• vpa007

    Staré vlákno Dětské kolo 24 úspěšně naplnilo. A tak je čas na nové, které se opět bude věnovat pomoci s výběrem stroje s průměrem kol 24", recenzím sériových řešení i sdílení domácích staveb ;-)

    PRAVIDLA VLÁKNA: Vzhledem ke zkušenostem z minulého vlákna prosím všechny diskutující o slušnou komunikaci. Dobrá kritika není flusání na věc, ale prostor k zamyšlení a zlepšení. Hulvátské chování, urážení a nadávání budu bez milosti potírat. A nebojte se zeptat, klidně po desáté – není špatných otázek, jen špatných odpovědí ;-).

    0 0
    • vpa007  

      Rozcestník na spřízněná a v danou chvíli živá vlákna:

      0 0
      • holiič  

        kolo s pevnou hliníkovou vidlicí a omezenou volbou převodů s hmotností pod 10kg

        www.federleicht-bike.at/…-2015-detail

        0 0
        • gersa  

          A samozřejmě lidovou cenou :)

          Cca 63k Kč

          kolo je to krásný, ne že ne, ale Kubáncova raketa za 30k, kterou tu prodává, je tím pádem vyloženě láce (A ano vím, je to 26", ale jen mě to srovnání napadlo)

          0 0
          • holiič  

            neznáš Sašův prodejní slogan: Kdo své děti skutečně miluje Federleichta jim kupuje!!! :-)))

            0 0
        • vpa007  

          Hm… Federleicht 24er MTB… tak to je parádička! Shimano XT, 1×10, Kliky 130mm, převody 28:11–36, váha 6.7kg. To sedlo je už jen třešínka už tak luxusního dortu. Dobrej „benchmark“ pro místní domácí stavby ;-)

          PS: ty kliky a hlavně ten převodník, z toho teda sem hotovej!

          0 0
          • Kubánec  

            Rám s vidlí musí být z papíru, jinak to není možný :)

            0 0
            • vpa007  

              Tak na rovinu… vem si, z čeho vaří RB dětský kola… z trubek, ze kterých vaří kola dospělý, na kterech divočí až metrákový chlapi dropy ze skal(ek) apod. Kdyby se specializovali jen na dětský kola (což je sci-fi) a měli trubky adekvátní použití na dětským kole, tak i RB rám bude hmotnostní někde jinde. Ale zase, proč by to dělali, stálo by to ranec, málokdo by to ocenil, nejen tučně naditým měšcem ;-)

              0 0
            • xtonda  

              Jedou na hraně, uvádí pro jezdce do 35kg. Pro srovnání KUbikes je do 60 kg a je o dvě kg těžší.

              0 0
              • holiič  

                KU-bikes model Sherpa (takhle to vcetne nastaveni sedla zvladl nejaky pan Dijkman a jeste se na strankach KU-bikesu rozciluje, ze nemuze sehnat vhodny stojan, ktery by tu paradu udrzel)…

                0 0
          • nitraq  

            Převodník o deset až třicet gramů lehčí než běžně užívaná čína.

            https://fairwheelbikes.com/…n-chainring/

            0 0
          • Polka  

            A hlavne ty bovdeny, to je radost pohledet :-)

            0 0
          • xtonda  

            A kotoučová verze ještě o 0,1 kg lehčí.

            Ale za ty prachy tam teda mohlo být 1×11 a 11–42 kazeta.

            EDIT: Teď koukám, že za příplatek je tam možnost 1×11 Sram.

            0 0
            • matbiker  

              Za ty prachy tam mohlo být 10–42.

              0 0
            • vpa007  

              Mě teda zaujalo, na jaký je ten Federleicht 24er Disc postavený vidli! Je to karbonová vidle Ritchey WCS Carbon Cross Disc… páč ji mám doma! Ale teda na svý odolný silničce. Možná do ní doma ze srandy skusím strčit pření dětský kolo 24" a 26" ;-).

              No nenapadlo by mě ji použít, ale zdá se to jako super tip pro „ultra tunnery“, páč teda cena tý vidle je celkem raketa (ale dala by se možná použít nějaká „čajna“ alternativa…

              0 0
          • kycis  

            Ta packa upinaku u prehazky?!

            0 0
        • holiič  

          nějak se ta dětská kola nahromadila, tak půjdou ta nejmenší do světa :-)

          0 0
    • vpa007  

      A abychom to tu trochu načnuli: před nějakou dobou jsem u kávy četl článek o nové kolekci 4Ever na rok 2019. Součástí PR informace byly i dětský kola, tak jsem si řekl, že na to kouknu, abych udržel prst na tepu doby ;-)

      V rozměru 24" nabízí 4Ever dvě kola (takže teda jako výběr nic extra):

      • HOT SPOT 24 s převody 3×7, odpruženou vidlí SR SUNTOUR XCT JR 50 za 9.490,– a váhou 12.1kg
      • HOT SPEED 24 převody 1×10, pevnou vidlí (hliník?) za 10.990,– a váhou 10.5kg

      .

      Můj pohled je, že na těch kolech se krásně dá demostrovat „stará“ a „nová“ škola. Či alespoň závan nových trendů. Sport je přesně podle stylu „ať to má vidlu, ať jsem největí gangsta na ulici“ a Speed je už střiženej na rodinný výlety v rámci cyklorodiny, kde vidla není nutná, spíš nižší váha a schopnost celodenní výdrže na čerstvým vzduchu ;-)

      0 0
      • gersa  

        Na HOT SPOT jsem se ani nedíval ale SPEED má podle mě moc dlouhé kliky a nejlehčí převod 34×36 je málo

        Dyzajn ať si pořeší budoucí jezdec s rodiči, za ty peníze to jde složit o kilo lehčí

        0 0
        • vpa007  

          Hele souhlas, ty kliky, to jsem nepsal abych dal někomu šanci ;-). Za mě by tam měly být kliky aspoň 152mm (?). Taky bych dal lehčí gumy (Schwalbe Rocket Ron 24×2.1), pěnový gripy a s klikama i menší převodník, páč převody 34/11–36 nejsou úplně do kopců…

          Ale to by už bylo za jiný peníze a zase berme to tak, že né každej je schopnej kolo doma poskládat, takže tohle může být celkem slušná alternativa ;-)

          0 0
          • Pán z Dubu  

            Kolo je určeno od 125 cm tělesné výšky. Kliky 165 mm je ultramagořina i 152 mm je příliš.

            0 0
      • oddie  

        Váha sice dobrá, ale jinak je to otřes, u kterýho asi nikdo nepřemýšlel. U 24" kola rám 14"??? Kliky 165mm??? Převody už tu zazněly… Rám by měl bejt 11", max. 12", větší už je hoden šestadvacítky, Lasco dělá i kliky 140mm, které tam patří, s 32z převodníkem (jsou na Isle), jen tyhle dvě blbosti by z toho udělaly o řád použitelnější kolo.

