• Pescador

    Ahoj, můžete poradit s výběrem blatníků na silničku, (Trek Domane šířka plášťů 28) uvítám vaše reálné zkušenosti s konkrétním modelem díky.

    0 0
    • bodlak2  

      Reálnou zkušenost mám s Crud Roadracer MK3 na pláštích GP5000 šíře 25mm.

      0 0
    • milan.v  

      V pár vláknech už se to tu za poslední dva roky řešilo – já vozím na zimáku SKS Race Blade XL.

      0 0
    • Maka123  

      Mám originál Bontrager, sice dražší, ale přesně pasují.

      0 0
    • DaD  

      Tak jasná věc! Naper tam toto a budeš v pohodě… Specialized Dry Tech 35mm

      0 0
    • Pescador  

      Díky za info, má někdo ,,SKS GERMANY Bluemels Set 28" zkušenosti díky.

      0 0
      • DaD  

        28 na 28 gumy bude asi málo. Je potřeba trochu širší. SKS bývají v pohodě. Ty jejich dělené kraviny u brzd moc ne, ale ty celé, dlouhé už ano. Levné blatníky, co dají pár zim..

        0 0
    • jirkaRS  

      Pokud by byl zájem, můžu ty SKS raceblade pro XL nechat za 500kč. Měl jsem je gravelu, ten jsem předělal na silničku a jezdím jen za pěkného počasí. Měl jsem je na gravelu asi 4× a kupoval jsem je někdy v září 2020.

      0 0
      • milan.v  

        Tak je hoď na bazar…

        0 0
      • roupik  

        SKS Race Blade XL mám na zimáku a můžu doporučit

        0 0
      • deh  

        Ahoj, zajimalo by me kdyz na tech raceblade pro xl neni na prednim kole pred brzdou ta dalsi cast blatniku , tak jestli nestrika nahoru voda a do ksichtu?

        0 0
    • Pescador  

      Všem díky za reakce.

      0 0
    • Lister  

      Obnova tématu!

      Existují nějaké opravdu funkční a stabilní blatníky na silničku, která nemá montážní body pro blatníky a ani tam není zadní můstek mezi vzpěrami vidlice? Silnička s kotouči, pláště do 30mm..

      Nebo naopak – dají se blatníky, které se montují do přípravy, nějak stabilně připojit na takový rám?

      Představuji si maximálně efektivní blatníky, vzadu až ke šlapacímu středu a vepředu dostatečně dlouhé, aby nebyly přerušené pod korunkou vidlice a směrem dopředu dostatečně dlouhé. S případným prodloužení spodní části předního blatníku počítám.

      Složitost instalace ani rychlost sejmutí nehrají roli. Blatníky by tam měly být pořád a nebudou se sundávat.

      0 0
      • cibi  

        řešení je na téma „jak to zbastlit“

        samotné blatníky- SKS, ty stříbrné. dle šířky plášťů , resp nejširší co se vejde do rámu. S dvojitýma vzpěrama (tj na každé straně máš takové V- dva dráty.)

        k vzpěrám v místě kde mají být chyceny k montážním bodům zadní stavby přišroubuješ plíšek s 2 dírami a jednou dírou provlékneš rychloupínák. (TJ zvenku vidlice) Pokud nemáš rychloupínák, vhodné objímky na sviskou vzpěru a „nějak“ vymyslet uchycení na straně brzdy. Hodně inspirace najdeš mezi úchytkami nosičů Sport Arsenal.

        https://www.sportarsenal.cz/…u-na-kole-2/?… (proti stavu před 10 lety toho mají míň)

        oblast horního(zadního) můstku bych řešil dvojicí (pogumovaných) objímek propojených páskem plechu ke kterému bych chytl blatník. objímka ± taková:

        https://www.conrad.cz/…rann-1383268

        Oblast spodního můstku… zde přesně nevím, pokud je kolo „horší“ tak navrtat nýtovací matici do středové mufny.

        Přední blatník: Pokud není díra ve vidlici ->do vidlice zespodu vrazit speciální špunt „hmoždinkový princip“, stáhnout ho šroubem který drží blatník

        ± toto https://www.kupkolo.cz/…board_z3835/, nebo to nahradit kusem gumy mezi dvěma podložkami.

