Full - AM (2009) do 60ti klaciku?

100 nepřečtených
  • prasor

    Cus, ve spolek, moc rad bych vas poprosil, jakozto totalni lama, ktera pamatuje sve posledni MTB HT jeste s pevnou vidli, o radu. Rad bych jezdil vsehochut, tzn. bavit se, od maratonku, sem tam i silnice, kdy ocekavam, ze kolo „pojede“, ale zaroven se rad vyradim i v terenu, sjezdik (solidnejsi zehlivost), rozumne chovani ve vystupu, decentni drop ci jump (zrejme +/- 0,5 m hranici nebudu moc prelezat, se kapanek bojim ;), ale jeden nikdy nevi!), mozna az utopisticka multifunkcnost. Chovani zadni stavby, progresivita zadniho tlumice, stejne tak predni vidlice atp., jsou pro me nyni nikdy nepoznana zalezitost v realu, jako celkove ve vsech smerech chovani a pruzeni FS. Co bych rad, AMko do 140mm zdvihu. Koukal jsem, procital jsem, furt nevim :D. Skoncil jsem na vyberu ze tri kousku.

    1. Lapierre Zesty 314 (´09)
    2. Cube AMS 125 XT (´09)
    3. Giant Reign 1 (´09)
    4. kdo trumfne :) (´09)

    Takze asi tak, budu vdecny za kazde info, . . pri vyberu kola 1., 3. bych zrejme koketoval s prodejcem o vymene vidle za Talasku (doplnkove moje vyska/vaha: 171/80 = tlustoch, co chce zhubnout).

    Diky moc!

    0 0
    • Lišák  

      Jako plzeňákovi Ti doporučím: Kontaktuj MlokaCZ. Ten Tě do FS zasvětí dokonale. Teoreticky a věřím že i prakticky.

      0 0
    • okm  

      Ten Cube AMS 125 mi tam nějak nesedí, spíš by se tam hodilo Stereo K18.

      0 0
      • prasor  

        … prusvih je, ze fakt nemam tuchu, jak se full chova, vy, zdatni, budete vedet o cem je rec, nerad bych sel skutecne pres hranici 60ti kulasu, … navic, ten Cube ma vzadu na tlumici 200mm, coz mel predtim min, pokud nekecam, fakt jsem z toho vyjukanej :D

        0 0
        • okm  

          Konkrétně to Stereo K18 má myslím doporučenou cenu 57 tis. a zdvih je 140 mm. Pokud jsi někde viděl hodnotu 200, tak to byla asi délka tlumiče, i když mám pocit, že Stereo má 190. Ovšem nejezdil jsem ho, ale moc se mi líbí. Jinak podle toho, co tu psal x krát Mlok, tak je to kolo s lineárním průběhem pružení.

          0 0
          • prasor  

            Stereo The One 2009 je tesne pod 80ti tisicovou hranici, (Fox Float RP23 190mm) a AMS 125 XT 2009 s Fox Float RP23 200mm = to je to, co jsem myslel (udaje z cube-bikes.cz).

            ______________

            … hlavne zpocatku na tom budu chtit dost blbnout, takze bych byl nerad, abych bajka v necem sejmul hnedka po par hopancich, dropancich, … dobrou/spatnou zehlivost zpocatku beztak neposoudim a neporovnam bo mam nulovou zkusenost.

            0 0
            • MlokCZ  

              Dle poznámky bych tedy nejspíše škrtnul z výběru AMS 125tka, která je snad nejméně progresivní rám (dohromady s tlumičem) na trhu vůbec a tam při skocích může být problém. Já ji při mojich decentích skocích občas dám na doraz (narozdíl od Sterea, která akorát využívá celý zdvih, ale po dorazech mi nechodí).

              0 0
          • MlokCZ  

            Pořád má 190mm dlouhý tlumič i pro 09, což ale není nijak podstatné, protože jednak 190 a 200mm Fox tlumiče se liší v podstatě jen délkou celého tlumiče, chod stejných 51mm (na 200mm tlumiči zbývá větší délka pístnice při dorazu vysunutá). A druhak je stejně stavba přizpůsobena vždy délce tlumiče.

            A ten průběh není úplně lineární, konec zdvihu je trochu progresivnější. Třeba ve srovnání se 125tkou tak ta ten konec progresivnější takhle nemá.

            0 0
            • fousek  

              Jsem si do ted myslel ze je to tak ze 190 ma doraz cca 5mm od konce a 200 ma tak 1–2mm. Jestli je to tak jak rikas tak mi Reign bud chodi pres doraz nebo tam je 190 a GT snad jeste nikdy na dorazu nebylo.

              0 0
              • MlokCZ  

                U 200mm ještě můžeš míš i druhou variantu tlumiče s chodem 57mm, ten tam rezervu už asi nebude mít taky téměř žádnou (ten nemám, takže ten jsem neměřil), tedy bude chodit až téměř do konce.

                190mm tlumič rezervu téměř žádnou nemá nikdy, tam by se těch 51mm chodu jinak ani nevešlo.

                Spolehlivě to ověříš pouze tak, že si zkusíš na vypuštěném změřit, kde máš přesně doraz. Nebo aspoň tak, že změříš reálný chod a porovnáš s teoretickým chodem pro daný tlumič.

                0 0
                • fousek  

                  No prave ze tu 190 sem uz parkrat vypustenou mel a rek bych ze ma doraz tech 5mm od konce (mozna 4mm), ale uplne jistej si tim nejsem

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    4mm by klidně mohlo být a taky každý tlumič to nemusí mít naprosto přesně stejně. Já to beru do konce tlumiče co je ještě za kroužkem a jestli ten kroužek má průměr 1–2mm a za ním zbývá taky ještě 1–2mm… U 200/51 zbývá více milimetrů ještě za kroužkem (taky se tam někde musí vzít rezerva, aby mohla existovat ta verze 200/57).

