jak správně a čím mazat axla?

25 nepřečtených
  • Katka

    Mám letošního axla od manitou a při prvních kilometrech jsem si mohla všimnout, že na těch nohách co zajíždí do vidlice(nevím,jak to lépe nazvat:-))byla vrstva vazelíny.Chytal se na ní prach a nečistoty. Když jsem ji setřela,tak po pružení tam byla zase. Prý to je systém mazání od manitou. Asi tak po 200km ta vazelína na nohách už není a vidlice je tuhá a moc nefunguje. Je třeba doplnit vazelínu,Pokud ano,tak jakou a jak?

    0 0
    • Pablo9  

      Mám ten samý problém,letošní vidli Axel Elite 100 a ta nemá to přimazávání jejich speciální mazací pistolí…Mám na ní něco kolem 500 km a výrazně ztuhla.Bojím se to namazat něčím jiným,než tou vazelínou od Manitou,tak budu čekat na rady.Byla to ze začátku bomba žehlička…

      0 0
      • Alibaba  

        …je toho v archivu víc než dost. Před pár dny jsem téma oživil, abych se ujistil. Mazat můžeš Castrolem MXL je na lithiové bázi stejně jako originál. 300g stojí cca 160–175Kč, takže je víc než dvakrát levnější než originální Prep-M lube od Motorexu. Aplikovat se dá prý injekční stříkačkou (pro diabetiky), já už mám obé zakoupeno, avšak aplikaci ještě nevyzkoušenou. Černá vazelína co leze nad stíráky je podle vyjádření mého dovozce jiná, nežli ta co je ve vidli. Týká se prý stíráků, jejichž funkci napomáhá, renovace její funkce se provádí teflonkou nebo silikonem. Vazelína do vidle aplikovaná maznicemi má prý odcházet směrem dovnitř a „opotřebená“ se odstraňuje při čištění. Toliko kolik jsem nakoupil, až budu mít vlastní „letité“ zkušenosti budu moudřejší.

        0 0
        • Pablo9  

          Díky za info!

          0 0
          • Alibaba  

            ..ještě omluva za překlep. Vazelína má označení LMX – ještě že jsem nenapsal XXL ;)

            0 0
            • Alibaba  

              …no tak mi to přeci jen nedalo a právě jsem stáhl vrchní gumové těsnění stíráků a vazelína lezoucí z nich zas tak černě a jinak nevypadá, takže teorie o dvou vazelínách bude zřejmě kličkou zmíněného. No nevadí, kdo maže ten jede.....+ výrobce doporučuje očištěné vnitřní nohy -obnaženou část- ošetřovat silikonovým olejem.

              0 0
              • Alex  

                Ked to dobre chapem, tak treba osetrit (nastriekat) silikonovym olejom tie gumove tesneia (semeringy)? Ako casto? Nema ten silikon negativny vpliv na vazelinu co je vo vnutri?

                0 0
        • martt  

          ja ju aplikujem injekcnou striekackou s hrubsou ihlou. Na ihle mam napichnuty kus gumy. Najprv strcim ihlu do diery aby stlacila tu gulicku, potom posuniem gumu ku koncu ihly aby to zatesnila a natlacim vazelinu. Vdaka tej gume ide vsetka vazelina len dovnutra, von nevytecie prakticky nic.

          Ten popis znie komplikovane, je to ale praca na 10 sekund na jednej nohe. Vycistenie maznice od spiny pred vazelinovanim trva dlhsie.

          0 0
          • Alibaba  

            Řekl bych, raději si pár vteřin komplikovat život, než dát 450.- za kousek slitiny s pružinkou. To vrazím raději do něčeho pořádnějšího ;)

            0 0
          • Katka  

            toje dobré řešení :-) jen kde hledat ty dirky. Prolezla jsem celou vidlici a nic nenašla

            0 0
        • Mandoš  

          Taky mě to zajímalo, tak jsem psal dotaz na Progresscycle a přišla mi tato odpověď. „Pro mazání je vhodný řidší tuk, na který nemá vliv nízká teplota. My mícháme originál mazací tuk Manitou PrepM s plně syntetickým motorovým olejem (1 díl tuku, 2 díly oleje). Když se toto důkladně smíchá, mělo by vzniknou lehké mazivo, které téměř neteče. To se vpraví po demontáži vnějších nohou do prostoru kluzných pouzder (po jejich předchozím vyčištění) a vidlice se smontuje.“

          0 0
      • revish  

        presne tenhle problem jsem resil u Axela 2004. vazelina vytekala vrchem skrz stiraky a kdyz prestala, prestala fungovat vidle. pred dvema dny jsem problem definitivne vyresil. je to sice trochu drazsi reseni, ale lepsi nez sledovat behem kraticke vyjizdky jak vidle prestava fungovat. o co tedy jde… po dlouhe dobe premysleni a dumani jsem se rozhorl zariskovat a objednal jsem si stiraci krouzky na Manirou Skareb. vnejsi nohy Axela 04 a Skareba jsou totiz stejne. Krouzky jsem vymenil a z vidlice mazane vazelinou se stala vidlice s olejovou lazni. jine reseni je prodat vidli a nasetrit na lepsi – to bylo na me financni moznosti a navic kolik byste za Axela dostali penez

        0 0
        • Alibaba  

          Ale to je zajímavé !

          • „stala se vidlicí s olejovou lázní“ – myslíš doslova ? Nalils do ní olej + jaký + jak aplikuješ + kolik ho bylo + jaké má vidle vlastnosti + …???
          0 0
          • revish  

            vychazel jsem z navodu na skareb. lije se tal 16ml tlumicoveho oleje zespodu do kazde nohy.vidle musi byt ve sklonu tak 45°.pak je treba utesnit sroub v noze kde je pruzina. narozdil od tlumici nohy tam neni O krouzek. vidle mi ted chodi mnohem lip.

            0 0
            • náčelník  

              Pozor – tlumičový olej patří do TPC (FFD). V návodu na Skareba je pro mazání kluzných pouzder použit pouze obecný termín „mazací olej“. Dotázal jsem se p. Ždimery a ten mi sdělil – na futra motorový olej SAE 5W-40, nejlépe plná syntetika.

              0 0
              • revish  

                Dik za upozorneni, nastesti jsem tam nalil ten spravny olej

                0 0
      • Katka  

        Už si to nějak vyřešil?

        0 0
      • Katka  

        Už si to nějak vyřešil?

        0 0
    • Mulder  

      Axl ( Rose ) se může namazat úplně čímkoliv. Tomu je to jedno :-)))

      0 0
    • Mandoš  

      Koukám, že nejsem jediný, co má stejný problém :o( Větší chválu jsem slyšel na SPLICE, ale místo RTWD 130zdvihu jsem volil lockout

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.