad nepraskaly nebo co?:))

          nech si poradit od lidi, kteri jezdi na kole a sleduji vyvoj v podstate tak dlouho, jak ty zijes a neplacej nesmysly…:)

          0 0
          • kravjec  

            DC jsem kdysi jezdil super rám,lehký ,tuhý ,krásné zpracování to jim může závidět spousta výrobců,ale v dnešní době bych ty prachy místo do hlíny vrazil do uhlíku,praská všechno a uhlík se lépe opravuje.

            0 0
        • JakeF  

          A proč někteří výrobci dávaj na karbon doživotní záruku? :D Fakt meleš kraviny… Ono prasknout může obojí, lehký hliníky praskaj taky celkem dost. Karbon má ale hromadu výhod, kromě nižší váhy a pohodlí jde i případná prasklina relativně jednoduše opravit.

          0 0
        • prvniodkonce  

          Zajímavý tvrzení, spousta lidí si kupuje karbon právě proto, že se „nevyžvejká“ :)

          A mají pravdu, to jsou fakta, únavová křivka duralu je nekompromisní. Měl jsem několik hlín po dvou sezonách na vyhození, to se o karbonu říct nedá…

          0 0
          • Singlespeed  

            Jsi ke kolu ohleduplny. Nekteri spotrebuji i 3 karbonove bajkove ramy za sezonu, jak jsem si vsiml ;~).

            0 0
          • File12  

            Asi nejsem takovej rider abych ho unavil. A to mam 100kg. Já se bojim u karbecu spíš spojení hliníku a karbonu. Jak to je třeba u patek, hlavovýho složení a u klik?

            0 0
            • JakeF  

              Nijak, lepší rámy to mají celý z karbonu.

              0 0
              • tomxxx  

                Jo no, což je podle mě havní důvod, proč se dělá taková sračka jako pressfit z plastu, aby se ten karbon nevyjebal…nebo se snad pletu?

                0 0
                • JakeF  

                  Nemusí bejt… Třeba u Treku jsem měl plastovej pressfit u hliníkovýho rámu, zatímco u karbonu byla profilace u hlávka i středu, že se tam vkládaly samotný ložiska kov na karbon. A nebyl s tím jedinej problém.

                  Jinak ono na plastovým pressfitu není v zásadě nic špatnýho, jen Shimano to nějak fláká. U Sram středů mám životnost celkem rozumnou.

                  0 0
                  • tomxxx  

                    Jo, já si taky zásadně nestěžuju, ale BSA se mi líbí víc. Beru to tak, že když jezdíš a vydrží střed rok, tak to neni tragédie.

                    0 0
            • prvniodkonce  

              Mám karbonovej rám na silnici, „lowend“ s hliníkovými patkami. Po 32 tisících kilometrech je úplně jako nový. Není to moc, ale dural mi stejně tak dlouho bez újmy nevydržel, stala se z toho vždycky žvejkačka nebo to prasklo ještě o dost dřív.

              0 0
              • Singlespeed  

                Všiml jsem si, že hliníkové patky jsou integrovány i do ne zrovna lowend rámů, jen to nejde na venek poznat. Karbonové patky jsou často zdrojem problémů jak u bajků, tak silniček.

                0 0
        • scalar  

          Když nevěříš karbonu a chceš dát kolem 20 tis. za rám, tak se poohlídni po titanu. Hliník za 20 tis. je nesmysl.

          0 0
          • File12  

            Pro mě je kvalitní hlína za adekvátní cenu, pokud zůstanem u český výroby RB.

            0 0
            • scalar  

              Pokud Ti vyhovuje jejich sériová geometrie a nechceš příplatkovou barvu, tak dejme tomu. Ale pokud cheš nějakou rozumnější geometrii a atraktivnější design (brutal finish, dvě nebo tři barvy) tak cena roste do neakceptovatelné. Píšu to z mého pohledu.