        0 0
    • kejda  

      Tak se teda zeptám. Už jsi zkusil ovzdušnit brzdy?? :)))

      0 0
      • vpa007  

        Tsss… takový provokace! Že tě smažu? No dobře, nesmažu ;-)

        Takže NE. Ale už to mám v košíku. Potřebuju se mrknout na svou Rebu, co je to za model a objednat zároveň správnou servisní sadu a pak čekám od Maajkeeho na tu druhou brzdovou páku SLX. Pak má smysl na tom CRR 275 hadice zkrátit a odvzdušnit ;-)

        0 0
        • oddie  

          Nic si z toho nedělej, já taky ne :D Žena má zatím na hydrách smyčku, a mě čeká u Magur výměna destiček a asi i výměna náplně a odvzdušnění, ale furt není čas a lidi…

          0 0
          • kejda  

            No, abys neměnil rovnou celou značku :)

            0 0
            • oddie  

              To je taky klidně možný, nějaká shimana tu mám, ale dokud ty Magury chodí, není důvod měnit…

              0 0
              • kejda  

                Hlavně, abys měl ten čas. Magury a odvzdušnění je na sólo vlákno, kam se hrabe Onuce a jeho tisícovky příspěvků…:))

                0 0
                • oddie  

                  Když to tu tak vidím, tak… jsi měl pravdu, Magury půjdou přes zimu dolů a do tématu „daruji…“, a místo nich budu mít na kole Shimano M6000 :)

                  0 0
                  • kejda  

                    ale koukám na rozdíly v datech příspěvků…odjezdily celý rok, což je super :)

                    0 0
                    • oddie  

                      Se skřípěním zubů, ne ne vždy zubů :) Vyměnil jsem desky, brzdí to, ale občas se asi pořádně nevrací, skřípou, cinkají a tak, prostě už mě se*ou, tak půjdou dolů…

                      0 0
        • kejda  

          No prosím, to je aspoň progres. Sice útrata menší než náš dnešní oběd v Globusu, ale palec nahoru. Budeš to sdílet na YT? :))

          0 0
    • RapMan  

      Docela dobrý poměr cena/výkon

      https://sport.bazos.cz/…KOLO-24-.php

      0 0
      • gersa  

        Má to krátký bovdeny ;)

        Za ty peníze super

        0 0
      • kejda  

        Jo pěkný. Kliky delší, ale to se dá zvládnout. Cena super.

        0 0
    • jirka146  

      Když je trochu volna. Necelé 2h práce do hrubého natrhnutí, délka 140mm.

      0 0
      • vpa007  

        Hele super! Konečně někdo, kdo hrábnul do klik i za účelem jejich lehkého odtučnění ;-)

        0 0
        • Edwin  

          Co by se stalo, kdyby se do těch klik navrtaly další díry? Pod 30kg děckama by se to nijak extrémně kroutit nemělo, nebo ano?

          0 0
          • vpa007  

            No kdysi jsem slinil nad jednou ultimátní zahraniční stavbou a tam otec a stavitel v jedné osobně do klik hrábnul frézou a řekl bych velmi povedeně…

            0 0
            • Edwin  

              No vidíš, tak když to může fungovat v zahraničí, tak co by nemohlo i v tuzemsku :) Asi by to chtělo nějakého strojaře pro orientační výpočet, ale pakliže selským rozumem je to stavěno na 80 kg a terén, tak si myslím, že na děckokolo okolo Berounky, by se toho člověk bát vůbec nemusel.

              0 0
              • oddie  

                Ono by to šlo i bez výpočtu, ale kdo to má dělat… Na tyhle srandičky budu mít čas až to nebude aktuální :D

                0 0
            • jirka146  

              Frézování je v plánu, ale ne skrz. Tak dám pak vědět.

              0 0
            • kyl  

              Jestli ty kliky ještě najdu,dám foto jak jsem je měl odlehčené kdysi já.

              0 0
      • VladaC  

        Pěkné, čím jsi to obráběl? Hrubým pilníkem? Já jsem jen zabrušoval po zkrácení a kotouč na brusce i na flexe se mi okamžitě ucpal rozmazaným hliníkem. Patar myslím zmiňoval, že to chladí vodou, někde jsem četl o oleji. Stoprocentní řešení je asi jen fréza.

        Jinak jsem dětské kliky na čtyřhran zkusil odlehčit odvrtáváním (frézu nemám). Prostě jsem velkým vrtákem prohloubil a rozšíril ten žlábek, který už byl „na rubu“ odlitý. Vrtal jsem hustě vedle sebe, takže se „důlky“ překrývají. Zkusím to nafotit.

        Teď bych chtěl zkusit odlehčit zkrácené Deore, ty už mají žlábek poměrně široký a hluboký, zato mají masivní okraj. Tak to asi vezmu z vnějšku tak jak to máš ty.

        Kdybych dělal frézou díru skrz jako je to na odkazu od vpa007, tak bych kvůli zachování tuhosti asi udělal spíš dva nebo tři kratší oválné sloty místo jednoho dlouhého.

        0 0
      • jirka146  

        Tak jsem se rozhodl odstranit i pavouka a na testování řetězové linky jsem si jednoho zbastlil.

        0 0
    • jirka146  

      Podél tě tapety, cca 4mm jsem řizl flexou. Řezani na 3 minuty práce jedna strana, když se mně zdálo že je zasraný kotouč, tak jsem ho zabořil do prkna na kterém ta klika byla přišroubovaná. Broušení jsem dělal na kuličáku (to je bruska na sklo) pod vodou za použití karboráku. Konečný povrch budu dělat na plátně co nalepim a filcový kotouč, dělám jen s tím co je po ruce.

      0 0
    • Edwin  

      Tak abych se nevracel do předchozího vlákna, budu pokračovat tady.

      Dobrá zpráva je, že zadní náboj pasuje. A ta špatná, že za boha nemůžu sundat vicekolecko a to jsem to zkoušel i ve svěráku. Ale holt 24" je malá paka. Máte někdo nějaký tip, jak to zkusit jinak?

      0 0
      • vpa007  

        Máš tam kazetu nebo vícekolečko? Pokud b), tak bych se na sundávání vybodl… resp. nepamatuji si, co přesně zamýšlíš…

        0 0
        • oddie  

          Asi to chce rozplést a zaplést ten kazetový náboj, ne? Přesně to jsem dělal nedávno, v inzerci se kola na šroubovací sedmikolo nechytly, tak jsem to přeplet na kazetu a budou jezdit na jednom dětském…

          0 0
          • Edwin  

            Jj, sundat a preplist.

            0 0
            • vpa007  

              Prolejt zezadu nějakým uvolňovačem závitů (WD40) si asi zkoušel… pak bych do toho jebl kladivem… jestli by to nepovolilo.

              0 0
              • Edwin  

                Jj, zkoušel. Zítra to rozmlatim

                0 0
                • oddie  

                  Přines to, podívám se ti na to…

                  0 0
                  • Edwin  

                    Díky za nabídku. Ještě to kusím nějak vykoumat, kdyžtak se ozvu ;)

                    0 0
                    • vpa007  

                      Až ti bude „ouzko“ vzpomeň na motivační hesla, který já mám z brigošky na dílnách našeho JZD: „Co nejde silou jde ještě větší silou“ a „Co můžeš urvi, co nemuůžeš zku#vi“. Držím palce. Odvahu kolego, odvahu :D

                      0 0
                      • kejda  

                        A když nepomohlo kladivo, pomůže švajc a kladivo :)

                        0 0
                      • Edwin  

                        Já si vždycky vzpomenu na opravu Lakatoše a velice rychle se dostanu do role :) No včera jsem silou uplně zohnul bič na kazetu, ale určitě tam pár Newtonů rezerva ještě je. Jako ono to tak dopadne, že to kolo rozmlátím a koupím celý nový. Nechcete někdo zadní náboj? :D

                        0 0
                        • matbiker  

                          Bič?

