• Burton2

    Zdraviim… Tak jsem po dlouhe dobe zavital na toto diskuzni forum a koukam co je noveho a vidim ze se resi thread s kolama CUBE… Tak sem okamzite divam na nove kola Cube(2008)a rikam si ze nejsou vubec spatne! Minuly rok sem resil nakup noveho kola nejprve XT ale pozdeji ES od Canyonu ale jelikoz mi do toho neco vlezlo tak se nakonec nic nekupovalo… Ted se poohlizim po nakupu kola CUBE a to bud: Cube AMS 125 nebo AMS Pro – bohuzel nevim jaky je mezi temito koly rozdil… (?)

    Vice se mi ale asi bude zamlouvat ta AMS 125 ale tam maji 4 druhy: AMS 125 XT,AMS 125 K24,AMS 125 LOUISE,AMS 125 K18 Nevim ktery by byl nejvhodnejsi koupit…

    Dalsi otazka smeruje kde by se dalo koupit toto kolo ??? Zjistil jsem cenu a ta by mela byt okolo 60 000,– Prodejce CUBE v Hranicích a nebo Prodejce CUBE v Opavě Kupoval odtamat nekdo kolo CUBE ???

    Pokud by mel nekdo nejake rady proc se vyhnou 125 a jit do Pro nebo se poohlednout po Canyonu nebo presnou cenu tohoto kola tak budu jen rad kdyz se nekdo prida a poradi.. :-)

    0 0
    • pegas  

      tohle vlakno je delane pro Mloka:-DDDD

      0 0
      • Burton2  

        Asi budes mit pravdu :D Pred rokem mi radil pri vyberu Canyonu a on sam si myslim ale nevim to jiste koupil kolo CUBE… myslim ze rikal ze na to kolo byla nejaka akce ze si ho koupi… nvm ale jestli si kupoval zrovna AMS 125 nebo Pro . :)

        0 0
        • pegas  

          oba:-)…mam dojem…

          0 0
          • MlokCZ  

            Dojem máš správný :-) A kdyby ještě pár dnů počkal, tak bude i větší srovnání se Stereem, které si jdu dnes vyzvednout.

            0 0
            • vojta  

              To je potesitelna zprava. Uz jsem zvedavy na srovnani Talase 07 a 08, jestli jej Foxaci opravdu tak „vylepsili“ a potvrdi se Milanuv prvni dojem ze SportLife. Pokud ano, opet se mi ztizi volba (Canyon AM x TranceX2 x nove AMS 125 s RVL), neb jedna z mych hlavnich preferenci je citlivejsi odpruzeni, nez mam ted :-(

              0 0
              • MlokCZ  

                No pro mě je ta citlivost taky velká priorita. Ale to nebude takový problém, Talas 08 půjde na úpravu k Milanovi a to hned po krátkém otestování. Už jsem právě teď poslal na úpravu i toho 07, který byl v originále s citlivostí velmi dobrý, ale i tak by mohl být ještě lepší :-) Takže 08 Talas bude mít podmínky pro porovnání ještě stížené, protože bude porovnání s 07 upraveným.

                Jinak u té volby bych začal porovnáním těch systému v reálů. Oba jsou výborné, ale každému může sedět jiný z nich lépe.

                0 0
                • vojta  

                  Te uprave bych se prave rad vyhnul – ne, ze bych Milanovi neveril ;-) , ale z duvodu zaruky. A porovnani systemu v realu u mne prilis nehrozi, neb jedinni dva fuliste, ktere znam jsou Tink a Theif … Takze se musim ridit jen zkusenostmi ostatnich. No vlastne na TranceX jsem s svezl na S-L – ale na M-ku a po asfaltu … kdyby tam tak udelali takovou zkusebni drahu, jakou meli loni Spesly, melo by to „testovani“ nejaky smysl, ale takhle ne

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak vyzkoušíš Torque a nebudeš chtít jinak :-) V originálním stavu bude citlivost Talasu 08 klidně horší než u RVL. Podrobněji uvidím po vyzkoušení.

                    0 0
                    • vojta  

                      Na Torque-ovi jsem se projel, sice jen kousek, ale urcite chci jinak. Pruzi to fajn, ale ten posed neni pro mne. Doufam, ze s tim Talasem nebudes mit pravdu …

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Mě už kola jako Torque taky nesedí a to ze tří důvodů:

                        • geometrie
                        • výjezdy, které mám rád a které už se mi na nich jezdí hůře
                        • váha kola (pro mě zbytečná, větší odolnost díky váze stejně neocením)

                        Přitom ale ten zdvih samotný bych si klidně těch 160/160 ještě dokázal představit.