              0 0
        • Vendys76  

          Z toho co píšeš je evidentní, že jsi si o carbonu jako materiálu nepřečet nic. Doporučuju na netu vyhledat některou z diplomových prací VŠ technické na téma mechanické vlastnosti tohoto materiálu. Jsou tam konkrétní tech. hodnoty v porovnání s jinými materiály a detaily zkoušek.

          0 0
        • McBlacky  

          s těmi výrobci nevím kde jsi to vzal. Často to bývá že na hliník ti dají záruku s podmínkou – mimo závodní použití, u carbonu kryjí i závodní použití.

          Většina značek dneska dává na carbon 5 let nebo doživotní…

          0 0
    • Zdenda CUBE  

      Duratek byl na svou dobu velmi kvalitní dobře propracovaný rám, ALE dnes už je dávno za zenitem a jejich ceny jsou naprosté šílenství. Už několik let je prostě doba karbonu a takové nekřesťanské peníze vrážet do hlíny je nesmysl…

      0 0
      • Cryzyy  

        Duratec je super, uz je to nejakej cas, kdy jsem se nechtene podilel na vyvoji ramu – zadni stavba se povedla az na 3ti pokus :D

        0 0
    • Bafoon  

      Mám Torain vel 54 v 29er, rám s lakem, hlavkem bez sedl.objímky měl tuším 2000–2100g. Kupoval jsem protože srdcovka – teď bych do toho ty prachy nedal ani náhodou.

      0 0
      • McBlacky  

        konkurence umí tuhle váhu za 5–6 tisíc :)

        0 0
        • Bafoon  

          mno a když to zjednodušíme – dát za zabroušené sváry 10K navíc je cvokárna :))

          0 0
      • JakeF  

        Jak s tím karbonem neměl tak úplně pravdu, tak zrovna u Superioru cca 2 roky zpátky by to odpovídalo. Je možný, že to od tý doby vychytali, ale osobně bych to nerisknul, když na životnost klade důraz.

        0 0
    • AussigBiker  

      Canyon, Radon, RBcko, a dalsi spousty vyrobcu, zalezi co se ti bude libit. Jinak pokud si chces udelat radost a koupit Duratec, tak do toho, vo tom zadna.

      0 0
      •  

        Tvl co je na koupi Duratecu radostnyho? Kdyz uz chce penize nesmyslne vyhodit, vyplati se s nima treba zatopit, rozhodne ne kupovat takovej slendrian a podporovat tak ty silence.

        0 0
        • Datel Stepní  

          Chtělo by to trošku více úcty k zákazníkům, kteří Duratec kupují a nemyslí si, že lepší je s penězi zatopit.

          A více úcty i k firmě a neoznačovat je „šílenci“ a jejich výrobky „šlendrián“. Pokud někdo dokáže vybudovat takovou firmu , není rozhodně šílenec.

          Za klávesnicí je každý silák.

          P.S.: Nemám Duratec a nemám s ním nic společného, jen mi vadí takové chytré komentáře. Většinou od lidí, kteří toho dokázali výrazně méně, než majitelé Duratecu. (třeba jsi čestná výjimka)

          0 0
        • AussigBiker  

          Ty woe, ja vubec nepsal, ze je to radostny. Kadopadne je to uplne stejne radostny jako kazdy jiny kolo. Kdyz to nekdo chce, tak at si to koupi, kdyz ne, tak at jde o dum dal, jednoduchy jak facka. Jezdit bude vsechno, na kole a plastich nezalezi, je to v nohach a technice :)

          • 1 komentar kolegy nademnou. U klavesnice ja kazdej herodes.
          0 0
    • siafu  

      jo Duratec se mi kdysi líbil, ale cena je fakt mimo, pokud urgentně nepotřebuješ řešit custom geometrii nebo tak něco… a u HT kolem 40 tisíc by byl dnes pro mě karbonový rám tedy podmínkou – většinou se totiž samostatný karbonový rám kupovat nevyplatí a je lepší ho vzít rovnou s kolem

      0 0
    • Smazaný účet  

      Měl jsem od nich CX a byl jsem maximálně spokojený, i když dnes už bych těch 10 tis. navíc za rám nedal.