                    A nebo stačí změřit kolik pístnice kouká z tlumiče. Ten chod ± souhlasí (pro 51mm tlumič bývá 50–51mm), takže o kolik je delší, tolik tam musí i zbývat.

                    0 0
          • MlokCZ  

            Tady jedině ta varianta K18 a ta ne každému se bude líbit, kromě osazení, které je horší než ty další varianty (ale pořád v pohodě), tak ten RVL, toho je škoda, že bude chybět snižování zdvihu.

            A ještě něco k tomu 09. Sám jsem ho také nejel, tak neznám přesné detailní rozdíly z praxe v chování (nějaké drobné budou), ale odhaduju jednu věc a to, že zdvih bude tentokrát skutečně reálných 140mm (dříve byl v reálu dokonce 150mm – dle měření bike magazinu 152mm). A myslím si to proto, že současně snížili o cca 1cm střed dolů a pro ten původní zdvih by to už bylo dost na hranici (že by střed byl už skoro moc nízko). Ale nemusí to tak být, tohle je jen odhad.

            A ještě k tomu tlumiči, třeba zrovna Zesty má 200mm tlumič a to myslím dokonce v té druhé variantě tedy s chodem 57mm (200mm délka se dělá ja s chodem 51mm, co jsem zmiňoval předtím že ta je totožná, tak s chodem 57mm, která je tedy jiná).

            0 0
    • Marccoo  

      Cube,Radon nebo Canyon

      0 0
      • Burizon  

        Přijde mi celkem blbý, že Canyona si prostě musíš nechat poslat, doma to projedeš a když budeš mít štěstí, tak si ho necháš, anebo ti nebude sedět a posíláš do Rajchu zas zpět. Sice cenově celkem ujde (i přes kurz), ale to, že to prodávají jen po netu, je nevýhoda.

        Pokud tedy neexistuje i jiná cesta, o které nevím, že? :-)

        0 0
        • MlokCZ  

          Vždy je možnost zkusit požádat některého z majitelů, zda nenechají vyzkoušet aspoň velikost na místě.

          0 0
          • K2  

            Přesně tak, vyzkoušet se dá…

            U Canyonu neplatíš reklamy ve Velu, zastoupení a marže kamených obchodů, které musí živit personál a platit nájem.

            Teď ještě možná seženeš nějaký výprodej 2008

            0 0
            • Burizon  

              Tak jo, má někdo AMko 09 v Mku? :-) Dojedu kamkoliv si ho zkusit…

              0 0
              • MlokCZ  

                No máš pravdu, že pro 09 se geometrie změnila a se zkoušením 09 modelů to bude zatím špatné.

                Pro začátek by ale nebylo špatné si zkusit starší model, podle toho už to odhadneš slušně, ten nárůst délky o 1cm nebo o kolik to jsou přesně delší ty nové modely, to už není takový problém si představit.

                0 0
            • BB  

              tak tohle je pouze teorie, oni cenu nestanoví z nákladů a svojí skromnou marží, ale jdou pod konkurenci, tak aby to bylo už atraktivní pro zákazníky i za cenu nepohodlí spojeného s nákupem na dálku. Takže skutečnost je někde mezi, kus tý reklamy a kamenných obchodů máš i v tom internetovým nákupu.

              0 0
            • wartburg  

              Hlavne neplatis vyvoj, kola z cinskeho katalogu byvaji levnejsi, nez ta kvalitni.

              0 0
              • K2  

                Vím na co narážíš, ale myslím si, že Canyon vlastní vývoj má a číňanům zadává, co mají udělat. Něco jiného je, když si člověk může koupit totožný rám pod značkami Ravo, RockMachine, Spyder a bůh ví jakou další…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Canyon má vlastní vývoj a to naopak dost rozsáhlý, kromě vlastního vývoje a testování, tak na německém fóru i velmi komunikují s uživateli a berou od nich připomínky co se jim na předchozích modelech rámu případně za vlastnost nelíbilo a co naopak líbilo a co by chtěli změnit a vysvětlují co, jak a proč bylo navrženo. Právě 09 model reflektuje dost připomínek uživatelů.

                  Od něj je to jako vždy jen výkřik do tmy nepodložený jediným faktem a argumentem.

                  0 0
        • Marccoo  

          Radon je to stejný,jako canyon.Já to risknul a sedí mi fajnově,ale nejdříve jsem si odzkoušel kolo s velmi podobnou geom.

          0 0
    • MlokCZ  

      Já bych volil Zesty s Talasem.

      0 0
      • prasor  

        … mimochodem, uz se to zacina pomerne dost rysovat, jeste bych tedy poprosil srovnani Zesty+Talas vs. Radon Stage 7.0 (6.0)(kde mi to, laicky, prijde dost podobne Cube AMS 125) a Canyon Nerve 7.0 (6.0), jak doporucoval Marccoo, at si mam co seskrtat :) .. osazeni kola bych asi ted nechal trosku stranou, casem se necha vylepsit. Diky.

        0 0
        • MlokCZ  

          Radon, tady si můžeš dát v podstatě rovnítko s AMS 125tkou (co se týká chování zadní stavby), tedy to nejméně progresivní na trhu co může být, tedy platí to samé pro skoky, co jsem psal pro AMS 125tku. Tahle stavba se hodí pro lidi, co skáčou zcela minimálně, na větší blbnutí a skákání bych se téhle stavbě vyhnul.