                          0 0
                          • jirka146  

                            Na vícekolečko?

                            0 0
                            • gersa  

                              Šroubovací?

                              0 0
                              • matbiker  

                                NAŠROUBOVANÉ NA ZÁVITU?

                                0 0
                                • Edwin  

                                  Aha :)

                                  No jo, ono se to vícekolečko vlastně stahuje celé :D To jsem ale pitomec, to jsem si v zápalu boje neuvědomil. Ve svěráku atd. jsem to měl správně, ale jak jsem zkoušel další a další možnosti, tak jsem to přestal vnímat a bral jsem to jako kazetu.

                                  0 0
                                  • gersa  

                                    A ještě nám prozraď na kterou stranu to povoluješ?

                                    0 0
                                    • Edwin  

                                      Ve směru volnoběhu, takže proti směru hodinových ručiček (doufám, hodinky nenosím :))

                                      0 0
                                  • jirka146  

                                    Se s tím neser, udělej to jak píše kousek níž matbiker. Stejně ho už nebudeš potřebovat a poletí i s nabou do šrotu.

                                    0 0
                                    • Edwin  

                                      Tak dobrý. Asi pomohlo, že jsem to včera postříkal tím wd. Dal jsem stahovák, klíč a do něj naplacato velkou ránu velkým kladivem a povolil to. Jupi 

                                      0 0
                                      • Edwin  

                                        Tak ještě vycentrovat. Zkušební nasazení klaplo. Jakou byste doporučovali přehazku deore/slx 10sp? Kazeta je 10–36 (ale je možné, že bude potřeba více do lehka).

                                        0 0
                                        • matbiker  

                                          V tom případě Deore 6000.

                                          0 0
                                        • Edwin  

                                          Další mírný upgrade. Koupil jsem nakonec i kazetu 11–42, pac namísto plánovanýho převodníku 30z mám 32z. Přehazku deore 6000gs.

                                          0 0
                                          • Edwin  

                                            Tak hotovo.

                                            0 0
                                            • vpa007  

                                              A vypadá to, že se to náramně podařilo ;-)

                                              0 0
                                              • Polka  

                                                Taky mi prijde. Jen bych dal pryc ty odrazky z predniho a ze sedlovky.

                                                0 0
                                                • Edwin  

                                                  Díky, chlapci.

                                                  JJ, ty odrazky mi došly až potom, co jsem to nafotil. Z toho zadního jsem je sundal, dyž jsem to přeplítal. No a místo červený odrazky přijde blikačka.

                                                  0 0
                                            • trener  

                                              Stavěl jsem na stejném rámu

                                              0 0
                                      • vpa007  

                                        Zuppa! Jedna pořádná rana a je to :-D

                                        0 0
              • matbiker  

                Jestli nemáš stahovák a osud vícekolečka je ti lhostejný, tak průbojníkem odťukat čelní matici volnoběžky, rozebrat volnoběžku a za ten zbytek co zůstane na náboji chytnout do svěráku a poďme.

                0 0
      • oddie  

        Vyfoť mi to, co chceš sundat, pak ti řeknu, jestli to máš přinést :D

        0 0
      • kejda  

        Ten kastl Krakonoše tam v koutku vidím, správně!!!

        0 0
    • jirka146  

      Ahoj, jsou kazety 10 a 11sp stejně široké?

      0 0
      • kejda  

        Kazety jsou všechny stejně široké, bez rozdílu. Akorát Shimano 12 sp má nový ořech Microspline.

        0 0
    • marvvincz  

      Ahoj, protoze je ted porad hnusne, tak by se na kolo hodily blatniky … blato moc nechutna … ja mam na kole sks shockblade nebo tak neco, je to fajn, protoze je to rychle sundavaci a zastamdaci, nemate nekdo tip na neco takovyho co by paslo na 24" kolo ???

      0 0
      • vpa007  

        Hele nemám tip, ale myslím, že na 24" kolo nebude nic, alespoň né moc. Ale mám navíc jednoho SKS ShockBlade, tak kdybys jej chtěl na experimenty s dotvarováváním horkovzduškou, tak by nemusel být tak moc drahej ;-)

        0 0
    • jirka146  

      ahoj, zkoušel někdo tyto ráfky?

      https://www.biketone.cz/…y_d2046.html

      0 0
    • jirka146  

      a tyto brzdové páky? https://www.ebay.com/…392209630927?…

      0 0
    • berk  

      Zdravím, máte někdo osobní zkušenost se srovnáním komfortu jízdy a vůbec celkového významu odpružené a neodpružené vidlice na dětském 24‘‘ kole? Pár diskuzí jsem k tomu přečetl, byl jsem pevně rozhodnut s ohledem na snížení váhy kola a celkové účinnosti vidlice pořídit dceři pevnou, nicméně při osobní návštěvě mi prodejce pevnou rozhodně nedoporučil. Údajně po sjetí z kvalitního pevného povrchu se značně vytrácí komfort z jízdy a řekněme i bezpečnost. Konkrétně se rozhoduji mezi Superior Racer XC24 a Superior Modo RX24. Rozdíl v katalogové váze je 0,8 kg, cena prakticky shodná. Údajně je vidlice i stavitelná. Rozhodně se s kolem nebude prohánět po lese, max. polní a lesní cesty. Po projetí budeme každopádně chytřejší, žel prozatím kola nejsou skladem a rád si předtím vyslechnu další názor.

      0 0
      • oddie  

        No tahle vidlice je vhodná leda pro vizuální efekt a zvýšení váhy :D

        0 0
      • enjoy79  

        Sice jsem to kolo s odpruženou vidlicí naživo neviděl a tudíž nezkoušel funkci vidlice, ale v této velikosti mám obavy, že moc pružit pod děckem nebude. Kluk má na 24" pevnou a důležitý je hlavně nenabušit pláště moc natvrdo. Potom tlumí nerovnosti asi líp než ta vidlice. To platí víceméně pro všechny velikosti kol včetně těch s dobrou vidlicí

        0 0
      • kejda  

        Prodejci bych doporučil, aby si to vyzkozšel6 na vlastní kůži, jak dobře tyto vidlice tlumí :)))

        0 0
        • Rychlej turista  

          Prodejce je v pořádku. Vede běžné reklamní kecy, protože potřebuje vydělat.

          0 0
          • berk  

            Cenový rozdíl jsou dvě stovky, o extra výdělku to nebude. Spíš o kvalitě vidlice.

            0 0
          • berk  

            Cenový rozdíl jsou dvě stovky, o extra výdělku to nebude. Spíš o kvalitě vidlice.