      Ale jeden zdejší user má se stejným rámem zkušenosti naprosto odlišné (neuznaná vleklá reklamace).

      Na zdejším fóru je v předraženým Al přípustná jen jedna jediná značka … ;)

      0 0
      • jeffino  

        pokud nějaká firma není schopna řešit transparentně a férově reklamace, vypovídá to o jejím přístupu k zákazníkům:-(

        určitě zaspali dobu a konkurenci, i když to nevylučuje to že nabízí kvalitu.

        0 0
    • Ondra Pozořice  

      Mám cyklokrosku z roku 2008, z druhé ruky. Super tuhost vzhledem ke stáří, váha taky jde. Pro člověka který si kupuje jedno vysněné kolo super značka, kdo vyjíždí na třech čtyřech kolech víceméně luxus. Za mně bych do Duratecu šel, carbon pro 80Kg člověka na blbnutí není.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Já bych do duratecu šel pouze jako do kola z druhé ruky. V novém kole za tu šílenou cenu nevidím přínos… Kvalitní hliník dělají i jiné značky za normální peníze.

      0 0
    • cubas  

      Měl jsem jak HT (Vagrant) tak i silniční – Cool RX2. To první jsem už zhruba před sedmi lety dal pryč. Ale ta silnice byla fajn. Prodal jsem jí minulý rok a pořídil Roubaix (SL3). No nevím, nevím, nějak se na Rubéčko nedokážu poskládat, ten DC se mi zdál „svižnější“ a i při vyšší váze se mi na něm delší stoupání jezdily líp

      0 0
      • mr.nikdo  

        A nemohlo by to mit neco spolecneho s tim, ze Roubaix ma ty bloky a je delany neco jako odpruzeny ram? Tim padem to asi nejakou tu energii sezere?

        0 0
        • cubas  

          To ne, ten rám je sám o sobě tuhej dost. Ty polymerový kusy trošku ztluměj třeba praskliny v asfaltu. Prostě ta spešl geometrie mi moc nesedí. Ale kolo je to pohodlný, to jo…

          0 0
          • mr.nikdo  

            Tak nesedi geo anebo neni sviznejsi?

            Skoro bych cekal, ze Roubaix x Tarmac x Venge bys mel poznat. Tim padem hlina DC x Roubax se silent bloky.

            Ono mozna napovida i to, ze na Roubaix je jezdi prakticky jen Roubaix a zadny jiny zavod, protoze neni tak tuhy, lehky atp.

            0 0
          • JakeF  

            Když chceš pohodlný a rychlý kolo, tak nemáš brát Roubaix, to je jasný jak facka… Od toho je Tarmac nebo v extrémním případě Venge (ale to už je podle mě na český silnice spíš problém). U Roubaix je i geo abys na tom seděl víc vzpřímeně jako na bajku.

            0 0
            • cubas  

              Ano. Ale já jsem jenom poznamenal, že Duratec i přes vyšší váhu, jiný materiál a „vývojově“ starší podle mne, subjektivně, jezdí líp jak Roubaix. Nic víc, nic míň.

              0 0
              • JakeF  

                Vždyť jo… A já jen říkám, že se tomu u endurance silničky nejde až tak divit, tam jsou priority jinde.

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Mam pocit, ze mu to uz nikdo nevysvetli…

                  Proste si asi stezuje, ze koupil blbe. No, koupil.

                  0 0
                • Vendys76  

                  Asi trochu odbočuju od vlákna, nicméně reaguju na tvůj názor, že Roubaix je pouze pohodlný nikoliv rychlý kolo.

                  Mám dvě silničky Rb a právě Roubaix. Nemam pocit, že by Roubaix byl pomalejší. Ano, vzpřímenější posed na něm je, tedy i větší odpor vzduchu (a v případě protivětru je „pomalejší“), ale, že by se jednalo o ve své podstatě pomalé nějaké turistické kolo, to pocit nemám. Co máš konkrétně na mysli, že jej dělá pomalým?