          Canyon, tady je moc brzo na detailnější hodnocení. Canyony znám velmi dobře včetně praxe, jenže pouze do 08 modelu. 09 má mírně přepracovanou zadní stavbu směrem k mešní progresivitě. 07 + Pearl, tohle bylo extrémně progresivní a to moc i na větší skákání. 08 došlo ke změně tlumiče za RP23 s high volume, který je výrazně méně progresivní než Pearl, tedy posun k menší progresivitě, ale pořád mnohem větší než třeba AMS 125tka. 09 Canyon bude další mírný posun k menší progresivitě, ale nebude to zas tak moc velký skok, kolik přesně bez projetí právě říct nedokážu. Pořád to bude určitě progresivnější i tak než AMS 125tka (Radon), ale srovnání se Zesty a Stereem, tady bez projetí už říct nedokážu.

          Takže dle stylu jízdy, co jsi popisoval bych Canyona klidně do výběru dal. Co se týče zadní stavby, tak ale Zesty hodnotím funkčně o trošku lépe a dal bych Zesty přednost. Na druhou stranu u Zesty to komplikuje ta vidlice, pokud bys chtěl Talase a osazení za ty prachy je také o něco horší. A protože je to první full, tak budeš rozhodně spokojený i s Canyonem, tedy zas tak jednoznačné pro Zesty to není.

          0 0
          • MlokCZ  

            Konkrétně 0,5m drop (výška) na placku pošle stavbu typu AMS 125tka zaručeně už na doraz (a v tomto případě už to nebude akorát doraz, ale už půjde nemalá zbytková energie do dorazu, tohle už rozhodně není dobré). Pro rozumné nafoukání stavbu pošle na doraz už tak 30cm výška (v tomto případě to je ale tak akorát doraz a tady to ještě nevadí).

            0 0
        • Marccoo  

          ještě tenhle kousek, bude progresivnější

          0 0
          • MlokCZ  

            Nemám tu model a nejel jsem ho. Odhaduju dle úhlu zadní stavby a vahadla, že v rámci tohoto typu přepákování bude patřit k úplně nejméně progresivní, o malinko méně než Canyon AMko 09. Ale je to jen odhad dle prvního kouknutí.

            0 0
          • Marccoo  

            myslel jsem než stage

            0 0
        • K2  

          Mrkni se do bike-forum bazar a dej vyhledat Canyon. Najdeš tam za 33 hodně dobře osazené kolo velmi málo jeté. Má však jednu nevýhodu – je to na tebe moc levné :-) Když se domluvíš s pordávajícím, tak by ho možná i zdražil :)

          0 0
          • prasor  

            … jj, vskutku moc levne, to zdrazeni sem mi libi vic :))), …, vis jak, udelam si po dost dlouhe dobe radost a chci proste nove, pokrtit a dojebat si ho sam od zacatku az do konce, je to pro me asi tak osobni jako snuptychl ;)

            0 0
      • Hrabě  

        Mam rok Zesty a původně jsem přemýšlel o výměně vidle za Talasa, ale v praxi potřeba není a kolo se díky zadnímu systému a zapnutému propedalu tlumiče nepropadá tak, aby bylo nezbytně nutné snižovat zdvih vidle.

        0 0
        • MlokCZ  

          Každý snižování zdvihu vidí jinak. Zesty jsem jel a dalších spoustu fullu této kategorie včetně několika let na svojich fullech. Já bych snižování zdvihu chtěl na úplně každého fulla této kategorie, tedy spíš bych ho chtěl na každého fulla od 120mm výše a i na 100mm zdvihu by nebyl k zahození.

          Zkoušel si někdy jezdit se snižováním zdvihu pro srovnání jaké by to bylo kdybys ho měl? Já než jsem snižování dlouhodobě jezdil, tak jsem netušil, jak moc velký přínos to je.

          Propedal sice pomůže, to je pravda, ale zase zhorší chování kola do výjezdu (a zvlášť když stavba Zesty omezování propedalem nepotřebuje vůbec). Já jsem propedal do výjezdu nikdy nepoužíval ani na kolech, které se při šlapání pohupují výrazně více než Zesty (ještě bych tak snesl možná propedal na jedničce u tlumiče s compression tune na minimu, ale ten zase už brání propadání do zdvihu minimálně).

          Každopádně v prudkém výjezdu i s propedalem je geometrie znatelně zhoršená, sag na vidlici se sníží dost a na tlumiči i přes propedal se nepatrně zvýší (v součtu to udělá hodně), na to se nemusí stavba vyloženě propadat. Tedy proč jezdit s horší geometrií, když díky snižování zdvihu vidlice ta geometrie může být ještě lepší a kompenzovat nejen změny sagu, ale i sklon kopce.

          A co nejlépe ukáže, jak moc dobré je snižování zdvihu pro konkrétního jezdce je srovnání, co vyjede se sníženým zdvihem a co bez něj. Se sníženým zdvihem na 100mm vyjedu věci, které bych bez snížení nevyjel ani náznakem, ohledně geometrie je to takhle ještě mnohem lepší než na HT s nízkým zdvihem vidlice, kde jsou ty změny sagu ve výjezdu zanedbatelné. Ono někdo lecos vyjede i bez snížení, jenže pak je třeba mnohem více pracovat s těžištěm a když je výjezd na hranici fyzičky, tak na takové věci není síla.

          Tedy já s tím nesouhlasím vůbec, že v praxi potřeba snižování na Zesty není, ale samozřejmě každý na to může mít názor jiný.

          0 0
          • MlokCZ  

            Ještě doplním, co už jsem tu dříve psal. Na tlumičích na obou fullech mám po úpravě Push platformu, která se chová výrazně lépe než propedal a mám ji navíc nastavenou na dost aktivní. Tedy tohle je pro mě už do výjezdu použitelné, kolo je pořád aktivní skoro jako při otevřeném tlumiči (také ale samozřejmě třeba ze sedla stavbu bez pohupování neudrží). A přitom pozitivní vliv na geometrii ve výjezdu to pořád se zapnutou push platformou má.

            A do hodně prudkých výjezdů používám oboje současně, tedy jak Push platformu, tak snížení na 100mm.