            0 0
      • vpa007  

        Souhlas s ostatníma, na polní, max. lesní cesty, je odpružená vidle (navíc této ceny/kvality) naprosto zbytečná, jen na machrování, zbytečně zatěžuje a snižuje rádius dojezdu malého cyklisty. Moje děcka zvládaj s pevnejma i nějaký ty lehký trailíky a na kořenáče je neberu, protože to je nesmysl ;-). Ten modrej SUP vypadá parádně, směřoval bych to tím směrem.

        0 0
        • berk  

          Směřuju to takhle od začátku, jen prodejce mě trochu zviklal a není nic jednoduššího, než se zde poptat zkušenějších. Navíc na základě dobré předchozí zkušenosti. Pro klid duše projedeme obě, ale zatím se na základě reakcí utvrzuji v původním rozhodnutí.

          Mimochodem svoje RB jsem si včera dovezl, bohužel zatím neprojel. Měli to sestavené za 2,5 týdne. Dnes už nabízejí trochu jiné konfigurace.

          0 0
      • Edwin  

        Já bych to zase tak tragicky neviděl. Souhlasím, že je to zbytečný těžítko, ale když už to tam z nějakého důvodu je (třeba, že to seženeš za levnějc, nebo prostě prcek chce odpruženou vidli), tak se s tím v pohodě dá žít. My máme na 24 taky odpruženou a nějak to pruží. Už to přežilo jednoho, dožije s tím i druhej, takže to neřeším. Nejsme závodníci.

        0 0
        • atty  

          Odpruženky ve 24" se prodávaj, protože to děti chtěj a výrobci dělaj – nic zvláštního bych v tom neviděl :)

          Přínos tam může být, pokud je v té vidlici pružina, která odpovídá váze dítěte a celá soustava vidlice funguje ideálně (to znamená s minimálním třením a nízkým odtrhem). Jenže to právě u 24" vidlic je většinou spíše naopak (pružiny jsou tam na daleko vyšší váhu a odtrh je příšernej).

          Smysl to má, asi jen když dítě nechce kolo, kde ta odpružená vidlice není (postaví si hlavu, proože to viděl u kamarádů) a tam to asi nemá cenu lámat přes koleno. Jinak dobře nafoukané gumy a pevná odvedou lepší práci – zvlášť, pokud se s tím nejezdí nějak moc velký terén.

          0 0
          • berk  

            Osazená vidlice se prodává lehce přes tisícovku, takže žádný zázrak to určitě nebude. Na efekt asi dobré, ale obě kola jsou prakticky za stejnou cenu, což mou důvěru v odpružení zrovna nezvyšuje, pokud – jak je uvedeno níže -, funkční vidlice pro dítě stojí 4× tolik. Navíc u dcery spíš hraje větší roli barva kola než vidle, to je prozatím pod její rozlišovací schopnost. Každopádně každá zkušenost dobrá.

            0 0
      • Lišák  

        F1RST air 24" je jediná funkční odpružená vidlice na 24" kolo.

        0 0
      • Le Corbusier  

        podle zdejší diskuze to vypadá že odpružená vidlice je v terénu snad horší než pevná. s tím nesouhlasím.

        0 0
        • atty  

          To nikdo netvrdí a netvrdil – jen že „blbá“ (necitlivá a s tvrdou pružinou) vidlice stojí za houby a v těch „dětských“ provedeních prakticky nefunguje = je to pak zbytečně těžká „pevná“ vidlice.

          A pokud s tím nejezdí dítě nějaký „bomby“, tak tyhle vidle na 99% malých nerovností nepropruží ani neutlumí= dítě vozí zbytečně ± 1kg mrtvý váhy na předním kole.

          Pokud dítě jezdí nějaké závody nebo náročný terény a nutně 24" vidli chce/potřebuje, pak se ty vidle buď upravujou (správná pružina na současnou váhu) případně nějaký „tuning“ pouzder, aby to mělo skutečně funkční odtrh a i pod dětskou váhou to fungovalo, jako slušná vidle na „dospělém“ kole. Nebo vzduchovka, ale ty dělají ve 24" v současnosti snad jen Suntour a RST.

          Tam, kde je ta vzduchovka opravdu potřeba, to jde spíš jiným směrem – nákup malého rámu v 26" nebo 27.5", kde už je výběr funkčních vidlí naprosto dostatečný.

          0 0
          • holiič  

            problém je spíš v tom, že pokud se ta vidlice nastaví, tak aby hodně pružila a dítě s ní vlítne třeba na schody, tak je daleko větší pravděpodobnost, že přeletí přes řidítka.

            0 0
            • atty  

              To je další problém :)

              0 0
            • vlk  

              To sem nějak nepochopil. Proč jako. V čem je ta pevná na sjíždění schodů lepší.

              0 0
          • vlk  

            Kdo závodí, má buď pevnou karbonovou nebo lehkou vzduchovou odpruženou a F1RST na 24 je natolik dobrá, že i bez úprav je použitelná.

            0 0
            • gerrard  

              +1 kdyz odpruzenou, tak „firstku“. Jinak radsi pevnou.

              0 0
              • atty  

                Celkem náhodou (při prolejzání webu Manitou) jsem narazil na to, že i oni dělaj vzduchovky pro 20 a 24 kola – cena brutální (cca 450 doláčů), váhy asi 1610/1720g, zdvihy 100/120 a 100/145mm, ale funkčně asi libovka (ABS+ Expert Air) Já mám nejobyčejnější Machete Comp 29/100mm s Kwik-Toggle systémem (podstatně levnější a jednodušší varianta) a i tak je to pro mne zatím nejlepší vzduchová vidle, co jsem měl

                Takže pro tatínky, co zrovna nepočítaj koruny a chtěj stavět luxusní 20/24 na vzduchovce námět na zamyšlení… :)

                Machete Junit 20 a 24

                0 0
                • vpa007  

                  Dobrej link a na tom videu Pinkbike je vidět, že mají i nějaký malý gumy Maxxis…

                  0 0
          • vlk  

            „Tam, kde je ta vzduchovka opravdu potřeba, to jde spíš jiným směrem – nákup malého rámu v 26“ nebo 27.5", kde už je výběr funkčních vidlí naprosto dostatečný." Nemohu souhlasit- pro dospělého možná, pro váhu dítěte bez úprav výběr teda také moc není.

            0 0
            • atty  

              Jakože nesouhlasíš, že mlaďoši závoďáci nejezděj 26" (i když jsou na ně třeba furt zbytečně veliký) nebo že je nedostatečný výběr funkčních vzduchovek pro 26"?

              Myslím, že a) i b) je celkem pravda – respektive výběr vzduchovek, které se dají slušně vyladit i na malou hmotnost je stále dostatečný (i formou bazarových vidlic). Respektive ve 24" výběr mimo dvou kusů žádný, v 26" máš výběr skoro ze všech výrobců a modelů, co se na 26" vyráběly. (RS, DT, SR, Fox, Marzocchi, Manitou…) a od každé značky více modelů s nějakým rozumným zdvihem počítám 60–100mm.

