• LUKAS

    Zdar, dost se mluvi o změně geometrie při rapidní změně zdvihu vidlice (napr. z 100–130mm). Vi někdo, jak se dá změřit geometrie ramu (kola) doma?

    0 0
    • Kohout  

      Tohle jsem taky resil. Dostalo se mi rady, abych kolo vyfotil, fotku zvetsil tak min. na A4. Potom si podle zname vzdalenosti udelas meritko, a odmeris rozmery z fotky a přenasobis meritkem. Uhly se daji zmerit primo. Presnost je ale asi dost mala, typuju tak +/- 3 mm. Taky bacha na zkresleni objektivem. Pry se to ma fotit spis z vetsi vzdalenosti. Osobne jsem tento zpusob jeste nezkousel.

      0 0
    • Daf  

      Soupni pod predni kolo 3cm tlustou knizku, posad se na to a uvidis :)

      0 0
      • LUKAS  

        O to mi nejde, jde mi opravdove zmereni uhlu, jak je naznaceno v prvni odpovedi…

        0 0
        • McBlacky  

          jestli víš ten původní tak tu změnu není těžký dopočítat ne… když znáš rozměry a výšku nové vidle (pozor změna zdvihu 3cm pokud nejde o stejný typ vidle může mít za následek díky jiné výšce korunky ruznou změnu geometrie).

          0 0
        • Daf  

          No budes mit hlavovku zhruba o 0.5st. vic polozenou coz je mnohem min podstatne nez vyska stredu a riditek. Ale jak uz tady bylo receno nektere vidle jsou stejne dlouhe pri ruznem zdvihu. Nebo si to zkus nakreslit a pak zmerit.

          0 0
    • BB  

      nemusi se zmenit tak moc, napr. mam FOX 100 RL a chtel bych jit do Maverika. Ten ma zdvih 125 mm. Zmeril jsem vysku obou vidlic a ta je naprosto shodna. Takze usuzuji, ze i vetsi zvih se da realizovat pri stejne velikosti vidle a potom se geometrie nezmeni vubec.

      0 0
      • MartinXC  

        Hele ho, byl ses podívat v Programu … A viděl jsi ten experiment se 130mm vidlí na Attitudovi ? – to už se skoro nedá jezdit jinak než rovně. :-)

        0 0
        • blue  

          ja zas predevcirem videl pred firmou na strese auta attituda se zadnim nosicem na brasny, taky zajimavy :-)

          0 0
    • Smazaný účet  

      Já sem vzal metr a změřil sem to. V čem je takovej problém? Úhel vidlice – provázek, závaží, pověsil sem to někam na řidítka aby to lízalo vidlici, přiložil úhloměr a zkouknul to. Nic moc akurátní, tak ±stupeň. Pokud máš k dispozici digi?ák tak to je asi ideální. Vyfo? (nejlépe s přiloženym měřítkem), a esli to chceš jó přesně, šup s tím na pozadí do cadu…

      0 0
    • RomanH  

      Zrovna se tim taky probiram vzhledem k vyberu noveho ramu.

      http://www.duratec.cz/…/koty_cz.htm

      Jeste to budu porovnavat s tou fotkou a meritkem. Zacina mi byt pomalu jasne, proc se mi RB CRX a Zaskar v M zdaly s 10 cm predstavce kratky. Po prvnim orientacnim merenim z fotky mam na 6 let starem 19'' Amuletu Genesis efektivni trubku stejne dlouhou jako na Kleinovi L (610), zadni stavbu o 4 cm delsi (420) a vypada to i na polozenejsi uhly nez obvyklych 73/71. Pujdu si koupit uhlomer. Ted jeste zvazit, jestli byl ten Amulet tak genialni a nechat si prenest geometrii treba u RB nebo Durateca (zelezo nechci), nebo je to jen zvyk a s jinym ramem mi to po chvili pojede jeste lepe. Jinak musim rici, ze soucasna geometrie mi fakt vyhovovala, nebylo to sice moc tocive, ale vubec se nezvedal predek ve vyjezdech a v prudkych zjezdech jsem nemusel moc za sedlo a presto jsem neprepadaval.

      0 0
      • MartinXC  

        A to uvaž ještě co s krátkým kolem do kopce udělá vozík … Pošlu ti do mailu, jak vypadá správná biková geometrie :-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.