                        0 0
                    • vojta  

                      Nejel jsi cirou nahodou nakdy na Nerve XC ? Docela by me zajimalo porovnani s AMS125.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Jel, v partě máme jednoho Canyona ES a jedno XC, který jezdí častěji s náma. Canyon XC je přesně něco mezi AMS Pro a 125kou. Canyon je o trošku progresivnější, tedy u mě u 125ky lepší využití zdvihu a stále tam tedy je dost znatelný rozdíl, i když se liší pouze o 10mm zdvihu. U Canyonu XC mě ale výrazně více než zadní stavba vadila vidlice, hlavně dokud tam měl Rebu na 100mm (její kombinace jen 100mm zdvihu a vysoké progresivity znamenalo hrozně malý reálný chod). Po tom, co si Rebu nechal zvýšit na 115mm to už bylo lepší, kdyby si ji nechal ještě upravit u Milana na nižší progresivitu, tak už by to bylo vyvážené. A geometrií je 125ka také o malinko více do AM (změnou Reby na 115 se to už dost přiblížilo).

                        Canyon XC je pak malinko méně houpavý při šlapání oproti 125ce.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Pro kamaráda, co jezdí Canyona XC je ta větší progresivita ale naopak dobře (minimálně vzadu je na něj akorát, u té Reby je to asi i na něj ještě moc), protože on je oproti mě mnohem větší skokan a skáče často a výrazně větší skoky než já (u něj si dokážu představit, že 125ka by mu chodilo už častěji na doraz, pokud by tedy nechtěl přefoukávat tlumič a mít menší sag a méně citlivý počátek zdvihu).

                          0 0
                        • vojta  

                          Diky za info. Jeste drobnost – jaky tlumic je na tom XC-ku ?

                          0 0
                          • chodec  

                            prosim, mužeš mi hodit nějaký odkaz na ty postřehy o Talase 08 z SL, co zmiňuješ výše? (pokud je to tady – nebo mi to přepooslat na mail) dík

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Je to letošní Canyon XC, takže tam je RP23, tedy stejný jako na 125ce, ideální pro porovnávání.

                            0 0
                            • vojta  

                              No, vzhledem k tomu, ze muj or ma vzadu 110mm a Swinger, mohl by byt ten rozdil v chodu jeste asi o neco vetsi … Zacinam uvazovat, ze bych z vyberu vyradil TranceX. CUBE ma zdvih stejny, chod zadni stavby predpokladam nebude horsi (dle toho, co jsem cetl o Trance) a RVL by se mi libila taky vic nez F120 (zejmena, pokud se zpravy o Fox potrvdi). A ty podivne poohybane trubky zvlaste v celocernem designu X2 nejak nemuzu zkousnout. Uvidim jeste, s cim se vytasi Canyon – tedy jestli se vytasi – nejak jim to dlouho trva :-( Sedi geo tvych Cubu na udaje dle ofic. stranek ? Zda se mi dost maly rozdil v efekt. delce horni ramove trubky mezi 20" a 22".

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Rozměry sedí, Cuby jsou trošku kratší, obzvlášť ty větší velikosti. Jediné, kde je třeba dávat pozor na velikost jsou ty modely, co mají dual trail control (jako Stereo). Tam sice ten rozměr udávaný sedí taky, ale kvůli úhlu sedlové trubky to ještě nic neznamená pro skutečnou délku rámu.

                                AMS 125ka x Trance X. Neřekl bych, že jedno z těch kol je lepší, prostě je každé jiné. Mě třeba sedí výrazně více chod 125ky než Giantů (porovnáváno s Trancem a Reignem; Trance X jsem ještě ani neviděl v reálu). To ale neznamená, že někomu nemůže sednou více Trance X.

                                0 0
                                • vojta  

                                  To, ze kazdemu sedne neco jineho je jasne, ale soudim, ze mame podobne preference. Nechrtim, neskacu (max tak. z obrubniku), tocim spis frekvencne ( v lete jsem dal kazetu s 34z a lebedim si ) rozlozeni terenu je obdobne a hlavni je pohodli …

                                  0 0
              • chodec  

                Prosim, kde jsou nějaké postřehy o Talasu 08. Nějak jsem to nezaznamenal.