              0 0
              • vlk  

                Nevím, jaká je dle Tebe ta další funkční 24 vidlice. Já přišel jen na F1RST. A na 26 výběr není o moc větší-nové prakticky žádné a ze starých použitých co váží max 1600g jsou to 2–3 typy záleží jak to bereš, a to je ještě musíš upravit. A nové vidlice na 27,5.tak napiš pro zajímavost, co skvěle funguje okolo 30kg bez úprav a co s úpravami- tam se již snad něco najde.

                0 0
                • atty  

                  Nevím, zda je Suntour XCR Air ve 24" pro Tebe funkční vidlice, ale prostě existuje – to píšu vejš, že je to ta druhá vzduchovka, která se v 24" dělá.

                  Taky nevím, co to je pro Tebe „funkční vidlice“ (pokud musí mít do 1600g a nějaká další neobvyklá specifika) tak samozřejmě výběr bude zase zúžený, ale prostě v 26" máš daleko větší možnosti sehnat slušnou a použitelnou vzduchovou vidlici – jak opakuji – byť třeba bazarově.

                  Prostě tím chci jen říct, že nativně ve 24" máš na vzduchu 2 vidle, v 26" je jich minimálně několik, které bych případně sháněl, pokud bych ji na dětském kole považoval za přínos.

                  Já tohle bohudík řešit nemusím, protože vím, že pro to, co na kole jezdí dcera je použití odpružená vidle na jejím budoucím kole ve 24" naprostej nesmysl. A pro 95% dětí na 24" si to myslím též (ale to je jen můj názor – beru i těch pár nadšených a talentovaných dítek, co s tatínky sjíždějí traily, které bych měl problém sjet na 29", protože na to nemám ani skill, ani kolo :) )).

                  Jen jsem tím chtěl prostě říct, že v 26" se slušná vidle dnes furt ještě sehnat dá, i když to třeba je bazar a není to levné (furt si za ty lepší 26" vidle prodejci i soukromí inzerenti říkají o nezanedbatel­né ceny).

                  Ohledně úprav – ano, i ty 26" vidlice jsou primárně z výroby vyrobeny tak, aby při správném nafučení optimálně fungovaly v rozmezí třeba 50–100 kg a pokud jsi s váhou pod, je pro optimální funkci třeba i nějaká úprava. Ale není to úplně neřešitelné. Pokud se rozčiluješ, že neexistují z výroby vidlice pro 24" nebo 26" kola, které by byly optimalizované na dětské váhy třeba 25–40kg – ano, to souhlasím – asi se to nedělá z toho důvodu, že mají výrobci spočítané, že zájem by nebyl tak vysoký (vůči ceně), aby se jim to vyplatilo vyrábět.

                  Ale za to já fakt nemůžu… :)

                  0 0
                  • banjoh  

                    Pozor 24” vzduchových vidlic je více :

                    RST AERIAL

                    https://www.axit.cz/…l_24_ml.html

                    SPINNER

                    https://www.paul-lange.cz/…disc-v-cerna

                    Jinak souhlas.

                    0 0
                    • vlk  

                      RST AERIAL jsem taky zkoušel. Pak ji prodal a vzal F1RST. Nikomu bych Aerial nedoporučil-necitlivé, a přitom kope.

                      Spinner na 24 neznám,měli jsme jej ve verzi na 20 kolo a nebylo zrovna triviální ji upravit. Citlivost o předělání na olej velmi dobrá, ale na tak nízkou váhu jezdce odladit negativku, to bylo až na poněkolikáté.Navíc jsem u ní zvyšoval zdvih, ten daný výrobcem je počítán asi s negativním chodem.

                      0 0
                  • vlk  

                    XCR Air ve 24" není použitelná vidle nejen díky Váze, ale hlavně díky špatné citlivosti. F1RST je použitelná pro dítě, tak jak ji koupíš. To u 26 vidlic nemůžeš říct skoro u žádné, až možná na některé staré typy dual air Reb.

                    Jinak já se nerozčiluji, nemám proč- vždy jsem na dítě dobrou vidlici sehnal a umím si je upravit.

                    0 0
    • Vrci  

      Kluk mi vyrostl a bude potřebovat větší kolo. Nebude se někdo z Vás chtít zbavit 24?

      0 0
    • jirka146  

      Příprava na přípravu.

      0 0
    • midlander  

      Máte prosím někdo delší zkušenost s vidlí Suntour XCR LO Air 24? Tuším vpa tady zmiňoval, že není moc citlivá, Patar zas psal, že jí běžně montujou… Já našel jednu recenzi na mtbr, kde si jí chválí. Uvažuju, že bych nahradil u synova kola pružinovou XCT, která má reálně asi 35 mm zdvihu. Ale dát 5 litrů za RST F1rst se mi nechce, to bych skoro zdvojnásobil cenu kola.

      0 0
      • Patar  

        Budeš to mít ve zprávě. Veřejně na BF NIKDY.

        L.P.

        0 0
      • kejda  

        za 5 litrů už máš epixona 26" 100 mm zdvih…

        0 0
        • vlk  

          A ještě jaký rám k tomu, aby se 26 nezabila geometrie rámu.

          0 0
          • oddie  

            Žádný, to je nesmysl a šílený zbastl.

            0 0
            • kejda  

              Tak jsou samozřejmě rámy, které jsou už z výroby přichystané na 26" vidlici. Sám doma jeden takový mám, a že by to byl bastl???

              0 0
      • midlander  

        Tak vidlici jsem pořídil. První dojmy nic moc, chod hladkej fakt není. Ona je to totiž verze z roku 2014, na tom mtbr recenzovali verzi z roku 2016, ale ta se snad dělá jen na diskový brzdy. Jelikož jsem zvídavej, tak jsem jí rovnou rozebral. Přijde mi, že nejvíc drhne patrona, s tím moc nenadělám. A pak mi přijde, že jak je v jedný noze patrona a v druhý negativky, tak se uvolněná vidlice kroutí a přidrhává o to víc. V podstatě jsou tam tak dva centimetry mrtvýho chodu, kdy hejbnu vidlí a ona se nevrátí. Dumám jestli by nepomohlo dát kratší negativky, jsou poměrně dlouhý a zabíraj snad už v půlce chodu vidlice. No ale nechám jí nějakej čas hájení, třeba se trochu rozhýbe. Když nic jinýho, tak je o 300 g lehčí než pružinová – cca 1890 g mi to ukázalo.

        0 0
    • gersa  

      Pořád mě štvalo, že juniorův Forkys měl kola děsivé váhy. Na letošní rok proveden pgrade o cca 500g ;)

      Náboje jsou z Ali za 69$, ráfky Javax, dráty DT nezeslabované

      0 0
    • RapMan  

      do jaké výšky jezdili vaše děti na 24 palcovém kole, než jste přešli na další kolo?

      0 0
      • gersa  

        Kolem 135cm jsem předeslali na 26"

        0 0
      • Polka  

        Skoro do 140.

        0 0
      • midlander  

        Koukám že jsem hrubě pozadu. Kluk má 149 a větší kolo zatim nechce, i když by ho snesl. Počítám, že půjde pak rovnou na 27,5. Dcerka má 139 a 24 má čerstvě, větší kolo by zatím nedala.

        0 0
        • šlapatko  

          Dobře děláš. Máme to stejně. Dcerka 135 a teprve začínáme na 24. Jiní už dávají 26. Takhle jezdí děcka pořád na velkých kolech.

