• Dolek

    Omlouvám se přátelé, že sem zadávám nové vlákno, ale musím si při výběru celopéra pomocí Vás udělat jasno.

    Takže mě postihla neskutečná mánie a teď se snažím vybrat ten nejlepší bajk pro moje potřeby. Na asfalt a lehčí terén mám HT. Fulla bych tahal na stezky, technický terén, sjezdíky a hlavně musí být vhodný na blbnutí, skoky a tak.

    Pár kol jsem zkusil a potom, co jsem měl favorita GF Roscoe (s ním nadmíru spokojen) jsem minulý týden měl možnost přímého porovnání mezi Roscoe a Remedym. Výsledek? Remedy se 160mm nebyl na rovinách a výšlapech o nic pomalejší než GF, zato ta neskutečná radost při cestě dolů :-)

    Jaké další kolo mezi 140 – 160mm zdvihu s cenou snad do 80tis. bych měl zařadit do výběru? Podmínkou je, aby bylo „jezditel­ný“  s váhou do 14kg. Mám celkem jasnou představu o osazení (talaska, Elixiry, S-Ram) buď některá značka se trefí kompletním kolem do mýho gusta, nebo rámovou sadu a nechat osadit …

    Jo a nechci Spešla, Gianta a snad mi Mlok promine ani Cuba ;-)

    0 0
    • Kubas.1  

      Co GT Force? Ten údajně je celkem jezdivej

      0 0
      • warzone  

        to uz radsej Sanction :)

        0 0
        • Kubas.1  

          říkal něco jezdivějšího do 14kg, to myslím Sanction moc nesplňuje :-)

          0 0
          • warzone  

            :) menim hlasovanie za ten SC Blur LT…ani ten Ghost nevyzera zle,hoci ja by som uz pokukoval aj po ERT 9000,ale tam je zase vaha uz vyssia…

            0 0
          • drtyc  

            a taky rikal, ze chce skakat, ne?

            0 0
      • Dolek  

        GT po designové stránce pěkný kolo, ale zadní stavbu u něho zrovna nechválej

         
        0 0
        • Luk02  

          Řekl bych, že Force je služný a hlavně funkční kolo. Je fakt, že už mi v tom taky trochu začlo praskat, ale po rozebrání je to zase OK. Takže bych se toho vůbec nebál…

          0 0
        • Tušnak  

          by mě zajímalo, proč tu zadní stavbu nechálí? Force bych se rozhodně nebál…

          0 0
        • gazman  

          Kolega má sanction a začlo mu v tom doslova mlátit už po 100 km rozebral vypucoval a po několika km už to začíná zas je to na ***** systém.

          0 0
          • mufir  

            Nedávno jsem měl Force 2 půjčený na víkend. Design toho kola se mi hodně líbil, nemohl jsem se dočkat, až ho vyzkouším. V pátek jsem lehce pojezdil za humny, vše bylo OK. V sobotu jsem dal asi 40 km, ale jak jsem se nejdřív těšil na jízdu, tak teď jsem se zase nemohl dočkat, až dojedu do cíle. Nemohl jsem prostě najít polohu na kole tak, aby mě nebolely záda. U kola tohoto ražení bych čekal mnohem vyšší komfort. Možná, kdyby tam byla vidle se 160 mm a pod představcem taky alespoň 20 mm podložek, pak by mi vyhovovalo. Navíc se mi totálně rozebral jeden z čepů zadní stavby – ten spodní, hůř přístupnej.. No, večer jsem GT umyl, a v neděli jsem vyrazil se svou starou dobrou meridou. Kámoš měl  zase půjčený Force 1 a byl naprosto spokojen.

            0 0
    • Dolek  

      Dám tady nějaký tipy, mezi čím se rozhoduju.

      GF Roscoe III

      Trek Remedy 7 nebo 9

      Pak třeba Ghost AMR Square (to jsem ale nejel)

      RM Altitude – hodně hravý kolo, na něm byla sranda. Osazení verze 30 bylo ale slabý. 50 je na tom o něco líp, ale na to, že stojí 94 je to slabota

      No a pak mě napadá, že bych šel třeba do Yeti 575 nebo SC Blur a stavěl to víc do Endura (Talaska 36RC2)

      0 0
      • matts1  

        tak já Ti sem přihodím ještě lapierre , ať máš o čem přemýšlet :o) Jinak pokud chceš kolo na blbnutí a budeš mít druhý na normální ježdění, tak bych netrval na těch 14-ti kilech. Z toho výběru bych bral asi remedyho.

        0 0
      • Lister  

        Asi ti to nic neřekne, ale já bych se rozhodoval mezi Lapierem a Remedym…

        0 0
    • Kubiczech  

      Mě se vždycky líbilo Banshee Rune, ale s tou vahou nevím nevím.

      0 0
    • folty.hans  

      Maverick ML8 ? Jen cena už trošku přesahuje

      0 0
      • Dolek  

        Kupodivu jsem do včerejška nic o značce Maveric neslyšel. Zastavil jsem se ale v Brně u Svorady a tam byl k vidění Durance. Měli to tam i s dvojkrounkou vidlí. a ta ML8 vypadá hodně zajímavě. Má s tímto kolem někdo praktický zkušenosti?

        0 0
        • folty.hans  

          No moc lidí asi moudrých nebude, v našich končínách to bude rarita. Mně osobně se designově strašně líbí, je to neokoukané a originální . Zvlášť v zeleném provedení je to pecka :-) Otázka je, jak je na tom funkce, servis atd. atd .

          0 0
          • Dolek  

            Co mi říkali borci u Svorady, tak se tam prý čas od času objeví nějaké testovací kolo od mavericu. Tak by určitě nebylo od věci si nějaké to zapůjčení domluvit ;-)

            0 0
            • Smazaný účet  

              tak to musím vidět taky. Funkčně by to měla být paráda, mají na to svůj patent. Jen ty ceny :(

              0 0
              • hanz  

                no právěže funkčně je to otřes..zpracování a design je špica, funkce katastrofa, tvrdne to když jdeš se sedla. nemožnost použití standartních tlumičů je taky nepřekonatelný mí­nus.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  no a nemělo by to být právě + že to ztvrdne? na tom je přece založená celá filozofie té značky ne?  každej si stěžuje, že se mu kolo houpe při šlapání. Já bych si to právě strašně rád vyzkoušel, mě se to strašně líbí a láká mě to…

                  0 0
                  • pitos  

                    To co napsal hanz chápu tak že zadní stavba tuhne při jízdě ve stoje…tedy z kopce.To by ti vyhovovalo?