                  0 0
                  • JakeF  

                    Je to kolo zaměřený na pohodlí, takže rám není tak tuhej, jak tomu je třeba u Venge. Osobně mi taky úplně líný nepřišlo, ale jel jsem na Roubaix za víc jak dvojnásobek ceny svojí silnice, tak to nebylo úplně srovnání. Proti Tarmacu nebo Venge ve stejný třídě to počítám bude znát daleko víc.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      ono totiž roubaix ve finále je pohodlný jen díky sedlovce -pokud tam je ta lomená hrůza-. Elastomer vložky jsou joke. I bez nich ten rám musí držet. Celý nápor v tom místě nese carbon okolo. Bez nich by to ale nebylo tolik cool marketingově.

                      Prostě je normál endurance geoška díky profilaci zadní šavle to je o malinko pohodlnější než tarmac. ale zázraky to neumí, hraje to spíš na to, že majitel nemá doma vedle roubaix i tarmac, kdyby na obou dal stejně vysoko rodla rozdíl by byl dost malý ;-)

                      0 0
                      • Vendys76  

                        „Elastomer vložky jsou joke“ – to bych si dovolil zpochybnit. Vycházím z těchto argumentů…a) bez přesného technického měření to podle mě nelze říct a je to jen názor b) u jiných zařízení se podobné elastomery proti pohlcování vibrací úspěšně a dlouhodobě používají. V souvislosti s b) uvedu jenom, že například u všech kladkových luk je spoustu elastomerů právě a jen za účelem pohlcování vibrací. Nevidím tedy důvod, proč na jednom zařízení by elastomery vibrace pohlcovaly a na jiném ne. Stranou nechávám účinnost elastomerů na rámu Roubaix při pohlcování vibrací – opět jsme u měření s elastomery a bez elastomerů. Každopádně to nějakou práci odvede.

                        Ale ještě jednou se zeptám na to samé, proč by měl být Roubaix v porovnání s jinými koly pomalejší? Dík

                        0 0
                        • JakeF  

                          Výkon jezdce – vyšší ztráty v měkčím rámu = nižší rychlost.

                          0 0
                          • Vendys76  

                            Jasný, ale výrobce udává, že rám je torzně tuhý stejně jako jiné ostatní rámy, takže je minimálně diskutabilní, jak uvádíš, že rám měkký.

                            0 0
                            • Dejv94  

                              Rám nejspíš bude v bočním vychýlení stejně tuhý, ale ve vertikálním vychýlení nebude stejně tuhý > Full je taky do boku tuhý ale „pohupuje se“ vertikálně.

                              0 0
                            • JakeF  

                              A to pohodlí se podle tebe bere kde? Jinak on torzně klidně může bejt i stejně tuhej (byť pochybuju), určitě ale není vertikálně a v tom se energie ztrácí taky.

                              0 0
                              • Vendys76  

                                O nějakým speciálním pružení zrovna tohohle rámu jsem nikdy neslyšel. Pohodlí je z mý osobní zkušenosti dáno hlavně vzpřímenějším posedem, sedlovkou a vlastnostmi carbonu jako takového.

                                Hoši z čeho vycházíte když píšete, že rám víc pruží (generuje větší ztráty energie) než např Tarmac?

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Já ho jel bez tý sedlovky a byl pohodlnější, než moje karbonový TCR. Tarmaca jsem snad nikdy nejel.

                                  Každopádně kdyby nebyl pomalejší než Tarmac a zároveň byl pohodlnější, tak nikdo na Tarmacu nemá důvod jezdit…

                                  Každopádně moc nechápu, s čím tady chceš vlastně diskutovat. Se zákonem zachování energie?

                                  0 0
                                  • Vendys76  

                                    „Každopádně kdyby nebyl pomalejší než Tarmac a zároveň byl pohodlnější, tak nikdo na Tarmacu nemá důvod jezdit…“ – to je fakt, že závodníci jezdí Tarmac. V tomhle s tebou souhlasím. Možná to je tou „pověrou o tuhosti“, možná tím, že to je Roubaix a ten není z hlediska posedu pro ortodoxní pravověrné silničáře (posed = rychlost).