                0 0
    • bikikiki  

      cau, no mam ams 125 z roku 2007, je to all mountain, i kdyz se s nim da jezdit cross country, tak ma vice polozene uhly a je kratsi. Vepredu mam foxe se 140mm/ vzadu 125. Takze rozdil mezi AMS 125 a AMS PRO je hodne velky, AMS pro je typicke XCčéčko. Z tech specifikaci doporucuji to co mam ja, XT/K24 protoze Formuly jsou naprosto uzasny brzdy, verzi s Magurama bych ani nechtel. Jo a pokud nekoho zajima recenze AMS Pro 2008, tak ji najde na tehlech webovkach :) www.bikenet.cz/?…

      0 0
      • Burton2  

        diky za radu… napis mi ale jeste kdes ho koupil a za kolik ?

        0 0
      • MlokCZ  

        K těm brzdám. Ty Louisy jsou z těch brzd nejlepší (takže opravdu není důvod je nechtít), i když samozřejmě ORO i XT jsou vynikajicí. A záleží spíš komu jaké více sednou, sám mám taky ORO.

        0 0
    • Houba2  

      myslím, že MlokCZ popsal spoustu toho co chceš vědět v tomto threadu: www.bike-forum.cz/…0/forum.html#…

      Dle mého posouzení ten nejhlavnější rozdíl v těhle kolech je jen o zdvihu (AMS Pro – 100mm/AMS 125 – 125mm)

      0 0
      • MlokCZ  

        V tom odkazu jsem psal i srovnání se Stereem, o kterém může případně také uvažovat, pokud chce opravdu pohodlné kolo, které je stále lehounké a celkem slušně jede. Ale je dražší než 125ka + má i pár dalších drobných nevýhod.

        0 0
    • MlokCZ  

      Největší rozdíl jsou opravdu u zdvihů a ten rozdíl je v reálu znát opravdu hodně (pocitově mi přijde, že výrazně více než je papírových 25mm). A na vidlici (srovnávám s Talasem, ne s RVL) je ten rozdíl také obrovský (i když srovnám s Rebou na 115mm).

      Pak je rozdíl ještě v geometrii, i když u mě osobně až takový není, protože jsem jezdil stejně AMS Pro celou dobu s vidlicí na 115mm a tím se geometrií dost přiblížilo 125ce.

      Rozdíl v délce téměř není, tady nesouhlasím s bikikim. AMS Pro není delší ani o celých 0,5cm (měřeno v reálu). Rozdíl je v tom, že na AMS Pro jsou řídítka o malinko níže i při vidlici na 115mm a 0,5cm podložce pod představcem navíc (na Pro jsem měl jednu 1-centimetrovou podložku, kteoru jsem tam nechal; na 125ce jsem měl jednu 1-centimterovou a jednu 0,5cm a tu 1-centimterovou mám nad představcem).

      Cenově nevím o kterém modelu mluvíš. Zkusil bych obvolat více prodejců Cubu, 10% slevu oproti MOC bys měl sehnat (tedy varianta K24 by se měla přiblížit ceně 60tis.), možná někde více, ale to už je individuální (já měl třeba na každého Cuba slevu jinou a vždy minimálně těch 10%).

      Srovnání s Canyonem jsem tu už někde určitě psal (po té co jsem pořádně testoval ESko s poladěním na svou váhu). ESko 07 je mnohem víc progresivní než AMS 125ka a to díky stavbě i tlumiči (Pearl je hodně progresivní). Pokud tedy nechceš provozovat nějaké dropy, tak na ESku bude mnohem méně využitý zdvih, mě to vycházelo u ESka dokonce o pár mm reálného chodu méně než u AMS 125ky (i přes 15mm papírového zdvihu u ESka více).

      Ovšem 2008 modely Canyonu budou mít změny. ESko bude přejmenované na AMko a dostane Fox tlumič, čímž se progresivita sníží (což je dobře). Stále bude větší než na 125ce (díky průběhu stavby), ale rozdíl se výrazně zmenší a už bude určitě reálně využitý zdvih o pár mm lepší na Canyonu (díky těm 15mm zdivhu navíc). A ještě by osazení AMka 08 mělo být o malinko více do XC, takže by měl lehounce váhově zhubnout. Tedy budou si ty kola více podobná než modely 07.