            A pro srovnání, Push platforma i propedal (u propedalu beru nějaké nižší hodnoty, ne propedal na trojku, který úplně zabije funkci zadní stavby) nemají na geometrii ani takový vliv jako snížení vidlice o 20mm.

            0 0
            • Hrabě  

              Jezdil jsem 2 fully s úplně rozdílným chováním. Trek EX 2007 byl hodně aktivní a bez neustálé práce s páčkou propedalu se jezdil obtížně. V prudších pasážích a okamžicích, kdy bylo potřeba naskakovat na vyšší překážky se zadní stavba opravdu hodně propadala a musel jsem si dávat bacha co mám zrovna zapnuté.

              Nadruhou stranu na Zesty jezdím většinu času s vypnutým propedálem a nemám s tím sebemenší problémy. Jediné, kde se to opravdu projeví jsou stojky a to ten propedál spraví.

              Uznávám, že pokud má někdo Talase, tak si ve výjezdech polepší. Nutnost výměny Floata si každý musí spočítat sám.

              0 0
              • MlokCZ  

                Já třeba znám i jedince, kteří netouží po snižování zdvihu ani na fullech s vyšším zdvihem (160mm+), kde je problém s geometrií ve výjezdech mnohem větší než na Zesty.

                I když je fakt, že tady se to dělí na dvě kategorie. Jedna jsou ti, co snižování neřeší proto, že ty prudké stojky stejně vůbec nejezdí a rovnou to v těchto případech tlačí. A pak druhá kategorie, kteří mají kombinaci slušná fyzička a excelentní technika a poradí si s tím výjezdem i tak.

                Snižování zdvihu přinese především tu možnost sedět v sedle a bez jakékoliv další práce s těžištěm prudký výjezd vyjet (samozřejmě pokud výjezd není až tak technický, že nedovolí sedět v sedle). Já to oceňuju skoro nejvíce v technicky lehčích výjezdech, které jsou prostě jen hodně prudké. A pak jsem ještě nenapsal, co už jsem tu jinde uváděl a to, že oceňuju snižování zdvihu i v táhlých mírnějších kopcích v horách. Když jedu kopec 2 hodiny, tak jsem rád, že díky snížení vidlice na 120mm (v mírnějším stačí na 120mm) nemám třeba příliš zvednutou špičku sedla. Samozřejmě že by takový kopec šel bez jakýchkoliv problému vyjet i bez snížení, ale to pohodlí by bylo menší.

                0 0
    • Vegan  

      Jestli chces aby to hodne jelo tak v tom vynika kapku reign. Nic mene ja osobne bych vidli za talase nemenil, jezdil jsem jak Float tak talase ( sic jen chvili ) a talas na me moc dobry dojem neudelal jedine, ze by sis ho chtel nechat vytunit pak mozna bude i lepsi nez float vytuneny.

      0 0
      • MlokCZ  

        S tím jetím tak úplně nesouhlasím. Reign samozřejmě jede dobře na ten zdvih, o tom polemizovat vůbec nechci. Ale Zesty v rámci systému jedu výborně a i Canyon patří v rámci FSR k tomu co jede lépe. Tedy neřekl bych, že Reign pojede výrazně lépe, možná nepatrně, oproti Zesty si nejsem jistý jestli vůbec.

        A co se týká srovnání vidlic, tak tady nemá smysl k tomu cokoliv psát, Talas 09 je zcela předělaný (Talas systém je u 09 udělaný úplně jinak) a Float také není úplně stejný. Tedy pokud si nejel 09 vidlice, tak cokoliv k tomu psát nemá vůbec význam.

        A starší Talas se blbě srovnává, protože je jak už se tu rozebíralo díky třetí komoře v originálním stavu velmi závislí na váze jezdce. Citlivostí na tom ale byl nepatrně hůře než Float, něco málo pasivních odporů je daň za Talas systém a ten malinký rozdíl zůstane i po úpravě (tedy i po úpravě bude na tom Talas do 08 nepatrně hůře s citlivostí než Float). Tady si každý musí říct, zda snižování zdvihu chce nebo ne, já bych bez něj už jezdit nemohl. No a právě tady by mohl být nový Talas lepší, bude méně těsnění, nebude třetí komora, otázka ale zase je, co to udělá s průběhem pro jednotlivé zdvihy.

        0 0
        • MlokCZ  

          A k Reignu jsem zapomněl dodat, že tady záleží na preferenci systémů a jejich vlastností a na tom, zda mu bude vadit pedalkick nebo ne. Tedy obecně se radit nedá.

          Průběhem je pak rozhodně progresivnější než AMS 125tka.

          0 0
          • Vegan  

            je fakt, ze i s HW komorou je to hodne progresivni i, kdyz trosku divne.

            0 0
        • Vegan  

          Mloku ja to myslel trosku jinak to co si napsla je pravda. Ja to myslel tak, ze Reign ma proste system ktery ma sve nevyhody, ale vyhodou je to, ze pri razantnejsim slapani ztuhne. Ale hlavne k tomu talasu ja vychazim s toho, ze v talasu vzdy bude treti komora jejiz tlak bude myt vliv na chod dle vahy jezdce a proto rikam..... TALAS jedine upraveny na vahu jezdce. Kdezto pokud nekdo tuto upravu nechce podstupovat tak at jde radeji do Floata ten chodi sam o sobe. Proste pokud je rozhodnuti, ze mu nevadi si nechat vidli upravyt tak klidne Talase bez upravy dle me Cokoli jineho a vychazel jsem s toho, ze znacku FOX.

          0 0
          • MlokCZ  

            S třetí komorou máš pravdu, ale tohle se už netýká 09 Talase. Tam je Talas systém zcela předělaný a není třetí komora použita, takže tam je vše jinak. Jsem ale zvědav, jaký průběh Talas 09 bude mít a jak se to pak bude chovat pro jednotlivé zdvihy.