                    0 0
                    • Lister  

                      já si zase myslím, že to tak nemyslel. Není to plovoucí střed, není důvod, proč by to nefungovalo jen pouhým postavením do pedálů z kopce…

                      0 0
                      • pitos  

                        je to možné,nevím  a tento systém vůbec neznám.Jen mi je divné proč by vadilo že to tedy tuhne když jdeš ze sedla,když na fullu se ze sedla běžně nejezdí.

                        0 0
                        • pitos  

                          tedy kromě specifických situací(technický přejezd překážky a pod.) a právě jízdě z kopce.

                          0 0
                          • Lister  

                            Omluva a beru zpátky, přehlídl jsem se ve vláknu a v kole, o kterém se mluví. Maveric opravdu má něco společného s plovoucím středem a tohle bo mohlo tuhnout ve sjezdu jen pouhým postavením.

                            ještě jednou omluva :-(

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Nevi jak je to u tech sjezdu ale ve vyjezdu by to opravdu tuhnout melo (udajne tento system byl vymyslen pro nejake freeride zavody v USA kdy se meril i cas zavodnika ve vyjezdu na kopec nebo tak nejak. Ale opravdu by me zajimalo jestli ta stavba ve sjezdu ve stoje „nefunguje“

                              0 0
                              • kovar  

                                jak by mohla dobře fungovat, když na ní stojíš, ač přes čep?

                                0 0
                              • TorpEdo  

                                Zadní stavba tuhne v závislosti na zatížení středovýho složení a přesně o to u tohoto systému jde. V sedě to kolo nádherně žere a využívá značnou část zdvihu, takže by v tvrdším terénu logicky chodilo po dorzech. Čim víc váhy přeneseš na kliky, nebo když se dokonce zvedneš ze sedla (těžší terén, sjezd, bejčení…) působíš omezení žravosti.

                                Nijak zásadně se tu nemění chování zadní stavby v závislosti na zařazenym převodníku, šlapánim nic nerozhoupeš, takže odpadá potřeba berliček v podobě antifunkcí jako je Propedal&spol. Je to relativně rychlý kolo který krásně stoupá, ale geometrií bych ho neřadil mezi enduro biky a třeba v bikeparku si užiješ víc na něčem jinym. Rozhodně ho nikomu nedoporučuju, ale za nezávazný vyzkoušení to asi stojí.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  odkud jsi? nechceš udělat tesotavačku? :-D takže ve sjezdu ze sedla to celkem chodí jo? ale říkáš, že to není úplná bomba jo?! chápu to dobře?

                                  0 0
                                  • TorpEdo  

                                    Z Prahy a ML8 mám momentálně nepojízdnou. Rozhodně nebudu tvrdit že je to bomba, protože záleží na každém konkrétním soudruhovi co od kola očekává. Jestli se tu ale řeší AM-Enduro, tak si pod tim představuju možná něco trochu jinýho a to hlavně kuli geometrii. Hlavovej úhel bejvá v týhle kategorii položenější a DUC 32 není ani moc vysoká vidle, ale k tomuhle kolu prostě patří.

                                    ML8 se dá postavit kolem 12kg a neuvěřitelně lehce pojede. Byl jsem s nim kromě našich hor i v Dolomitech a Alpách. Na houpavejch hřebenovkách se skalkama a kořenovýma lavicema je to kolo ideální. Pokud ale někdo hledá kolo s jasnou prioritou na vlastnosti při DH, na horách preferuje bikeparky a lanovky, tak je lepší hledat jinde.

                                    0 0
    • kesu  

      v tydle kategorii uz jsem si par kol projel,vlastnim remedyho.

      Resil bych jestli Remedyho nebo Lapierra,pro treka hraje naprosto bezproblemovej dovozce.Remedy ma 150mm aktivniho zdvihu ale pri skocich chodi nadoraz,doporucuju vymenu tlumaku za idealne DHX 5 s nastavitelnou progresi konce zdvihu a nebo aspon u floata vymenit komoru.Pokud nechas HV a nebudes skakat krasne vyuzijes celej zdvih pri beznym trail jezdeni.Vaha ramu s lumakem,upinakem sedlovky a zadniho kola,hlavkem vazi 3100g v Lku s tlumakem pochopitelne.Cel­kove je remedy super funkcni AM ktery jezdi , na FR to ale fakt neni.Nicmene ujet na tom kilo jde jak po masle.

      Doporucuju ale vzit verzi bez lyrika…

      kdybys mel jakekoli dotazy rekni..

      0 0
      • kesu  

        jo a na GT kasli,trek je fakt lepsi,jezdil sem jak force tak i sanctiona a v tydle cene ne

        0 0
      • Dolek  

        Lapierra jsem mel moznost projet na Testfestu, ale nejak jsem se k tyhle značce nehrnul.

        Remedy je přesně dle mýho gusta. Všude na něj slyším chválu. A vážně, po tom, co jsem ho projel jsem byl nadšenej. No a v „9“ je to přesně ono, co potřebuju. Jenže minulý týden zvedali cenu na 110tis. a to už je vážně moc. Tak mě napadlo, že bych se spokojil s Rem7 a časem vyměnil lyrika za talasku. Lko na mých 190 taky sedlo.

        0 0
        • Lister  

          Nemá Remedy rozdílný průměr horního a dolního ložiska v hlavovce ??

          Jen, že nevím jaká pak bude dostupnost takových vidlic.

          0 0
          • Matony  

            RS chystá 2010 vidlice 1,5×1 1/8 teď nevím jaký modely tuším revelation jsem viděl.

            0 0
          • kesu  

            ma,ale to je jedno koupis redukcni hlavko,problem je,ze stary vidle se nezbavis

            0 0
            • Lister  

              … no taky možnost, ale to pak člověk přichází o tu výhodu, proč to tak je. S tím prodejem taky bohužel pravda :-(

              0 0
    • tomfree  

      Třeba toto je výborné a postavíš si co si zamaneš,od endura až po dh:-)))

      0 0
      • Matony  

        Nj, ale asi by se nevešeld do 80tis. Já bych vzal tenhle set 575 bezkonkurenční cena, já ho bral jinde a když mi přišel poštou, tak tady to takhle extrémě zlevnily.