      U modelů 08 je tedy volba dobrá podle mě obojí.

      Přesnou cenu ti nepovím, já vím jen svoje individuální ceny, které jsou o něco lepší než sleva 10% a přesně je zveřejňovat nebudu.

      Pokud nechceš závodit, tak bych do Pro určitě nešel. Já toho do dneška lituju, že jsem Pro nepřeskočil. I když je to dobré kolo, tak zdvih má prostě malej na pohodové ježdění. Je to stále ještě hodně chrtí kolo, spíš hlavně když chceš závodit.

      0 0
      • MlokCZ  

        Ještě pár drobných detailů ke Canyonu x Cube. ESko (pro 08 tedy AMko) má díky konstrukci o něco větší sloping, takže je více místa nad horní rámovou trubkou (dokonce velikost Canyon L je na tom s místem nepatrně lépe než 125ka ve velikosti M). Mě to na 125ce nijak nevadí, ale někomu by to vadit trošku mohlo např. při nějakých větších skocích při vyrovnávání rovnováhy. Ale stejně 125ka není na velké skoky/dropy, na to je ta stavba progresivní málo a chodil bys na doraz (zase díky tomu pokud nejsi větší skokan jako já, využiješ celý zdvih).

        Na 125ce je pak zase perfektně dostupná páčka propedalu, snad jediné umístění, kde se nemusím k páčce ohýbat (i když mě už je tohle fuk, stejně jezdím skoro pořád s otevřeným tlumičem).

        0 0
      • MlokCZ  

        A ještě pozitivní zpráva u Cubů. Neopakuje se loňský problém s dodávkami a spožděním, kdy jsem 125ku dostal nakonec až v dubnu (objednaná byla od října). Letos budou velmi brzo, tedy spíše už první jsou (dnes si jdu vyzvednout Stereo, původní termín byl na prosines a tomu jsem ještě nevěřil, takže jsem mile překvapen).

        0 0
        • JohnyLi  

          Tím by jsem si nebyl zase tak jist:-) Jak jsme spolu nedávno diskutovali nad téma jestli vybrat 125-ku nebo Stereo, rozhodl jsem se pro 125-ku a termín dodávky mi potvrdili na duben:-( Objednáno před 14-dny, ale velikost XL, takové menší štafle…:-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Hodně asi záleží na konkrétním modelu a velikosti. To máš bohužel docela smůlu.

            0 0
            • JohnyLi  

              To malinko ano:-( O to se můžu víc těšit…

              0 0
              • MlokCZ  

                Já si to vybral loni (tedy spíš letos na jaře). Loni byl předběžný termín u mě na AMS 125ku leden a ten se pořád posouval a posouval až z toho byl ten duben.

                0 0
                • JohnyLi  

                  To jsi mě teď uklidnil:-) Tak aby z toho dubnu nebyl červenec… Ještě že je teď ten sníh.

                  0 0
          • vojta  

            Jen tak mimochodem … nevis nahodou jake ma XL „Stand-over height“? Na webu tento udaj nemaji a rozmer, podle ktereho by se to dalo odhadnout je stejny jako u 20", coz asi nebude pravda.

            0 0
            • MlokCZ  

              22ku jsem v reálu neviděl, ale myslím, že to klidně může být úplně stejný u 20-ky a 22-ky. Rozdíl je tam ještě 1cm u hlavy, takže o pár mm může být výše horním rámová trubka kvůli tomu, ale napojedí na sedlovou trubku může být stejně jak je to v geometrii dle rozměrů.

              0 0
      • bikikiki  

        ahoj, no je vidět že si do cubů maximálně zasvěcen :)), já jsem spíše rokymontajnista a zatím cubista začátečník (prvním rokem) takže to tak vypadá, že vzali ams pro a přizpůsobili ho většímu zdvihu. Proto se mi asi na 125tce tak super vyjíždí do kopců. Takže pokud je stejně dlouhý a i položený, tak je to spíše vysokozdvihové xc, než all mountain. Domníval jsem s e, že je mezi těmi koly větší rozdíl. Jo jinak mám tu bronzovou anodizaci, ta mě dostala :) jinak kola 2008 budou co já vím tak někdy nejdříve v únoru. Hele co si myslíš o Stingovi? :))

        0 0
        • MlokCZ  

          Ono ale záleží jak jezdíš vidlici na Pro. Pokud je tam Foxka na 100mm nebo Reba je ježděna na 100mm, tak je rozdíl větší. Já zkusil oboje a hned mi k tomu sedla více Reba na 115mm a tím se Pro geometrií hrozně přiblížil ke 125ce.