            Ale ani pro Float to obecně neplatí. Není tam ta závislost dle váhy, progresivita je pořád stejná pro různá nafoukání, to je pravda. Na druhou stranu stejně třeba starší Float průběhem spoustě lidí neseděl (příliš progresivní), tedy problém tu byl úplně stejný. Ale i tady je změna pro 09, který co tu bylo už letmo zmíněno by měl být progresivní méně, takže třeba bude průběh dobrý. Já ho v ruce neměl, ani měřený průběh neviděl, takže nemůžu posoudit.

            0 0
            • MlokCZ  

              A navíc 08 Talas by pro 80kg jezdce už byl průběhem celkem ok i v originále, samozřejmě záleží na tom jak kdo jezdí, ale tohle je zrovna docela dobrá váha pro originální nastavení.

              0 0
            • Vegan  

              Aha to o te absency 3 komory u 09 jsem nevedel :) tak to nekde testnu :) trebas na novych meridach ......... stejne me zajima jak moc narostla tuhost na 32mm nohach s 15mm pevnou osou

              0 0
              • MlokCZ  

                Já jsem na něj taky zvědavej a někde bych 09 Talase chtěl testnout.

                0 0
    • Tomcat  

      Reign a chyby tam Trek

      0 0
    • voytaa  

      Myslím, že by sis ale měl víc ujasnit, co chceš. 140 mm zdvihu nějak nejde dohromady s maratonem, natožpak se svižným pohybem na silnici. Zdvih tak do 120 by byl možná optimálnější, to je tak rozumný kompromis…

      0 0
      • MlokCZ  

        S maratonem v pohodě, když nejde o bednu. Vem si třeba na čem tu jezdí Tink dlouhé maratony a pohoda.

        0 0
        • voytaa  

          Jasně, když si chceš trochu zablbnout a ne jezdit na čas, může to mít smysl. ale kdyby šlo jen o ty maratony, tak bych odhadoval, že tenhle zdvih už ubere víc sil, než jich přinese na pohodlí. Na druhou stranu je tohle asi hodně individuální, někdo holt preferuje vyšší zdvih, já bych dal zase přednost trochu menšímu

          0 0
          • MlokCZ  

            Záleží na stylu šlapání. Já třeba neregistruju žádný podstatný rozdíl v tom jak mi unaví 100mm chrtější AMS Pro a Stereo, to teď myslím i pro méně náročnou trasu, kde naplno nevyužiju vyšší zdvih. Pro výkonější jezdce ten rozdíl bude ale jistě větší.

            0 0
            • voytaa  

              Jasně, to taky udělá svoje. Já bohužel nemám moc možnost to takhle detailně vyzkoušet. Kamrádi mají buď hardtaily nebo sjezďáky, nic rozumně mez tím:-(

              0 0
              • MlokCZ  

                U vyššího zdvihu vnímám mnohem více jiné nevýhody vyššího zdvihu a to především negativní vliv na geometrii ve výjezdu. 100mm zdvih bych v klidu mohl ještě jezdit bez snižování zdvihu na vidlici, 140mm zdvih už ne. A pak pokud je hodně rozdílná váha, tak to také udělá dost. To bude ale spíš větší skok váhový při přechodu do kategorie 160mm a výše.

                Jinak nejvíce u mě dělají pláště jaký použiju, což je nezávislé od typu kola.

                0 0
      • mr.antik  

        Když to bude lehký funkční systém VPP, tak proč ne

        0 0
    • Deathklaat  

      A co tak nějaký Spešlík??? Třeba Pitch,ten by mohl spolňovat požadavky…

      0 0
    • Hejdik  

      Docela dost dobré reference jsem četl na tohle" GT":http://www.koloshop.cz/…el-2009/.Ale sám na fullu nejezdím,takže ode mně žádné zkušenosti.To máš jen abys měl z čeho vybírat :-)

      0 0
    • ridebike  

      A co třeba GHOST  AMR Plus 7500, o tom jsi nepřemýšlel. Nedávno jsem to viděl v jednou shopu a vypadalo to celkem dobře.

      0 0
      • prasor  

        … premyslel, ale mam obavu, ze to bude dost podobne Cube AMS 125 (mene progresivni prubeh, myslim, ze uz to MlokCZ nekde zminoval, jestli se nepletu). Zatim to vidim na Zesty 314, tam bude zalezet, kolik si napocitaji za vymenu vidle a nebo Nerve AM 7.

        0 0
        • MlokCZ  

          To by platilo pro AMR, u kterého postupně zdvih snížili na 120mm – tam ano. Ale 140mm AMR Plus má stavbu tybu jako Canyon a po úpravě u Canyonu pro rok 09 budou tyhle dvě kolo dosti blízká.

           
          0 0
    • Pakos  

      Zdravím, a co třeba takové HARO Extreme X6 comp 09' , je to za poloviční cenu od maximální hranice , dolu z kopečka a z těch několika dropů to snad něco snese Fox Van R (127 – 153 mm) a vpředu tomu klidně naložíš víc Marzocchi 55RS (160 mm) .

      Hlavně jde o to , že za 30,000 Kč je to velmi hezky osazené :)) a barevně sladěné , prostě super/cena .

      0 0
      • Pakos  

        a vlastně , zminuješ se že něco zhubnout by se taky dalo , tak holt na tý silnici trošku přitlačíš :)) (nekamenujte mě hned,jen nápad) ..

        0 0
    • Lajdon  

      Dotaz na toho canyona v bazaru za 33, moc se mi zamlouvá osazeni+cena.

      Má to jen jeden háček, je to velikost L a já měřím 179, pomohl by kratší představec???

      Původní má 10cm.