          0 0
          • gersa  

            135 měl mladej na podzim, kdy jsme se 24" kolem končili a začal jsem k Vánocům stavět 26". Když se na něj poprvé posadil, měl rozkrok těsně nad horní rámovou trubkou, ve středu jsme ho byli zajet a musel jsem sedlo zvednout o 2cm. Až začne sezóna, bude se ještě zvedat.

            Neříkám, že by na 24" nevydržel ještě jeden rok, ale už ho začíná dorůstat mladší bratr a stavět další 24" kolo se mi opravdu nechtělo

            0 0
          • vpa007  

            Jenže není 26 jako 26… třeba RB KID 26 je vlastně 24 rámem, jen má větší kola… takže ono to není tak jednoduchý na napsání jednou větou ;-)

            0 0
        • oddie  

          U nás 131cm a 24" taky čerstvě, zkoušel si i synovcovu 26" s 13" rámem, a je to pro něj nesmyslně velké.

          0 0
        • berk  

          No potom co jsem prošel snad celé fórum a konečně vybral tu „správnou“ 24, tak nakonec na ni dcera (cca 141 cm, 29 kg) v krámě sedla a prostě to měla malé. Loni jezdila ještě na 20, takže jsem na větší ani nepomýšlel. Po vyzkoušení 26 měla jasno. Nakonec jsem pořídil RM Thunder 26. První metry byly nejisté, přece jen od loňska na kole neseděla, ale za chvíli se s kolem sžila. Takže bez vyzkoušení ani ránu. Netvrdím, že ta velikost je nyní ideální, ale za pár měsíců určitě bude.

          0 0
      • gerrard  

        Tak zalezi jaky to ma ram. Ale na takovem tom beznem 11" ramu 24" kola je ta hranice pouzitelnosti kolem 140cm.

        0 0
        • RapMan  

          Jak se na tom force forkys?

          0 0
          • gerrard  

            Ten ram ma 12" tam bych tipoval strop mezi tema 140–145cm a to uz bude nejspis trcet na vsechny strany.

            0 0
      • kejda  

        Aktuálně 130 cm a pořád ho máme :)

        0 0
      • detoxy  

        My jsme letos přešli ve výšce 145 z 24 rovnou na 27,5. Přechod v poho, je vidět, že už má zkušenosti a poradí si relativně s čímkoliv. Samozřejmě to nové je mu zatím velké, ale nepořizuji kolo na rok.

        0 0
      • mykovec  

        mladá teď přešla na 26", má 150cm, klidně by jí to ještě rok vydrželo a malý by jí to nebylo, ale potřeboval jsem zrychlit mladýho, takže přesedlal z 20" na 24". Mladej má 130cm a je to tak na hraně, být menší, nešlo by to. 24" maxbike

        0 0
    • Rychlej turista  

      Lidičky, co si myslíte o tomto kolečku SUPERIOR TEAM 24 2019? Dá se? Nedá se? Chci pořídit hotovku, bez dodatečného bastlení. Co ta vidle, od kolika kg borce funguje? Nebo raději SUP FLY 24?

      0 0
      • RapMan  

        Doporučuju dítě na obě kola posadit. Na každém je úplně jiný posed, aspoň u nás to tak na podzim bylo (ale fly 24 2018 má trochu jinou geometrii než 2019 podle popisu na jejich webu). Pokud finance nehrají roli, bral bych team a uvažoval o pevné karbonové vidli a možná se dostaneš na lepší váhu než u toho fly.

        Vybírám podobně, čekám až ročníky 2019 budou na krámu, případně ještě připadá v úvahu RB Kid base za 17kKč

        0 0
        • Rychlej turista  

          Tak kolečko je doma. Teď bych ještě potřeboval tip na tu lehoučkou karbonovou vidličku, která by tam pasovala.

          0 0
          • vpa007  

            Ritchey WCS Carbon Cross Disc, Matt, 1 1/8, PM, QR9… ale až si najdeš cenu, tak nebudeš moc rád… ;-)

            0 0
            • Rychlej turista  

              No, bral bych něco do 5 000 Kč. A nebude tahle vidle velká na 24" kolo?

              0 0
              • vpa007  

                Pasuje do RB KID 240 a Federleicht 24er, tak by asi měla… někde jsou její rozměry (délka), takže by se to dalo porovnat s aktuální délkou tvýho stávajícího řešení… ;-)

                0 0
          • gerrard  

            Nech mu tam odprozenou.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Teoreticky bych mohl, ale když kolo zvednu, tak to přední se vůbec nechce odlepit od země. Kolik tahle vidle tak může vážit? Pokud bych ušetřil aspoň kilo, tak by se ta karbonka mohla vyplatit. A všude tady píšou, že ty odpružené vidle pod dětmi stejně nefungují.

              0 0
              • gerrard  

                Tuto presne neznam, ale jestli aspon trochu funguje a mlady jezdi do terenu, tak bych ji tam nechal. Pryc bych ji dal, kdyby byla nanic.

                0 0
          • VladaC  

            Koukni o kus níž na příspěvek od Pána z Dubu – hádám, že to bude podobný případ jako Forkys.

            Edit: koukám, že vpa mě o chvíli předběhl s podobným doporučením – možná se v kategorii cross/gravel najdou i jiné alternativy.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Myslíš tuhle tu? Váha i cena luxusní, jen aby nerozhodila geometrii a neposlala střed dolů. Jaká by měla být její optimální délka?

              0 0
              • VladaC  

                Tuhle ne, tu mám já koupenou na KID240, který je podstatně menší, a i na něj je trochu krátká. Takže bez prodloužení by ti tu geo rozhodila asi docela dost. Pán z Dubu odkazoval jinou, gravel vidlici.

                Je potřeba změřit délku osa-korunka (A-C, axle to crown) – nejspíš naměříš něco kolem 40cm – a podle toho vybírat. Nebál bych se dát trochu kratší, ale ta zmíněná 24" karbonka je krátká moc (33,6cm), 26" MTB karbonky jsou dlouhé (42cm a víc). Takže zbývají ty cross/gravel. Plášť nabude až nahoře v úzké části, tak by se měl vejít i v MTB šířce. Konkrétní odkazy nemám, sám jsem tohle řešení nepotřeboval.

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Myslíš teda tuto? Těch vidlí je tam hafo a já se v tom ztrácím. Potřeboval bych zcela konkrétní tutovku, bo nejsem technoid a rád bych se vyhnul nepříjemnému překvapení.

                  0 0
                  • VladaC  

                    Jasný, rozumím, změř prosím na stávající vidli Fork length (axle to crown) podle tohohle obrázku a snad se dopracujem ke konkrétní tutovce :)

                    Doufám, že se zapojí i někdo znalejší a zkušenější.

                    Předpokládám, že potřebuješ vidli na rychloupínák. Na geometrii rámu se dá kliknout odsud , ale míra FL tam chybí. Nenašel jsem ji ani na stránkách Suntour. Předpokládám, že naměříš kolem těch 40cm, a podle mě by zkrácení na nějakých 36–38cm bylo lepší. Šlapací střed je zbytečně vysoko a hlavový úhel je 68st., takže rezerva tam je. Odpružená má nějaký sag, takže reálně je taky kratší.