          Kola 2008 budou minimálně některá nejdříve včera :-) Mám hotové připravené Stereo 08 na prodejně, které si dnes jdu vyzvednout. Ale u mě to je díky objednávce už v září (tedy úplně první předobjednávky, které byly možné).

          Sting je pro mě takové těžko zařaditelné kolo, na co vlastně je. Chod má super díky tomu systému. Ale je to stále hodně chrtí kolo, u kterého mi přijde, že bude výrazně více vadit horší dostupnost páčky tlumiče (přeci jen na Stereu mi je to fuk, tam „propedálovat“ skoro nebudu, ale na Stingu, když někdo bude třeba i závodit se propedal bude využívat častěji). K tomu, když se přidá ta nevýhoda tlumiče na ráně bordelu, tak v téhle zdvihové kategorii nevim, co bych si dnes vybral, jestli by mě těch více nevýhod Stingu stálo za ten chod zadní stavby, který je o malinko lepší než u AMSek (tedy minimálně dle mojeho subjektivního hodnocení, obecně se nedá říct, že je nějaké zadní stavba lepší, každý má jiné priority).

          0 0
          • MlokCZ  

            Takže bych spíš řekl, že AMS Pro s Rebou na 115mm je nízkozdvihový AM :-)

            0 0
          • MlokCZ  

            A pokud by někdo chtěl geometrii více do XC, tak může jezdit 125ku s Talasem/RVL trvale na 120mm.

            0 0
            • bikikiki  

              nizkozdvihovy all monutain, to je dobra kategorie :)))) teda predpokladam ze milky green, to stereo :)))) nerikej ze cerny.

              0 0
              • MlokCZ  

                Černý – stejný jako mám 125ku. Já jsem pro nenápadné barvy a navíc raději anodizaci s 250g váhy dolu.

                0 0
                • bikikiki  

                  ale jo, milky green je tezkej ulet:)), ja mam stesti ze i kdyz nemam cerny, je to taky anodizace, tak to mas podobny co je v ty recenzi, akorat model 07. Ja taky barvy moc neresim, ale Cube cloveka dostane, treba ted to Procko v cerveny s bilejma formulema, sice vypada trosku jako spesl, ale je hodne vyraznej, jako velmi pozitivni beru, ze Cube necha kazdeho vybrat a nabizi barvy dve..

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Mám ty kola v profilu. V recenzi je AMS Pro, to mám stříbrný (tedy vlastně už nemám, už je předělaný pro manželku a už na něm jezdí). Černou mám 125ku.

                    0 0
                    • bikikiki  

                      no vidíš , taky si musim dat do profilu to me cube..manzelka je dobrej odbyt pro kola, pokud ji ja dam 125ku, stejne merim 183 a 18ka je na me strasne mala, pak mohu mit jine cube ve dvacitce

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        U nás je to ještě jednodušší. Manželka má jen o 1cm méně a k tomu o něco delší ruce a nohy, takže by dokonce mohla mít někdy i o jedno větší rám, ale moje velikosti ji sedí také ok (jen dostala na Pro 120mm představec a je jí to přesně akorát).

                        0 0
            • bikikiki  

              no v mym pripade bych chtel opak, vepredu nechat 140 a nekdy i vzadu stejne, na poradnej sjezdik mi pripada 125 malo

              0 0
              • MlokCZ  

                No proto taky jdu do Sterea, aby bylo zdvihu více (naměřených má Stereo dokonce 152mm x 126mm u AMS 125ky, takže rozdíl je ještě o něco větší, než udávají). Ale zase na druhou stranu díky průběhu u 125ky těch 125mm tak málo není. Jak už jsem psal výše, třeba u Canyonu ESka 2007 je pro mě při mojem stylu jízdy těch 140mm vlastně ještě o pár mm méně. Ono vůbec málokteré kolo na trhu se 140mm by pro mě byl vůbec nárůst reálně chodícího zdvihu. U Sterea je ale rozdíl dost velký, jednak má reálně ještě více než těch 140mm a druhak má velmi podobný průběh zadní stavby jako 125ka (tedy opět bude v pohodě využitý celý zdvih).