                                    Ostaní věci co tu padly jsou ale jen dohady a spekulace. Píšete, že prostě musí bejt měkčí. O kolik?

                                    Jdu do fitu, budu tu za chvíli…

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Samo o sobě to zakroucení zadní stavby tuhost zhorší. Pokud by to zase zpevnili víc materiálem, tak pak ten rám není pohodlnější… Snažím se najít nějakej změřenej test, ale všude akorát Tarmac a Venge…

                                      0 0
                                      • Vendys76  

                                        Fakt bych se o tom rád dozvěděl nějakou ověřenou informaci, budu rád, když se ti podaří něco najít.

                                        Teď už musím běžet, nebo mi tam dneska zavřou a nestačím to. Hned jak přijdu, tak na to kouknu :o)

                                        0 0
                                • Rubi  

                                  jako z fyzikalniho hlediska je to nemozne, aby ten ram lepe pohlcoval vibrace a byl stejne tuhy, jako ram ktery hure pohlcuje vibrace, kdyz jsou ze stejneho materialu…

                                  0 0
                                • mr.nikdo  

                                  Co treba z toho, ze to z nejakeho duvodu nikdo v Pelotonu nevozi?

                                  Pomineme-li Paris-Roubaix a nektere etapy, ktere jsou hodne rozbite.

                                  0 0
                                  • Vendys76  

                                    To, že to nikdo z Pelotonu nevozí, jak uvádíš bude s největší pravděpodobností z těchto důvodů:

                                    1. Roubaix je o cca 1 kg těžší než Venge nebo Tramac

                                    při velikosti 58:

                                    Tramac – 6,64kg

                                    Venge – 6,72kg

                                    Roubaix – 7,6 kg

                                    1. Roubaix má vzpřímenější posed o cca 3,5 cm- horší aerodynamika

                                    při velikosti 58 délka hlavové trubky:

                                    Tramac – 190 mm

                                    Venge – 190 mm

                                    Roubaix – 225 mm

                                    Než jsem si to kolo pořídil, tak jsem si přečet dostupný recenze a zjistil technický údaje. Rám jsem samozřejmě řešil taky a NIKDE jsem nenarazil na seriózní informaci, že by rám byl měkčí. Ano, na několika fórech se to diskutovalo, ale bylo to vždy v rovině ničím nepodložených úvah – kolo je pohodlnější a tak prostě musí mít měkkej rám…

                                    Prosím argumenty, ještě lépe data, ne spekulace. Dík

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Zákon zachování energie

                                      Prostě je naprosto logickej předpoklad, že když ti zadní stavba svým pružením sbírá energii od překážek, sebere nějakou i od šlapání, protože nemůže rozlišit, odkud ta síla jde. Na bajku se tohle řeší různejma Brainama a Terralogicama, ale zas tak moc těm elastomerům nevěřím, že by i tohle uměly :).

                                      Ale pokud máš prostě jenom obavy, žes koupil špatně, tak to tě můžu uklidnit. Já měl sportovní TCRko a na naše silnice na mě moc tvrdý, po vedlejškách hrozný drncání. Dneska uvažuju o nový silnici a vybírám víceméně jenom z endurance modelů, protože jestli mi to sežere třeba 0,2km/h na průměrce, to mi za to pohodlí celkem stojí.

                                      0 0
                                      • Vendys76  

                                        Vybabuju si, jak jsme na průmyslovce počítali rozložení sil v soustavě a nemůžu s tebou souhlasit, že rám musí bejt měkkej a pomalej, protože prostě platí pravidlo zachování energie a to z důvodu:

                                        Carbon umožňuje konstruktérovi to, co s žádným jiným materiálem dosud udělat nemohl (mohl použít další možnosti a to zejména: různé druhy vláken v jedné trubce, skládání vláken různými směry) a v důsledku toho se v určité části bude trubka proti silám působícím určitým směrem chovat pružně a sílu částečně pohlcovat a zároveň bude odlišné zatížení maximálně přenášet – bude tvrdá.