                    Co tam bude za pláště?

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Rocket Ron 2,1. Silnější pláště bych chtěl zachovat.

                      0 0
                      • VladaC  

                        Vzdávám to :(

                        Prolezl jsem spoustu nabídek na Ali, ale bohužel požadovanou tutovku nedokážu zajistit. Určitě bych se kvůli vidli nevzdával Rocket Ronů, lepší volba myslím v 24" není. Ale u těch crossových vidlic neumím zjistit, jestli jsou v místě průchodu 24" pláště už dostatečně široké.

                        Samozřejmě se dá zkusit napsat dotaz číňanovi, ale moc bych si od toho nesliboval, na složitější dotaz jsem nikdy nedostal smysluplnou odpověď.

                        Pořád teda ještě zbývá možnost koupit tu krátkou, co mám koupenou já. Tam se Rakeťák vejde, sice těsně, ale myslím že bezpečně. Ale musel bys prodloužit část mezi korunkou a hlávkem, tj. nejspíš nechat vysoustružit něco takového.

                        Pomůže někdo jiný?

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Tak jsem všechno proměřil.

                          • Délka vidle 440 mm
                          • Délka zanořené vidle 380 mm
                          • Šířka vidle (upínák) 100 mm
                          • Vzdálenost děr pro brzdu 75 mm
                          • Klika od země při vidli 440 mm je 140 mm
                          • Klika od země při vidli 380 mm je 110 mm (na plečce mám při Pells XF3 110 mm a na jednici při Pells XF3 Long 100 mm)
                          • Šířka pláště Rocket Ron 2,1" je 51 mm

                          Takže hledám něco v délce 380 – 400 mm (možná by stačilo i těch 360 mm). Problém je, že se v tom aliiexpressu těžko orientuji a vyhledávám. Něco najdu, pak párkrát kliknu jinam a na původní vidli se neumím dostat :-D

                          0 0
                        • Rychlej turista  

                          Tak já už fakt nevím. Co tato?

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Nebo ještě tato. Ale to ošklivka přeukrutná, hranatá :-)

                            0 0
                            • VladaC  

                              Obě tyhle jsou dělané jako 26", ne cross, pojmou normální 26" MTB plášť, takže 24×2,1" taky bez problémů. Jen jsou prostě trochu dlouhé – u první A-C neuvádějí, ale podle vnitřní výšky 39cm tipuju, že bude taky 42cm.

                              0 0
                              • Rychlej turista  

                                Taky tipuji, že by to mohlo být 420 mm. Teď mám při nezanořené vidlici 440 mm, takže to je akorát 20 mm, které by mohly být při nasednutí na kolo. Když na něj sednu já, tak je to 410 mm. A když vyhážu podložky pod představcem, tak snížím řídítka o dalších 20 mm, což už mi přijde slušné.

                                Těch 50 mm, co u té první vidlice uvádějí, bude asi šířka vidlice, že jo? Neva, že ta moje je v nejširším místě jen 48 mm? A co těch 30 mm, má to na něco vliv? Já jen, aby to byla tutovka tutová, která na to kolo pasovat opravdu bude :-)

                                0 0
                                • VladaC  

                                  Rozměr 50mm má jen estetický význam – nejlíp vypadá, když vidlice navazuje na hlavovou trubku se stejným průměrem. Technicky to žádný dopad nemá.

                                  30mm je osazení, na které přijde navléct nebo narazit spodní kroužek, co na něm leží ložisko. U všech vidlic s rovným 1 1/8" krkem je to 30mm – takže žádný problém.

                                  Mě přijde jako nejlepší volba ta PZ Racing A1FK odkazovaná o kousek níž.

                                  0 0
                                  • Rychlej turista  

                                    Škoda, že nejsou obě vidle v jednom krámě, vzal bych je obě a vidělo by se :-)

                                    Takže to vypadá, že se výběr zúžil na tyto dvě vidle a proto výběr nechám na rozhodnutí moudrého a všeznalého B-F :-) Venku se dělá hezky (i když je kosa), takže lidičky hlasujte, ať mám po návratu jasno.

                                    Variatta 1 – dlouhá vidle

                                    Varianta 2 – krátká vidle

                                    Případné komentáře a dodatečné návrhy vítány :-)

                                    0 0
                                • jirka146  

                                  Dej tam 400mm force a máš klid https://m.cycology.cz/…rna-p961301/

                                  0 0
                                  • Rychlej turista  

                                    No jo, ale ta váha…

                                    0 0
                                    • jirka146  

                                      Je otázka kolik karbonka bude stát, kolik bude včetně úprav (podložky) vážit.

                                      Také jsem chtěl lehčí, nakonec jsem se spokojíl s hlinikem 600g.

                                      0 0
                                      • Rychlej turista  

                                        Ta cena je u všech zhruba stejná, rozdíl do 1 500 kč. Ta dlouhá a ta tvoje by byla bez úprav.

                                        1. 470 g bez seříznutého krku za 1 212 Kč
                                        2. 580 g bez bazmeků pro brzdu a seříznutého krku za 2 764 Kč
                                        3. 750 g bez seříznutého krku za 1 274 Kč

                                        Mi to pořád vychází, že ta dlouhá by byla stejná, jako ta odpružená po nasednutí na kolo. A váha i vzhled je u ní luxusní, což je vlastně důvod, proč ji chci měnit. A už jsem k ní našel sedlovku. A košík :-)

                                        0 0
                                        • INSP.TRACHTA  

                                          U té sedlovky bacha na sklon. Zámek je stejný jako pro rovnou sedlovku a když chceš dát sedlo vodorovně, tak jseš blízko limitu. Minulý týden mi dorazila a na Pellsu už na ni nejsem schopen dát sedlo vodorovně (šrouby nemají závit po celé delce). Budu měnit přední šroub a pak se to snad podaří srovnat

                                          0 0
                                          • Rychlej turista  

                                            Dík za informačně zdatný postřeh :-) Z toho mi plyne, že tato sedlovka je primárně určena pro rámy s menším sklonem sedlové trubky a to by mohl být u té dlouhé vidlice problém.

                                            Vyhlašuji pátrání po technoidech :-)

                                            0 0
                                            • INSP.TRACHTA  

                                              no a ještě pro úplnost: při rozměru 27,2/350mm byla hmotnost 129g, což odpovídá prodejcem uváděným 125 +/-5g. Průměr v místě rysky 27,2 a 27,1mm. V místě cca 3/4 zasunutí průměr 27,3 a 27,2mm. Naživo vypadá trošinku líp než na fotce. Zatím najeto cca 180km pod 75 kg na silnici a v nenáročném terénu.

                                              0 0
                            • Pán z Dubu  

                              PZ Racing A1FK Forks a-c 390 mm

                              http://www.topsbikes.com/…K-Forks.html

                              0 0
                              • Rychlej turista  

                                A je to tutovka, co tam bude pasovat i s 51 mm pláštěm? A koukám, že má díry pro brzdu bokem, kdežto já mám díry rovně, což značí další komplikaci :-(

                                Mně se líbí více tato, má i o 110 g méně a je prostorná :-) Jen nevím ta délka, ale podle mých neumělých měření by měla být kratší, než je ta odpružená.