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jinak já samozřejmě vidlici snižuju jen do výjezdů. Geometrie s vidlicí na 140mm mi přesně sedí (nejen do sjezdů ale i na rovinky). Pro mě je hlavový úhel někde kolem 68,5–69st. ideální.

                  0 0
                • bikikiki  

                  no jak to čtu, tak mě nakonec přesvědčíš na stereo :)) ja mel puceny naky gianty a konu z tridy all mountain, ale pripadaly mi dycky kratky, ze jsme mel riditka vrazeny nekde v brise, coz bylo na pytel do vyjezdů, on asi neni kazdej am stejnej, treba kamos mel konu dawg a docela trpel, pze je to xceckar, pak sem mu pujcil cuba a nechapal :))

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    U Sterea jen ten tlumič na ráně bordelu. Sice se tam dá dát ten jejich origoš blatníček, ale i tak to není úplně ideální.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      A pak ta cena. Já bral variantu K24, která mi přesně vyhovuje osazením, ale ta je už celkem drahá (i po té slevě co mám to není zrovna ideální cena). Ty Crossmaxi to prostě dost zdražují.

                      0 0
                      • bikikiki  

                        Skoda ze jsou cele sety, ja bych bral radeji jina kola nez maviky, treba naky levnejsi dt

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Já právě taky nejdřív dost uvažoval, jestli se pokusit řešit K24 set s těmi DT XRC 180 koly. Nakonec jsem to neřešil a nechal tam ty Crossmaxi.

                          0 0
          • claid  

            hmm já mám taky objednané AMS 125 a to už od asi 10.9. a zatím nic…:-(( na prodejně ale mají už mají AMS PRO červeno bílá..

            0 0
            • Burton2  

              Mohl bys rict odkud mas objednane a za kolik ??? :-))

              0 0
              • claid  

                objednáno v ČB a cena by měla být taky asi katalog –10% a už jsem celej netrpělivej..vzlášť když Mlok objenával až po mě a už svý Stereo má…:-(( s cenou to mám domluvený – podle současného kurzu €, podle toho jaká bude doprava adt..měla by to být dobrá cena..tak jsem zvědav..

                0 0
                • MlokCZ  

                  Asi to vypadá, že 125ky budou o něco déle než ostatní modely, protože, když jsem vyzvedával kolo, tak na prodejně měl také jedno AMS Pro, ale 125ku zatím žádnou. Tak přeju ať dorazí co nejdříve (no i když při tom počasí venku je to skoro jedno…; tedy aspoň mě se ven už vůbec nechce, když od soboty 3× sněžilo a to celkem dost a hned to taje, to už budou k té zimě i totální sr…y; ještě že jsem stihnul první testy v pátek a sobotu, kdy to ještě celkem šlo a nebylo bahna až tolik).

                  0 0
                  • claid  

                    no dám si ho do pracovny a při přemýšlení místo z okna se budu „kochat“ pohledem na 125…:-)jsem zvědavý na tvoje dojmy a názory na talase, jestli opravdu se změnila citlivost na malé nerovnosti..myslím si, že určitě budu mít dotazy na to „správné“ nastavení průžení..:-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      První dojmy jsou takové, že to není nijak hrozné, ale znát to trošku je. Ale přesné porovnání bude těžké (a chce to slušné podmínky za sucha ve vhodném terénu), aby to bylo zcela objektivní muselo by to být pro totožné nastavení i low speed komprese (07 mám RL a nevím jakému nastavení low speed komprese to tovární nastavení u RL 07 odpovídá nastavení u 08 RLC), protože se trochu ovlivňují navzájem.

                      Nejlepší porovnání by bylo pro maximálně přivřenou low speed kompresi u obou modelů, kde by se projevila pouze high speed. To ale nemůžu u RL 07 docílit.

                      0 0
                      • claid  

                        „není nijak hrozné, ale znát to trošku je“ to bych docela bral..to znamená, že já nepoznám nic…:-)ale mám teď zase i trošku jiný problém..v jiném threadu tady jsem se dočetl o velikosti rámu CUBE a všichni tam píšou že pro 181 cm je akorát 18" rám!!!no jestli mi bude 20" velká…(mám objednanou 20") tak mě asi trefí!!!a už tady nic nenapíšu…:-))

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Jak už jsem psal i tam, to není jasné, jestli je pro tebe 18ka nebo 20ka. Jak máš teď dlouhé kolo (délka virtuální horní rámové trubky)?