        Vzpěry viz zadní blatník.

        0 0
      • jIrI___  

        Co ty Crud Roadracer zmiňované v prvním příspěvku?

        https://www.bikeradar.com/…adracer-mk3/

        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Ja mam na zimaku starsi MK2 a aby fungovaly uspokojive ina skupinovy vyjizdky, musel jsem dobastlit superlehky zasterky (folie s „pateri“ z placatyho nerez dratu od steracovy gumky) a extra vzperu udelanou ze spic, aby se to nemrskalo. Jsou lehoucky a mely docela dobre vyreseny uchyceni na ram bez ocek (ty stary). Trochu boj aby to nekde nesoupalo, ocel ram s malyma mezerama.

          0 0
          • Lister  

            Ty mám taky, zkušenosti hodně podobné, jsou sice subtilní, ale fungují velmi dobře. Ale mám obavu, že u širších ráfků a plášťů by to už nedali – místa v nic není moc. Zase na druhou stranu ty jejich úchytky by se daly použít na připevnění něčeho robustnějšího, jen nějak vyřešit upevnění u krku přední vidlice.

            0 0
        • Lister  

          Tyhle si dokážu přestavit jako zálohu na jedničce, ale jako permanentní řešení na bahňákovi mi úplně ideální nepřijdou. Zase na druhou stranu verzi Mk2 vozím v zimě k plné spokojenosti už drahně let.

          0 0
      • jecnak  

        Asi nejlépe plastové objímky od SKS o správném průměru (přizpůsobí se i oválným trubkám) a k nim blatníky od Bontrageru (lepší a stabilnějsí než SKS)

        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Ty objimky jsou jen na veliky prumery.

          0 0
        • Lister  

          Jo jo, na tyhle blatníky jsem se díval a hodně se mi líbí.

          Díky za typ na objímky, můstek se dá taky nahradit, ale pořád přemýšlím, jak nahradit uchycení pod korunkou vidlice. Ale nějaká pevnější dobře držící páska by to asi měla udržet. – minimálně tady mu to drží údajně dobře.

          0 0
          • cibi  

            a jak vypadá ta korunka vidlice?

            nemá zespodu alespoň malou díru?

            můžeš dát fotku?

            Zkusím na něco přijít…

            0 0
            • Lister  

              Pokud by se to mělo realizovat, tak by to bylo na Endurace CF

              Dírka tam není a říkám si, jestli bych se odhodlal ji tam vyrobit sám :-)

              https://www.canyon.com/…-7/2735.html

              0 0
              • cibi  

                Pokud se nepletu tak karbon ->

                • možná by bylo řešením udělat „sedélko“ z Kydexu resp bezpečnostní tabulky. vložit do něj šroub s velkou hlavou.

                (příp chytit zdrhovacími páskami)

                • vzhledem k velké ploše možná použít samolepící Velcro které má ze zadní strany „pěnovou“ lepící pásku.
                • nejvíc prasácký způsob jsou 2 dvojice dírek v blatníku a chycení těmi zdrhovačkami
                0 0
          • jecnak  

            Napadá mě nalepovací velcro páska. Budu řešit stejný problém – přichytím to právě tou velcro páskou.

            0 0
            • Lister  

              Uvidíme jak to dopadne, Pořád je možnost, že bude kol os přípravou, ale nechtěl sjem si hned dopředu zavřít cestu i tímhle směrem, pokud by se to dalo nějak efektivně vyřešit. Ty Bontrager blatníky se mi líbí, byl to favorit hned od začátku, hlavně proto, že to možná půjde na Treka s montážními body.

              Páska by to asi mohla udržet, kdybych to lepil, tak bych na kontaktní plochu mezi plech a korunku dal oboustrannou pěnovou pásku a celé to z horní strany zajistil Gorilla páskou, která drží opravdu dost.

              Stačí délka toho předního blatníku? Líbí se mi tam držák na blikačku/odrazku, to bych určitě využil.