                                        Síly od povrchu vozovky působí v určitém směru a od jezdce (nohy, ruce, váha těla)v jiném směru. Dřív bylo poměrně složitý zatížení vypočítat, ale dnes program automaticky simuluje rozložením sil v soustavě v závislosti na změně faktorů (sil, konstrukce) – konstruktér si může vymodelovat ve 3D modelu soustavu jakou potřebuje.

                                        K odpovědi na otázku zda je skutečně pomalejší to chce testy a data.

                                        0 0
                                        • McBlacky  

                                          jen k té konstrukci rámů. Bylo by pěkný kdyby se s tím takhle srali. Mrkni na dostupný videa jak se carbon věci dělají. Většinou na matrici navíjejí jeden, dva typy tkaniny v celkem velkých plátech

                                          0 0
                                          • Vendys76  

                                            Nejsem závodník, takže, když z nějakýho pramene zjistim, že rám Roubaix SL4 r.10 je skutečně pomalejší (myšleno moc měkkej), tak kolo kvůli tomu prodávat nebudu :o) Prostě to vezmu na vědomí a přijmu jako fakt.

                                            Před koupí jsem se pídil po informacích všude možně a stejně tak se jim nebránim ani teď. Sice už je mládí v prdeli, ale do důchodu je stále daleko, tak jsem si jistej, že tenhle Spešl není moje poslední kolo. Příště to bude třeba něco jinýho a třeba taky ne.

                                            Každopádně, když potřebuju spočítat plomby v puse, tak si sednu na svojí druhou silničku – na Rb a vezmu jí na průměrnou okresku :o)) To pak pokaždý, když jdu okolo Roubaix, tak se v duchu klaním výrobci a gratuluju si k tomu, že jsem si ho koupil.

                                            0 0
                                            • Singlespeed  

                                              Tak, když nezávodíš, tak pak nechápu, proč řešíš, jestli patří tvé kolo k rychlejším nebo pomalejším :-)). To zas bylo zbytečně prokecaného času ;-)

                                              0 0
                                              • Vendys76  

                                                To myslíš vážně?

                                                pokud jo, tak všechny otázky ohledně hmotnosti komponentů, tuhosti rámů, tuhosti ráfků, kvality pneu … vlastně všechno jsou jen pro závodníky. Ostatní se mají omezit na dotazy typu „nevíte co je nejlevnější a nejdýl vydrží“?? :O))

                                                0 0
                                        • Singlespeed  

                                          Testy a data jsou jedna věc, subjektivní pocit při jízdě věc druhá, rozhodující. Můžeš mít skvěle otestováno, získaná samá pozitivní data, ale pokud sedneš na kolo a ono v porovnání s jiným moc nejede, tak je jasno. Ovšem to nevylučuje, že tvůj subjektivní pocit může být právě opačný než všech ostatních a Rubaix v porovnání s Tarmacem, Liteningem nebo Authorem poletí jak raketa ;).

                                          0 0
                            • Lada,s  

                              No, to že výrobce udává, že rám je torzně tuhý stejně jako jiné ostatní rámy ještě neznamená že to tak opravdu je :-D

                              0 0
    • gs9  

      Ahoj lidi, zvažuji kolo duratec v cenove hladine 40 az 50 tis. Pevne hlinikove ht ( kvůli dětske sedačce) 27,5 s pevnou carbonovou vidlici, osazeni sram gx a vahou kolem 9,5kg.. Zda se vam to porad hodne za duratec, nebo se da koupit neco podobneho levneji? Co sem se dival, zatim sem nic moc nenasel.

      0 0
    • doubleingram  

      Duratec mi prednul v dolnim soubu na kosik, zklamani.