        0 0
        • Dolek  

          wow!!! super cena, díky za tip

          575 r.08 se oproti modelu 09 liší snad jen jinou barevnou kombinací. Nebo je tam nějaký další rozdíl?

          0 0
          • Matony  

            černej je naprosto stejný, akorát je lepší týmová, která se mě letos líbí vic, loni byla celá tyrkys, letos je zase s bílou, a to je pecka!!

            0 0
            • Dolek  

              Jo, ta letošní týmová je super.

              Je to hodně zajímavá volba. Měl jsem možnost krátce 575 projet. Ve velikosti L na mě akorát. Zadní stavba se při šlapání ale hodně pohupovala. Snad to bylo jen špatným nastavením tlumiče. To u Remedyho bylo pohupování při propedalu minimální.

              0 0
      • Dolek  

        Znám, taky stojí za úvahu. Určitě výboný kolo. Hlavně v německu je hodně oblíbený

        Video – test Endurobike s Hammeschmidtem

        Ve zdejších končinách s ním ale nikdo zkušenost mít nebude

        0 0
        • kali222  

          s cim nebude mit zdejsi osazenstvo zkusenost? s Hammerschmidtem, nebo s litte

          oboji tu je!

          0 0
          • Dolek  

            Měl jsem na mysli Liteville 901. Ve vyhledávání mi to nabídlo akorát tři 301

            0 0
            • kali222  

              doslo mi to az pozde,omlouva me jenom zaslepeni prave pro 301 kterou si snad nekdy poridim :)

              0 0
      • Kubiczech  

        Tenhle typ Monsteru je opravdu slušný tip. Mimochodem, oni zlevnili o 10 tisíc a já si toho nevšiml nebo je porucha na mém přijímači?

        0 0
        • Smazaný účet  

          no ty voe mě to přijde taky nějaké levné, mám tam 12 990,–

          ale IQ nezlevnili :(

          0 0
          • Kubiczech  

            Takže chyba není u mě. (: Když jsem naposledy uvažoval o Enduru, byla cena okolo 21 tis., ale je fakt, že to byl ještě klasický model. Pěkné, pěkné…

            0 0
          • jIrI___  

            Rám i se základním tlumičem, to je teda slušná cena. Snad se toho tak během půl roku dočkám i u IQ :-))

            0 0
            • Smazaný účet  

              Abych pravdu řekl tak se mi nezdá že to je s tlumičem.. Nehledě na to že ve specifikacích máš napsaný 3 tlumiče, ale při objednávce přes net si můžeš zvolit maximálně tak barvu a velikost(a to ještě je na výběr jen S nebo L, M jaksi chybí)… Takže já bych řekl že to je cena za samotnej rám, nehledě na to že CRX stojí 8000,–… Takže 13000 za full rám + tlumič mi přijde nereálný. Nebo se jen snaží vyprodat zbytky. A i kdyby to tak bylo tak jaká je teda výrobní cena? Ještě nedávno(konec února) stál Monster AM 26 000 a teď si ho můžou dovolit zlevnit na 13? Divné

              0 0
              • jIrI___  

                No když klikneš, že ho chceš koupit, tak máš na výběr velikost, barvu a tlumič. Za příplatek je tam na výběr Fox nebo XF O2 PVA a pak bez příplatku je XF Glyde PVA. Takže z toho jsem usoudil, že ten základní tlumič je v ceně. Jinak k původním cenám RB se nemá cenu ani vyjadřovat…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Tak ti nevím, když kliknu na Koupit u Monsteru AM tak mám na výběr jen velikost(S a L kde je M a XL??) a barvu. Nic víc.. Na druhou stranu když kliknu na koupit u Monsteru EN tak mám na výběr tlumiče(ale XF 02, Fox RP23, a XF Glyde, přitom ve specifikacích je je Fox VAN R, XF Vector a XF H3). Každopádně ta cena je pěkná to jo, ale pro moje ježdění by stačil AM a tam bych asi potřeboval M (mám 178cm) což v online nabídce není.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Koukám na to. Takže teď už řeší velikost i tlumič jedině mail nebo zavolání do RB :)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      No, zatím to není na pořadu dne, snad až tak v létě. Ty chceš jít do IQ? Není 120mm málo?

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Já o fullu přemýšlím už delší dobu. Potřebné peníze se mi snad během půl roku nějak nahromadí na účtu a budu si moct splnit svůj sen :). 120 mm pro mě málo nebude, protože chci kupovat jen rám a přeházet na něj komponenty z nynějšího HT (na komplet kolo určitě nebudu mít), tj. mít doma jen jedno kolo. Nechci proto žádnou extra velkou houpačku, ale určitý kompromis mezi pohodlím a rychlostí. Uvažuju právě o kategorii 100 – 120 mm, víc ani náhodou.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Já to vidím podobně, rám a na něj přehodit věci z HT. Nejraději bych bral Monstera EN, ale na ten nemám komponenty a nemohl bych jen přeházet věci ze stávajícího kola. Ale když vezmu AM tak to půjde :) Jen zatím nejsou peníze, byl teď upgrade HT takže budu muset počkat. Doufám že ty ceny zase nestoupnou :(

                          0 0
                  • Petr Heinik  

                    Dobry den, dekuji za upozorneni na chybu v systemu, ktera vznikla pri precenovani. V soucasnosti je opravena a v objednavce je tak jiz vse jak ma byt – velikosti i tlumiče.

                    0 0
              • Radek Broz  

                Cena je s tlumičem.

                0 0
        • Frostty  

          Za ty peníze moc pěkné.

          0 0
      • goofy  

        Ty vole tak to cumim jak puk na tu cenu..