                          0 0
                          • claid  

                            je to tady www.cube-bikes.de/…d_21017_.htm#geo3 ale jsem fakt max spokojený, sedlo je výš než řidítka a kolo je mi pohodlný jo a představec mám 90 mm, jak dlouhý byl představec na AMS 125 co jsi loni koupil?ve specifikaci neuvádějí jaký tam je..

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Jestli teď máš 20ku toho Cubu z odkazu, tak ti bude pravděpodobně zase dobře. Představec tam byl tuším dokonce 120mm, ale já hned při koupení nechal vyměnit za 105mm. Na Stereu ale teď už byl zase pouze 90mm a nakonec jsem ho nechal (a neměnil za 105mm). Stereo se ukázalo o chlup delší. Budeš mít stejně navíc výrazně výše řídítka než máš teď, takže tím se posez také trošku zkracuje. Samozřejmě můžeš řídítka snížit (vyhození podložek + otočení představce), když budeš chtít.

                              0 0
                            • claid  

                              tak jsem to ověřoval: Amulet 10,3 19"=577mm (virtual horní trubka)+120mm představec = 697mm celkem, ale šlapal jsem pod sebe a bolely mě záda Cube 18" = 583mm to by bylo o něco lepší, ale pořád delší představec a šlapání pod sebe.. Cube 20" 604mm +90mm představec = 694mm sice je to v důsledků míň, ale nešlapu pod sebe a nic mě nebolí..no změnit to už stejně nemůžu a když to mám takhle odzkoušený, tak to snad bude i dobře..jen je mi divný, že ostatním vyhovují ty menší rámy..

                              0 0
    • Burton2  

      Tak jsem si to tu vsecho procetl co a jak… a jeste me napadla moznost jit do: Canyon ES7.0: www.canyon.com/…s/index.html?b=85

      Canyon ESX6.0 : www.canyon.com/…s/index.html?b=44

      Nebo teda ten CUBE AMS125 K24 www.cube-bikes.de/…d_21010_.htm#…

      Jde mo hlavne o to abych si vklidu vyjel napr Lysou a pak si to paradne sjel dulu (rychlejsi jizda dolu sem tam nejaky ten skok-(kmeny,kameny,…) neco jako FR … ale zase Enduro si nechci kupovat pac vaha uz je moc velka a to zase nejsou ty pohodove vyjizdky po horach a tlacit kolo do kopce abych si vychutnal jizdu dolu neni nic pro me. Tak dalsi otazecka smeruje ktere kolo by k takoveto secifikaci bylo lepsi volbou… Cena je u techto kol priblizna takze zalezi: „Vpohode vyjet na/horu a paradne sjet dolu“

      0 0
      • mar_tin1  

        na es(x)-ku je to v pohode. kamoš (ťažká váha 90+ kg) má es5.0 a v pohode na tom skáče skoky tak do pol metra (sem tam aj viac). do kopca mu to dupe krásne, v strmých výjazdoch znižuje vidlu na 100mm, zjazdy si užíva. skrátka také ľahšie endurko. ten progresívny tlmič (pearl) a zadná stavba je na jeho štýl jazdy akurát.

        0 0
      • MlokCZ  

        Jak už jsem tu psal, největší rozdíl je v progresivitě. Ten rozdíl se ale u modelů 08 sníží (kde Canyon AMko nástupce ESka bude mít místo Pearlu Fox tlumič). Ale stále Canyon bude progresivní více.

        Já bych se rozhodoval především dle stylu jízdy. Pokud chceš skákat 0,5m dropy (myšleno výškově) nebo větší, tak určitě Canyon. Pokud větší skoky nebudou, tak spíš AMS 125ka.

        0 0
      • Burton2  

        mno ja vazim okolo tech 70kg takze ty 0,5m skoky by meli byt teda vpohode.. :)

        A to ze CANYON bude mit misto Pearlu Fox tlumic je sice super ale nezvetsi se tim cena ?? A co noveho budou mit jeste modely 08 ? Na strankach canyonu jsem nic nenasel…

        U toho CUBU me zase berou ty brzdy- Formula Oro K24, Carbon, hydr. Scheibenbremse (180/180mm) Jak jsou na tom brzdy CANYONU – Avid Juicy 7 203/185 Jsou vpohode? asi lepsi nez ty Formuly asi nebudou ze ?