                                Teď jsem vyndal z kredence svého starého Sid Team a ten má v klidu 450 mm, o 10 mm méně, než ta Pells XF3 long (460 mm). S oběma jsem jezdil bez problémů. O kořeny jsem drhnul s předchozí Pells XF3 (420 mm), co mám včil na plečce, kde je tato taky bez problémů. Rozdíl v průměru kol s plášti (co tam mám) mezi 26" a 24" je asi 4,5 cm, takže na poloměru jen něco přes 2 cm. Mi to vychází, že by tam tato vidle být mohla :-D

                                0 0
                        • Rychlej turista  

                          Kterou krátkou myslíš, tuto? Ta má krk 180 mm a když vyhážu 20 mm podložek, tak mi stačí 160 mm. Takže o těch 20 mm bych ji mohl prodloužit, což by moho vyjít akorát.

                          0 0
                          • VladaC  

                            Ano, tohle je ta moje krátká.

                            Obě možnosti jsou asi schůdné, jde to to co je pro Tvého kluka vhodnější a jak hodně jsi ochotný si to zkomplikovat. Ty dlouhé 26" jsou bez komplikací, geo zůstane víceméně jako u originálu, takže zdánlivě ideální volba. Mě by vadil ten vysoký střed, zvlášť jestli je kluk spíš opatrnější, tak mu to nebude příjemné.

                            Nebo ještě počkej, třeba se zjeví Pán (z Dubu) a vytáhne nějaké cyklokrosové eso z rukávu :) Mě takhle vyřešil problém se sedlovkou.

                            Doufal jsem, že cx vidli už někdo ze zdejších na 24" vozí a poradí, ale asi se o nich teda zatím jen mluvilo.

                            0 0
                      • VladaC  

                        Tutovka je teda taky ta Ritchey, co o ní psal vpa007 – A-C má 395mm, takže žádné prodloužení nepotřebuje a plášť uvádějí max 54mm (asi pro 26 nebo 28"), takže široká je dost. Cena mi ale taky připadá nepřiměřená.

                        0 0
                    • Rychlej turista  

                      Sakra, teď jsem se podíval znovu na ten obrázek a měřil jsem ji ze zadní strany. Z přední strany je kratší, zhruba 43 cm. Na kole se to blbě měří :-(

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Tak je skoro hotovo :-)

                        Dal jsem tam vše Elita One, tedy vidlici 26", košík, sedlovku a taky stejná řídítka.

                        Ta vidle je akorát pro zachování stejné geometrie – kliku mám od země 13 cm a tedy o 1 cm níže, než s vidlí pružnou.

                        Ještě musím seříznout gripy podle ruky a k tomu bych měl dotaz. Někdo se drží za gripy a při řazení přehmatává, protože gripshift má vedle. Já považuji gripshift za součást gripů pro držení a proto si pevné gripy seřezávám přesně na ruku. Ale nevím, jak to mají děti, jestli by jim držení za gripshift nevadilo.

                        I s měřákem a 144 g dočasnými rohy (než seženu menší a karbonové) jsem přesně na 9 kg. Takže po jejich výměně budu na tuty bezpečně pod 9 kg :-)

                        0 0
                        • kejda  

                          Pravý grip samozřejmě adekvátně zkrátit. Jinak budeš mít brzdu pomalu u představce àla 90-tá léta… anebo použít originál…

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Jenomže já potřebuji vědět, jak to dětem vyhovuje. Jestli to drží jako já nebo raději přehmatávají.

                            0 0
                            • Patar  

                              Zavolejte mě.

                              0 0
                            • ladiki  

                              drží se za gripshift…montoval jsem tyhle v délce 60mm…gripshift X.0

                              https://www.kupkolo.cz/…short_z2316/?…

                              A jestli můžu poradit, tak celý gripshift jsem natočil kolem osy řidítka více dopředu, aby při zařazení otáčením k sobě, nemělo dítě zalomené zápěstí…

                              0 0
                              • Rychlej turista  

                                Díky oběma, to jsem potřeboval vědět. Předběžně úchop zkrátím na 95 mm, Patarem doporučených :-)

                                0 0
                            • kejda  

                              Nic na tom není…

                              0 0
                              • Rychlej turista  

                                Akorát, že na tom obrázku ti chybí ten pravý grip, o který mi šlo :-)

                                Ale už je to vyřešeno, děti to drží stejně, jako já, pravil Patar, co dětem kola staví. Zmátlo mě to původní nastavení, které bylo pro větší ruku, než mám já nebo držení mimo gripshift.

                                0 0
                                • kejda  

                                  Sorry, nepodíval jsem se. Ale grip včetně řazení má stejnou délku jako ten levý, uřízl jsem ho tak nějak.

                                  0 0
                              • Lišák  

                                Trošku mimo téma – má tam mladej i zamykání tlumiče? Pokud ne, tak je zamykání vidlice vcelku na nic, ne? Nebo jezdí s tvrdým předkem a houpacím zadkem?

                                0 0
                                • kejda  

                                  Nee. Tlumák je nějakej základní od RS, nastavit jde jen odskok. Předek by šel zrušit a zaslepit, protože to stejně nepoužívá, akorát si s tím hrál chvilku, když to bylo nový. Znáš děcka. Jak půjde vidle na servis, tak to zruším, ubyde jeden bovden :)

                                  0 0
    • vili  

      Tak sem nachystal ore na novou sezonu. Pro zajimavost canyon 11,2 kg, force 10,2 kg. Myslel sem ze ten canyon bude o dost lehci :-(

      0 0
      • RapMan  

        Jak funguje ta vidlice?

        0 0
        • vili  

          Ta na canyonu je jeta jednu sezonu a pekne se rozchodila. Ta na force je zatim temer nejeta tak je vyrazne necitlivejsi. Dam ji cas a pripadne zkusim potunit.

          0 0
      • pocestny  

        Canyon to tak trochu podělal…

        0 0
    • Vrci  

      Hledám nějaké lehké pláště se skládací patkou a jediné, které jsem našel je Rocket Ron od Schwalbe a Small Block 8 od Kendy. Ale vše je jen ve 2.1" já bych raději něco do 1,9. Nevíte o něčem skladem?

      0 0
      • šlapatko  

        Mladá jezdí schwalbe cx comp 24×1,75. Cena výkon ujde. Plášťe hezky odvalují a váží 520g kus.

        0 0
        • pocestny  

          no podle mé zkušenosti z 20" cx comp klouže a nikomu to radši nedoporučuju

          0 0
        • kejda  

          Odvalují se sice hezky, ale tak leda na stezce a možná suchá polňačka. Na nějaké větší ježdění nejsou…

          0 0
      • kliiima  

        Syn jezdí plášť Force 24×1,95, váha 540, cena lehce přes 200 a zatím dobrý, má to nahuštěny na 1,5baru a přijde mi, že to nejen pěkně jede, ale i drží (zatím žádné podklouznutí nebylo)

        0 0
      • gerrard  

        Pokud se ti to vleze do kola tak to vubec neres. Oba dva to jsou vyborne plaste.

        0