        0 0
        • pitos  

          také koukám na ty ceny,právě jsem navrhl lucii že si vemu toho Dragstera FR a postavím čistě FR/DH bike ale byl jsem nepochopen (:

          0 0
          • goofy  

            Ja prave uvazuju, ze strelim auto a taky stavim Dragstra, nad kterym jsem taky uz predtim uvazoval… :-D

            btw: Byli jste nekde o vikendu? Ja byl vcera na te nasi trati, pak se pridali i kluci a masicko.. Totalni motocross.. Je to tam silene slizke.. Dobra skola techniky :-)

            0 0
            • pitos  

              sice jsem včera na kole byl ale nic velkého.tento týden si dáváme pauzu protože už toho ježdění bylo celkem dost, ale příští víkend zase klasicky trávíme na horách.Na trať se asi zajedu podívat přes týden po práci.

               
              0 0
              • goofy  

                Je tam ted udelana takova spojovacka. Jak se prijizdelo, tak po leve strane (jak se sjede z asfaltu tou lesni cestou rozrytou od koni, tak asi v 1/3. je to celkem videt).. Jinde uz je to totiz totalne zarostle. Je to takove hodne po rovince, ale kdyz si to clovek najede, tak se ani pak moc nestraci rychlost a jde to.. Jo a nahoru doporucuji jit naokolo a ne po te louce.. Ten dedek zase prej vyvadel

                0 0
                • Scotty  

                  já se tam byl mrknout cca před 14 dny a už to trošku zarůstalo.. byli zrovna ty vedra a i tak to bylo docela měkké. To jste teď museli vypadat fajně při těch deštích :)  jel jsem tam jaksi bez optání,tak snad nevadí…

                  0 0
                  • goofy  

                    Nevadi nevadi.. Treba to projizdet, jinak to zaroste uplne.. To co jsme pracne procesali pod vedenim uz vubec neni videt.. Je to total dzungle :-)

                    0 0
            • kali222  

              ne ne neeee to ja chcu dragstera s totetem :D uz sme si rikal ze konecne nebude moc stejnejch kol. pri cene 30 s dhx coilem 5.0 je to velice slusne.

              0 0
            • VencaV1  

              Muhaha po vsech tech kecech jak jednocepy nefunguji si ho poridis jo?

              0 0
        • Manas  

          A ja to koupil pred 14 dny. chjo …

          0 0
          • Smazaný účet  

            fakt jo? 2krat tolik? to nasere…pochopil bych zlevnění po sezóně ale před?!

            0 0
            • Manas  

              Ne za 2× tolik, ale stejne me to mrzi. Tohle sem fakt necekal.

              0 0
          • Matony  

            Mě se stalo to samé, když si představím co bych ze ten rozdíl mohl nakoupit za komponenty, tak to n..ere!

            0 0
            • Manas  

              Njn, ale je to zivot no. Se mi stalo to samy u monitoru, hehe.

              0 0
          • Radek Broz  

            Muhahahá! (já vím;) )

            0 0
          • BUCEW  

            Já sem nasranej jak řepa.To snad není možný.Já sem ho koupil"v rekla­mačním řízení" za 16 s velkou slevou a ted tohle!!!!Jsou to kurvy ********.....pak po mě chtěl Bartosz abych jim věřil.Asi zase přišel na to že ty nový rámy vymyslel na hovno a musí se jich zbavit,jinak si to nedovedu vysvětlit…ty vole tohle prostě není fér.Uvařil 10 rámů ty prodal za plnou a ted se nám chechtá do ksichtu.Po prvním RB rámu sem se zařekl že už nikdy RB nekoupím,ale pak přišla super nabídka za 16(dobrá cena).Já sem fakt nepoučitelnej…kur­va,*****,*****­.Nikdo mi nevyvrátí že tohle před měsícem nevěděli.

            to Manas:když se koukneš na zdeformování té spodní roury v prohnutí nemáš pocit že ta trubka nemá žádnou nosnost,že se zbortí?

            0 0
            • Manas  

              Zase na druhou stranu, ty prachy mi nevadej. To je stejny jako kdyz koupis tedka Spesla a na podzim ho zlevnej za pulku.

              Mi vadi ze to bude mit tedka kazdej, vedet to dopredu tak si vyberu nejakou nestandartni barvu.

              Ale je to zivot no, to mas podobny jako co udelal Apple v pripade iPhone.

              Jinak dole u toho prohnuti mi to nepripadne … bude zajimavy jak dlouho to vydrzi. Nicmene puvodni bilej ram jezdil Petr rok a ted ho likviduje 200klada. Kdyz vidis jak se to pod 200kladou krouti a drzi, tak to snad musi uz vydrzet vsechno.

              0 0
              • BUCEW  

                to sice jo,ale když se podíváš na ten rám tak PH měl ELKO a to má tu prohnutí podstatně měnší a je tam jiná výstuha pod hlavovkou.U těch EMEK co máš ty nebo já je to podstatně horší…

                0 0
                • Manas  

                  hmm, tak toho sem si nevsimnul. Tak uvidime, tenhle tejden to budu trapit 3 dny v bikeparcich.

                  0 0
              • matts1  

                Na jednu stranu je ta cena super, prostě konečně dostupný a myslím že i dobrý kolo, na druhou stranu jich fakt bude jak mraků, což je pro firmu samozřejmě plus, už ne tolik pro uživatele. Už to holt nebude kultovní bike, jak se prezentovalo dřív :o)

                0 0
                • Kubas.1  

                  Holt každej chce mít dobrý kolo,no… :-)

                  …ale je fakt, že byste si ty RBčka (hlavně Monstery) nemuseli až tak kupovat, nechcu si časem až budu mit peníze kupovat tuctovku :-D

                  0 0
                  • matts1  

                    tak vedle se už píše, že krachujou, tak aby sis měl vůbec co kupovat :) To jsou drby.

                    0 0
                  • Manas  

                    Zase ted vsichni rikaji ze si to kupujou ale zatim zpravy hovori jasne. Zatim nic moc.

                    Pry Petr objednavky cervenych zakaze, vcera jsem mu vyhrozoval :-P

                    0 0
                    • goofy  

                      Hehe :-D

                       

                      Akorat jsem si ted delal takovou jako objednavku a nasel jsem tam nejake metalizy.. Problem, ze tezko rict jak vypadaji momentalne :-)

                      0 0
                      • Maynard  

                        nejjistější odstín je brutal finish;)…a aji nejhezčí, podle mě…

                        0 0
                        • Lister  

                          aj nejdražší… podle mě :-)

                          Ještě že se každému lídí něco jiného, já bych chtěl zase KTM orange nebo Kawasaki green případně Orange metalic – prostě barvičky, nemám rád moc šedá kola.