      0 0
    • Michier  

      Po té, co jsem viděl na webu RB, že zmizely z nabídky 27,5 jsem uvažoval o Duratecu, ale po tom, co tady čtu jsem znovu na vahách. Nejraději bych si nechal vyrobit rám na míru a to u RB neměli zrovna nejlevnější. Na druhou stranu ani nevím kolik takoví rám od Duratecu (Sonix 27,5) stojí.

      Možná by stálo RB kontaktovat, jestli by mi přeci jen ten rám nevyrobili aj teď. Nebo se vykašlat na spešl rám a rychle koupit v doprodeji CCR275.

      0 0
      • Michier  

        18,5k za samotný alu rám … si dělaj srandu ? :D Kdyby 10, možná 12 max …

        0 0
        • Vilém  

          Myslel jsem, ze to bude horsi. Uz davno stavaly kolem 16tKc.

          0 0
    • Michier  

      Jako jo, vedení brzd, řazení uvnitř rámu, možnost navolit barvu, odborné měření a vlastní geometrie … ta kvalita tam asi bude, práce kolem hodně, ale přeci jen se mi to zdá docela dost na pár speciálních trubek. No možná někdy dobudoucna. Teďka se poptám u RB, zda jim zbyl ještě nějaký 27,5 rám :)

      0 0
      • Vilém  

        nabizeji uz jen XL a XXL.

        0 0
        • Michier  

          Dop … to jsem ani … 185 cm … to by to XL mohlo být ? Musim mrknout na tabulky a tak :|

          0 0
          • Al Stra  

            ty spíš L tedy-)

            0 0
            • Michier  

              Jono :( :( Díval jsem se všade, aj na ostaní značky a 27,5 nejsou moc v kurzu. Všade maj ty hnusný 29tky. Teďka známej, že na mě to XLko nebrat ani náhodou, že to raději jít do 29tky…

              0 0
        • Michier  

          RB mi to L na zakázku vyrobí za 10k, ale počkám si skoro rok.

          0 0
    • Smazaný účet  

      Nový Sonix CX4 s výbavou SRAM GX, Mavic Crossmax koly a vidlicí RS SID podle ceníku na stránkách stojí 57 tis. Záruka na rám je 5 let. V diskuzi vedle je hliníkový MMR se stejnou výbavou za 30 tis. Asi mi něco uniká, ale tohle je fakt divné. Proč je Sonix dvojnásobně dražší?

      0 0
      • Cavendish  

        Odkaz na MMR a na DC

        0 0
      • Pikaču  

        Tak porovnavas Duratec top brand a MMR low cost.

        Duratec na rámu je skoro jako S-Works nebo Bianchi.

        MMR je shitka ala dekáč, Force a Pells.

        :P

        0 0
        • Smazaný účet  

          Jako ramy DC vypadaji fakt dobre, to je bez diskuze. Me spis prekvapilo, ze MMR dava na ram „doživotní“ zaruku (podminky jsem nenasel) a komponenty za polovicni cenu.

          0 0
          • Pikaču  

            Už se řešilo porovnání RB vs Duratec ktery vycházel o 20 vic. Navic novy RB bude mít pozměněnou geometrií coz je plus pro ne.

            Ja Duratec nechápu ale jsou lidi co jsou ochotní si za nej připlatit.

            Nicméně pokud maji odber tak proc ne.

            0 0
            • Smazaný účet  

              To je otazka preferenci. Mě se nová geometrie RB spíš nelíbí. Když chce dneska někdo na HT třeba strmější úhel hlavové trubky okolo 70st, moc možností mu nezbývá. 68 dneska dělá každý. Kdyby to bylo univerzálně lepší řešení dejme tomu, ale to jsou spíš modní trendy, které se mění tam a zpět.

              DC má spíše konnzervativní geometrii, ale zase si ji zákazník může na přání upravit.

              0 0
            • Cavendish  

              Nejhorší na tom je, že i přes všechny reference a strašnou cenu bych od nich kolo chtěl. A už je mi jedno jestli CX,MTB nebo ROAD

              0 0
              • Smazaný účet  

                Phantoma na míru, což?