              0 0
              • jecnak  

                Oba blatníky jsem nakonec nastavoval, ale já je mám cca 5 let staré a ty novější jsou maličko delší. I tak ale přední blatník zepředu trochu nastavím a dolů dám delší zástěrku. Zadní jsem měl nastavený u přesmyku takovou ploutvičkou, aby mi nelítal bordel na řetěz – viz foto v textu

                0 0
                • Lister  

                  Jo, tak popisuješ přesně, co jsem předpokládál.

                  Taky se mi nelibí, jak je ten zadní kolem středu otevřený. To prodloužení vypadá, jako bys použil čast z výše zmiňovaných Crud MK II.

                  0 0
                • skytr  

                  Z čeho je ta ploutvička? Vypadá to dobře. Já mám na stejném místě vytvarovanou tlustší fólii, což je taky funkční, ale estetický nic moc…

                  0 0
                  • jecnak  

                    Ploutvicka a horni nastaveni predniho blatniku je z Crudu.

                    1 0
          • jIrI___  

            Na měšťákovi jsem měl taky vidlici bez díry a blatník mi držel čtvereček obyčejného samolepícího suchého zipu z galanterie v ceně pár korun, jedna část nalepena na blatníku a druhá zespodu vidlice. Překvapivě to drželo lépe, než jsem očekával :)

            0 0
          • Jezevec70  

            Na boky blatníku jsem udělal dvě dvojice dírek a přichytil stahovacíma páskama pod korunkou na horní konec nohou. Sice to není moc estetické. ale drží to dobře.

            0 0
          • jecnak  

            Blatníky jsou super, protože přežijou i jízdy v terénu a ani tam se moc neklepou. Lákaly mě ještě Hebie z hliníkového profilu , ale vzal jsem nakonec na další kolo znova Bontragery – kvůli ceně (i když ta se už blíží) a hmotnosti.

            0 0
      • mr.garisson  

        Letos jsem taky vybíral a nakonec jsem sáhnul po SKS Raceblade Long. Mám to na Cannondale SuperSix Evo s rychloupínákem a ráfkovými brzdami. Při jizdě se to trochu třepe, ale jinak to pobere dost vody. Jiné řešení s dělším blatníkem bez nějakého bastlení a pro kolo bez montážních děr jsem u nás neviděl.

        0 0
        • Lister  

          Na ráfkové brzdy byly dělaně Crud Roadracer II, ale je to starý model a už se asi nebude dát sehnat.

          0 0
    • DaD  

      Já jsem klasické dlouhé blatníky na CX kolo, bez přípravy na ně, zbastil takto. Drží to už několik let a jen občas někde vyměním zzz pásku. Na zadní stavbě dole, mi velmi pomohly závitové vložky do rámu a dal jsem tam speciální „adaptér“ :) K čemu tam ale původně byly jsem se nikdy nedozvěděl.

      0 0
      • jIrI___  

        Na těch spodních závitech mám namontovaný stojánek. Ale že by k tomuto účelu sloužily i na CX kole se mi nějak nechce věřit :)

        0 0
        • DaD  

          Jedině, že by to mechoši dávali závoďákům v depu na stojánek. To by byla pr.del při předávce :D

          Tohle je totiž opravdu závodní kolo a proto nechápu k čemu to tam tedy je.

          0 0
      • Lister  

        Taky hezká inspirace.

        Na ty vzpěry se to dá asi vždy nějak vymyslet, různých objimek ze světel a odrazek mám za ty roky doma dost. Takže „kritický moment“ je uchycení předního na korunku.

        Asi bude nejjednodušší koupit slušně blatníky do přípravy a zkusit to nabastlit na mojí jedničce, a když to bude držet, tak si pak event. můžu dovolit koupit i toho Canyona. Fakt necháp,u proč kolo téhle kategorie tu přípravu nemá. Zvláště když tam jsou třeba úchyty na horní rámovce pro brašnu.

        Díky všem za postřehy a nápady.

        0 0
    • Velomiwookie  

      Hazu na endurace tohle a prijde mi to funkcni, ac to neni az k stredu a pred vidli https://www.decathlon.cz/…R-p-X8515529?…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.