                          0 0
                          • Maynard  

                            mno buď brutal finish nebo nějaké úplně vyřvané barvičkové peklo kde by byly aji špice eloxované:-D…a cena? jak se mi to líbí tak je to marné a musim, ale to určitě znáš sám;)…

                            0 0
                          • goofy  

                            Ten orange elox me taky zajima :-)))

                            0 0
                            • goofy  

                              Teda metalic

                              0 0
                              • Lister  

                                ale kuš, tohle bude moje barva, o tom už uvažuju dlouho :-)

                                Akorát přemýšlím jestli k tomu půjde bílá vidla… kombinace kawasaki + bílé doplňky jsem viděl a je toho víc než by se mi líbilo, takže asi zvítězí jiná varianta. Nejdřív to kolo ale chci testnout, nevím jestli bude sedět geometrie…

                                0 0
                                • goofy  

                                  Videk jsi uz nekde ty metalicke barvy? Ja se o tom prave az ted docetl, a zajimalo by me, jak vypadaji..

                                  0 0
                                  • Lister  

                                    viděl jsem tu oranžovou a i metalickou červenou, ale to nevím jestli nebylo na zakázku z RALu.

                                    0 0
                • Lister  

                  Mě to nevadí, potřebuji nový rám na zimáka a tohle bude asi ideální varianta :-)

                  0 0
    • Kubas.1  

      Z toho, co tu padlo, se mě nejvíc líbí ten Spicy, 575, nebo Monster, ale bude těžký (a drahý) z něho postavit lehký kolo…

      0 0
    • mr.antik  

      Lehký (aspoň to píšou) jsou Canyon Torque ES. Je v několika variantách, já bych si určitě nějakou vybral:

      http://www.canyon.com/…rque-es.html

      0 0
      • Dolek  

        Taky velice zajímavý tip. A takových verzí, že bych si zaručeně vybral. Vypadá to, že 1,5×1 1/8 hlavová trubka je čím dál oblíbenější.

        Torque ES se taktéž pohupuje mezi AM a Endurem. Jen mi nejde do hlavy, proč tam dávají RS Monarch tlumič.

        Už se z toho stává pěkné dilema. Stále jsem nakloněn právě pro Remedyho. To, že jsem si ho měl možnost projet a vysloveně mi sedlo je velké plus.

        To bohužel u ostatních kol dost dobře nejde.

         
        0 0
        • MlokCZ  

          Na Torque dávaj Monarch, protože se tam perfektně hodí k tomu průběhu. Samotná stavba není progresivní a progresivní tlumič k tomu sedne.

          0 0
        • karel*2  

          Torque ES rám vel. S (loňský model) mám doma. Pokud máš zájem zkusit, přijeď do Přerova :-)

          0 0
          • Dolek  

            Díky za nabídku, zastavit se a podívat se na něj rozhodně můžu. Jen s tím projetím to bude horší. Nedokážu si představit, jak se na Sko poskládám…:-)

            0 0
          • mr.antik  

            S HammerSchmidtama?

            0 0
    • Tušnak  

      jo tak Remedy se mi líbí hodněm, ale pokud je opravdu tak hodně lineární, tak bych ho na skákání moc nebral, na AM toulání těžkým terénem bych do toho šel. Ale pokud chceš na tom kole i blbnout tak bych vzal Monster EN, ten to vydrží a za ty peníze co za něj teď chcou, tak je to super!

      0 0
      • kesu  

        kesu

        0 0
        • Dolek  

          Kesu, jakou verzi Remedyho máš?

          0 0
          • Dolek  

            Už jsem to našel. Podle barevný kombinace a vidle to vypadá právě na tu „7“

            Prováděl jsi na tom nějaký změny?

            0 0
            • kesu  

              jj sedmicku,v podstate zustal ram,vidle,tlu­mak,seldovka a hlavko

              0 0
              • Dolek  

                Vypadá to, že Talaska taper steer s 1 1/8 × 1,5 by k sehnání byla. Jenže je to za samotnou vidly ranec.

                Když si vezmu Remedy 7 za nějakých 70 tis. připočtu k tomu Talasku za minimálně 20 tak už to není takový rozdíl k Remedy 9, kde ta talaska je a je to dokonce osazeno X0 + XTR

                Jenže problém – Barevný provedení 9 se mi nelíbí ;-(

                To už bych chtěl asi po Brettonu moc, aby mi dodali 9 v barevný kombinaci 7, co?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Můžu se jen tak na okraj zeptat proč trváš na Talasu 36? Spousta lidí tu říká že VAN 36 nebo Float 36 je mnohem lepší. :) Ty asi požaduješ snižování zdvihu viď?

                  0 0
                  • Dolek  

                    Chtěl bych s tím i běžně jezdit a to snížení zdvihu na 100mm je obzvláště při šplhání do kopce naprosto dokonalá věc. 

                    Měl jsem možnost zkusit Vanilu 32 i Float 32. S 36 mám zkušenosti akorát u té Talasky, která se mi zamlouvá zkrátka nejvíc.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Tak to pak jo. Jen být tebou tak někde zkusím i VAN 36, samotného by mě zajímalo jestli je tak dobrá jako tady o ní všichni básní, je to taková moje vidlice snů :0)

                      0 0
                      • Manas  

                        Je bozi.

                        0 0
                        • warzone  

                          jj tiez som neveril kym som neskusil…ak existuje uplne idealna vidlica chodom,tak Van ma k nej pekne blizucko :)

                          0 0
                      • Maynard  

                        až budu velký kluk a pořídím si plnokrevné DH, tak si dám VAN na SX trejla, zatím to „budu muset vydržet“:)…

                        0 0
                • slou  

                  Barva, nebarva ..... ale je pravda že za ty love už to mosí byť dobré celé a ne jen z části.

                  U Remedy mi ze začátku cosi vadilo jak řetěž mlátil do zadní stavby, ale jde o zvyk.

                  Osobně s Rkem nemám problém ujet i štreky přes kilo a nepřipádá mi že bych sa nějak extrémně nadřel kvůli zdvihům. Na druhou stranu nejsem typický hltač km.