      0 0
      • K2  

        Mrkni se na geometrii na jejich stránkách (pokud mají ještě 2008ky na webu (jinak efektivní délka horní rámové trubky byla u 2008 610mm měřeno horizontálně) Nejlepší by bylo se na L-ku svézt, najdi si někoho z okolí, kdo ho má a popros o svezení. Jezdí jich na BF celkem dost…

        0 0
    • Lajdon  

      Tak na novejch webovkách už maj jen geometrie novejch rámů:-(

      Ale pamatuju si z loňska že sem byl skoro mezi M-L, dejte mi prosím tip na představec 5–6cm

      líbyl se mi syncros AM ale hmotnost 240g což už mi příde dost.

      0 0
      • Marccoo  

        viděl bych spíše problém,že ti bude vysoký,budeš si muset varlata isolepou nalepit nahoru:)

        0 0
      • mr.antik  

        Myslim že 240 nemá, zkus to ještě ověřit

        0 0
        • Lajdon  

          Měl jsi pravdu, 100mm uváděj 214g což u 60mm by mohlo bejt okolo 170g možná i méně.

          Jinak by mě zajímali všechny nevýhody trošku většího rámu na AM. Krom toho že si budu musep přilepit varlata k pupku:-)

          0 0
    • Andrzej  

      ja bych doporucil premyslet i o nizsim zdvihu, kolem 120mm (stumpjumper, neco od treku apod.) a hlavne kola zkouset. teoreticke rozbory muzou byt nekdy zajimave (napr. mlok, milan…), ale neni nad pocity z jizdy.

      hlavne mne trosku desi, ze chces aby to jelo i na silnici. takovych fullu, ktere jedou po silnici a zaroven fungujou v terenu je dost malo, a hlavne nemivaji zdvih kolem 140mm. treba jsem kdysi jel na bluru xc, ktery jel na asfaltu hodne slusne, ale mel lehoucke kola, tvrde plaste asi 1,9" s jemnouckym vzorkem, kompletni xtr atd…

      dalo by se rict (muj nazor a zkusenosti), ze po asfaltu slusne jedou kola, ktere se pouzivaji na xc zavody s ambicema na umisteni…

      0 0
      • MlokCZ  

        Pokud by vzal např. zmíněného Stumpa, tak si menším zdvihem nepomůže nijak, protože to rozhodně nepojede lépe než některé 140mm fully. Skoro bych si dovolil říct, že Stump. pojede i přes nižší zdvih např. o nepatrně hůře než Zesty, Stereo, než některé další 140mm fully s vpp. A tohle myslím na základě praktického srování, kdy jsem všechna ta kola jel.
        Vliv zdvihu na to jak kolo jede je hrozně přeceňovaný, použitý systém, konkrétní provedení a použitý tlumič má vliv mnohem větší. A pak třeba pro asfalt jasně největší vliv mají použité pláště, které může dát vždy jaké uzná za vhodné.
        Tady konkrétní příklad. Cube AMS Pro, celkem chrtí full x Stereo. Při stejném osazení a pláštích je rozdíl jak jedou na asfaltu téměř nula. Jediný v čem se to trošku liší je to, že u vyššího zdvihu bez omezení tlumičem a lockem na vidlici není možné více jezdit ze sedla (tedy možné to je, ale již s většími ztártami energie).

        A v případě, že full je s vidlicí s lockem a s tlumičem, které má větší omezování (tím myslím např. RP23 s compression tune na max. + zapnutý propedal na 3jce), tak v tu chvíli jedou všechny fully stejně (z hlediska zadní stavby a zdvihu, samozřejmě nějaký vliv má třeba geometrie), protože se stavba a vidlice ani nehne (a to včetně jízdy ze sedla, compression tune max + propedal na trojce bez problémů udrží i tohle a je z toho v podstatě téměř HT). V tuto chvíli hraje rozdíl už pouze osazení (tedy váha) a pláště a na zdvihu a systému je to zcela nezávislé.
        Jiná věc je v tomto ohledu, zda je chtěno compression tune na max, protože to pak zase hůře žehlí i s otevřeným tlumičem. A při compression tune na minimu je to při propedalu na trojce při jízdě ze sedla při silovějším záběru už na hranici plného udržení stavby aby se ani nehla (tady záleží na váze jezdce a jeho záběru). Pro jízdu v sedle to ale samozřejmě pořád stačí.

        Vyzkoušet více kol je pak samozřejmě dobré, má to ale dva problémy. Pokud chce koupit něco v dohledné době, což chce, tak nestihne nic moc vyzkoušet (ono dost fullů není jednoduché vyzkoušet ani když je na to času hodně, není prostě kde).
        Ale hlavně je tu druhý problém a to žádné zkušenosti s fully. Tady je krátké prvnotní zkoušení velmi zavádějící. Ve chvíli, kdy už jednoho fulla někdo dlouhodoběji jezdil, tak je to úplně něco jiného, má zkušenosti co vůbec od fulla čekat, jakým stylem na něm jezdit a má s čím srovnávat, tady už pak krátké testy dalších fullu mají smysl velký.
        Ze začátku prvních pár kilometrů na prvním fullu asi každý jezdí stylem jako byl zvyklý na HT, což u 140mm kategorie dost dobře nejde a proto pak krátké testy jsou hrozně zavádějící.

        0 0
        • Burizon  

          Rád bych slyšel (nejen) tvůj osobní názor. Ve výběru mi už zbyly pouze Giant Reign 1 (56 klacků) a Canyon AM 6 (1799E). Rád bych na tom ujel třeba i 80 km za den, ale třeba si budu už jen užívat těch zdvihů. Pravda, nevím, co od toho čekat, nikdy jsem nejezdil fulla, ale už je na něj čas a 140 mm mi přijde jako dobrej kompromis, bo mě to víc baví z kopce, než do kopce. Bohužel mi ten styl nákupu Canyona celkem nevyhovuje, ale kdyby, tak to snad přežiju… A třeba by se to dalo zařídit nějak, když mám Rajch zhruba kilák od baráku.