                0 0
              • Smazaný účet  

                Co jsem tady četl, nadává se jen na vyšší cenu. Mají nějaké špatné reference?

                O jejich rámu taky občas uvažuju, jsou tam nějaké problémy, proč to raději nekoupit?

                0 0
                • Cavendish  

                  Zde

                  Zde

                  Zde

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Nekde su tu zminovalo, ze pripadna reklamace praskleho ramu byla resena opravou misto dodani noveho. Je to vubec mozne aniz by utrpela pevnost?

                    Kdejaka seriova znacka typu SUP dneska dava na ramy za 5 letou zaruku a v pripade vady dodava novy ram. Jestli v DC zakaznik zaplati za ram 2.5× tolik, a vada AL ramu se pak resi opravou, misto dodani noveho, tak to se tedy moc nevyplati. :(

                    0 0
                    • kubad  

                      Sup si kola nevaří , takže v CZ nemá technologie – bez toho neopravíš.

                      Duratec rámy v CZ vyrábí, tak asi dokáže opravit, nešpěkulovat nemyslet, věřit že výrobce ví co může a nemůže a ví co dělá, nikde v zákoně není definovaná povinnost řešit reklamace náhradou za nové zboží.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Nemyslící zákazník, to je sen každého vyrobce. :)

                        Kazdy at si jezdi na cem chce (a na vlastni riziko). Znovu svarit hlinik, aby mel puvodni vlastnosti neni zadna legrace.

                        0 0
                        • kubad  

                          očividně tomu rozumíš víc než výrobce rámů, tak sorry že sem si dovolil něco napsat.

                          0 0
                        • gs9  

                          By me zajimalo, kolik z vas takhle premysli i o jinem zbozi, zdali se vyplati koupit nebo je predrazena. Kolik z vas tady nakupuje treba hadry a obuv u vietnamcu, protoze obchody jsou predrazene a znackove veci nemaji pridanou hodnotu :-)))

                          0 0
                          • Pikaču  

                            Uz jako dítě bez rozumu jsem věděl ze hadry a obuv od vietnamcu jsou šunt. Vyběhnu ven a podrazka odpadla :))).

                            0 0
                          • Smazaný účet  

                            Otazka je, co se mysli tim „znackove“. Nekde zákazník platí „brand“ a zbozi jako takove je levny asijsky odpad, jinde se plati za vysokou uzitnou hodnotu a servis. Druha varianta je v delsim casovem horizontu i levnejsi.

                            0 0
                            • gs9  

                              Kolik lidi zde o tom premysli, kdyz si jde koupit nejake obleceni, elektroniku, nabytek atd…? Koupi si co se mu libi a neresi financni rozdil, i kdyz to dlouhodobe nema pridanou hodnotu a jsou to vyhozene penize, protoze ten rozdil neni tak velkej a muze si ho dovolit, ale u drazsich veci to pokladate za nesmysl, pritom je to stejny. takze nazory typu, ze jsou to zbytecne vyhozene penize jsou mimo misu ;-)

                              0 0
                    • Cavendish  

                      Napiš uživateli míťo. On a jeho brácha si s DC užili dost ohledně reklamací…

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        To jsem prave cetl. Nekde tu byl i komix :) Dekuji za info.

                        0 0
                      • kubad  

                        a největší prdel je že ten rám pořád jezdí :D

                        jeho reklamace byla ale hodně specifická, pokud tu historii znáš

                        0 0
      • Smazaný účet  

        DC – vyrobeno jako malovýrobce v ČR

        MMR – vyrobeno v Asii za hrst rýže, bez ohledu na dopady na životní prostředí, legislativu apod.

        lepší nákupní cenu komponent bude mít nejspíš teké asiat (větší odběr).

        0 0
        • Smazaný účet  

          Pokud je ten ram z Taiwanu, tak to příliš nesedí. Kolo se zřejmě kompletuje ve španělsku.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.