                  0 0
      • Dolek  

        RB z nějakýho těžko vysvětlitelnýho důvodu nechci.

        Je to asi tím, že se mi to kolo ani za mák nelíbí. Určitě může být ten rám dobrej a kupa z Vás s tím má moc dobré zkušenosti, alá já „estét“  ten design nedokážu překousnout.

        Takže, jelikož to bude můj první full, držel bych se spíše při zemí na hranici 70tis., tím by asi odpadlo použití rámu luxusních značek a jejich následné osazení.

        Je to pořád nerozhodně mezi Remedy a Torque ES. Co tak pozoruju z geometrie a Vašich komentářu, tak Rko bude jezdivější (což jsem se mohl přesvědčit, kdy behěm dopolední testovačky padlo 45km jak nic) S chováním kola, jízdou a žehlení terénu jsem byl spokojenej. Je ale pravda, že k nějakým „skopičinám“ mě to vysloveně nevybízelo.

        Torque ES bude pravděpodobně hravější. Otázkou je, jestli se na něm při 50km vyjížďce nepředřu. Jako mínus považuju současné problémy s termíny dodání. Objednával si někdo tento letošní model? Měl bych možnost si to nechat poslat ke známému do DE. Byl by poté termín dodání rychlejší?

        A ten, co projel kolo s Hammerschmidtem, jaké z toho má dojmy?

        U Rka mám prověřeno, že by bylo během 14ti dní…

        0 0
        • MlokCZ  

          Bát se 50km na Torque ESku? To se fakt nemusíš.

          TheIF na Torque FR (kde ESko bude o chlup jezdišvější) dal i 240km (měl to tam konkrétně v poznámce, teď už tam místo toho má prodáno, když už kolo prodal) a to na těch origoš pláštích, tedy na Big Betty 2,4.

          0 0
          • vojtechposmourny  

            Jo, tenhle výkon jsem nikdy nepochopil. 240km na tomhle (vůbec na čemkoliv).

            0 0
            • Dolek  

              240km je myšleno během jednoho dne? Přijde mi to naprosto nereálné, zvláště na více než 16kg FRku.

              ESko se svou zhruba 14 kg váhou je přeci jenom lehčí kolo a snad by se na tom i dobře jezdilo.

              MloKu, kdysi jsi mi psal porovnání Stereo vs. Fritzz. Že ten fritzz je již hodně těžkopádný a co se týče jízdy se nemůže Stereu rovnat. Tak se ptám, jeslti u ESka bude při jízde mimo terén také tak velký rozdíl, jestli bude o moc pomalejší oproti 140mm AM kolům? Třeba Nerve AM nebo GF Roscoe? 

              Býval bych se spokojil s AM kolem, ale po tom, co jsem sedl na Remedy tak jsem při běžné jízdě po polních a lesních cestách s přehledem šlapal po boku bratra na HiFi pro. Oprotí tomu v terénu při sjezdu přes šutry a kořeny jsou ho nechal daleko za sebou

              Remedy 7 nebo Torque 8.0?????

              (nebo 200€ přihodit a vzít Hammerschmidt verzi)?

              0 0
              • vojtechposmourny  

                Ja bych bral Torque 8 v černý ano. Na tom kole není nic, co bych musel měnit, na rozdíl od Treka.

                0 0
              • vojtechposmourny  

                A na Hammerschmid bych se vykašlal, je to dražší a těžší, radši bych dal 36/22 a bashguard.

                0 0
                • mr.antik  

                  jaký to dává rozsah?

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Hammerschmid se mi dříve docela líbil, ale co jsem teď vyzkoušel zatím tu levnou variantu 22/36 + bashguard, tak jsem zjistil, že tohle pro mě není.

                  Nevím jestli to je tím, že jsem prostě více laděn do XC, ale na 22/36 mi vadili dvě věci. Nejvíce mi vadil ten větší skok. Mezi malou a střední plackou přehazuju poměrně často a tou změnou na 22/36 se stalo to, že jsem musel mezi plackami řadit ještě mnohem více a současně k tomu plynulá návaznost převodů byla posunutím až o skoro 3 převody na kazatě (při klasice jen o jeden). A nakonec i ten nejtěžší převody mi trochu chyběly, mám rád třeba mírné sjezdy v trošku rozbitějším terénu, kde se dá na fullu šlapat 40km/h+ a takhle s tou 36tkou jsem končil někde kolem 35–40km/h (dle toho jak moc jsem chtěl točit vysokou kadenci).

                  Ale kdybych chtěl 36/22, tak Hammerschmid bych bral. Těžší to je jen o pár gramů, minimální rozdíl a v nákupu toho kompletu s kolem se ta vysoká cena tolik nepromítne a po funční stránce je super věc (pro ty co chtějí 36/22).

                  0 0
                  • mr.antik  

                    A je tam teda větší pedal kick než na srovanatelném převodníku?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Pedalkick je daný protažením řetězu, to je pořád stejné. A o kolik se protočí kliky je pak dané tím protažením řetězu + převodovým poměrem a tady je jedno, jak je toho dosaženo. V tomhle ohledu je to tedy zcela totéž jako 22/36 převodníky.

                      U staveb, kde hraje významný vliv pozice hlavního čepu vůči převodníkům by to vliv mělo. Pro Torque tohle bude podle mě zanedbatelné.

                      0 0
              • fousek  

                Remedy je cistokrevny AM, ale zas to neni zadna zehlicka (teda aspon se standartnim tlumicem) Hammerschmidt podle me na AM neni uplne vhodnej, je tezkej a malej rozsah prevodu.

                0 0
              • MlokCZ  

                240km myšleno jako jedna vyjížďka, ale bylo to převážně po asfaltu.

                Remedy jsem nejel, takže tady se nemohu pořádně vyjadřovat. Torque ESko se mi velmi líbí a bylo to jedno z kol, o kterém jsem uvažoval, kdybych šel do větších zdvihů (jak ale níže píšu, tak už vím, že zatím do větších zdvihů nepůjdu).

                A Stereo je svižnější než Fritz, ale rozdíl zase tak velký nebude, rozdíl je především v těch věcech, co píšu níže obecně k vyšším zdvihům. Opravdu jsem to takhle přesně psal?