          Tesťáky Giantu zatím nejsou, chtěl jsem si ho půjčit (vyzkoušet velikost). Existuje nějaká rada, co od jeho chování čekat, nebo se mi to prostě bude jen líbit a hotovo? :-)

          Ď!

          0 0
          • MlokCZ  

            Reign i Canyon AMko jedou velmi slušně. U Canyonu mi to kdysi i docela překvapilo, že na tento systém přepákování jde za pedálem celkem slušně (dané relativně nízko umístněným horstlinkovým čepem). Reign jede možná malinko lépe než AMko, ale rozdíl je tu minimální.

            80km není naprosto žádný problém, tohle je stejně hlavně o fyzičce. Stereo mi jede podobně (možná oproti Canyonu nepatrně lépe, ale jsou to velmi malé rozdíly) a 100km celé terénem jsem párkrát jel. Tohle je pro mě limit daný výkonností, více pro mě není na žádném typu kola, na HT jsem z podobné trasy byl unavený ještě více, na 100mm AMS Pro to bylo podobné jako na Stereu. Tohle platí pro pohodou jízdu, kdy se u fulla přizpůsobí styl jízdy (tím myslím omezit jízdu ze sedla).

            Co ale zvolit, tady je to těžké, není jedno z těch kol lepší, prostě jsou jiná. Průběhem se budou po změnách u Canyonu pro 09 velmi blížit. Lišit se bude chování, které je dané větším pedalkickem u Reignu a tady je čistě individuální, které komu lépe sedne.

            U Canyonu se zařídit nákup jinak nedá, lze to pouze objednat na nechat si poslat nebo tam osobně dojet až k nim, což je kus cesty i když máš hranice blízko. Navíc i když si tam dojedeš, tak musí být kolo předem objednané a připravené. Tedy musel bys tam buď 2× jet nebo tam jet jen si kolo vyzkoušet a pak nechat stejně poslat.

            0 0
            • Burizon  

              S tím nákupem jsem to myslel tak, že by se tam někdo „znásilnil“ (ať už od známých nebo nějaký krám) a poslalo by se mu to tam na dobírku, tedy žádné placení přes banku atd.

              0 0
              • K2  

                V čem je problém, když to někdo zaplatí na dobírku, tak už to kolo stejně budeš muset od něj koupit

                Pokud jsi nejsi jistý geometrií, tak si to k nim zajeď vyzkjoušet a teprve pak si ho objednej. Standardně nejdříve objednáš, oni ho pro tebe vyrobí, až je hotový, tak ti pošlou výzvu k zaplacení, ta zaplatíš a cca do týdne ho máš doma.

                Pokud máš strach z bezepčnosti, tak si zřiď u M-Banky konto s kartou zdarma, převeď tam přesně peníze na kolo (+poplatky) a zaplať to z Mbanky. (účet pak můžeš zrušit nebo si ho nechat pro nákupy na internetu)

                Můžu tě ujistit, že i reklamace jsou v pohodě (kamarádoni prasknul rám a dostal bez púroblémů zdarma novější verzi)

                0 0
                • MlokCZ  

                  K reklamacím u Canyonu kamarád právě získal čerstvou pozitivní zkušenost. Má ESko 07, které měl s Pearlem. S tlumičem byl problém, nejprve ho měl v Bikelive, po servisu se ale problém téměř okamžitě objevil znovu. Pak byl přes plzeňské Velo někam poslán (předpokládám, že k Žitnému, ale tohle nevím jistě), tam zjištěna neopravitelná závada na tlumící části (tedy opravit by šla, ale cenově by to vyšlo na úrovni ceny celého tlumiče). Následně tedy poslal tlumič do Canyonu a tam bez řečí tlumič vyměnili za Monarch 4.2 a to ještě celkem rychle.

                  0 0
                  • Pavlos  

                    nejake srovnani monarch vs pearl?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Srovnání zatím není, protože tlumič už sice na kolo namontoval, ale ještě na tom nejel. Až bude lepší počasí.

                      0 0
        • Andrzej  

          jo, s tim stumpem budes mit celkem pravdu, ja sem na nem jezdil v terenu a tam mi fakt sednul. Vlastne u vetsiny fullu si vlastnosti na hladkych cestach vsimnu, az kdyz me oslovi necekanou dynamikou, nebo necim podobnym…

          to ze zdvih nemusi to kolo moc omezit na hladkych cestach je taky pravda, ale dal jsem to moc necetl :)

          chtel jsem hlavne rict, celoodpruzene kolo by mel hodnotit primarne v terenu (nebo si koupit ht :)

          0 0
          • MlokCZ  

            S tou poslední větou naprostý souhlas.

            0 0
            • Andrzej  

              jo, jeste dodam,  co jsem predtim nenapsal. ze kdyz clovek jezdil jenom na ht tak jizdou po safaltu taky muze myslet to, ze se zvedne ze sedla a zacne spurtovat, a tam se projevi vsechny vlastnosti am kola, nebude pruzit a zpomalovat jenom tech 140mm (coz by slo ovlivnit funkci tlumice a vidlice), ale hlavne geometrie, plaste, celkove osazeni a hmotnost ruznych soucastek atd (ty to urcite vis, ale pises hlavne o odpruzeni, tak sem to chtel zduraznit…)

              0 0
              • MlokCZ  

                Jasně, jízda ze sedla je jediná situace, kde je rozdíl opravdu velký a to i mezi fully s různým zdvihem (teď neberu v potaz zamčenou vidlici + skoro zamčený tlumič při propedalu na trojce + compression tune na max – tohle stjeně někdo nebude chtít kvůli chování v terénu a pak neustále přepínat současně vidlici i tlumič je opruz). A u 140mm je nutné počítat, že aby to jelo, je třeba přizpůsobit styl jízdy s omezením jízdy ze sedla.