        Jinak ta progresivita by byla taky dost dulezita… Uvidim jakmile canyon da na web svoje nove modely 08. Uz aby to bylo

        0 0
        • MlokCZ  

          U těch skoků nejde vůbec o tvojí váhu, ta s tím nesouvisí. Jde pouze o tu progresivitu.

          U AMS 125ky to je prostě tak, že když nastavíš tlumič na 20% sagu, tak to pěkně žehlí. Pokud při tomhle sagu budeš dávat 0,5 metrové dropy nebo ještě větší, tak budeš chodit na doraz (nezávisle na tvojí váze, protože sag už byl nastaven dle tvojí váhy). A abys na doraz nachodil, musel by si přifouknout a pak bys měl příliš malý sag a špatně by to žehlilo drobnější nerovnosti.

          Co to udělá s cenou u Canyonu netušim, nové ceny jsem neviděl. Odhaduju, že budou ale téměř stejné nebo stejné co letos (on Pearl ve velkém v nákupu klidně nemusí být ani levnější než RP23). Podrobný popis jsem neviděl, pouze fotky (jsou např. na stránkách Canyon pod Eurobikem) a z těch je vidět, že Canyon AM má Fox tlumič (ale ne jaký). A pak jsem četl vyjádření zástupců Canyonu, že chtějí AMko váhově odlehčit (takže kromě Fox tlumiče čekám i osazení o malinko více do XC). Ale uvidíme, až hodí nové modely na web (prý někdy v prosinci).

          Brzdy jsou dobrý oboje. J7 s většími kotouči brzdí výborně. ORO brzdí o malinko lépe, ale ten rozdíl není nijak extrémní. To že dávaj u Cubu ke K24-kám karbonový páky je super, zvlášť když je trošku chladněji se to ocení. A dle fotek si myslím, že na Canyonu AM budou pořád Juicy a stále s kotouči 203/185.

          0 0
          • vojta  

            Neco je tady www.mtb-news.de/…owthread.php?… ale je to pry scan nejakeho preview-katalogu z Francie tudiz bez zaruky – tedy alespon tak jsem to pochopil dle automatickeho prekladace A-N (pro mne nemcina=swahil­stina)

            0 0
            • MlokCZ  

              Tohle bude asi už správné info, přesně to sedí s tím, co jsem kde četl za zmínky už dříve. AM8 je moc pěkný, váhově už slušné. A tlumič nejen že tam je RP23, ale ještě s větší komorou, tím lépe.

              0 0
            • Burton2  

              peknyyy !!! Tak je tam dost zmen coz jsem raad :-) Ted uvazuju o Canyonu .)

              0 0
            • Burton2  

              pekny… Jak se tak koukam tak modely ESX s PIKE vidlici se moc neujalo a proto Canyon hodil radu ES a AM serii… ESX uz asi nebude nebo jo ??

              Na fotce myslim Canyon AM :)

              0 0
              • vojta  

                ES 07=AM 08, ESX 07 = ES 08

                0 0
                • MlokCZ  

                  Přesně tak a ES 08 je opět s Pikem, tedy v tomhle ohledu změna žádná.

                  0 0
                  • Burton2  

                    Nerve AM 8.0 :

                    • Fox Talas RLC 100–140
                    • Fox RP 23 Big Airchamber
                    • Avid Juicy Carbon
                    • 12,65 Kg

                    Nerve ES 8.0 :

                    • Rock Shox Pike U-Turn 95–140 Poploc
                    • Rock Shox Monarch 4.2 High Volume
                    • Forula The One
                    • 13,6 Kg

                    To ano ale me ted vice zajima ta AM 7.0 za 1999Euro nebo AM 6. za 1799Euro :-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To bude určitě hodně podobné jako letošní modely, tedy AM8čka bude lepší především o kola a brzdy – těch 500 euro navíc už bude celkem dost.

                      0 0
    • zdenek  

      Nechci zakádat nové vlákno, tak se přiživím. Mohl by někdo napsat praktický postup nastavování tlumení? Něco jako pořadí v jakém nastavovat jednotlivé parametry a vhodné podmínky, jak je testovat. Mám sice Radona, ale je téměř shodný s AMS 125.

      SAG mám nastaveno na 25%.

      Dále výchozí nastavení podle návodu: vidlice:

      odskok – 5 kliků proti směru hodin (od dorazu)

      low speed – 5 klikůí proti směru

      ventil locku – 1 klik proti směru

      odskok tlumiče: 5 kliků proti směru

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.