                Při dobré technice kruhového šlapání a když se jede na pohodu, tak ty rozdíly třeba na rovině vůbec nejsou moc velké a to ani třeba mezi 100 a 160mm zdvihy (třeba u mě chrtí AMS Pro x Stereo, což je 100 × 150mm je na rovině rozdíl téměř neměřitelný, samozřejmě pro stejné pláště), zvlášť pokud je kolo s vyšším zdvihem se systémem, který jede.

                Já vidím zásadnější rozdíly někde jinde:

                • geometrie
                • váha, která se projeví hlavně v kopcích
                • u vyššího zdvihu větší negativní projevy odpružení na geometrii (tedy větší navýšení sag na tlumiči a snížení na vidlici), které je třeba více kompenzovat třeba snižováním zdvihu vidlice (v případě, že rád jezdíš i náročné a prudké výjezdy a nechceš takové situace tlačit)

                A pak také obecně s vyššími zdvihy narůstá progresivita (je jasné, že vždy je třeba hodnotit konkrétní kolo s konkrétním tlumičem, ale ta tendence tam prostě je). To je samo o sobě samozřejmě v pořádku, protože vyšší zdvihy jsou cílené k drsnějšímu zacházení a větším skokům. Pokud ovšem jezdec není stylem jízdy tak zaměřený k těm skokům a chce ten zdvih kvůli nárůstu pohodlí a ne kvůli agresivnější jízdě s většími skoky, tak bude dost zklamaný, protože reálně chodící zdvih při běžné jízdě mimo skoky větší nebude (naopak proti Stereu třeba bude často i nižší) a jen se objeví ty nevýhody.

                Já jsem právě z těchto důvodů a po testech několika kol s vyšším zdvihem (160–170mm) došel k tomu, že vyšším zdvihem bych pro moje ježdění více do XC nic nezískal, ale objevili by se všechny ty nevýhody. Delší dobu jsem právě uvažoval o tom, zda bych 125tku nenahradil třeba Fritzem nebo právě Torque ESkem (to byly hlavní dva kandidáti) a nakonec se rozhodnul, že určitě ne. Monžá kdybych bydlel v horách, že by situace byla trošku jiná.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já třeba si rád dám občas pro mě náročný výjezd a Stereo mi ještě stále umožňuje vynikající výjezd. Zrovna tenhle týden v úterý jsem poprvé vyjel na Stereu výjezd (na Stereu ani AMS 125tce jsem ho ještě nezkoušel, teď v podstatě náhodou na něj došlo), který jsem před pár lety na HT pořád nemohl vyjet (a pokusů bylo opravdu dost tenkrát). Konkrétně se jednalo o konec výjezdu na Radyni od Šťáhlav po červené, která se napojí na žlutou z Plzence. A tedy o ten závěr, co jsou schody (a samozřejmě jeté celé v kuse ze Štáhlav až na Radyni). Pro někoho možná ten výjezd až tak těžký není, já ho na HT prostě nedal.

                  Ještě tu mám takový druhý a to z Darovanského dvora po červené směrem na Plzeň, tak tu prudkou pasáž na začátku, tam jsem zatím dal nejvíce do 4/5 (vyjet se dá celý, jeden a taky jediný z naší party ho dá), ale myslím, že jednou ho dám celý. Na HT jsem ho nedal ani do poloviny.

                  A mám vyzkoušeno, že s vyšším zdvihem už se takové výjezdy jezdí hůře a tam už toho zase dám méně a už to není ono.

                  0 0
                  • mr.antik  

                    běžně na Reignu vyjedu víc než na HT. Ale jestli bych to vyjel i na jiným kole s většim zdvihem, to nevim…

                    0 0
                    • Vegan  

                      Ja bych to radil asi takto od nejhorsiho z mych zkusenosti 26HT>26Reign>29HT SUP To ze reign jede do kopce lepe prisuzuji VPP ktere prodluzuje zadni stavbu a diky tomu se to pozdeji stavi na zadni, ale porad to neni 29SUP. Nic mene me o ty vyjezdy zase tak nejde :)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        A do toho srovnání je započteno i snížení zdvihu na Duroloxu?

                        0 0
                        • Vegan  

                          To snizeni pouzivam jen pro prepravni ucely na strese auta jinak vsecko jezdim 155/152 se zdvihama fubec nic nedelam a) me to nebavi b) kde bych musel snizit zdvih to bud vyjedu silove pokud je to kousek a pokud je to delsi tak me to prestane bavit a raci pujdu pesky :).

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            To používání je na vkusu každého, to je jasné. Jen mi šlo o to srovnání těch kol do výjezdu, že po snížení vidlice by mohlo být úplně jinak.

                            0 0
                      • dodydody  

                        Reign neni VPP

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          a co to je? "tady ":http://www.diaryofamountainbiker.co.uk/…_II.jpgvidím klasické znaky vpp

                          0 0
                          • dodydody  

                            podivej se jak chodej vahadla na vpp systemech, a jinejch co maji stavbu s virtualnim bodem otaceni viz giant ja znam 3 vyrobce vpp santa,intense,la­pierre mozna sou i dalsi ale ty mne ted nenapadnou

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              jasni santa intense… to mají patentováno, tak giant přišel s Maestrem, je to obdoba VPP jen asi nechtěl platit za patenty, Maestro má taky virtuální čep.

                              0 0
                              • dodydody  

                                ne maestro je variace na DW-link s vpp nema nic spolecneho

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  tak to nás teda budemuset někdo rozsoudit :-)

                                  0 0
                                • Vegan  

                                  Maestro ma bod otaceni okolo neexistujiciho cepu tedy je to VPP jen s predsazenym prednim cepem spodniho vahadla pred slapaci stred. To, ze ma mensi pedal kick nez stary klasicky VPP od SC nic neznamena VPP2 ma pedal kick jeste mensi.

                                  0 0
                                  • Jaromír  

                                    rozdíl je v otáčení horního vahadla. u VPP se točí opačným směrem než dolní. u DW a maestro stejným.