                Tohle je přesně důvod proč mám celopevňáka a proč mi baví i když celkově i tak na něm sice nejsem o moc rychlejší ani na asfaltu, ale můžu si užívat toho jiného stylu jízdy s častým chozením ze sedla ve výjezdech.

                0 0
    • die.catana  

      Přemýšlím o koupi nějakého celoodpruženého rámu. Měřím 195cm a mám nohy dlouhý od rozkroku 90cm.

       

      Jakej typ rámu koupit, aby to nevypadalo, jako že jedu na lešení a chystám se nahazovat barák?????

       

      :(

      0 0
      • DaSnail  

        29

        0 0
        • die.catana  

          Asi to tak dopedne. Kdo dělá 29" rámy? Já vím, že Kona a Fisher má něco. Dělá to ještě někdo?

          0 0
          • Vegan  

            Ahoj, jednu dobu jsem jezdil 29" a resil jsem fulla nejlepsi vzpominky ve me jednoznacne zanechal SPESL STUNKJUMPER 29". Je to sice jen 100/100, ale jede uzasne. Pokud by si koukal po vetsich zdvizich tak asi jen u NINERA delaji tusim 130/130 a postavene to maji na systemu VPP. refence z recenzi jen ty nejlepsi jen si to holt musis zaplatit :(

            0 0
          • fluider  

            Rocky Mountain sa na tohtoročnom Sea Otter pochválil s 29" Altutide

            0 0
      • kesu  

        na 195cm muzes mit klidne i 26palcovy XLko,29tka neni jedina cesta a doporucuju ti se na ni projet.Me treba (mam 190cm) rozhodne 29tka nesedi a mit bych ji nechtel

        0 0
    • prasor  

      … jinak doba zrajici k dozrani zralosti rozhodnuti dozrala zraleho finale, dekuji vsem prevelice, .. and the winner is: Nervak AM 8

      @MlokCZ: special thx ;)

      @K2: drazsi kolo lepe jede, ovsem, teprve vcera jsem se dozvedel, zrada velika, neocekavana, ze i na nem se musi slapat :D

      0 0
    • Ježdík  

      Nevím kam to naprat, zkusím zde… Nenašel jsem žádné reakce na Stevens Glide ES , docela mě zaujal. Mohl by někdo poreferovat, prosím? Jedná se o protikandidát ke Cube AMS 125. Chci pohodovej full bez kompromisů na krátké i celodenní vyjížďky převážně (3/4) po ne-černejch cestách, místy off-road. Jsem od MB, Pospíšil na dosah…

      0 0
      • Hrabě  

        Moc ti neporadím s porovnáním kol, ale Stevens je v ČR dost odsuzován díky opravdu tragické podpoře dovozce. Prohledej historii, něco určitě najdeš.

        Jinak samotné kolo vypadá dobře a v recenzích dopadalo slušně.

        0 0
      • Memphis22  

        tak podporu výrobce sem zatím neměl příležitost vyzkoušet, ale v rodině mam dva stevense, postavený doma, přesně na míru jedním známým, teda žádná série, za tu cenu bezkonkurenční stroje, myslim, že v poměru cena/výkon obecně sou na tom stevensy hodně dobře…

         

        ale na fóru najdeš určitě povolanější než sem já…

        0 0
      • MlokCZ  

        Toho Stevense jsem nikdy nejel, takže jen odhady dle přepákování. S jistotou bude mírně progresivnější než 125tka.

        A pak už jen odhaduji dle polohy horstlink čepu, že spíše citlivější (a tedy i lehounce houpavější) na dané přepákování. Tohle by ale už chtělo určitě ověřit v praxi.

        A takhle na první pohled se mi zdá vcelku ok, bez vyzkoušení je to ale pořád jen odhad.

        0 0
      • Pedro RB  

        Glide nevím, ale před rokem jsem u Pospece kupoval Fluenta (v profilu) a s podporou to není tak hrozné. Jestli ho má na krámě, tak tě určitě nechá projet víc než na placu před krámem (nedaleko je park kde se jezdí cyklokros) a nebo s tebou i pojede do lesa jako se mnou v prosinci. Jestli mají tyhle kola podobný průběh, tak jsou přesně mezi úplně lineárními Cube (které bych asi vozil přefouklé jako prevenci nečekaného skoku) a Canyonem u kterého bych zdvih nevyužil (skáču málo a do 0,5 metru)

        0 0
        • MlokCZ  

          Na prevenci se u AMS 125tky kašle :-)

          S 20% sagem (který je pro ten rám tak akorát i doporučený od Cubu), který vozím, tak 30cm výškový skok (mám teď jeden 150m od baráku a skoro vždy s ním kontrolně začnu vyjížďku) v postatě na placku (je tam asi 10–15cm kolmý schod, pak se to rychle dalších cca 15–20 výškových cm svažuje a pak se to téměř srovná, takže se dopadá na tu rovnou část), tak mi chodí 48–48,5mm (úplný doraz je na 50–50,5mm). Takže při tom nečekaném skoku, který bude kolem 0,5m na doraz už půjde (vyzkoušeno), ale když to není často, tak to není problém.

          Samozřejmě pokud nečekaný skok není najednou třeba 1m. Kdyby byl, tak by tlumič byl asi úplně to poslední, co bych po tom skoku řešil :-)

          0 0
    • kolečko  

      Přidám tady otázku, jak je na tom Felt, řada Compulsion? Celkově na fóru je jen pár zmínek, nikdo ho nejezdí? Podle recenzí funguje Equilink dobře. Jsou nějaké zkušenosti?

      0 0
    • Tomcat  

      Rozhodně ve výběru ti chybí takový Trek, nebo Kona.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.