                                    0 0
                                    • dodydody  

                                      Tak jest :)

                                      0 0
                                    • Vegan  

                                      Doslo k mensimu nepochopeni podle meho je DW link jeden velky marketingovy tah vicemen je to VPP jen trosku jineho provedeni. Zadni stavba je pevna, pohybuje se na dvou vahadlech kde ty vahadla plni ucel takovy, aby tah retezu blokoval pohyb teto zadni stavby nebo spise omezoval. oboji je to 4cepove reseni. A oboji narozdil od Horstu ma promeny bod okolo ktereho se otaci jez neni fyzycky ale jen virtualni. To, ze VPP a maestro (DW atd ) se trosku v projevu lisi je pravda, ale stejne tak se lisi VPP2 od VPP takze je to jen mala odlisnost, princip je stale stejny, tudis vsechny tyto systemy jsou vlastne VPP tedy Virtual Pivot Point tedy virtualni bod otaceni.

                                      0 0
                                      • kesu  

                                        mimochodem klasicky FSR se taky vlastne neotaci kolem jednoho bodu,akorat tim,ze cepy pred osou zadniho kola jsou od sebe daleko tak to neni tolik znat..

                                        0 0
                                        • Vegan  

                                          jasne, ze se neotaci presne okolo jednoho cepu, ale ta ochylka je hodne mala.

                                          0 0
                                      • Jaromír  

                                        myslím že si rozumíme. podle mně je marketing všechno :) oficiálně se tomu všemu říkalo čtyřramenný závěs s nestejně dlouhými rameny. ani VPP ani nic jiného není něco co tady už nebylo, akorát se tomu říkalo jinak.

                                        0 0
                                        • dodydody  

                                          Pro ty co tomu porad nerozumi u VPP jako takoveho a patentovaneho jdou vahadla do strihu to je podstata patentu vpp ,ostani variace s promennym bodem otaceni jako jsou Dw-link a jim podobne variace se vahadla otaceji stejnym smerem.U lapierre se tomu rika FPS2 a pritom je to VPP ale vahadla maji obraceny chod ale porad to je VPP.Maestro a DW-link je konstrukcne …funkcne odlisne.

                                          0 0
              • Dolek  

                Tak se to trochu stupňuje.

                Mám možnost Remedy 7 s okamžitým dodáním za více než slušnou cenu

                Bohužel na tom kole není co se týče osazení nic, co jsem požadoval

                SLX a Juice5 bych skousnul, toho Lyrika nevím.

                Zato Torque ES by mi sedlo jak ulitý

                Vzít hned REMEDY 7 nebo čekat do aleluja na TORQUE ES…????

                0 0
                • pitos  

                  Lyrika mám ,tak bych se rád zeptal v čem je problém.

                  0 0
                  • Dolek  

                    Lyrika jsem nezkoušel, ale pořád mám v hlavě, že dopředu patří FOX

                    Jestli mě přesvědčíte, že Lyrik je srovnatelná vidla s talas, tak proč ne…

                    0 0
                    • kesu  

                      s talasem jo,to je i lepsi,s van ne:(

                      0 0
                    • pitos  

                      Lyrik není srovnatelná vidlice s Talasem protože nemá na takové úrovni snižování zdvihu(pro mě ale třeba zbytečnost).Jinak si myslím že to jsou srovnatelné vidlice s tím že Lyrik ma lepší systém pevné osy.Pro použití XC-enduro  je Lyrik výborná vidlice,nevidím problém.Záleží co od své budoucí vidlice očekáváš.Osobně ji využívám i na FR a jsem celkem spokojen,jen vím že můj rám by snesl Totema:)

                      High speed exp neznám a tak se nemohu vyjádřit a tudiž mi zatím nechybí.

                      0 0
                      • goofy  

                        Totema by sice snesl, ale nedaval bych ho tam.. Ted to ma dle me idealni uhel ;-)

                         

                        Ad srovnani Lyrica s Talasem: klasicky Lyric (coil, soloair) bude urcite citlivejsi, nez Talas. Float bude mozna nekde na urovni Lyricu Soloair.. Lyric 2step bude uz na tom asi obdobne jak ten Talas.. Kazdopadne bych ani do jedne z tech snizovacich vidli nesel.. Stelovani zdvihu mie neprijde az tak podstatne, abych prisel o citlivost na zacatku zdvihu a misto zehlick mel zbijecku.. High speed expanze je pomerne dost znat v rozbitych pasazich, a prave proto je zatim porad u mne nej vidle Fox 36 Van.. Zatim proste nejpovedenejsi tlumic uz primo z vyroby (ikdyz loni to celkem zmrsili kompresemi, nevim co letos)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Otázkou je jak na tom je Talas 36 09 a jak na tom bude 2010 model. Pokud byl předělán podobným směrem jako Talas 32 09, tak citlivost může být výrazně lepší než u předchozích modelů Talasu 36. A 2010 budou přepracované tlumiče ve Fox vidlicích, uvidíme jaké budou.

                          0 0
                          • goofy  

                            Jasne no.. Bohuzel nove modely tu zatim nikdo nezmeril..

                            0 0
                        • pitos  

                          Jj teorii high speed expanze znám a věřím že je to dobrá věc ale potřeboval bych to pořádně odzkoušet v praxi abych se přesvěčil že bez toho už nemohu  jezdit:)

                          Kdybych dal tu 180ku na Sixe tak by to bylo zhruba stejné jako Maynarduv SX trail,což je myslím pro moje účely pořád použitelné.Navíc bych si myslím mohl dovolit větší sag…ale to je jen taková úvaha,novou vidli určitě letos nechystám,jen jsem si prostě s tou myšlenkou trošku pohrál:)

                          0 0
                          • goofy  

                            Jasne, bylo by to jako ten SX Trail, ale ten uz se mi az tak nelibi.. Uz se krapet vic zavira, a proste ten tvuj Six mi padl do ruky vice ;-)

                             

                            btw: jakto ze nejste na kopcich? Vzdali jste to?

                            0 0
                            • pitos  

                              kvůli počasí ale i jiným drobnostem se dnešní akce zrušila a jede se zítra na Javor(Skaličák bude asi nepoužitelný).Vím že asi zítra nemůžeš ale kdybys měl přesto zájem tak se ozvi,ale raději na tel. nebo mail,ať to tady nezasirame;

                              0 0
                • mr.antik  

                  poptal bych dodací lhůty na Torque…

                  0 0
                  • Dolek  

                    psal jsem jim mail, již týden žádná odpověď :-((

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.